Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:04
wjjkoevoets schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 02:23:
[...]

Mhm. Dat maakt het een stuk interessanter. Dan is het gewoon een kwestie van een ROM vinden die geen of weinig bugs heeft en alle overbodige apps, met bepaalde zorg natuurlijk, eruit slopen.

Ik ga dit onderzoeken, bedankt!
Heb even een klein voorbeeld voor je gemaakt: http://www.megaupload.com/?d=NSPAAJL4
Dit is er allemaal uit: cmstats.apk, cmwallpapers.apk, deskclock.apk, development.apk, dspmanager.apk, filemanager.apk, livewallpapers.apk, livewallpaperspicker.apk, magicsmokewallpapers.apk, packageinstaller.apk, rommanager.apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 22:00

Barbas

Gallego!

Het werkt inderdaad op die manier. Als je de .APK bestanden eruit haalt die je niet wilt gebruiken worden de apps ook niet geïnstalleerd. Zo zit je dus niet met allemaal programma's opgescheept die je toch niet gebruikt.

De .APK bestanden zijn te vinden in de /system/app files van de desbetreffende zip file.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:52

Res-q

Redder in nood?

Okej, interessant!
Hoe doe je dat dan? Zip downloaden, uitpakken, bestandjes er uit mikken, en dan weer inpakken? En vervolgens die flashen?
Ik neem aan dat dit dan ook geldt voor de google-apps?

Draai nu sinds een paar dagen nightly 48 van de cyanogenmod, en die draait wel erg lekker moet ik zeggen :). Heb 1x een bootloop gehad, maar dat kwam doordat ik in de terminal iets te enthousiast had zitten rommelen met SU-rechten ;)

Hoe gaat het trouwens met FOTA-updates? Als straks Froyo voor de wildfire wordt gelanceerd, kan ik die dan ook eerst downloaden naar een .zip bestand en daar dan ook weer dingen uitslopen? Kan best handig zijn om dan allerlei onnodige zooi uit de Sense-interface te gooien :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Res-q schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:08:
Okej, interessant!
Hoe doe je dat dan? Zip downloaden, uitpakken, bestandjes er uit mikken, en dan weer inpakken? En vervolgens die flashen?
Ik neem aan dat dit dan ook geldt voor de google-apps?
Correct, geldt ook voor de google-apps. Ik heb de bestanden rechtstreeks uit de zip verwijderd.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:23

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

sdevos13 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:34:
[...]

Heb even een klein voorbeeld voor je gemaakt: http://www.megaupload.com/?d=NSPAAJL4
Dit is er allemaal uit: cmstats.apk, cmwallpapers.apk, deskclock.apk, development.apk, dspmanager.apk, filemanager.apk, livewallpapers.apk, livewallpaperspicker.apk, magicsmokewallpapers.apk, packageinstaller.apk, rommanager.apk.
Best een aardig verschil inderdaad, scheelt bijna 10MB. Zou je hetzelfde bij een stock HTC 2.1/2.2/2.2.1 ROM kunnen doen? Dan zou ik gewoon alle onzinnige HTC meuk verwijderen en vervolgens flashen met signature check op off. Ik ben bang dat ik iets verwijder en vervolgens een buggy Froyo installatie krijg (Onderdeel A leunt op onderdeel B en onderdeel C is weer afhankelijk van A bijvoorbeeld).

Zeg, een ander idee, is het mogelijk om de standaard applicaties van HTC op de normale manier te verwijderen? Als je de telefoon root heb je toch ook toegang tot secure/apps (iets in die richting), terwijl je dat zonder root niet hebt (wat er voor zorgt dat je ze normaliter niet kunt verwijderen)? Of loop ik nu weer onzin te verkondigen?

EDIT: Ik heb even de laatste RUU voor de Wildfire geupload naar Megaupload. Het is echt niet te doen via shipped roms. Download hier (RUU_Buzz_HTC_WWE_1.37.405.1_Radio_13.53.55.24H_3.35.19.25_release_151892_signed.exe): http://www.megaupload.com/?d=XO53K27J

Misschien handig om dit ook in de startpost te zetten, met de andere RUU's lukte het me niet om de Wildfire te unrooten.

[ Voor 14% gewijzigd door wjjkoevoets op 10-12-2010 15:02 ]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdevos13 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:05:
[...]

Dit kan voor en na, maar voor de flash is beter.
Maak wel eerst een Nandroid Backup via ClockWorkMod, zodat je configuratie altijd veilig is.
oke ik heb het gedaan... maar nu heb ik geinstalleerd en hij gaat naar een andere scherm
eerst start die op en ziet het eruit als windows
daarna komt die op een scherm met heel groot android op
en om 5 minuen blijft die steedsrestarten.... dus ik heb weer alles gerecoverd.. maar wil echt die rom installerem
lukt steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
wjjkoevoets schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:50:
[...]

Best een aardig verschil inderdaad, scheelt bijna 10MB. Zou je hetzelfde bij een stock HTC 2.1/2.2/2.2.1 ROM kunnen doen? Dan zou ik gewoon alle onzinnige HTC meuk verwijderen en vervolgens flashen met signature check op off. Ik ben bang dat ik iets verwijder en vervolgens een buggy Froyo installatie krijg (Onderdeel A leunt op onderdeel B en onderdeel C is weer afhankelijk van A bijvoorbeeld).

Zeg, een ander idee, is het mogelijk om de standaard applicaties van HTC op de normale manier te verwijderen? Als je de telefoon root heb je toch ook toegang tot secure/apps (iets in die richting), terwijl je dat zonder root niet hebt (wat er voor zorgt dat je ze normaliter niet kunt verwijderen)? Of loop ik nu weer onzin te verkondigen?

EDIT: Ik heb even de laatste RUU voor de Wildfire geupload naar Megaupload. Het is echt niet te doen via shipped roms. Download hier (RUU_Buzz_HTC_WWE_1.37.405.1_Radio_13.53.55.24H_3.35.19.25_release_151892_signed.exe): http://www.megaupload.com/?d=XO53K27J

Misschien handig om dit ook in de startpost te zetten, met de andere RUU's lukte het me niet om de Wildfire te unrooten.
Ja, dit zou kunnen. Als je het zip bestand er maar weet uit te halen. Ik gebruik daarvoor UniExtract, maar het je kan ook in temp van Windows kijken. Ben alleen de code zelf even vergeten.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:50:
[...]

oke ik heb het gedaan... maar nu heb ik geinstalleerd en hij gaat naar een andere scherm
eerst start die op en ziet het eruit als windows
daarna komt die op een scherm met heel groot android op
en om 5 minuen blijft die steedsrestarten.... dus ik heb weer alles gerecoverd.. maar wil echt die rom installerem
lukt steeds niet
Je wilt graag WildPuzzleRom, heb je het al eens met OpenFire of CyanogenMod geprobeerd?
Als zelfs dat niet lukt probeer dan eerst alles te wipen in ClockWorkMod, installeer daarna deze kernel (http://forum.xda-develope...entid=429951&d=1288436771) en flash daarna je ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:23

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ja, dit zou kunnen. Als je het zip bestand er maar weet uit te halen. Ik gebruik daarvoor UniExtract, maar het je kan ook in temp van Windows kijken. Ben alleen de code zelf even vergeten.
Heb hem gevonden, even de RUU setup opgestart en vervolgens naar de Windows temp dir (bij mij E:\Systeem\Tijdelijk). Het bestand rom.zip heeft alle .img files. Even op google gekeken hoe je die moet uitpakken en voila: systems volledig uitgepakt :)

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
wjjkoevoets schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:51:
[...]

Heb hem gevonden, even de RUU setup opgestart en vervolgens naar de Windows temp dir (bij mij E:\Systeem\Tijdelijk). Het bestand rom.zip heeft alle .img files. Even op google gekeken hoe je die moet uitpakken en voila: systems volledig uitgepakt :)
Nu alleen nog alles eruit slopen wat je niet wil, gewoon uit de zip verwijderen, of gebruik Android Kitchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 21:32
CynaogenMod 6.1 stable is beschikbaar sinds eergisteren. Straks eens proberen.

Wat ik erg vervelend vind bij custom roms is dat de woordenboeken niet in het Nederlands beschikbaar zijn. Typen van smsjes gaat erg langzaam hierdoor.
Het installeren van een andere keyboard-app (zoals AnySoftKeyboard) brengt soelaas, maar ik zou graag de froyo stock app gebruiken. Het lijkt erop dat ik de Nederlandstalige LatinIME APK nodig heb, maar dit heb ik nog niet aan de praat gekregen. Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Op het forum van XDA-developers is een topic over het gingerbread keyboard met NL-taal (ergens op pagina 11). Deze heb ik alleen ook nog niet aan de praat gekregen. Het toensenbord wel, maar dan zonder NL-taal, erg irritant!

//edit: post 109 van dat topic bevat een zip met een multi-language gingerbread keyboard, waaronder NL. Die heb ik geflashed, en die werkt! :D

[ Voor 27% gewijzigd door Res-q op 14-12-2010 14:14 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn htc al een tijdje geroot
en nu krijg ik een nieuwe update
officiele
en ik download hem
installeer
en ergens op 1/3e stopt die en laat een error zien
ligt het misschien aan het root?
had het geroot via unrevoked gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:47:
ik heb mijn htc al een tijdje geroot
en nu krijg ik een nieuwe update
officiele
en ik download hem
installeer
en ergens op 1/3e stopt die en laat een error zien
ligt het misschien aan het root?
had het geroot via unrevoked gedaan
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35171774

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb dat gedaan...
alleen krijg ik mijn mobiel helemaal NIET opgestart.... krijg zo`n gekke tekentje van android poppetje die uit de doos komt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

ik heb dit topic doorgelezen en kon geen antwoord op mijn vraag vinden (correct me if i'm wrong)

ik wil op de Wildfire van mijn vriendin de standaard HTC apps freezen (stock, facebook etc) zoals ik dat op mijn HTC Desire HD heb gedaan, echter kan ik hier geen handleiding voor vinden (die er voor de DHD wel een is in het topic)
Heeft iemand daar wat info over?(of de juiste zoektermen)

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
XtinctHeD schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:13:
ik heb dit topic doorgelezen en kon geen antwoord op mijn vraag vinden (correct me if i'm wrong)

ik wil op de Wildfire van mijn vriendin de standaard HTC apps freezen (stock, facebook etc) zoals ik dat op mijn HTC Desire HD heb gedaan, echter kan ik hier geen handleiding voor vinden (die er voor de DHD wel een is in het topic)
Heeft iemand daar wat info over?(of de juiste zoektermen)
Zou moeten kunnen met een taskkiller uit de Android market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

heb het uiteindelijk op dezelfde manier als mijn DHD gedaan

visionary+ en dan met een terminalemulator de commando's ingevoerd.. niet alle services waren hetzelfde, maar heb er toch een aantal kunnen freezen

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Verwijderd

ik krijg steeds meer foutmeldingen met mijn htc
en bij deze kan ik niks vinden om hem te verhelpen
al een paar weken krijg ik een waarschuwing dat er iets met mijn micro sd is
en dan schakelt die over naar read only
maar ik heb al 2 micro sd kaartjes geprobeerd
nieuw uit verpakking
iemand een idee of ik er iets aan kan doen?

• sdevos13
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:06:
ik krijg steeds meer foutmeldingen met mijn htc
en bij deze kan ik niks vinden om hem te verhelpen
al een paar weken krijg ik een waarschuwing dat er iets met mijn micro sd is
en dan schakelt die over naar read only
maar ik heb al 2 micro sd kaartjes geprobeerd
nieuw uit verpakking
iemand een idee of ik er iets aan kan doen?
Instellingen resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet gelukt =C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Hoe zijn jullie ervaringen met de Wildpuzzlerom? Krijgen jullie angry birds met custom firmware wel soepel draaiend?
Ik zit te overwegen om een custom rom te gaan draaien, maar zit al op de officiele 2.2 froyo en zal dus in ieder geval moeten wachten op de update van unrevoked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
jouke_buissink schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:50:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Wildpuzzlerom? Krijgen jullie angry birds met custom firmware wel soepel draaiend?
Ik zit te overwegen om een custom rom te gaan draaien, maar zit al op de officiele 2.2 froyo en zal dus in ieder geval moeten wachten op de update van unrevoked.
Wat is niet soepel? Op de Cyanogenmod is het klooien met het menu, maar het spel zelf draait zonder haperingen. Wel wat minder soepeltjes dan op de Legend hier ook in huis maar ook niet echt slecht.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:58

Zalmanman

So long,

Ik heb nog wat vragen mbt het rooten van de Wildfire:
1. is er al een stabiele OC kernel?
2. Is het OC'en van je Wildfire dodelijk?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim168
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Zalmanman schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:09:
Ik heb nog wat vragen mbt het rooten van de Wildfire:
1. is er al een stabiele OC kernel?
2. Is het OC'en van je Wildfire dodelijk?
Ik heb Cyanogenmod, met daarop geen andere kernel.
Ik draai op 710MHz zonder problemen :)
Door in stand-by te onderclocken, gaat mijn batterij zelfs langer mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:58

Zalmanman

So long,

Welke versie van de Cynaogenmod? Deze? update-cm-6.1.0-RC2-buzz-signed.zip
En wordt de cpu auto-oc'ed?

[ Voor 26% gewijzigd door Zalmanman op 23-01-2011 13:09 ]

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik ga binnenkort ook een HTC Wildfire kopen, en wil hem dan ook graag rooten en eventueel er ook een custom ROM op zetten. Gewoon, omdat het kan :P

Ik heb wel wat vraagjes:
- Wat zijn nu precies de voordelen van een custom ROM?
- Blijft mijn telefoon in het Nederlands als ik er een custom ROM op zet?
- Ik heb gehoord dat je je Wildfire vooral niet moet updaten naar 2.2 via de officiele updater, omdat hij dan niet meer te rooten is. Worden alle Wildfires dan geleverd met 2.1?

En welke ROM zouden jullie me aanraden? Ik verdwaal een beetje in de ROMs die er allemaal zijn, Cyanogen MOD, WildPuzzle, OpenFire, Leaf...

Ik zou er wel graag één met Android 2.2 (of 2.1 eventueel) en HTC Sense willen, aangezien ik heb gehoord dat dat een erg fijne skin is. (Is dat inderdaad zo?)
Verder zou ik hem graag wat sneller willen hebben, omdat ik heb gehoord dat de HTC Wildfire soms wat traag is.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Barbas

Barbas

Gallego!

Compizfox schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:35:
- Blijft mijn telefoon in het Nederlands als ik er een custom ROM op zet?
Ligt aan de ROM die je installeert. Kijk in de release notes van de ROM die je gaat installeren. Zie het xda forum. URL's zijn al in dit topic gepost.
En welke ROM zouden jullie me aanraden? Ik verdwaal een beetje in de ROMs die er allemaal zijn, Cyanogen MOD, WildPuzzle, OpenFire, Leaf...
Dit is heel persoonlijk. Het flashen van een nieuwe ROM neemt nauwelijk tijd in beslag. Probeer ze uit zou ik zeggen en kijk wat je zelf het fijnste vind.
Ik zou er wel graag één met Android 2.2 (of 2.1 eventueel) en HTC Sense willen, aangezien ik heb gehoord dat dat een erg fijne skin is. (Is dat inderdaad zo?)
De Wildfire wordt standaard met HTC Sense geleverd. Nogmaals, dit is heel persoonlijk. De één vindt HTC Sense super, terwijl de ander het weer niks vind. Als je er één wilt met HTC Sense en Android 2.1 of 2.2 dan hoef je je Wildfire niet te flashen want dit wordt standaard geleverd. Mocht je 2.2 willen hebben dan zou je je telefoon moeten updaten via het reguliere proces.

Mejor así

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Garcia10 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 07:32:
Ligt aan de ROM die je installeert. Kijk in de release notes van de ROM die je gaat installeren. Zie het xda forum. URL's zijn al in dit topic gepost.
Oké, sommige ROM's ondersteunen dus Nederlands en andere weer niet?
Dit is heel persoonlijk. Het flashen van een nieuwe ROM neemt nauwelijk tijd in beslag. Probeer ze uit zou ik zeggen en kijk wat je zelf het fijnste vind.
Ga ik doen :)
De Wildfire wordt standaard met HTC Sense geleverd. Nogmaals, dit is heel persoonlijk. De één vindt HTC Sense super, terwijl de ander het weer niks vind. Als je er één wilt met HTC Sense en Android 2.1 of 2.2 dan hoef je je Wildfire niet te flashen want dit wordt standaard geleverd.
Ik weet dat de HTC Wildfire standaard al HTC Sense heeft, maar ik bedoel dat ik HTC Sense ook graag wil behouden als ik een andere ROM erop wil flashen. Oftewel, ik wil graag een custom ROM met HTC Sense :)

Waarom ik een custom ROM wil? Eigenlijk gewoon omdat het kan. Ik flash/mod/unlock in principe bijna elke gadget die ik in handig krijg. (Wat heb ik eigenlijk al gehad? Wii, SE telefoon, Mio PNA, router, SmartQ5 :P) Verder schijnen veel custom ROM's sneller te zijn, en heb je meer tweak-mogelijkheden zoals een eigen bootscreen en dergelijke.
Mocht je 2.2 willen hebben dan zou je je telefoon moeten updaten via het reguliere proces.
Nouja, ik heb dus ook gelezen (op xda-developers dacht ik) dat als je je Wildfire update naar 2.2 via het reguliere proces hij niet meer te rooten en dus ook niet meer te flashen naar een custom ROM is. Dus dat ga ik zeker niet doen als dat waar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 24-02-2011 11:53 ]

• Barbas

Barbas

Gallego!

Compizfox schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:52:
[...]
Nouja, ik heb dus ook gelezen (op xda-developers dacht ik) dat als je je Wildfire update naar 2.2 via het reguliere proces hij niet meer te rooten en dus ook niet meer te flashen naar een custom ROM is. Dus dat ga ik zeker niet doen als dat waar is.
Dat klopt. Als je toch wilt flashen dan moet je niet updaten via de officiële kanalen. Een Custom ROM met HTC Sense is bijvoorbeeld de WildPuzzleROM.

Ik heb zelf de CyanogenMod gehad (geen HTC Sense) en de WildPuzzleROM. Beide ROMS ondersteunen de NL taal.

Mejor así

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zal eens gaan kijken. Hier bijvoorbeeld vind ik een hele lijst met ROM's voor de HTC Wildfire. En het probleem is dat ze zoveel op elkaar lijken, er zijn niet echt grote verschillen ...

• Barbas

Barbas

Gallego!

Gewoon uitproberen :) Het blijft leuk om ermee te spelen :D Ik vind persoonlijk de CyanogenMod het fijnste werken.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Garcia10 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:33:
Gewoon uitproberen :) Het blijft leuk om ermee te spelen :D Ik vind persoonlijk de CyanogenMod het fijnste werken.
Het is inderdaad leuk om ermee te spelen, vergeet alleen niet een Nandroid Backup te maken, voor het spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hoi,

Ik heb vandaag dus m'n Wildfire gekregen. Ik heb gehoord dat je hem dus niet moest upgraden naar 2.2, maar het blijkt dus dat ik hem zo out-of-the-box met Android 2.2.1 krijg! Kan ik hem nu nog wel rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Compizfox schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:00:
Hoi,

Ik heb vandaag dus m'n Wildfire gekregen. Ik heb gehoord dat je hem dus niet moest upgraden naar 2.2, maar het blijkt dus dat ik hem zo out-of-the-box met Android 2.2.1 krijg! Kan ik hem nu nog wel rooten?
Nee, helaas kan dit niet.
Je zult dus net als degene die wél geüpgraded hebben, gewoon moeten wachten op unrevoked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hè, dat had ik eigenlijk ook al verwacht. Beetje jammer, want op de doos staat dat er Android 2.1 op zou moeten zitten. Vreemd dat ze hem dan toch, tegen de afspraak in zeg maar, met Android 2.2 leveren.

Maar bij Unrevoked zijn ze wel bezig om die nieuwe uboot-dinges te kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Compizfox schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:32:
Hè, dat had ik eigenlijk ook al verwacht. Beetje jammer, want op de doos staat dat er Android 2.1 op zou moeten zitten. Vreemd dat ze hem dan toch, tegen de afspraak in zeg maar, met Android 2.2 leveren.

Maar bij Unrevoked zijn ze wel bezig om die nieuwe uboot-dinges te kraken?
Ja, ze zeggen van wel. Maar het duurde na de release van de HTC Wildfire zelf ook maanden voordat ze met een root kwamen. Kan dus nog wel even duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hmm jammer ... Zijn er ook bepaalde leuke tweaks (overclocks en dergelijke) uit te voeren zonder root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Compizfox schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:12:
Hmm jammer ... Zijn er ook bepaalde leuke tweaks (overclocks en dergelijke) uit te voeren zonder root?
Nee, alles is beperkt tot de instellingen die nu beschikbaar zijn, en de applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
Ik zou m'n wildfire ook willen rooten, maar hij draait al android 2.2.1

Is het niet mogelijk om hem te downgraden naar 2.1 (door fabrieksinstellingen terug te zetten ofzo?)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

sdevos13 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:01:
[...]
Nee, alles is beperkt tot de instellingen die nu beschikbaar zijn, en de applicaties.
Maar zijn er ook apps die hem wat sneller maken? (Op Task Killer na, die heb ik namelijk al) Zonder root dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
TiberiusJD schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:27:
Ik zou m'n wildfire ook willen rooten, maar hij draait al android 2.2.1

Is het niet mogelijk om hem te downgraden naar 2.1 (door fabrieksinstellingen terug te zetten ofzo?)

greetz
http://www.soved.eu/u=77 maar dit zal je niet helpen om je telefoon (opnieuw) te rooten.
Compizfox schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:26:
[...]

Maar zijn er ook apps die hem wat sneller maken? (Op Task Killer na, die heb ik namelijk al) Zonder root dus?
Nee, niet echt. Maar je kan wel snellere applicaties gebruiken, bijvoorbeeld een andere Launcher dan HTC Sense, waardoor dingen sneller opgestart kunnen worden enz. enz. Een Task Killer maakt je telefoon niet per sé sneller, het zorgt er alleen voor dat je RAM gehugen 'beter' beheerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

sdevos13 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:11:
[...]
http://www.soved.eu/u=77 maar dit zal je niet helpen om je telefoon (opnieuw) te rooten.
Ook na downgraden is hij niet meer te rooten?
Nee, niet echt. Maar je kan wel snellere applicaties gebruiken, bijvoorbeeld een andere Launcher dan HTC Sense, waardoor dingen sneller opgestart kunnen worden enz. enz.
Ik vind Sense wel fijn opzich. Maar Sense is meer dan alleen een launcher toch? Die klok-app, de widgets, die 'andere' balk onderaan en Friendstream, dat is toch ook allemaal van Sense? Behoud ik dat wel als ik een andere Launcher installeer?
En welke andere launchers zijn dan snel?
Een Task Killer maakt je telefoon niet per sé sneller, het zorgt er alleen voor dat je RAM gehugen 'beter' beheerd wordt.
I know ;) Maar de Wildfire heeft nou niet echt enorm veel RAM, en het is dan wel fijn als apps die je 2 dagen geleden hebt gebruikt netjes worden afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Compizfox schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:21:
[...]

Ook na downgraden is hij niet meer te rooten?

[...]
Nee, dat is hij niet, omdat je dezelfde hboot behoud.
Ik vind Sense wel fijn opzich. Maar Sense is meer dan alleen een launcher toch? Die klok-app, de widgets, die 'andere' balk onderaan en Friendstream, dat is toch ook allemaal van Sense? Behoud ik dat wel als ik een andere Launcher installeer?
En welke andere launchers zijn dan snel?
De klok enz. horen bij HTC Sense, maar zijn niet HTC Sense zelf.
Hiermee dat bedoel ik dat ze bij de interface horen, maar ook log opgestart kunnen worden.
Dit moet dan helaas wel handmatig gebeuren.

Ikzelf gebruik ADW.Launcher, en die is al een heel stuk sneller dan HTC Sense.
Andere launchers zijn bijvoorbeeld LauncherPRO.
I know ;) Maar de Wildfire heeft nou niet echt enorm veel RAM, en het is dan wel fijn als apps die je 2 dagen geleden hebt gebruikt netjes worden afgesloten.
Android 2.2.1 sluit zelf ook applicaties af als je die al een tijdje niet gebruikt hebt. Hier heb je dus geen Task Killer voor nodig. Ik gebruik een task killer dan ook alleen om applicaties handmatig af te sluiten, wanneer ze vastlopen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

sdevos13 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:30:
[...]
Nee, dat is hij niet, omdat je dezelfde hboot behoud.
[...]
OK. Het is dus echt wachten op een nieuwe hack van de mensen van Unrevoked.
De klok enz. horen bij HTC Sense, maar zijn niet HTC Sense zelf.
Hiermee dat bedoel ik dat ze bij de interface horen, maar ook log opgestart kunnen worden.
Dit moet dan helaas wel handmatig gebeuren.
Ik zie het, de widgets van Sense staan niet in de widgets-lijst van ADW Launcher. Jammer.
Ikzelf gebruik ADW.Launcher, en die is al een heel stuk sneller dan HTC Sense.
Andere launchers zijn bijvoorbeeld LauncherPRO.
Sneller als in dat alleen je homescreen sneller reageert, of echt dat alles (inclusief games) sneller is?
[...]
Android 2.2.1 sluit zelf ook applicaties af als je die al een tijdje niet gebruikt hebt. Hier heb je dus geen Task Killer voor nodig. Ik gebruik een task killer dan ook alleen om applicaties handmatig af te sluiten, wanneer ze vastlopen bijvoorbeeld.
Interessant, ik lees her en der op internet ook hele stukken over dat een task killer slecht is omdat het niet uit maakt als je RAM volzit, maar dat het juist om de CPU cycles gaat. Apps gebruiken op de achtergrond bijna geen CPU cycles, maar als je ze killt moeten ze wel steeds opnieuw opstarten, schijnt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Compizfox schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:33:
Sneller als in dat alleen je homescreen sneller reageert, of echt dat alles (inclusief games) sneller is?
Beide, omdat ADW.Launcher een stuk minder CPU+RAM geheugen gebruikt.
Ook het switchen tussen applicaties verloopt vloeiender.
Compizfox schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:33:
Interessant, ik lees her en der op internet ook hele stukken over dat een task killer slecht is omdat het niet uit maakt als je RAM volzit, maar dat het juist om de CPU cycles gaat. Apps gebruiken op de achtergrond bijna geen CPU cycles, maar als je ze killt moeten ze wel steeds opnieuw opstarten, schijnt het.
Klopt, kijk maar eens op je Windows pc'tje, CTRL+ALT+DEL > Processen.
Waarschijnlijk zie je 20 a 30+ processen die minder dan 2% CPU gebruiken.
Het enige verschil tussen je pc en je telefoon is dat je telefoon een stuk minder CPU kracht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
jammer dat je hem niet meer kunt rooten

was HTC sense wat beu, dus maar een paar amaanden wachten (of een 2dehands desire aanschaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

TiberiusJD schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:10:
jammer dat je hem niet meer kunt rooten

was HTC sense wat beu, dus maar een paar amaanden wachten (of een 2dehands desire aanschaffen)
Je kunt toch gewoon een andere launcher gebruiken? Daar hoef je hem toch niet voor te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Compizfox schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:11:
[...]

Je kunt toch gewoon een andere launcher gebruiken? Daar hoef je hem toch niet voor te rooten?
Nope, alternatieve launchers kan je ook gewoon vinden in de Android Market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Weet ik ;) Ik bedoelde dat ik me afvraag waarom TiberiusJD hem dan zo graag wil rooten. Want dat is daar dus niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
nou ik wil graag gewoon een andere rom erop zetten,
zodat ik hem zo clean mogelijk kan maken

en het staat gewoon cool om hem geroot te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Laatst online: 16:39
Hallo
Ik wil graag mijn wildfire rooten en een custom rom flashen maar bij het rooten krijg ik een fout “Error: failed to get root. Is your firmware too new?”

Klopt het dat de nieuwste versie van de wildfire niet meer geroot kan worden ?

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostface9000 op 20-04-2011 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Ja, dat klopt.

Ok, iets uitgebreider dan: Als je de laatste officiële update van HTC hebt (2.2.1) dan kun je niet meer terug. Je krijgt dan ook een nieuwe hboot (soort van BIOS), en die is niet meer te rooten. Als je hboot versie <1 is kun je wellicht nog rooten, maar als ie >1 is lukt het waarschijnlijk niet meer. Te controleren door je telefoon uit te zetten, en dan weer aan te zetten met de volume-up knop ook ingedrukt. Je komt dan in een scherm waar je je hboot versie kan zien.
Hier staat ook S-ON, wat betekent dat er wordt gecontroleerd of de nieuwe hboot versie ondertekend is door HTC (Signature ON). Bij een custom ROM en rooten is de nieuwe hboot versie dat niet. Om die te installeren moet je telefoon dus S-OFF zijn. Om dit te bewerkstelligen is tot nu toe de enige manier iemand vinden met een zogenaamde XTC-clip, die hardwarematig je te telefoon vrijgeeft. Via software is er helaas (nog) geen manier om je telefoon te rooten.

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er tot nu toe nog niemand bezig met een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik geloof dat ze bij UnrEVOked hun Wildfire gesloopt hebben toen ze een mogelijke exploit aan het testen waren :P
En nu hebben ze geen geld voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhw, that sucks!

En er zijn op dit moment geen alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Afgezien van de XTC-clip: nee...

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zit er idd ook op te wachten. Ik heb ook gehoord dat ze ook meer de focus leggen op nieuwere phones zonder root-mogelijkheid: Liever een root uitbrengen voor de allernieuwste telefoon dan voor een iets oudere telefoon waarvan de root niet werkt bij de nieuwste versie van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Compizfox schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:16:
Ik geloof dat ze bij UnrEVOked hun Wildfire gesloopt hebben toen ze een mogelijke exploit aan het testen waren :P
En nu hebben ze geen geld voor een nieuwe.
Geen geld voor een nieuwe? Een Wildfire kost geen drol! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

I know, maar ik snap dat ze niet nog een keer het risico willen nemen zo'n ding te slopen als ze nog geen exploit hebben die 100% zeker werkt.

Daarnaast zijn het allemaal vrijwilligers en zo hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-06 11:23
Hier een XTC clip !
Als je hem wilt geroot hebben PM me !
(Ik ben van regio Belgisch-Limburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
glenn123 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 01:08:
Hier een XTC clip !
Als je hem wilt geroot hebben PM me !
(Ik ben van regio Belgisch-Limburg)
Kijk das nog eens wilfire-collegiaal.

Ik verwacht dat HTC over een tijdje ook met een update komt waardoor rooten weer mogelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan gasten, ik kreeg dus ook overal te lezen dat ik m'n Wildfire Froyo niet kon rooten! Ik kreeg ook telkens de melding met Cyanogen dat m'n firmware te nieuw zou zijn. Stom, want het is me wel gelukt. Dit is wat ik gedaan heb:

Ga naar http://alpharev.nl/x/beta/
- Download het proggie van ze.
- Pak het bestand uit
- Run alpharev.exe.
- Sluit je mobiel aan.

Ga dan naar http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=14693680
- Volg vervolgens hier de instructies en het moet je opzeker lukken!

Sluit je mobiel aan met 1 kabel, dus geen verlenging ertussen (hierdoor ging het bij mij dus fout)

Greetzzz
choice2rejoice
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht, laat ik er maar meteen de laatste CyanogenMod opzetten.....en moet zeggen "WOW"! Draait super en eindelijk af van al die vooregïnstalleerde zooi :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:45

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Nu draai ik ook al enige tijd CM7, in het engels met Nederlandse tekstinvoer, echter werken de suggesties helemaal niet, het ding suggereert alleen namen uit mijn adresboek als ik een mail/sms tik. Maar ik kan nu ook niet zien wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Laatst online: 28-01-2021
Krijg de heletijd bij alpharev een invalid beta key,

Hebben meer mensen hier last van?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-09 09:25
Probeer alles opnieuw in te voeren, en dan copy paste je de key in terminal, dan weet je zeker dat je geen typfouten hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Download AlphaRevX eens opnieuw. Ik had dat een tijdje geleden ook, er was blijkbaar een nieuwe versie uitgekomen en de oude versies accepteren de 'nieuwe' beta-keys niet.

[ Voor 68% gewijzigd door Compizfox op 08-08-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:20
kan ik mn wildfire overclocken tot zo'n 700mhz, ik wil al de rest gewoon houden gelijk hem is alleen sneller, wat wordt er aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

:?

Lees je zin nog eens na aub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
ja, wat ik bedoel is: hoe kan ik hem het minst gevaarlijk overclocken zonder te veel te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Eh, je moet eerst 3 dingen doen:

1. Je Wildfire S-OFF'en
2. Een ROM met root-access installeren
3. Een overclock-kernel installeren
4. Overclocken met een app als setCPU

• Anton.net
Compizfox schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:00:
Eh, je moet eerst 3 dingen doen:

1. Je Wildfire S-OFF'en
2. Een ROM met root-access installeren
3. Een overclock-kernel installeren
4. Overclocken met een app als setCPU
:P Lees je zin nog eens na aub
Welke roms zijn het beste, waar kan ik goede handleidingen vinden?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het klopt gewoon hoor :P
Die 4e is het overclocken zelf. Dus voor het overclocken moet je eerst 3 dingen doen :P
Welke roms zijn het beste, waar kan ik goede handleidingen vinden?
Kijk eens op XDA-developers. Daar kun je heel veel guides vinden. (ook lijsten met alle ROMS die er zijn gecategoriseerd op wel/niet Sense en Android 2.1/2.2/2.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-07 17:55
hier ff een paar vraagjes : ik wil mijn htc wildfire snel zien draaien welke rom kan ik het beste nemen? (ja ik ga hem ook nog overclocken)

blijven de apps enzo er nog op staan?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Laatst online: 28-01-2021
was idd het probleem 0,3 prog en 0,4 key,
nu is alleen 0,4 beschikbaar en werkt het super.

Net cyanogenmod bij het vrouwtje op haar wildfire gezet.....
ben benieuwd als het haar bevalt.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
CM7 werkt erg slecht bij mij, krijg om de 2 dagen zwarte schermen als ik een app opstart.
En moet hem ook om de 2 dagen herstarten omdat hij gewoon niet meer reageert.
Nog meer mensen hier last van ?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:22:
Ok dan gasten, ik kreeg dus ook overal te lezen dat ik m'n Wildfire Froyo niet kon rooten! Ik kreeg ook telkens de melding met Cyanogen dat m'n firmware te nieuw zou zijn. Stom, want het is me wel gelukt. Dit is wat ik gedaan heb:

Ga naar http://alpharev.nl/x/beta/
- Download het proggie van ze.
- Pak het bestand uit
- Run alpharev.exe.
- Sluit je mobiel aan.

Ga dan naar http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=14693680
- Volg vervolgens hier de instructies en het moet je opzeker lukken!

Sluit je mobiel aan met 1 kabel, dus geen verlenging ertussen (hierdoor ging het bij mij dus fout)

Greetzzz
choice2rejoice
.
En bedankt, de Wildfire van m'n vader is nu geroot :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 09:45
Hoe veilig is het?.. dat in de zin van is het gemakkelijk om het toestel te bricken?
Kan er veel fout gaan voor een beginner als mij? ( nog nooit iets geroot etc) wel eerder sony ericssons geflasht met andere firmwares etc..

ik heb gelezen dat je ook niet meer terug kan naar orgineel met de methode voor het rooten van een 2.2.1 klopt dit?

[ Voor 10% gewijzigd door Downstar2 op 02-09-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
Je kan nog terug, er staat op XDA een guide om weer helemaal terug te gaan naar je standaard-ROM.

Tja...Is de kans groot om je toestel te bricken...Eigenlijk niet. Ik weet niet of je veel pc-kennis hebt, maar de enige stap die je toestel echt kan bricken is het flashen van de bootloader. Zie dat als een bios-update op je pc. Als daar ergens wat fout gaat, dan is ie echt helemaal gebrickt. Als dat lukt, dan zal je hem niet meer bricken. Natuurlijk kan er dan nog van alles fout gaan(zoals recovery wat niet goed installeert, maar dan installeer je hem gewoon opnieuw ;)

Als je gewoon de stappen volgt is het eigenlijk doodsimpel. Programma starten, key die je van de website hebt gehad invoeren, eventjes wachten, zeggen dat je de recovery wilt installeren, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 15:03
Ik heb afgelopen zondag ook een poging gedaan om mijn Wildfire te rooten. Eigenlijk ging alles in 1x goed (de dingen die ik goed gelezen had tenminste :$ ) Alleen loop ik tegen 1 probleem aan:

Na het installeren van cyanogenmod (de nieuwste) start deze ook goed op, tot het moment dat de animatie compleet is en het Android logo in beeld komt. Hieronder staat de tekst "Klik op de Android om te beginnen" (of iets dergelijks).

De animatie hand klikt erop en vervolgens herstart de Cyanogenmod zichzelf weer en komt de boot animatie weer in beeld :( Ik heb verschillende versies geprobeerd te installeren op de wildfire maar had eigenlijk altijd dit probleem (behalve bij de 6.0 versie, maar die kon geen verbinding maken met ons wifi netwerk -.- ). Heeft iemand dit gedrag eerder mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
Nee, sorry. Ik gok even uit mijn hoofd dat usb debugging standaard uit staat, en dat je dus niet echt kan debuggen.
Wat ik wel denk is dat er iets niet lekker werkt in je touchscreen, omdat als je die gebruikt dat hij herstart. Het lijkt me sterk dat het aan het CM inlogscherm ligt in al die versies.

Probeer eens opniew op dat poppetje te drukken, daarna als hij restart de batterij er uit halen en booten in recovery. Kijk even of je dan toevallig wel usb-debugging aan hebt staan(typ in terminal: adb logcat, eventueel naar goede map toe gaan), als hij die logcat print dan kan je die hier of op XDA dumpen.

Dan kunnen ze/we kijken waar het ongeveer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 15:03
fifarunnerr schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:49:
Nee, sorry. Ik gok even uit mijn hoofd dat usb debugging standaard uit staat, en dat je dus niet echt kan debuggen.
Wat ik wel denk is dat er iets niet lekker werkt in je touchscreen, omdat als je die gebruikt dat hij herstart. Het lijkt me sterk dat het aan het CM inlogscherm ligt in al die versies.

Probeer eens opniew op dat poppetje te drukken, daarna als hij restart de batterij er uit halen en booten in recovery. Kijk even of je dan toevallig wel usb-debugging aan hebt staan(typ in terminal: adb logcat, eventueel naar goede map toe gaan), als hij die logcat print dan kan je die hier of op XDA dumpen.

Dan kunnen ze/we kijken waar het ongeveer zit.
Bij het opstarten geeft een applicatie die de tag "Zygote" gebruikt de melding "Errno: 17" ;) Ik heb de Logcat al een beetje doorgespit en deze melding blijft komen op het moment dat het start scherm van Cyangogenod verdwijnt en de boot animatie opnieuw naar voren komt :) Het zoeken op deze foutmelding heeft mij echter nog niets opgeleverd. Als je toch nog een complete logcat wil zien zal ik hem vanavond even ergens dumpen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
fvandenreek schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:49:
was idd het probleem 0,3 prog en 0,4 key,
nu is alleen 0,4 beschikbaar en werkt het super.

Net cyanogenmod bij het vrouwtje op haar wildfire gezet.....
ben benieuwd als het haar bevalt.
is er al een rom die android 2.3 + sense bevat, die stabiel werkt en eventueel de nieuwste sense?
als ik op xda kijk bij 2.3 + sense staan er een paar roms die nog maar half af zijn en nog niet helemaal werken

[ Voor 56% gewijzigd door Anton.net op 10-11-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* aub niet crossposten, [HTC Wildfire] S-OFF & Rooten, zeer graag hulp gezocht is voldoende

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 29-11-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Misschien een hele bekende vraag die hier al tig x is gesteld...

Maar inmiddels is AlphaRev X veranderd naar de naam Revolutionary ( http://revolutionary.io/ )

Daarmee kan je een wildfire met HBoot versie 1.01.0001 S-off maken

ik bezit momenteel een HTC wildfire met de volgende specs:

Buzz pvt ship S-ON
HBoot -1.01.0001
Microp - 0622
Touchpanel - atmel224_16ab
Radio - 3.35.20.10
nov 17 2010 12:08:03

android 2,2.1

De hboot versie komt dus overeen en zou dus s-off gemaakt kunnen worden..
echter heb ik een tijd terug gelezen dat android 2.2.1 niet kon worden ge s-offed / geroot ..

Toch lees ik ook tegenstrijdige berichten dat het dus wel inmiddels mogenlijk is via de alpharev x, echter is dit dus revolutionary geworden..

Nu is mijn hoofdvraag;

Kan ik een wildfire 2.2.1 met HBoot -1.01.0001 S-offen/rooten middels revolutionary ??

en dan vervolgens deze guide volgen ? : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1029318

alvast dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat bericht dat het niet kan stamt uit de tijd dat AlphaRevX/Revolutionary nog niet bestond, er was toen alleen nog UnrEVOked en die kan geen Wildfire's rooten met Hboot 1.x.

Je kan nu dus met Revolutionary gewoon jouw Wildfire rooten.

Die link die jij geeft is de Wildfire index, ook een handige link voor FAQ's en een overzicht van ROMs en kernels, maar volg deze guide om hem te rooten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1145035

Daar staat precies beschreven wat je moet doen. (De eerste stap met de GoldCardTool hoef je niet te volgen, dat is alleen als je Wildfire Hboot 1.01.0002 hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Compizfox schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:19:
Dat bericht dat het niet kan stamt uit de tijd dat AlphaRevX/Revolutionary nog niet bestond, er was toen alleen nog UnrEVOked en die kan geen Wildfire's rooten met Hboot 1.x.

Je kan nu dus met Revolutionary gewoon jouw Wildfire rooten.

Die link die jij geeft is de Wildfire index, ook een handige link voor FAQ's en een overzicht van ROMs en kernels, maar volg deze guide om hem te rooten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1145035

Daar staat precies beschreven wat je moet doen. (De eerste stap met de GoldCardTool hoef je niet te volgen, dat is alleen als je Wildfire Hboot 1.01.0002 hebt)
kijk aan deze antwoorden heb ik wat! super bedankt!

alleen zie ik in die guide bij Step 2 - Downgrading from Android 2.2.1 Froyo to Android 2.1 Éclair

Dat ik moet downgraden naar 2.1 ?? dat hoefte toch juist niet meer ?

Edit: 9.16: Ik lees hier en hier dat rooten gewoon is doormiddel van dit bestand te uploaden naar je SD kaart en dan updaten via Hboot en dan dit bestand er op te zetten ?

is het gewoon mogelijk om deze video guide te volgen?

Dank voor jullie antwoord!

[ Voor 37% gewijzigd door Downstar2 op 08-12-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Niemand die mij even antwoord kan geven op bovenstaande edit :)?

dan zou deze leek ook verder kunnen met het rooten en rommen van zijn wildfire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nee, je hoeft niet te downgraden. Alleen als je toevallig 2.1 terug wilt, waar je weinig aan hebt als je het mij vraagt.

Ik zou gewoon Cyanogenmod 7.1 erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Compizfox schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:11:
Nee, je hoeft niet te downgraden. Alleen als je toevallig 2.1 terug wilt, waar je weinig aan hebt als je het mij vraagt.

Ik zou gewoon Cyanogenmod 7.1 erop zetten.
Super, zal er vanavond eens me bezig gaan!
laat wel weten of het gelukt is!

S-off & root gelukt :)!

O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Downstar2 op 09-12-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Heeft iemand enig idee of dit ook gaat lukken met een HBOOT 1.01.0002???

Wil dit namelijk ook gaan doen met mijn wildfire maar nou zie ik dat ik een iets nieuwere hboot heb. Ik heb het hier dan over de Revolutionary methode. Ik wil er een CM op gaan zetten en kijken hoe dit bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
biertjuh? schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:31:
Heeft iemand enig idee of dit ook gaat lukken met een HBOOT 1.01.0002???

Wil dit namelijk ook gaan doen met mijn wildfire maar nou zie ik dat ik een iets nieuwere hboot heb. Ik heb het hier dan over de Revolutionary methode. Ik wil er een CM op gaan zetten en kijken hoe dit bevalt.
uit de wildifre guide index haal ik het volgende uit;

A phone on one of the newer HBoots 1.01.0001 or 1.01.0002. HBoot 1.01.0002 is no longer supported, and you will have to downgrade to 1.01.0001. Guide here

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1132028

Dus waarschijnlijk even die guide volgen dan downgrade je 1.01.0002 naar 1.01.0001

succes :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
oké, dan gaan we dat maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
nog een vraagje;

Ik draai nu CM 7.1.1 en ik heb gezien dat daar standaard al een OC tool in zit.

Echter heb ik Setcpu geinstalleerd.. Kan het kwaad als beide tegelijk draaien?

en als er mensen zijn die setCPU hebben draaien, welke profiles/speed/scaling hebben jullie draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik draai nu No-frills CPU Control, omdat ik met setCPU het gevoel had dat hij niet altijd op de achtergrond de clocks goed zette. D.w.z.: Na een tijdje leek het altijd alsof hij weer op de stock clocks ging, dan moest ik setCPU weer opnieuw openen om de overclock weer toe te passen.

Ik heb nu de volgende overclock:
Governor: Smoothass
Min: 352 MHz
Max: 729 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Compizfox schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:34:
Ik draai nu No-frills CPU Control, omdat ik met setCPU het gevoel had dat hij niet altijd op de achtergrond de clocks goed zette. D.w.z.: Na een tijdje leek het altijd alsof hij weer op de stock clocks ging, dan moest ik setCPU weer opnieuw openen om de overclock weer toe te passen.

Ik heb nu de volgende overclock:
Governor: Smoothass
Min: 352 MHz
Max: 729 MHz
Wat is die governor eigenlijk, google levert mij nou niet echt de gewenste resultaten op :P..

bij mij staat governor/scaling op smartass v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

De governor is de manier waarop hij wisselt tussen die 2 min/max snelheden.

Linkje met vergelijking: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=843406

Smoothass is volgens mij hetzelfde als Smartass, maar dan wat aggresiever (hij zal dus gemiddeld een hogere snelheid forceren)

Oja: Niet alle kernels hebben Smoothass, LagFree en andere 'nieuwe' governors. Ik gebruik nu de Infinity Play! kernel.

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 11-12-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
Alles is nu gelukt bij mij afgezien van het feit dat hij het telefoon gedeelte blijft herstarten en daardoor vraagt hij telkens om mijn pincode. Wat kan hier het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
biertjuh? schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:41:
Alles is nu gelukt bij mij afgezien van het feit dat hij het telefoon gedeelte blijft herstarten en daardoor vraagt hij telkens om mijn pincode. Wat kan hier het probleem zijn?
Ik wou whatsapp installeren op mijn wildfire met CM7 ; kreeg ik fout meldingen over dat er onvoldoende opslagcapaciteit was, terwijl er juist genoeg is!!

blijkt 1 of andere bug te zijn, maargoed ik deed dus een factory reset..

en mijn telefoon begon ook helemaal te spacen! tijdens het instellen van mijn taal kwam steeds weer het pincode scherm omhoog en viel mijn netwerkverbinding weg.. daardoor kon mijn telefoon ook niet syncen met google service en kon ik niks meer!

Telefoon een keer gereboot, en opnieuw geprobeerd en kreeg wederom tijdens het instellen van mijn telefoon
het pincode scherm omhoog.. steeds pincode in gevuld tot 7 x aan toe.. maar uit eindelijk pakte hij hem en ging het gewoon verder ?

geen echte fix of tut.. maar gewoon door blijven invoeren van het pincode heeft bij mij geholpen..

Echter was door de factory reset mijn market probleem nog niet opgelost!

Maar wat blijkt; met het installeren van deze fix ( https://market.android.co...=net.felipearon.marketfix ) is het gelijk weer verholpen!!

Dus mochten meer mensen problemen hebben met onvoldoende capaciteit zie link hierboven!
( root benodigd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:12
Ik heb inmiddels mijn Wildfire ook overgeclockt met cm7. Ik heb de een na laatste kernel van Jacob's gebruikt en die werkt stabiel.Ook de Infinity werkt prima.
Alleen heb ik een probleem. Mijn gps wil niet meer werken en mijn fm- radio doet het ook niet meer. Daarbij vraagt hij om bluetooth ondersteuning.?.

Moet ik nu mijn radio kernel vervangen? Zoja, welke? Ik zit er liever niet aan namelijk...

-update-

Om maar mijn eigen vragen te beantwoorden:

1. De fm radio heeft de bluetooth chip nodig om te werken. In Sense werd dit verborgen, maar in CM7 krijg je dus wel het tekentje te zien. Niets bijzonders dus.
2. Het is inderdaad mogelijk dat GPS niet meer werkt. De radiokernel moet geflasht worden. Een vrij makkelijke operatie.

Hier hier de vraag te zien:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1273099

En hier de oplossing:

http://forum.xda-develope...?p=17798455&postcount=220

Conclusie: Problemen zijn gefixt en GPS werkt nu perfect!

[ Voor 42% gewijzigd door harydoo op 15-12-2011 00:16 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste