Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Tips

Reviews
Gebruikers kunnen op Bol.com reviews achterlaten aangaande hun aangeschafte game, televisie, etc. Helaas is het mogelijk om producten te reviewen voordat deze daadwerkelijk geleverd zijn. Ook spelen zich er soms hele discussies via reviews af. Beide genoemde zaken komen niet plezierig over. Ik zou dan ook aanraden het toevoegen van reviews pas toe te staan na lancering van het product en om de reviews bij "hardlopers" actief te modereren. Voorbeeld van bovenstaande punten is uitstekend samengevat te zien bij Call of Duty: Black Ops voor de PS3.

Uploaden gebruikersafbeeldingen
Graag zou ik de mogelijkheid zien om als klant mijn eigen afbeeldingen te uploaden die vervolgens bij een artikel getoond worden. Een foto van een 46" LED TV aan de wand gemonteerd in een huiskamer geeft een ontzettend goed beeld om de impact in je eigen huiskamer in te kunnen schatten. Ook voor te stellen is een gecombineerde aankoop waarvan een foto wordt geplaatst: de iPod Touch in hoesje, de laptop in zijn tas. Dat laatste brengt mij bij het volgende punt:

Mensen die dit kochten kochten ook....
De aanbevolen software/accessoires bij bijvoorbeeld een laptop worden pas getoond nadat ik hem in mijn winkelwagen heb geplaatst. Terwijl juist de combinatie van artikelen (bijvoorbeeld een laptop en tas/muis/externe harde schijf) ook een unique selling point kan zijn. Ook kan gedacht worden aan een korting de verleend wordt wanneer er 3 artikelen als bijverkoop worden meebesteld. Korting kan zijn op de aankoopprijs maar kan ook een coupon zijn die bij een volgende aanschaf verrekend kan worden (gratis verzendkosten, 5% korting op een game, etc.)

Aanbevolen
In de Bol.com Top 5 aan de rechterzijde bij Games is er geen verschil duidelijk tussen titels die al beschikbaar zijn en titels die alleen te reserveren zijn. Ik volg de releasedata van games niet altijd nauwgezet en kom dus wel eens van een koude kermis thuis wanneer ik op de nummer 1 klik. Ook dit is goed te demonstreren met Call of Duty: Black Ops voor de PS3.

Sectie homepages
Wanneer ik in de navigatiebalk bovenaan op "Games" klik, verschijnt de drop down. Daarna kan ik kiezen voor "Games homepage". Ik zou het een stuk plezieriger vinden als de dropdown verschijnt als ik mijn muis op "Games" laat staan.

Social
Zeker in de Games sectie mis ik de sociale netwerken, met name Facebook en Twitter. Gaming speelt zich grotendeels online af. De netwerkgeneratie, de big spenders in de gameindustrie, is bovengemiddeld aanwezig op bovenstaande sociale netwerken. De Facebook "Like"-button laat mij zien wie in mijn netwerk een bepaald product aanraden. De tweets, retweets, bezoekjes via referral links die via deze netwerken weer binnenkomen; allemaal metadata die voor Bol.com marketeers weer erg nuttig is.

Algemeen
Wanneer Bol.com op een breedbeeldscherm wordt bekeken zie ik veel whitespace. Links en rechts is er veel ruimte over. Als ik kijk naar een van jullie concurrenten (Amazon) dan vult de content zich netjes uit. Het is erg plezierig wanneer de footprint van de site zich aanpast aan de gebruikte resolutie.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Om meer tweakers te trekken hoeft bol.com alleen maar te zorgen voor een groot aanbod tegen een lage prijs, zodat tweakers vanzelf via de pricewatch bij bol.com uitkomen. Op dit moment is bol.com vaak wat relatief duur of hebben ze een artikel niet. Aan de levertijd of levering ligt het niet is mijn ervaring, en ik zou bol.com dan ook graag vaker in de top 5 in de pricewatch willen aantreffen. Service heb ik nooit nodig gehad (en gaat ook vaak via de fabrikant), maar ik zou even kijken waarom bol.com nu maar 2 sterren heeft in de shopreview. Verder vind ik het handig dat bol.com reviews van andere gebruikers toont, dat trekt je toch soms over de streep om een product te kopen.

De navigatie verloopt meestal goed, maar bij een site als Amazon passen er een stuk meer producten op een pagina als je op een kleiner scherm kijkt (laptop). Het topmenu kan veel minder ruimte innemen (en naar links zoals bij amazon), en ook de ruimte per product kan minder. Bij de filters zou het mooi zijn als er min/max- en ‘meerdere mogelijkheden’-filters komen, zoals de pricewatch die hier heeft (voorbeeld). Ook kent bol.com geen selectie ‘alles’ binnen een categorie, zodat je bijvoorbeeld de goedkoopste printer snel kan vinden, zolang die maar print. Verder is het als je een product hebt gevonden en daar op hebt geklikt lastig om direct de bijbehorende categorie weer binnen te klikken om te kijken voor vergelijkbare producten (staat erg naar onder).

Bij elektronica gaat het mis bij de gerelateerde artikelen. Als ik bijvoorbeeld een printer wil kopen, dan wordt niet vermeld dat er geen kabel bijzit, terwijl dingen als benodigde kabels en bijbehorende inkt en eventueel papier gewoon direct zichtbaar zouden moeten zijn, zodat je ze direct bij kan bestellen (eventueel met combikorting).
souljah1h schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:52:
• Verzendkosten: Als ik iets bestel zoek ik de waardebon op internet op zodat het product gratis geleverd word, waarom niet altijd gratis verzenden? Die bon op internet kan iedereen vinden ( Tenminste de meeste Tweakers wel )
Vooral zo houden dus, want dit is voor ons geen probleem.. ;) Tenzij het voor zoveel meer omzet zorgt dat het uitkan. Ik zou trouwens ook de adviesprijzen vooral houden, ik trap er niet in, maar misschien bestellen anderen wel meer en zorgen ze zo voor meer volume(voordeel). Net als de schreeuwende aanbiedingen: als het werkt, gewoon houden, ik kijk er wel omheen. Ik vermoed dat bijvoorbeeld ouders van tweakers eerder op bol.com komen om bijvoorbeeld een cadeautje uit te zoeken, dan dat tweakers dat zelf doen, dus dat lijkt me de doelgroep om op te richten. Een tweaker koopt een spel eerder op Steam in de aanbieding.
offtopic:
Helaas, met die woorden zit je er natuurlijk net overheen :+

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Modbreak:De tijd is om. Dank voor alle bijdragen! Bol.com is nu aan zet, binnenkort meer details rond de uitslag!

Edit : er komt vandaag of morgen een update aan van bol.com. :)

[ Voor 30% gewijzigd door zeef op 09-11-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste bezoekers Tweakers.net,

Wat een geweldige hoeveelheid reacties hebben we van jullie gehad op onze vragenlijst en op onze vraag om mee te denken over verbeteringen aan onze winkel. Dit is supernuttige input voor ons. We zijn nu nog bezig om alle inzendingen te verwerken maar we wilden jullie alvast bedanken voor jullie inzet en het meedenken. Jullie ideeën zijn voor ons enorm waardevol.
We bekijken iedere inzending afzonderlijk. Omdat we zoveel input van jullie hebben gekregen, duurt het even om alles te verwerken. Uit al deze ideeën gaan we natuurlijk een winnaar van de laptop kiezen. Dat maken we op 25 november 2010 bekend. Hier laten we je ook weten wat we eerst gaan aanpakken. Houd deze pagina dus in de gaten!

Groeten,

Het bol.com-team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt dat jullie gekozen hebben voor deze manier en Tweakers.net, ik vond het leuk om op deze manier mijn super nuttige bijdrage te kunnen geven. En zo'n laptop is natuurlijk ook nooit mis :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Inderdaad, bij deze ook bedankt voor het vragen van onze reactie's, ik hou ervan als bedrijven community's vertrouwen en geloven wat ze kunnen.

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En nog een vraagje apart, kunnen jullie nog een keer zo'n reclame maken als die van singstar? :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een winnaar!

Allereerst willen we iedereen nogmaals bedanken voor de genomen moeite om jullie ideeën met ons te delen. We waren blij verrast door de ruim honderd postings die we hebben gehad en we hebben ze ook stuk voor stuk met veel interesse gelezen. Wat ons het meest opviel was hoeveel jullie bij bol.com betrokken zijn!

Uit de ruim honderd postings hebben we uiteindelijk een winnaar gekozen en dat is: Lars, detulp050. Natuurlijk zijn we blij met alle feedback die we krijgen maar de tips die Lars gaf, waren praktisch en to the point. Voor ons zijn dit concrete en realistische adviezen waar we meteen mee aan de slag kunnen. Het liefst zouden we de wijzigingen direct willen doorvoeren (of in ieder geval willen testen). Helaas is de realiteit dat wensen die eenvoudig lijken soms nogal wat voeten in aarde hebben en zullen we dus wat meer geduld moeten hebben. Gelukkig kunnen we op een aantal punten ook al goed nieuws melden; zo krijg je artikelen al wel op de dag van de release in huis, is er een begin gemaakt met m.bol.com en kun je al wel de boekenbon en VVV-bon inleveren. Begin volgend jaar staan er nog meer wijzigingen op de planning.

Jullie opmerkingen over een rommelige en onoverzichtelijke homepage hebben we direct kunnen verwerken. We hebben nu een nieuwe homepage live staan die beter voldoet aan jullie wensen. Natuurlijk kan het nog beter, dus daar blijven we aan werken en we blijven ook graag jullie mening horen.

We willen een dergelijke actie vaker gaan herhalen om een goed beeld te krijgen van wat onze klanten van ons vinden. Natuurlijk staan we tussendoor ook altijd open voor suggesties en ideeën. Hiervoor kun je het beste op ons weblog terecht waar we er een aparte pagina voor in hebben gericht: http://weblog.bol.com/ove...is-jouw-idee-voor-bolcom/

We hopen nog vaak van jullie te horen!

Groeten,

Het bol.com-team

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

In de startpost staat "maximaal 500 woorden (tekst!)" en de post met de meeste plaatjes wint.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53

Rhapsody

In Metal We Trust

Hij heeft 446 woorden en er stond toch niets over het 'niet mogen gebruiken' van afbeeldingen?

Daarnaast, net even teruggelezen, heeft hij m.i. toch een aantal goede ideeen beschreven. Ik heb niet alle reacties gelezen, maar van degene die ik gelezen heb is het wel een van de betere.

Gefeliciteerd detulp050!

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Er wordt gevraagd om 'tekst!'. De mockups die hij geplaatst heeft geven een beeld waar hij veel meer dan 446 woorden voor nodig had gehad. Buiten het feit dat hij inderdaad wel een paar goede punten aandraagt, is het gebruik van plaatjes, waardoor hij minder 'tekst!' nodig had, reden genoeg om hem niet mee te laten dingen naar de prijs. Maar, zie hier, hij wint.

Verwijderd

Gefeli detulp050!
Er zijn een hoop dezelfde "klachten" en opmerkingen, en detulp050 heeft gewoon slim gebruik gemaakt van plaatjes. Als er een loophole is moet je hem ook gebruiken ;)
Ik had ook graag wat gewonnen maar helaas, veel plezier met je nieuwe hebbedingetje :)

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:44
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:17:
Gefeli detulp050!
Er zijn een hoop dezelfde "klachten" en opmerkingen, en detulp050 heeft gewoon slim gebruik gemaakt van plaatjes. Als er een loophole is moet je hem ook gebruiken ;)
Ik had ook graag wat gewonnen maar helaas, veel plezier met je nieuwe hebbedingetje :)
Ik gun een ander ook dat hij wint alleen vind ik een vraag om tekst niet een vraag om plaatjes! Als ik dus een document schrijf met plaatjes, een screenshot maak en deze online zet kan ik dus 500+ woorden gebruiken "Want het is een plaatje"?

/achtedekomma: is die 446 woorden incl de woorden uit de plaatjes? :+

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

442, 'groeten' doen wij hier niet :+
(en een app.. tja).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mektheb
Boeiend hij heeft gewonnen, gefeleciteerd :D

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Als er letterlijk gevraagd wordt om "maximaal 500 woorden (tekst!)" en de enige post met plaatjes, die ook nog eens grofweg 80% van zijn post beslaan wordt als winnaar verkozen, terwijl hij overduidelijk niet aan de opdracht voldoet is op zijn zachtst gezegd nogal vreemd te noemen.

Ik denk dat veel andere kandidaten (waaronder ik) door het toevoegen van mockups een sterkere inzending hadden gehad. Ik gun een ieder zijn succes en geluk in een wedstrijd, maar graag wel binnen de gestelde kaders.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44
Niet zo flauw doen, mensen. ;) Het was een open opdracht waarbij Bol.com beslist wat de beste inzending is. Er is niet gezegd of er wel of niet plaatjes opgenomen mogen worden, en niemand heeft daar toelichting over gevraagd. Bol.com heeft bepaald welke post ze het beste vinden, zoals van te voren aangekondigd was, dus als je het niet met die gang van zaken eens bent, had je niet mee moeten doen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Gratz, maar IDD een beetje flauw dat de post met de meeste plaatjes wint. Ondanks dat het "Regelement" zij dat het om "Tekst!" moest gaan ;) .

Veel plezier met je laptop overigens!

Owja: Ik heb nogsteeds geen code voor gratis verzenden ontvangen, terwijl ik zowel een reactie hier heb gemaakt, als de enquete ingevult heb! (D4NG3R in "Help bol.com en maak kans op een HP DV7-...")

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• N3oC
Soultaker schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:55:
Niet zo flauw doen, mensen. ;) Het was een open opdracht waarbij Bol.com beslist wat de beste inzending is. Er is niet gezegd of er wel of niet plaatjes opgenomen mogen worden, en niemand heeft daar toelichting over gevraagd. Bol.com heeft bepaald welke post ze het beste vinden, zoals van te voren aangekondigd was, dus als je het niet met die gang van zaken eens bent, had je niet mee moeten doen.
Ik zou dan toch eens bij de OP kijken :X :
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:51:

[knip]
Bol.com nodigt je uit om in maximaal 500 woorden (tekst!) te beschrijven wat jij zou verbeteren en waarom. Je hebt daarvoor de tijd tot en met 24 oktober aanstaande. Bekijk de elekronica- en gamespagina's van bol.com en discussieer mee over bijvoorbeeld:
Wat is er verkeerd te begrijpen/interpreteren aan (tekst!)?

offtopic:
Valt tevens op dat de gevraage pagina's (elekronica en games) nagenoeg niet door de winnaar benoemd worden...?

@Hieronder:
Mektheb schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:04:
Ach ze hadden je ook een snoepje kunnen geven, had het je dan nog uitgemaakt ?
Of zijn we nu in eens mensen van principes.

Laat het lekker lopen, er kan er maar 1 de winnaar zijn.
Nee dat had mij iig niet veel uitgemaakt en had ik dezelfde mening gehad. Maak er dan een prijsvraag van in de richting: Schrijf/doe/creeer iets over bol.com en kiezen wij (bol) iemand die wint. Verder geen criteria waar je aan moet voldoen...

[ Voor 27% gewijzigd door N3oC op 25-11-2010 11:17 ]

• Mektheb
Ach ze hadden je ook een snoepje kunnen geven, had het je dan nog uitgemaakt ?
Of zijn we nu in eens mensen van principes.

Laat het lekker lopen, er kan er maar 1 de winnaar zijn.

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:02
Helemaal geweldig, bol.com heel erg bedankt, ik ben hier uiteraard heel erg blij mee!! _/-\o_ _/-\o_

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

N3oC schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:00:
[...]

Ik zou dan toch eens bij de OP kijken :X :

[...]

Wat is er verkeerd te begrijpen/interpreteren aan (tekst!)?
De winnaar heeft toch (tekst!) gebruikt? Er is niets over plaatjes gezegd, en zoals iemand anders al zei, niemand heeft er naar gevraagd. Ik vind het slim gedaan van hem. Wel een beetje kinderachtig om dan ná een 'prijsvraag'te gaan klagen (omdat je niet gewonnen hebt?)

• N3oC
Rhapsody schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:17:
[...]
De winnaar heeft toch (tekst!) gebruikt? Er is niets over plaatjes gezegd, en zoals iemand anders al zei, niemand heeft er naar gevraagd. Ik vind het slim gedaan van hem. Wel een beetje kinderachtig om dan ná een 'prijsvraag'te gaan klagen (omdat je niet gewonnen hebt?)
Zelfde vond ik met de prijsvraag met die sony 3d tv (werd ook tekst gevraagd, en won een slecht PhotoShop plaatje...), hij heeft inderdaad tekst gebruikt dat hoor je mij niet ontkennen. Echter als ik alle woorden optel uit plaatjes en tekst kom ik op 500+ uit (tekst is tekst, plaatje of niet). Ik vind wel dat de winnaar goede punten noemt, maar niet naar de opdracht/vraag die is gesteld. Outside the box thinking tot daar aan toe, maar ik vind dit op z'n minst nogal vreemd...

[ Voor 3% gewijzigd door N3oC op 25-11-2010 11:24 ]

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Feit blijft dat er totaal niet aan de opdracht is voldaan door de winnaar. 80% van zijn post bestaat uit plaatjes, maar 10% van zijn tips zijn elektronica en games gericht, maar nog niet eens specifiek.

Bol.com vraagt om verbeteringen voor Games en Elektronica, want daar zijn hier de experts van aanwezig. Het format van de inzending moet 'tekst!' zijn in maximaal 500 woorden. De winnaar gebruikt voornamelijk afbeeldingen om zijn tips over te brengen, en maar net 10% van zijn tips is voor de gevraagde secties van toepassing. Er is door detulp050 in de verste verten niet aan de opdracht voldaan, maar hij wint wel.

Ik ben echt geen slechte verliezer, maar dit is de marathon winnen op de fiets op een korter parcours.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44
Toch is het aan Bol.com om te beslissen of het afwijken van de regels reden voor diskwalificatie is of niet. De beoordeling van dit soort opdrachten is per definitie subjectief. Voor het zelfde geld had Bol.com een post gekozen die aan alle formele eisen voldoet, maar waarin allemaal domme suggesties gedaan worden. Was je dan wel tevreden geweest?

Normaal gesporken staat er bij dit soort opdrachten ook altijd "over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd"; dat is om dit soort discussies te voorkomen, want er zijn altijd wel een paar deelnemers of toeschouwers die het niet eens zijn met het eindoordeel. Als je met iedereen rekening moet houden kun je simpelweg niet tot een eindoordeel komen.

• N3oC
Soultaker schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:31:
Toch is het aan Bol.com om te beslissen of het afwijken van de regels reden voor diskwalificatie is of niet. De beoordeling van dit soort opdrachten is per definitie subjectief. Voor het zelfde geld had Bol.com een post gekozen die aan alle formele eisen voldoet, maar waarin allemaal domme suggesties gedaan worden. Was je dan wel tevreden geweest?

Normaal gesporken staat er bij dit soort opdrachten ook altijd "over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd"; dat is om dit soort discussies te voorkomen, want er zijn altijd wel een paar deelnemers of toeschouwers die het niet eens zijn met het eindoordeel. Als je met iedereen rekening moet houden kun je simpelweg niet tot een eindoordeel komen.
Dus als jij een volledige dummie bol.com had gemaakt en naar had verwezen in je post had dat ook goedgekeurt moeten worden? Of een screenshot van 2000 woorden (is toch een plaatje?)?

Dit is de regels aanpassen/niet aanhouden tijdens de wedstrijd (eigenlijk beoordeling) zonder deelnemers dat te laten weten! Als de opdracht goed was aangehouden en dan wordt de prijs door iemand gewonnen is er veel minder discussie over, hooguit discussie op inhoud en niet op de regels...

• zeef
Ik heb de winnende post gecopy-paste in notepad en zo zonder plaatjes bekeken. Dan is het een leesbaar en begrijpelijk verhaal. Was het nou een verhaal in plaatjes dan had je absoluut een punt gehad maar dat is in het niet. Na de 'Sony strip' weet ik hoe gevoelig dit ligt dus is er nog eens extra naar gekeken of dit 'kon'. Als je objectief naar onderstaande kijkt dan kun je niet anders concluderen dan dat het -ook zonder plaatjes- een duidelijk verhaal is.
Beste bol.com

Zelf ben ik een goede klant van bol.com. Leuke aanbiedingen, snelle levertijd, groot assortiment en ik ben gewend aan de site. Qua Electronica kan ik vooral meegeven dat het assortiment toch breder mag zijn. Bij een beperkt assortiment verwacht ik eerder prijsknallers. In het algemeen heb ik nog 15 tips om de site te verbeteren

1. Speciale aanbiedingen voor terugkerende klanten. Deze aanbiedingen komen naar voren op basis van eerdere bestellingen, gelieerde producten en populaire producten. Zie voorbeeld hieronder:

2. Bij elke bestelling krijg je een combo-korting aangeboden (copy with pride from Amazon). Er is nu al wel een ‘anderen bestelden ook’, maar dit is een concreet aanbod. Zie voorbeeld hieronder:

3. Zoeken in de DVD-sectie: ook de mogelijkheid om alleen in Blu-Rays te zoeken

4. De Bol.com Top 50 met best verkochte artikelen over de hele site (dus niet alleen per categorie)

5. Leveringen ook naar Kiala of DHL-punt (dan kun je het daar ophalen wanneer het jouw schikt. Voordeel van DHL-punten zijn de ruime openingstijden (veel zaken tot 22 uur en het hele weekend). Je kunt hier ook heel makkelijk retourzendingen afgeven.

6. De Dagaanbieding. Elke dag één superaanbieding waarvoor elke bol.com-klant elke dag even de site komt checken. Maximaal xx aantal van dit product voor deze prijs, gedurende gelimiteerde tijd. Zoals bij Ibood. Veel spannender dan een weekaanbieding.

7. Klanten die minimaal x bestellingen hebben geplaatst krijgen boven de 15 euro gratis verzending. Of een spaarpuntensysteem (Bollo’s!)

8. Één account per klant. Dus niet een aparte koop- en verkoopaccount voor 2e hands artikelen

9. Bij 2ehands artikelen: mogelijkheid tot reageren op feedback en feedback kunnen geven op kopers.

10. App voor bol.com voor Android, Ipad en Iphone

11. Bij verfijnen op resultaat: aanvinkvakjes om meerdere categorieën tegelijk te gebruiken, zie voorbeeld:

12. Bij pre-orders zou ik graag de bestelling in huis hebben op de dag van de release in plaats van verzending op de dag van release. Jullie krijgen de release toch bijna altijd eerder op voorraad.

13. Inwisselen van VVV-bonnen zou echt super zijn

14. Als je zoekt naar een bepaald product, dan niet alle navenante accessoires meenemen in de resultatenlijst. Meest relevante artikelen eerst.

15. One-stop-shopping/Click to buy now: Met één druk op de knop (terwijl je bent ingelogd) de hele bestelling afronden en naar Ideal gestuurd worden. Dus niet in meerdere stappen het proces doorlopen.

Deze tips moeten van bol.com nog meer the ‘online comfort shop’ maken voor heel Nederland. Lijkt me goed te doen!

Groet,

Lars

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even niet flauw doen ofzo, van mij hoeft het resultaat niet meer aangepast te worden. maar het moest over de Games en Elektronica afdeling gaan.. Daar ging zijn post dus echt NIET over. Alleen het idee van een App voor smartphones komt hier "Ietsje" mee overeen.

• N3oC
zeef schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:37:
Ik heb de winnende post gecopy-paste in notepad en zo zonder plaatjes bekeken. Dan is het een leesbaar en begrijpelijk verhaal. Was het nou een verhaal in plaatjes dan had je absoluut een punt gehad maar dat is in het niet. Na de 'Sony strip' weet ik hoe gevoelig dit ligt dus is er nog eens extra naar gekeken of dit 'kon'. Als je objectief naar onderstaande kijkt dan kun je niet anders concluderen dan dat het -ook zonder plaatjes- een duidelijk verhaal is.

[...]
Sorry maar dan valt zijn inzending een beetje stil:
Punt 2: welk voorbeeld?
Punt 11: Wat moet ik zien?

Verder punten die genoemd zijn, waren al mogelijk bij bol.com wat de post nog verder uitdunt...

I'm with D4NG3R! :+

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:51:

Help bol.com en maak kans op een HP DV7-4040ED laptop!

Bol.com beschouwt tweakers als experts op het gebied van elektronica en games die ook de nodige ervaring hebben met online winkelen. Bol.com daagt je daarom uit mee te denken over hoe bol.com verbeterd kan worden.

Bol.com nodigt je uit om in maximaal 500 woorden (tekst!) te beschrijven wat jij zou verbeteren en waarom. Je hebt daarvoor de tijd tot en met 24 oktober aanstaande. Bekijk de elekronica- en gamespagina's van bol.com en discussieer mee over bijvoorbeeld:
Vetgedrukt zie je de eisen waaraan de inzending moet voldoen. Vergelijk deze eisen nu eens objectief met de winnende inzending. Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat er een terechte winnaar is gekozen?

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Bol.com daagt je daarom uit mee te denken over hoe bol.com verbeterd kan worden.

Erg kinderachtig allemaal hoor. De meest bruikbare tip is wellicht: bol.com, top dat jullie bij de bezoekers vragen wat er verbeterd kan worden, maar wellicht is Tweakers niet de juiste plek daarvoor...

• zeef
FirePuma142 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:46:
[...]

Vetgedrukt zie je de eisen waaraan de inzending moet voldoen. Vergelijk deze eisen nu eens objectief met de winnende inzending. Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat er een terechte winnaar is gekozen?
Blijkbaar denkt Bol.com daar anders over. Het is jammer dat je niet gewonnen hebt maar daar kan ik verder weinig aan veranderen. Wat ik wel kan doen is je veel succes wensen bij de volgende actie.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Rhapsody schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:51:
Bol.com daagt je daarom uit mee te denken over hoe bol.com verbeterd kan worden.

Erg kinderachtig allemaal hoor. De meest bruikbare tip is wellicht: bol.com, top dat jullie bij de bezoekers vragen wat er verbeterd kan worden, maar wellicht is Tweakers niet de juiste plek daarvoor...
En na de door jouw gequote zin komt de uitwerking van die uitdaging. Ik doe mee aan een wedstrijd om te winnen, als ik dan bemerk dat de wedstrijd op oneerlijke wijze wordt gewonnen, dan zeg ik daar wat van. Als (mezelf niet meegerekend) N3oC, D4NG3R of Joosie200 had gewonnen, dan had ik daar vrede mee gehad.
zeef schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:58:
[...]

Blijkbaar denkt Bol.com daar anders over. Het is jammer dat je niet gewonnen hebt maar daar kan ik verder weinig aan veranderen. Wat ik wel kan doen is je veel succes wensen bij de volgende actie.
Natuurlijk had ik graag gewonnen, logisch. En ik doe gerust mee aan een verloting, zoals onder de stemmers op de Gouden Steeksleutel plaats vindt. Maar een wedstrijd met inzending op Tweakers.net, daar denk ik nog wel een keertje extra over na voor ik mee doe. Ik heb namelijk geen enkel idee aan welke criteria mijn inzending zou moeten voldoen, aangezien van de voor de wedstrijd geldende criteria bijna volledig kan worden afgeweken zonder dat het je winkansen doet slinken. Sterker nog, het vergroot ze.

[ Voor 38% gewijzigd door FirePuma142 op 25-11-2010 12:07 ]

• N3oC
Jij had ook mogen winnen hoor The Killer ;) :+

Graag zou ik in dit topic een reactie van bol.com zien als dat mogelijk is? Zij hebben DM uit staan dus dat gaat helaas niet lukken :P Ik ben wel benieuwd of zij hier misschien nog het eea over willen verduidelijken gezien de hoeveelheid vragen in dit topic?

@Zeef, een loting is weer heel wat anders dan een beroordeling om te winnen!

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 12:55
Lars, gefeliciteerd jongen!

Niemand zegt hier iets over maar inhoudelijk vind ik het allemaal wat flauw. Ik zie nog steeds geen duidelijke visie, een punt dat door meerdere tweakers is aangedragen, ik zie nog steeds geen usability verbeteringen, wat ook door velen aangedragen is (tenzij iemand vindt dat de site met met Lars' punten intuïtiever wordt?). Het enige dat ik zie zijn een paar 'quick wins' die direct op de site uitgevoerd kunnen worden. De beoordeling door bol.com heeft een zeer duidelijke signatuur van marketeers (af te leiden uit wat ze belangrijk vinden) en het budget voor 'vernieuwing' is blijkbaar zeer beperkt (voorgestelde aanpassingen stellen echt geen r*k voor). Teleurstellend.

Verwijderd

Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

N3oC schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:39:

Graag zou ik in dit topic een reactie van bol.com zien als dat mogelijk is? Zij hebben DM uit staan dus dat gaat helaas niet lukken :P Ik ben wel benieuwd of zij hier misschien nog het eea over willen verduidelijken gezien de hoeveelheid vragen in dit topic?
Komt er nog een reactie op bovenstaande vragen? Volgens mij verplicht een fiasco als dit de organisatoren tot enige uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
FirePuma142 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:37:
[...]

Komt er nog een reactie op bovenstaande vragen? Volgens mij verplicht een fiasco als dit de organisatoren tot enige uitleg.
`

Ik heb gisteren via de link uit de TS een bericht gestuurd, nadien is bol.com minimaal 2 maal inlogd geweest (handig die stats 8) ) waarbij ze tot op heden nog geen reactie op mijn vragen hebben gegeven... |:( Ik vind het niet netjes als bol.com helemaal geen antwoord geeft (er is namelijk niet gezegd dat er NIET over de uitslag gecorrespondeerd wordt wat impliceert dat dit dus WEL gebeurt :+ om maar achter de komma te blijven)

Ik wil wel afwachten op de reactie van bol.com, 1 dag om te reageren is wel kort :P

ps weekend-modus: alle woorden in de plaatjes zijn er minimaal 201 (en ja, ik heb zitten tellen :+ ) + 442 die iemand al geteld heeft kom ik op 643 voor de 'winnaar' O-)

[ Voor 61% gewijzigd door N3oC op 27-11-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Wat een gehuil zeg, pick your losses en klaar :)
Winnaar is al beslist nothing you can do, en door zulk drama zouden anderen vast besluiten het nog een keer te doen

Denk dat het voor de meeste hier niet weg gelegd is om mee te doen aan zo'n actie, want hij heeft eerlijk gewonnen en prima ze inzending geregeld.
FirePuma142 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:37:
[...]

Welk Fiasco ?, dat je niet gewonnen heb ?.

[ Voor 63% gewijzigd door Mektheb op 27-11-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 09:29
Ik lees echt met verbazing dit topic door :| . Ik heb ook de meeste inzendingen gelezen en daar zitten zeker goede tips tussen. Helaas moet de enige met plaatjes dan winnen :/ .. Ik snap best dat de uitleg die hij geeft op deze manier nog duidelijker word, maar als bijna iedereen alleen tekst gebruikt, zegt dat wel iets over hoe de opdracht is begrepen! ;)

De uitleg over de site van Bol is ook niet helemaal wat er gevraagd is in de startpost... Het ging om twee specifieke gedeelten van de site en niet over het algemeen van de site (dat is wat bijna iedereen heeft gelezen). Natuurlijk kan je een paar punten algemeen houden, dat geeft aan dat je verder denkt dan nodig is.

Maar wat mij ook opvalt is dat punten 1, 2, 6, 7 en 13 over geld gaan... Misschien overbodig? Tuurlijk zitten er goede punten tussen! VVV-bonnen inwisselen is super, maar liggen deze tips binnen de criteria?

Punten 3, 10 en 11 komen in de buurt van de electronica- en gamespagina's. Hoewel ik over 10 ( de App nog twijfel of deze daarbij past). De App vind hij alleen maar nodig voor Android en Apple. Ik voel me achtergesteld met mijn Windows phone... :F
Mektheb schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:42:
Wat een gehuil zeg, pick your losses en klaar :)
Winnaar is al beslist nothing you can do, en door zulk drama zouden anderen vast besluiten het nog een keer te doen

Denk dat het voor de meeste hier niet weg gelegd is om mee te doen aan zo'n actie, want hij heeft eerlijk gewonnen en prima ze inzending geregeld.
Ik heb het gevoel dat je je een beetje aangevallen voelt, is nergens voor nodig :') . Het lijkt erop dat ook jij het jammer vind dat je niet hebt gewonnen (wie niet..?). Het enige wat jij eigenlijk zegt is dat niemand moet zeuren en 'done is done'. Maar wat vind je er nu eigenlijk zelf van? Ben je het er mee eens? Of heb je ook je tijfels? Geef eens een eerlijke mening?

Al met al denk ik dat Bol hiermee een flink aantal mensen met open monden heeft laten zitten, waarom persé die éne met plaatjes? En als Bol ook even een eigen mening/verklaring wil geven waarom ze de winnaar niet hebben gekozen naar aanleiding van de opdracht? Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Eerlijke mening.
Simpel :Bol heeft de winnaar gekozen en dat betekend toch dat het klaar is ?.
Ik voel me niet aangevallen, vindt het gewoon een beetje jammer mensen er zo over tekeer gaan omdat ze volgens hun principe meer de winnaar zijn dan de winnaar nu.
Ik zelf vind het ook jammer ik niet gewonnen heb, maar vindt niet dat die van mij beter is of die van hem slechter of dat die van mij meer in de "rule van het topic zat".
Ze hoeven niet te vermelden waarom?.
Ook vindt ik dat Bol.com ons niks verschuldigd is, het is misschien wel zo NETJES om het te doen maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mektheb schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:08:
Eerlijke mening.
Simpel :Bol heeft de winnaar gekozen en dat betekend toch dat het klaar is ?.
Ik voel me niet aangevallen, vindt het gewoon een beetje jammer mensen er zo over tekeer gaan omdat ze volgens hun principe meer de winnaar zijn dan de winnaar nu.
Ik zelf vind het ook jammer ik niet gewonnen heb, maar vindt niet dat die van mij beter is of die van hem slechter of dat die van mij meer in de "rule van het topic zat".
Ze hoeven niet te vermelden waarom?.
Ook vindt ik dat Bol.com ons niks verschuldigd is, het is misschien wel zo NETJES om het te doen maar het hoeft niet.
Bol.com heeft een winnaar verkozen, welke zich niet aan de regels hield. En welke amper wat vertelde over de gevraagde opdracht (Games en Elektronica).
Vandaar dat wij wat verontwaardigt zijn. We zouden dan ook graag een reactie van Bol.com horen.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 27-11-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
D4NG3R schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:09:
[...]

Bol.com heeft een winnaar verkozen, welke zich niet aan de regels hield. En welke amper wat vertelde over de gevraagde opdracht (Games en Elektronica).
Vandaar dat wij wat verontwaardigt zijn. We zouden dan ook graag een reactie van Bol.com horen.
Ja een thinking out of the box inzending, ik snap het wel maar dat er zo moeilijk om gedaan word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Omdat tijdens de PS3 3D contest er ook al een gigantische opstand kwam, omdat er in de regels stond dat het om tekst moest gaan.. Hier staat er zelfs nog duidelijk (IN TEKST!) bij. En dan nog word de winnaar verkozen vanwege zijn plaatjes!? Kom nou, als er iets in de regels staat. Heb je je daar aan te houden, als er geen (IN TEKST!) naast stond, had ik ook wel uitvoerig wat met plaatjes gemaakt.
Daarnaast gaat zijn post niet over de onderdelen waar je wat voor moest verzinnen (Games en Elektronica).
Als jij een wedstrijd houd, ga je toch ook niet de persoon belonen die zich eigenlijk niet aan de regels hield :S?

De winnaar hoeft van mij absoluut niet meer veranderd te worden, maar ik wil WEL een reactie van bol.com, waarom ze zich niet aan hun eigen regels hebben gehouden. En waarom iemand die eigenlijk geen van de vragen beantwoorde won.

Edit: @ Hieronder, Bol.com heeft nog helemaal geen reactie gegeven waarom ze ons eigenlijk belazerd hebben. Zijn post voldeed niet aan de eisen: (Tekst!) & Over Elektronica en Games. Dus waarom won hij?

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 27-11-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ok, zo kan 'ie wel weer. De punten van deze en gene zijn nu wel gemaakt, er wordt nu alleen herhaald. Er is een reactie van Bol gepost, ze hebben een winnaar gekozen en daar zullen jullie het mee moeten doen. Nu stoppen met welles-nietessen anders gaat ook dit topic op slot.

Edit : Gewoon doorgaan in een edit is ook reden voor een slotje. Laatste waarschuwing!

Bol.com heeft een winnaar gekozen uit alle inzendingen. Ik vind het oprecht jammer voor je dat je niet gewonnen hebt maar je zal er toch mee moeten leren leven. Bol.com heeft de afweging zelfstandig gemaakt en is niemand enige verantwoording verschuldigd over hun keuze. Je kan daar wel om blijven vragen maar dat is naar mijn bescheiden mening een heilloze weg. Zeker als je dat van een webwinkel gaat vragen op zaterdagmiddag om 16 uur.....

Iemand heeft een -in de ogen van Bol- betere post gemaakt dan die van anderen en daarmee gewonnen. Alle grote woorden die je gebruikt gaan de uitslag niet veranderen, gaan de overwegingen niet veranderen en de uiteindelijke keuze gaat daardoor ook niet veranderen. Een oud Surinaams spreekwoord zegt dan ook : "wie met modder gooit verliest grond". Accepteer het gewoon in alle waardigheid.

[ Voor 61% gewijzigd door zeef op 27-11-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zal dan herhalen dat ik een antwoord van dan wel Tweakers.net dan wel Bol.com, maar het liefst allebei, niet meer dan redelijk vindt naar gelang het uitgesproken onbegrip vanuit andere forumbezoekers. Het verschuilen achter het feit dat er nu eenmaal een winnaar is gekozen vind ik ronduit zwak.

Verder zou een bevestiging vanuit Tweakers.net dat de regels van open wedstrijden (en dus geen verlotingen) voortaan niet alleen scherp worden opgesteld, maar ook scherp worden nageleefd op zijn plaats zijn. Na het Sony-drama en het Bol.com-fiasco is een toekomstige derde falikante misser natuurlijk onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het enige dat je nog bewerkstelligt met je geklaag over de uitslag is dat Bol.com een volgende keer wel twee keer nadenkt voor ze nog een prijsvraag uitschrijven op Tweakers.net.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
FirePuma142 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:39:
Ik zal dan herhalen dat ik een antwoord van dan wel Tweakers.net dan wel Bol.com, maar het liefst allebei, niet meer dan redelijk vindt naar gelang het uitgesproken onbegrip vanuit andere forumbezoekers. Het verschuilen achter het feit dat er nu eenmaal een winnaar is gekozen vind ik ronduit zwak.

Verder zou een bevestiging vanuit Tweakers.net dat de regels van open wedstrijden (en dus geen verlotingen) voortaan niet alleen scherp worden opgesteld, maar ook scherp worden nageleefd op zijn plaats zijn. Na het Sony-drama en het Bol.com-fiasco is een toekomstige derde falikante misser natuurlijk onacceptabel.
Vraag : niet herhalen
Actie : toch doen
Reactie : slotje.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De tijd is om. Dank voor alle bijdragen! Bol.com is nu bezig om alle inzendingen te verwerken, binnenkort meer details rond de uitslag!