ja en ook een magnetron, pc, tv, canal+...Op vrijdag 16 maart 2001 02:25 schreef Tupolev het volgende:
Heeft God een radio dan?
oh ja hij heeft ook nog een scooter
Anoniem: 24833
ja en ook een magnetron, pc, tv, canal+...Op vrijdag 16 maart 2001 02:25 schreef Tupolev het volgende:
Heeft God een radio dan?
Anoniem: 13700
There is no art to find the minds construction in the face
Anoniem: 24569
Dus hoeft de uitdijing niet te stoppen.bizarrely, the skies might even contain facsimiles of the earth at some earlier era
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Als dit zo zou zijn, dan zou je spiegelbeeld na spiegelbeeld moeten zien, en dit geeft zo'n chaos dat je dan toch nooit een vorm uit kan halen?De kosmologische achtergrondstraling geeft een beeld van het universum zoals het bij zijn ontstaan was. Is het dan zo vreemd aan te nemen, dat een deel van die achtergrondstraling afkomstig is van de materie, die later de aarde gevormd heeft?
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Ik heb me dus het volgende wel eens afgevraagd:En aangezien het heelal even snel expandeert als het licht, zien we alleen reflecties uit het vroege verleden van het heelal, toen het nog klein was.
Wij zien de ontploffing van de big bang niet, wij zien achtergrond straling en sterren/zonnen die constant licht uitstralen... dit is dus later vertrokken en haalt ons dus NU in...Als wij met de hubble of andere VLT het heelal bestuderen, en wij zien een sterrenstelsel/het jonge heelal van geschat 14 miljard jaar oud. Dan heeft dat licht er dus 14 miljard jaar over gedaan, om hier te komen, maar wij zijn hier ook nog maar 14 miljard jaar, en kunnen dus nooit op een plaats zijn waar dat licht komt als het er 14 miljard jaar over gedaan heeft om hier te komen omdat wij hier nooit zo snel zouden kunnen zijn omdat wij nooit met de snelheid van het licht reizen. (uitgaande van een big-bang)
Dat is denk ik niet te vergelijken met 3D -> 4DAls je nu eens het oppervlak van de aarde bekijkt, hoe lang kun je daarover blijven wandelen, tot je aan een grens komt en er van af valt?
Dat wij de big-bang niet zien, weet ik wel, maar ik zag gister een foto'tje van de Nasa van het jonge heelal, hierin zie je dus echt sterrenclusters heel dicht op elkaar.wij zien achtergrond straling en sterren/zonnen die constant licht uitstralen... dit is dus later vertrokken en haalt ons dus NU in...
Ja duh...Confuzer>> licht gaat maar met de lichtsnelheid. Hoe verder weg de sterren zijn die we met onze telescoop bekijken, hoe langer het licht erover heeft gedaan ons te bereiken, dus hoe ouder het licht is dat we zien. Als wij een sterrenclusten bekijken die op 14 miljard lichtjaar afstand staat, dan bekijken we dus die cluster zoals hij 14 miljard jaar geleden was...
Het was niet zo jong als ik dacht (en ook niet zo nieuw nieuwtje, het was laat gisterFoto's van het jonge heelal? gefilterd dan door alle lichtstralen die er nu uitgezonden worden? geef is een link... ben benieuwd...
Waar zit de grens dan volgens jou? En wat wil je ermee zeggen? Als ik zeg dat het heelal niet oneindig is, dan bedoel ik dus dat het afmetingen heeft. Een bol met een bepaald oppervlakte die in km^2 (of vierkante lichtjaren van mij part) uit te drukken is, is niet oneindig, ook al kun jij er veel wandelingetjes maken zonder steeds dezelfde plekken te bezichtigen. Zoals al eerder uitgelegd is kun je het heelal (wil je het begrijpelijk houden) het best uitleggen als een bol, dus 3D. Ik weet dat er meer dimensies zijn, maar daar maak je het alleen maar onnodig ingewikkeld door. Als je nu de tijd dat het heelal (volgens de wetenschap, is niet 100% zeker) bestaat (is seconden) eens vermenigvuldigd met de snelheid van het licht (want daarmee dijt het uit), dan krijg je de straal van het heelal. Met die straal kun je (dat het heelal een bol is, lijkt me logisch) de inhoud, het oppervlak en nog veel meer leuks uitrekenen.Als je nu eens het oppervlak van de aarde bekijkt, hoe lang kun je daarover blijven wandelen, tot je aan een grens komt en er van af valt?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Is niet helemaal waar, want in het begin gelde er een andere tijd dan nu, door relativisische effecten. Het heelal is de eerste paar seconden met wel 10^18e (ongeveer,dacht ik) gegroeid, daarbij komt nog eens het feit dat je het heelal niet simpelweg als een 3d bol kan zien. Het heelal dijt met de snelheid van het licht uit, maar wel alle kanten op, dus de ruimte ertussen ook.Als je nu de tijd dat het heelal (volgens de wetenschap, is niet 100% zeker) bestaat (is seconden) eens vermenigvuldigd met de snelheid van het licht (want daarmee dijt het uit), dan krijg je de straal van het heelal. Met die straal kun je (dat het heelal een bol is, lijkt me logisch) de inhoud, het oppervlak en nog veel meer leuks uitrekenen.
Als je je bedenkt dat we de leeftijd van het heelal al hebben afgerond, maakt jouw bewerking relatief weinig uit. Daarbij heb ik het alleen effe uitgerekend om aan te tonen dat er gewoon een meetbare waarde te geven is aan de grootte van het heelal.Op dinsdag 20 maart 2001 18:04 schreef Defspace het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar, want in het begin gelde er een andere tijd dan nu, door relativisische effecten. Het heelal is de eerste paar seconden met wel 10^18e (ongeveer,dacht ik) gegroeid, daarbij komt nog eens het feit dat je het heelal niet simpelweg als een 3d bol kan zien. Het heelal dijt met de snelheid van het licht uit, maar wel alle kanten op, dus de ruimte ertussen ook.
Je kan het zo simpel, simpelweg niet stellen.
[edit]
Ik bedenk me dat 10^18e niks zegt als je niet weet ten op zichte van wat, maar de preciese uitdijing zou ik op moeten zoeken, dus dat houden jullie te goed.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
ik ken dat probleem...Op woensdag 21 maart 2001 02:05 schreef mietje het volgende:
LD, de Hubble constante ligt voor zover we nu kunnen bepalen tussen 68 en 78 km/sec/Mparsec. Zeker geen lichtsnelheid en natuurlijk relatief aan de afstand. Dat is nu juist een van die 3d bol paradoxen.
Ik heb het draadje nog eens doorgelezen en ik moet toegeven dat ik zelf weer eens lekker warrig heb liggen typen en aan de misvatting heb bijgedragen. Dat gebeurt als ik te veel post, ik doe wel weer een ietsie rustiger
Anoniem: 958
Ik vind het ook een mooie gedachte, en ik denk ook dat uiteindelijk zal blijken dat Omega=1 hoewel er momenteel geen bewijzen voor zijn dat dit zo is, en de aanwijzingen die er zijn het meer tegen spreken dan voor, denk ik toch dat dat de oplossing is.Ruimtetijd, massa en dus alle deeltjes het komt allemaal uit energie!
Ik vind dit best een mooie gedachte. Er hoeft alleen een gigantische hoeveelheid energie aanwezig zijn geweest bij de big bang,
Anoniem: 24996
Dus als wij on dat 'niets' bestaan, is er toch niet niets, maar iets, want wijzelf bestaan er in, en wijzelf zijn niet niets maar iets....Op woensdag 21 maart 2001 13:56 schreef Defspace het volgende:
[..]
Dat is toch een heerlijke gedachte, er is niets, maar wij bestaan in dat niets
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq