Lapmod [Digitale Fotolijst] deel 3 |
Het vervolg op deel 2 Lapmod [digitale fotolijst] Lapmod [digitale fotolijst] deel2 |
Informatie |
Wat is een lapmod? Lapmod staat voor laptop modification. Met andere worden, een laptop ombouwen tot een digitaal fotolijstje Je demonteert een laptop tot het nodige en bouwt dit in een lijst in. Waarom dan? Vaak wordt dit gedaan omdat je met een lapmod een veel bredere keuze heb met wat je er op laat zien en hoe. Denk aan filmpjes, het os, widgets, etc. Welk OS is het beste? Dat wisselt. Windows heeft een aantal goede programma's. Linux heeft weer het voordeel minder eisen aan het systeem te stellen. Goede besturing systemen voor oudere laptops zijn:
Dit ligt er aan. Bij sommige laptops kan je het moederbord er compleet uithalen. Dan is de laptop opeens veel dunner. Maar bij sommige zit de heatsink vast geschroeft aan de case. Dan wordt het erg moeilijk en kan je beter zelf een lijst maken. Ik vind die HDD maar vervelend en herrie maken, hoe los ik dit op? Op de site http://cf2ide.nl kan je een converter kopen van CompactFlash/SD naar IDE. Het is onduidelijk of dit nou goed werkt en ook echt veel voordelen heeft. Wat zijn handige tips? Zoek op internet voor je begint met het demonteren van de laptop naar een FRU ( Field Replacement Unit ) Dit is een document die je stap voor stap kan helpen de laptop te demonteren. Let goed op met het scherm dat je geen kabels beschadigt. Ook moet je opletten voor de invertor waar een verhoogde spanning op staat (je kan een schok krijgen) een stukje krimpkous is dus e.v.t erg handig Waar zijn alle fotos uit de vorige OP? Deze foto's werkten allemaal niet meer, daarom zijn deze uit de OP verwijderd. Als deze weer werken zet ik ze weer terug |
Reeds voltooide lapmods |
PiXFrame DigitalMirror ![]() Wil jij ook je lapmod hier tentoonstellen? Geef dit door zodat deze aan de lijst toegevoegd kan worden. |
Software |
Windows: MMBoX Software v0.4 Linux: Feh (simpele photo viewer) Unclutter (laat muis na 5 seconden verdwijnen) Cross-platform: Photoframed (Git) Git Tutorial voor download (PHP) |
Op naar Lapmod [digitale fotolijst] deel 4! |
[ Voor 16% gewijzigd door MissileHugger op 26-09-2013 21:31 . Reden: Bestaande lapmods toegevoegd ]