Geachte heer en mevrouw Bolpuntcom,
Op uw uitnodiging om te beschrijven wat ik aan uw website zou willen verbeteren ga ik volgaarne in. Hieronder mijn bevindingen.
Hopende u hiermee van dienst te zijn teken ik met vriendelijke groet,
Baron.
Rapport inzake verbeterpunten:
Als referentiekader heb ik de mening gepeild in mijn vriendenkring inzake onderstaande organisatie-onderdelen:
-Design
-Navigatie
-Productaanbod
-Specificaties, weergave artikelen
-Levertijden
-Service
De flexibilisering van structurele organisatie-onderdelen waarbij de synergie met de systeemintegratie win-win situaties creëert laat ik buiten beschouwing en dient desgewenst in een nader onderzoek aan de orde te komen.
Ik behandel de business-architecture chronologisch.
Als we het over design hebben moeten we bij mijn vriendin Haagse Beppie zijn.
Zij ontwerpt websites voor de fine fleur van het Haagse entrepeneursgilde w.o. de firma Liszt&Bedroch.
Beppie in plat Haags: ‘Krijtestrakke site! Groen-geel zou natuurlijk vetter zijn maar dat vind ik voor alle websites. Gewoon het hele internet groen-geel, weetjewel ! Bakkie pleur, gooz?'.
Mijn gemoedelijke drinkmaatje ‘Jean de Belg’ is meester navigator.
Drop hem geblinddoekt in een willekeurige stad en hij navigeert moeiteloos naar het dichtstbijzijnde café!
Jean in romig Vlaams: ‘Voor ons Belgen is de navigatie op den Bolle nochtans zeer eenvoudig. Vast en zeker niet zo ambetant als van de meeste online bedrijven. Ik ben er fier op cliënt te zijn!’
De goeroe op het gebied van productaanbod is bloedgabbertje 'Amsterdamse Arie' die sinds jaar en dag op de markt staat met zijn kraam met van alles en nog niks.
Arie meent: 'Bol is natuurlijk geen achenebbisj zakie. Ze verkopen absoluut geen tinnef.
Toppio assortiment en je wordt er niet vernacheld'. Arie kan het weten!
Specificaties en weergave van artikelen. Het metier van mijn kennis Eugène.
Eugène is etaleur bij een vooraanstaande modezaak. Hoe ik hem heb leren kennen gaat u niets aan!
'Beeldige kleurtjes, ééééénige banners en wat een zalige grote knoppen' zijn de superlatieven die 'Eu' gebruikt. ‘Wat een uitgebreide specs’ en ‘gepositioneerd als in een droom’ , voegt hij er likkebaardend aan toe! Wat hij over het blauwe mannetje zei laat ik hier achterwege.
Mijn Rotterdamse homey Regilio is de expert op het gebied van levertijden. Bel hem op zijn mobiele nummer en het spul is onderweg!
Aan hem vroeg ik wat zijn hooggewaardeerde mening was inzake levering.
'Bol puntje com steekt er met kop en schotel bovenuit, zeker weten’, was zijn spontane antwoord!
Zakenvrindje 'Wassenaarse Wouter' is de man die alles weet over serviceverlening-tot-de-deur.
Mieters, amice. Ik had voor mijn navigatiesysteem zo’n kekke draagtas besteld die zo leuk kleurde bij mijn antieke ‘British racing green’ Jaguar.
Helaas kon de tas mijn secretar…pardon…gemalin Katelijne niet bekoren. Na een korte telefonade mocht ik dat gevalletje retourneren. Reeds de volgende dag had ik mijn europegeltjes terug, zeg. Ik had natuurlijk ook kunnen opteren voor een andere voiture…
De algehele indruk van Bol.com werd het beste omschreven door mijn makker Ali uit Almere: ‘Wallah, Bol punt com, echt niet dom!’
Mijn advies: niets veranderen.
Vandaar de maximale score: een tien met een gniffel!
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 15-10-2010 17:36
]