| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Iets wat Hamilton n paar jaar geleden deedBij Spa is de laatste bocht ook weer een chicane, of starten ze tegenwoordig voorbij de hairpin? (das afhankelijk van de klasse...) anyway, als je daarin afsnijdt hebje hetzelfde probleem
Ik zag gistermiddag deze time challenge, dus ik had net een paar rondjes Suzuka gereden, en toen dacht ik, ach ik begin wel met Spa, die ken ik tenminste.
1:43:249
TC off
ABS off
DRL always
G auto
CAR Ferrari
Platform PC
Controller Stuur
Ik ben pas vanaf gister zonder TC en ABS gaan rijden....it's a bitch...maar je gaat wel n stuk sneller als je niet spint. Ik voel dat dit nog n stuk sneller kan, ik kan alleen nog niet het perfecte rondje zetten, ik ben altijd ergens weer n stuk sneller en dan weer ergens anders een stuk langzamer
Nu eerst wat aan de studie doen en daarna lekker raggen
Een ferrari die buitenom word ingehaald voor een virgin...
YouTube: F1 2010 - Spa
ik moet hard lachen om dit rondje, en voelde me verplicht het ff te delen
www.racetalk.nl
• Ja
• Nee
• Donkergeel !
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
www.racetalk.nl

Ik ben nog steeds druk aan het werken aan de site, maar ik moet even wachten tot iemand me uitlegt hoe ik dat ding online krijg... Haha. Op het moment aan het kijken of ik automatisch punten kan laten toekennen na iedere sessie, dat zou wel leuk zijn. Dan houd ik op het moment even de punten aan die als laatste genoemd zijn, kunnen we altijd later nog aanpassen (hoewel reeds toegekende punten dan natuurlijk niet meer zullen veranderen).
Het is trouwens wel nog steeds mogelijk om de punten van suzuka toe te kennen, ook al werkte dit nog niet via de site. Zodra de site online is en werkt en iedereen die meegedaan heeft een account heeft gemaakt kan ik gewoon handmatig de punten toekennen aan de winnaars.
Maar ik volg dit wel, en bedenk me dat het misschien handiger is om per track een apart topic te maken, zodat mensen als ze willen nog even verder kunnen met een bepaalde baan, ook al is de competitie al verder. Wat denken jullie ?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Hoe vlot je website trouwens Nickthissen? hebje per toeval ook ruimte voorzien voor iedere gebruiker om één screenshot te uploaden
Voor een doos stylo's zijn er nu eenmaal heel veel mensen instaat bedrog te plegen

screenshot van je console, neem een digitaal fototoestel, neem een foto, zet em op pc, resizen en hopla
ok het is omslachtiger dan op PC, maar jij hebt gekozen voor een console he
Aparte listing is niet echt de bedoeling denk ik. Deze is echt gewoon bedoeld om een weekje te nemen per circuit. De die hards moeten zich dan maar aanmelden op de online worldranking. Als je nu nog invalt is het geen probleem. Het is niet zeker of er punten worden gegeven voor deze run en anders staje toch maar één punt achter op de helft van het veld hoor. Als je echt de beste bent haal je de rest wel in

[ Voor 55% gewijzigd door Joindry op 15-10-2010 14:50 ]
Ik denk niet dat Fuelke, TheZeroorez, PromoX en psycho het een goed idee vinden om even 18 topics te openen.u_nix_we_all schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:46:
<knip>
Maar ik volg dit wel, en bedenk me dat het misschien handiger is om per track een apart topic te maken, zodat mensen als ze willen nog even verder kunnen met een bepaalde baan, ook al is de competitie al verder. Wat denken jullie ?
Laten we het anders afspreken,Argos schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:44:
De afspraak was pas volgende raceEn ik wil dat mijn Virgin dubbele punten krijgt
Als jij 1e word in je virgin. kom ik persoonlijk bij je langs om die doos pennen op te eten!
www.racetalk.nl
Ow crap, pas maar op of hij maakt er een persoonlijke queste van. een stukje stylo hebben we al allemaal gegeten. Maar dit zal toch wel even pijn doen aan je anus als die er weer allemaal uit moeten komenKriebelkous schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:51:
[...]
Laten we het anders afspreken,
Als jij 1e word in je virgin. kom ik persoonlijk bij je langs om die doos pennen op te eten!

Dit topic heeft in 7 dagen al 13 pagina's, dat is ff heel grof geschat een nieuw deel per maand. En ik denk eerlijk gezegd niet dat de heren mods enorm wakker gaan liggen van 18 topics, dat lijkt me niet zo heel erg veel op het o zo grote GoT forumArgos schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:49:
[...]
Ik denk niet dat Fuelke, TheZeroorez, PromoX en psycho het een goed idee vinden om even 18 topics te openen.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Als iedereen zo denkt is het o zo grote GoT forum zo volu_nix_we_all schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:54:
[...]
Dit topic heeft in 7 dagen al 13 pagina's, dat is ff heel grof geschat een nieuw deel per maand. En ik denk eerlijk gezegd niet dat de heren mods enorm wakker gaan liggen van 18 topics, dat lijkt me niet zo heel erg veel op het o zo grote GoT forum
www.racetalk.nl
Ik heb 10 GB ruimte dus screenshots moet geen probleem zijn. Ik vind het echter niet zo belangrijk, ik denk dat de meeste het wel eerlijk houden. Mocht er een extreem snelle tijd bij zitten dan kan hier in het topic nog altijd een screenshot gevraagd worden. En daarbij: screenshots zijn ook lang niet zo 'veilig'. Je kunt het makkelijk photoshoppen, en je kunt op de pc zelfs het spel aanpassen zodat de auto's harder rijden, meer grip hebben, whatever, dus dan is zelfs een video niet genoeg bewijs. Dus ja... Het is eigenlijk gewoon niet te bewijzen, ik denk dat we er maar op moeten vertrouwen dat men eerlijk is. Het gaat om de lol het is niet alsof je er iets mee kan winnen (ok een paar pennen blijkbaar lol).Joindry schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:47:
blijkbaar Argos
Hoe vlot je website trouwens Nickthissen? hebje per toeval ook ruimte voorzien voor iedere gebruiker om één screenshot te uploaden![]()
Voor een doos stylo's zijn er nu eenmaal heel veel mensen instaat bedrog te plegen
screenshot van je console, neem een digitaal fototoestel, neem een foto, zet em op pc, resizen en hopla
ok het is omslachtiger dan op PC, maar jij hebt gekozen voor een console he
Aparte listing is niet echt de bedoeling denk ik. Deze is echt gewoon bedoeld om een weekje te nemen per circuit. De die hards moeten zich dan maar aanmelden op de online worldranking. Als je nu nog invalt is het geen probleem. Het is niet zeker of er punten worden gegeven voor deze run en anders staje toch maar één punt achter op de helft van het veld hoor. Als je echt de beste bent haal je de rest wel in
Trouwens, als ik de punten ga inbouwen dan moet ik nu dus wel weten wat voor opsplitsing we gaan doen. Consoles vs pcs? Met of zonder hulpjes, etc? Of bekijken we dat later wel en nemen we voor nu gewoon alles op een hoop?
Alles op 1 hoop, de tijden tussen PC en Xbox liggen vrijwel gelijk, alleen de PS3 blijft wat achter. Vandaar dat ik graag wou weten wat de tijden op de leaderboards zijn.NickThissen schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:02:
[...]
Trouwens, als ik de punten ga inbouwen dan moet ik nu dus wel weten wat voor opsplitsing we gaan doen. Consoles vs pcs? Met of zonder hulpjes, etc? Of bekijken we dat later wel en nemen we voor nu gewoon alles op een hoop?
En je bent langzamer met aides dan zonder, dus dit heeft ook geen splitsing nodig lijkt me.
www.racetalk.nl
en als puntenverdeling dan deze?
40 34 29 25 22 20 18 16 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 3 2 2 2 1 1 1 1 1 ...
Staat op p 8 11
@kriebelkous: hebje nu mijn worstenmop overgenomen in je voettekst? had dat nog niet gezien
[ Voor 18% gewijzigd door Joindry op 15-10-2010 15:19 ]
Mijn punt is dat het netto net zoveel posts zijn, maar opsplitsen lijkt mij goed voor het overzicht.Kriebelkous schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:01:
[...]
Als iedereen zo denkt is het o zo grote GoT forum zo vol
de startpost herhaalt zich, dus je hebt netto meer postsu_nix_we_all schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:12:
[...]
Mijn punt is dat het netto net zoveel posts zijn, maar opsplitsen lijkt mij goed voor het overzicht.
Als puntenverdeling ben ik het eens met het
voorstel. Dit lijkt mij de leukste variant
[ Voor 22% gewijzigd door Kriebelkous op 15-10-2010 15:16 ]
www.racetalk.nl
Jup, die staat nu in de database. Kan dus zo aangepast worden als we willen, maar dan worden punten natuurlijk niet opnieuw uitgedeeld. Reeds uitegedeelde punten blijven staan, maar dat is geen probleem denk ik.Joindry schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:10:
en als puntenverdeling dan deze?
Over het opsplitsen van het topic, vraag gewoon even een modje. Ik denk niet dat het veel uitmaakt, of je nou 1000 posts in een topic hebt of 1000 posts in 18 topics, ik denk niet dat het veel verschil maakt.
Time: 1:41.586
Car: McLaren Mercedes MP4-25
Platform: PC
Controller: Gamepad
Gamepad: Logitech Cordless Rumblepad 2
Aids: TC, Full. ABS, on. DRL, Corners.
Gearbox: Auto
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Klopt, maar we zijn toch steeds maar in 1 topic per keer bezig? Zodra een sessie (circuit) afgelopen is kan dat topic in principe gesloten worden. Dit is vrijwel hetzelfde voor alle andere spel topics, na een x aantal paginas (40 ofzo?) wordt gewoon een nieuw deel aangemaakt. In dit geval is dit dan alleen na wat minder paginas.Argos schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:52:
We hebben het hier wel over 18 actieve topics en daarmee overflow je heel het Simulatie, Sport en Racing Games forum. Ik kan mij niet voorstellen dat andere niet F1 gamers dit prettig vinden.
Die staat er al sinds ik aktief ben op tweakersJoindry schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:10:
@kriebelkous: hebje nu mijn worstenmop overgenomen in je voettekst? had dat nog niet gezien
Maar volgens mij heb ik hem ooit van een gebruiker gejat op een ander forum, geen idee meer waar en van wie
ik ben veel te dom om zoiets zelf te verzinnen
www.racetalk.nl
eindelijk iemand die bezig is met racen in plaats van al die bureaucratische rompslompV3g3ta schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:53:
Track: Spa Francorchamps
Time: 1:41.586
Ik ga ook nog even mijn tijd verbeteren (hoop ik)
Verwijderd
Ooh zo, ja dan zie ik geen problemenNickThissen schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:03:
Klopt, maar we zijn toch steeds maar in 1 topic per keer bezig? Zodra een sessie (circuit) afgelopen is kan dat topic in principe gesloten worden. Dit is vrijwel hetzelfde voor alle andere spel topics, na een x aantal paginas (40 ofzo?) wordt gewoon een nieuw deel aangemaakt. In dit geval is dit dan alleen na wat minder paginas.
Ik ben het eens met dit voorstel. Vooral ook dat puntje voor de deelname.Als puntenverdeling ben ik het eens met het
voorstel. Dit lijkt mij de leukste variant
Trouwens misschien leuk om in de topic start een map van het circuit te hebben met bocht nummering, zodat als we het over "bocht x" hebben ook iedereen kan zien over welke bocht we het hebben, en niet dat iedereen een andere map met mogelijk andere nummering gebruikt...
Bij deze

Ik weet trouwens niet goed hoe ik bocht 12 moet nemen. Ik kom daar aan in de 7 maar moet toch flink van het gas om de bocht te halen. Remmen jullie daar of gewoon het gas eraf? En naar welke versnelling terug? Ik ga momentaal gewoon even van het gas af (zodra ik de bocht inzet) en dan terug naar de 5. Zodra de eerste knik naar links voorbij is ga ik weer volgas naar de 7.
Verwijderd
1.43:141
McLaren
PC
Stuur
DRL: Corners only
En ik ben het nu alweer zat...

Vooral die laatste haarspeldbocht is zwaar irritant...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 17:05 ]
Verwijderd
Inderdaad. Eigenlijk moet je elke bocht onderzoeken om te zien hoever je kan gaan... Beetje wisselvallige jury, zal ik maar zeggen.V3g3ta schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:14:
Het vervelende is dat je in sommige gedeeltes makkelijk met 2 wielen en je halve auto naast de baan mag en in andere gedeeltes je meteen een invalid lap krijgt als je ook maar met 1 wiel het grind aanraakt... En "next invalid lap" slaat gewoon nergens op.
Heb net weer een paar rondjes gedaan, maar ik wordt zo ziek van die ghost die me steeds weer inhaalt...
Verbeterd naar:Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:55:
ik zal de spa dans dan maar openen. Even half uurtje geprobeert, en hier iig iets minder invalid laps:
Spa Francorchamps
- 1:40.886
- McLaren
- PC
- Stuur (logitech driving force gt)
- Geen hulpmiddelen
1:40.101
Verder alles hetzelfde.
Screenshot
http://yfrog.com/jkspatimep
Vooral in het begin tweede sector laat ik nog een paar tienden liggen
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-10-2010 17:36 ]
Ook zit ik te denken hoe ik de winnaar van een competitie zou kunnen bepalen. Mijn idee was om meerdere competities te hebben (1 tegelijk), waarbij in elke competitie meerdere sessies gestart kunnen worden (1 tegelijk). Een sessie is een circuit waar we dan allemaal een tijd op neerzetten (dus we zijn nu eigenlijk in de tweede sessie in competitie 1). Een competitie zou dan bijvoorbeeld 6 sessies (circuits) kunnen zijn, of gewoon alle circuits, en na alle sessies gespeeld te hebben wordt er een winnaar gekozen.
Maar hoe bepaal ik nou een winnaar? Ik zou het zo snel niet weten. De winnaar van een sessie is duidelijk, gewoon degene met de snelste tijd (en de rest krijgt ook gewoon punten). De winnaar van een competitie zou ik dan degene met de meeste punten op het eind kunnen kiezen, maar dan moet ik dus na elke competitie de punten resetten zodat bij een nieuwe competitie weer iedereen op 0 begint. Is dat een goed idee?
Top 3 tijden Suzuka PS3 leaderboards :Kriebelkous schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:45:
De PS3 gebruikers blijven trouwens ver achter. Kan iemand me vertellen wat de sneltje ronde is op de leaderboards bij de PS3?
1. 1:14.079
2. 1:26.951
3. 1:27.620
Bij die eerste tijd heb ik wel m'n bedenkingen trouwens.(ghost nog niet gechecked)
EDIT:
Net mijn eerste tijd op Spa gezet:
Spa
1:45.404
McLaren
PS3
Gamepad
ABS on
TCS full
DRL corner only
Gear auto
In de loop van het weekend maar even wat meer rondjes rijden. Spa ligt mij qua het kunnen vinden van de flow een stuk beter als Suzuka.
[ Voor 24% gewijzigd door Flex0r op 15-10-2010 19:27 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Netjes hoor, gefeliciteerd ook met je #1 op Suzuka. Ik heb gisteravond nog wel een paar pogingen gedaan, maar bleef steken op 1:27.7's helaas.Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:21:
[...]
Verbeterd naar:
1:40.101
Verder alles hetzelfde.
Screenshot
http://yfrog.com/jkspatimep
Vooral in het begin tweede sector laat ik nog een paar tienden liggen
Ik heb 2 weken terug al wel een keer even snel met de default setup een rondje geklokt, maar die kan (en moet) een stuk sneller natuurlijk:
Spa Francorchamps
- 1:41:055
- McLaren
- PC
- Stuur (Logitech G27)
- Geen hulpmiddelen
Wat Suzuka punten betreft maakt het mij niet uit, maar om de personen die er vanuit gegaan zijn dat het niet meetelde een eerlijkere kans te geven heb ik op Nee gestemd.
Bedankt RedBaron voor de felicitaties, maar volgens mij had SuperKurtjeehhh (of zoiets
Van mijn tijd op spa, die 1:40.101 kan nog wel wat af, maar Spa is gewoon een fuck-baan daarvoor, omdat ie zo lang is is het zo moeilijk om daadwerkelijk geen fout te maken. Ik ga vaak mis in bocht 10, daar zit echt nog wel wat tijd, en als die goed gaat, dan gaat 12, 13 of 15 wel mis...
Nja, volgende week savonds maar weer wat verder klooien
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
1:42:881
McLaren
PC
Stuur
Tc: Full
DRL: Always
G: Auto
Het scheelde bijna een seconde met de ferrari waar ik allereerst in heb gereden (1:43:757 als snelste tijd). Ferrari dus niet gebruiken op Spa
edit
En aangezien ik ruim 3 seconde langzamer was op suzuka, moet de winnaar van deze week zeker onder de 1:40...
edit 2:
Nee, want ik reeds gewoon van mijn ghost weg op de rechte stukken. Nu kan ik natuurlijk de ultieme ronde gereden hebben, maar zo voelde het in elk geval niet.
[ Voor 41% gewijzigd door Quacka op 15-10-2010 19:49 ]
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Zijn de wagens in Time Trial niet gelijk???? Binnenkort even proberen in de Virgin ofzoQuacka schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:47:
Spa
1:42:881
McLaren
PC
Stuur
Tc: Full
Het scheelde bijna een seconde met de ferrari waar ik allereerst in heb gereden (1:43:757 als snelste tijd). Ferrari dus niet gebruiken op Spa
- Japan Suzuka
- Tijd 1.29.621
- Red Bull
- Stuur Logitech driving force GT
- PC
- Geen hulpmiddelen
http://img716.imageshack.us/img716/7509/suztijd.jpg
Dit is voorlopig echt m'n laatste hardware aankoop
1.43.334
McLaren
Pc
Stuur (Driving Force Pro)
ABS: Off
TC: Off
DRL: Off
G: Manual
Naam | NickThissen |
Circuit | Spa (Belgium) |
Auto | McLaren MP4-25 (McLaren-Mercedes) |
Platform | PC |
Controller | Racing wheel |
Racing Wheel | Logitech Momo Racing |
Gearbox | Manual |
Tijd | 01.42:269 |
1.46.185
Virgin
Pc
Stuur
ABS: On
TC: Medium
DRL: Corner
G: Manual
grrrr, ik moet nog 6 seconden vinden ergens.
Time: 1:40.320
Ik zou niet weten waar...Argos schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:58:
Spa
1.46.185
Virgin
grrrr, ik moet nog 6 seconden vinden ergens.
Overigens heb ik nog tig keer geprobeerd om mijn 1.42.8 te verbeteren, maar ik word of na de 1e bocht ingehaald door mijn ghost, of bij bocht 8. Een keer redde ik het tot bocht 12, maar elke keer komt ie me weer voorbij.
Dus ik heb toch wel een sterke ronde gereden (voor mijn doen). Ik ben nu aan het oefenen om zonder traction control te rijden, met de hoop dat dit uiteindelijk sneller is. Al doe ik dat op een voor mij wat minder bekend circuit (dan voelt het niet zo frusterend aan als je in het begin te langzaam gaat). Ik merk dat je in plaats van na een bocht vol het gas erop, dit juist niet moet doen. Lastig, als je al jaren op die manier raced, het zit er een beetje bij me ingebakken...
Ik kom niet verder dan:
1:44.743
McLaren
TC: Full
ABS: On
DRL: Corners Only
20 Rondjes gereden (de restarts niet meegerekend

Inderdaad, er was zoveel in dit topic gepost vandaag dat ik maar afgegaan was op de start post, welke dus nog niet bijgewerkt was. Superkuhrtje gefeliciteerdHoogie2004 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:39:
Bedankt RedBaron voor de felicitaties, maar volgens mij had SuperKurtjeehhh (of zoiets) die tijd nog verbeterd met een halve tiende ofzo. Ik ben echter tevreden (sta toch in de wereld top 10)
Het is dat tijd dat we de lat op een prachtig circuit als Spa wat hoger leggen:

Spa Francorchamps
- 1:39s679
- McLaren
- PC
- Stuur (Logitech G27)
- Geen hulpmiddelen
1:42:288
TC off
ABS off
DRL always
G auto
CAR RBR
Platform PC
Controller Stuur
[ Voor 3% gewijzigd door Sjoerdos op 15-10-2010 23:08 ]
Gast... Doe ff normaalRed Baron schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:07:
[...]
Spa Francorchamps
- McLaren
- PC
- Stuur (Logitech G27)
- Geen hulpmiddelen
Ik zie dat je fraps gebruikt, upload eens een video van een 1.39 of zelfs een 1.40?! Ik wil wel eens weten waar jij die 3 seconden nog haalt die ik nog zou moeten om je in te halen.
Maar als je op de PC speelt kun je hem ook als ghostlap van het global leaderbord plukken.
Vrijdag 23:57 Waar?Kriebelkous schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:59:
<knip>
ik zal elke vrijdag een poll maken zodat we kunnen stemmen tussen een aantal banen
[ Voor 3% gewijzigd door Argos op 15-10-2010 23:58 ]
Spa
1.42.500 (exact)
McLaren
PC
Stuur
er kan nog wel wat vanaf. ik heb veel moeite met bochtje 10, vaak blokerende wielen ed. wat een rotbochtje is dat.
@ V3g3ta,
Maak het jezelf eens wat moeilijker, zet eens wat aides uit, je bent er snel genoeg voor
ik ben trouwens nog even aan het kijken naar de tijden van Suzuka. Het is op zich grappig om te zien hoeveel verschil er tussen je 1e tijd zit die er gepost is en de tijd die nu op het bord staat. bij sommigen scheelt dit 3 dikke seconden. Nogmaals heb bewijs dat oefening kunst baart (al was het een zware bevalling op Suzuka)
[ Voor 77% gewijzigd door Kriebelkous op 16-10-2010 01:40 ]
www.racetalk.nl
Excuses voor het ongemak en alle geleden materiele en emotionele schade!
De poll staat inmiddels al te wachten op jullie mening!
of we er iets mee doen is een 2e
[ Voor 27% gewijzigd door Kriebelkous op 16-10-2010 01:49 ]
www.racetalk.nl
Singapore, klotebaan.
India??? Welke is dat? Bedoel je china of korea, maybe maleisie?
Brasil, ook een heerlijke korte baan.
[ Voor 4% gewijzigd door V3g3ta op 16-10-2010 02:10 ]
Het is ook altijd hetzelfde met jou. Moet ik nu echt nog 4 avonden deze week gaan zoeken naar die 5 tienden, jezus man..... ik weet dat er nog wel een paar tienden inzit bij mij, zeker begin 2e sector (eerste paar bochten einde rechte stuk) en de laatste 2 bochten van die sector, de rest was toch vrij maximaal voor mijn gevoel. (Rij overigens met de standaard dry setup met beetje langere gears).Red Baron schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:07:
[...]
Inderdaad, er was zoveel in dit topic gepost vandaag dat ik maar afgegaan was op de start post, welke dus nog niet bijgewerkt was. Superkuhrtje gefeliciteerd![]()
[afbeelding]
Spa Francorchamps
- McLaren
- PC
- Stuur (Logitech G27)
- Geen hulpmiddelen
En V3g3ta, niet normaal, zo'n tijd met gamepad.....
Edit: Voor volgende keer, Singapore
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-10-2010 10:09 ]
Verwijderd
Time: 1:44.936
Platform: PS3
Stuur Logitech driving force GT
Aids: TC, Full. ABS, on. DRL, Always
kunnen we een prijs instellen van hoe vaak je een ongeldige ronde hebt gereden?
Die win ik echt
Heb nog geen idee hoe ik sneller moet
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2010 11:52 ]
Ik had eerst wel moeite om aan je tijd te geraken, maar had pas na een hoop ronden door dat mijn engine mapping nog op standard stond ipv fast.
Verwijderd
Nog een tip voor het oefenen: je hebt bij time trials dus een oneindige flashback: handig. Maar wat nog handiger is, is dat je elke keer als je 'm gebruikt je iets verder terug wordt gezet in de tijd. Zo gebeurt het regelmatig dat een flashback me in een bocht of net te laat weer op de baan zet: als ik dan meteen weer een flashback ga doen, wordt ik eerder op de baan gezet, soms wel een bocht of twee eerder! Zo kan je dus terug in de tijd: ik gebruik wel eens drie flashbacks meteen achter elkaar: erg handig om een bepaald gedeelte (i.p.v. alleen maar de laatste bocht) even goed onder de knie te krijgen (ook al maakt het vooralsnog geen moer uit voor mijn tijd
Ben toch altijd benieuwd waarom sommige lui zulke goede tijden kunnen rijden: is dat een talent, mazzel, kundigheid, inzicht...? Ik heb het idee dat sommige van die lui een tijd neer kunnen zetten in een paar rondjes, terwijl ik er ik weet niet hoeveel voor moet oefenen... Of rijden de toppers die banen echt duizenden keren?
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2010 12:09 ]
Rij op dat punt eens bewust achter je Ghost, dan kan je zien wat je daar deed. Kost je 1 of 2 rondjes maar dan weet je wel waar je het laat liggen.Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:02:
Potjandorie,,, rij ik gisteravond laat een (hoge) 42'er, heb ik het spel ge-quit met alt-F4... dus is die tijd natuurlijk niet bewaard...! Lekker handig. Maar goed, ik zie dat een hoge 42'er me nog geeneens een plaats doet opschuiven... en ik zou echt totaal niet weten waar ik nog meer tijd vandaan moet halen...! Als ik echt complete mazzel heb, dan haal ik die hoge 41'er wel, maar nog een seconde eraf...? Ik zou niet weten hoe! Het gekke is wel dat ik op een bepaald punt altijd wordt ingehaald door m'n ghost: ik heb op dat punt schijnbaar die ene keer iets goeds gedaan, maar ik heb geen idee wat.Het lukt me in ieder geval niet echt om dat goede te herhalen! En ik wordt nog steeds erg moe van die laatste chicane: al een paar keer gehad dat ik voorlag op m'n ghost en het daar alsnog verprutste...
Neem eens een Ghost van mij of RedBaron (ingame RedBarom), dan zie je relatief eenvoudig waar je de meeste tijd laat liggen. 2 secondes is nog altijd dat je hem het hele rondje ziet, dus moet kunnen.
Edit: Zie net dat je nog iets hebt bijgetikt over waaorm ik zo snel ben
Combinatie van veel gespeeld hebben, de baan goed kennen. Ik denk ook dat aanleg voor racen zeker wel helpt, de lijnen kennen, weten hoe je snel kan gaan.
Tip voor jou (en eigenlijk iedereen), als je niet weet waar je de seconde eraf nog moet zoeken, rijd eens een paar rondjes waarbij je eerder remt als normaal, en zorgt dat je de exit van de bocht goed hebt. Dat is de meest gemaakte fout (echt bijna iedereen maakt deze), te hard de bocht ingaan, waardoor je er minder snel uitkomt en het hele rechte stuk erna tijd laat liggen.
[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-10-2010 12:14 ]
Verwijderd
Zo'n punt oefen ik dan dus met flashbacks: scheelt een hoop tijd (zie m'n vorige post die ik nog wat ge-edit heb). Maar dan nog lukt het me niet... Misschien moet ik inderdaad maar eens een ghost downloaden om in ieder geval te ontdekken waar ik echt grote gaten laat vallen.Hoogie2004 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:09:
[...]
Rij op dat punt eens bewust achter je Ghost, dan kan je zien wat je daar deed. Kost je 1 of 2 rondjes maar dan weet je wel waar je het laat liggen.
Neem eens een Ghost van mij of RedBaron (ingame RedBarom), dan zie je relatief eenvoudig waar je de meeste tijd laat liggen. 2 secondes is nog altijd dat je hem het hele rondje ziet, dus moet kunnen.
Time: 1:45.247
Platform: PS3
Controller: Stuur
Aids: TC, Off. ABS, on. DRL, Corners.
Meer dan 2sec zie ik mij er helaas niet afdoen...
Verwijderd
1.42:733
McLaren
PC
Stuur
DRL: Corners only
Met moeite... Ik had een snelle ghost gedownload, maar dat had weinig nut: die was elke keer meteen al zowat een seconde voor me. Daar leer ik helemaal niets van, eigenlijk. Ik heb de tijd wat weten aan te scherpen door een bocht heel even in z'n 3 te nemen i.p.v. in z'n 4 en door een andere bocht iets eerder in te sturen. Dan nog heb ik het idee dat ik bij die laatste chicane ook teveel verlies: duurt eeuwen voordat ik weer op m'n gas kan trappen.
Spa Francorchamps
- 1:40.035
- McLaren
- PC
- Stuur (logitech driving force gt)
- Geen hulpmiddelen
Het wil nu gewoon niet harder. Van de week nog maar een keer goed voor gaan zitten.
Time: 1:42.764 verbeterd in 1:41:758
Controller: Stuur (Logitech Driving Force GT)
Aids: TC, Off. ABS, off. DRL, Allways.
Gearbox: Manual
[ Voor 7% gewijzigd door _A3 op 16-10-2010 16:14 ]
Ik rij de ballen uit m'n string in een Ferrari en kom niet verder dan 1:42.326
Spa / PC / G25 / manual / geen hulpmiddelen.
Zo maar is een keer met een McLaren proberen dan...
Ik geloof het niet. Ik heb in ieder geval het idee dat het met een McLaren veel beter gaat dan met een red bull of ferrari.dr_dreey schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:45:
Zijn de auto's allen even snel?
Ik rij de ballen uit m'n string in een Ferrari en kom niet verder dan 1:42.326
Spa / PC / G25 / manual / geen hulpmiddelen.
Zo maar is een keer met een McLaren proberen dan...
Ik heb mijn tijd overigens ook nog iets verbeterd naar een 1.42:0xx. Weet em niet meer precies, zoek het later wel een keer op, ik denk dat er nog wel wat vanaf kan namelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door NickThissen op 16-10-2010 18:32 ]
Nu 1.41.468
McLaren / PC / G25 / maual / geen hulpmiddelen.
@red baron:
Kans dat je je volledige setup post???
Ik gebruik degene van:
https://spreadsheets.goog...yxpRvlQ&hl=en&pli=1#gid=0
[ Voor 37% gewijzigd door dr_dreey op 16-10-2010 19:48 ]
Blijft een Engelse ontwikkelaar toch
Time: 1:41.182
Controller: Stuur (Logitech Driving Force GT)
Aids: TC, Off. ABS, off. DRL, Allways.
Gearbox: Manual
Naam | _A3 |
Platform | PC |
Racing Wheel | Logitech Driving Force GT |
Dynamic Racing Line | Always On |
Gearbox | Manual |
Tijd | 01.47:182 |
[ Voor 70% gewijzigd door _A3 op 16-10-2010 23:13 ]
Nog lang niet alles werkt, maar je kunt je tijden al uploaden.
Even kort hoe het werkt:
1. Gebruikers
Maak een gebruiker aan via het knopje 'Registreren'.
Belangrijk: Gebruik hier aub je Tweakers.net gebruikersnaam, zodat we je kunnen herkennen!
Ook belangrijk: dit is mijn eerste keer ASP.NET, dus ik weet zeg maar helemaal niets van security. Om deze reden kan ik het me best voorstellen dat m'n inlog systeem zo lek als een mandje is en dat iemand je wachtwoord dus zou kunnen achterhalen. De wachtwoorden worden in principe gehashed met SHA1 en komen dus altijd als hash in de database, dus als het goed is zou het allemaal veilig moeten zijn, maar voor de zekerheid kun je misschien beter een nieuw wachtwoord aanmaken en niet een bestaand wachtwoord hergebruiken.
Bij een gebruiker worden ook het aantal verdiende punten, het aantal gewonnen sessies en het aantal gewonnen competities opgeslagen (dit laatste werkt nog niet, zie later).
2. Competities, sessies, tijden?
Het systeem werkt als volgt:
- Tijd - Een "Tijd" stelt de tijd voor die je op een rondje gereden hebt in een bepaalde sessie. Hierbij hoort ook de auto die je gebruikt hebt, de driving assists, etc. Ten slotte wordt ook de tijd waarop deze "Tijd" is ingezonden opgeslagen.
- Sessie - Een "Sessie" stelt een circuit voor waar we allemaal tegelijk onze tijden op neerzetten. Op het moment zijn we met de tweede sessie bezig, namelijk in Spa. De eerste sessie in Suzuka is inmiddels voorbij*.
Bij een sessie hoort ook een startdatum en een (geplande) einddatum. De startdatum wordt gewoon vastgesteld zodra een beheerder een nieuwe sessie start (dit gaat ook gewoon via de website maar je moet uiteraard beheerder zijn om dit te kunnen). Van de geplande einddatum kan natuurlijk afgeweken worden, maar op het moment is het niet mogelijk om een tijd te inzenden na deze datum. Een beheerder kan natuurlijk de sessie eerder stoppen, of de einddatum verplaatsen. - Competitie - Een "Competitie" is in principe een aantal sessies. We zouden bijvoorbeeld 6 sessies (dus 6 circuits, elk een week) kunnen doen, of gewoon alle circuits achter elkaar, etc. Competities kunnen ook door beheerders gemaakt en gestopt worden.
De site bestaat uit vier hoofdgedeelten (en wat extra's).
- Competities bekijken - Hier kun je de details van de competitie zien die op het moment loopt ("Huidige competitie"). Dit is bijvoorbeeld het competitie nummer, start datum, en het aantal sessies die al afgesloten zijn. Via de knop 'Bekijk competitie' kun je de sessies in deze competitie bekijken.
Hier onder kun je eventuele afgesloten competities bekijken in een grid (die zal dus de komende 6 weken in ieder geval leeg blijven). Op deze manier kun je bijvoorbeeld een sessie van een aantal weken geleden nog eens bekijken, mocht je dat willen. - Sessies bekijken - Hier kun je de details van de gekozen sessie zien (of de huidge sessie als je via het menu navigeert). Dit zijn bijvoorbeeld het sessie nummer, start en einddatum, en natuurlijkt het circuit. Ook kun je de voorlopige winnaar van de huidige sessie zien (degene met de snelste tijd). Via de knop 'Bekijk sessie' kun je de tijden in deze sessie bekijken.
Hier onder kun je weer een grid zien waarin de reeds afgesloten sessies staan. Op het moment zou daar dus de sessie in Suzuka moeten staan (maar die staat dus nog niet in de database). - Tijden bekijken - Hier kun je de tijden bekijken die men gereden heeft in deze sessie. In de grid staan alle details zoals de gebruikersnaam, tijd, auto, driving assists, platform, etc.
Via het knopje 'Toon alleen de snelste tijden' worden alleen de snelste tijden per gebruiker getoond. Op het moment kunnen er dus meerdere tijden van dezelfde gebruiker (en met dezelfde settings, auto, etc) in staan. - Nieuwe tijd inzenden - Wellicht de belangrijkste pagina: hier kun je een nieuwe tijd inzenden. Dit is natuurlijk alleen mogelijk in de huidige sessie, je kunt geen tijd inzenden in een afgesloten sessie en ook niet als de einddatum verstreken is. Ook moet je natuurlijk ingelogd zijn om deze pagina te kunnen zien (anders kan ik de tijd niet koppelen aan een gebruiker).
In deze pagina kies je gewoon de gebruikte auto, platform, controller, driving assists, en natuurlijk de tijd. De tijd vul je in drie aparte tekstvakken in, een voor de minuten, seconden en milliseconden (dat wijst zich vanzelf wel).
Zodra je een tijd ingezonden heb krijg je een bevestiging en een stukje code om hier in het forum te posten. Daarmee kun je de rest je tijd laten weten in een mooie, duidelijk te lezen tabel die automatisch gegenereerd wordt. Scheelt jou dus ook een hoop tijd
De grid die ik gebruik heeft een aantal leuke features, je kunt namelijk heel makkelijk sorteren en groeperen. Wil je bijvoorbeeld zien welke tijden er op een enkel circuit zijn gereden, dan sleep je de "Circuit" kolomkop naar het gebied "Sleep hier een kolomkop.." en zal op "Circuit" gegroepeerd worden. Per circuit krijg je nu een 'subgrid' waarin alle tijden van dat circuit staan. Hetzelfde werkt voor Auto, driving assists, gebruikersnaam, wat je maar kan bedenken.
Ten slotte nog wat dingetjes die niet werken:
- Sorteren op tijd... Dit is wel een belangrijke 'fout' maar om de een of andere reden wil hij niet sorteren op de tijd. Hij lijkt alles een beetje random neer te zetten. Ik probeer dit zsm op te lossen.
- Wachtwoord veranderen, dit kan simpelweg nog niet.
- Wachtwoord 'recovery'. Dit werkt ook niet. Als je je wachtwoord bent vergeten kun je mij een DM sturen, dan zal ik je wachtwoord resetten.
Er zijn vast nog wel wat meer dingen die binnenkort wel naar boven zullen komen, vooral in het beheerders gedeelte klopt het een en ander nog niet (maar op het moment ben ik de enige beheerder dus dat zit wel goed
Website: HIER!!
Ik zou zeggen, gooi er wat tijden op, ook al werkt de site nog niet 100%, de tijden zullen gewoon in de database blijven dus dat scheelt al een hoop tijd voor de topicstarter
Ik ben benieuwd of het gaat werken
*Ik zou de gereden tijden op deze sessie alsnog in de database kunnen zetten, handmatig, zodra iedereen een gebruiker heeft aangemaakt. Dan kan ik ook de punten uitdelen, mochten we dat willen (ik weet niet wat er uit de poll is gekomen).
Kijk: dat ik jullie niet kan verslaan is natuurlijk al frusterend,maar dat wist ik al van te voren. Maar als ik mezelf keer op keer niet eens meer kan benaderen
Met name in de bochten is mn ghost niet bij te houden.
Alleen in bocht 10 wil ik nog wel eens iets winnen.
Ik ga er maar mee stoppen.
In japan begon ik tenminste nog met een 1:33 die ik naar onder de 1:31 wist te brengen. Dan is het nog een beetje leuk.
edit:
Tijd nog wel ingevuld op de site.
Ik moest me registeren, maar daarna kwam ik in het inlogscherm terecht, waarna ik na het invullen van mijn gegevens weer in het registratieformulier kwam. Maar ik was toen wel ingelogd
Tijd invullen lukt prima.
De info op het scorebord past niet op de site: de tijden worden te breed getoond.
Maar goed: dat zal je nog wel verbeteren. Netjes gedaan in elk geval
Even kijken of je code werkt:
Naam | Quacka |
Platform | PC |
Racing Wheel | Microsoft Sidewinder |
Traction Control | Full |
Gearbox | Automatic |
Tijd | 01.42:881 |
[ Voor 63% gewijzigd door Quacka op 16-10-2010 21:10 ]
Verwijderd
Bij deze mijn nieuwe tijd dankzij Red Barons setup... Ik had binnen 4 rondjes m'n tijd een stuk verbeterd. Alleen bleef ik NET boven de 42 door een foutje in (jawel) de laatste chicane... Daarna nog 15 keer geprobeerd de tijd te verbeteren maar die ***ghost zit me in de weg!!!

Naam | J van E |
Platform | PC |
Racing Wheel | DFP |
Dynamic Racing Line | Corners Only |
Gearbox | Manual |
Tijd | 01.42:039 |
Ja, dat is nog een foutje in het inlog scherm.Quacka schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:03:
Ik moest me registeren, maar daarna kwam ik in het inlogscherm terecht, waarna ik na het invullen van mijn gegevens weer in het registratieformulier kwam. Maar ik was toen wel ingelogd
De info op het scorebord past niet op de site: de tijden worden te breed getoond.
En de info die niet op de site past, nja daar kan ik weinig aan doen, er is dan ook veel info te tonen. Je kunt toch gewoon scrollen? Het is of dat of de info half afkappen in de kolommen. Of de site breder maken, maar niet iedereen heeft een breedbeeld monitor dus ja
Naam | Joindry |
Platform | PC |
Racing Wheel | DFP |
Traction Control | Medium |
Gearbox | Automatic |
Tijd | 01.44:854 |
Gave site!!
[ Voor 86% gewijzigd door Joindry op 16-10-2010 22:29 ]
Kan je het niet verdelen in 2 rijen?NickThissen schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:34:
[...]
Ja, dat is nog een foutje in het inlog scherm.
En de info die niet op de site past, nja daar kan ik weinig aan doen, er is dan ook veel info te tonen. Je kunt toch gewoon scrollen? Het is of dat of de info half afkappen in de kolommen. Of de site breder maken, maar niet iedereen heeft een breedbeeld monitor dus ja
Rij 1: Naam en tijd (dikgedrukt) met daarnaast de wagen en de tijd van inzenden
Rij 2: Controllertype - controllernaam - en de rijhulpen (misschien onder de naam een lege ruimte houden)
Het is niet zo'n probleem trouwens. In Opera zie ik geen scrolbalk, maar springt de tussenstand gewoon de site uit:

Is er een mogelijkheid om de tijd te editen. Heb namelijk een 1:47.182 ingevuld ipv 1:41.182 of moet ik het gewoon als nieuwe tijd inzenden?
En in dit geval zou een nieuwe tijd inzenden niet zo een probleem zijn. Echter het kan ook voorkomen dat iemand perongeluk een snellere tijd invult dan ze hebben gereden. Lijkt me daarom handig om ook een optie te maken om een eigen tijd te kunnen verwijderen.
Verder is het misschien handig dat we ook ergens de ingame naam in kunnen vullen. De mijne is namelijk anders dan op tweakers en ik gok dat ik niet de enige ben.
En het zou ook handig zijn als bij het inzenden van een nieuwe tijd de instellingen van de vorige tijd worden meegenomen (behalve de tijd uiteraard). Dit zodat je niet iedere keer "alles" opnieuw weer moet invoeren.
[ Voor 13% gewijzigd door _A3 op 16-10-2010 23:26 ]
Hm... Hoe zou dit dan met de kolomkoppen werken? Dan heb je dus voor elke rij aparte kolomkoppen ofzo? Of snap ik nou niet wat je bedoeltQuacka schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:55:
Kan je het niet verdelen in 2 rijen?
Rij 1: Naam en tijd (dikgedrukt) met daarnaast de wagen en de tijd van inzenden
Rij 2: Controllertype - controllernaam - en de rijhulpen (misschien onder de naam een lege ruimte houden)
Oh, das raar.. Wel handigQuacka schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:55:
Het is niet zo'n probleem trouwens. In Opera zie ik geen scrolbalk, maar springt de tussenstand gewoon de site uit:
Tijden aanpassen + verwijderen is in principe al mogelijk, alleen de interface bestaat nog niet. Dit komt er dus nog aan, ik heb hier alleen nog wat probleempjes mee die ik binnenkort hoop op te lossen (je moet namelijk een tijd in de grid selecteren en die doorsturen naar een volgende pagina, en dat wil nog niet echt lukken)._A3 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:23:
Is er een mogelijkheid om de tijd te editen. Heb namelijk een 1:47.182 ingevuld ipv 1:41.182 of moet ik het gewoon als nieuwe tijd inzenden?
En in dit geval zou een nieuwe tijd inzenden niet zo een probleem zijn. Echter het kan ook voorkomen dat iemand perongeluk een snellere tijd invult dan ze hebben gereden. Lijkt me daarom handig om ook een optie te maken om een eigen tijd te kunnen verwijderen.
Mocht het iemand anders ook gebeuren dan kun je me een DM sturen met de oude tijd en de nieuwe tijd en dan kan ik hem handmatig aanpassen.
Ik heb de tijd van _A3 inmiddels aangepast, en daarmee ben ik een plaats verschoven
Goed idee, dat is geen grote toevoeging dat moet snel geregeld zijn. Je ingame naam hangt echter wel samen met je platform neem ik aan, en dat heb ik op dit moment ook niet aan een gebruiker gekoppeld. Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand het spel op de PC en op de console zou hebben ofzo, maar het is natuurlijk wel mogelijk dus heb ik het maar los gelaten. Maar misschien kan ik het platform (en daarmee meteen ook de ingame naam) toch beter aan je gebruiker koppelen._A3 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:23:
Verder is het misschien handig dat we ook ergens de ingame naam in kunnen vullen. De mijne is namelijk anders dan op tweakers en ik gok dat ik niet de enige ben.
Klopt, ook dat moet ik nog even uitzoeken, maar dat is zeker een geplande update._A3 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:23:
En het zou ook handig zijn als bij het inzenden van een nieuwe tijd de instellingen van de vorige tijd worden meegenomen (behalve de tijd uiteraard). Dit zodat je niet iedere keer "alles" opnieuw weer moet invoeren.
In ieder geval bedankt voor de feedback, erg handig en leuk om te zien dat de site ook echt gebruikt wordt. Ik zal er de komende tijd vast nog veel aan werken, vooral aan de stijl (graphical user interface voor zover dat van toepassing is voor een website), want dit is gewoon de default stijl die je standaard mee krijgt. Ik heb me gewoon even geconcentreerd op de functionaliteit, maar zodra dat goed werkt kan ik aan de looks gaan werken
EDIT
Ik zie trouwens tot mijn verbazing dat het sorteren op tijd nu wel half werkt. Omlaag sorteren (snelste naar langzaamste) werkt wel (gelukkig want dat is natuurlijk belangrijkste), maar andersom niet, dan lijken de tijden random te komen... Erg vreemd moet ik zeggen. Misschien is het toeval dat ze omlaag op dit moment wel sorteren.
EDIT2
Nevermind, het lijkt inderdaad toeval. Als ik eerst op naam sorteer en daarna weer op tijd gaan ze weer helemaal door elkaar. Kan iemand hier iets uit halen? De tijden worden intern opgeslagen als het aantal seconden * 1000 (dus een tijd van 1.42:123 wordt opgeslagen als 1000 * (60 + 42) + 123 = 102123), en in principe moeten ze gewoon op die waarde gesorteerd worden. Ik dacht eerst dat ze op de 'tekst' representatie ("1.42:123") gesorteerd werden maar dat lijkt ook niet te kloppen. 1.41 komt toch zeker voor 1.42 zelfs als je het als tekst bekijkt?!
[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 17-10-2010 00:42 ]
Naam | Superkuhrtje |
Auto | Ferrari F10 (Ferrari) |
Platform | PC |
Racing Wheel | Logitech Driving Force Pro |
Gearbox | Manual |
Tijd | 01.40:486 |
Trouwens net even een tiny update gedaan... Ik zag dat de tijden als 1.40:486 werden weergegeven, waar dat voor zover ik weet toch echt 1:40.486 moet zijn
Ik merk wel dat ik een hekel heb gekregen aan circuits waarin de laatste bocht zeg maar, een chicane is.
Wat een kutzooi is dat zeg, die laatste Chinane haha.. Ik rijd hem nooit perfect.. De ene keer rem ik te laat, of rem ik te vroeg, of als ik rem, zet ik er minder druk op etc... Best kut dus..
Naam | derx666 |
Platform | PC |
Racing Wheel | Logitech G25 |
Gearbox | Manual |
Tijd | 01:42.077 |
Zow, net ff .5s sneller gereden. Had kleine remmen erop zitten, waardoor ik bij het aanremmen veel tijd verloor. Toch maar nog eens wat met de setup gaan spelen.
En de Busstop Chicane zuigt bakstenen
ps. Nick, je website ligt eruit...
[ Voor 13% gewijzigd door derx666 op 17-10-2010 12:40 . Reden: tijd aangepast van 1:42.571 naar 1:42.077 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Sorry ik was even aan het updatenderx666 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:42:
ps. Nick, je website ligt eruit...
Hij zou weer moeten werken.
EDIT
Ik geloof niet dat je laatste tijd is doorgekomen derx666, kun je die even opnieuw inzenden?
Het platform is nu aan een gebruiker gekoppeld, en iemand die een nieuwe gebruiker aanmaakt kan nu ook zijn ingame naam kiezen. Bij de bestaande gebruikers heb ik het platform overgenomen van de tijden die jullie ingevuld hadden, en de ingame naam heb ik maar even gelijkgezet aan de gebruikersnaam. Ik ben nog bezig aan een pagina waar je je details kunt aanpassen, zodra dat klaar is kun je dus zelf je ingame naam aanpassen mocht dit niet kloppen.
Ik heb dus nu gekozen om het platform aan je account te koppelen, ik denk niet dat dat problemen zal opleveren. Ik zou ook de controller aan je account kunnen koppelen, maar het lijkt me mogelijk dat iemand een keer van controller wisselt (stel dat iemand een stuur koopt later). Op dat moment kan hij zijn controller natuurlijk aanpassen, maar dan zal dit ook veranderen voor alle tijden die hij al heeft ingevuld en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Hetzelfde 'probleem' is ook van toepassing voor het platform op dit moment, maar ik denk niet dat iemand snel van platform zal wisselen.
[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 17-10-2010 12:54 ]
Verwijderd
Naam | cultonfire |
Platform | Xbox360 |
Racing Wheel | Fanatec Turbo S |
ABS | Aan |
Traction Control | Full |
Gearbox | Manual |
Tijd | 01:41.909 |
Naam | Kiff |
Platform | PS3 |
Racing Wheel | G25 |
ABS | Aan |
Gearbox | Automatic |
Tijd | 01:44.671 |
Heb mn tijd net geupdate... Het zit in de middengroep wel lekker dicht bijelkaar, cultonfire (5e) t/m mij (8e) scheelt slechts 0.17s.... lekker...NickThissen schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:50:
[...]
Sorry ik was even aan het updaten
Hij zou weer moeten werken.
EDIT
Ik geloof niet dat je laatste tijd is doorgekomen derx666, kun je die even opnieuw inzenden?
Nu de Busstop nog eens goed krijgen, en de andere bochten iets netter, wellicht dat er nog 1 seconde vanaf kan.
Cube Nuroad Race (2022)
Naam | Red Baron (RedBarom) |
Platform | PC |
Racing Wheel | Logitech G27 |
Gearbox | Manual |
Tijd | 01:39.228 |
Ik heb er ook wel een video'tje van gemaakt, alleen zoek ik nog even simpele software waarmee ik nog wat in het footage kan knippen voor ik het op Youtube zet.
Windows Live Moviemaker kan echter niet overweg met de 5:4 aspect ratio waarin het is opgenomen

Heeft iemand nog tips?
Naam | Lucky-Shirt |
Platform | PC |
Racing Wheel | Driving Force Pro |
Gearbox | Manual |
Tijd | 01:41.650 |
Er zijn nog wel momenten dat ik snellere een tussentijd heb, maar de laatste chinane, pffff...
Naam | Sjoerdos |
Platform | PC |
Racing Wheel | Formula Force EX |
Gearbox | Automatic |
Tijd | 01:41.723 |
YouTube: F1 2010, Spa-Francorchamps hotlap 1m39s228

Naam | dr_dreey (Daniel Dreeijers) |
Platform | PC |
Racing Wheel | G25 |
Gearbox | Manual |
Tijd | 01:39.495 |
PC / G25 / McLaren / manual / geen hulpmiddelen.
@Red Baron, goeie ronde maar ik kom eraan.
Jij speelt ook met de voorvleugel settings tijdens je ronde?
[ Voor 89% gewijzigd door dr_dreey op 18-10-2010 14:21 ]
Zo eens kijken of ik er een 38'er uit kan persen.
Bij bocht 11 kom jij vol op het groene terecht. Dat heb ik ook, alleen dan krijg ik dus een invalid lap. Hoe kan dat?Red Baron schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:57:
Voor wie nog geïnteresseerd was in een videootje van een 1:39
YouTube: F1 2010, Spa-Francorchamps hotlap 1m39s228
Daarnaast begrijp ik niet waarom jij sommige bochten in z'n 4 kan nemen, terwijl ik daar in mijn 2 of 3 zit te klooien. Ietsjes harder en ik vlieg er weer af.
Echt, ik heb inmiddels minimaal 250 keer opnieuw begonnen: Ik kom niet meer van mijn hoge 1:42.
Ik heb inmiddels elke bocht zitten bekijken, maar ik zit overal echt aan mijn max. Ietsjes harder en ik lig er weer af.
Schiet mij maar lek.
In Japan zag ik tenminste nog verschil met mijn ghost.
Verder wat versnellingen betreft is misschien je setup wat anders.
Verder shortshift ik ook wel af en toe om wat minder wild zo'n bocht te nemen, zoals bij Les Combes bijvoorbeeld.
Daar schiet je al snel dik op het groene, maar ik krijg dan keer op keer invalid.
What's your secret?