Toon posts:

Voeding Geforce GTX 460

Pagina: 1
Acties:

• Ferra
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:43
Tweakers,

Ik heb een Geforce GTX 460 in mijn systeem gezet (quad core q6600 2.4ghz, 4gb intern geheugen)
Nou zat er op de videokaart van Asus 2 aansluitingen voor een voeding (6 gaatjes, waarvan 5 gaatjes een "connector" bevat). Op mijn oude Geforce 8600 GTS zat 1 voeding aansluiting met 6 gaatjes (met 6 connectoren).

Nou vraag ik me af hoe ik dit correct moet aansluiten, zodat de videokaart de correcte voeding krijgt.
Ik heb vanuit mijn voeding nog maar 1 grote witte aansluiting over. Het stekkertje wat bij de videokaart geleverd is zo'n zwarte met 6 gaatjes en 5 connectoren die overgaat in 2 witte voeding stekkers (3 draadjes per witte stekker)

ik heb even geen plaatjes beschikbaar helaas :-(.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Ferra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:22:
Tweakers,

Ik heb een Geforce GTX 460 in mijn systeem gezet (quad core q6600 2.4ghz, 4gb intern geheugen)
Nou zat er op de videokaart van Asus 2 aansluitingen voor een voeding (6 gaatjes, waarvan 5 gaatjes een "connector" bevat). Op mijn oude Geforce 8600 GTS zat 1 voeding aansluiting met 6 gaatjes (met 6 connectoren).

Nou vraag ik me af hoe ik dit correct moet aansluiten, zodat de videokaart de correcte voeding krijgt.
Ik heb vanuit mijn voeding nog maar 1 grote witte aansluiting over. Het stekkertje wat bij de videokaart geleverd is zo'n zwarte met 6 gaatjes en 5 connectoren die overgaat in 2 witte voeding stekkers (3 draadjes per witte stekker)

ik heb even geen plaatjes beschikbaar helaas :-(.
Beide voedings pluggen dienen gevuld te worden. De convertor die je erbij gekregen hebt en de stekker die uit je oude videokaart komt moeten beide in de nieuwe videokaart.

Ik neem aan dat je voeding verder wel krachtig genoeg is voor deze videokaart.

• Redblader
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 26-09 00:48
Wat voor voeding heb je? misschien handig om te weten of hij wel krachtig genoeg is voor een GTX 460

• Ferra
De convertor heb ik dus maar 1 van die witte voeding stekkers aangesloten op een witte stekker van de convertor. 1 zo'n witte stekker bungelt los zeg maar, wat je ook wel ziet bij de stekkers uit je voeding. De oude stekker zit ook in de videokaart. Dus beiden zijn wel gevuld.

Maar ik deed net mijn beeldscherm uit en als ik hem dan weer aanzet, zit hij in een save power mode en daar krijg ik hem dan niet meer uit.

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-09 16:35

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als hij nog maar 1 grote witte (= molex vermoed ik) stekker over heeft vermoed ik van niet ?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Ferra
Mavamaarten schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:27:
Als hij nog maar 1 grote witte (= molex vermoed ik) stekker over heeft vermoed ik van niet ?
ik heb deze erbij gekregen

http://lib.store.yahoo.ne...olex-to-pci-express-2.jpg

die heb ik aangesloten op 1 molex van de voeding die ik nog over had en vervolgens het zwarte stekkertje in de videokaart.

Verder heb ik het zwarte stekkertje die in mn vorige videokaart zat ook in de nieuwe geplugged.

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-09 16:35

Mavamaarten

Omdat het kan!

Niet goed. Die 2e molex moet ook aangesloten worden, anders kan het boeltje instabiel gaan draaien.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Ferra
Mavamaarten schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:34:
Niet goed. Die 2e molex moet ook aangesloten worden, anders kan het boeltje instabiel gaan draaien.
dus ik heb een nieuwe voeding nodig zeg jij? en hoe kan het dan dat de videokaart wel werkt?

[Voor 8% gewijzigd door Ferra op 07-10-2010 20:36]

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:10
Ferra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:32:
[...]
die heb ik aangesloten op 1 molex van de voeding die ik nog over had en vervolgens het zwarte stekkertje in de videokaart.
Aangezien de kabeltjes van beide molexen naar andere pinnen in de 6pin connector gaan zul je dus ook beide molexen aan moeten sluiten.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:30

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Beide kanten van de stekker moeten worden gevuld door een molex plug ;)

• Ferra
Nielson schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:35:
[...]
Aangezien de kabeltjes van beide molexen naar andere pinnen in de 6pin connector gaan zul je dus ook beide molexen aan moeten sluiten.
maar de videokaart draait nu wel?

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Ferra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:35:
[...]

dus ik heb een nieuwe voeding nodig zeg jij?
Je hebt de voeding nog niet eens genoemd, dus hoe wil je een goed antwoord krijgen? :?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Ferra
-The_Mask- schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:46:
[...]

Je hebt de voeding nog niet eens genoemd, dus hoe wil je een goed antwoord krijgen? :?
aangezien ik nog maar 1 molex stekker over heb en het dus niet goed aangesloten zit, neem ik aan dat ik een nieuwe voeding moet.

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:38

Ed_L

Crew Council
En nu voor de derde keer: wat voor voeding is het? Merk en type.

• -The_Mask-
  • Niet online
Ferra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:00:
[...]

aangezien ik nog maar 1 molex stekker over heb en het dus niet goed aangesloten zit, neem ik aan dat ik een nieuwe voeding moet.
Dat heeft er niks mee nodig, er zijn verloopjes genoeg te vinden.

AMD Nieuwsdiscussie

• Nielson
Ferra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:36:
[...]

maar de videokaart draait nu wel?
Je zegt net zelf:
Ferra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:26:
Maar ik deed net mijn beeldscherm uit en als ik hem dan weer aanzet, zit hij in een save power mode en daar krijg ik hem dan niet meer uit.
Dus wat is het nu, werkt 'ie wel of niet goed?

• ipazza
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 27-09 21:55
Als je niet weet hoe krachtig je voeding is kan je er ook een foto van maken en posten. Vaak staat het op de stikker aan de zijkant wel vermeld.

I don't hate you, I nothing you

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:51
Kan me niet voorstellen dat je niet nog een molex vrij kan maken, haal anders even een van je fans, cd-drive oid los.

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

• Ferra
Allen,

Het is er een van Dell (Asire) en er staat 375 watt op.
En ik zie echt geen 1 witte molex die ik kan vrij maken. In mn dvd-speler zit een zwarte ander type stekker.

• Herman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:16
Ferra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:44:
Allen,

Het is er een van Dell (Asire) en er staat 375 watt op.
En ik zie echt geen 1 witte molex die ik kan vrij maken. In mn dvd-speler zit een zwarte ander type stekker.
Ik vrees dat die voeding je setup niet lekker gaat trekken. Die q6600 verbruikt al best veel (105 watt) en de GTX 460 trekt ook wel 150 watt. Dat lijkt me niet echt fijn voor die dell voeding :N
Ik zou een nieuwe voeding halen. Gelijk even een A-Merk. Ook ten behoeve van de levensduur van het systeem.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• unfor
Zo'n dell PSU heeft vaak alleen het minimaal benodigde aansluitingen, dus in dit geval ben je aangewezen op een nieuwe PSU.
Ik weet niet hoe het zit met de huidige cases van dell, maar voor zover mij bekend was het moeilijk in een dell case en andere voeding te stoppen.
Gebruikt dell tegenwoordig de standaard?

[Voor 7% gewijzigd door unfor op 07-10-2010 22:56]

• Ferra
Herman87 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:54:
[...]

Ik vrees dat die voeding je setup niet lekker gaat trekken. Die q6600 verbruikt al best veel (105 watt) en de GTX 460 trekt ook wel 150 watt. Dat lijkt me niet echt fijn voor die dell voeding :N
Ik zou een nieuwe voeding halen. Gelijk even een A-Merk. Ook ten behoeve van de levensduur van het systeem.
Ga ik doen! bedankt voor al jullie reacties.

• -The_Mask-
  • Niet online
Hij heeft al een A-merk voeding en hoe kun je nu al zeggen dat die een nieuwe voeding heeft zonder dat je de specs weet?

AMD Nieuwsdiscussie

• Herman
Ferra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:56:
[...]

Ga ik doen! bedankt voor al jullie reacties.
Misschien dat ze je hier wel willen helpen naar het zoeken van een goede en passende voeding:
[BBG aanschaf] Voedingen

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• bastian433
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:58
375 watt gaat in geen 100 jaar een gtx460 goed van stroom voorzien en dan ook nog echt goed laten werken, koop dus eerst maar een goede voeding.
dat ding heeft nooit genoeg amperes op de 12 volt lijn.

ik raad aan corsair hx620...

[Voor 7% gewijzigd door bastian433 op 07-10-2010 23:02]

• Herman
bastian433 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:01:
375 watt gaat in geen 100 jaar een gtx460 goed van stroom voorzien en dan ook nog echt goed laten werken, koop dus eerst maar een goede voeding.

Er zijn best 375 Watt voedingen die een GTX 460 kunnen trekken. Zoveel gebruikt die GPU nou ook weer niet.
Die Corsair HX620 lijkt mij een overkill. Maar er is een speciaal topic voor voedingen O-)

• unfor
CPU ~110 watt.
GPU ~160 watt.
De rest van 'n simpel systeem gebruikt amper wat.
Ware het niet dat Dell PSU's gewoon geen extra aansluitingen hebben.

• MW1F
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-10-2013
Een systeem met een Q6600 en een GTX460 komt op load vaak nog niet eens voorbij de 300watt. Dus stel dat zijn voeding laat zeggen 25A op de 12V rails zou hebben, zou het nog wel draaien hoor en tja, het werkt of het werkt niet, tis niet zo dat bij te weinig vermogen de kaart opeens 'half' werkt... ;)
unfor schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:07:
Ware het niet dat Dell PSU's gewoon geen extra aansluitingen hebben.
Precies, het valt verder zeer te betwijfelen dat de voeding voldoende vermogen op de 12V rails heeft en dan zou het idd geen slecht idee zijn om een nieuwe aan te schaffen.

En trouwens @Bastiaan, waarom een HX620? Deze is reeds EOL en ook wat overdreven... Er zijn in het ~500watt segment prima andere opties zoals een Seasonic M12II 520watt.

[Voor 20% gewijzigd door MW1F op 07-10-2010 23:33]

• bastian433
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:58
Herman87 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:05:
[...]

Er zijn best 375 Watt voedingen die een GTX 460 kunnen trekken. Zoveel gebruikt die GPU nou ook weer niet.
Die Corsair HX620 lijkt mij een overkill. Maar er is een speciaal topic voor voedingen O-)
welke dan vraag ik me af, en na een jaar ofzo werkt het niet meer omdat die minder stroom gaat leveren, dus als je voor een langere periode een zelfde voeding wilt gaan gebruiken doe je goed aan een grotere voeding.

Van die EOL was ik niet zo op de hoogste, dan zal er wel een vervanger zijn.

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

bastian433 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:01:

BS...

Zoals The_Mask al zegt, zonder exacte specificaties van de voeding kun je niets zeggen..
eerst weten hoeveel er op die 12V lijn staat, dan oordelen..

om nog maar te zwijgen over de voeding die je aanraad... daar kun je GTX460 in SLI mee draaien..

een degelijke 400/450W voeding is meer dan voldoende mocht de dell voeding niet genoeg zijn..

@ferra

er bestaan molex splitters, hierbij maak je van 1 vrouwtjes molex 2 mannetjes, die 2 mannetjes sluit je weer aan op de 2 vrouwtjes van het kabeltje van je videokaart.

Hardware.info Overclock Team

• Herman
bastian433 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:09:
[...]

welke dan vraag ik me af, en na een jaar ofzo werkt het niet meer omdat die minder stroom gaat leveren, dus als je voor een langere periode een zelfde voeding wilt gaan gebruiken doe je goed aan een grotere voeding.

Van die EOL was ik niet zo op de hoogste, dan zal er wel een vervanger zijn.
Het wordt wat off topic, maar toch kort een reactie:

Bijvoorbeeld de Zalman ZM360B-APS heeft slechts 360 watt maar kan makkelijk een gtx 460 draaien. Deze heeft 15 A op beschikbaar voor een GPU middels de PCIe kabels. 15 A keer 12V is 180 watt. Een GTX 460 pakt max 75 watt uit de PCI-e poort dus heeft de voeding maar 100 watt nodig van de PCIe aansluiting. Dus in principe is 100 Watt noodzakelijk terwijl bijvoorbeeld deze voeding 180 Watt beschikbaar heeft. Een gat van 80 watt is een mooie marge.

Dus wellicht was mijn eerste reactie wat voorbarig en kan TS nog kijken of hij aansluitmogelijkheden kan creëren mits er inderdaad voldoende Ampére op de 12Volt lijn zit.
Toch zou ik persoonlijk voor een nieuwe voeding gaan omwille van wat extra aansluitingen.

• epic_gram
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 27-09 18:05

epic_gram

undercover moderator

Herman87 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:56:
[...]
Een GTX 460 pakt max 75 watt uit de PCI-e poort dus heeft de voeding maar 100 watt nodig van de PCIe aansluiting. Dus in principe is 100 Watt noodzakelijk terwijl bijvoorbeeld deze voeding 180 Watt beschikbaar heeft. Een gat van 80 watt is een mooie marge.
Maar die 75 watt uit het pci-e slot is ook afkomstig van dezelfde 12 volt rail. Daarbij heeft ook de CPU en de HDD's en DVD's die 12 volt rail nodig, dus ik denk niet dat het gaat werken met 15A. (edit: maar je hebt 2 12 volt rails, totaal 26A)
Toch zou ik persoonlijk voor een nieuwe voeding gaan omwille van wat extra aansluitingen.
Zoals al zovaak is gezegd, er zijn zat verloopjes te vinden. Ga mensen geen dingen adviseren die ze niet nodig hebben.

edit:
bastian433 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:09:
[...]

Heb je daar een bronnetje van?

[Voor 21% gewijzigd door epic_gram op 08-10-2010 17:47]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Herman
epic_gram schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:43:
[...]

Maar die 75 watt uit het pci-e slot is ook afkomstig van dezelfde 12 volt rail. Daarbij heeft ook de CPU en de HDD's en DVD's die 12 volt rail nodig, dus ik denk niet dat het gaat werken met 15A. (edit: maar je hebt 2 12 volt rails, totaal 26A)
Volgens mij klopt mijn verhaal wel. Inderdaad zijn er 2 12V rails. Deels trekt de GPU daar wat van via de PCI poort en de andere middels een apparte kabel van de voeding. Wat is je punt?
Zoals al zovaak is gezegd, er zijn zat verloopjes te vinden. Ga mensen geen dingen adviseren die ze niet nodig hebben.
Lees wat er staat! |:(
Ik zeg dus dat mijn eerste conclusie wellicht voorbarig is en dat TS' huidige PSU wellicht toch volstaat. Mits een verloop kan worden gevonden en mits er voldoende ampére is. Dat is mijn advies.
Daarnaast geef ik nog een persoonlijke mening. Dat is toch mijn goed recht?

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Herman87 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:58:
[...]

Volgens mij klopt mijn verhaal wel. Inderdaad zijn er 2 12V rails. Deels trekt de GPU daar wat van via de PCI poort en de andere middels een apparte kabel van de voeding. Wat is je punt?
Mijn punt is dat je ervanuitging dat je maar 100 watt uit je 12 volt rail hoefde te hebben voor een 460GTX, wat dus niet klopt.
Dus in principe is 100 Watt noodzakelijk terwijl bijvoorbeeld deze voeding 180 Watt beschikbaar heeft. Een gat van 80 watt is een mooie marge.
Over dat van je mening moet ik je gelijk geven.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Herman
epic_gram schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:11:
[...]

Mijn punt is dat je ervanuitging dat je maar 100 watt uit je 12 volt rail hoefde te hebben voor een 460GTX, wat dus niet klopt.
De voeding die ik als voorbeeld noemde om aan te tonen dat 375 watt voldoende kan zijn, had 2 12v lijnen. De 12v rail van de PCI-kabel hoeft maar 100 watt te zijn aangezien de GTX 460 ook 75 watt van het PCI slot pakt. (een grotere marge is natuurlijk wenselijk)

• Ferra
ik ga morgen langs mycom voor een nieuwe voeding. ze zeiden daar dat die gtx 460 het beste loopt als de voeding minimaal 450 watt zou zijn...

• unfor
Ferra schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:19:
ik ga morgen langs mycom voor een nieuwe voeding. ze zeiden daar dat die gtx 460 het beste loopt als de voeding minimaal 450 watt zou zijn...
Ik stel voor dat je je kast even mee neemt, Dell gebruikte nogal eens afwijkende maten.
Zeker als je zelf de ballen verstand er van hebt is het vervelend achteraf er achter te komen dat het niet past.

[Voor 14% gewijzigd door unfor op 08-10-2010 23:46]

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:38

Ed_L

Crew Council
Ze zeggen wel meer bij Mycom, maar dat is lang niet allemaal waar. Het advies dat je in dit topic hebt gekregen is waardevoller. Probeer het eens... :)

• -The_Mask-
  • Niet online
_O- Leuk verzonnen, beter lopen, anders loopt die zeker maar op één cilinder. :P

Het zou makkelijker zijn om te vertellen wat de specs van de voeding zijn of anders een foto van de zijkant. Maar als Mycom al zulke onzin noemt, zullen ze vast ook wel een slechte voeding verkopen omdat ze zelf geen verstand van hebben, dus ik zou daar niet echt na luisteren...

[Voor 29% gewijzigd door -The_Mask- op 09-10-2010 15:08]

AMD Nieuwsdiscussie

• Ferra
Update:

Ik dus naar mycom met mn kast. Die gozer daar zei dat er in mijn dell xps 420 alleen een dell voeding kan.
Elke andere optie was uitgesloten. En dingen als splitters zouden het ook niet helpen. Hij kwam nog met de opmerking om een voeding uitwendig te plaatsen.

Heel fijn...

Edit: ik maak morgen even een foto van de binnenkant van mn kast en de voeding

[Voor 12% gewijzigd door Ferra op 09-10-2010 19:40]

• unfor
Zoals ik al zei, het kan idd best kloppen dat de standaard voedingen niet passen.
Echter moet een splitter wel gewoon werken, die mannen van mycom hebben er ook maar net wat meer verstand van dan jij :)

Deze: http://www.freezinghardware.eu/product/12/Y-stroomkabel.html

[Voor 14% gewijzigd door unfor op 09-10-2010 19:44]

• Ferra
Update:

Ik heb net wat foto's gemaakt van mn voeding en mn kast:

Voedingsticker:
http://www.sofresh.nl/tmp/voeding1.jpg

Kast:
http://www.sofresh.nl/tmp/voeding4.jpg

Kast vanuit 2 oogpunten bekeken:
http://www.sofresh.nl/tmp/voeding2.jpg
http://www.sofresh.nl/tmp/voeding3.jpg

Misschien kunnen jullie hier wat mee?

• Ferra
-The_Mask- schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:15:
Ja zeker, een GTX460 is totaal geen probleem voor de voeding. :)
Ik neem aan dat je serieus bent?

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Ferra schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:53:
[...]

Ik neem aan dat je serieus bent?
Ja hij is serieus, die voeding moet het wel trekken.

edit: behalve als je wilt overclocken.

[Voor 9% gewijzigd door epic_gram op 10-10-2010 14:05]

• Ferra
epic_gram schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:03:
[...]

Ja hij is serieus, die voeding moet het wel trekken.

edit: behalve als je wilt overclocken.
maar als je hier kijkt op nvidia, blijkt dus dat de minimum psu 450 watt is:

http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gtx-460-us.html

• Nielson
Ferra schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:17:
[...]

Nee, daar staat 'Minimum Recommended System Power', daar wordt verder geen rekening gehouden met de rest van het syteem en de kwaliteit van de voeding.

• unfor
Ferra schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:17:
[...]

Mijn systeem trekt nog geen 450 watt uit het stopcontact full stressed, en ik heb 2x GTX460 kaartjes en een overgeclockte i5 760.

• Bejit
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 25-09 16:20

Bejit

Svenska Faderland

-The_Mask- schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:15:
Ja zeker, een GTX460 is totaal geen probleem voor de voeding. :)
Ehum, dat is veel te makkelijk gesteld. Een voeding slijt en wordt minder efficient na jaren. Deze PSU zit heel dicht bij zijn max al. Het is aan te raden dat hij een nieuwe 400/450 watter haalt. Het kost je rond de 50 euro en weet je zeker met eventuele nieuwe uitbreidingen dat hij geen gezeik krijgt.

Daarnaast past elke PSU in deze kast, alleen hou je aan de achterkant een kiertje over.(Heb al vaak genoeg Dell voedingen moeten vervangen in dit soort kasten ;))
unfor schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:00:
[...]

Mijn systeem trekt nog geen 450 watt uit het stopcontact full stressed, en ik heb 2x GTX460 kaartjes en een overgeclockte i5 760.
Kan wel zo zijn, maar ideale situatie is dat je voeding altijd minimaal 20% overhead heeft.(Ivm slijtage en upgrades) Op 50% belasting is een voeding het meest efficient en gaat hij ook het langst mee.

[Voor 25% gewijzigd door Bejit op 10-10-2010 18:20]

Systeempje

• -The_Mask-
  • Niet online
Bejit schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:15:
Een voeding slijt en wordt minder efficient na jaren.
Dat die minder efficient wordt zou ik wel een bron voor willen hebben maar dan nog wat maakt dit voor hem uit?
Deze PSU zit heel dicht bij zijn max al.
Nope...

AMD Nieuwsdiscussie

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

-The_Mask- schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:21:
[...]
Dat die minder efficient wordt zou ik wel een bron voor willen hebben maar dan nog wat maakt dit voor hem uit?
Dat is algemene kennis? Elco's die bijvoorbeeld slijten...?

Het is ook zelf te meten, maar dat terzijde. Dacht dat het percentage gemiddeld rond de 10% per jaar lag bij computervoedingen.
http://arstechnica.com/phpbb/viewtopic.php?f=7&t=303403

Heb ff geen wiki link voor je en anders google jezelf maar op "psu aging" of "capacitor aging".
Ehm, jawel?

http://www.behardware.com...el-core-2-quad-q6600.html
105 watt

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-460-review/13
150 watt

Alleen al die 2 onderdelen zit je al aan de 255 watt, tel wat schijven en andere componenten erbij op en zit al aan de 300 watt.(Tuurlijk 100% load) Ga ervan uit dat zijn PC al zo'n 2 jaar oud is, gezien de componenten van zijn Dell en hij zit zo goed aan zijn max.

Systeempje

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Bejit schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:26:

Ehm, jawel?

http://www.behardware.com...el-core-2-quad-q6600.html
105 watt

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-460-review/13
150 watt

Alleen al die 2 onderdelen zit je al aan de 255 watt, tel wat schijven en andere componenten erbij op en zit al aan de 300 watt.(Tuurlijk 100% load) Ga ervan uit dat zijn PC al zo'n 2 jaar oud is, gezien de componenten van zijn Dell en hij zit zo goed aan zijn max.
hij heeft 2 12 volt rails he? Er komt totaal 360 watt maximaal uit, en alles 100% stressen gebeurd bijna nooit. Verder is nu een nieuwe voeding kopen onzin, deze voldoet prima. Als hij later nog wil upgraden kan ie altijd nog een nieuwe voeding kopen. Of je hem nou nu koopt terwijl je niet zeker weet of je het ooit gaat gebruiken, of eventueel pas later tijdens een upgrade als je het zeker weten een andere PSU nodig hebt. Later dus, dan weet je ook precies wat je nodig hebt.

• -The_Mask-
  • Niet online
Bejit schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:26:
Het is ook zelf te meten, maar dat terzijde. Dacht dat het percentage gemiddeld rond de 10% per jaar lag bij computervoedingen.
Juist dat lijkt mij ook, koop je een 80 Plus Gold voedingen, is het na een jaar nog maar net (of net niet meer) een 80 PLUS standaard voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

• ABD
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 25-09 19:42
epic_gram schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:47:
[...]

hij heeft 2 18 volt rails he? Er komt totaal 360 watt maximaal uit, en alles 100% stressen gebeurd bijna nooit. Verder is nu een nieuwe voeding kopen onzin, deze voldoet prima. Als hij later nog wil upgraden kan ie altijd nog een nieuwe voeding kopen. Of je hem nou nu koopt terwijl je niet zeker weet of je het ooit gaat gebruiken, of eventueel pas later tijdens een upgrade als je het zeker weten een andere PSU nodig hebt. Later dus, dan weet je ook precies wat je nodig hebt.
FYP

• MW1F
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-10-2013
[...]

hij heeft 2 12 volt rails he? Er komt totaal 360 watt maximaal uit, en alles 100% stressen gebeurd bijna nooit. Verder is nu een nieuwe voeding kopen onzin, deze voldoet prima. Als hij later nog wil upgraden kan ie altijd nog een nieuwe voeding kopen. Of je hem nou nu koopt terwijl je niet zeker weet of je het ooit gaat gebruiken, of eventueel pas later tijdens een upgrade als je het zeker weten een andere PSU nodig hebt. Later dus, dan weet je ook precies wat je nodig hebt.
Ben het met je eens dat er wel genoeg watt ter beschikking is, maar had de TS niet een probleem dat ie geen molex genoeg had om z'n verloop stekkertje aan te sluiten?
En verder kan een voeding door de jaren heen best wel eens een paar procentjes efficientie verliezen, maar dat gaat idd niet met 10% per jaar... ;)

[Voor 8% gewijzigd door MW1F op 12-10-2010 17:27]

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

12 Volt, 18 ampere. 18 volt rail heb je niet in een normale PSU, tenminste, niet dat ik weet. Deze voeding in ieder geval niet.

• Ferra
Allen,

Ik heb net zo'n verloop stekkertje aangesloten. Maar ik kreeg geen beeld op mn beeldscherm. Dus de videokaart gaf geen signaal richting de monitor. Duidt dit erop dat hij toch geen genoeg stroom krijgt?

Ps. hiervoor deed de kaart het wel in de pc. Toen had ik alleen het pci-express stekkertje maar aan 1 molex aangesloten. Dit net geprobeerd, deed ie ook niet meer. Ik hoop niet dat ik de videokaart gesloopt heb.

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

[...]

12x18 = 216 watt naar mijn inzicht.

Dat is ERG krap, zeker als je weet wat de videokaart en CPU verbruiken hun prik voornamelijk van de 12 volt lijn trekken.

En nee efficiency gaat veel harder omlaag, 10% was nog een voorzichtige schattig, bij Arstechnica hadden ze het over 10%-20%.(En 25%-35% voor 24/7)
@Ferra

Probeer eens een andere voeding, kost je 50 tot 60 euro(Neem wel een Amerk) maar dan heb je zekerheid. En ja je nieuwe voeding gaat wel passen, maar je houdt aan de onderkant een kiertje over.

[Voor 10% gewijzigd door Bejit op 13-10-2010 11:31]

Systeempje

• -The_Mask-
  • Niet online
Bejit schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:30:
[...]

12x18 is 216 ja, maar ik zie niet in wat dit met zijn voeding nodig heeft. ;)
En nee efficiency gaat veel harder omlaag, 10% was nog een voorzichtige schattig, bij Arstechnica hadden ze het over 10%-20%.(En 25%-35% voor 24/7)
Dat lijkt mij ook ja, dan kan de koeling van de voeding het na een paar maanden al niet meer aan volgens jouw...

AMD Nieuwsdiscussie

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
[...]

Ik heb een beetje gegoogled, en je komt inderdaad tegen dat voedingen hun vermogen verliezen.
Interessant, maar is het waar?

Zo heb ik een sky computer van de dixons met een erg krappe voeding erin (wilde in 2005 een andere graka, maar voeding was onvoldoende). De computer zelf is van 1999. Staat de laatste jaren soms 24/24 aan als download pc. Maar dat kan dus niet? De voeding levert na 11 jaar natuurlijk geen enkele watt meer?

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 26-09 21:59

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat is het probleem van het kopen van een nieuwe voeding? Je hebt al een Corsair 400W voeding voor 45 euro. Dan is het probleem toch meteen opgelost?

Canon: 6D | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• -The_Mask-
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:38:
Wat is het probleem van het kopen van een nieuwe voeding? Je hebt al een Corsair 400W voeding voor 45 euro. Dan is het probleem toch meteen opgelost?
De Corsair CX400W kan precies evenveel leveren op de 12 voltlijnen, dus denk dat hij daar extreem weinig mee opschiet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

-The_Mask- schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:29:
[...]
12x18 is 216 ja, maar ik zie niet in wat dit met zijn voeding nodig heeft. ;)

[...]

Dat lijkt mij ook ja, dan kan de koeling van de voeding het na een paar maanden al niet meer aan volgens jouw...
Q6600 trekt al 9 ampere van de 12volt lijn.(100% load) Videokaartje iets meer onder 100% load.(Correct me if Im wrong) NVIDIA raadt niet voor niets minimaal 24A over de 12volt lijn.(Natuurlijk hebben ze het wat aangedikt om in te dekken en mogelijk dealtje met PSU resellers)

Maar we zullen het zien, trekt zijn systeem het wel, jij je gelijk, maar ik denk van niet.
Reepje schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:41:
[...]

Ik heb een beetje gegoogled, en je komt inderdaad tegen dat voedingen hun vermogen verliezen.
Interessant, maar is het waar?

Zo heb ik een sky computer van de dixons met een erg krappe voeding erin (wilde in 2005 een andere graka, maar voeding was onvoldoende). De computer zelf is van 1999. Staat de laatste jaren soms 24/24 aan als download pc. Maar dat kan dus niet? De voeding levert na 11 jaar natuurlijk geen enkele watt meer?
Uiteraard is er een maximum ;), was nog een grote review site die hier dieper op inging, zal wel eens mijn geschiedenis nakijken.

Voor TS: pricewatch: OCZ StealthXStream II 500W is meer dan genoeg voor je systeem en onder de 50 euri.

[Voor 6% gewijzigd door Bejit op 13-10-2010 15:23]

Systeempje

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

[...]

Dat is ERG krap, zeker als je weet wat de videokaart en CPU verbruiken hun prik voornamelijk van de 12 volt lijn trekken.
Als je nou ff goed kijkt op die sticker van de voeding, zal je zien dat er twee 12 volt lijnen van 18 A zijn.

Er staat ook, combined power on +12VA and +12VB not exceed 360 watt. Je hebt dus idd 12*18 dus 216 watt op je 12 volt rail, maar als je ze samen gebruikt leveren ze maximaal 360 watt. Met andere woorden, deze voeding is sterk zat. Het enige waar je op moet letten is dat je de graka en CPU op verschillende rails aansluit, anders word het idd teveel. Maar als je dat goed doet, is er geen enkele reden om voor een andere voeding te gaan, het is heel normaal om twee rails in je voeding te hebben namelijk.
Lijkt me heel sterk, dan kan je je voeding na 4 jaar weggooien. 8)7

edit:
Bejit schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:21:
Voor TS: pricewatch: OCZ StealthXStream II 500W is meer dan genoeg voor je systeem en onder de 50 euri.
Die voeding moet je helemaal niet nemen, stealthXstream is bagger. Op voedingen moet je niet besparen, altijd de beste zoeken. Hij kan dan beter zijn huidige PSU blijven gebruiken. valt mee zo te zien. Maar toch, weggegooid geld.

[Voor 18% gewijzigd door epic_gram op 13-10-2010 15:46]

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 28-09 05:28
Ik dacht dat een andere voeding niet in zijn DELL kast paste?

Edit; Ooops sorry. Zit alles aandachtig te lezen, en miste net dit stukje:
Bejit schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:15:
Daarnaast past elke PSU in deze kast, alleen hou je aan de achterkant een kiertje over.(Heb al vaak genoeg Dell voedingen moeten vervangen in dit soort kasten ;))
:F

Excuse me.

[Voor 92% gewijzigd door Format-C op 13-10-2010 15:44]

Idle @ 23.6C, load @ 4850MHz -all core- 58C

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Alles past, als je maar geduld hebt O-)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 28-09 05:28
Offtopic: En anders kom je met een slijptol en een hamer ook een heel eind. :+

Idle @ 23.6C, load @ 4850MHz -all core- 58C

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

epic_gram schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:29:
[...]

Als je nou ff goed kijkt op die sticker van de voeding, zal je zien dat er twee 12 volt lijnen van 18 A zijn.
[afbeelding]
Er staat ook, combined power on +12VA and +12VB not exceed 360 watt. Je hebt dus idd 12*18 dus 216 watt op je 12 volt rail, maar als je ze samen gebruikt leveren ze maximaal 360 watt. Met andere woorden, deze voeding is sterk zat. Het enige waar je op moet letten is dat je de graka en CPU op verschillende rails aansluit, anders word het idd teveel. Maar als je dat goed doet, is er geen enkele reden om voor een andere voeding te gaan, het is heel normaal om twee rails in je voeding te hebben namelijk.

[...]

Lijkt me heel sterk, dan kan je je voeding na 4 jaar weggooien. 8)7

edit:

[...]

Die voeding moet je helemaal niet nemen, stealthXstream is bagger. Op voedingen moet je niet besparen, altijd de beste zoeken. Hij kan dan beter zijn huidige PSU blijven gebruiken. valt mee zo te zien. Maar toch, weggegooid geld.
Entschuldigung, ik zag helemaal niet dat er een 2de 12 voltlijn was. Dan zou het inderdaad in theorie genoeg moeten zijn.

Systeempje

• Herman
Ferra schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:20:
Allen,

Ik heb net zo'n verloop stekkertje aangesloten. Maar ik kreeg geen beeld op mn beeldscherm. Dus de videokaart gaf geen signaal richting de monitor. Duidt dit erop dat hij toch geen genoeg stroom krijgt?

Ps. hiervoor deed de kaart het wel in de pc. Toen had ik alleen het pci-express stekkertje maar aan 1 molex aangesloten. Dit net geprobeerd, deed ie ook niet meer. Ik hoop niet dat ik de videokaart gesloopt heb.
Is er inmiddels verbetering? Hope so...

• Ferra
Herman87 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:50:
[...]

Is er inmiddels verbetering? Hope so...
Helaas... ik heb de videokaart eruit gehaald... ik ga maar voor een nieuwe pc...

• Herman
Ferra schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:08:
[...]

Helaas... ik heb de videokaart eruit gehaald... ik ga maar voor een nieuwe pc...
Bah, vervelend...
Wat je nog wel kunt doen is de oude 8600 GTS nogmaal proberen en te kijken of het systeem wél goed is. Ook zou ik voor de zekerheid de 460 even testen in een andere pc want je vermoedde dat ie wellicht defect is geraakt.
Toch jammer. Het lijkt nu een duur grapje te worden.

• Donnachi
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 05-12-2015
Ga voor een nieuwe voeding een met twee 12 volts met 24A rails minimaal dit staat ook als voorwaarde bij de videokaart. En je moet 450 Watt aan voeding hebben gewoon even lezen dit staat bij elke fabrikant van de videokaarten aangegeven.

Ik heb op dit moment zelfs problemen met een ZALMAN ZM600-HP met deze videokaart.

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Donnachi schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:49:
Ga voor een nieuwe voeding een met twee 12 volts met 24A rails minimaal dit staat ook als voorwaarde bij de videokaart. En je moet 450 Watt aan voeding hebben gewoon even lezen dit staat bij elke fabrikant van de videokaarten aangegeven.

Ik heb op dit moment zelfs problemen met een ZALMAN ZM600-HP met deze videokaart.
welkom @ GoT *O*

maar, wel vrij veel hoor, 2*12*24 is 576 watt. Daarbij zeggen de fabrikanten wel meer, maar een goede 400 watt voeding moet deze grafische kaart makkelijk kunnen hebben. Zalman maakt gewoon goede voedingen, het lijkt me sterk dat die voeding deze kaart niet van stroom kan voorzien. Ik denk dat de problemen die zich in jouw systeem voordoen niet veroorzaakt worden door je voeding.

• -The_Mask-
  • Niet online
Die Zalman voeding is het voorbeeld van een slechte implementatie van meerdere virtuele 12 voltlijnen, dus het zou in principe kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee