Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:53:
Ik kan geen tijd inzenden, hij laad niet. :'(
Ja, site lijkt eruit te liggen... Hoop dat het iets tijdelijks is, ik heb geen idee wat er aan de hand is :?

EDIT
Hij werkt weer.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 24-10-2010 17:13 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, kijk mooi. :)

Naamcrinoc
CircuitMelbourne (Australia)
AutoMcLaren MP4-25 (McLaren-Mercedes)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDriving Force GT
ABSAan
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:22.179

Laatste sector, daar moet het sneller. Maar blijft lastig, maar wel tedoen. :)
En dat op 'automatic', misschien een keer proberen dat schakelen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zeker handmatig schakelen aanzetten zou ik zeggen. Je haalt nu al een lage 1:22, met handmatig schakelen kun je bij veel bochten iets hoger in de versnelling zitten en daarmee haal je makkelijk een seconde eraf. Kijk maar naar mij... Hiervoor had ik een 1:22.9. Toen ben ik eens gaan kijken waar ik wat beter kon schakelen, en wat filmpjes gekeken, en toen zag ik dat ik in sommige bochten in de 5 kon blijven waar ik normaal naar de 4 ging. Als je naar de 4 terug gaat dan moet je meteen zodra je op het gas gaat weer schakelen, hij schiet meteen de begrenzer in zeg maar, ook met automatisch schakelen. Blijf je in de 5 dan kun je gewoon volgas en dat gaat gewoon sneller. In een bocht zag ik gewoon dat ik m'n ghost dik inhaalde. De eerste helft van het circuit zit ik 10 meter achter m'n ghost, en in 1 enkele bocht had ik die 10 meter ingehaald en lag ik 2-3 meter voor :) Uiteindelijk op 1:22.030 gekomen, dat was me dus nooit gelukt met automatisch schakelen. En er zit nog zeker verbetering in want soms zit ik in de eerste helft van het circuit ook al voor m'n ghost, en de laatste 2 bochten gingen niet zo lekker.

Kwa andere hulpjes, ABS enzo, daar speel ik zelf nooit mee dus ik weet niet of dat nog voordeel oplevert om die uit te zetten. In de vorige sessie kun je wel zien dat de mensen zonder hulpjes gemiddeld veel hoger eindigen. Kan toeval zijn, maar misschien scheelt het.

Het lijkt er trouwens op dat de Red Bull begint terug te vechten, waar we de vorige sessie bijna uitsluitend met de McLaren reden. Ik ben benieuwd of de top 2 ook sneller zijn met een Red Bull. Zou wel vreemd zijn, want op Spa merkte ik toch dat de McLaren duidelijk sneller was.

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 24-10-2010 19:00 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:09
Ik graak maar niet onder de 1.24.848 op melbourne, wel met de Ferrari.

Heb de indruk dat ik die snelle links rechts combo in S3 niet 100% neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even een update aan de site.

In de 'Sessies bekijken' pagina kun je in de 'Afgesloten sessies' grid nu op het knopje voor een sessie klikken om de tijden in die sessie te bekijken. Hetzelfde geldt voor de afgesloten competities, maar die zijn er uiteraard nog niet.

In de Gebruikers pagina staat voor iedere gebruiker een knopje (hier moet ook een plaatje op maar die werkt niet, geen idee waarom..). Met dat knopje kun je alle tijden van die gebruiker bekijken, in alle sessies.
Als je op dat knopje voor je eigen gebruiker klikt (of gewoon via het menu Tijden bekijken - Mijn tijden), dan krijg je voor elke tijd ook nog eens een 'Wijzig' en 'Verwijder' knopje. Deze knopjes zijn niet lang genoeg om een of andere reden dus je ziet de plaatjes niet echt, maar het eerste knopje is om te wijzigen, het tweede om te verwijderen. Let op! Je krijgt geen 'Weet u het zeker' vraag als je een tijd wilt verwijderen, hij is meteen weg. Maar maak je niet druk, de tijd wordt namelijk nooit echt verwijderd, als je dit per ongeluk doet kan ik hem weer terug halen, stuur dan even een DM.
Wijzigen en verwijderen kan natuurlijk niet als de sessie waarin die tijd is ingezonden inmiddels afgesloten is.

Verder zie ik een gebruiker met de naam ';... Is iemand mijn beveiling aan het testen ofzo? :p Als het goed is moet SQL injectie niet lukken. Maar als iemand iets wil proberen te kraken vind ik dat prima (ik kan er alleen maar van leren), ik vraag dan alleen vriendelijk of ze me dat dan even willen vragen eerst, zodat ik er in ieder geval van weet en een backup kan maken enzo zodat er niets verloren gaat ;) Alvast bedankt..!

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 24-10-2010 20:34 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Moet nog zeker wat af kunnen.

NaamFlex0r
PlatformPS3
ControllerRacing wheel
Racing WheelGT Driving force pro
ABSAan
Traction ControlFull
Dynamic Racing LineCorners Only
GearboxAutomatic
Tijd01:25.018

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

NaamBackupdevice501 (Patrick)
PlatformPS3
ControllerRacing wheel
Racing Wheellogitech Force
GearboxAutomatic
Tijd01:25.450

YEAH niet laatste :P

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
Even nog over de setup van livenkickin via red baron van racedepartment.
http://www.racedepartment...lia-dry-4.html#post618199
Die verdeling van de gears slaat natuurlijk nergens op, 7 versnellingen hebben en er maar 6 gebruiken.
Ik heb de setup van livenkickin gebruikt maar de versnellingen zo goed als default gezet zodat je aan 't eind van 't rechte stuk tegen de toerenbegrenzer van de 7e aanzit, beter.
Verder nog iets wat bij mij helpt om 'snelle' tijden te zetten:
Een tijdje geleden, toen de competitie pas begonnen was, deed ik iedere keer bij een invalid lap een restart, dit zorgde er bij mij voor dat ik niet lekker in m'n ritme kwam. Later ben ik bij invalid laps en invalid next laps gewoon door blijven rijden waardoor ik uiteindelijk in een lekker ritme/flow kwam en snellere tijden ging rijden.

@Nick:
Over je lap (youtube video).
Valt me op dat je in een aantal bochten de binnenkant van de bocht mist, ken het, nam de bochten ook ruim om invalid laps te voorkomen maar de juiste apex scheelt tienden per bocht. Tevens is de snelheid waarmee je de bocht inkomt niet belangrijk, maar de snelheid waarmee je de bocht uitgaat is belangrijk, die paar km's harder de bocht uit neem je mee het rechte stuk op en scheelt uiteindelijk tijd.
Just my2cents. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:24:
[...]

Poeh.
Ik geef mezelf weinig kans om je voorbij te streven. Daarvoor was mijn tijd vrijdag toch al te scherp. Maar goed... ik wil het gat wel kleiner gaan maken.
Nog iets bijzonders met je setup gedaan??? O-)
Ik gebruik de setup uit de Google-Excel-whatever-link eerder uit het topic: ik ga niet zelf met setups goochelen want dat werkt toch nooit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
dr_dreey schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 03:13:
Over je lap (youtube video).
Valt me op dat je in een aantal bochten de binnenkant van de bocht mist, ken het, nam de bochten ook ruim om invalid laps te voorkomen maar de juiste apex scheelt tienden per bocht. Tevens is de snelheid waarmee je de bocht inkomt niet belangrijk, maar de snelheid waarmee je de bocht uitgaat is belangrijk, die paar km's harder de bocht uit neem je mee het rechte stuk op en scheelt uiteindelijk tijd.
Just my2cents. :)
Ja vooral die 'shell bocht' ging helemaal mis, daar haal ik m'n ghost ook steeds weer in. Voor de rest valt het toch wel mee of niet? En in welke bocht denk je dan dat ik er sneller uit kan?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Puik werk ;)
Een "klein" puntje alleen: Hij is niet echt compatibel met Chrome. De knoppen werken iig niet en ook het groeperen en sorteren in de grid doen het niet (al is dat niet zo'n ramp voor mij). Zal het straks in Firefox nog eens proberen, IE heb ik thuis helaas niet voorhanden...

Wat de competitie betreft heb ik er een 1:25.417 kunnen uitpersen. En hier kan zeker nog 1 tot 1,5 seconden vanaf, als ik eens stop met in elk rondje wel een grote fout te maken... Toch ben ik al tevreden met het resultaat, het circuit bevalt me beter dan Francorchamps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 16:52

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik heb nog geen ronde zonder fouten kunnen rijden, maar overschakelen van "view" maakt een hoop uit. Ik reed met de "view" zoals de coureur het zelf ook ziet, door zijn ogen, maar de "camera-view" (net boven het hoofd van de coureur), maakt het op het randje rijden een stuk makkelijker.

Nu is het wat minder gokken of je een valid of invalid lap krijgt, scheelt al een hoop frustratie en heb al flink wat voorgelegen op mijn eigen ghostcar, nu alleen nog een keer een ronde zonder fouten rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kiff schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:24:
[...]

Puik werk ;)
Een "klein" puntje alleen: Hij is niet echt compatibel met Chrome. De knoppen werken iig niet en ook het groeperen en sorteren in de grid doen het niet (al is dat niet zo'n ramp voor mij). Zal het straks in Firefox nog eens proberen, IE heb ik thuis helaas niet voorhanden...
Hm ik gebruik geen chrome, ook niet in getest, dus dat zou kunnen. Ik denk niet dat ik daar veel aan kan doen. In Firefox en IE zou hij gewoon moeten werken, bij mij in ieder geval wel.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

AutoFerrari F10 (Ferrari)
PlatformPS3
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:25.050

Toch een dikke 4 tienden eraf gekregen. Ik heb zelf het idee dat ik nog wel in de 1.24 laag kan komen met de setup die ik nu heb

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 25-10-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@Nick
Ronde is prima, dat staat buiten kijf, zijn de puntjes op de i.
Heb dit plaatje ff voor de bochten aan gehouden:
http://www.f1fanatic.co.u...melbournecircuit_1024.gif
1e bocht, te hard erin, te zacht eruit.
Bocht sports center, apex gemist.
Bocht Steward kan harder.
Laatste bocht voor rechte stuk, veel te veel gas mag. in toerenbegrenzer en minder hard rechte stuk op.
Hoop dat je er wat mee kunt, en nogmaals, zijn kleine dingen die tienden schelen maar alles bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik wilde vorig weekend beginnen met de time challenge, eens starten op Suzuka. Moest de game opnieuw installen nadat ik de vorige install om zeep heb geholpen met een DX11-hack die niet helemaal goed ging... Zit er opeens een huge ass deadzone in m'n stuur. Niet te rijden, kwam maar net aan onder de 1.30 maar het ging allesbehalve vloeiend. Niet normaal, uit pure frustratie 't stuur maar aan de kant gelegd want dit ging nergens over ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Tijd verbeterd :)

NaamKw4kje (Kw@kje)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDriving Force GT
ABSAan
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:22.740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
backupdevice schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:45:
AutoFerrari F10 (Ferrari)
PlatformPS3
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:25.050

Toch een dikke 4 tienden eraf gekregen. Ik heb zelf het idee dat ik nog wel in de 1.24 laag kan komen met de setup die ik nu heb
Dacht even dat je mij van de 19de plaats had geknald, maar scheelt niet veel meer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Laatst online: 02-03 13:54
@ NickThissen

Ik heb je mede-auteur gemaakt.
Nu kan ook jij de startpost veranderen, is misschien handig als ik ooit op vakantie ben oid :)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:37

Hupske

AFCA

Ik dacht laat ik het weer eens even proberen en toch nog een verbetering van 0.354 seconden.
En ik heb er op dit moment ook helemaal geen zin meer in om weer verder te verbeteren, dus wellicht komt pas op donderdag weer een keer een nieuwe tijd eraan.
NaamHupske
AutoRed Bull RB6 (RBR-Renault)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelWingman Formula Force GP
ABSAan
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:22.596

Voor de rest vind ik het wel eens leuk om te horen welke setups jullie allemaal gebruiken, wellicht dat het daardoor nog eerlijker kan worden. of zulke geheimen hoor je eigenlijk niet te vertellen.
Ik heb namelijk totaal geen verstand van die getalletjes waarmee je kan spelen

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Flex0r schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:00:
[...]

Dacht even dat je mij van de 19de plaats had geknald, maar scheelt niet veel meer d:)b
Ik ben zo close .... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36
Gaat er nog iemand in de buurt komen of kan ik rustig relaxen tot we naar de volgende baan gaan? O-) :z

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Ik ben bang dat ik je iig niet zal gaan aanvallen.. Heb even niet zoveel tijd en heb andere dingen aan mijn hoofd. Ik zal het nog wel proberen, maar zoals ik al zei, ik vind het echt een kutbaan.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Nu niet meer :9

NaamFlex0r
PlatformPS3
ControllerRacing wheel
Racing WheelDriving Force Pro
ABSAan
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:24.617

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik echt TOTAAL andere gears... :? Jones Chinane in z'n 5, Stewart ook, Clark Chicane in z'n 2... lijkt echt nergens op mijn manier van rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wooh, eindelijk onder de 1:22 gedoken. Schiet er helaas niets mee op, maar goed :p
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/34s5wkg.png
NaamNickThissen
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Momo Racing
GearboxManual
Tijd01:21.770

Het ergste is nog dat ik een 1:21.3 heb gereden waar ik net een millimeter te ver de bocht uit schoot in de allereerste bocht (nja, de tweede eigelijk, die naar links). Echt stom, ik wilde gewoon een vloeiende baan aanhouden en toen zag ik te laat dat ik te ver naar buiten gleed en toen kon ik niet meer corrigeren. Totaal onnodig dus, stomme fout. Daar heb ik dus geen winst mee gehad, maar toch invalid, en toen een super rondje gereden wat niet telde ;( Het zit er dus wel in maar het moet er nog even uitkomen... Ik weet waar ik tijd verlies, maar het probleem is, als ik op een zo'n plek goed rijdt, dan verkloot ik het op de andere plek wel weer, en zo kom ik dus nooit marginaal sneller :-(

[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 25-10-2010 18:52 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:36:
[...]

Ik gebruik echt TOTAAL andere gears... :? Jones Chinane in z'n 5, Stewart ook, Clark Chicane in z'n 2... lijkt echt nergens op mijn manier van rijden...
Ik ook, zou ik niet teveel op letten. Ik denk dat dit plaatje aangeeft hoe ze in het echt gemiddeld rijden, dus ook met de langzamere auto's. Zelfs in het spel kan ik in een virgin denk ik niet in de 5 door de eerste chicane, en ik als je even bedenkt hoe vaak wij in het spel van de baan vliegen dan denk ik dat ze in het echt ook wat minder hard pushen :+ Als ze qualificatie rijden in het echt rijden ze ook niet elk rondje invalid _/-\o_

Dit gebruik ik ongeveer
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/35bib0l.jpg
Waar het vooral anders ligt:
Marina in de 5 ipv de 2
Clark in de 4 ipv de 5 (de chicane zelf dan, staat niet in het plaatje hoe snel ze die doen). Jij doet hem in de 2? Probeer eens in de 3 of 4, dat gaat stukken sneller!

[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 25-10-2010 19:06 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Flex0r schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:54:
[...]

Nu niet meer :9

NaamFlex0r
PlatformPS3
ControllerRacing wheel
ABSAan
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:24.617
PlatformPS3
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:24.581

Bow Down >:)

[ Voor 25% gewijzigd door backupdevice op 25-10-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
NaamSuperkuhrtje
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Driving Force Pro
GearboxManual
Tijd01:21.126

Fucking irritant die Invalid Laps.. Vooral die Next lap, je hebt er echt NOOIT voordeel van voor je volgende ronde bij deze baan.. Die laatste bocht kun je toch niks afsteken, dus ze kunnen dat gewoon weghalen bij deze baan.

Toch wel een nette tijd uiteindelijk neer kunnen zetten.. Misschien dat ik nog een aanval ga doen op Red Baron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaamFuyjin (Wouter Exel)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Driving Force GT
Traction ControlMedium
GearboxManual
Tijd01:20.914

Met heel erg veel moeite heb ik de voorlopige eerste plek.:D

Sneller dan dit kan ik denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Straks maar weer even het stof van de G27 blazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
Wow fuyjin en Superkuhrtje, mooie tijden!
Mot ik weer aan de bak, heb alleen zo f*****g weinig tijd deze week, grr.
@Red Baron, als je er toch voor gaat zitten, maak je nog ff een video van je 1:19?

[ Voor 26% gewijzigd door dr_dreey op 25-10-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja doe dat ben ik weer die plek kwijt:P

Veel succes, als je nu sneller bent kan ik je nooit inhalen.

zal de volgende keren ook even filmpje maken van me rondes. is wel iets leuker:D

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
Waar maken jullie de filmpjes mee?
Kan ik er ook is 1 maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
dr_dreey schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:41:
Waar maken jullie de filmpjes mee?
Kan ik er ook is 1 maken.
Fraps. Meteen na je rondje 'quit to paddock' doen en dan krijg je (nog voordat je echt naar paddock gaat) een menu waar je tijd staat enzo, en daar kun je replay zien. Gewoon laatste rondje opzoeken en recorden op full-hd 8)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NaamRed Baron (RedBarom)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G27
GearboxManual
Tijd01:20.741

Eindelijk weer de goeie kant op, door wat meer/langer de bocht in te remmen (tijdens het insturen de rem nog niet helemaal los laten) kon weer simpel m'n oude tijd benaderen en verbeteren. Heb tijdens invalid laps al 20.3, 20.6 etc op de klokken gehad, maar in een valid lap heb ik nog niet een fatsoenlijke ronde kunnen rijden helaas.

YouTube: F1 2010, Melbourne hotlap 1m20s741

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@Nick, thx voor de info.
@Baron, mooie ronde, valt me op dat je bijna alle bochten een versnelling hoger neemt dan mij, zal ik ook is proberen. Verder sommige bochten volgens mij echt op 't randje van invalid hoor, maargoed, valid lap is valid lap, thx voor de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
dr_dreey schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:08:Verder sommige bochten volgens mij echt op 't randje van invalid hoor, maargoed, valid lap is valid lap, thx voor de video.
Vertel mij wat, met video's van alle invalid laps die ik gereden heb kan ik nog 4 pagina's vullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Interessante video :) Ik rij echt bijna exact hetzelfde, overal dezelfde versnelling, dezelfde lijn, zelfs precies evenver op het randje van invalid :p Ik denk dat je in Marina/Albert road iets eerder op het gas gaat dan ik en in de snelle links/rechts een klein beetje van me wint, en dat je op het eind iets sneller door die een-na-laatste bocht gaat. Maar verder denk ik dat ik hetzelfde rij. Dat had ik bij de vorige twee banen dus totaal niet ,daar had ik compleet andere 'tactieken' zeg maar. Ik denk dat het een kwestie is van 1 perfect rondje rijden en dan moet ik hoog in de 1:20 kunnen komen. Benieuwd of me dat gaat lukken voor vrijdag, ik betwijfel het...

En randje invalid rijden, tsja... Dat zal wel moeten wil je in de top-5 komen denk ik. Sommige bochten zijn wel raar moet ik zeggen. Neem die bocht rond 0:52 in je video. Je gaat daar flink links ernaast, maar dat is geen probleem (kan nog wel iets meer denk ik). Het probleem is het punt waar je weer de baan op komt (bij 0:53/54). Als je daar niet met een wiel rechts naast de gele lijn zit isie invalid, terwijl je 5 meter daarvoor rustig helemaal op de rand kunt rijden met geen enkel wiel op de weg. Het is net dat punt waar je weer de weg op gaat daar zit een beetje rare detectie denk ik, daar moet je echt oppassen want daar 'pakken ze me' de hele tijd :+
Het kan toeval of m'n verbeelding zijn, maar het lijkt ook alsof je heel ff iets meer naar rechts gaat om dat te vermijden _/-\o_

Godver, nu heb ik zin om het weer te proberen, ik weet dat ik in de 1:20 kan komen. Maar 't is een beetje laat en denk niet dat m'n ouders het op prijs stellen als ik nu nog m'n stuurtje opschroef, dat ding maakt best een lawaai als ik flink aan het sturen ben om tegen de FFB te vechten :+ Morgen nog maar een poging wagen dan.

Is er trouwens geen optie om handmatig ghosts uit te wisselen? Ik kan namelijk 'wegens technische redenen' geen ghosts bekijken, zou wel leuk zijn anders 8)

[ Voor 51% gewijzigd door NickThissen op 26-10-2010 00:27 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dat punt wat je bedoel is niet bewust naar rechts sturen om die reden, gewoon zo snel mogelijk weer de baan op zodat je weer door kan accelereren zonder teveel snelheid te verliezen op kerbs / gras.

Voor zover ik weet zijn die ghosts niet handmatig uit te wisselen, maarja voor minder dan 3 tientjes heb je die 'technische problemen' wel opgelost lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
backupdevice schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:40:
[...]

PlatformPS3
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:24.581

Bow Down >:)
Damn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Met alle hulpmiddelen uit he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
backupdevice schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:06:
[...]

Met alle hulpmiddelen uit he 8)
Doe ik je nog niet na d:)b vereist nog enige oefening heel lang niet meer met stuurtje gereden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Flex0r schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:16:
[...]

Doe ik je nog niet na d:)b vereist nog enige oefening heel lang niet meer met stuurtje gereden 8)
Zonder hulpmiddelen aan ga je zeker 5 tienden tot een seconde sneller....Ik rij ook maar net een week met een stuurtje hoor. Kom op, alles uit en zien wie de snelste PS3 rijder is :)

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 26-10-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zo ongeveer dezelfde gears and instuurpunten, alleen lukt het mij nooit alles zo netjes aan te snijden... Het is net alsof je een lading meer grip hebt: ik moet sommige bochten echt langzamer nemen anders vlieg ik er gewoon uit...!

Ik heb gisteren nog even een poging gewaagd mijn tijd te verbeteren, maar ik merk (opnieuw) dat de betere tijden pas komen als je een tijdje rijd en in de flow zit. Alleen heb ik daar nu niet meer het geduld voor of zin in. Het idee dat ik eerst 10 tot 15 rondjes kansloos achter m'n ghost moet aanrijden alleen maar om in de flow te komen, en dan maar hopen dat ik de tijd ooit eens verbeter... Nee. Het zit er zeker in, een verbetering, maar na een paar sessies heb ik het gewoon wel gezien. De eerste twee, drie sessies zijn echt leuk, als je je tijd nog duidelijk verbeterd. Maar zodra je aan je limiet zit en je zoveel inrij-rondjes nodig hebt om ook maar een kans te maken, dan vind ik het niet leuk meer.

En toch probeer ik het zowat elke avond nog even opnieuw... 8) In m'n gedachten zie ik dan precies hoe het moet en hoe het kan, maar de realiteit is hard... :+ Gisteravond heb ik daarom maar even een race op het hoogste niveau gedaan: piece of cake als je de baan goed kent. Wel schrikken opeens van al die andere auto's op de baan...!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

PlatformPS3
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:24.383

Nog 3 tienden en dan de snelste op de PS3 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Yes, 5e plaats weer terug 8)
NaamNickThissen
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Momo Racing
GearboxManual
Tijd01:21.521

Nu ben ik het toch echt zat... Ik kan makkelijk sneller, ik heb alweer 0.5s voorgelegen op m'n ghost, maar het komt er niet uit. De laatste 20/30 pogingen invalid in de allereerste bocht, elke keer... Wordt er gek van. Had bijna Alt+F4 gedaan maar kon mezelf nog net stoppen lol.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:10:
Ik gebruik zo ongeveer dezelfde gears and instuurpunten, alleen lukt het mij nooit alles zo netjes aan te snijden... Het is net alsof je een lading meer grip hebt: ik moet sommige bochten echt langzamer nemen anders vlieg ik er gewoon uit...!
Dit al geprobeerd?
Red Baron schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:53:
Eindelijk weer de goeie kant op, door wat meer/langer de bocht in te remmen (tijdens het insturen de rem nog niet helemaal los laten) kon weer simpel m'n oude tijd benaderen en verbeteren.
Door voor m'n gevoel m'n voet te lang op de rem te houden (niet vol ingetrapt, slechts gedeeltelijk) kan ik die bochten veel beter nemen. Ik lijk hierdoor een beter insturende auto te krijgen, waar ik op andere banen zoals Spa juist wat eerder de rem weer los laat en de auto door de bocht heen laat rollen voor weer op het gas te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
Eindelijk een 1:20er! :)

Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/Melbourne-2.jpg

Naamdr_dreey (Daniel Dreeijers)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelG25
GearboxManual
Tijd01:20.934

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

PlatformPS3
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:23.881

En ikke mijn eerste 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:39
Zooo, een paar dagen niet geweest en mis meteen een hoop posts, alle ins & outs straks weer even bijlezen.
Maar nu: Racen!! :D

Tijd die ik net neer heb gezet:

NaamDuzzan
PlatformPC
ControllerKeyboard
Racing WheelThrustmaster F430
GearboxManual
Tijd01:23.219

Ken de baan inmiddels aardig goed en die tijd moet naar flink naar beneden kunnen!

[ Voor 2% gewijzigd door Duzzan op 26-10-2010 18:36 . Reden: die : D Smiley blijft maar een raar ding ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
backupdevice schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:51:
[...]

Zonder hulpmiddelen aan ga je zeker 5 tienden tot een seconde sneller....Ik rij ook maar net een week met een stuurtje hoor. Kom op, alles uit en zien wie de snelste PS3 rijder is :)
NaamFlex0r
PlatformPS3
ControllerRacing wheel
GearboxAutomatic
Tijd01:24.616

Precies op de kop af 0:00.001 sneller _O-
Volgens mij heb net die ene vlieg niet geraakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Red Baron schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:53:
NaamRed Baron (RedBarom)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G27
GearboxManual
Tijd01:20.741

Eindelijk weer de goeie kant op, door wat meer/langer de bocht in te remmen (tijdens het insturen de rem nog niet helemaal los laten) kon weer simpel m'n oude tijd benaderen en verbeteren. Heb tijdens invalid laps al 20.3, 20.6 etc op de klokken gehad, maar in een valid lap heb ik nog niet een fatsoenlijke ronde kunnen rijden helaas.

YouTube: F1 2010, Melbourne hotlap 1m20s741
Heb je nog steeds dezelfde gear settings zoals livenkickin ze op racedepartment heeft gepost?
Of gebruik je inmiddels andere?

Zelf heb ik net een aantal rondjes gereden om de baan te leren kennen. Weet niet of ik deze week nog tijd heb om een serieuze tijd neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Heb de standaard 7 gears verdeling gebruikt nu. Dat is volgens mij 133kph in 1e, en dan gewoon rechte lijn naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net weer 3 kwartier van m'n leven weggegooid. :P Ik haal m'n ghost nu in op een bepaald punt: daar bleek ik een veel te lage gear te gebruiken, maar ik verlies het constant weer op de rest en dus... ALT-F4!!! ;) Da's mijn favoriete key-combo de laatste tijd, samen met 'ESC arrow down ENTER arrow down ENTER'. :P

Ik heb Red Barons filmpje bestudeerd, maar ik kan die bochten echt niet nemen zoals hij dat doet, ook niet met de 'rem-vasthoudt-truc'.

EDIT
SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT! Natuurlijk TOCH weer ff doorgegaan: rij ik EINDELIJK CONSTANT voor m'n ghost, op weg naar een toptijd, krijg ik een ongeldige lap melding op een plek waar ik die NOOIT krijg!!! AAAAAAAAAAARRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHH!!!! Zo giga-waardeloos-irritant is dat!!! Gebeurt me bvaker, hoor, dat als ik bepaalde punten waar ik vaker een fout maak goed doorkom, dat ik dan opeens op de meest gekke plekken fouten lijk te maken. En nu ben ik het ECHT zat. Zoals elke dag, eigenlijk... 8)7 }:O :O :+

ALT-F4!!!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaamFuyjin (Wouter Exel)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Traction ControlMedium
GearboxManual
Tijd01:20.475

WHoehoe hehe naar f*cking veel invalid laps:S, eindelijk weer sneller:P, ik kan nog sneller maar niet veel meer.
en wou ik filmpje maken staat er nu ineens geen replay meer:S:S:S klotebende.

Maar nu wel weer ff eerste:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
LOL @ J van E: Heel herkenbaar. :D
@Fuyjin: was ik net van plan om voor vrijdag iig. die paar 100sten op jou dicht te rijden voor P2, ga je een 1:20.475 rijden, grr. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:47:
NaamFuyjin (Wouter Exel)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Traction ControlMedium
GearboxManual

WHoehoe hehe naar f*cking veel invalid laps:S, eindelijk weer sneller:P, ik kan nog sneller maar niet veel meer.

Na de patch kunnen we op de PC de replays opslaan :D

Ik zal nog eens kijken of ik nog wat eraf kan halen komende dagen. Gebruikt iedereen de setup van RedBaron van livenkickin? of wat gebruikt iedereen?

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-10-2010 23:24 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savalie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-08 14:02
Naamsavalie (BUSHIDO BROWN)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLOGITECH DRIVING FORCE GT
GearboxManual
Tijd01:22.905

De 1:20:905 is een typo (beetje teveel van het goede 8)7 )

[ Voor 75% gewijzigd door savalie op 26-10-2010 23:57 . Reden: typo ]

Dit is voorlopig echt m'n laatste hardware aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@Hoogie:
Ik gebruik ook de setup van livenkickin, behalve de gears, die heb ik default staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:39
Met TC Op Medium en ABS aan ben ik gewoon een stuk sneller!

NaamDuzzan
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelThrustmaster F430
ABSAan
Traction ControlMedium
GearboxManual
Tijd01:22.490

Nu snel slapen, morgen vroeg weer op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
savalie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:28:
Naamsavalie (BUSHIDO BROWN)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLOGITECH DRIVING FORCE GT
GearboxManual
Tijd01:22.905

De 1:20:905 is een typo (beetje teveel van het goede 8)7 )
Als het een typo is, kun je hem op de site dan ook even aanpassen ;) Dat doe je zo:
  1. Inloggen
  2. Via het menu naar de 'Tijden bekijken' - 'Mijn tijden' pagina gaan
  3. Klik op het meest linkse knopje naast je tijd in de grid (de allereerste kolom)
  4. Pas je tijd aan en klik op Aanpassen.
Bedankt!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:47:

Lekkere tijd hoor :)
Ik zal morgen of donderdag nog maar eens proberen om ook het ultieme rondje eruit te persen, maar ik denk dat het lastig wordt...

[ Voor 9% gewijzigd door Red Baron op 27-10-2010 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Laatst online: 02-03 13:54
ik hoop vanavond een tijd neer te kunnen zetten, ben deze week zo zo druk dat ik nog geen enkel rondje heb kunnen rijden..
Het zal dus weer geen toptijd worden :(

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Weten we al wat de volgende baan gaat worden?

Montreal of Sepang zijn mijn voorkeuren. Eigenlijk Sepang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:40:
EDIT
SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT! Natuurlijk TOCH weer ff doorgegaan: rij ik EINDELIJK CONSTANT voor m'n ghost, op weg naar een toptijd, krijg ik een ongeldige lap melding op een plek waar ik die NOOIT krijg!!! AAAAAAAAAAARRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHH!!!! Zo giga-waardeloos-irritant is dat!!! Gebeurt me bvaker, hoor, dat als ik bepaalde punten waar ik vaker een fout maak goed doorkom, dat ik dan opeens op de meest gekke plekken fouten lijk te maken. En nu ben ik het ECHT zat. Zoals elke dag, eigenlijk... 8)7 }:O :O :+

ALT-F4!!!
En vervolgens elke dag de game weer starten :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Flex0r schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:14:
[...]

Idd, ik ga vandaag het nog een keer proberen, Ik wil en kan de 1.22 in!

Maar heren, kunnen we niet Sepang als volgende race doen? Dan zul je zien dat mensen tussen verschillende set-ups moeten kiezen, speed of cornering. Dat maakt het interessant!

[ Voor 26% gewijzigd door backupdevice op 27-10-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdos
  • Laatst online: 26-08 19:52
Kunnen we voor de volgende baan (die na montreal bedoel ik) in de poll ook monaco zetten.....lijkt me wel extreem vet en extreem irritant om monaco time trial te doen :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Sjoerdos schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:48:
Kunnen we voor de volgende baan (die na montreal bedoel ik) in de poll ook monaco zetten.....lijkt me wel extreem vet en extreem irritant om monaco time trial te doen :P
Irritant is wat mij persoonlijk betreft de juiste benadering.
Paar dagen geleden Monaco gedaan in career. Op een gegeven moment maar genoegen genomen met de laatst plek. Ik kon gewoon niet de snelheid van de AI bijhouden zonder dat ik de indruk kreeg in een flipperkast terecht te zijn gekomen. Zwaar frustrerende circuit.

Zodra er banen komen die mij ook een beetje liggen (bijv. Canada), wil ik ook wel eens een tijd indienen.
Nu zou ik onbedreigd onderaan komen te staan :*)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Een keer een straten circuit ertussendoor.. Monaco is echt te vet voor woorden!!

Jackal131: Het is een competitie he.. Het is dus leuker als je altijd mee doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdos
  • Laatst online: 26-08 19:52
Monaco FTW.....
Laatst werd er gepleit voor singapore, maar ik vind dat als je graag een stratencircuit wil dat je dan ook voor monaco moet gaan, veel leukere baan en veel meer historie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Sjoerdos schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:20:
Monaco FTW.....
Laatst werd er gepleit voor singapore, maar ik vind dat als je graag een stratencircuit wil dat je dan ook voor monaco moet gaan, veel leukere baan en veel meer historie.
Niet mee eens (persoonlijk mening). Ik vind Singapore een leukere track als Monaco. Singapore geeft je iets meer ruimte om de limiet te zoeken, maar als je een foutje maakt hang je evengoed in de vangrail. Tevens is Singapore veel moeilijker om een goed ritme te vinden, en voor mij persoonlijk uitdagender.

Maar ieder zijn mening, als we de poll dan Monaco, Singapore, Valencia maken :P hebben we iig een stratenbaan. (btw, Abu Dhabi is zo'n gave baan, doe die maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Kuhr89 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:11:
Jackal131: Het is een competitie he.. Het is dus leuker als je altijd mee doet!
Dat snap ik, maar om aan een competitie mee te doen als je al weet dat je kansloos onderaan komt te staan, is niet leuk.
Ik heb geen beschikking over een stuur en speel met controler (PS3). Op Monaco kan ik totaal niet overweg met de controler.

Maar voor mijn gevoel zijn er wel een aantal banen waar ik op zijn minst kan strijden om die laatste plek :D. Dan is er in ieder geval nog engiszins sprake van een competitie (vanuit mijn oogpunt).

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
ach je kunt het toch gewoon proberen! Het kan altijd meevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Jackal131 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:20:
[...]

Dat snap ik, maar om aan een competitie mee te doen als je al weet dat je kansloos onderaan komt te staan, is niet leuk.
Ik heb geen beschikking over een stuur en speel met controler (PS3). Op Monaco kan ik totaal niet overweg met de controler.

Maar voor mijn gevoel zijn er wel een aantal banen waar ik op zijn minst kan strijden om die laatste plek :D. Dan is er in ieder geval nog engiszins sprake van een competitie (vanuit mijn oogpunt).
Ik heb eerst ook met controller gespeeld en tot nu toe op suzuka en spa niet laatste, dus je kunt best meekomen met controller.
De competitie heeft er wel voor gezorgd dat m'n stuurtje weer aan het bureau geklemd zit en eindelijk weer eens wat te doen heeft.
En je ziet hier wel iedereen over de rooie gaan als het niet lukt tijden te verbeteren, maar ze gaan vervolgens wel allemaal stug door met proberen. 8)7 :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 16:52

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

NaamLucky-Shirt (LShirt)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
GearboxManual
Tijd01:22.616

Er moet nog meer inzitten, na de 1e bocht achter mijn eigen ghostcar, die haal ik in, kom op 0.4 sec voorsprong, maar vergooi een groot deel in de laatste bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Site gaat ~5 min offline, kleine update aan de gang!

EDIT
En back online....

Je laatst gebruikte instellingen (controller, stuur naam, ABS, gearbox, etc) worden nu onthouden (als je cookies aanhebt) en automatisch geladen de volgende keer, scheelt weer wat tijd als je toch steeds hetzelfde gebruikt :)

Ook nog twee kleine foutjes aangepakt: verwijderde tijden bleven nog steeds in de lijst staan (nu dus niet meer), en in de 'tijd inzenden' pagina stond nog steeds het 'interne ID' van de sessie (13 ofzo) in plaats van het nummer van de sessie (2).

Zo, dat was m'n pauze, nu weer gauw verder studeren.. 8)7

[ Voor 84% gewijzigd door NickThissen op 27-10-2010 16:25 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hoogie
ik gebruik ook de setup van livenkickin ook met die gears settings is wel even wennen maar naar mijn gevoel wel een stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 14:20
na een hoop gevloek en gescheld toch een aantal secondes eraf gelukkig..... :+
NaamDutchie01
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G27
ABSAan
Traction ControlMedium
GearboxManual
Tijd01:22.159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
d:)b _/-\o_ Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/Melbourne-3.jpg

Naamdr_dreey (Daniel Dreeijers)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelG25
GearboxManual
Tijd01:20.701

_/-\o_ @ Site Nick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 09:24
NaamVincent17 (VS)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech MOMO Force
Traction ControlMedium
GearboxManual
Tijd01:22.714

Zit nog veel meer in. Maar door hard te pushen veel invalid laps waardoor de lol er een beetje af gaat :+
Een seconde er nog af moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
En nog een mini-update: als je op het knopje klikt om een tijd te verwijderen (dat knopje is erg klein, in IE nog kleiner zelfs en staat er niet eens een plaatje op..) in de 'Mijn tijden' pagina, dan krijg je nu eerst de vraag of je het wel zeker weet. Hoewel tijden nooit definitief verwijderd worden (ik kan ze altijd terughalen) lijkt me dit toch wat gebruikersvriendelijker :+

Nu nog uitzoeken waarom die k*t knopjes niet wat groter zijn en waarom er in IE geen plaatjes op komen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flex0r schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:14:
[...]

Inderdaad...

NaamJ van E
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDFP
GearboxManual
Tijd01:22.270

1. Ik heb een andere setup gebruikt (uit dit topic) en had binnen 3 rondjes m'n tijd verbeterd.
2. Vervolgens nog 4 keer m'n tijd verbeterd.
3. Er zit echt 'makkelijk' een 21'er in omdat ik nu weer een bocht heb waar ik veel sneller ben dan de ghost. Alleen maak ik weer de gebruikelijke kleine foutjes, dan weer hier, dan weer daar... Ik zag zelfs een keer de ghost (dat witte balletje) echt een compleet eind los van me, terwijl 'ie normaal onder of dicht tegen dat rode balletje aan zit, maar ja, fout in de en na laatste bocht... (Gelukkig niet zonder nadenken Alt-F4 gedaan... :+ )

Mss gaat het nog lukken, die 21'er, maar ik betwijfel of dat nog gaat gebeuren voor vrijdag.

EDIT
O, leuk, sta in de top 10. Wie weet of dat zo bliijft... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik schiet er niets mee op maar:

NaamQuacka
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelSidewinder
Traction ControlFull
Dynamic Racing LineAlways On
GearboxManual
Tijd01:23.002

Jammer van die 3 duizendste van een seconde, maar ik ben al tot 1:22:794 gekomen, maar dit was een invalid.
En nu met zelf schakelen. En dat schakelen is op dit circuit in elk geval geen probleem meer.
Ik heb volgens mij nog altijd niet meer mijn perfecte setup gehaald van zondag (setup die ik ben kwijt geraakt), maar die ik nu heb is ook wel aardig.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
NaamArgos (Argos21)
AutoRenault R30 (Renault)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelWingman Formula Force GP
ABSAan
Traction ControlMedium
GearboxManual
Tijd01:25.595

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik kom er echt niet meer onder. Heb de Liveenkicking setup geprobeerd, hiermee lijkt het wel ietsje beter, maar mijn 1.21.5 was gewoon de max. Denk dat ik op Singapore / Abu dhabi beter uit de voeten kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:09:
Ik kom er echt niet meer onder. Heb de Liveenkicking setup geprobeerd, hiermee lijkt het wel ietsje beter, maar mijn 1.21.5 was gewoon de max. Denk dat ik op Singapore / Abu dhabi beter uit de voeten kan....
Mooi, dan blijf ik in de top-5 met een verschil van 12 ms :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Heb de hele week nog geen tijd gehad helaas. Zag dat ik al gezakt was naar halverwege de lijst ofzo :)
Hopelijk kan ik morgenavond ff een paar rondjes sturen, ben benieuwd of het nu wel lukt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:20:
[...]

Mooi, dan blijf ik in de top-5 met een verschil van 12 ms :P
Das juist hetgeen wat me ergerde, geen top5 :(
Maar ik krijg het er echt niet meer vanaf, mijn eerste en tweede sector zijn zo ontieglijk goed in mijn snelste rondje, dat ik daar 4-5 tiende verlies, en dan haal ik 3 tienden terug in sector 3. Kom steeds 1-2-3 tiende tekort ofzo (in mijn snellere rondjes), of het is invalid, of ik mis ergens een bocht half en finish 1 sec erachter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ik zit ook redelijk tegen mijn max aan. Dan is het wel lullig om te zien dat er nog 2 seconden af kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Kuhr89 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:27:
ach je kunt het toch gewoon proberen! Het kan altijd meevallen!
Gisteren toch nog even geprobeerd, maar de time trial op sommige banen is echt niet mijn ding.
Op Melbourne kwam ik niet verder dan 1:33.xxx, voornamelijk door die (in mijn ogen) belachelijke 'invalid laps' en de 'invalid next lap'. Als ik ook maar een grassprietje raak, dan heb ik al een invalid lap aan mijn broek, terwijl je in de meeste gevallen echt geen voordeel haalt uit een gemaakte fout.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is er een groot verschil tussen qualify en time trial. Bij Qualify krijg niet zo snel een invalid lap aan mijn broek als bij Time Trial. Qualify tijd was 1:26 hoog, dus een verschil van 7 seconden(!!!!).

Ik doe ff geen time trial meer. Ik ben bang dat ik dan de 7e controler kan gaan halen in 2 jaar tijd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel klierig vind is dat een andere setup toch zoveel uitmaakt... Ja, logisch, maar met zo'n soort competitie als dit is het klierig...

Heb ik dus 'dagen en dagen' zitten kansloos en voor niets zitten etteren omdat m'n setup gewoon niet de goede was... Ik bedoel: de laatste dagen moest ik steeds tig rondjes 'inrijden' om alleen maar in de buurt van m'n ghost te komen en nu, met een nieuwe setup heb ik binnen drie rondjes m'n tijd verbeterd...! Dus de volgende keer zit ik dan ook van 'Tsja, is dit wel de goede setup...'. We zouden haast allemaal dezelfde setup moeten afspreken om de strijd echt gelijk te trekken. ;) Zoals ik al zei merk ik dat ik echt nog een stevige tik sneller kan met deze setup: ik zit regelmatig op een tijd van in de 21 en rij nu 22'ers met 'gemak', maar ja... ik heb nog maar 1 avond en ik heb meer te doen... Als ik deze setup vanaf het begin had gehad, had ik veel meer kans gehad op die ene lucky lap.

Is het misschien toch een idee om een bepaalde setup af te spreken...? Of in ieder geval dat de nummer 1 z'n setup vertelt? Kan me voorstellen dat die daar geen zin in heeft als hij die zelf heeft gemaakt en geperfectioneerd, maar goed, voor zo'n competitie als deze vind ik het wel een leuk idee om allemaal in principe dezelfde kansen te hebben. Het idee dat ik de komende week weer kansloos al die uren verspil alleen maar omdat ik een verkeerde setup gebruik, staat me niet echt aan, eigenlijk... Dan denk je de hele tijd 'Ligt het aan mij of aan de setup...?'

EDIT
Nog even over de invalid laps etc. Ik irriteer me er ook mateloos aan, maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat als die meldingen er niet waren en we gewoon konden rijden zoals we wilden, dat dan IEDEREEN dat zou kunnen doen, dus ook degenen die nu nummer 1 zijn... en die zullen dan natuurlijk alsnog nummer 1 zijn, want ze zijn gewoon goed! Wij zouden onze tijden dan natuurlijk kunnen aanscherpen, maar de kans dat we hoger zouden eindigen op de ranglijst is natuurlijk miniem... Er moet natuurlijk érgens een grens getrokken worden: stel dat ze zeggen dat je voortaan wél iets over de curbs mag, maar niet teveel, dan gaat iedereen natuurlijk wéér op die grens rijden en klagen over invalids... want die zullen er altijd zijn!

Maar goed, het blijft irritant dat je een rondje voor niets rijdt, natuurlijk... Mijn grootste irritatie is echter die belachelijke invalid next laps: die moeten er echt uit gesloopt worden (behalve in de laatste bocht/chicane).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vind niet dat we dezelfde setup moeten gebruiken. Het is toch juist de bedoeling van je setup tweaken om nog een halve seconde ofzo van je tijd af te schaven? Als iemand minder goed in racen zelf is maar meesterlijk in een goede setup maken dan vind ik het prima als hij als eerste eindigt hoor, en dan vind ik het ook prima als hij z'n setup niet bekend wil maken. Als iedereen met dezelfde setup rijdt dan neem je een heel aspect van het spel weg. Dan kun je net zo goed iedereen dwingen met dezelfde auto te rijden en met dezelfde driving assists.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:03:
EDIT
Nog even over de invalid laps etc. Ik irriteer me er ook mateloos aan, maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat als die meldingen er niet waren en we gewoon konden rijden zoals we wilden, dat dan IEDEREEN dat zou kunnen doen, dus ook degenen die nu nummer 1 zijn... en die zullen dan natuurlijk alsnog nummer 1 zijn, want ze zijn gewoon goed! Wij zouden onze tijden dan natuurlijk kunnen aanscherpen, maar de kans dat we hoger zouden eindigen op de ranglijst is natuurlijk miniem... Er moet natuurlijk érgens een grens getrokken worden: stel dat ze zeggen dat je voortaan wél iets over de curbs mag, maar niet teveel, dan gaat iedereen natuurlijk wéér op die grens rijden en klagen over invalids... want die zullen er altijd zijn!

Maar goed, het blijft irritant dat je een rondje voor niets rijdt, natuurlijk... Mijn grootste irritatie is echter die belachelijke invalid next laps: die moeten er echt uit gesloopt worden (behalve in de laatste bocht/chicane).
Ben het niet helemaal met je eens. Een aantal 'invalid laps' zijn gewoon terecht, aangezien je daar onregelementair tijdwinst kunt behalen (bijv door het afsnijden van een chicane).
Maar sommige gaan echt nergens over. Wanneer je net iets buiten de baan komt door een foutje, dan kost je dat sowieso al tijd. Voor een foutje die je al tijd kost, wordt je nu dus dubbel gestraft en soms nog erger, je tijd voor de volgende ronde telt ook niet mee. Niet alle invalid lap meldingen krijg je op punten waar je tijdwinst zou kunnen behalen, wat naar mijn mening zo zou moeten zijn.
En ik zie ook niet in waarom de invalid laps voor de Time Trial anders zouden moeten zijn dan voor het kwalificeren van een race (als dat al zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Zijn de PS3 spelers gewoon prutsors die niet kunnen rijden, of zijn de tijden via PS3 gewoon langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Controllers, je weet togggg.

Overigens, is het dan een idee om de time challenge stop te zetten totdat de patch uit is die een einde maakt aan alle invalid next laps (tenzij je de allerlaatste bocht in sector 3 afsteekt, voor zover mogelijk). Ik zie hier zoveel frustraties dat ik het idee heb dat mensen gaan afvallen als het nog langer zo doorgaat. Zou een weekje of twee maximaal moeten duren afaik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik zie niet in waarom we zouden moeten stoppen. Ja het is irritant maar niet zo erg dat binnen een week niemand meer speelt... Er waren 75 inzendingen in sessie 1 en nu zitten we al op 87, en daar zal nog wel wat bijkomen vandaag voor de mensen die geen tijd hebben gehad en toch nog even gauw een tijd willen neerzetten. Dus ik denk niet dat het zo snel leeg zal lopen.

Verder kun je toch gewoon restarten bij een invalid next lap? Invalid laps rij ik gewoon door anders ga je wel erg vaak restarten, maar invalid next laps doe ik meteen restart. Dan zit je toch al in section 3 en maakt het me niet zoveel uit of ik nou die laatste bocht nog rij of niet...

Oh, en alleen Flexor speelt met een controller op de PS3, de rest gebruikt allemaal een stuur (en een enkele keer zelfs een keyboard :+ )
Het kan toeval zijn natuurlijk maar het lijkt er dus op alsof de consoles inderdaad wat langzamer zijn. Nu kunnen we wel alles gaan opsplitsen per platform, maar er zijn maar 5 mensen op de PS3 en 2 op de xbox tot nu toe dus dat lijkt me ook niet echt een goed idee, dat gaat natuurlijk niet werken.

[ Voor 24% gewijzigd door NickThissen op 28-10-2010 10:30 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Nee dat moeten we niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Is gewoon even de knuppel in 't hoenderhok, zien vanzelf wel wat er uitkomt!
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste