Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een vraagje,

Ik heb laatst mn Htc wildfire op S-OFF gekregen, en daarna geroot. Dat ging allemaal goed, en toen wilde ik er een costum rom op zetten, en dat heb ik gedaan. Ik downloade de app 'rom manager' en die download de rom en zo kan je hem ook installeren. Dat heb ik dus gedaan, en dan reboot hij maar blijft hij hangen op het Cyanogenmod boot-up screen, en dat pijltje blijft maar doordraaien en er gebeurt dus niks
Nu is mijn vraag, kan ik niet gewoon alles eraf gooien en hem terugzetten naar goeie instellingen? Ik heb daar al naar gekeken maar dan zegt ie dat je factory reset moet doen via VOLUME DOWN + POWER BUTTON. Dan kom je in het HBOOT scherm, maar omdat die van mij al S-OFF is, geeft ie andere dingen aan en geen reset factory settings... Hij zegt :
FASTBOOT
RECOVERY
CLEAR STORAGE
SIMLOCK

en nog iets, ik heb het geroot met deze site : http://revolutionary.io/ maar als ik dan zeg recovery dan kom ik in een menu en staat er : Revolutionairy CWM v4.0.1.4

Reboot system
apply update from sdcard
wipe dare/factory reset
enz.

Maar als ik daar dan op klik, komt REVOLUTIONARY op het scherm en gebeurt er verder niks

Dus : hoe moet ik dit allemaal oplossen? Heel graag hulp gezocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je moet Clockworkmod installeren. Als je dan in je HBoot scherm naar Recovery gaat kom je in CWM-recovery. Vanuit daar kun je ROM's flashen, formatteren en dat soort dingen.

Laat maar, je hebt clockworkmod wel geinstalleerd.

Wat je moet doen is Cyanogenmod 7.1 downloaden en dat .zip'je op je SD-kaart zetten. In CWM kun je dan een factory reset doen, en die .zip flashen. Als het goed is heb je dan een verse installatie van CM7.1.

[ Voor 44% gewijzigd door Compizfox op 29-11-2011 00:15 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
wat je wellicht het beste kan proberen is deze zip/rom downloaden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1361368
booten naar het CWM menu, sd mounten en zip kopieren (of via een kaartlezer de zip op de sd zetten)
en dan vanuit CWM wipen en de nieuwe zip installeren (niet update from sd, maar ergens in het menu install zip from sd, choose zip from sd)

Ik denk dat de gedownloade CM7 rom nog niet echt af is voor de wildfire S, op xda zie ik namelijk alleen een onofficiele beta: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1226765

[ Voor 0% gewijzigd door Prulleman op 29-11-2011 15:50 . Reden: gaat over de s ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik al geprobeerd maar als ik in dat menu kom reageert er niks. Eerst doe ik volume down + power button, dan kom je een menu met 3 kleine androids, dat HBOOT menu. dan klik ik recovery en kom in dat CWM menu van Revolutionary en er gebeurt niks wat ik ook doe. Waar ik ook op klik, er komt gewoon REVOLUTIONARY op het scherm maar het doet niks... Is er geen manier om het opnieuw te rooten ofzo? En Unrevoked werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
als je recovery al corrupt is.... kan je het beste proberen deze eerst te fixen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112971

(no offence, maar heb je enig idee wat je allemaal doet met je toestel?)

[ Voor 1% gewijzigd door Prulleman op 29-11-2011 15:49 . Reden: wildfire s link naar wildfire aangepast ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Dirk010: Waar of hoe heb jij je toestel S-OFF gemaakt? Ik wil ook graag een Wildfire-S S-OFF maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prulleman : nee ik weet het niet, ik heb stappen van een guide gevolgt, en nu snap ik er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
korte uitleg, ik zou ook zeker wat gaan inlezen over CWM/clockworkmod recovery en het flashen van roms via CWM

Je moet CWM (ook wel clockworkmod recovery) zien als een soort 2e boot optie waarbij je o.a.:
- backups kan maken en restoren
- rechten kan herstellen
- alles of alleen (dalvik) cache wipen
- updates installeren
- nieuwe roms installeren
- etc etc

eigenlijk is dit een soort mini android met beperkte opties en een beperkte userinterface (bv al geen touchscreen drivers, maar werkt alleen met hw buttons)
vergelijk het maar met een restore optie van OEM pc's/laptops, hierbij boot je ook vaak in een simpele omgeving met de mogelijkheid om windows in de oorspronkelijke staat terug te brengen.

Bij jou lijk het hier al mis te gaan omdat cwm niet reageert (je probeert toch niet met je vinger opties aan te tikken he? ik ken het niet voor de wildfire, maar bij mijn HD2 is de call knop om een selectie te maken en de volume buttons voor up en down door de menu's)

vandaar dat je wellicht beter eerst een werkende CWM kan krijgen uit deze link:
als die werkt kan je proberen de zip uit deze link te installeren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1015532

verder zal je met speciefiekere vragen moeten komen als je meer hulp nodig hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Prulleman op 29-11-2011 15:51 . Reden: links van wildfire s aangepast naar wildfire ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
idd hoe probeer je in cwm/hboot te navigeren, in hboot (met die skatende androids) navigeer je met vol UP/down en selecteer je met power.

als je daar de recovery hebt geselecteerd navigeer je daar met trackbal of vol up/down en selecteer je met de trackbal :)

probeer even de laatste nightly te downloaden, deze is op dit moment stabieler (heb m iig met succes draaien op de wildfire van een vriendin van me)

zorg dat je na de rom ook ff de gapps flashed

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Prulleman schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:36:
Ik denk dat de gedownloade CM7 rom nog niet echt af is voor de wildfire S, op xda zie ik namelijk alleen een onofficiele beta: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1226765[/s]
Buffalo schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:47:
Dirk010: Waar of hoe heb jij je toestel S-OFF gemaakt? Ik wil ook graag een Wildfire-S S-OFF maken.
Waar lezen jullie Wildfire S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
LET OP, ik heb zojuist wat van mijn posts aangepast, ik dacht dat het om de wildfire S ging, ipv de wildfire

zal wel komen door s-off in de titel of zo... HTC Wildfire S-OFF 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Prulleman op 29-11-2011 15:53 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prulleman schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:31:
korte uitleg, ik zou ook zeker wat gaan inlezen over CWM/clockworkmod recovery en het flashen van roms via CWM

Je moet CWM (ook wel clockworkmod recovery) zien als een soort 2e boot optie waarbij je o.a.:
- backups kan maken en restoren
- rechten kan herstellen
- alles of alleen (dalvik) cache wipen
- updates installeren
- nieuwe roms installeren
- etc etc

eigenlijk is dit een soort mini android met beperkte opties en een beperkte userinterface (bv al geen touchscreen drivers, maar werkt alleen met hw buttons)
vergelijk het maar met een restore optie van OEM pc's/laptops, hierbij boot je ook vaak in een simpele omgeving met de mogelijkheid om windows in de oorspronkelijke staat terug te brengen.

Bij jou lijk het hier al mis te gaan omdat cwm niet reageert (je probeert toch niet met je vinger opties aan te tikken he? ik ken het niet voor de wildfire, maar bij mijn HD2 is de call knop om een selectie te maken en de volume buttons voor up en down door de menu's)

vandaar dat je wellicht beter eerst een werkende CWM kan krijgen uit deze link:
als die werkt kan je proberen de zip uit deze link te installeren:

verder zal je met speciefiekere vragen moeten komen als je meer hulp nodig hebt.
Super bedankt, je moest inderdaad met de trackball alles selecteren en dat deed ie het. Nu een andere rom erop zetten via 'install zip from sdcard' en kijken wat ie doet! Ik denk dat hij het wel doet, en de CWM doet het dus wel, gewoon via trackball navigeren, want probeerde het eerst met volume down/up en dan om te selecteren met de power button maar dan doet ie het dus niet. Echt super bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-09 09:25
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:53:
[...]

Super bedankt, je moest inderdaad met de trackball alles selecteren en dat deed ie het. Nu een andere rom erop zetten via 'install zip from sdcard' en kijken wat ie doet! Ik denk dat hij het wel doet, en de CWM doet het dus wel, gewoon via trackball navigeren, want probeerde het eerst met volume down/up en dan om te selecteren met de power button maar dan doet ie het dus niet. Echt super bedankt
Als je in CWM zit werken de knoppen net wat anders:
- De power button werkt daar als de "back" toets
- De trackball indrukken is de "Selecteer" toets

De power button doet in CWM dus het tegenovergestelde van HBOOT. Navigeren met de volumetoetsen en dan selecteren met trackball werkt in CWM dus ook, al vind ik persoonlijk de trackball dan handiger om te navigeren(zeker door lange lijsten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fifarunnerr + prulleman :
Ja ik heb het door gekregen hoe het werkt, en ik heb er nu een goeie CyanogenMod opgezet en alles werkt perfect. Heel erg bedankt hiervoor, ik dacht echt, nou is ie kapot. Ik had namelijk al een Samsung Galaxy
geroot + gemod en dat ging goed, maar met HTC was het net iets anders en ging het dus fout.

In ieder geval, alles is nu opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Compizfox schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:51:
[...]

[...]
Waar lezen jullie Wildfire S?
Dat lees ik nergens. Maar het lijkt me aannemelijk dat een Wildfire S op dezelfde manier S-OFF gemaakt moet/kan worden als de gewone Wildfire.

Vandaar dat ik die vraag even stel, omdat ik misschien een Wildfire S S-OFF wil maken, om er uiteindelijk een custom ROM op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Grappig, Ik heb mijn HTC Sensation geroot en Recovery er op draaien, ging allemaal zonder problemen, tot dat ik vandaag er aan dacht dat ik hier nog een Wildfire heb liggen die ik ook van een andere rom wil voorzien. S-off -> gelukt, Recovery er op -> gelukt, dus ik denk.... ik ben er.... Via power - vol-down in H-Boot, vervolgens richting Recovery..... En vervolgens met de power en volume toetsen navigeren. Ik kan niets, geen back-up maken enz enz....

Blijkt dat ik de trackbal moet gebruiken in recovery...... duhhhhhh ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Buffalo schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:33:
[...]

Dat lees ik nergens. Maar het lijkt me aannemelijk dat een Wildfire S op dezelfde manier S-OFF gemaakt moet/kan worden als de gewone Wildfire.

Vandaar dat ik die vraag even stel, omdat ik misschien een Wildfire S S-OFF wil maken, om er uiteindelijk een custom ROM op te zetten.
Waarom? HTC doet wel alsof het praktisch dezelfde telefoon is door er enkel een S achter te zetten, maar dat is het niet.
Aan de codenamen is dat ook duidelijk: De normale Wildfire heet officieel de HTC Buzz (De Europese variant dan; in de USA verkoopt HTC ook een toestel onder de naam Wildfire, maar dat is de HTC Bee), en de Wildfire S heet HTC Marvell.

Het is gewoon een ander toestel ;)

Pagina: 1