Volgend circuit heb ik random() gestemd. Dan houden we in ieder geval nog een extra weekje de door mij gewenste random circuit per week variant aan
Wat het indelen in groepen betreft: onzinnig idee.
Mensen stoppen omdat ze verveeld raken, geen tijd hebben, zichzelf te langzaam (of anderen te snel) vinden etc.
Wat los je nou op met het indelen in groepen dan?
Wat voor extra voldoening haal je als je de beste uit groep 2 of 3 bent?
Je ziet nog steeds dat de snelsten uit groep 1 je nog steeds naar huis rijden, of ben je daarvoor spontaan immuun geworden?
Wat je dan wel krijgt is dat de langzamere mensen uit de lagere groepen nog steeds de snelsten uit de groep niet kunnen bijbenen (oké het gat is wellicht wat kleiner...), ze vinden dat Pietje veel te snel is voor hun groep en een groep hoger moeten zitten, dus dan heb je nog steeds afhakers.
En als er bij kleinere groepen mensen afvallen wordt de spoeling waarschijnlijk erg dun waardoor je een groep van slechts een handvol coureurs over houd.
Ik denk dat je in zo'n heel klein groepje de krachtsverschillen alleen maar duidelijker worden, waarschijnlijk winnen dan nog steeds een of twee personen alles.
Daarnaast creëer je met een groepen indeling alleen maar extra problemen / werk zoals een manier verzinnen hoe je groepen gaat indelen, wanneer iemand naar een hogere / lagere groep moet/mag etc.
Dat terwijl zo'n time challenge juist een ongedwongen karakter heeft, iedereen kan meedoen, geen gezeik maar gewoon wat rondjes rijden.
Ook zie je dat in de afgelopen rondes er ook prima competitie is tussen de wat langzamere deelnemers die elkaar motiveren door steeds elkaars tijden weer aan te scherpen. Dat is ook de manier om het voor jezelf interessant te houden als wat langzamere deelnemer zijnde. En dat kan gewoon prima in een grote groep en daar heb je dus geen meerdere kleine groepjes voor nodig.
Dit klinkt misschien wat arrogant of makkelijk van de persoon die tot op heden tot de snelle jongens behoord, dus als er betere ideeën zijn kom maar met suggesties dan
[
Voor 4% gewijzigd door
Red Baron op 04-11-2010 00:31
]