Hallo,
Ik heb mijn RAM geheugen geupgrade van 2x 1024mb naar 2x 2048mb, dus 4096mb RAM totaal. Nu voel je hem vast aankomen: Windows geeft minder aan!
Alleen lees ik overal dat ik rond de 3gb zou overhouden in Windows Vista 32-bit. Daar zou ik nog wel mee kunnen leven, maar waarom geeft Acer ePerformace Management aan dat er 2048mb precies beschikbaar is en niet de 3,2gb die in o.a. de FAQ en het stukje van Abaddon staat?
In Configuratie>Systeem staat overigens wel bij Geheugen (RAM): 4,00GB. Dus verkeerd kan het niet zijn geplaatst lijkt me. En volgens mij kon er ook max. 4gb RAM in mijn systeem
En als ik een beetje wegsnoep door een programma te openen (World of Warcraft bijvoorbeeld), dan is er nog maar 1790mb over.
Ik heb het idee dat hier iets niet goed gaat.
Oja, de specs.
Het is een Acer Aspire M1600.
Processor: Intel Pentium D 925 3.0 GHz (standaard)
Moederbord: Acer F671CR (standaard)
Geheugen: Kingston 4GB PC2-5300 CL5 ECC 240-Pin DIMM Kit(2 stuks van 2GB)
Harde Schijf: 250gig, volgens mij van Acer ook (standaard)
Videokaart: Nvidia GeForce 8300 GS
Voeding: Cooler Master eXtreme Power Plus 500W (zelf vervangen en werkt)
Ik heb mijn RAM geheugen geupgrade van 2x 1024mb naar 2x 2048mb, dus 4096mb RAM totaal. Nu voel je hem vast aankomen: Windows geeft minder aan!
Alleen lees ik overal dat ik rond de 3gb zou overhouden in Windows Vista 32-bit. Daar zou ik nog wel mee kunnen leven, maar waarom geeft Acer ePerformace Management aan dat er 2048mb precies beschikbaar is en niet de 3,2gb die in o.a. de FAQ en het stukje van Abaddon staat?
In Configuratie>Systeem staat overigens wel bij Geheugen (RAM): 4,00GB. Dus verkeerd kan het niet zijn geplaatst lijkt me. En volgens mij kon er ook max. 4gb RAM in mijn systeem
En als ik een beetje wegsnoep door een programma te openen (World of Warcraft bijvoorbeeld), dan is er nog maar 1790mb over.
Ik heb het idee dat hier iets niet goed gaat.
Oja, de specs.
Het is een Acer Aspire M1600.
Processor: Intel Pentium D 925 3.0 GHz (standaard)
Moederbord: Acer F671CR (standaard)
Geheugen: Kingston 4GB PC2-5300 CL5 ECC 240-Pin DIMM Kit(2 stuks van 2GB)
Harde Schijf: 250gig, volgens mij van Acer ook (standaard)
Videokaart: Nvidia GeForce 8300 GS
Voeding: Cooler Master eXtreme Power Plus 500W (zelf vervangen en werkt)