WAAROM worden gsm unlock-topics gesloten?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
In de FAQ staat hierover:

"Weet iemand een unlock proggie voor mijn telefoon??

Het verwijderen van een simlock mag alleen als de operator in kwestie je schriftelijk toestemming heeft gegeven. En aangezien dat niet te controleren is, moeten dergelijke threads gesloten worden."

Dit is echter in strijd met het Nederlandse recht, er is namelijk gewoon jurespedentie (ofzo) over, namelijk:
"Het verwijderen van een simlock is niet illegaal. Dat heeft de Rotterdamse Rechtbank deze week bepaald in een rechtszaak die was aangespannen door Motorola. De fabrikant had een schadeclaim van 62.000 gulden neergelegd bij Simlock Company. Dit bedrijfje verwijdert simlocks, zodat klanten vrij kunnen kiezen voor een provider. "

Het volledige verhaal staat op:
http://www.cyberlaw.nl/mot.htm

Dus, waarom worden hier topics gesloten omdat meneer KPN zegt dat het verboden is? Als IK zou zeggen dat het verboden is om op GoT over overklokken te praten, dan luistert daar ook geen hond naar! En terecht, want ook dit is niet verboden.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Misschien was dat verhaal nog niet bekend.

Trouwens, overclocken is ook illegaal, als je het niet als eindgebruiker doet.

Aannames zijn fataal.

• Jaymz
  • Laatst online: 15-02 21:55

Jaymz

Keep on moving !

Volgens mij is hier ooit een zelfde topic over geweest, waar uiteindelijk een "goede" argumentatie werd gegeven. (ik weet 'em alleen niet meer)

Issut niet makkelijk om dt in de FAQ ofzo op te nemen.

(over een paar weken gebeurd dit weer)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Wij vinden het een grijs gebied omdat GSM's verkocht worden in combinatie met een simkaart. Die telefoon kost ze geld, maar dat verdienen ze terug doordat jij via die provider belt, dat is de deal die jij tenslotte afsluit in de winkel.

Ik vind het eigenlijk een beetje hetzelfde als zwart werken, wel geld verdienen maar niets afgeven aan de belasting. En om die reden hebben wij de regel dat we unlock-topics sluiten.

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

LuCaS,

Ik heb het even doorgelezen, maar heb jij ook deze doorgelezen ?

Dat stelt het verhaal wat jij aangeeft namelijk wel weer in een wat ander daglicht....

Aannames zijn fataal.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
ZWART werken is een GRIJS gebied? HUH? :+:+

Maar ff serieus, zwart werken is verboden, je kan er voor worden opgepakt, de doodstraf krijgen enz (staat in de wet, er zijn processen over gevoerd etc)

GSM unlocken is NIET verboden (zie case die ik aanhaalde). Als je overal "de bedoeling van de GSM-aanbieder" gaat meenemen is het eind zoek. Ik zie me al in de AH staan: "ja meneer, u mag alleen die Bonusproducten hebben als u ook dure producten koopt, dat is namelijk de bedoeling van die bonusproducten. Anders is het niet eerlijk!! Jankjank!"

Bovendien vind ik het krom om GSM-unlock-topics, die NIET verboden zijn te sluiten en bijvoorbeeld:
*Napster topics
*Modificaties aan IDE-controllers zodat het RAID wordt etc (zelfde principe!)
etc.
wel open te laten.

Dat stukje dat gameover aanhaalde snapte ik niet helemaal (of wilde het niet snappen), kan je misschien het hoofdpunt noemen?

Verwijderd

*kuch*
Op FOK! precies dezelfde discussie.
Mijn reactie aldaar: anderzijds wordt het unlocken (bijna) altijd gedaan door mensen die er een leuk zakcentje mee willen verdienen, dus is het handel (in een dienst weliswaar) en het is hier geen plaats waar handelaren contact kunnen maken met potentiele klanten.
Heel simpel.
Wat een geouwehoer zeg.
vind nu nog steeds hetzelfde eigenlijk :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Heel simpel, de discussie is al meerdere keren gevoerd. Er is voor gekozen om dit soort topcs te bannen op GoT. Case closed!

• McVirusS
  • Laatst online: 16-01 10:51
Op dinsdag 13 maart 2001 15:53 schreef obsidian het volgende:
Heel simpel, de discussie is al meerdere keren gevoerd. Er is voor gekozen om dit soort topcs te bannen op GoT. Case closed!
Nou! obsidian heeft gesproken! Het is hier potver geen democratie ofzo >:).

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

OK :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.