Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:45

Compizfox

Bait for wenchmarks

TiberiusJD schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:10:
jammer dat je hem niet meer kunt rooten

was HTC sense wat beu, dus maar een paar amaanden wachten (of een 2dehands desire aanschaffen)
Je kunt toch gewoon een andere launcher gebruiken? Daar hoef je hem toch niet voor te rooten?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-04 09:21
Compizfox schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:11:
[...]

Je kunt toch gewoon een andere launcher gebruiken? Daar hoef je hem toch niet voor te rooten?
Nope, alternatieve launchers kan je ook gewoon vinden in de Android Market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Weet ik ;) Ik bedoelde dat ik me afvraag waarom TiberiusJD hem dan zo graag wil rooten. Want dat is daar dus niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
nou ik wil graag gewoon een andere rom erop zetten,
zodat ik hem zo clean mogelijk kan maken

en het staat gewoon cool om hem geroot te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Laatst online: 16-05 16:58
Hallo
Ik wil graag mijn wildfire rooten en een custom rom flashen maar bij het rooten krijg ik een fout “Error: failed to get root. Is your firmware too new?”

Klopt het dat de nieuwste versie van de wildfire niet meer geroot kan worden ?

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostface9000 op 20-04-2011 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 23:46

Res-q

Redder in nood?

Ja, dat klopt.

Ok, iets uitgebreider dan: Als je de laatste officiële update van HTC hebt (2.2.1) dan kun je niet meer terug. Je krijgt dan ook een nieuwe hboot (soort van BIOS), en die is niet meer te rooten. Als je hboot versie <1 is kun je wellicht nog rooten, maar als ie >1 is lukt het waarschijnlijk niet meer. Te controleren door je telefoon uit te zetten, en dan weer aan te zetten met de volume-up knop ook ingedrukt. Je komt dan in een scherm waar je je hboot versie kan zien.
Hier staat ook S-ON, wat betekent dat er wordt gecontroleerd of de nieuwe hboot versie ondertekend is door HTC (Signature ON). Bij een custom ROM en rooten is de nieuwe hboot versie dat niet. Om die te installeren moet je telefoon dus S-OFF zijn. Om dit te bewerkstelligen is tot nu toe de enige manier iemand vinden met een zogenaamde XTC-clip, die hardwarematig je te telefoon vrijgeeft. Via software is er helaas (nog) geen manier om je telefoon te rooten.

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157271

Is er tot nu toe nog niemand bezig met een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik geloof dat ze bij UnrEVOked hun Wildfire gesloopt hebben toen ze een mogelijke exploit aan het testen waren :P
En nu hebben ze geen geld voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157271

euhw, that sucks!

En er zijn op dit moment geen alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 23:46

Res-q

Redder in nood?

Afgezien van de XTC-clip: nee...

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zit er idd ook op te wachten. Ik heb ook gehoord dat ze ook meer de focus leggen op nieuwere phones zonder root-mogelijkheid: Liever een root uitbrengen voor de allernieuwste telefoon dan voor een iets oudere telefoon waarvan de root niet werkt bij de nieuwste versie van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:19
Compizfox schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:16:
Ik geloof dat ze bij UnrEVOked hun Wildfire gesloopt hebben toen ze een mogelijke exploit aan het testen waren :P
En nu hebben ze geen geld voor een nieuwe.
Geen geld voor een nieuwe? Een Wildfire kost geen drol! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

I know, maar ik snap dat ze niet nog een keer het risico willen nemen zo'n ding te slopen als ze nog geen exploit hebben die 100% zeker werkt.

Daarnaast zijn het allemaal vrijwilligers en zo hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 23:30
Hier een XTC clip !
Als je hem wilt geroot hebben PM me !
(Ik ben van regio Belgisch-Limburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
glenn123 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 01:08:
Hier een XTC clip !
Als je hem wilt geroot hebben PM me !
(Ik ben van regio Belgisch-Limburg)
Kijk das nog eens wilfire-collegiaal.

Ik verwacht dat HTC over een tijdje ook met een update komt waardoor rooten weer mogelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414285

Ok dan gasten, ik kreeg dus ook overal te lezen dat ik m'n Wildfire Froyo niet kon rooten! Ik kreeg ook telkens de melding met Cyanogen dat m'n firmware te nieuw zou zijn. Stom, want het is me wel gelukt. Dit is wat ik gedaan heb:

Ga naar http://alpharev.nl/x/beta/
- Download het proggie van ze.
- Pak het bestand uit
- Run alpharev.exe.
- Sluit je mobiel aan.

Ga dan naar http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=14693680
- Volg vervolgens hier de instructies en het moet je opzeker lukken!

Sluit je mobiel aan met 1 kabel, dus geen verlenging ertussen (hierdoor ging het bij mij dus fout)

Greetzzz
choice2rejoice
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414285

Ik dacht, laat ik er maar meteen de laatste CyanogenMod opzetten.....en moet zeggen "WOW"! Draait super en eindelijk af van al die vooregïnstalleerde zooi :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:59

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Nu draai ik ook al enige tijd CM7, in het engels met Nederlandse tekstinvoer, echter werken de suggesties helemaal niet, het ding suggereert alleen namen uit mijn adresboek als ik een mail/sms tik. Maar ik kan nu ook niet zien wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Laatst online: 28-01-2021
Krijg de heletijd bij alpharev een invalid beta key,

Hebben meer mensen hier last van?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 15:39
Probeer alles opnieuw in te voeren, en dan copy paste je de key in terminal, dan weet je zeker dat je geen typfouten hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Download AlphaRevX eens opnieuw. Ik had dat een tijdje geleden ook, er was blijkbaar een nieuwe versie uitgekomen en de oude versies accepteren de 'nieuwe' beta-keys niet.

[ Voor 68% gewijzigd door Compizfox op 08-08-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:52
kan ik mn wildfire overclocken tot zo'n 700mhz, ik wil al de rest gewoon houden gelijk hem is alleen sneller, wat wordt er aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

:?

Lees je zin nog eens na aub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
ja, wat ik bedoel is: hoe kan ik hem het minst gevaarlijk overclocken zonder te veel te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Eh, je moet eerst 3 dingen doen:

1. Je Wildfire S-OFF'en
2. Een ROM met root-access installeren
3. Een overclock-kernel installeren
4. Overclocken met een app als setCPU

• Anton.net
Compizfox schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:00:
Eh, je moet eerst 3 dingen doen:

1. Je Wildfire S-OFF'en
2. Een ROM met root-access installeren
3. Een overclock-kernel installeren
4. Overclocken met een app als setCPU
:P Lees je zin nog eens na aub
Welke roms zijn het beste, waar kan ik goede handleidingen vinden?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het klopt gewoon hoor :P
Die 4e is het overclocken zelf. Dus voor het overclocken moet je eerst 3 dingen doen :P
Welke roms zijn het beste, waar kan ik goede handleidingen vinden?
Kijk eens op XDA-developers. Daar kun je heel veel guides vinden. (ook lijsten met alle ROMS die er zijn gecategoriseerd op wel/niet Sense en Android 2.1/2.2/2.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-05 21:11
hier ff een paar vraagjes : ik wil mijn htc wildfire snel zien draaien welke rom kan ik het beste nemen? (ja ik ga hem ook nog overclocken)

blijven de apps enzo er nog op staan?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Laatst online: 28-01-2021
was idd het probleem 0,3 prog en 0,4 key,
nu is alleen 0,4 beschikbaar en werkt het super.

Net cyanogenmod bij het vrouwtje op haar wildfire gezet.....
ben benieuwd als het haar bevalt.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
CM7 werkt erg slecht bij mij, krijg om de 2 dagen zwarte schermen als ik een app opstart.
En moet hem ook om de 2 dagen herstarten omdat hij gewoon niet meer reageert.
Nog meer mensen hier last van ?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:24

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 414285 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:22:
Ok dan gasten, ik kreeg dus ook overal te lezen dat ik m'n Wildfire Froyo niet kon rooten! Ik kreeg ook telkens de melding met Cyanogen dat m'n firmware te nieuw zou zijn. Stom, want het is me wel gelukt. Dit is wat ik gedaan heb:

Ga naar http://alpharev.nl/x/beta/
- Download het proggie van ze.
- Pak het bestand uit
- Run alpharev.exe.
- Sluit je mobiel aan.

Ga dan naar http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=14693680
- Volg vervolgens hier de instructies en het moet je opzeker lukken!

Sluit je mobiel aan met 1 kabel, dus geen verlenging ertussen (hierdoor ging het bij mij dus fout)

Greetzzz
choice2rejoice
.
En bedankt, de Wildfire van m'n vader is nu geroot :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 11:29
Hoe veilig is het?.. dat in de zin van is het gemakkelijk om het toestel te bricken?
Kan er veel fout gaan voor een beginner als mij? ( nog nooit iets geroot etc) wel eerder sony ericssons geflasht met andere firmwares etc..

ik heb gelezen dat je ook niet meer terug kan naar orgineel met de methode voor het rooten van een 2.2.1 klopt dit?

[ Voor 10% gewijzigd door Downstar2 op 02-09-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
Je kan nog terug, er staat op XDA een guide om weer helemaal terug te gaan naar je standaard-ROM.

Tja...Is de kans groot om je toestel te bricken...Eigenlijk niet. Ik weet niet of je veel pc-kennis hebt, maar de enige stap die je toestel echt kan bricken is het flashen van de bootloader. Zie dat als een bios-update op je pc. Als daar ergens wat fout gaat, dan is ie echt helemaal gebrickt. Als dat lukt, dan zal je hem niet meer bricken. Natuurlijk kan er dan nog van alles fout gaan(zoals recovery wat niet goed installeert, maar dan installeer je hem gewoon opnieuw ;)

Als je gewoon de stappen volgt is het eigenlijk doodsimpel. Programma starten, key die je van de website hebt gehad invoeren, eventjes wachten, zeggen dat je de recovery wilt installeren, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:29
Ik heb afgelopen zondag ook een poging gedaan om mijn Wildfire te rooten. Eigenlijk ging alles in 1x goed (de dingen die ik goed gelezen had tenminste :$ ) Alleen loop ik tegen 1 probleem aan:

Na het installeren van cyanogenmod (de nieuwste) start deze ook goed op, tot het moment dat de animatie compleet is en het Android logo in beeld komt. Hieronder staat de tekst "Klik op de Android om te beginnen" (of iets dergelijks).

De animatie hand klikt erop en vervolgens herstart de Cyanogenmod zichzelf weer en komt de boot animatie weer in beeld :( Ik heb verschillende versies geprobeerd te installeren op de wildfire maar had eigenlijk altijd dit probleem (behalve bij de 6.0 versie, maar die kon geen verbinding maken met ons wifi netwerk -.- ). Heeft iemand dit gedrag eerder mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
Nee, sorry. Ik gok even uit mijn hoofd dat usb debugging standaard uit staat, en dat je dus niet echt kan debuggen.
Wat ik wel denk is dat er iets niet lekker werkt in je touchscreen, omdat als je die gebruikt dat hij herstart. Het lijkt me sterk dat het aan het CM inlogscherm ligt in al die versies.

Probeer eens opniew op dat poppetje te drukken, daarna als hij restart de batterij er uit halen en booten in recovery. Kijk even of je dan toevallig wel usb-debugging aan hebt staan(typ in terminal: adb logcat, eventueel naar goede map toe gaan), als hij die logcat print dan kan je die hier of op XDA dumpen.

Dan kunnen ze/we kijken waar het ongeveer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:29
fifarunnerr schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:49:
Nee, sorry. Ik gok even uit mijn hoofd dat usb debugging standaard uit staat, en dat je dus niet echt kan debuggen.
Wat ik wel denk is dat er iets niet lekker werkt in je touchscreen, omdat als je die gebruikt dat hij herstart. Het lijkt me sterk dat het aan het CM inlogscherm ligt in al die versies.

Probeer eens opniew op dat poppetje te drukken, daarna als hij restart de batterij er uit halen en booten in recovery. Kijk even of je dan toevallig wel usb-debugging aan hebt staan(typ in terminal: adb logcat, eventueel naar goede map toe gaan), als hij die logcat print dan kan je die hier of op XDA dumpen.

Dan kunnen ze/we kijken waar het ongeveer zit.
Bij het opstarten geeft een applicatie die de tag "Zygote" gebruikt de melding "Errno: 17" ;) Ik heb de Logcat al een beetje doorgespit en deze melding blijft komen op het moment dat het start scherm van Cyangogenod verdwijnt en de boot animatie opnieuw naar voren komt :) Het zoeken op deze foutmelding heeft mij echter nog niets opgeleverd. Als je toch nog een complete logcat wil zien zal ik hem vanavond even ergens dumpen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
fvandenreek schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:49:
was idd het probleem 0,3 prog en 0,4 key,
nu is alleen 0,4 beschikbaar en werkt het super.

Net cyanogenmod bij het vrouwtje op haar wildfire gezet.....
ben benieuwd als het haar bevalt.
is er al een rom die android 2.3 + sense bevat, die stabiel werkt en eventueel de nieuwste sense?
als ik op xda kijk bij 2.3 + sense staan er een paar roms die nog maar half af zijn en nog niet helemaal werken

[ Voor 56% gewijzigd door Anton.net op 10-11-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434434

*weg* aub niet crossposten, [HTC Wildfire] S-OFF & Rooten, zeer graag hulp gezocht is voldoende

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 29-11-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Misschien een hele bekende vraag die hier al tig x is gesteld...

Maar inmiddels is AlphaRev X veranderd naar de naam Revolutionary ( http://revolutionary.io/ )

Daarmee kan je een wildfire met HBoot versie 1.01.0001 S-off maken

ik bezit momenteel een HTC wildfire met de volgende specs:

Buzz pvt ship S-ON
HBoot -1.01.0001
Microp - 0622
Touchpanel - atmel224_16ab
Radio - 3.35.20.10
nov 17 2010 12:08:03

android 2,2.1

De hboot versie komt dus overeen en zou dus s-off gemaakt kunnen worden..
echter heb ik een tijd terug gelezen dat android 2.2.1 niet kon worden ge s-offed / geroot ..

Toch lees ik ook tegenstrijdige berichten dat het dus wel inmiddels mogenlijk is via de alpharev x, echter is dit dus revolutionary geworden..

Nu is mijn hoofdvraag;

Kan ik een wildfire 2.2.1 met HBoot -1.01.0001 S-offen/rooten middels revolutionary ??

en dan vervolgens deze guide volgen ? : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1029318

alvast dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat bericht dat het niet kan stamt uit de tijd dat AlphaRevX/Revolutionary nog niet bestond, er was toen alleen nog UnrEVOked en die kan geen Wildfire's rooten met Hboot 1.x.

Je kan nu dus met Revolutionary gewoon jouw Wildfire rooten.

Die link die jij geeft is de Wildfire index, ook een handige link voor FAQ's en een overzicht van ROMs en kernels, maar volg deze guide om hem te rooten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1145035

Daar staat precies beschreven wat je moet doen. (De eerste stap met de GoldCardTool hoef je niet te volgen, dat is alleen als je Wildfire Hboot 1.01.0002 hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Compizfox schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:19:
Dat bericht dat het niet kan stamt uit de tijd dat AlphaRevX/Revolutionary nog niet bestond, er was toen alleen nog UnrEVOked en die kan geen Wildfire's rooten met Hboot 1.x.

Je kan nu dus met Revolutionary gewoon jouw Wildfire rooten.

Die link die jij geeft is de Wildfire index, ook een handige link voor FAQ's en een overzicht van ROMs en kernels, maar volg deze guide om hem te rooten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1145035

Daar staat precies beschreven wat je moet doen. (De eerste stap met de GoldCardTool hoef je niet te volgen, dat is alleen als je Wildfire Hboot 1.01.0002 hebt)
kijk aan deze antwoorden heb ik wat! super bedankt!

alleen zie ik in die guide bij Step 2 - Downgrading from Android 2.2.1 Froyo to Android 2.1 Éclair

Dat ik moet downgraden naar 2.1 ?? dat hoefte toch juist niet meer ?

Edit: 9.16: Ik lees hier en hier dat rooten gewoon is doormiddel van dit bestand te uploaden naar je SD kaart en dan updaten via Hboot en dan dit bestand er op te zetten ?

is het gewoon mogelijk om deze video guide te volgen?

Dank voor jullie antwoord!

[ Voor 37% gewijzigd door Downstar2 op 08-12-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Niemand die mij even antwoord kan geven op bovenstaande edit :)?

dan zou deze leek ook verder kunnen met het rooten en rommen van zijn wildfire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nee, je hoeft niet te downgraden. Alleen als je toevallig 2.1 terug wilt, waar je weinig aan hebt als je het mij vraagt.

Ik zou gewoon Cyanogenmod 7.1 erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Compizfox schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:11:
Nee, je hoeft niet te downgraden. Alleen als je toevallig 2.1 terug wilt, waar je weinig aan hebt als je het mij vraagt.

Ik zou gewoon Cyanogenmod 7.1 erop zetten.
Super, zal er vanavond eens me bezig gaan!
laat wel weten of het gelukt is!

S-off & root gelukt :)!

O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Downstar2 op 09-12-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 11:03
Heeft iemand enig idee of dit ook gaat lukken met een HBOOT 1.01.0002???

Wil dit namelijk ook gaan doen met mijn wildfire maar nou zie ik dat ik een iets nieuwere hboot heb. Ik heb het hier dan over de Revolutionary methode. Ik wil er een CM op gaan zetten en kijken hoe dit bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
biertjuh? schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:31:
Heeft iemand enig idee of dit ook gaat lukken met een HBOOT 1.01.0002???

Wil dit namelijk ook gaan doen met mijn wildfire maar nou zie ik dat ik een iets nieuwere hboot heb. Ik heb het hier dan over de Revolutionary methode. Ik wil er een CM op gaan zetten en kijken hoe dit bevalt.
uit de wildifre guide index haal ik het volgende uit;

A phone on one of the newer HBoots 1.01.0001 or 1.01.0002. HBoot 1.01.0002 is no longer supported, and you will have to downgrade to 1.01.0001. Guide here

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1132028

Dus waarschijnlijk even die guide volgen dan downgrade je 1.01.0002 naar 1.01.0001

succes :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
oké, dan gaan we dat maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
nog een vraagje;

Ik draai nu CM 7.1.1 en ik heb gezien dat daar standaard al een OC tool in zit.

Echter heb ik Setcpu geinstalleerd.. Kan het kwaad als beide tegelijk draaien?

en als er mensen zijn die setCPU hebben draaien, welke profiles/speed/scaling hebben jullie draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik draai nu No-frills CPU Control, omdat ik met setCPU het gevoel had dat hij niet altijd op de achtergrond de clocks goed zette. D.w.z.: Na een tijdje leek het altijd alsof hij weer op de stock clocks ging, dan moest ik setCPU weer opnieuw openen om de overclock weer toe te passen.

Ik heb nu de volgende overclock:
Governor: Smoothass
Min: 352 MHz
Max: 729 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Compizfox schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:34:
Ik draai nu No-frills CPU Control, omdat ik met setCPU het gevoel had dat hij niet altijd op de achtergrond de clocks goed zette. D.w.z.: Na een tijdje leek het altijd alsof hij weer op de stock clocks ging, dan moest ik setCPU weer opnieuw openen om de overclock weer toe te passen.

Ik heb nu de volgende overclock:
Governor: Smoothass
Min: 352 MHz
Max: 729 MHz
Wat is die governor eigenlijk, google levert mij nou niet echt de gewenste resultaten op :P..

bij mij staat governor/scaling op smartass v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

De governor is de manier waarop hij wisselt tussen die 2 min/max snelheden.

Linkje met vergelijking: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=843406

Smoothass is volgens mij hetzelfde als Smartass, maar dan wat aggresiever (hij zal dus gemiddeld een hogere snelheid forceren)

Oja: Niet alle kernels hebben Smoothass, LagFree en andere 'nieuwe' governors. Ik gebruik nu de Infinity Play! kernel.

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 11-12-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
Alles is nu gelukt bij mij afgezien van het feit dat hij het telefoon gedeelte blijft herstarten en daardoor vraagt hij telkens om mijn pincode. Wat kan hier het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
biertjuh? schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:41:
Alles is nu gelukt bij mij afgezien van het feit dat hij het telefoon gedeelte blijft herstarten en daardoor vraagt hij telkens om mijn pincode. Wat kan hier het probleem zijn?
Ik wou whatsapp installeren op mijn wildfire met CM7 ; kreeg ik fout meldingen over dat er onvoldoende opslagcapaciteit was, terwijl er juist genoeg is!!

blijkt 1 of andere bug te zijn, maargoed ik deed dus een factory reset..

en mijn telefoon begon ook helemaal te spacen! tijdens het instellen van mijn taal kwam steeds weer het pincode scherm omhoog en viel mijn netwerkverbinding weg.. daardoor kon mijn telefoon ook niet syncen met google service en kon ik niks meer!

Telefoon een keer gereboot, en opnieuw geprobeerd en kreeg wederom tijdens het instellen van mijn telefoon
het pincode scherm omhoog.. steeds pincode in gevuld tot 7 x aan toe.. maar uit eindelijk pakte hij hem en ging het gewoon verder ?

geen echte fix of tut.. maar gewoon door blijven invoeren van het pincode heeft bij mij geholpen..

Echter was door de factory reset mijn market probleem nog niet opgelost!

Maar wat blijkt; met het installeren van deze fix ( https://market.android.co...=net.felipearon.marketfix ) is het gelijk weer verholpen!!

Dus mochten meer mensen problemen hebben met onvoldoende capaciteit zie link hierboven!
( root benodigd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 12:21
Ik heb inmiddels mijn Wildfire ook overgeclockt met cm7. Ik heb de een na laatste kernel van Jacob's gebruikt en die werkt stabiel.Ook de Infinity werkt prima.
Alleen heb ik een probleem. Mijn gps wil niet meer werken en mijn fm- radio doet het ook niet meer. Daarbij vraagt hij om bluetooth ondersteuning.?.

Moet ik nu mijn radio kernel vervangen? Zoja, welke? Ik zit er liever niet aan namelijk...

-update-

Om maar mijn eigen vragen te beantwoorden:

1. De fm radio heeft de bluetooth chip nodig om te werken. In Sense werd dit verborgen, maar in CM7 krijg je dus wel het tekentje te zien. Niets bijzonders dus.
2. Het is inderdaad mogelijk dat GPS niet meer werkt. De radiokernel moet geflasht worden. Een vrij makkelijke operatie.

Hier hier de vraag te zien:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1273099

En hier de oplossing:

http://forum.xda-develope...?p=17798455&postcount=220

Conclusie: Problemen zijn gefixt en GPS werkt nu perfect!

[ Voor 42% gewijzigd door harydoo op 15-12-2011 00:16 ]

• Downstar2
harydoo schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:21:
Ik heb inmiddels mijn Wildfire ook overgeclockt met cm7. Ik heb de een na laatste kernel van Jacob's gebruikt en die werkt stabiel.Ook de Infinity werkt prima.
Alleen heb ik een probleem. Mijn gps wil niet meer werken en mijn fm- radio doet het ook niet meer. Daarbij vraagt hij om bluetooth ondersteuning.?.

Moet ik nu mijn radio kernel vervangen? Zoja, welke? Ik zit er liever niet aan namelijk...

-update-

Om maar mijn eigen vragen te beantwoorden:

1. De fm radio heeft de bluetooth chip nodig om te werken. In Sense werd dit verborgen, maar in CM7 krijg je dus wel het tekentje te zien. Niets bijzonders dus.
2. Het is inderdaad mogelijk dat GPS niet meer werkt. De radiokernel moet geflasht worden. Een vrij makkelijke operatie.

Hier hier de vraag te zien:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1273099

En hier de oplossing:

http://forum.xda-develope...?p=17798455&postcount=220

Conclusie: Problemen zijn gefixt en GPS werkt nu perfect!
He,

ik heb precies dezelfde problemen met mijn GPS, werkt dus niet op CM 7
had al gezien dat ik de radio moet flashen, naar Radio_13.55.55.24H_3.35.20.10 om hem weer te laten werken.. Echter heb ik al versie Radio_13.55.55.24H_3.35.20.10 er standaard op staan?

wat moet ik nu doen? ik heb gelezen dat het flashen van foutieve Radio's een groot risico met zich mee brengt doordat je dan niet meer kan bellen etc bij een verkeerde flash..

Welke radio heb jij er op gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
De radio versie die je er nu op heb staan is inderdaad de standaard Europese wildfire radio kernel. Deze moet je vervangen.

Zoals in de 2de link staat heb je deze nodig:

Radio_13.53.55.24H_3.35.19.25
Deze moet je van deze website, scroll naar beneden naar het kopje 4. radiolist, downloaden.

Ook de update1.zip.

Eerst flash je de zip. Dan kom je eenmalig in een soort mini- clockworld met groene letters. Hierin flash je de radio kernel. Duurt even, dus neem de tijd. Hierna herstart je de boel en als het goed is moet je GPS het dan doen.

Mijn gps doet het prima en bellen/ smsen gaat ook goed. Mocht het niet goed gaan, radio kan je altijd weer opnieuw flashen. Net zolang je het zat bent en je kamer gaat stofzuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
Thanks Downstar2! Die melding kreeg ik ook totaal niet opgelost, maar met die fix werkt het weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
harydoo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:03:
Thanks Downstar2! Die melding kreeg ik ook totaal niet opgelost, maar met die fix werkt het weer perfect!
Geen dank :). jij ook bedankt voor je uitleg.. ik zou er eens na kijken!

Update: en ja hoor :) GPS werkt weer!

[ Voor 6% gewijzigd door Downstar2 op 21-12-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-04 17:21
Pff.. sinds gisteren ook Cyanogen 7.1 geïnstalleerd op m'n Wildfire. Dat was wel even zweten zeg.. alles ging prima, dat wel, maar ik vreet mezelf op van de zenuwen vantevoren. Komt vooral omdat ik wel gehecht ben aan m'n Wildfire ;)

GPS werkte inderdaad niet meer; maar was (achteraf bezien..) makkelijk op te lossen door ClockworkMod Recovery te flashen naar versie 2.nogiets, daar vandaan kon ik de radio flashen naar de nieuwste versie en voila, GPS werkte ook weer. Bluetooth is ook blijven werken trouwens.

Mooi spul. Nu alleen nog de ideale prestatie/battery life vinden.. heb sinds vanmiddag de "On Demand" governor aangezet, minimaal 380-nogiets MHz en maximaal ong. 650MHz .. schijnt dat als je onder de 700MHz blijft de Wildfire nog goed functioneert, maar wel dusdanig meer performance heeft dat het merkbaar is. Ook de VM Heap size naar 32Mb verhoogt (ik mag graag zwaardere applicaties draaien en die 32Mb schijnt ook een goeie setting te zijn). _/-\o_

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:02

Zalmanman

So long,

@DigitalExcorcist:
Hoe heb jij het aangepakt, het hele S-OFF, rooten en flashen van CW, Cyanogen en het flashen van de GPS? Ik wil het zelf ook gaan proberen, maar ik weet nog niet zo goed hoe en wat, om eerlijk te zijn. Zelfs na het lezen van een aantal handleidingen kom ik er nog niet helemaal uit, to be honest.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
@Zalman : oei, ik zal even kijken of ik de linkjes nog kan vinden...

Dit werkte voor mij prima: (wel even goed doorlezen maar ik heb geen valkuilen kunnen ontdekken)

http://www.androidworld.n...ow-root-htc-wildfire.html

.. daarna de Radio flashen als je GPS wil blijven gebruiken:

http://forum.cyanogenmod....-doesnt-work/page__st__40

Let op! Voor mij was het voldoende om een OUDE ClockworkMod Recovery-versie te installeren (kun je vanuit de ROM Manager app doen nadat Cyanogen erop staat). Als je de .zip file van de radio op je SD-kaart zet en die oude Recovery flasht, komt het vanzelf goed. Schrik niet als bij het flashen van de radio je telefoon er ineens 3x zo lang over doet om op te starten, dat hoort zo ;-)

Garantie tot aan de voordeur, uiteraard.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Is dat normaal dan, dat je je radio moet flashen?

Ik heb allerlei ROM's uitgeprobeerd op mijn Wildfire, van wildpuzzle-achtige Sense-ROM's tot aan Cyanogenmod 7.1 nightly 256 (die ik nu gebruik), maar mijn GPS is altijd blijven werken en ik heb nog nooit een andere radio geflasht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
@Compiz : bij mij werkte de GPS niet; kon 'm wel aanzetten maar kreeg geen satellieten. Bleek dat meer mensen dit probleem hadden en dat je de radio 'gewoon' kan flashen.

Misschien heeft die van jou al een nieuwere firmware of is dit in latere/andere ROMs wel opgelost; ik heb de laatste stable Cyanogenmod geinstalleerd (geen nightlies) en daar was het blijkbaar wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb ook al CM 7.0 experimental en CM 7.1 stable gedraaid, en daar was het ook niet nodig :)
Mijn Wildfire zal dan wel al een nieuwe versie radio hebben gehad dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Cyanogenmod is wat betreft batterijduur echt een ramp. Vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

DigitalExcorcist schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:27:
@Zalman : oei, ik zal even kijken of ik de linkjes nog kan vinden...

Dit werkte voor mij prima: (wel even goed doorlezen maar ik heb geen valkuilen kunnen ontdekken)

http://www.androidworld.n...ow-root-htc-wildfire.html

.. daarna de Radio flashen als je GPS wil blijven gebruiken:

http://forum.cyanogenmod....-doesnt-work/page__st__40

Let op! Voor mij was het voldoende om een OUDE ClockworkMod Recovery-versie te installeren (kun je vanuit de ROM Manager app doen nadat Cyanogen erop staat). Als je de .zip file van de radio op je SD-kaart zet en die oude Recovery flasht, komt het vanzelf goed. Schrik niet als bij het flashen van de radio je telefoon er ineens 3x zo lang over doet om op te starten, dat hoort zo ;-)

Garantie tot aan de voordeur, uiteraard.
Hartelijk bedankt. Nu rest mij nog één vraag - hoe zit het met de contacten, SMS'jes etc.? Ik heb mijn telefoon gekoppeld aan een gmail-accout, betekent dat dan ook dat ik ze terug krijg als ik mijn account koppel aan de Cyanogenmod?

En wat nu als ik terug wil, cyanogenmod mij niet bevalt of als er een ietsigje mis gaat? Kan ik dan gewoon via HBOOT mijn "originele" Android booten?

[ Voor 6% gewijzigd door Zalmanman op 25-01-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Zalmanman schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:26:
[...]

Hartelijk bedankt. Nu rest mij nog één vraag - hoe zit het met de contacten, SMS'jes etc.? Ik heb mijn telefoon gekoppeld aan een gmail-accout, betekent dat dan ook dat ik ze terug krijg als ik mijn account koppel aan de Cyanogenmod?

En wat nu als ik terug wil, cyanogenmod mij niet bevalt of als er een ietsigje mis gaat? Kan ik dan gewoon via HBOOT mijn "originele" Android booten?
Ik heb via ClockworkMod een backup gemaakt van m'n 'oude' ROM. Het backupbestand is flink groot geworden dus ik neem aan (niet getest) dat dat in orde gekomen is...

Contacten/SMS heb ik met de 'stock' ROM van HTC nooit naar Google kunnen backuppen; SMS doe ik uberhaupt niet zoveel mee (Whatsapp = voldoende voor mij). Die contacten heb ik geëxporteerd naar .Vcard bestanden (kan je vanuit het Contacten-scherm op je 'gewone' HTC rom nog doen; let op dat je ze allemaal exporteert en niet zoals ik per ongeluk slechts 1 contact exporteert.. haha.. gelukkig had ik een maand of 2 geleden wel een volledige export gedaan en ben ik niet veel kwijtgeraakt).

Hoe dan ook, op mijn SD-kaart stond dus een .vcf bestand met daarin alle contactgegevens, die heb ik via Cyanogenmod daarna gewoon kunnen importeren. Cyanogen staat mij wel toe om die gelijk met Google te synchroniseren. Bijkomend voordeel is dat ik het adresboek op mijn iMac thuis ook al eens aan Google had gehangen; toen ik m'n contactenlijst dus importeerde vanaf de SD-kaart riep m'n Mac gelijk dat ie ineens 185 nieuwe contacten had (en de vraag of dat wel klopte.. serieus!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Thombias schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:15:
Cyanogenmod is wat betreft batterijduur echt een ramp. Vind ik.
Moah, mijn Wildfire red toch niet veel meer dan ong. 1,5 dag. Ik kan dan wel gaan optimizen, maar als ik hem toch elke nacht aan de lader hang, dan maakt het ook niet meer uit of ie nou 30, 24 of 20 uur mee gaat op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Het is me gelukt :-) S-OFF, ClockWorkMod en Cyanogen mod draaien allemaal geweldig. NoFrills CPU erop gezet en wat OC'd. Draait nu veel sneller. Ik ben helemaal tevreden :D

Overigens, zijn er nog andere mooie roms voor de Wildfire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353137

Hallo allemaal,

Ik lees overal van alles over rooten en custom roms voor Android toestellen, maar ik kan het allemaal niet meer op een rijtje krijgen.
Is rooten en custom roms draaien illegaal en zo nee, vervalt dan alleen je garantie?? Is het verder echt compleet legaal??
Ik als Technische Informatica student vind dit natuurlijk wel een super leuk project! :D

Alvast bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waarom zou het illegaal zijn? Het ding is van jou en je mag doen wat je ermee wilt.

Je garantie vervalt waarschijnlijk wel (wat wel logisch is, want HTC hoeft het uiteraard niet op te lossen als jij hem door jouw schuld gebrickt hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Anoniem: 353137 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:44:
Hallo allemaal,

Ik lees overal van alles over rooten en custom roms voor Android toestellen, maar ik kan het allemaal niet meer op een rijtje krijgen.
Is rooten en custom roms draaien illegaal en zo nee, vervalt dan alleen je garantie?? Is het verder echt compleet legaal??
Ik als Technische Informatica student vind dit natuurlijk wel een super leuk project! :D

Alvast bedankt! :D
Of het illegaal is of niet is een interessante vraag. Je doorbreekt doelbewust een beveiliging (S-ON / S-OFF) om je toestel te rooten. Strafrechtelijk gezien mag dat niet.

Aan de andere kant.. jij hebt het toestel gekocht (neem ik aan tenminste; bij leentoestel is het weer anders!) en 'dus' is het jouw eigendom. Daarom vervalt wel je recht op garantie maar of het dan nog illegaal is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 18:29
DigitalExcorcist schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:28:
[...]

Of het illegaal is of niet is een interessante vraag. Je doorbreekt doelbewust een beveiliging (S-ON / S-OFF) om je toestel te rooten. Strafrechtelijk gezien mag dat niet.

Aan de andere kant.. jij hebt het toestel gekocht (neem ik aan tenminste; bij leentoestel is het weer anders!) en 'dus' is het jouw eigendom. Daarom vervalt wel je recht op garantie maar of het dan nog illegaal is...?
Rooten en custom roms zijn niet illegaal vanwege het feit dat Android open source is.
S-Off lijkt een beetje op een garantiezegel (tenminste zo zie ik het 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Sharky_NL schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:36:
[...]

Rooten en custom roms zijn niet illegaal vanwege het feit dat Android open source is.
S-Off lijkt een beetje op een garantiezegel (tenminste zo zie ik het 8)7 ).
Mja ik ben geen jurist (wel geïntresseerd in die richting overigens). Android is in de basis open source, maar is het niet zo dat fabrikanten (als HTC) bepaalde delen 'closed' heeft gemaakt? (HTC Sense bijvoorbeeld).

Of S-OFF in feite niet illegaal is durf ik te betwisten; je doorbreekt immers doelbewust een beveiliging. In die zin zou het rippen van DVD's ook legaal moeten zijn - toch is het dat niet. Je hebt weliswaar de DVD gekocht (neem ik aan) maar je doorbreekt alsnog moedwillig een beveiliging van de fabrikant. Moet er overigens niet aan denken dat ik een telefoon aanschaf die ik in licentie genomen heb van iemand.

Het lijkt mij een grijs gebied eerlijk gezegd. Niettemin ben ik erg content met m'n Cyanogenmod 7.nogiets op m'n Wildfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

DigitalExcorcist schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:28:
[...]

Beetje raar voorbeeld misschien, maar stel nu dat iemand (doet er niet toe wie, laten we zeggen een crimineel) ineens een nieuw slot op jouw huis plaatst.

Het doorbreken van zo'n beveiliging is strafbaar. Maar het is ook jouw huis, en wat jij er mee doet moet je zelf weten...

Beter voorbeeld:

Jij koopt een huis van een makelaar of particulier, en na er een paar weken/maanden in gewoond te hebben vind je ergens een deur of een kluis. Er zit een slot op, maar het is van jou: Jij hebt het huis met alles erin immers gekocht.
Dan zou je het toch ook openen, als dat makkelijk ging?

Maar eigenlijk is deze discussie niet eens meer on-topic: S-off'en is namelijk niet meer noodzakelijk voor een root en een custom ROM.
HTC heeft de bootloader van de Wildfire vrijgegeven, en je kunt dus andere ROM's flashen zonder Revolutionary te hoeven gebruiken.

Wat je alleen niet kunt zonder Revolutionary is andere radio's flashen, dit blijft nog steeds closed.

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 09-02-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Ik heb vanmiddag mijn Wildfire even geupdate. Ik heb deze handleiding gevolgd met succes. http://theunlockr.com/201...the-revolutionary-method/
Gebruik touchknop om te selecteren. Powerbutton is "terug"

Ik heb nu CyanogenMod-7.1.0.1 for Wildfire met S-OFF. Deze ROM is hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1029318

Eens kijken of het bevalt :)

[ Voor 23% gewijzigd door willy1986 op 19-02-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Als je een batterij zuinige rom wilt dan is deze...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1429718
een super goeie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heeft iemand van jullie ervaring met die laatste versie van SplashMod? (v1.8)

Ik draai nu Cyanogenmod 7.2 KANG builds (die van erwinP) en daar ben ik op zich tevreden over, maar toch blijft die Wildfire van me traag.

Ik hoorde dat dat SplashMod veel sneller is. Maar de oudere versies van SplashMod zijn gebaseerd op Oxygen, en de nieuwe versie op CM 7.1 (de laatste nightly om precies te zijn)

Maar wat is nu het verschil tussen Cyanogenmod en SplashMod?

En wat is anders een goede, _snelle_ ROM voor de Wildfire?

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 24-02-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Compizfox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:19:
Heeft iemand van jullie ervaring met die laatste versie van SplashMod? (v1.8)

Ik draai nu Cyanogenmod 7.2 KANG builds (die van erwinP) en daar ben ik op zich tevreden over, maar toch blijft die Wildfire van me traag.

Ik hoorde dat dat SplashMod veel sneller is. Maar de oudere versies van SplashMod zijn gebaseerd op Oxygen, en de nieuwe versie op CM 7.1 (de laatste nightly om precies te zijn)

Maar wat is nu het verschil tussen Cyanogenmod en SplashMod?

En wat is anders een goede, _snelle_ ROM voor de Wildfire?
Het zijn beide AOSP roms en op android 2.3.7.
Beide hebben bugs en slurpen batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat zijn overeenkomsten, geen verschillen :P

Maar ik moet zeggen dat dat op Cyanogenmod 7.2 KANG (die ik nu draai) erg meevalt, hoor. Ik zoek alleen meer performance. Is toch vervelend, dat dat ding zo traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Ik krijg maar geen GPS fix..Ik had verwacht dat CM 7.1 geen problemen zou opleveren. Heeft er iemand tips?
Heb al GPSStatus en GPSfix geinstalleerd maar ook die krijgen maar geen gps data. Moet ik de radio nu flashen?

EDIT: radio geflashed.GPS werkt nu wel :)

[ Voor 9% gewijzigd door willy1986 op 02-03-2012 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeaberg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-03 17:06
Aanrader RemPuzzleRom. Ik heb mij wilfire al een tijdje op CM 7.1.0.1 runnen en had problemen met de sneheid. Dus ik op zoek naar een andere rom. Na een poosje zoeken vond ik RemPuzzleRom werkt super snel en stabiel. Persoonlijk beter dan CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
[ROM] kwbr Wildfire 2.0 :: Froyo :: Apps2sd :: Rooted
-----------------------------------------------------------------------------------

Dit is naar mijn mening op het moment de meest optimale rom voor de WF
- Erg goede batterijduur
- Snelle GPS Fix
- En erg smooth

- Android-version 2.2.1
- Kernel-version 2.6.32.21-g0f9e9b5
- Build-number 2.22.405.1
- Rooted
- Apps2sd
- Battery Percentage Indicator on StatusBar
- Adfree host file
. Gmail 2.3.5.2 (Oct 1 2011)
. GoogleQuickSearchBox
. Market 3.4.4
. su 3.0.3.2
. Superuser 3.0.7 (Nov 20 2011)
. Youtube 2.3.4 (Dec 16 2011)

Als je iets beters wilt kan je alleen maar een andere mobiel kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Thombias op 02-03-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-05 20:53
Heb nu de CyanogenMod-7.1.0.1 rom al een tijdje, echter werkt mijn GPS niet. Heb al gelezen over het flashen van een nieuwe radio, maar op de site waar naar wordt verwezen zijn de links offline..

Er wordt telkens naar deze of deze verwezen, beide offline..
http://rom.tat.tw/wildfir....55.55.24H_3.35.20.10.zip
http://wiki.cyanogenmod.c...ldfire:_Support_Downloads

Iemand die me aan zo'n radio kan linken of een andere oplossing heeft?

[ Voor 24% gewijzigd door SoulShot op 11-03-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik draai nu de laatste versie van Oxygen op mijn Wildfire. Na het een meer dan een week getest te hebben kan ik toch wel met zekerheid zeggen dat het een stuk sneller is dan CM7.2!

CM is heel mooi, vooral met al die customizing die er standaard al in zit. Maar ik prefereer toch Oxygen omdat het anders gewoon te traag wordt. Maar Oxygen is wel iets kaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
SoulShot schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:06:
Heb nu de CyanogenMod-7.1.0.1 rom al een tijdje, echter werkt mijn GPS niet. Heb al gelezen over het flashen van een nieuwe radio, maar op de site waar naar wordt verwezen zijn de links offline..

Er wordt telkens naar deze of deze verwezen, beide offline..
http://rom.tat.tw/wildfir....55.55.24H_3.35.20.10.zip
http://wiki.cyanogenmod.c...ldfire:_Support_Downloads

Iemand die me aan zo'n radio kan linken of een andere oplossing heeft?
Deze werkt wel: http://wiki.cyanogenmod.c...ldfire:_Support_Downloads
20.10 werkte bij mij niet. Ik heb nu 19.25 draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-05 20:53
willy1986 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:48:
[...]

Deze werkt wel: http://wiki.cyanogenmod.c...ldfire:_Support_Downloads
20.10 werkte bij mij niet. Ik heb nu 19.25 draaien. :)
is inderdaad terug online :)

EDIT: Met de 19.25 werkt de GPS hier ook terug :), voor het flashen wel de CM recovery eerst moeten downgraden.

[ Voor 16% gewijzigd door SoulShot op 14-03-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-05 15:26
Ik wil eens een nieuwe rom op mijn wildfire zetten.
Welke raden jullie aan?
Android 2.3 kan 'ie toch wel aan?
Ik wil er hoogstwaarschijnlijk toch nog een custom Launcher op zetten,
dus ik wil er een met veel vrije ruimte (nummer 1 probleem op mijn telefoon)
En die een beetje snel werkt.

Hoeveel vrije telefoonruimte is er bijvoorbeeld bij de Oxygen rom?

EDIT: Heb nu de CyanogenMod 7.2 erop gezet en hopen dat 'ie bevalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Kefding op 07-04-2012 15:31 ]

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je meer ruimte wilt, kijk dan eens naar dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1233340

Heb ik ook gedaan, werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-05 15:26
Bedankt!
Nu heb ik nog een clean install en dus nog genoeg ruimte, maar dat gaat meestal snel op.
Ik zal er morgen eens naar kijken :)

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Thombias schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:13:
[ROM] kwbr Wildfire 2.0 :: Froyo :: Apps2sd :: Rooted
-----------------------------------------------------------------------------------

Dit is naar mijn mening op het moment de meest optimale rom voor de WF
- Erg goede batterijduur
- Snelle GPS Fix
- En erg smooth

- Android-version 2.2.1
- Kernel-version 2.6.32.21-g0f9e9b5
- Build-number 2.22.405.1
- Rooted
- Apps2sd
- Battery Percentage Indicator on StatusBar
- Adfree host file
. Gmail 2.3.5.2 (Oct 1 2011)
. GoogleQuickSearchBox
. Market 3.4.4
. su 3.0.3.2
. Superuser 3.0.7 (Nov 20 2011)
. Youtube 2.3.4 (Dec 16 2011)

Als je iets beters wilt kan je alleen maar een andere mobiel kopen.
Mijn nieuwe rom vandaag online gezet met wat aanpassingen uit mijn sensation en viewpad roms (geheugen en filesystem tweaks). Draait heerlijk.

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
kwabbernootje schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:24:
[...]

Mijn nieuwe rom vandaag online gezet met wat aanpassingen uit mijn sensation en viewpad roms (geheugen en filesystem tweaks). Draait heerlijk.
Ga ik testen. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 15:02
Welke rom raden jullie aan als je de telefoon alleen maar gebruikt voor basic dingen zoals belles, sms, whatsapp. Dus gewoon voor een simpel en snel toestel die de hele dag op een accu kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Franco10 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:56:
Welke rom raden jullie aan als je de telefoon alleen maar gebruikt voor basic dingen zoals belles, sms, whatsapp. Dus gewoon voor een simpel en snel toestel die de hele dag op een accu kan :)
deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Franco10 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:56:
Idd, lukt allemaal prima met mijn rom voor Wildfire :D

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
kwbr Wildfire 4.3 geinstalleerd. CM 7.2 was traag ondanks het flitsende uiterlijk.

Deze rom voelt echt een stuk vlotter aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

* bump *

Excuses als dit het verkeerde topic is, ik kon geen apart root-topic voor de Wildfire S vinden.

Ik heb dus een Wildfire S, Android 2.3.5, HBOOT 1.09.0099, build 2.26.161.1 en daar wil ik een custom ROM op gaan draaien. Daartoe wil ik de bootloader unlocken (als ik het goed begrepen heb is dat voldoende en is volledig S-OFF niet nodig), maar als ik dat wil doen via htcdev.com krijg ik de melding dat mijn versie (nog) niet wordt ondersteund.

Is er nog een andere mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen of moet ik wachten tot HTC mijn build-versie ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
sebasd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:14:
* bump *

Excuses als dit het verkeerde topic is, ik kon geen apart root-topic voor de Wildfire S vinden.

Ik heb dus een Wildfire S, Android 2.3.5, HBOOT 1.09.0099, build 2.26.161.1 en daar wil ik een custom ROM op gaan draaien. Daartoe wil ik de bootloader unlocken (als ik het goed begrepen heb is dat voldoende en is volledig S-OFF niet nodig), maar als ik dat wil doen via htcdev.com krijg ik de melding dat mijn versie (nog) niet wordt ondersteund.

Is er nog een andere mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen of moet ik wachten tot HTC mijn build-versie ondersteunt?
Kijk eens op het forum van xda-developers.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

Thombias schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:35:
[...]

Kijk eens op het forum van xda-developers.com.
Dank je.

Daar had ik al gekeken, maar een goede oplossing heb ik daar nog niet gevonden. Zal mijn vraag daar dan ook maar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:21
Ik wil mijn HTC wildfire ook laten rooten. Is er merkbaar verschil met de ''stock'' versie ?

Ѫа$тёя чѳця аят

Pagina: 1 2 3 Laatste