NickThissen schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:55:
Ik ben even een video aan het uploaden. Bij gebrek aan een werkende replay functie heb ik maar live opgenomen, maar dat kleine beetje lag speelde me toch parten, heb m'n tijd niet verbeterd. Heb wel een 1:05.522 kunnen recorden, maar zelfs daar zie je duidelijk dat ik in minstens 3-4 bochten flink wat laat liggen (daar zie je m'n ghost ook gewoon voorbij schieten), dus er kan nog zeker wat vanaf.
Maar misschien dat jullie er toch wat aan hebben. Op Red Baron na (wat een verrassing...) ben ik tot nu toe de enige onder de 1:06, wellicht dat mensen wat ideeen kunnen opdoen uit een filmpje en ook onder de 1:06 kunnen raken. De omslag bij mij kwam bij de eerste bocht eigenlijk. Flink lang remmen, lekker ver naar links door om daarna volgas de rechts/links combo te doen. Dat zie je helaas niet echt terug in dit filmpje, ging niet helemaal lekker...
YouTube: F1 2010 Sao Paulo (Brazil) Time Trial
Helaas kun je niet echt goed zien waar ik rem want het geluid loopt wat achter merk ik. M'n rempunten lijken daardoor veel later te liggen
Bij turn 1 inderdaad nog iets eerder remmen, zodat je redelijk langzaam over de binnenste kerbs gaat en zo ver mogelijk aan de linkerkant blijft zodat je de volgende 2 bochten nog harder / strakker door kunt.
Turn 4 stuur ik zo laat mogelijk in; Als je te vroeg instuurt met hoge snelheid kom je vaak te wijd uit en vol op de kerbs en daarmee verlies je snelheid.
Turn 8 kan nog wat scherper aangesneden worden, en bij het uitkomen geef ik altijd een dot gas recht op de kerbs van turn 9 af. Daar rijd je vol overheen als het ware zodat je daadwerkelijke apex gewoon op het asfalt zelf ligt. Vervolgens kan je daar echt eerder op je gas dan je denkt zonder dat je de auto verliest.
Turn 11 ook iets strakker aansnijden over de kerbs, en bij het uitkomen strak de linkerkant aanhouden. Je maakt hier een omtrekkende beweging langs de buitenkant maar dat kost je echt tijd.
Als laatste turn 13 rijd hier om de binnenste kerbs heen (heel klein beetje meepakken kan, maar zeker niet teveel) en vermijd de kerbs bij het uitkomen zoveel mogelijk.
Het 'rechte' stuk naar de finish ook strak de linkerkant aanhouden en hop, je hebt een 1:05.2 met een Force India
Nick rijd je eigenlijk wel met de fast engine mapping?
edit:
plaatje toegevoegd
[
Voor 3% gewijzigd door
Red Baron op 07-11-2010 11:19
]