Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:39
Over de Setups en die delen; NickThissen raakt de spijker op z'n kop. Het is een onderdeel van het spel en ook dat moet je onder de knie krijgen om die snelle laps neer te kunnen zetten.
Aan de ene kant zou ik graag willen dat men z'n setup openbaar maakt, vooral omdat ik zwaar zuig in het vinden van de juiste setup, maar het neemt gewoon een stukje spanning weg imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
backupdevice schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:50:
Zijn de PS3 spelers gewoon prutsors die niet kunnen rijden, of zijn de tijden via PS3 gewoon langzamer?
In mijn geval het eerste, maar hoop ik stiekem op het laatste ;)

Ga straks een ultieme poging doen om niet weeral achteraan te eindigen. Kan een seconde er makkelijk af doen en heb nog geen setup aangepast. Top 20 moet ik halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36
Duzzan schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:34:
Over de Setups en die delen; NickThissen raakt de spijker op z'n kop. Het is een onderdeel van het spel en ook dat moet je onder de knie krijgen om die snelle laps neer te kunnen zetten.
Aan de ene kant zou ik graag willen dat men z'n setup openbaar maakt, vooral omdat ik zwaar zuig in het vinden van de juiste setup, maar het neemt gewoon een stukje spanning weg imho.
Het mag toch ondertussen wel duidelijk zijn dat de meesten hun setup van de forums van racedepartment of codemasters halen?
Op beide forums staan topics per baan en ook weertype, en vaak bevatten ze ook wel meerdere setups.
(wellicht is het handig de links even aan de startpost toe te voegen?)

De meeste setups daar zijn echt wel snel zat om een scherpe tijd mee neer te zetten.
En personen die zelf een perfecte setup weten te maken moeten zelf de keuze hebben om het al dan niet te delen met de rest vind ik.
Ik heb op een ander forum destijds ook mee gedaan aan een hotlap competitie met GP4 waar ook wel eens rondes werden verreden met de standaard setup en daar wonnen nog steeds dezelfde mensen, en de gaten waren nog steeds vrij groot.

Het meeste winst bereik je toch gewoon met veel oefenen en jezelf verbeteren en te zorgen dat je zelf consistent op de limiet kunt rijden. Een snellere setup heeft weinig zin als je nog niet in staat bent om constante snelle tijden te rijden zonder fouten.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:00

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Idd, en naar mijn idee is de setup voor toptijden op Melbourne ook al redelijk lang bekend.

Wat betreft de invalid laps en invalid next laps, irritant, dat zeker, maar je kan ze ook in je voordeel gebruiken. Zeker in het begin is het even uitvinden waar nu precies de grens is, de ene bocht mag je verder over de curbs heen dan een andere bocht.

Nu wordt het circuit in 2 stukken gedeeld. Voor het eerste stuk kan een bocht zegmaar proberen. Invalid lap bij bocht 1 en je weet niet of je nu in bocht twee ook een invalid lap zou hebben... maar halverwege het circuit krijg je die info weer wel, dan komt invalid next lap om de hoek kijken. Je kan dus twee bochten per ronde proberen.

Op dit circuit vind ik het overigens wel meevallen, of je nu een zelf de laatste bocht door stuurt of de computer, het scheelt bij mij niet eens een halve wagenlengte op topsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
backupdevice schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:50:
Zijn de PS3 spelers gewoon prutsors die niet kunnen rijden, of zijn de tijden via PS3 gewoon langzamer?
Ik classificeer mijzelf graag als pruts0r hoor :+ ;)
NickThissen schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:27:

Oh, en alleen Flexor speelt met een controller op de PS3, de rest gebruikt allemaal een stuur (en een enkele keer zelfs een keyboard :+ )
Het kan toeval zijn natuurlijk maar het lijkt er dus op alsof de consoles inderdaad wat langzamer zijn. Nu kunnen we wel alles gaan opsplitsen per platform, maar er zijn maar 5 mensen op de PS3 en 2 op de xbox tot nu toe dus dat lijkt me ook niet echt een goed idee, dat gaat natuurlijk niet werken.
Speel sinds Melbourne ook met stuur heb deze week alleen weinig tijd gehad om te rijden. :)

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NaamRed Baron (RedBarom)
CircuitMelbourne (Australia)
AutoMcLaren MP4-25 (McLaren-Mercedes)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G27
GearboxManual
Tijd01:20.622

Grr nog niet snel genoeg voor p1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Ja hoor :D

NaamHoogie2004
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Driving Force GT
GearboxManual
Tijd01:21.179

Terug in de top 5 :D

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Over de setups: Volgens mij haal ik daardoor nog redelijke tijden.
Ik heb diverse geposte setups geprobeerd, maar bij de meeste lig ik na een paar bochten al een stuk achter mijn ghost. Dus dat werkt voor mij niet echt.
Kennelijk heb ik een rare (lees: slechte) rijstijl, die alleen met eigen setup redelijk gaat....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Red Baron

Hoeft ook niet sneller hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
Gloeiende, gloeiende, Baron. :( :(
Feli! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nog een plekje :D

NaamHoogie2004
PlatformPC
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:21.054

Ik heb het lek boven denk ik. Was net nog eens 4 tienden sneller, spin ik opkomen rechte stuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
grrr, nu sta ik weer 6e :p
Nu dwing je me om vanavond weer te proberen... Ik ga ook maar eens iets langer met een andere setup rijden. Ik heb tot nu toe eigenlijk al m'n tijden met de standaard dry setup (helemaal naar rechts) gereden. Heb wel af en toe een paar rondjes met een andere setup gereden, maar daarmee kwam ik niet in de buurt van m'n ghost dus dat had ik al snel opgegeven. Wellicht als ik er iets langer mee rij dat het dan wel goed komt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NaamRed Baron (RedBarom)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G27
GearboxManual
Tijd01:20.499

In een andere poging ging ik zo snel, helemaal goed inclusief die hi-speed chicane, verneuk ik het nog weer in die simpele laatste bochten. Zenuwen denk ik... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaamJ van E
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDFP
Dynamic Racing LineCorners Only
GearboxManual
Tijd01:22.106

Ik reed dit rondje een dikke o,4 sec onder m'n vorige tijd, maar ik verloor natuurlijk op het einde weer wat. Die 21'er wil gewoon niet lukken! Maar toch een weer iets betere tijd... Ik denk niet dat ik voor morgen nog weer de kans krijg, dus... dit was 'm. We zullen zien of het een top 10 notering wordt of niet. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Nou, laat ik het zo ook maar weer eens proberen!

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik geef het ook op. Ik krijg er echt niets meer vanaf, hoewel het er wel in zit maar ik krijg het er gewoon niet uit... Net weer 50 restarts achter elkaar de eerste bocht invalid, dan weet ik dat ik er mee moet kappen anders kom ik binnenkort een nieuw stuur aan het kopen O-)

[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 28-10-2010 20:16 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Na heel veel ronden gisteren gereden, het filmpje van youtube erbij gepakt en nog de setup van RaceDepartment gepakt. Uiteindelijk op deze gekomen.
En hiermee ga ik ophouden. Heb het HELEMAAAL gehad met deze baan!!!

NaamSuperkuhrtje
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Driving Force Pro
GearboxManual
Tijd01:20.461

Owja, jullie zien me even een tijdje niet meer hier. Dit was even de laatste post, Ik ben namelijk een weekend weg..

Ik zie na het weekend wel waar ik ben geeindigd.

Toedelss!!

[ Voor 6% gewijzigd door Kuhr89 op 28-10-2010 20:24 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat doen we nu voor de volgende sessie, welk circuit? De pol geeft nog steeds duidelijk Montreal aan maar volgens mij willen de meeste liever iets anders? Ik ben zelf voor een random circuit elke sessie zodat we niet alle leukste circuits eerst doen en op het eind met 10 kut circuits overblijven...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Ik stop met mijn tijd te verbeteren. Ik lig telkens alweer te ver achter in de 1e bocht en ik begint zowat me stuurtje weg te gooien hier.

Voor de volgende baan wil ik graag Valencia. Het is een heerlijke baan om op te rijden met lekkere lange rechte stukken en dan een leuke scherpe bocht. En het laatste stuk is helemaal fijn, met volgas door de bochten heen:D

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Heb toch nog wat tijd kunnen vinden om een redelijke tijd neer te zetten.
Mijn tijd 1:22.271. zonder enkele driving assists.
Dit is et voor nu. Heel misschien dat ik later nog een poging kan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
hupske schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:43:
Ik stop met mijn tijd te verbeteren. Ik lig telkens alweer te ver achter in de 1e bocht en ik begint zowat me stuurtje weg te gooien hier.

Voor de volgende baan wil ik graag Valencia. Het is een heerlijke baan om op te rijden met lekkere lange rechte stukken en dan een leuke scherpe bocht. En het laatste stuk is helemaal fijn, met volgas door de bochten heen:D
Ik doelde eigenlijk op: is het ok dat we gewoon Montreal doen, of verzinnen we een andere manier om een baan te kiezen (random, nieuwe poll nog gauw?), want als iedereen gewoon een baan gaat roepen dat gaat natuurlijk niet werken, dan krijg je gewoon 16 verschillende circuits :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:46:
[...]

Ik doelde eigenlijk op: is het ok dat we gewoon Montreal doen, of verzinnen we een andere manier om een baan te kiezen (random, nieuwe poll nog gauw?), want als iedereen gewoon een baan gaat roepen dat gaat natuurlijk niet werken, dan krijg je gewoon 16 verschillende circuits :p
De andere optie is vanaf nu gewoon van voorafaan het seizoen beginnen.
Bahrein, australie overslaan, Maleisie, China , enz

Of een poll met alle banen -> en dan steeds de hoogste nemen :P en die in de volgende poll weggooien

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-10-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Op volgorde vind ik ook een prima idee. Een poll met alle banen niet zo, dan krijg je weer dat alle leuke banen eerst komen en blijven we op het eind zitten met de minder leuke banen, allemaal achter elkaar. Gemixed is veel leuker, vandaar dat ik random noemde, maar gewoon het seizoen volgen is net zo random kwa 'leukheid' lijkt me.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seizoen volgens is misschien wel het beste idee. Anders heb je inderdaad alle populaire banen meteen gehad en geven sommigen misschien op. En iedere andere volgorde kan oeverloos en elke week over gediscussieerd worden (waarom die nu en niet die en waarom die etc. etc.): gewoon de volgorde aanhouden is de simpelste en beste optie inderdaad!

EDIT
Wat Nick zegt dus. Ik had dit al eerder getypt maar kwam niet toe aan Verstuur bericht... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Kuhr89 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:23:
Na heel veel ronden gisteren gereden, het filmpje van youtube erbij gepakt en nog de setup van RaceDepartment gepakt. Uiteindelijk op deze gekomen.
En hiermee ga ik ophouden. Heb het HELEMAAAL gehad met deze baan!!!

NaamSuperkuhrtje
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Driving Force Pro
GearboxManual
Tijd01:20.461

Owja, jullie zien me even een tijdje niet meer hier. Dit was even de laatste post, Ik ben namelijk een weekend weg..

Ik zie na het weekend wel waar ik ben geeindigd.

Toedelss!!
Lekkere tijd joh 8)
Tot volgende week.

oh ja:

NaamRed Baron (RedBarom)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G27
GearboxManual
Tijd01:20.368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Aangezien de oude poll toch vast niet meer zou veranderen (uitgekomen op Montreal (Canada)) heb ik bij deze in de startpost een nieuwe poll geplaatst met de vraag op welke manier jullie het nieuwe circuit elke week willen kiezen. Kiezen uit willekeurig, seizoensvolgorde aanhouden, of elke week een poll zoals we het nu doen.

Het is erg laat om dit voor morgen nog te beslissen, dus tenzij we voor morgen 11/12 uur nog heel veel stemmen krijgen zal ik de nieuwe sessie toch maar gewoon op Montreal starten. Als er nog veel reacties komen en blijkt dat we toch iets anders willen dan doe ik wat de poll aangeeft op dat moment. Laat maar weten!

Kijk dus even naar de startpost en vote aub!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 14:20
poll 100% 3 stemmen lijkt me duidelijk dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik heb op willekeurige volgorde gestemd, maar vind poll met 4 circuits ook wel ok.
Waar ik echt tegen ben is de seizoensvolgorde aanhouden.

Het is al hetzelfde als waar je aan vast zit als je met je carreer bezig bent.
Tevens vind ik de verrassing van elke week een nieuw / onverwacht circuit gewoon leuker dan dat de hele kalender al vast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nog even een video'tje van m'n laatste ronde
YouTube: F1 2010, Melbourne hotlap 1m20s368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:58:
Ik heb op willekeurige volgorde gestemd, maar vind poll met 4 circuits ook wel ok.

Tevens vind ik de verrassing van elke week een nieuw / onverwacht circuit gewoon leuker dan dat de hele kalender al vast staat.
Ik denk dat een competitie toch alle circuits moet bevatten. risico met stemmen op 4 tracks is dat je straks 4 weken op rij de laatste klote-baantjes moet doen, omdat iedereen daaromheen heeft gestemd.

Verder boeit et me niet zo heel veel hoor. De huidige manier was mij ook goed, stemmen op 4 tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie01
ja vind ik ook eigenlijk. seizoen toch maar niet

heb g27 ff aangeslingerd, want was was plaatsen opgeschoven. man man man wat word ik zenuwachtig in die laatste bochten..... liep 0.900 in op me gohst en dan raak je het gras in de laatste bocht :S
Heb dit keer dry setup ( helemaal rechts ) gebruikt in plaat van livin..... en gelijk tijd verbeterd :s
Nu ben ik ook wel klaar met deze baan en invalid next lap blablabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:58:

Daar heb je wel een goed punt ja, dat het een verassing blijft lijkt me ook leuker. Had ik nu toch maar op die gestemd :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

NaamV3g3ta (BSG Athena)
PlatformPC
ControllerJoypad
Racing WheelLogitech Cordless Rumblepad II
Traction ControlMedium
GearboxAutomatic
Tijd01:21.482

[ Voor 4% gewijzigd door V3g3ta op 29-10-2010 03:11 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:16:
[...]

Daar heb je wel een goed punt ja, dat het een verassing blijft lijkt me ook leuker. Had ik nu toch maar op die gestemd :+
Volgens mij zijn we er dan wel uit dan, next Montreal en volgende week gewoon weer stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
NickThissen schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:30:
Ik heb tot nu toe eigenlijk al m'n tijden met de standaard dry setup (helemaal naar rechts) gereden. Heb wel af en toe een paar rondjes met een andere setup gereden, maar daarmee kwam ik niet in de buurt van m'n ghost dus dat had ik al snel opgegeven.
Ditzelfde had ik dus ook, een uurtje met de "Liveandkickin" setup gereden maar zo goed als altijd achter mijn ghost aan gereden...

Daarna nog een half uurtje met de standaard setup en zelfs nog een seconde van mijn tijd gekregen! ^^ 1:24.489 is het resultaat

Helaas nog altijd niet goed voor een top 20 plaats, het begint deprimerend te worden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Dus we gaan Montreal doen?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Ik heb op seizoens volgorde gestemd. Misschien leuk om het gelijk te doen aan het real life F1 seizoen, om te kijken of wij sneller zijn dan de echte jongens.
Dus de week voor de RL GP de desbetreffende baan rijden.
Seizoen van achter naar voor rijden is natuurlijk ook nog een mogelijkheid of om daar een beetje mee te varieren om maar wat suggesties te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Nou ik hoor het wel dan. Enig idee hoe laat de beslissing genomen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Waarom niet Brazilie, Interlagos.... daar rijden ze de volgende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

backupdevice schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:50:
Nou ik hoor het wel dan. Enig idee hoe laat de beslissing genomen wordt?
Ik vermoed heeeeeel snel, want de sessie had al half uur dicht moeten zijn (toch?).
12 uur begint als het goed is de nieuwe sessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Excuses, ik kon er net niet op tijd bij zijn. De sessie is nu gesloten en ik maak zometeen de nieuwe aan. Omdat er nog niet heel veel stemmen zijn geweest, en ook niet heel veel reacties, gaan we toch gewoon Montreal aanhouden zoals in de vorige poll besloten. Dan hebben we nog een hele week om te besluiten wat we daarna doen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Montreal it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg eh... hoe bekijk je in HEMELSNAAM de uitslag van de vorige sessie...?!? :? Ik heb volgens mij alle mogelijke knoppen ingedrukt, maar ik zie nérgens een overzicht van Montreal zoals je van de huidige sessie kan zien, dus gewoon op volgorde van de tijd: ik wil zien op welke plek ik geëindigd ben...! De meest logische optie leek mij Sessies bekijken: dan zie je de huidige sessie bovenaan en de oude eronder, maar waar ik ook op klik, ik kan de sessie zelf niet inkijken...

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/166Schermafbeelding_2010_.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Daar moet je inderdaad op klikken ja. Welke browser gebruik je als het niet werkt?

Hiermee kom je er ook:
http://www.nickthissen.nl/Pages/ViewTimes.aspx?sid=13

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
http://www.nickthissen.nl/Pages/ViewTimes.aspx?sid=13

(dus de huidige tussenstand openen en dan sid=14 met 1 verminderen.
En met 2 voor Spa...

edit:
Nick: in opera werkt het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Quacka op 29-10-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Bedenk me net ook iets.

Echt iedereen liep bij Suzuka en Belgie te klagen over de chicane als laatste bocht, en toch kiest 90% ofzo voor Montreal als volgende baan (lekker hypocriet, en ja, ik doe vrolijk mee :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het lijkt erop dat Opera niet wordt ondersteund door de grid die ik gebruik. Vast ook nog wel andere browsers (safari, chrome..?). Daar kan ik op dit moment weinig aan doen behalve een andere grid gaan gebruiken, maar ik vind deze wel erg handig met de groepeer functionaliteit, en dat hebben andere grids niet voor zover ik kan zien. Ik zou zeggen gebruik lekker IE of firefox voor mijn site ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:49:
Bedenk me net ook iets.

Echt iedereen liep bij Suzuka en Belgie te klagen over de chicane als laatste bocht, en toch kiest 90% ofzo voor Montreal als volgende baan (lekker hypocriet, en ja, ik doe vrolijk mee :+ )
Inderdaad, en bij Montreal is hij nog 10 keer erger denk ik. In de career kun je daar flink wat afsnijden, ik ging er geregeld in de 5 doorheen en dan zo hard over de curbs dat ik net nog de muur kon ontwijken. Maar het lijkt me niet dat je daarmee wegkomt in time trial, dus dat wordt even wennen en weer de grens opzoeken...
Verder vind ik Montreal een makkelijk circuit, behalve de eerste bocht die is een beetje raar en ik kan nooit goed inschatten wanneer ik hem nou snel of langzaam neem.

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 29-10-2010 12:52 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:52:
[...]

Inderdaad, en bij Montreal is hij nog 10 keer erger denk ik. In de career kun je daar flink wat afsnijden, ik ging er geregeld in de 5 doorheen en dan zo hard over de curbs dat ik net nog de muur kon ontwijken. Maar het lijkt me niet dat je daarmee wegkomt in time trial, dus dat wordt even wennen en weer de grens opzoeken...
Verder vind ik Montreal een makkelijk circuit, behalve de eerste bocht die is een beetje raar en ik kan nooit goed inschatten wanneer ik hem nou snel of langzaam neem.
Ik zal straks thuis meteen een tijd zetten, kijken hoe die chicane gaat. Klote aan dat ding is dat als je em net mist, meteen een invalid next lap erbij hebt :P en je dus weer een extra rondje nodig hebt om daar weer te proberen hoe hard je erdoorheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:01:
[...]

Ik zal straks thuis meteen een tijd zetten, kijken hoe die chicane gaat. Klote aan dat ding is dat als je em net mist, meteen een invalid next lap erbij hebt :P en je dus weer een extra rondje nodig hebt om daar weer te proberen hoe hard je erdoorheen kan.
Je kunt toch een replay gebruiken om dat uit te zoeken. En als ik in de laatste bocht ernaast ga doe ik gewoon restart, dan ga ik echt niet een rondje voor niets rijden, je zit toch al op het eind dus maakt niet zoveel uit toch?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:06:
[...]

Je kunt toch een replay gebruiken om dat uit te zoeken. En als ik in de laatste bocht ernaast ga doe ik gewoon restart, dan ga ik echt niet een rondje voor niets rijden, je zit toch al op het eind dus maakt niet zoveel uit toch?
Ik doe ook een restart hoor, maar dat neemt niet weg dat je dat hele stuk naar die bocht opnieuw moet rijden (het hele rondje dus). Een flashback helpt namelijk niet omdat je rondje ongeldig blijft en je dus ook geen nieuwe invalid melding krijgt...... dus heb je geen idee hoe hard en royaal je die bocht kan nemen qua curbs. per keer proberen dus per definitie een hele dikke minuut....

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-10-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
grr, helaas geen tijd gehad om 1 enkel rondje te rijden op melbourne.. :(

Montreal ken ik niet zo heel goed, zal een leerzaam weekje voor me worden. Ik hoop dat ik deze week wat meer tijd heb.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

NaamBackupdevice501 (Patrick)
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPS3
ControllerRacing wheel
Racing Wheellogitech Force
GearboxManual
Tijd01:12.745

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

backupdevice schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:43:
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPS3
ControllerRacing wheel
Racing Wheellogitech Force
GearboxManual
Tijd01:12.745
Hoe vond je dit zelf gaan? Zit er nog veel in?

M.a.w. kunnen we tijden rond de 1:10 verwachten of zelfs nog sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ik zit op een PS3 te spelen, dat scheelt sowieso al twee seconden denk ik. Ik kan nog wel een 7 tienden tot een seconde sneller. Nou schat ik mezelf niet als een racegod, dus als ik moet gokkken ,denk ik dat de snelste tijd in de 1.09 of hoog 1.08 komt

[ Voor 40% gewijzigd door backupdevice op 29-10-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

backupdevice schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:58:
Ik zit op een PS3 te spelen, dat scheelt sowieso al twee seconden denk ik. Ik kan nog wel een 7 tienden tot een seconde sneller. Nou schat ik mezelf niet als een racegod, dus als ik moet gokkken ,denk ik dat de snelste tijd in de 1.09 of hoog 1.08 komt
hmm, breng Red Baron niet op ideeen, met een 1:08 suggereren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Na iets van 10 rondjes (geen tijd meer nu):
NaamNickThissen
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Momo Racing
GearboxManual
Tijd01:11.558

Een 1:10 zit er voor mij zeker in, misschien nog wel minder. Voor de top tijden gaan we zeker wel een 1:08 zien denk ik.

Ik vind het wel een leuke baan om time trial op te doen tot nu toe. Je kunt vrij veel afsnijden zonder invalid te krijgen, maar vaak heeft dat wel een spin tot gevolg of is het gewoon langzamer, dus heeft afsnijden niet veel zin. Dus je zult niet veel last hebben van invalid laps, je kunt best een beetje van de ideale lijn afwijken zonder invalid te krijgen. Ook in die laatste bocht voor de chicane (scherpe haakse bocht), als je je daar verremt kun je heel ver doorschieten zonder meteen invalid next lap te krijgen. Je rondje is natuurlijk verpest maar je volgende rondje dus nog niet.

Alleen de chicane is weer vreselijk :p Die curbs lijken wel een meter hoog, als je daar te hard overheen gaat vlieg je gewoon en kun je niet meer sturen en ga je gewoon de muur in. Ben benieuwd hoe men dat gaat aanpakken want je kunt er gewoon niet snel overheen, of je moet al geluk hebben dat je net van de muur weg blijft.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08 19:52
Met wat voor setup rijden jullie? Ik zit nog wat te kloten met die setup, voor mn gevoel rijd ik na die hairpin op t eind veel te langzaam weg....wat voordeel daar en je haalt er flink wat vanaf

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
Gister helaas geen tijd gehad om te proberen mijn tijd te verbeteren voor Melbourne zeer treurig. Voor mij dan ;)
Maar ja; Nieuwe baan, nieuwe kansen!

Kunnen we ook Poll Maken dat Red Baron, Superrkuhrtje, fuyjin en dr_dreey:
1) Met 1 hand moeten rijden
2) geen 7de versnelling hebben
3) Alleen in een Virgin mogen rijden
4) Alleen met toetsenbord mogen rijden

Damn, wat zijn die gasten snel zeg. Respect!

Qua banen en waar we gaan rijden, het makkelijkst is natuurlijk als we gewoon de kalender aanhouden. Dus nu de laatste 2 circuits pakken en daarna weer bij de 1ste baan beginnen, is dat wat?

[ Voor 1% gewijzigd door Duzzan op 29-10-2010 16:37 . Reden: Je WeejtoG ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NaamHoogie2004
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:11.373

Dat is na 20 geldige ronjes....
1:10 nogwat moet erin zitten, maar 1:09.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hoogie2004 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:09:
[...]
hmm, breng Red Baron niet op ideeen, met een 1:08 suggereren :+
Hmm.... straks eens proberen als ik thuis ben van het werk :P
Duzzan schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:36:
Kunnen we ook Poll Maken dat Red Baron, Superrkuhrtje, fuyjin en dr_dreey:
1) Met 1 hand moeten rijden
2) geen 7de versnelling hebben
3) Alleen in een Virgin mogen rijden
4) Alleen met toetsenbord mogen rijden
Maar kan je het wel aan als je dan nog steeds niet voor ons staat? ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Red Baron op 29-10-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

NaamHupske
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelWingman Formula Force GP
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:11.785

Wat een ongelooflijke k.u.t baan is dit zeg! die laatste chicane verpest telkens alles.
Van mij kan je pas denk ik weer een nieuwe tijd verwachten op donderdag ofzo. Ik weet dat er hier makkelijk nog een seconden van af kan. Maar vind de baan echt te verschrikkelijk om op te rijden:(

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ik baal dat de PS3 gewoon langzamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nog wat eraf :D

NaamHoogie2004
CircuitMontreal (Canada)
AutoRed Bull RB6 (RBR-Renault)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:10.794

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
Maar kan je het wel aan als je dan nog steeds niet voor ons staat? ;)
Hahaha, Scherp!
Als jullie dan nog bovenaan staan ga ik ergens een hoekje zitten huilen ben ik bang ;(

Nee, serieus, jullie zijn gewoon echt heel goed, ik check de laps die jullie posten en je/jullie weten gewoon in elke bocht te maximaliseren. Precies op het randje rijden van die invalid lap, da's gewoon heel knap en dat zie je terug in de tijden die neergezet worden.
En wat mij betreft kan je daar kan je nix anders dan respect voor hebben _/-\o_

Dan ga ik nu proberen om een paar knappe rondjes neer te zetten.
*edit*
NaamDuzzan
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelF430
ABSAan
Traction ControlMedium
GearboxAutomatic
Tijd01:11.423

Niet slecht na een uurtje rijden :-)

Good Luck Gent's!
May the Evil Forces of Invalid Laps become Confused on their way to your Lap

[ Voor 47% gewijzigd door Duzzan op 29-10-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaamJ van E
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDFP
GearboxManual
Tijd01:11.239

Wel lekker, zo'n korte baan. Maar die laatste chicane is echt ogen dicht en maar hopen dat je er doorheen vliegt...! Sommige bochten ben ik nog niet helemaal uit. De allereerste (naar links) bijvoorbeeld: daar kan je compleet over de curbs links rijden zonder penalty, maar toch lijkt het sneller om eromheen te rijden. Toch heb ik het idee dat je alle bochten wel onder de knie kan krijgen, behalve die laatste: het is maar net hoe je stuitert...! De keren dat ik er doorheen kwam (en m'n tijden verbeterde) stuiterde ik echt VLAK langs die wand en had ik eigenlijk eventjes geen controle meer over de auto... In het echt was m'n broek diep donkerbruin spletternat geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
En nog wat
NaamRed Baron (RedBarom)
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G27
GearboxManual
Tijd01:10.623

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog setup tips? ;) Ik heb de setup gebruikt uit deze post:

http://www.racedepartment...ada-dry-2.html#post620365

Lijkt grotendeels op die uit de Google Excel sheet (waarvan ik de gears heb gebruikt omdat die hier niet stonden), maar is hier en daar wat anders. Deze leek me net even wat beter te liggen. Maar ik sta open voor suggesties. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Nou ik ben eerst wel weer ff klaar. 1 redelijke tijd gereden en verder voornamelijk invalids.
Maar eens even een andere setup proberen de volgende poging.

NaamFlex0r
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPS3
ControllerRacing wheel
Racing WheelDriving Force Pro
GearboxAutomatic
Tijd01:13.572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 15:09

ThunderNet

Flits!

Sodeju wat zijn jullie snel!
Zonet even voor het eerst in een McLaren gereden (tot nu toe eigenlijk alleen HRT in carreer-mode) en wat is dat ding snel! crap he, dat er zoveel verschil tussen de auto's kan zitten.
Na 10 rondjes met de McLaren op de volgende tijd gekomen, er is nog wel meer uit te halen denk ik :)

NaamThunderNet
CircuitMontreal (Canada)
PlatformXbox 360
ControllerRacing wheel
Racing WheelFanatec 911 Turbo S Wheel
Dynamic Racing LineFull
GearboxManual
Tijd01:12.582

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Sinds een paar dagen een momo racing in mijn bezit...vind de force feedback niet echt geweldig, zou iemand zijn settings kunnen delen die dit stuurtje ook heeft?

Heb maar eens een poging gedaan:

NaamMartijnA3
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:12.883

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vrij eenvoudig in de 1:10 gekomen, had gehoopt dat ik er nog wel wat meer af zou schaven als ik door ging maar niet meer gelukt helaas... Regelmatig weer voorgelegen op m'n ghost (0.5s ofzo), en de laatste chicane in dit rondje ging wel erg langzaam omdat ik 20 rondjes daarvoor ofzo eraf ging op het eind... Dus dat moet ook sneller kunnen.
NaamNickThissen
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:10.716

Tweede plaats ben ik meer dan tevreden mee (eerste plaats had ik na de eerste sessie al opgegeven :p), maar ik ben bang dat hij niet lang blijft staan haha. Ik denk dat de tijden erg dicht bij elkaar gaan liggen. Misschien toch maar eens een 'gedeelde plaats' systeem inbouwen; twee mensen met exact dezelfde tijd moeten natuurlijk wel dezelfde plaats en evenveel punten krijgen. Op het moment zal dat niet gebeuren, dan zal de tijd die als eerste is ingediend hoger komen.
MartijnA3 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:39:
Sinds een paar dagen een momo racing in mijn bezit...vind de force feedback niet echt geweldig, zou iemand zijn settings kunnen delen die dit stuurtje ook heeft?
Mijn instellingen in het spel zijn geloof ik 100, 100, 30 (op volgorde, weet niet waar ze voor staan). Ik moet wel zeggen dat dit mijn eerste FFB stuur is dus ik weet niet echt of dit 'goed' is of niet. Het is gewoon wat ik gewend ben.

[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 29-10-2010 21:09 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:30:
Iemand nog setup tips? ;) Ik heb de setup gebruikt uit deze post:

http://www.racedepartment...ada-dry-2.html#post620365

Lijkt grotendeels op die uit de Google Excel sheet (waarvan ik de gears heb gebruikt omdat die hier niet stonden), maar is hier en daar wat anders. Deze leek me net even wat beter te liggen. Maar ik sta open voor suggesties. ;)
Ik gebruik geloof ik deze http://community.codemast...8-canada.html#post6569722 (had die in ieder geval gesaved in de career modus).
Maar geen idee of deze sneller / langzamer is dan de vele andere setups die beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NaamRed Baron (RedBarom)
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G27
GearboxManual
Tijd01:09.927

Op de start van de ronde na is het redelijk op de limiet van de setup denk ik (ik verlies de controle half in de laatste chicane, en heb dus relatief lage topsnelheid aan het begin van de ronde)

Als er nog liefhebbers zijn voor een video'tje wil ik die desgewenst nog wel in elkaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:48:
Als er nog liefhebbers zijn voor een video'tje wil ik die desgewenst nog wel in elkaar draaien.
Graag.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Mijn god wat zijn jullie snel.. 1:09... _/-\o_

NaamMartijnA3
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:12.883

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Mooie ronde. Ik heb je video bekeken en zie eigenlijk maar 1 punt waar ik nog iets zo kunnen verbeteren. Dat is jammer want ik zit dus al redelijk tegen de max aan van de tijd die ik kan rijden. Wel jammer dat de console langzamer is.

Ik ga eens op zoek naar andere instellingen voor mijn stuur.

CircuitMontreal (Canada)
AutoRed Bull RB6 (RBR-Renault)
PlatformPS3
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Force
GearboxManual
Tijd01:12.636

Na 60 rondjes marginaal sneller dan gisteren. Ik denk dat in de "console" nog wel een 6 a 7 tienden zit, maar waar o waar

[ Voor 86% gewijzigd door backupdevice op 30-10-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik had de code niet gekopieerd maar mijn voorlopige tijd: (en ik zit gelukkig gevoelsmatig niet aan mijn tax)
1.12:609 en nu met ook traction op medium. Het begint langzaam iets worden...

backupdevie: je bent echt sneller in een mclaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie01
NaamDutchie01
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G27
ABSAan
Traction ControlMedium
GearboxAutomatic
Tijd01:12.450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

NaamLucky-Shirt (LShirt)
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDriving Force Pro
GearboxManual
Tijd01:11.659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NaamHoogie2004
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:09.843

In de eerste bocht na de eerste sector zit nog wel 2/3 tienden, verder bijna perfect

(gvd, heb vergeten mijn compleet eigen setup op te slaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaamFuyjin (Wouter Exel)
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Traction ControlMedium
GearboxManual
Tijd01:11.066

Damn ik kan egt niet rijden op deze baan. elke x als ik rem ga ik weer rechtdoor en glij alle kanten op.

maar een 1.10.5 moet er nog wel inzitten ckr niet meer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie01
NaamDutchie01
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G27
ABSAan
Traction ControlMedium
GearboxAutomatic
Tijd01:11.740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Naam_A3 (DutchFarmerNL)
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:11.373

Misschien dat ik (iig met de huidige setup) net onder de 1:11 kan komen maar dat zal voor mij max zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savalie
  • Laatst online: 14-08 14:02
Naamsavalie (BUSHIDO BROWN)
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLOGITECH DRIVING FORCE GT
GearboxManual
Tijd01:11.528

Een 1:11 in me eerste run er moeten nog wel een paar tienden af kunnen.

Dit is voorlopig echt m'n laatste hardware aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savalie
Bocht 9 (2e bocht uitkomen tunnel) kan zo irritant zijn, kzit vaak voor me ghost en spin dan vol gas die bocht uit. weg snelle ronde.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond drie keer onder m'n vorige tijd gereden. Yes! En drie keer kwam ik toevallig net niet goed door de aller- aller- allerlaatste bocht... En we weten zo onderhand allemaal wat dat betekent... ALT-F4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben al zover dat ik, mits ik nergens spin, de eerste sector elke keer rijd met dezelfde tijd (max 0.050 eronder of erboven). Heerlijk constant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Lekker :) Morgen eens proberen of ik de koppositie weer kan terug pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savalie
Naamsavalie (BUSHIDO BROWN)
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:11.134

Ik weet dat ik in de 1:10 kan rijden maar het wil nog niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie01
NaamDutchie01
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G27
ABSAan
Traction ControlMedium
GearboxManual
Tijd01:11.114

jammer bijna 11111111111111111111111111 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Zo, eindelijk weer eens kunnen rijden. Helaas geen tijd gehad vorige week om mn tijd in Melbourne scherper te zetten.
Na een aantal ronden Canada blijkt het toch best een leuk circuit te zijn om te rijden. Uiteindelijke tijd eerste sesie: 1:11.374. Dit was incl. een flinke correctie, dus er moet nog wel .5-1 sec vanaf kunnen.

Naamderx666
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G25
Dynamic Racing LineAlways On
GearboxManual
Tijd01:11.374

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaamJ van E
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDFP
GearboxManual

EDIT
savalie schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:00:

Ik weet dat ik in de 1:10 kan rijden maar het wil nog niet lukken...
Nette tijd... ;) En ik heb hetzelfde met die 1:10. Het zit er echt 'makkelijk' in, alleen lukt het me nooit een rondje perfect te rijden. En gek genoeg gaat het zowat altijd als ik voorlig fout in die allerlaatste bocht. Toch een soort van zenuwen of opgejaagd gevoel, denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
NaamMartijnA3
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:11.745

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie01
yeah ... best irritant als je erachter komt dat Engine Throttle map niet op fast staat...... en dat je gelijk record verbreekt erna...op naar de lage 10 :S

Edit: ietsjes eraf >:)
Hierna lag ik gelijk voor op me gohst, maar word zenuwachtig |:(
1 sec eraf lukt me nooit, maar ben blij met in de 1.10

NaamDutchie01
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G27
ABSAan
Traction ControlMedium
GearboxManual
Tijd01:10.705

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchie01 op 31-10-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaamJ van E
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDFP
GearboxManual
Tijd01:10.950

Nog maar net, maar het IS onder de 1:11. :) Ik ben hier blij mee. Mission accomplished. Natuurlijk heb ik hierna alweer twee keer voor m'n ghost gelegen toen ik de laatste bocht inging, maar goed... dat verhaal kennen we zo ondertussen wel... Ik kan er zeker nog wel onder komen, maar ook als dat niet lukt, ben ik tevreden met een tijd in de 1:10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik kom de laatste chicane niet goed door... Als ik hem in de 4 neem dan lukt hij elke keer, maar dan haalt m'n ghost me in op het laatste rechte stuk ook al lig ik een 0.7s voor ofzo. Als ik hem in de 5 neem lukt hij 9/10 keer niet, dan spin ik uit of vlieg ik de muur in omdat ik niet kan sturen... Moet je daar nu gewoon geluk mee hebben of hoe halen jullie die zo snel :/ Ik kom nu wel in de buurt steeds, net nog 1:10.722 gereden (6 ms langzamer LOL), maar steeds op dat laatste rechte stukje ben ik te langzaam omdat ik de chicane niet voluit kan nemen...

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 31-10-2010 17:18 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:16:
Ik kom de laatste chicane niet goed door... Als ik hem in de 4 neem dan lukt hij elke keer, maar dan haalt m'n ghost me in op het laatste rechte stuk ook al lig ik een 0.7s voor ofzo. Als ik hem in de 5 neem lukt hij 9/10 keer niet, dan spin ik uit of vlieg ik de muur in omdat ik niet kan sturen... Moet je daar nu gewoon geluk mee hebben of hoe halen jullie die zo snel :/ Ik kom nu wel in de buurt steeds, net nog 1:10.722 gereden (6 ms langzamer LOL), maar steeds op dat laatste rechte stukje ben ik te langzaam omdat ik de chicane niet voluit kan nemen...
Ja, die chicane is het rotste stuk... en uitgerekend aan het einde...! Had liever gehad dat die aan het begin was... Ik heb nu net WEER drie keer onder m'n tijd gereden en weer vloog ik er in die laatste bocht uit of spinde ik... Zo balen... De 4e keer dat ik weer voorlag, ging ik wat voorzichtiger door de bocht en haalde ik de finish wel, maar ja, toen haalde m'n ghost me dus weer in... Tijd was toen 1.11.001 (screenshot is later genomen, toen ik er mee ging kappen):

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/6411.jpg

Het zijn ook verschillen van niks, natuurlijk!

Ik rij op dit moment dus redelijk makkelijk rond de 1.11 (helemaal nu ik twee bepaalde bochten echt anders aansnij), alleen die laatste bocht... je moet volgens mij toch gewoon wat mazzel hebben... Zonder mazzel kom je er gewoon niet, lijkt wel. Ik zou niet weten wat ik anders deed toen ik die 1.10.950 reed... Pure mazzel in die chicane...

Ik neem 'm de laatste tijd trouwens in z'n 5 en rem ietsje langer dan ik zou willen: bij het tweede 'wittige bordje' aan de linkerkant rem ik en stuur ik in (veel later dan ik in het begin deed). Misschien heb je daar wat aan. ;) Maar als ik onder druk rij, vlieg ik 9 van de 10 keer tegen de muur rechts of ik spin of ik rij teveel over de eerste curbs... Wat dat betreft ben ik allang blij dat ik tenminste 1 keer onder de 1:11 heb gereden!

Trouwens, heel wat anders: vanmiddag dacht ik tijdens het rijden, toen de ghost vlak op m'n hielen zat: 'Het zou te gek zijn als die ghost nu uit de bocht vloog: dan zou ik makkelijk winnen...' Hehehehe, ik speel het spelletje te vaak, denk ik. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 09:24
Ah, eindelijk onder de 1:11

NaamVincent17 (VS)
CircuitMontreal (Canada)
PlatformPC
ControllerRacing wheel