FAQ Internet en telefonie

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Misschien is het een idee om er een te maken. Laat ik es een paar vragen opschrijven:

- Bestaan er codes/nummers om gratis te bellen of SMS'sen?

NEE die bestaan (helaas) niet. Er is wel een code in omloop die de simclock van je toestel uitzet, waardoor het beltegoed later wordt afgetrokken dan normaal.

- Ik heb gehoord dat er GSM codes bestaan waarmee je GSM fungeert als radardetector

Is niks van waar. Een radardetector zit bovendien op een hele andere band (13 tot 34 Ghz)

Ik wil een nieuwe GSM kopen, welke moet ik nemen

Tjsa, dat hangt natuurlijk helemaal af van wat je wilt en voor welk merk je een voorkeur hebt. Toestellen van Nokia en Siemens zijn populair op dit forum. Een goede tip is kijken bij www.kieskeurig.nl

Het is echt klote dat ik hier geen ADSL kan krijgen, weet iemand wanneer het wel komt?

Doe een postcode check op http://www.adslmetacrawler.com/ (alle aanbieders)

Ik wil ADSL. Is het doe-het-zelven een groot probleem of kan iedereen het?

In principe stelt het niks voor.

Het komt op het volgende neer (uitgaande van Ethernet):
1. spillertje aansluiten bij de hoofdaansluiting. Even goede handleiding lezen: er mogen geen toestellen vóór de hoofdaansluiting afgetapt zijn. Technisch stelt het niks voor: stekkertjes erin en klaar
2. ethernetkaartje zul je zelf voor moeten zorgen. Te koop bij elke computerwinkel voor enkele tientjes. Realtek chipset bijvoorbeeld. 10MBit is voldoende voor ADSL. Ethernetkaartje erin
3. modem neerpleuren, kabel in het ethernetkaartje, telefoonkabel erin en klaar

software installatie kan moeilijk zijn, volg goed de handleiding en als je er niet uitkomt ff de helpdesk bellen. Er staat trouwens een fout in die handleiding, zie deze topic hier op GOT. Het subnetmask bleek verkeerd in de handleiding te staan

Met een USB Modem werkt het allemaal nog simpeler...

Ik kan niet inloggen met ADSL, wat is er fout?

Er zit een fout in de handleiding van KPN :( Zie deze topic

Het komt erop neer, dat het subnetmask in Windows 2000 255.255.255.0 moet zijn. In Win 98 werkt 255.0.0.0 trouwens ook.

Werkt het ADSL USB Modem nou wel of niet onder Windows 2000?

In tegenstelling tot wat KPN zegt, werkt het modem wel degelijk onder Win2k.

Weet iemand een unlock proggie voor mijn telefoon??

[edit]
Het verwijderen van een simlock mag alleen als de operator in kwestie je schriftelijk toestemming heeft gegeven. En aangezien dat niet te controleren is, moeten dergelijke threads gesloten worden.

Waar op Internet kan ik gratis SMS'sen?

www.mtnsms.com (de laatste tijd minder snel en moeilijk naar BEN nummers)
www.soneraplaza.nl (max. 3 per dag)
www.quios.com
www.genie.nl(onbeperkt en vrij snel, ook al is de website zelf traag)

om er maar es een paar te noemen

waar kan ik gratis logo's en ringtones naar mijn telefoon versturen?

http://www.genie.nl (max. 5/maand)
http://www.boltblue
http://www.yourmobile.com

Je kunt het natuurlijk ook zelf doen, moet je wel beschikken over een datakabel + software

[u] Ik zoek een gratis mailadres mét POP3/Webbased/SMTP[/u]

www.gmx.net --> heeft SMTP, POP3 én Webbased access (via de website). Engelse versie is te vinden op www.gmx.co.uk

Graag op- aanmerkingen!

DIT IS MIJN WEBSITE

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Qua op en aanmerkingen heb ik helaas niets toe te voegen. Idee is alleen om Vraag en antwoord beter van elkaar te scheiden, door bv de link-lijn onder de vraag te verwijderen (scheelt verwarring.)
Ik plaats voor de vraag meestal een :?, dat vergroot de leesvaarheid aanzienlijk.

Wel een +4 behulpzaam voor dit initiatief :) klasse.

[edit]. Voor inhoudelijke commentaren zou je deze topic beter kunnen crossposten in I&T. Dat vinden niet veel mensen erg.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Van mij mag ie erop, een groot deel van de vragen die veel gesteld worden staan hierin. En de uitleg is kort maar krachtig.

• havana
Tjsa, de opmaak kan natuurlijk altijd veranderd worden..

DIT IS MIJN WEBSITE

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-02 19:25
Ik kan geen betere bedenken ;)

• havana
Mooi, nu hopen dat ie spoedig geplaatst wordt..

DIT IS MIJN WEBSITE

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 08:42

AcouSE

Swedish Chef

Op zaterdag 17 februari 2001 17:19 schreef havana het volgende:
...

Weet iemand een unlock proggie voor mijn telefoon??

Unlocken is illegaal en hoort hier dus niet thuis. Op www.cyberlaw.nl kun je de uitspraak van de rechter nalezen. Helaas.

...

Graag op- aanmerkingen!
Ik weet dat het het standpunt van GoT is dat unlocken illegaal is. Maar de uitspraak van de rechter waar je hier naar verwijst, geeft aan dat unlocken juist niet illegaal is. Ik heb de hele uitspraak eerder al eens doorgespit en toen was dat dus de conclusie. Ik heb nu ff geen tijd, maar als je wil kan ik later wel ff wat quoten uit de uitspraak.

verder prima FAQ! Erop zetten.

Verwijderd

Erop zetten! Er komen steeds meer berichtjes over het unlocken van die foontjes. Dus op slot en wijs ze dan naar de FAQ!

• havana
Ik heb de uitspraak es even grondig bestudeerd. Het gaat hier om een zaak tussen Motorola (dus niet KPN e.a.) en mensen die unlocken. Uit dat opzicht is unlocken inderdaad niet illegaal. Dus stel je hebt een telefoon zonder aanbieder maar met simlock. Het is legaal om dan te unlocken. Maar dan zit je nog met de telecom-aanbieders. Er staat het volgende in de uitspraak:
In de overgelegde teksten van de algemene voorwaarden van de telecom-aanbieders (Dutchtone, KPN, Libertel en Ben) (..) is niet duidelijk te lezen dat het gebruikers van een mobiele telefoon verboden is om de SIM-Lock door een ander dan de desbetreffende telecom-aanbieder te laten verwijderen.
Hier wordt verder niet op ingegaan (helaas). In de uitspraak staat zelfs, dat dat ook eigenlijk niet echt van belang is, omdat de beschreven zaak gaat tussen Motorola en een unlocker. Er zijn bij mijn weten ook nooit processen geweest tussen aanbieders en unlockers.

Wordt vervolgd!

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
Vers van de Dutchtone-website:
3.8 Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Dutchtone is het de Klant niet toegestaan om de SIM-lock van een Toestel te (laten) verwijderen, danwel de software van het Toestel of de SIM-lock te (laten) bewerken of veranderen.
Aangezien een adje of modje niet kan controleren of je toestemming hebt gekregen van je aanbieder, moeten dergelijke threads gesloten worden.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zaterdag 24 februari 2001 12:27 schreef havana het volgende:
Vers van de Dutchtone-website:
[..]

Aangezien een adje of modje niet kan controleren of je toestemming hebt gekregen van je aanbieder, moeten dergelijke threads gesloten worden.
Nee, het is wel toegestaan om op GoT neer te zetten hoe je een SIM-lock verwijdert. Alleen diegene die het abonnement met Dutchtone heeft afgesloten heeft zich te houden aan die voorwaarden.

• havana
Nee. Dat valt onder 'aanzetten tot criminaliteit'. Dat is hetzelfde als wat ComputerIdee deed met Canal+ --> laten zien hoe het moet.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 16:34

Floor-is

5.2

[No Offence]
Als je bij DutchTone een abbo hebt afgelsoten (of zo'n pre-pay geval hebt). Krijg je netjes een brief thuis met een code waarmee je het toestel kunt ontdoen van de lock.

Als je zo stom bent dat je dat niet kan, dan denk ik niet dat je hier thuis hoort...
[No offence]

Kom op zeg, moeten we iedereen gaan bellen/mailen/faxen/ICQ-en die zo'n thread begint? In 99,8% van de gevallen gaat het om niet geheel legale acties, de andere 0,02% moet misschien die brief nog eens doorlezen om de uitleg te begrijpen... Lijkt mij niet dat we die threads open moeten laten.

[Edit] Ik ben/was nogal chagarijnig toen ik deze post neerzette. Dus euh vat het niet te hard op ajb, zo erg is het ook weer niet bedoeld.

Bericht hierboven

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:53

bAm

goede faq, alleen ff bij je link naar boltblue.com dat .com erachter zettten 8-)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 14 juni 2001 14:52 schreef bAm het volgende:
goede faq, alleen ff bij je link naar boltblue.com dat .com erachter zettten 8-)
Had je dat havana niet ff kunnen msg'en :) ?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 10:55
Op zaterdag 24 februari 2001 12:48 schreef havana het volgende:
Nee. Dat valt onder 'aanzetten tot criminaliteit'. Dat is hetzelfde als wat ComputerIdee deed met Canal+ --> laten zien hoe het moet.
Lijkt me niet hoor. IN Nederland mag je met een auto ook maar 120 op de snelweg. Als men in een autoprogramma laat zien hoe je met een Porsche op Zandvoort 280 kan rijden, dan is dat toch ook niet illegaal?
Pagina: 1