wow, laatste stukje wat je schreef was een beetje onduidelijk
Maar die bellen kunnen dus vervormingen van ruimte zijn waardoor alle materie net zoals kreukels in een vlak stuk papier alles in de kieren laat zitten zodat er een dichtheids patroon optreedt?
Hierdoor zal een 2 dimensionaal wezen krachten ondervinden waarvan hij de bron niet kent toch? deze krachten zijn dan wel 3D...
Als ik het zou vertalen dan werkt er in onze 3D ruimte een 4D kracht die zwaartekrachtvelden/ruimtevervormingen opwekt die materie niet gelijkmatig verdeeld...
Als de 3D ruimte dan een 4D bol zou zijn (net zoals de opp van een ballon met 2D) dan zou ik 1 kant op kunnen vliegen, als het ware een kromming ondervinden waarvan ik niks merk, en weer bij de aarde uitkomen?
Stel dat dit zo is, moet er dan niet een 4D "inhoud" zijn? Of is dit weer niks?
Als het net als een ballon geen werkelijke inhoud heeft (aanemen dat het een ballon is die uitzet in vacuum) dan bestaat alleen het oppervlakte van de ballon... dit wil zeggen dat er een 3D effect is maar dat 3D eigenlijk NIET bestaat (klinkt krom, maar de natuur is nou eenmaal onvatbaar)... (namelijk alleen het oppervlakte van de ballon is realiteit).
Dat zou zeggen dat er tijd is maar dat tijd eigenlijk alleen NU is en niks anders...
Voortgang in de tijd veroorzaakt dus onze expansie en dooft ons langzaam uit.
(eigenlijk moet je weten dat ik het concept tijd niet als een dimensie zie, als mijn redenering klopt (of niet te ontkennen is) kan ik deze 2 denkwijzen in elkaar passen..

en heb ik een persoonlijke visie/theorie geschapen binnen de grenzen van onze wetenschap

lekker puh)
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril