@FreezeXJ: Mooi verwoord, zo'n reactie kan ik toch iets meer mee.
Hoe je ook over censuur/het bijschaven van andermans posts denkt of hoe je het ook wil noemen, het is in ieder geval een hele relevante discussie aangezien Wilders vandaag voor het beledigen van Moslims voor de rechter staat.
Uiteraard snap ik dat een discussie forum geen democratie is waar alle posters samen bepalen wat er wel en niet mag anders krijg je zaken als 4chan dus ik ben er juist blij mee dat er een degelijk moderatie systeem is en er af en toe als het noodzakelijk is een powermod wordt uitgevoerd.
Deze discussie is verlopen in een discussie of het wel of niet censuur is om een powermod uit te voeren. Mijn inziens is iedere vorm van moderatie waarbij de originele tekst niet meer te achterhalen is een vorm van censuur, dat betekent niet dat het altijd slecht is. Of het dan wel of niet "censuur" is is niet meer relevant voor de discussie.
Het ging mij erom dat die powermod in een topic over censuur ironisch was en ik vroeg mij af of hij terecht was als hij zoals de break aangaf bedoeld was om "een opmerking over WOII" te onderdrukken. Zoals eerder in deze discussie al uitgebreid besproken is lopen de meningen dus uiteen over de vraag of een vergelijking/opmerking over de tweede wereldoorlog per defenitie "fout" is. Is het in dat geval niet beter om de moderatie over te laten aan het publiek die een ongewenste/beledigende opmerking in mijn 9 jaar ervaring van t.net vrij snel met een -1 belonen?
Nu heb ik het gevoel (en ik weet uit verschillende posts op het forum en de frontpage) dat er gebruikers zijn die vinden dat het niveau van de discussies op de FP in de afgelopen jaren achteruit is gegaan. Dat zou er volgens mij mee te maken kunnen hebben dat de wat mondigere posters die toch interessante opmerkingen maken vaak vrij snel 0 of -1 krijgen terwijl goed verkapte flames/FUD posts hoger worden gewaardeerd door de legers fanboys die sommige items volledig lijken te domineren.
[edit] Ohja en om te reageren over wat ik interessant vind aan de originele opmerking: Dat weet ik dus niet aangezien ik hem niet heb kunnen lezen. Uit wat ik heb begrepen lijkt het mij een oninteressante belediging aan het adres van EHB. Ik heb zelf familie verloren in concentratiekampen en als iemand daar een domme grap over maakt of als supporters door Amsterdam "Joden!" lopen te scanderen dan haal ik gewoon mijn schouders op. Als je je er druk om gaat maken hebben ze gewonnen. En als het een goede grap is kan ik er trouwens ook om lachen, want als je ergens niet om kan lachen, dan is het pas echt erg.
[
Voor 13% gewijzigd door
Verwijderd op 18-10-2010 14:29
]