Toon posts:

[W7 64-bit] 4,00 GB (2,99 GB beschikbaar)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• densoN
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-09 09:39
Beste heren,

Een vriend van me zit met het probleem dat er maar 2,99 GB beschikbaar is van de 4,00 GB binnen W7. Na wat Googlen geven mensen tips als het updaten van BIOS, memory mapping aanpassen (niet mogelijk in huidige bios) en het virtuele geheugen aanpassen. Helaas geen van alle de oplossing voor de huidige situatie.

Mijn vraag aan jullie wat we eventueel over het hoofd hebben gezien.

In een eerdere installatie van W7 was wel al het geheugen beschikbaar. Ook is de huidige versie voorzien van alle updates. Ook is de notebook (Acer aspire 5930) voorzien van een externe GPU en gebruik deze geen shared memory.

[Voor 8% gewijzigd door densoN op 02-10-2010 15:21]

• TimMer
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Zeker weten dat hij x64 heeft geïnstalleerd en niet x86?

• densoN
Ja

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zegt je bios?
Van de week heb ik de Toshiba A100 van m'n vader geupgrade naar 4GB ram, en die ziet in Windows en in de bios maar 3GB (maar dat wist ik op voorhand). Grote kans dat als jouw bios geen memoryremapping ondersteund (net als dat ding van m'n vader) dan ga je nooit de volledige 4GB kunnen gebruiken.

30" monitor te koop

• Big Womly
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11-07-2020

Big Womly

Live forever, or die trying

1G gereserveerd voor je grafische kaart?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Spesh
  • Registratie: mei 2010
  • Niet online
Hier heb ik ook last van op mijn netbook, kan maar 1,3GB van de 2GB gebruiken, erg vervelend maar ik heb er zelf nog geen oplossing voor kunnen vinden, dus ik ga dit topic in de gaten houden!

[edit]Wat mij ook opviel is dat Ubuntu wel gewoon de volledige 2GB tot zijn beschikking heeft, blijkbaar is het echt een probleem in Windows as usual.

[Voor 28% gewijzigd door Spesh op 02-10-2010 17:57]

"At this point, I'm pretty much the Queen Bitch of the Universe. And not all your little soldiers and spaceships can stop me." - Kerrigan

• Pos
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 06:57
check eens:

msconfig -> tabje Boot -> advanced options; en kijk eens of er bij maximum memory iets staat (zou uitgevinkt moeten staan)

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Hier staat ook een soortgelijk probleem: 2048mb in plaats van 4096mb

De TS heeft ook een Acer-laptop. Hij heeft dan wel 32-bits, maar ziet maar 2048 MB. Misschien kun je daar ook nog even induiken.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• densoN
Pos schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:46:
check eens:

msconfig -> tabje Boot -> advanced options; en kijk eens of er bij maximum memory iets staat (zou uitgevinkt moeten staan)
Alles staat uit, iemand had ook al de oplossing om hier het maximale geheugen toe te kennen, bij het herstarten van het systeem wordt alles echter weer herstelt naar de standaard waarden (alles uit).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

30" monitor te koop

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:03

TheVMaster

Moderator WOS
Wat Terw-Dan zegt :+

Enneh..misschien even een screenshotje van eigenschappen scherm met geheugenomvang ?

• densoN
Bios zegt 4 GB fysiek, 512MB Graphics.
in windows staat er letterlijk ""4,00 GB (2,99 GB beschikbaar)""

[Voor 14% gewijzigd door densoN op 03-10-2010 02:21]

• Spesh
  • Registratie: mei 2010
  • Niet online
@Terw_Dan & theVMaster.

De topic starter schreef in zijn startpost: "In een eerdere installatie van W7 was wel al het geheugen beschikbaar." En ik schreef later dat ik had ondervonden dat Ubuntu het probleem niet kent.

Het lijkt me dus duidelijk dat we het probleem in Windows zelf moeten zoeken en niet in de bios, als het een bios instelling was geweest had zijn eerdere W7 installatie en had ubuntu waarschijnlijk hetzelfde probleem gehad. :)

"At this point, I'm pretty much the Queen Bitch of the Universe. And not all your little soldiers and spaceships can stop me." - Kerrigan

• Xenophoben
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Heb je een oplossing gevonden ?

• mcsluis
  • Laatst online: 08:15
Hier is er één met een vergelijkbaar probleem

• densoN
Workaround d.m.v. herinstallatie, echte oplossing nooit kunnen vinden.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee