Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
Later remmen is icm zeer snel terug schakelen tijdens het remmen (extra remmen op de motor). In 't echt zou dat beveiligd zijn, of je blaast de motor op, of de aangedreven (achter)wielen blokkeren. Is meer een tekortkoming van de engine maar feit is wel dat je er in dit spel harder door remt en dus later kan remmen.
Verder is een versnelling hoger of lager door de bocht afhankelijk van het toerental in de betreffende versnelling. Short shiften zorgt ervoor dat je bij het uit accelereren aan 't eind van een bocht minder snel spinned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Nou ja, net 3 kwartier ofzo non-stop zitten proberen, ik kom nergens. Zo snel mogelijk terug in de versnellingen helpt totaal niet heb ik het gevoel, als ik gewoon direct na een restart vol de rem in trap maakt het niet uit of ik in de 7 blijf of terug naar de 1 ga zo snel mogelijk, ik kom op dezelfde plaats terecht...
En als ik de bochten in een versnelling hoger neem moet ik veeeeel meer afremmen en dan kom ik gewoon niet op snelheid als ik de bocht uit kom, omdat ik gewoon veel te laag in de toeren zit :/ Als ik iets hoger in de toeren ga zitten dan vlieg ik gewoon keihard de bocht uit. Ik snap er echt niets van. Ik heb het maar opgegeven anders denk ik dat ik morgen geen stuurtje meer had om mee te spelen :p Hier kan ik dus echt niet tegen, in een filmpje precies zien hoe iemand rijdt en dat dan niet na kunnen doen omdat het gewoon niet zo werkt in mijn spel :S

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
NickThissen schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:53:
Nou ja, net 3 kwartier ofzo non-stop zitten proberen, ik kom nergens. Zo snel mogelijk terug in de versnellingen helpt totaal niet heb ik het gevoel, als ik gewoon direct na een restart vol de rem in trap maakt het niet uit of ik in de 7 blijf of terug naar de 1 ga zo snel mogelijk, ik kom op dezelfde plaats terecht...
En als ik de bochten in een versnelling hoger neem moet ik veeeeel meer afremmen en dan kom ik gewoon niet op snelheid als ik de bocht uit kom, omdat ik gewoon veel te laag in de toeren zit :/ Als ik iets hoger in de toeren ga zitten dan vlieg ik gewoon keihard de bocht uit. Ik snap er echt niets van. Ik heb het maar opgegeven anders denk ik dat ik morgen geen stuurtje meer had om mee te spelen :p Hier kan ik dus echt niet tegen, in een filmpje precies zien hoe iemand rijdt en dat dan niet na kunnen doen omdat het gewoon niet zo werkt in mijn spel :S
Volgens mij hebben ze gewoon een ander spel gekregen. Of beter gezegd: Wij hebben een ander spel gekregen |:(
Maar goed: mijn probleem is erger -> ik kan mezelf niet verbeteren. Vanavond weer een tijd geprobeerd, ik komt tot op een paar tienden, maar verder niet. Kennelijk had ik de setup een beetje aangepast, waardoor ik veel snelheid had, maar toch ook net iets meer grip in de bochten.

Zou trouwens iemand met een normale tijd & automaat ook een filmpje kunnen plaatsen? Want ik heb niet veel aan een filmpje van iemand die handmatig schakelt. Ik heb het trouwens zelf handmatig schakelen geprobeerd, maar ik vrees dat ik het komende jaar dan nog niet onder de 1:44 zal komen. Al hoewel het beter gaat, dan ik verwacht had. Zolang ik maar andere hulpmiddelen aan laat staan.

Ik heb trouwens het gevoel dat mijn stuur niet echt helpt om een snelle tijd te halen. Probleem zit hem dan meer in de pedalen. Ik heb het gevoel dat ik niet echt kan spelen met de rem en gaspedaal. Dat merk ik bijv ook met gasgeven als ik traction uit zet. Ik kan wel langzaam gasgeven, maar het is zo ultra gevoelig. Mijn pedalen hebben gewoon te weinig speelruimte. Misschien toch maar eens investeren in een stuur, maar om daar nu 300 euro aan uit te geven 8)7

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hier een filmpje van een paar pogingen om te remmen bij de grijze lijn... Niet gelukt.
YouTube: F1 2010 Spa first corner brake testing

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36
Tja het blijft gewoon een kwestie van veel oefenen natuurlijk.
Wat dat groene stuk bij het uitkomen van de bocht na Rivage betreft zit ik daar nog niet eens zo heel erg ver op/over de kerbs.
Ik heb er ook wel eens een invalidated lap gekregen, maar dan zat ik voor m'n gevoel nog wel een stuk verder naar buiten hoor. Het moment van insturen is daar wel erg belangrijk voor het meenemen van snelheid en niet te wijd die bocht uit komen.

Wat betreft die versnellingen hoger, tja geen idee? Rijden jullie wel met de engine mapping op fast? Check je dat ook als je buiten op de baan bent? Want ik heb het meermalen meegemaakt dat als ik een setup inlaad met mapping op fast, dat hij bij het naar buiten rijden alsnog op standard blijkt te staan.

Dus even de knoppen goed configureren en het checken vanuit de cockpit zelf (3x omhoog om de fast engine mapping te selecteren). Maar dat is vooral van toepassing op acceleratie en snelheid op het rechte stuk. Met name richting Eau Rouge en Kemmel merk je dat heel erg.

Wellicht kunnen degene die denken aan hun max te zitten ook eens een video'tje plaatsen? Wellicht kunnen de snellere jongens jullie dan wat tips aandragen waar wellicht iets te winnen valt.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:17:
Hier een filmpje van een paar pogingen om te remmen bij de grijze lijn... Niet gelukt.
Ik denk dat je je wel een beetje verkijkt op mijn rempunt in zo'n filmpje hoor.
Ik ga altijd in de ankers iets voor het 100m bordje.

Daarnaast zie ik ook in een paar van je pogingen dat je niet direct begint met terugschakelen. Als je dat wel doet rem je wat beter af denk ik.

Verder is het ook belangrijk hoe je remt. In principe trap je eerst vol de rem in, maar laat je die gaandeweg wat meer opkomen, zodat je ook nog makkelijk kunt insturen ipv domweg rechtdoor te schuiven.

En in dat filmpje verrem ik me in de eerste bocht eigenlijk ook nog iets, je kunt beter kijken naar het einde van het rondje hoe ik daar weer aanrem voor La Source, die is beter en dan raak ik de apex tenminste ook fatsoenlijk.

Verder kun je natuurlijk wel simpelweg proberen anderen identiek na te doen, maar als het zo makkelijk was als 1x zien en het dan ook kunnen reed iedereen hier 39'ers.
Beter is gewoon om eerst gewoon soepel en gladjes je eigen lijnen over het circuit te kunnen rijden en je daarbij niet te laten opjagen door een ghost car.
Zodra gewoon nette cleane rondjes rijden een automatisme is kun je vanzelf wat harder gaan pushen en zo de limieten van de baan, de auto maar vooral van jezelf op te zoeken.
Want setups zijn wel leuk en aardig, maar de meeste tijdwinst zit hem altijd nog in de rijder zelf.

Dus als je het timetrialen zat bent, rijd gewoon eens een lange race waar je niet puur gefixeerd bent op de ultieme ronde tijd, maar waar je gewoon een constante pace probeert te houden.
Daarmee verbeter je je rijkunsten ook zeker wel en als je daarna nog eens een timetrial start zul je zien dat je vanzelf stukken harder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Red Baron schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:42:
[...]
Verder is het ook belangrijk hoe je remt. In principe trap je eerst vol de rem in, maar laat je die gaandeweg wat meer opkomen, zodat je ook nog makkelijk kunt insturen ipv domweg rechtdoor te schuiven.
Dit is wel een goede tip. Bij is het namelijk remmen, dan rem los wachten tot ik een beetje de bocht door kom en dan het gas erop. Ik vrees alleen dat ik toch echt het probleem heb dat een beetje remmen haast niet mogelijk is met mijn rem.
Dus als je het timetrialen zat bent, rijd gewoon eens een lange race waar je niet puur gefixeerd bent op de ultieme ronde tijd, maar waar je gewoon een constante pace probeert te houden.
Daarmee verbeter je je rijkunsten ook zeker wel en als je daarna nog eens een timetrial start zul je zien dat je vanzelf stukken harder gaat.
Misschien ook wel een idee. Ik heb nu 2 dagen gefrustreerd rondgereden, zonder ook maar 1 enkele verbetering van de tijd. Het wordt er dan niet leuker op. Ik ga dat maar eens proberen.

En lukt het dan nog niet, dan zal ik eens kijken hoe ik een filmpje kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja in dat filmpje ben ik gewoon verschillende dingen aan het proberen. In principe is de eerste poging de beste en dat is ook hoe ik het normaal doe (alleen rem ik wat later in het filmpje). Vol op de rem en voordat ik de bocht inzet nog maar een klein beetje bijremmen, anders stuurt hij niet eens in dat snap ik ook wel.
De een-na-laatste poging was denk ik wel goed gegaan, maar daar rem ik ook een stuk eerder dan jou lijkt het. De reden dat het fout gaat is omdat ik even het gras op ging en daardoor gleed ik rechtdoor, als ik op de weg was gebleven had ik die bocht wel gehaald, maar dan was jij waarschijnlijk al 0.01 seconde sneller :+

En ik denk dat ik ook wel een goeie pace heb op het moment, ik rijdt constant rond de 1.42-1.43 als ik niet aan het pushen ben, en zodra ik ga pushen krijg ik dat tot 1.42.019 (dat is m'n snelste geloof ik) maar meestal rijdt ik dan invalid.

Ik wil je natuurlijk niet 1:1 nadoen, maar ik vind wel raar dat jij elke bocht een versnelling hoger zit. Als je dan naar onze tijden kijkt lijkt me toch dat dat juist die 3 seconden verschil maakt, aangezien ik exact dezelfde lijn als jou aanhoudt. Dus dan is het geen kwestie van jou nadoen meer, maar puur het goed doen. Als ik elke bocht een versnelling lager zit en daarmee 3 seconden verlies dan ga ik niet stug doorrijden op die manier, want dan lijkt het me logisch dat ik 3 seconden kan winnen door een versnelling hoger te zitten. Alleen dat wil dus gewoon niet lukken want daarmee schiet ik of uit de bocht of kom ik te traag weer op snelheid (te weinig toeren).

Dus ja, ik wil je niet nadoen, maar ik neem aan dat jou manier gewoon de juiste manier is, en wie ben ik dan om dat te negeren en m'n eigen stijl die 3 seconden langzamer is aan te houden?

Ik zal morgen of dinsdag eens een filmpje opnemen. Hoe kun je eigenlijk een heel rondje terugkijken? Ik neem nu gewoon 'live' op maar jij bent in een replay toch? Dan zit je ook niet naar die ghost te kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 18-10-2010 00:04 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

NaamDarkasantion
CircuitSpa (Belgium)
AutoMcLaren MP4-25 (McLaren-Mercedes)
PlatformPC
ControllerKeyboard
Traction ControlFull
Dynamic Racing LineAlways On
GearboxAutomatic
Tijd01:46.198

Kan eventueel nog een 1:45 rijden, maar veel lager kom ik niet :/ . En ik wordt helemaal gek van dat "next lap invalidated" systeem, heeft me al meerdere keren een rondje gekost :+

Vraagje, zou ik nog even een rondje Suzuka mogen submitten, of is dat verboden :) ?

[ Voor 12% gewijzigd door Darkasantion op 18-10-2010 00:25 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
NaamSuperkuhrtje
CircuitSpa (Belgium)
AutoRed Bull RB6 (RBR-Renault)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDriving Force Pro
GearboxManual
Tijd01:40.009

Echt raar dat bij jou die tijd gewoon correct was.. Als ik bij die lange doordraaier al met 2 wielen op het groene kom, waar ik eigenlijk nooit op kom btw, is het al Invalid...

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Wellicht is er ook nog tijd te vinden in de juiste wheel settings, dus pluis er eens bijvoorbeeld de codemasters fora op naar naar optimale settings voor je eigen stuurwiel.

Ik heb mijn instellingen uit dit topic gehaald: http://community.codemast...-g27-wheel-f1-2010-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Darkasantion schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 00:18:
NaamDarkasantion
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerKeyboard
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:46.198

Kan eventueel nog een 1:45 rijden, maar veel lager kom ik niet :/ . En ik wordt helemaal gek van dat "next lap invalidated" systeem, heeft me al meerdere keren een rondje gekost :+

Vraagje, zou ik nog even een rondje Suzuka mogen submitten, of is dat verboden :) ?
NaamDarkasantion
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerKeyboard
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:44.133

Kaching!, 2 seconden eraf geknald, ben voor de low downforce versie gegaan qua setup. Nu is een 1:43:xxx wel mogelijk :D

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
NaamSuperkuhrtje
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDriving Force Pro
GearboxManual
Tijd01:39.903

Het is niet echt mijn avond.. Teveel fouten en ben beetje moe.. Toch nog een hoge 39er eruit kunnen halen.. Er zit wellicht meer in als ik er echt voor ga zitten en me wat beter voel. Heb ook vandaag bij voetbal ( ja dat doe je met je voeten, niet met je handen!!:P ) mijn rechterhand wat gekneusd, dus dat wil ook niet echt helpen met sturen..

Daarnaast... Waarom zitten er in Spa zoveel kuilen die er eerst nooit hebben gezeten? En het is altijd voor een rempunt waardoor je auto in 1x iets anders doet, ga maar na, voor Rivage, de bocht voor Curve Paul Frere en voor Busstop KUT Chicane...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Tja, het is wel een Belgisch circuit he. Je weet vast wel hoe Belgische snelwegen rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
NaamKriebelkous
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDriving force pro
GearboxAutomatic
Tijd01:42.500

Dit is nog steeds mn oude tijd, ik ben na vrijdag niet meer in staat geweest een pc aan te raken.
Ben wel erg blij dat de nieuwe website werkt! Zijn we eindelijk van die belachelijke excel lijstjes af!!

@ NickThissen
Is er een manier om de tussenstand in de startpost te krijgen? Bij voorkeur zo dat hij vanzelf update?
Ook mis ik een klein detail in de tussenstand, ik moet nu gaan tellen om te kijken hoeveelste ik sta en of ik een beetje punten pak. Wil jij in de uitslag wat nummertjes voor de namen zetten?

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nick: niet dat ik zulke toptijden rij, maar heb je je deadzone van de remmen wel aangepast? Standaard staat die op 20 en 80 of zo (kan het nu ff niet checken). Zet 'm op 100: dat zal vast iets schelen. Op 80 kan je gewoon niet voluit remmen.

Ik kan trouwens onmogelijk onder m'n eigen tijd komen (dus onder de 42): heel irritant. Ik weet dat het kan en elke keer denk ik 'ik ga het toch weer proberen' maar na een paar herstarts ben ik het dan meteen weer zat. :X Ik heb tijdens m'n beste tijd iets goeds gedaan in de eerste bocht en het lukt me nauwelijks dat weer voor elkaar te krijgen, waardoor ik meteen in het begin al achter lig, en ja, dan heeft het weinig nut, vind ik... En als het na 10 keer zo'n eerste bocht eindelijk lukt, gaat het ergens verderop wel verkeerd. Zoooooooooo irritant!

Vervelende is dat dan maar even racen ook geen hol meer aan is door de domme AI... Weet nu eigenlijk niet wat ik met het spel aanmoet... Ik denk dat ik wel elke week ff meedoe met de time trial, maar gewoon voor de lol en om m'n aankoop niet compleet nutteloos te maken. ;) Ik vind het op zich een topspel maar op een of andere manier irriteer ik mezelf alleen maar als ik het speel en da's toch niet de bedoeling... 8)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Het is zwaar frusterend spel zeg. Maar dit is het geworden tot nu toe.
Er zit zeker nog 1 a 2 seconden in voor mij. Onder de 1.40 zie ik mezelf niet komen. Maar het kan een stuk sneller dan nu, alleen ik krijg er maar geen perfect rondje uit. Altijd wel ergens iets te laat geremt, iets te vroeg. Net iets te veel curbs waardoor ik weer een invalid lap te pakken heb. Om maar niet eens te beginnen over de bus stop. GGRRRR

NaamRusty (R. One)
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPS3
ControllerRacing wheel
Racing WheelG25
Braking AssistAan
ABSAan
Traction ControlMedium
GearboxAutomatic
Tijd01:43.502

[edit] Zie dat ik een foutje heb gemaakt, brake assist staat uit. maar goed

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:37

Hupske

AFCA

NaamHupske
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelWingman Formula Force GP
ABSAan
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:43.026

Ik dacht laat ik ook eens mee doen, als nieuweling :D
Alleen ik heb geen idee meer hoe ik sneller kan zijn. Wat veranderen jullie allemaal wel niet aan de setup? :+

(ondertussen hier me tijd alweer verder verbeterd

[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 18-10-2010 16:17 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Zal vanavond eens poging doen om een tijd te zetten

Is de poging niet onverdienstelijk:

Naambrid (ThaBrid)
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerConsole controller
ABSAan
Traction ControlFull
Dynamic Racing LineCorners Only
GearboxAutomatic
Tijd01:42.275

Dit met de standaard low downforce, gear 7 is in iedergeval net te kort, tijd weer iets verbeterd

[ Voor 95% gewijzigd door brid op 18-10-2010 18:21 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Kleine verbetering (met nog een giga fout opkomen rechte stuk start/finish)
NaamHoogie2004
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDriving Force GT
GearboxManual
Tijd01:39.986

En SuperKurthje, Jij rijd je tijden niet in Time-Trial modus? Ze staan namelijk niet op de leaderboards (of heb je een andere ingame nick?)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-10-2010 17:47 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Jawel, ik rijd mijn tijden in Time-Trial.. Ik heb alleen een niet zown legale versie van de game..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kriebelkous schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:19:
@ NickThissen
Is er een manier om de tussenstand in de startpost te krijgen? Bij voorkeur zo dat hij vanzelf update?
Ook mis ik een klein detail in de tussenstand, ik moet nu gaan tellen om te kijken hoeveelste ik sta en of ik een beetje punten pak. Wil jij in de uitslag wat nummertjes voor de namen zetten?
Daar was ik ook al over aan het denken, maar ik denk dat de enige manier is om er een afbeelding van te laten maken, elke x aantal minuten ofzo, en de url naar die afbeelding hier te posten. Zeker een mogelijkheid, maar ik weet niet hoe makkelijk het is om zo'n afbeelding van een grid te krijgen. Ik kan er eens naar kijken, maar de foutjes die er nog inzitten en dingen die nog niet helemaal werken hebben op dit moment voorrang.
En de positie voor je naam is ook nog een update die er aan komt, maar dat hangt nauw samen met het kunnen sorteren op de tijd en dat werkt om een of andere reden nog steeds niet goed...
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:49:
@Nick: niet dat ik zulke toptijden rij, maar heb je je deadzone van de remmen wel aangepast? Standaard staat die op 20 en 80 of zo (kan het nu ff niet checken). Zet 'm op 100: dat zal vast iets schelen. Op 80 kan je gewoon niet voluit remmen.
De deadzone staat op 0%. De deadzone is gewoon hoeveel je je rem in kan trappen zonder dat hij dat in het spel registreerd. Staat je deadzone op 50% dan kun je je rem half intrappen en dan gebeurt er nog niets. Als je je rem echter helemaal intrapt zal hij in het spel ook gewoon 100% registreren, dus wat je zegt klopt niet helemaal. Voor zover ik weet is er geen manier waarop je in het spel zou kunnen instellen dat hij niet 100% remt. Er is ook nog de saturation natuurlijk maar dat is precies andersom: met saturation op 100% moet je je rem ook daadwerkelijk 100% intrappen om 100% te remmen. Saturation op 50% hoef je je rem maar half in te trappen en dan zal hij in het spel al voor 100% gelden. In theorie zou je de saturation > 100% kunnen zetten, en dan kun je inderdaad niet meer voluit remmen, maar dat kan in het spel niet.
Kuhr89 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:07:
Jawel, ik rijd mijn tijden in Time-Trial.. Ik heb alleen een niet zown legale versie van de game..
Same here, vandaar dat ik ook geen ghosts kan downloaden. Ik zit nog steeds te twijfelen of ik hem ga kopen, maar de vele bugs die er nog in zitten en het feit dat online toch niet werkt (iedereen ramt gewoon maar wat) weerhouden me ervan... Wellicht als de bugs eruit zijn en hij wat goedkoper te krijgen is zal ik hem alsnog aanschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 18-10-2010 18:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

zow, even middagje bezig geweest. Veel baat gehad bij de video van Red Baron (thanks man!). Zo kon ik zien waar ik tijd aan het verliezen was.... en ja ik verloor erg veel tijd...

Nieuwe tijd (van 1.42.077):

Naamderx666
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G25
GearboxManual
Tijd01:40.486

Als ik hem netjes rij krijg ik er nog wel een halve seconde af denk ik, dus net in de 1:39 moet mogelijk zijn.
Maar genoeg geraced voor vandaag...(50+ ronden) ff bijkomen :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Rusty schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:14:

[edit] Zie dat ik een foutje heb gemaakt, brake assist staat uit. maar goed
Ik heb het voor je aangepast omdat tijden bewerken nog niet werkt. Binnenkort!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
derx666 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:33:
zow, even middagje bezig geweest. Veel baat gehad bij de video van Red Baron (thanks man!). Zo kon ik zien waar ik tijd aan het verliezen was.... en ja ik verloor erg veel tijd...
Top man, lekkere verbetering ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:20
Na de patch ga ik weer aan het spel beginnen. tot dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mini-update aan de site, als je ingelogd bent kun je via het linkje 'Details' (rechtsboven) je gebruikersdetails aanpassen (wachtwoord, platform en ingame naam).

Ook is het aanpassen van een van je eige tijden nu in principe mogelijk, er is alleen nog geen mogelijkheid om op die pagina te komen, daar ben ik nog aan het werken en daar heb ik nog wat problemen mee. Stay tuned!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:45:
Mini-update aan de site, als je ingelogd bent kun je via het linkje 'Details' (rechtsboven) je gebruikersdetails aanpassen (wachtwoord, platform en ingame naam).

Ook is het aanpassen van een van je eige tijden nu in principe mogelijk, er is alleen nog geen mogelijkheid om op die pagina te komen, daar ben ik nog aan het werken en daar heb ik nog wat problemen mee. Stay tuned!
Goed bezig :D
Dan hoeven we niet mensen 4x in de lijst te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:00:
[...]

Goed bezig :D
Dan hoeven we niet mensen 4x in de lijst te hebben :P
Het idee van je tijd aanpassen is eigenlijk alleen voor als je een foutje hebt gemaakt. Als je je eigen tijd verbetert kun je beter een nieuwe tijd erin gooien. Via de checkbox boven de grid kun je de langzamere tijden eruit filteren! Op deze manier zou je ook nog ooit een keer een grafiek ofzo kunnen maken van hoe je tijden omlaag gaan of iets dergelijks :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:44:
[...]

Het idee van je tijd aanpassen is eigenlijk alleen voor als je een foutje hebt gemaakt. Als je je eigen tijd verbetert kun je beter een nieuwe tijd erin gooien. Via de checkbox boven de grid kun je de langzamere tijden eruit filteren! Op deze manier zou je ook nog ooit een keer een grafiek ofzo kunnen maken van hoe je tijden omlaag gaan of iets dergelijks :)
Ah oké. In dat geval :) hier mijn nieuwe
Ik win in de eerste sector ongeveer 3 tienden op RedBaron, 2e sector gelijk, maar het opkomen van het achterste rechte stuk, dus eigenlijk het eind van sector 2, heeft hij zo'n goeie bocht, hij pakt daar 5 tienden op mij....

NaamHoogie2004
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDriving Force GT
GearboxManual
Tijd01:39.813

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-10-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Je vergelijkt het wel met m'n 1:39.2? Als ik je commentaar zo hoor zit je maar 0.2 achter me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Moet wel eerlijk zeggen dat ik Suzuka een leukere baan vind om echt te pushen.. Behalve die laatste bocht, net als in Spa..

In Spa zitten er zooveel hobbels, waardoor als je er 1 verkeerd neemt, je ronde naar de klote is.

Al met al een productieve dag voor vandaag..

NaamSuperkuhrtje
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Driving Force Pro
GearboxManual
Tijd01:39.417

Ik denk dat ik hier en daar nog wat kan verbeteren, maar ik heb het vaak snel gehad met deze baan. Ik vind het echt een top baan hoor. Vooral om te racen, maar als Time trail vind ik hem iets te lang. Als je rondje Invalid is bij de bochten combinatie na Eau Rouge, dan moet je nog een eind :P

Grappig trouwens!!

Derx666 en ik hebben allebei precies dezelfde tijd gereden. Hij in een Mclaren en ik in een Ferrari : 1:40.486

Toevallig!!

Derx666 dat moet dus nog iets harder kunnen, aangezien je een Mclaren hebt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Kuhr89 op 18-10-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
NaamArgos (Argos21)
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
ABSAan
Traction ControlMedium
GearboxManual
Tijd01:42.488

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEAAAAAAHHHHHHHHHHHH! Ik heb m'n tijd verbeterd. Met maar liefst een paar honderdsten. En nog STEEDS ben ik niet onder de 42...:

NaamJ van E
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDFP
GearboxManual
Tijd01:42.000

:P Ja, ja, niet gelogen: EXACT 1:42.000!!!

Maar... ik heb een manier gevonden om van het time trialen te genieten EN er wat op vooruit te gaan. Tot nu toe irriteerde ik me altijd mateloos aan de ghost die steeds te snel was. Vervolgens irriteerde ik me aan de AI in losse gp's die te sloom is... Dus toen bedacht ik me opeens dat ik beiden moest combineren en tijdens het time trialen NET moet doen alsof ik een race rij tegen een waardige tegenstander... en opeens was het rijden een stuk leuker...! Serieus! ;) Het zijn nu geen losse rondjes meer met constante herstarts, het is een complete race!

En omdat het een stuk leuker was en ik me niet meer irriteerde aan de rijder voor me begon ik langzamerhand opeens te merken dat ik hier en daar de voorganger naderde... en zo heb ik langzamerhand ontdekt dat ik twee bochten verkeerd nam: op een bepaald stuk loop ik nu duidelijk in. Vervolgens verloor ik het weer op het laatst... ;) Toen ik wilde stoppen dacht ik: 'Nog 1 rondje, en dit moet 'm worden'. En zowaar, ik verbeterde eindelijk m'n tijd. En dat terwijl ik de hele rit achter lag tot aan dat punt waarop ik de oude ghost steeds inhaalde! Dus er is nog meer te winnen: ik moet toch een KEER onder de 42 komen. ;)

Maar belangrijkste is dat ik de time trial nu als een race benader: ik zit gewoon rondenlang achter de nummer 1 aan. Wat de AI niet kan in een losse gp, kan ik dus zelf wel tijdens time trialen. ;) Het is dus maar net hoe je het bekijkt...!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Weer een update. Bij de lijst met tijden staat nu ook je positie weergegeven :)
Mocht je denken "Waarom gaat het "1, 2, 3, 4, 2, 4, ...", dat is natuurlijk omdat mensen er soms twee keer in staan. Als je er meerdere keren in staat krijgt elke inzending gewoon de positie van je snelste inzending. Als je dus het checkboxje aanklikt (zodat alleen de snelste tijden worden getoond) zou alles netjes van 1-... moeten lopen. Dat moet natuurlijk ook, als ik dat namelijk niet doe dan krijgt de nummer 5 bijvoorbeeld opeens positie 8 oid omdat er nog 3 dubbele inzendingen voor staan, en dat is natuurlijk niet de bedoeling omdat uiteindelijk alleen je snelste tijd telt.

Sorteren op tijd werkt nog steeds niet lekker, maar nu kun je dus wel op positie sorteren en dan krijg je een soortgelijk resultaat. Als je echter het checkboxje niet aangevinkt hebt dan krijg je dus 1, 2, 2, 3, 3, 3, 4, etc. en zijn de tijden dus nog steeds niet helemaal gesorteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 18-10-2010 22:05 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:58:
:P Ja, ja, niet gelogen: EXACT 1:41.000!!!
Bedoel je 1:42, of heb je een foute tijd ingevuld? :p Wel netjes exact op de seconde hahaha.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
e-i-n-d-e-l-i-j-k....

Mijn tijd weer eens verbeterd. De Tip van Red Baron heeft geholpen: ga eerst weer eens een normale race rijden. Dat heb ik gedaan. Daarna had ik gek genoeg de snelheid van eerst weer een beetje. Het is dan maar een klein beetje sneller, maar volgens mij was van deze ronde alleen de 1e bocht echt (voor mijn doen) supersnel, voor de rest moet het nog wel sneller kunnen.

NaamQuacka
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelSidewinder
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:42.611

Edit:
Nick, is het moeilijk om standaard alleen de snelste tijden te laten zien?
In principe ben ik alleen daarin geinteresseerd. Ik denk dat de meeste dat ook vinden.
Je kan het vinkje dan aanbieden om toch alle tijden te laten zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Quacka op 18-10-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Quacka schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:12:
Nick, is het moeilijk om standaard alleen de snelste tijden te laten zien?
In principe ben ik alleen daarin geinteresseerd. Ik denk dat de meeste dat ook vinden.
Je kan het vinkje dan aanbieden om toch alle tijden te laten zien.
Oh nee, dat is gewoon een kwestie van een property omswitchen :p Als ik er aan denk zal het bij de volgende update erin zitten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:13:
Je vergelijkt het wel met m'n 1:39.2? Als ik je commentaar zo hoor zit je maar 0.2 achter me? :)
In mijn goede rondes ging ik idd 0,1 sec achter je de laatste sector in, terwijl iik in sector 1 ong 4 tienden voor lag. Ik verlies echt alles in de laatste bocht van sector 2.... Enige probleem is dat de 2 keer dat me dat lukte om maar 1 tiende achter je te rijden het laatste rechte stuk, ik de laatste chicane verprutste met een spin....

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-10-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Die 2 bochten voor het laatste lange stuk zijn ook echt KUT!! Die 2e kan je natuurlijk volgas, maar die daarvoor is echt kut.. Ik moet nog beetje uitvogelen hoe ik die nu precies moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
NickThissen schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:17:
Je remt alleen bij de 0:26 poging op het juiste moment ( de rest een fractie te laat ).....het gaat mis doordat je een fractie te laat instuurt bij deze poging.

Ik weet niet of je dat ook doet.....maar je moet zo ie zo naar de binnenkant van de bocht kijken ( bij La Source dus de rechter witte lijn aan de zijkant van het asfalt ), dit doe je al voor het insturen.

Dit is dus ook voor de anderen.....kijk bij alle bochten naar de binnenkant v/d bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:03:
[...]

Bedoel je 1:42, of heb je een foute tijd ingevuld? :p Wel netjes exact op de seconde hahaha.
O, haha, dat was een staaltje onbewust wishful thinking... :+
NickThissen schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:25:
[...]

Oh nee, dat is gewoon een kwestie van een property omswitchen :p Als ik er aan denk zal het bij de volgende update erin zitten.
Mooi! Dat had ik namelijk ook net willen vragen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

NaamHupske
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:42.593

En ja hoor eerst zeggen dat ik me tijd niet kon verbeteren, maar dat kan dus wel.
Heb zelfs nog genoeg verbeter punten gezien, dus ik hoop nog een paar de tijd goed te kunnen verbeteren:9~

Het kan zijn dat ik finaal overheen gelezen heb hoor, maar wanneer word er van baan gewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Aanstaande vrijdag wisselen we weer van baan.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
hupske schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:25:
Het kan zijn dat ik finaal overheen gelezen heb hoor, maar wanneer word er van baan gewisseld?
Als het goed is kun je tot vrijdag 11.00 ('s morgens) je tijden inzenden. Vanaf 12.00 gaan we dan een nieuw circuit beginnen. Dat het op vrijdag was kun je trouwens ook op m'n site zien, bij 'Sessies bekijken' en 'Tijden bekijken' onder de huidige sessie staat op welke einddatum gepland is. Helaas klopt de tijd die er bij staat niet (die kun je namelijk nog niet kiezen bij het beginnen van een nieuwe sessie).

EDIT
Oh ja, filteren op snelste tijden staat nu standaard aan :)

Trouwens, duurt het bij jullie ook zo lang voordat hij de tijden geladen heeft? Als je bijvoorbeeld de gebruikers of competities bekijkt springt hij meteen over, maar de andere pagina's moeten heel lang laden bij mij. Beetje vreemd.. Zal hij zoveel moeite hebben om < 50 records op te halen? 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 19-10-2010 11:45 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Kuhr89 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:17:
Grappig trouwens!!

Derx666 en ik hebben allebei precies dezelfde tijd gereden. Hij in een Mclaren en ik in een Ferrari : 1:40.486

Toevallig!!

Derx666 dat moet dus nog iets harder kunnen, aangezien je een Mclaren hebt ;)
Ik had het ook gezien ja :)
Maar er kan ook nog zeker een halve seconde van mn tijd af... Dat verlies ik alleen al tussen bocht 7 en 15. Rivage 2 of 3m te laat aangeremd, daardoor geen fatsoenlijke apex, daardoor de volgende bocht ook licht verprutst. Bocht 12 iets te vroeg ingestuurd, waardoor 13 natuurlijk ook mis gaat...
En dan de busstop nog natuurlijk. Het nadeel is dat mn remmen daar altijd koud zijn volgens de graphic, en ik de entrance van de busstop daardoor nog wel een verpruts, en dan de zenuwen die het verpesten om de exit goed te krijgen. Te vroeg op het gras=achterstevoren, te laat op het gas=veel tijd verliezen....
lastig allemaal dus, maar wel leuk.

Ik begin het gevoel van timetrialen ten tijden van GP2 terug te krijgen. Toen nog met een Trustmaster T2 stuur, zonder FFB, een pc die eigenlijk net te langzaam was, waardoor ik soms 0.2 seconden te vroeg moest insturen om de bocht niet te missen. Tijden doorgeven via fidonet... pfff ik word oud :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
NickThissen schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:43:
[...]

EDIT
Oh ja, filteren op snelste tijden staat nu standaard aan :)
Hoezee!
Trouwens, duurt het bij jullie ook zo lang voordat hij de tijden geladen heeft? Als je bijvoorbeeld de gebruikers of competities bekijkt springt hij meteen over, maar de andere pagina's moeten heel lang laden bij mij. Beetje vreemd.. Zal hij zoveel moeite hebben om < 50 records op te halen? 8)7
Yep, bij mij duurt dat ook ettelijke seconden (17!). Lijkt mij toch niet aan het ophalen van de records te kunnen liggen... Maar waar wel aan, kan ik je niet mee helpen :/

Misschien nog een toevoeging: verschillen tussen de 1e tijd en de vorige tijd, heb je iets om op te richten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kiff op 19-10-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Eindelijk ook in de 41 terecht gekomen...
NaamNickThissen
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Momo Racing
GearboxManual
Tijd01:41.827

Heb er ook even een video van gemaakt, is aan het uploaden. Valt me wel op dat het geluid in de replay heel erg anders is, veel lager, waardoor het lijkt alsof ik constant veel te laag in de toeren zit :/ Is dat normaal?

YouTube: F1 2010 Spa

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 19-10-2010 13:27 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

NaamHupske
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:41.990

Zo weer me tijd verbeterd. en ik hou het ook voor gezien voor vandaag. Moet er veel te veel bij zweten.

Nick wat ik me afvraag, hoe jij die replay opslaat? ik kijk tijden me time trail bij me replay, krijg ik alleen zo zielig klein stukje van paar seconden en dat ik dan op f12 me auto op die plek kan resetten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pfff... Ik snap er niets van. Tijdje later het spel nog maar eens opgestart, en nu reed ik m'n ghost er opeens dik uit ook op het rechte stuk. Zal hij de vorige keer de engine mapping wel niet op fast gehad hebben ofzo :/
Nu ben ik in de 1.40 gekomen, er kan nog meer vanaf maar ik ben het nu ff helemaal zat, elk rondje invalid op dezelfde plaats, vreselijk irritant.
NaamNickThissen
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Momo Racing
GearboxManual
Tijd01:40.858

En replay kun je zien als je 'quit to paddock' doet, dan krijg je zo'n schermpje met je nieuwe snelste tijd (als je die had) en daar kun je replay kiezen. Volgens mij pakt hij dan de replay van je snelste rondje dat je deze keer gereden hebt. Heb je dus je tijd niet verbeterd dan krijg je dus niet de replay van je snelste tijd (die is 'verloren' als je quit..)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
@NickThissen,

Die 01:41.827 is wel mooi gereden.

Zo de game ook eindelijk binnen.....dat heeft 2 weken geduurd....pfff.

Ik zie dat je ook een Momo Racing Wheel gebruikt, wat voor instellingen gebruik je voor het stuur en rempedalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:39
@NickThissen, Dikke Thumbs Up voor de site!

Gistermiddag heb ik een stuurtje gekocht, was het zat met de pijltjes toetsen ;)
Het is heeeel anders rijden met stuurtje, echt heel erg wennen. Ik kwam ook niet aan m'n tijd die ik met KeyBoard had gezet... Vanavond nog maar even proberen dan.
Moet wel zeggen dat het 1000x leuker spelen is met stuurtje dan met keyboard! Nu besef ik pas wat ik allemaal gemist heb de afgelopen jaren :(

*Edit*
Zo, iedereen lekker aan het racen in de McLaren hahahaha

[ Voor 8% gewijzigd door Duzzan op 19-10-2010 15:53 . Reden: McLaren? McLaren! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
nazuzed schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:40:
@NickThissen,

Ik zie dat je ook een Momo Racing Wheel gebruikt, wat voor instellingen gebruik je voor het stuur en rempedalen ?
Buiten het spel heb ik geloof ik alleen de 'centering force' aangezet. Ik hoor van veel mensen dat dat juist niet lekker werkt maar ik ben het zo gewend van andere spellen dus heb ik het maar zo gelaten. In het spel moet ik even uit het hoofd, maar ik denk dat het zoiets is:
- Gas/Rem deadzones: 0%
- Gas/Rem saturation: 95% of 100%, weet niet precies
- Stuur linearity standaard (40? of 4? weet niet, gewoon standaard waarde)
- Stuur deadzone: 5% (heb liever iets minder maar 0% vind ik te weinig dan kan ik niet rechtdoor rijden)
- Stuur saturation: 95% of 100%

Zoiets zou het moeten zijn. Force feedback heb ik aan uiteraard, maar geen idee wat ik daar ingesteld heb. Ik denk 100-100-30 ofzo in volgorde van boven naar beneden.

EDIT
(Lang niet interessant verhaal weg gehaald)

Het laden van de tijden op de site werkt nu een stuk sneller! Ik was lui geweest en deed iets te veel SQL queries om een enkele tijd op te halen (waar alle tijden in principe met 1 query opgehaald kunnen worden), en dat heb ik nu gefixed en het werkt nu lekker snel :)
Nu kun je ook makkelijker groeperen, bijvoorbeeld op auto of platform (leuk om te zien :)) zonder dat je steeds 15 seconden moet wachten!

[ Voor 37% gewijzigd door NickThissen op 19-10-2010 16:15 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Duzzan schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:50:
@NickThissen, Dikke Thumbs Up voor de site!

Zo, iedereen lekker aan het racen in de McLaren hahahaha
Bedankt :)
En jep, als je even groepeert op auto kun je zien dat er maar liefst 45 inzendingen in een McLaren zijn, slechts 4 in een Red Bull en maar 2 in een Ferrari... Zal dan toch wel de snelste auto zijn :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Beetje raar dat Mclaren de snelste auto heeft. Vieze chauvinistische Engelsen :P

Ik vind het trouwens wel erg jammer dat je bij de afstelling van de auto niet de stuur graden in kan stellen. Zou het soms wel fijner vinden om wat scherper te kunnen sturen bij sommige bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Kuhr89 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:25:
Ik vind het trouwens wel erg jammer dat je bij de afstelling van de auto niet de stuur graden in kan stellen. Zou het soms wel fijner vinden om wat scherper te kunnen sturen bij sommige bochten.
Ja inderdaad, dat mis ik ook wel. Ik vind het ook fijner om ff met wat onderstuur een bocht in te duiken, zeker bocht 1 en de busstop is iets meer stuuruitslag wel fijn.
Denk dat CodeMasters voor F1 2011 eens een keer naar GP2/GP3 moet kijken.
Dingen als stuuruitslag, veeeel uitgebreidere setup, en vooral datalogging zou fijn zijn. mja... nog ff wachten...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Opzich een veel uitgebreidere setup is voor mij niet nodig.. Daarnaast Telemetrie etc gebruik ik toch niet. Ik snap die dingen vaak niet eens. Vooral met setup weet ik het allemaal niet zo hoor.

Maar een aantal dingen mogen er wel in. Daarnaast wil het niet zeggen dat ik die dingen er niet in wil hoor! Voor andere mensen is het echt een must :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Telemetrie is vooral handig om 2 rondjes met elkaar te vergelijken, en te zien waar je tijd verliest (later op het gas/wheelspin/later of eerder ingestuurd enz). Geen noodzaak, maar wel erg handig.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Hier bij Time trail zou het handig zijn :) Pakken we die van de snelle jongens erbij, kunnen we vergelijken en hebben de minder snelle mensen er profijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
derx666 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:08:
Telemetrie is vooral handig om 2 rondjes met elkaar te vergelijken, en te zien waar je tijd verliest (later op het gas/wheelspin/later of eerder ingestuurd enz). Geen noodzaak, maar wel erg handig.
Ik mis dit inderdaad ook. Maar we worden oud, derx..
Het was voor mij de ideale manier om te zien of een setup wijziging zin had (niet dat ik daardoor wel een 1:39 zou kunnen rijden.... :D)

[ Voor 6% gewijzigd door Quacka op 19-10-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
En bovenaan het global leaderboard (als je de cheaters even wegdenkt :P)

NaamRed Baron (RedBarom)
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech G27
GearboxManual
Tijd01:39.154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met bloed, zweet en tranen ben ik EINDELIJK onder die hatelijke 42 gekomen... Nog maar net, maar goed, ik vind het nu prima zo. ;)

NaamJ van E
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelDFP
GearboxManual
Tijd01:41.912

Meer kan ik er echt niet van maken, hoor... Deze rit was voor mijn gevoel zowat perfect: alles lukte... eindelijk.. Misschien dat ik met wat meer mazzel nog wat hondersten eraf kan halen, maar ik zou echt niet weten waar ik die paar seconden vandaan moet halen om bij de top te komen...!!! Dit was Spa voor mij. Op naar de volgende baan!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
A small stap for mankind, a giant stap for Quacka....

NaamQuacka
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelSidewinder
Braking AssistAan
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:42.083

En het moet sneller kunnen,maar niet vanavond.... Ik wil nog wel pogen onder de 1:42 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
Sinds gisteren met stuur op de PC bezig, is echt wennen!
Heb na een paar rondjes op Spa alle hulpmiddelen uitgezet, het voelt nu allemaal scherp aan, niet het gevoel dat je ingehouden wordt zeg maar.

De tijd:

NaamDuzzan
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelThrustmaster F430
GearboxAutomatic
Tijd01:42.910

Na een paar uur met stuur ben ik al sneller als met een KeyBoard ;)
Snelste tijd met KB was dik in de '44

Ik gebruik de settings die verderop in het topic staan en de tips van de toppers. Ben eens een paar ronden achter m'n Ghost gaan rijden, toen ik eenmaal 'consistent' die 44-ers haalde zag ik ook al direct waar de winst lag. Les Combes (bocht 6/7) kom ik maar niet goed door, daar ligt nog steeds winst. De beelden er straks maar nog eens op nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik wel achterkwam na al die rondjes is dat snel niet altijd goed is. Soms, nee vaak, is langzamer beter. Vooral in van die S-bochten moet je de eerste soms voor je gevoel heel rustig en langzaam nemen om de volgende vol gas te kunnen nemen. Ik ging er altijd te hard in waardoor ik de tweede bocht niet hard genoeg kon nemen. Het is veel en veel belangrijker om snel een bocht UIT te (kunnen) komen dat er IN te gaan...! Dat laatste kost je alleen maar tijd.
Ik heb m'n tijd verbeterd (zij het miniem) door minstens drie bochten langzamer te gaan rijden om de volgende meer gas te kunnen geven EN ook door bochten eerder in de te snijden (ook vaak met een iets lagere beginsnelheid die het echter wel mogelijk maakte meteen vol gas te kunnen geven op het moment dat je de bocht uit komt).

Tot zover de top tips van iemand die nog maar NET onder de 42 kan rijden, hahahaha! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

gloeiende govver de gloeiende nogentoe zeg...
wat een k*t spel :)

Vanavond lukte het echt voor geen meter, alles ging mis. Kwam overal tekort, stuurde te vroeg, of te laat, remde te vroeg of te laat, enz

Denk dat ik 50-60 rondjes gedaan heb zonder resultaat...
Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen, nu ff achter de vrouw aan :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
Whoehoe! Een 1:41-er!!

@J van E
Dat is precies wat ik nu aan het doen ben ;)
It's an Amazing Discovery Mike!

Maar serieus, dat is echt the way to go. Langzaam in, snel uit ....

Kan ik nu met een goed gevoel gaan slapen :z

NaamDuzzan
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelThrustmaster F430
GearboxAutomatic
Tijd01:41.655

[ Voor 67% gewijzigd door Duzzan op 19-10-2010 23:32 . Reden: TimeTable d'r bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Heb ook nog maar een een poging gedaan. Deze keer met de racing line compleet uit. En na wat oefening heb ik mijn tijd met maar liefst :P 0.060 verbeterd.

Naam_A3 (DutchFarmerNL)
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Driving Force GT
GearboxManual
Tijd01:41.122

Moet eigenlijk nog wel wat vanaf kunnen. Rij al een paar keer bij de eerste meting meer dan 2tiende voor op deze tijd en de rest van de ronde was ook niet vlekkeloos. Maar als ik ongeveer alles een keer redelijk goed doorkom weet ik het altijd weer te verpesten bij de laatste chicane |:( . Wat is dat een ongelooflijke *PIEP* bocht.

[ Voor 12% gewijzigd door _A3 op 19-10-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Nick: Je site laat inmiddels trouwens wel snel. Wat was het probleem??

Je moet trouwens de tekst van het vinkje nog een keer wijzigen:
"Toon alleen de snelste tijden per gebruiker'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Quacka schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:46:
Nick: Je site laat inmiddels trouwens wel snel. Wat was het probleem??

Je moet trouwens de tekst van het vinkje nog een keer wijzigen:
"Toon alleen de snelste tijden per gebruiker'
Het probleem was dat ik lui was geweest. Als ik een tijd wil ophalen uit de database dan heb ik ook data uit andere tabellen nodig, zoals de auto, de gebruiker en de sessie. De sessie heeft op zijn beurt weer data uit de circuits tabel en de competities tabel nodig, etc. Op mijn luie manier haalde ik die data niet tegelijk op, maar steeds apart. Ik haal dus eerst alle tijden op, en daarna ging ik nog eens door alle tijden loopen en voor elke tijd de auto, gebruiker en sessie ophalen. Daarna ging ik weer door alle sessies lopen en voor elke sessie het circuit en de competitie ophalen, etc. Ik doe dit wel vaker zo want het scheelt wat tijd tijdens het programmeren, en in de kleine databases onder windows waar ik ervaring mee heb merk ik toch geen verschil in snelheid. In een webpagina is het verschil echter blijkbaar wel duidelijk aanwezig... Nu laad ik alle data in een keer in mbv een iets langere sql query, en alles laadt nu lekker snel :)
Zo zie je maar weer, een kwartiertje afkorten tijdens het programmeren kost uiteindelijk 40 gebruikers 10 seconden per keer om te laden :+

Wat is er mis met de tekst voor het vinkje? Het klopt toch? Als het vakje aangevinkt is toont hij alleen de snelste tijden. Vink je het uit dan toont hij alle tijden.

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 19-10-2010 23:57 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Zo let je een paar dagen niet op en sta je 20ste!
Vanavond maar eens serieus een rondje of 40 neerzetten. heb na mijn laatste tijd geen rondje meer kunnen rijden :(

Het doel voor vanavond is de top10 binnendringen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kriebelkous op 20-10-2010 09:34 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Dit is denk ik echt mijn max :( Sneller gaat hij niet echt meer worden..

NaamSuperkuhrtje
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Driving Force Pro
GearboxManual
Tijd01:39.229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Kuhr89 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:42:
Dit is denk ik echt mijn max :( Sneller gaat hij niet echt meer worden..

Tijd01:39.229
Gaaf, dat is exact mijn vorige tijd 8)

edit: toch niet, 0.001 langzamer :+

[ Voor 4% gewijzigd door Red Baron op 20-10-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
haha ik zie het ja :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kuhr89 op 20-10-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

backupdevice

Boeh!

Krijg je ook punten als je super langzaam bent?

1.47.070 alles uit, met stuur :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Je krijgt 1 punt voor de moeite hahah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
En eeuwige roem als langzaamste natuurlijk ;)

De tijden zitten verder uit elkaar dan op Suzuka valt mij op, hopelijk kan ik mezelf vanavond in de Top10 murwen ...

Succes voor iedereen die vanavond weer gaat proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
backupdevice schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:59:
Krijg je ook punten als je super langzaam bent?

1.47.070 alles uit, met stuur :)
Inderaad 1 puntje minimaal voor iedereeen die meedoet. Ik zie je tijd er echter nog niet tussen staan, heb je hem al ingezonden?

Ik zit nog steeds te denken wat ik op het eind van een competitie (aantal sessies) ga doen. De punten op dat moment bepalen natuurlijk de winnaar van de competitie, maar dat werkt alleen in de aller eerste competitie. In elke volgende competitie moeten de punten eigenlijk opnieuw beginnen. Nu zit ik te denken of het goed is om gewoon de punten van iedereen te resetten op het eind van een competitie, of op een of andere manier de punten per competitie bij te houden ofzo. Ik zou zo snel even niet weten hoe dat moet dus ik heb persoonlijk de voorkeur voor simpelweg alle punten op 0 te gooien en opnieuw te beginnnen. Nadeel hiervan is dan natuurlijk dat je niet kan nakijken wie welke plaats had in die competitie, tenzij ik dat weer allemaal apart ga opslaan. (De winnaar, of de top 3 ofzo, kan ik natuurlijk wel opslaan dat is geen probleem).

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 20-10-2010 18:28 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Heb mijn tijd weer een paar keer verbeterd.
Eerst van 1:41.122 naar 1:41.115 daarna 1:40.066 en dan uiteindelijk onder de 1:41.000

Naam_A3 (DutchFarmerNL)
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelLogitech Driving Force GT
GearboxManual
Tijd01:40.966

ps. wat me net opviel is dat bij het nieuw invullen van de tijd. Bij de tijd tussen de minuut en seconde een . staat en tussen de seconde en tiende een :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:27:
[...]

Inderaad 1 puntje minimaal voor iedereeen die meedoet. Ik zie je tijd er echter nog niet tussen staan, heb je hem al ingezonden?

Ik zit nog steeds te denken wat ik op het eind van een competitie (aantal sessies) ga doen. De punten op dat moment bepalen natuurlijk de winnaar van de competitie, maar dat werkt alleen in de aller eerste competitie. In elke volgende competitie moeten de punten eigenlijk opnieuw beginnen. Nu zit ik te denken of het goed is om gewoon de punten van iedereen te resetten op het eind van een competitie, of op een of andere manier de punten per competitie bij te houden ofzo. Ik zou zo snel even niet weten hoe dat moet dus ik heb persoonlijk de voorkeur voor simpelweg alle punten op 0 te gooien en opnieuw te beginnnen. Nadeel hiervan is dan natuurlijk dat je niet kan nakijken wie welke plaats had in die competitie, tenzij ik dat weer allemaal apart ga opslaan. (De winnaar, of de top 3 ofzo, kan ik natuurlijk wel opslaan dat is geen probleem).
Je hebt toch de tijden van iedereen aan het eind van een competitie. Je weet de puntenindeling, dus zou je voor elke sessie het aantal punten kunnen berekenen, optellen en dan tonen. De eindstand kan je opnieuw uitrekenen. 1 probleem hierbij is dat als je de score aanpast, dat dan ook vorige competities overhoop gehaald worden. Maar daar kunnen we wel mee leven denk ik. Ook de performance bij het opvragen van een oude competitie hoeft van mij persoonlijk niet giga-snel (mocht je dit willen, eindresultaten even in een tabelletje knallen in SQL, normaliseren boeit niet voor die 40 deelnemers per competitie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
_A3 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:30:
ps. wat me net opviel is dat bij het nieuw invullen van de tijd. Bij de tijd tussen de minuut en seconde een . staat en tussen de seconde en tiende een :
Fixed, bedankt.
Hoogie2004 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:45:
[...]

Je hebt toch de tijden van iedereen aan het eind van een competitie. Je weet de puntenindeling, dus zou je voor elke sessie het aantal punten kunnen berekenen, optellen en dan tonen. De eindstand kan je opnieuw uitrekenen. 1 probleem hierbij is dat als je de score aanpast, dat dan ook vorige competities overhoop gehaald worden. Maar daar kunnen we wel mee leven denk ik. Ook de performance bij het opvragen van een oude competitie hoeft van mij persoonlijk niet giga-snel (mocht je dit willen, eindresultaten even in een tabelletje knallen in SQL, normaliseren boeit niet voor die 40 deelnemers per competitie)
Klopt, zo kan het inderdaad ook. Dan doe ik dat natuurlijk. Het probleem dat de punten van vorige competities dan overhoop gehaald worden valt ook wel mee. Misschien is het zelfs eerlijker als op het eind van een competitie een score wordt aangehouden, mocht deze veranderd zijn. Stel dat we na deze sessie de punten opeens 10 keer lager maken ofzo, dan heeft iemand die nu pas begint totaal geen kans meer om mee te komen omdat de top 10 al meteen 40 tot 10 punten heeft ofzo.

Ik ben trouwens ook druk bezig met een feature waar er een mooie afbeelding gemaakt wordt van de huidige top-5, maar dat wil nog niet helemaal lukken. Lokaal werkt het, op de server krijg ik geen afbeelding :-(

EDIT
Ok, het werkt :D

Misschien een leuke link voor in de TS:
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/top5.jpg

Ik heb geprobeerd de F1-2010 stijl aan te houden (in de laadschermen enzo) met een zwarte achtergrond en rood/witte tekst. Nu moet er eigenlijk nog een mooi bloom effect overheen en dan is hij helemaal compleet :P

Kwaliteit is niet super zie ik maar dat komt nog wel. Plaatje zou elke 5 minuten moeten updaten met de top-5 op dat moment :)

Kan anders even iemand binnen 5 minuten een 1:39 rijden, dan kunnen we ook zien of het werkt :+

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 20-10-2010 20:36 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik krijg hem met moeite onder de 1:50, alles uit behalve TC, Mclaren ,op het keyboard he ;)
Valt niet mee, best een lastige baan Spa, vooral het eerste stuk bergjeaf en op.
Nog even oefenen en beter de baan leren kennen dan moet 1:45 wel haalbaar zijn.
Maar keyboard is echt niet relaxed, sturen gaat echt niet lekker. Twijfel om nog een stuur aan te schaffen.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:17:
Kan anders even iemand binnen 5 minuten een 1:39 rijden, dan kunnen we ook zien of het werkt :+
Haha!

Dat plaatje wordt trouwens wel errug saai want ik ben bang dat er steeds dezelfde lui op staan... 8) Nou ja, misschien als ik als eerste een tijd voor de volgende baan upload... dan heb je kans dat ik even in de top sta! Dan zal ik daar meteen een screenshot van maken voor het nageslacht, voordat mijn tijd weer verpulverd wordt door de pro's hiero... :O >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Waarom heet het eigenlijk Sessie 12? Gezien het feit het sessie 1 is :P

Wees maar niet bang. Ik denk niet dat ik op alle circuits zo snel zal zijn. Ik verwacht vooral Red Baron en Hoogie en Dr-Dreey bovenaan ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Kuhr89 op 20-10-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo1993
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 21:28
Zo, ik heb net na ongeveer 25 rondjes een voor mij aardig snelle tijd op Spa neergezet. Ik heb het diep respect voor de top tijden zeg!
NaamRobo1993 (roboraj)
CircuitSpa (Belgium)
AutoFerrari F10 (Ferrari)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelMicrosoft Sidewinder Force Feedback
GearboxManual
Tijd01:43.100

Nog maar even oefenen dan. :)

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Hmm met gamepad kom ik eerst niet veel verder.

NaamFlex0r (Flexman)
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPS3
ControllerConsole controller
ABSAan
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:44.570

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kuhr89 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:16:
Waarom heet het eigenlijk Sessie 12? Gezien het feit het sessie 1 is :P
Ja, luiheid weer he... 12 is gewoon het ID van die sessie, omdat ik blijkbaar al 11 sessies aangemaakt had om te testen :p Ik ga er ooit nog eens een echt nummer van maken, maar dan moet het nummer van de competitie er ook in verwerkt zijn (anders heb je meerdere keren sessie 1 bijvoorbeeld, in meerder competities). Sessie nummers als 2.3 voor competitie 2, sessie 3 ofzo gaat wel werken denk ik. Maar ook dat moet ik nog eens aanpassen, komt er maar niet van omdat er nog veel dingen zijn die nog niet werken en wel belangrijker zijn vind ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
En eindelijk onder de 1.42
Dat was mijn doel, maar nu ik zie dat er 2 man binnen een paar hondersten liggen, ga ik misschien morgen toch nog een keer proberen. Of zij moeten morgen hun tijd al hebben verbeterd, want ik geloof niet dat ik er nog veel af ga krijgen.

NaamQuacka
CircuitSpa (Belgium)
PlatformPC
ControllerRacing wheel
Racing WheelSidewinder
Traction ControlFull
GearboxAutomatic
Tijd01:41.937

edit:
Overigens heb ik dit circuit nu heel de week gespeeld en het is nog steeds een leuk circuit. Heel anders als in Japan.
Australie was vroeger mijn favoriete circuit om op te rijden, ik ben benieuwd of ik dat volgende week nog zeg. Ik heb op f1 2010 nog maar 1 of 2x op australie geraced.

[ Voor 9% gewijzigd door Quacka op 20-10-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben het helemaal beu. Heel misschien dat ik er morgen nog voor ga zitten, maar ik wordt echt moe van een 2tal bochten en de laatste chicane....

Bouttrack.... (@hierboven, geef mij dan maar Suzuka)

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-10-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Hoogie2004 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:00:
Ik ben het helemaal beu. Heel misschien dat ik er morgen nog voor ga zitten, maar ik wordt echt moe van een 2tal bochten en de laatste chicane....

Bouttrack.... (@hierboven, geef mij dan maar Suzuka)
Haha dat zei ik ook al. Geef mij maar Suzuka, ondanks ik Spa echt een geweldig circuit vind en het een van mijn lievelings banen is, vind het ik het enorm kut om er time trail te rijden. Als race is het echt vet met inhalen etc..

Er zitten echt een paar bochten in met hobbels ervoor die ik mij van vorig jaar niet kan herinneren dat ze erin zaten, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
grrr. ik kom maar niet onder die 1:42.500.. ik doe ergens iets fout, de vraag is alleen waar.. :(

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Lol, net maar even verder met Career. Ben ik bij Spa in mijn Lotus, en dan gaat het allemaal wat minder vlot kan ik je vertellen. Minder snel op rechte stuk en minder snel door de bochten, eerder remmen etc!

Dan toch nog een 1.46 eruit persen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kuhr89 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 00:46:
Dan toch nog een 1.46 eruit persen :D
Doe je goed, ik kreeg in mijn bmw niet onder de 1.48 :-( Nog steeds veel sneller dan de AI maar goed... Ik ging op het begin in bijna elke bocht ernaast, lag ergens anderaan en uiteindelijk nog makkelijk gewonnen. Wel jammer, ik verwacht van een Legend AI toch dat ik ergens laatste zou worden. Waarom kan de AI niet rondjes van 1.39 rijden? Of in ieder geval 1:45 wat in het echt het record is geloof ik?

By the way, competities en sessies zijn nu 'netjes' genummerd. Competities beginnen bij 1 tot... hoever we willen, en sessies beginnen steeds opnieuw bij 1 voor elke competitie. Als je ergens "Sessie x.y" ziet dan is het dus competitie x en sessie y.

[ Voor 18% gewijzigd door NickThissen op 21-10-2010 00:55 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

backupdevice

Boeh!

NickThissen schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:27:
[...]

Dat komt nog wel hoor. :) Was gisterenavond bezig met de timetrail en carees. Voor de eerste keer met een stuurje...GEWELDIG _/-\o_

Vanavond zal ik weer een timetrail doen en dan de score uploaden.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
NickThissen schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:17:
[...]

Fixed, bedankt.

[...]

Klopt, zo kan het inderdaad ook. Dan doe ik dat natuurlijk. Het probleem dat de punten van vorige competities dan overhoop gehaald worden valt ook wel mee. Misschien is het zelfs eerlijker als op het eind van een competitie een score wordt aangehouden, mocht deze veranderd zijn. Stel dat we na deze sessie de punten opeens 10 keer lager maken ofzo, dan heeft iemand die nu pas begint totaal geen kans meer om mee te komen omdat de top 10 al meteen 40 tot 10 punten heeft ofzo.

Ik ben trouwens ook druk bezig met een feature waar er een mooie afbeelding gemaakt wordt van de huidige top-5, maar dat wil nog niet helemaal lukken. Lokaal werkt het, op de server krijg ik geen afbeelding :-(

EDIT
Ok, het werkt :D

Misschien een leuke link voor in de TS:
[afbeelding]

Ik heb geprobeerd de F1-2010 stijl aan te houden (in de laadschermen enzo) met een zwarte achtergrond en rood/witte tekst. Nu moet er eigenlijk nog een mooi bloom effect overheen en dan is hij helemaal compleet :P

Kwaliteit is niet super zie ik maar dat komt nog wel. Plaatje zou elke 5 minuten moeten updaten met de top-5 op dat moment :)

Dr-Dreey staat nu met naam en achternaam in de jpg. Ik kan me zo voorstellen dat mensen daar niet helemaal van gediend zijn. Kan jij dit aanpassen zodat hij alleen de tweaker alias laat zien?

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Hoe pakken jullie trouwens Au Rouge. Als ik deze vol gas neem, dan blijf ik niet op de baan. Ik moet gewoon ff liften voor ik Au Rouge in ga (misschien ligt dit ook wel aan het feit dat ik met controler speel)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kriebelkous schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:28:
[...]

Dr-Dreey staat nu met naam en achternaam in de jpg. Ik kan me zo voorstellen dat mensen daar niet helemaal van gediend zijn. Kan jij dit aanpassen zodat hij alleen de tweaker alias laat zien?
Ik denk dat de naam tussen haakjes de naam is zoals 'ie op de leaderboards in F1 2010 staat. De lui zonder naam tussen haakjes hebben schijnbaar op Got én in F1 2010 dezelfde nick. Dus dat zou dan ook betekenen dat Dr er geen probleem mee heeft publiekelijk bekend te zijn. Zou ik ook geen probleem mee hebben als ik zulke tijden reed. ;) Het is handig de F1 2010 naam te weten omdat je dan op de leaderboard de tijd kan checken en desnoods de ghost kan downloaden: aan alleen de Got nick heb je niet veel. Ik denk trouwens dat die lui zélf hun beide namen invullen als ze de tijd uploaden? Daar heeft NickThissen natuurlijk geen idee van!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Jackal131 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:43:
Hoe pakken jullie trouwens Au Rouge. Als ik deze vol gas neem, dan blijf ik niet op de baan. Ik moet gewoon ff liften voor ik Au Rouge in ga (misschien ligt dit ook wel aan het feit dat ik met controler speel)
Met stuur is ie iig met gemak volgas. Met controller denk ik ook wel, het enige lastige aan deze bocht is dat het laatste instuurpunt blind is.
In principe val je eerst de binnekant van de kurb aan (onderaan eau rouge), vervolgens blijf pak je de rechtercurbs zoveel mogelijk mee, als je dan bijna boven bent hoef je amper te sturen om de juiste apex te hebben voor de volgende knik.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nou ik stop ermee om mijn tijd te verbeteren op Spa.
Lig telkens in de eerste bocht alweer 0.2 seconden achter op mijn ghost en voor de rest vlieg ik telkens op het zelfde stukje de baan uit. ik wacht wel tot we weer gaan beginnen aan een nieuwe baan:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kriebelkous schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:28:
[...]

Zoals J van E al zei is dit de ingame naam die hij heeft ingevuld. Als er geen ingame naam is ingevuld, of als deze hetzelfde is als de tweakers naam, dan wordt die niet weergegeven.
Als men niet wil dat deze naam zichtbaar is dan moet men gewoon geen ingame naam invullen :) Ik kan hem natuurlijk niet op de afbeelding laten zien, maar hij staat ook meerdere keren op de website zelf dus dan kan ik hem overal gaan weghalen...

Au Rouge is inderdaad gemakkelijk volgas te nemen. Je moet goed links gaan zitten, helemaal op de curbs, voordat je naar rechts stuurt. Dan kun je net even de curbs rechts aantikken (niet te veel dan krijg je invalid) en meteen naar links omgooien. Aan de linkerkant kun je flink naast de baan komen zonder invalid te krijgen maar ook daar moet je mee uitkijken want daar rij je net wat langzamer. Het is in principe mogelijk om netjes op de baan te blijven ook vol gas.

[ Voor 24% gewijzigd door NickThissen op 21-10-2010 11:39 ]

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste