Ik denk dat je je wel een beetje verkijkt op mijn rempunt in zo'n filmpje hoor.
Ik ga altijd in de ankers iets voor het 100m bordje.
Daarnaast zie ik ook in een paar van je pogingen dat je niet direct begint met terugschakelen. Als je dat wel doet rem je wat beter af denk ik.
Verder is het ook belangrijk hoe je remt. In principe trap je eerst vol de rem in, maar laat je die gaandeweg wat meer opkomen, zodat je ook nog makkelijk kunt insturen ipv domweg rechtdoor te schuiven.
En in dat filmpje verrem ik me in de eerste bocht eigenlijk ook nog iets, je kunt beter kijken naar het einde van het rondje hoe ik daar weer aanrem voor La Source, die is beter en dan raak ik de apex tenminste ook fatsoenlijk.
Verder kun je natuurlijk wel simpelweg proberen anderen identiek na te doen, maar als het zo makkelijk was als 1x zien en het dan ook kunnen reed iedereen hier 39'ers.
Beter is gewoon om eerst gewoon soepel en gladjes je eigen lijnen over het circuit te kunnen rijden en je daarbij niet te laten opjagen door een ghost car.
Zodra gewoon nette cleane rondjes rijden een automatisme is kun je vanzelf wat harder gaan pushen en zo de limieten van de baan, de auto maar vooral van jezelf op te zoeken.
Want setups zijn wel leuk en aardig, maar de meeste tijdwinst zit hem altijd nog in de rijder zelf.
Dus als je het timetrialen zat bent, rijd gewoon eens een lange race waar je niet puur gefixeerd bent op de ultieme ronde tijd, maar waar je gewoon een constante pace probeert te houden.
Daarmee verbeter je je rijkunsten ook zeker wel en als je daarna nog eens een timetrial start zul je zien dat je vanzelf stukken harder gaat.