Op dinsdag 27 februari 2001 12:26 schreef Floris_Diemel het volgende:
Het nemen van een pre-paid oplossing is hetzelfde als het nemen van een abbonement, door accoord te gaan met de algemene voorwaarden van de telecom-aanbieder ga je een soort abbonement aan. Het is een contract, je dient je aan de regels te houden - klaar -.
Zucht.
Heb je de vorige posts niet gelezen?
Valt me een beetje van je tegen.
Lees anders die link die ik hiervoor al gegeven heb nog eens.daar staat het antwoord eigenlijk al en ik heb weinig zin om dat allemaal te herhalen.
[topic=54529]
Ga ik toch doen. speciaal voor jou

Samenvattend: die algemene voorwaarden waarnaar jij verwijst zijn dus mi niet correct.
Het is dus eenvoudig: Als je een pre-paid pakket koopt met een toestel, krijg je hierbij algemene voorwaarden. Door het pakket te gebruiken geef je te kennen dat je deze voorwaarden hebt gelezen en dat je hiermee accoord gaat. In deze voorweaarden staat dat je het toestel als het gelocked is niet mag unlocken zonder toestemming van de telecom-aanbieder. In alle gevallen zal je hiervoor een vergoeding moeten betalen aan deze aanbieder. Daarna mag je het toestel ontdoen van de simlock, met de hiervoor geleverde code van de telecom-aanbieder.
En wat is dan het verschil met het regiovrij maken van een DVD speler? En nogmaals je mag doen met je eigen spullen wat je wilt. Je koopt het toestel . Zpottr verwoorde het beter dan ik kan:
Op zondag 15 oktober 2000 14:58 schreef Zpottr het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Er kunnen wel voorwaarden gesteld worden in het koopcontact wat je tekent.
Sorry. Koopcontract = koopcontract != huurcontract, licensie of wat dan ook.
Die aanvullende voorwaarden kunnen betrekking hebben op een abonnement dat je moet afsluiten op het moment dat je het apparaat koopt, of op het aantal belminuten dat je erbij krijgt oid.
Aanvullende voorwaarden die jou vertellen dat je iets niet mag doen met een apparaat dat je via een koopcontract bemachtigd hebt, dat dus jouw *eigendom* is, zijn automatisch ongeldig. Daarom staat er aan het einde van zo'n contract ook een clausule dat als een van de onderdelen van het contract ongeldig blijkt, de rest nog wel overeind blijft.
In het contract dat je tekent kan uiteraard wel vanalles bepaald zijn over een abo dat je afsluit, waarvoor je elke maand geld moet betalen, of waarbij je elk kwartaal minimaal een bepaald aantal uur moet bellen (ik noem maar wat). Dat is omdat het in dat geval gaat om een dienst die je afneemt. Een telefoon (het fysieke apparaat) is geen dienst, het is een ding, dat je gekocht hebt. Daarnaast neem je een dienst af, waarvoor je natuurlijk moet dokken. Niemand verbiedt jou echter, daarnaast nog een dienst van iemand anders te gebruiken!
Neemt niet weg dat Ben jou dat ding eerst een jaar kan verhuren, en vervolgens aan jou kan laten vervallen; in dat geval kan hij tot op zekere hoogte aangeven wat mag en wat niet. Maar dat zou duidelijk moeten blijken uit de advertentie EN het contract.
[/quote]
Het unlocken zonder toestemming is feitelijk diefstal, je hebt namelijk met korting een toestel gekocht, deze korting wordt betaald door de telecom-aanbieder. Je misbruikt deze korting door de simlock te verwijderen, dus het mag niet.
Klopt niet. Misbruik? Schade voor ben is net zo groot als dat ik meteen na aankoop de gsm + sim in de schreder zou stoppen. En als ik dat zou doen is er echt niemand die daar bezwaar tegen zou maken. (oke greenpeace misschien)
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)