[KPN/Hi]Verlengtermijn 4 maanden naar 2 maanden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ja maar dat doen ze enkel voor nieuwe abonnementen en niet voor huidigen. Dus technisch gezien is het onzin.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
N00bi3 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:08:
Sinds begin van zomer rekent KPN net als bijna alle andere providers per minute(rond af naar boven) in plaats van per seconden. Technish gezien is dat een prijs verhoging!
Waar is daarover gecommuniceerd? Bij mij in ieder geval niet via de SMS en niet via de post.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 11:56
BillSpaarbank schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:10:
[...]

Waar is daarover gecommuniceerd? Bij mij in ieder geval niet via de SMS en niet via de post.
Er is helemaal NIET gecommuniceerd. En dat is dus precies de rede waarom je per direct je abbo op mag zeggen. De verandering bij KPN geld voor alle abbo's alleen bij vodafone was het dat het alleen voor de nieuwe geld dacht ik. Anders hadden ze het wel vermeld denk ik bij de klantenservice.

@Tsurany jij mag het dan wel onzin vinden maar het kan. Heb ze vandaag aan de lijn gehad(HI klantenservice.) en kreeg een post adres waar je je opzeg brief naar toe kan sturen.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
N00bi3 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:27:
[...]

Er is helemaal NIET gecommuniceerd. En dat is dus precies de rede waarom je per direct je abbo op mag zeggen. De verandering bij KPN geld voor alle abbo's alleen bij vodafone was het dat het alleen voor de nieuwe geld dacht ik. Anders hadden ze het wel vermeld denk ik bij de klantenservice.

@Tsurany jij mag het dan wel onzin vinden maar het kan. Heb ze vandaag aan de lijn gehad(HI klantenservice.) en kreeg een post adres waar je je opzeg brief naar toe kan sturen.
Goh, bij mijn weten kun je schriftelijk niet eens opzeggen, alleen telefonisch. Bovendien: of er nou wel of niet over gecommuniceerd is (wat volgens mij verplicht is indien ook bestaande contracten worden gewijzigd), "geen communicatie" betekent voor zover ik weet niet dat je in dat geval wel mag opzeggen, en "wel communicatie" niet 8)7
JvS schreef op woensdag 22 september 2010 @ 07:50:
Volgens mij heb je dan niet direct de nieuwe voorwaarden, maar gaan die in op het moment dat het oude abonnement afloopt en het nieuwe contract ingaat. Aanbiedingen heb je natuurlijk altijd. Bij Telfort werkt het sowieso op die manier. Ik zal eens bij iemand navraag doen die wat dieper in de materie zit over hoe dit bij KPN zit ;).
Die heb je wel direct. Tenzij ze dat veranderd hebben na januari 2010, maar dat lijkt me sterk.

ik heb 2.5 jaar bij KPN gewerkt en zo werkte het altijd dusja ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik zal vanmiddag eens bellen naar de klantenservice maar bij mijn weten zijn de algemene voorwaarden niet veranderd aangezien het echt met nieuwe abonnementen in gaat. Misschien pech gehad met een onwetende klantenservice medewerker?

Edit: Ik kan het nergens vinden, ik ga er dan ook vanuit dat je verkeerd geinformeerd bent.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 22-09-2010 14:17 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
als je (in mijn geval effe bekeken) inlogt op mijn ji, kun je daar zien welk abonnement je hebt, en de voorwaarden daarbij opzoeken. en aangezien ik een jaar verlengd heb ben ik vanaf DAT moment per minuut gaan betalen, en niet eerder. zodra je een nieuw abo afsluit of besluit te verlengen gaat de nieuwe abonnementsvorm pas in, en betaal je dus per minuut, en niet eerder.

en of ik nou 4 maanden of 2 maanden van te voren kan verlengen boeit me niet zo, ik vind het erger dat je per minuut betaald (bij zo'n beetje elke provider ondertussen) maar daar is weer weinig aan te doen. en dat de telecombedrijven elkaar steeds volgen, lijkt me een klusje voor de NMA, lijkt erg op prijsafspraken.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Chocola
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:51
[...]

Naar mijn weten gelden de nieuwe voorwaarden alleen voor nieuwe abonnementen en is het dus geen wijziging van de algemene voorwaarden, of welke voorwaarden dan ook voor oude klanten. Het vreemde is weliswaar dat ik net in alle voorgaande contracten van Hi alleen maar "betaling afgerond op hele minuten" kon terugvinden, niet per seconde zoals in die periodes zeker nog het geval was. Bekijk de PDF's op deze link maar eens: https://www.hi.nl/Product...icht.htm?omn_ic=footermap.

Wellicht kan iemand uitsluitsel geven?

• Chocola
jelle. schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:01:
[...]

Goh, bij mijn weten kun je schriftelijk niet eens opzeggen, alleen telefonisch. Bovendien: of er nou wel of niet over gecommuniceerd is (wat volgens mij verplicht is indien ook bestaande contracten worden gewijzigd), "geen communicatie" betekent voor zover ik weet niet dat je in dat geval wel mag opzeggen, en "wel communicatie" niet 8)7

[...]

Die heb je wel direct. Tenzij ze dat veranderd hebben na januari 2010, maar dat lijkt me sterk.

In theorie mag / moet je altijd schriftelijk opzeggen omdat het contract ook schriftelijk is afgesloten, de mogelijkheid moet er zijn. Om het contract bij Hi te beëindigen is het volgens mij zo dat je moet bellen naar de klantenservice, optie opzeggen en verlengen en dan zal je als het goed is nadere instructies krijgen met betrekking tot het opzeggen / beëindigen van je contract. Het lijkt mij dat dit schriftelijk zal gebeuren.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Chocola schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:03:
[...]

Naar mijn weten gelden de nieuwe voorwaarden alleen voor nieuwe abonnementen en is het dus geen wijziging van de algemene voorwaarden, of welke voorwaarden dan ook voor oude klanten. Het vreemde is weliswaar dat ik net in alle voorgaande contracten van Hi alleen maar "betaling afgerond op hele minuten" kon terugvinden, niet per seconde zoals in die periodes zeker nog het geval was. Bekijk de PDF's op deze link maar eens: https://www.hi.nl/Product...icht.htm?omn_ic=footermap.

Toch betaalde ik in juni 2010 voor een gesprek van 1 minuut 18 seconden minder dan voor een gesprek van 1 minuut en 32 seconden, met een abonnement die inging maart 2009 afgesloten onder de voorwaarden die in november van toepassing waren. Vreemd ook dat het xtra snel abonnement er al in staat aangezien die toen nog niet bestond en de snelheid van eindeloos online op 384kbit terwijl dat toen nog 128kbit was.

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 11:56
Misschien weten ze daar bij de klantenservice dan ook niet meer waar het allemaal over gaat tegenwoordig.
Ik had een mevrouw aan de lijn ik vroeg hoe het zat en of het mogelijk was om mijn abbo vroegtijdig te beeindigen gezien de doorgevoerde verandering. zij wist het zelf ook niet dus ging ze even informere bij........ toen ze terug kwam zei ze dat het idd mogelijk was en gaf ze mij een aderes waar ik me brief naar toe kon sturen. Ik vroeg haar nog of het mogelijk was mijn nummer te behouden ze zei JA.

dus heb ik bij een ander provider een abbo afgesloten met nummerbehoud. Kijken wat ze zeggen.
Ik houd jullie op de hoogte als het doorgaat dan weten we dat het kan zo niet heb ik pech maar dan weten we ook hoe het vork in het steel zit toch.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

freddyathlon schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:06:
Vreemd, en dit maakt overstappen naar een andere provider heel aantrekkelijk.

Dat kan namelijk 4 maanden voordat je abo afloopt al worden aangevraagd.
Een nieuwe telefoon krijg je vaak direct mee.

Vodafone heeft nu nog 6 maanden van tevoren verlengen. Hoop niet dat ze aan deze termijn iets gaan veranderen...
Wat maakt dat nou uit? Dan heb je 4 maanden eerder een telefoon maar moet je er ook weer 4 maanden langer mee doen om je contract uit te zitten.

Ik zie het probleem niet echt, alleen als je snel een toestel nodig hebt omdat het kapot is en je zit 3 maanden voor het einde van je contract lijkt het me gemakkelijk maar ik koop de laatste tijd voornamelijk sim only's en nu er steeds meer goedkope android toestellen komen wordt dat alleen maar aantrekkelijker.

Zoeken naar de voorwaarden in je huidige contract hoe veel maanden van te voren je een nieuw contract af kan sluiten heeft natuurlijk geen zin. Je sluit een nieuw contract af waarvoor nieuwe voorwaarden gelden.
Chocola schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:03:
[...]

Je wilt een nieuw contract afsluiten een paar maanden in de toekomst. Dat staat los van je huidige abonnement en daarvoor gelden ook gewoon de nieuwe voorwaarden. Dat hoeft ook niet opgenomen te zijn in de voorwaarden want die gaan niet over contracten die je nog af moet sluiten maar alleen over het huidige contract.

Wat is nou trouwens de discussie? Want het afronden per minuut heeft weinig met contractverlengingen te maken.

[ Voor 43% gewijzigd door Marzman op 22-09-2010 16:16 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Chocola
Marzman schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:11:
[...]

Wat maakt dat nou uit? Dan heb je 4 maanden eerder een telefoon maar moet je er ook weer 4 maanden langer mee doen om je contract uit te zitten.

Ik zie het probleem niet echt, alleen als je snel een toestel nodig hebt omdat het kapot is en je zit 3 maanden voor het einde van je contract lijkt het me gemakkelijk maar ik koop de laatste tijd voornamelijk sim only's en nu er steeds meer goedkope android toestellen komen wordt dat alleen maar aantrekkelijker.

Zoeken naar de voorwaarden in je huidige contract hoe veel maanden van te voren je een nieuw contract af kan sluiten heeft natuurlijk geen zin. Je sluit een nieuw contract af waarvoor nieuwe voorwaarden gelden.

[...]

Je wilt een nieuw contract afsluiten een paar maanden in de toekomst. Dat staat los van je huidige abonnement en daarvoor gelden ook gewoon de nieuwe voorwaarden. Dat hoeft ook niet opgenomen te zijn in de voorwaarden want die gaan niet over contracten die je nog af moet sluiten maar alleen over het huidige contract.

Wat is nou trouwens de discussie? Want het afronden per minuut heeft weinig met contractverlengingen te maken.
Mijn post ging niet over verlenging maar over betalen per minuut of seconde.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Net de klantenservice gebeld, aardige mevrouw vertelde mij dat je 5 maanden van te voren een verlenging kan aanvragen en het toestel dan 4 maanden van te voren krijgt. Dan zou ik dus in oktober nog kunnen verlengen en 9 november mijn phone krijgen.

• Tharw
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-02 11:02
Tsurany schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:57:
Net de klantenservice gebeld, aardige mevrouw vertelde mij dat je 5 maanden van te voren een verlenging kan aanvragen en het toestel dan 4 maanden van te voren krijgt. Dan zou ik dus in oktober nog kunnen verlengen en 9 november mijn phone krijgen.
Die ervaring heb ik niet met KPN. Heb op het moment een sim-only abo en wil dat gaan veranderen, mede ook omdat mijn telefoon kuren begint te krijgen. Mijn abonnement loopt af eind januari en via de site kan ik ook eind september pas verlengen.
Ik heb geprobeerd om het iets te versnellen door KPN te bellen, maar daar kreeg ik heel snel 0 op rekest, wel jammer want nu heeft KPN weer een andere aanbieding waarbij ik per maand weer iets duurder uit ben.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

jelle. schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:01:
[...]

[...]

Nee het is nog steeds zo bij KPN. Vriend van me werkt daar ook in de shop (type goed op de hoogte, ook hier actief :)). Ben erg benieuwd hoe dit nu bij Telfort zit!

Ik heb zojuist mijn abonnement verlengd, dus ik ga het meemaken. Eerlijk gezegd heb ik liever dat ik de oorspronkelijke tarieven nog aan mag houden en dat op 25-12 mijn abonnement omgaat naar de nieuwe vorm.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 23-09-2010 08:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jelle.
Chocola schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:07:
Om het contract bij Hi te beëindigen is het volgens mij zo dat je moet bellen naar de klantenservice, optie opzeggen en verlengen en dan zal je als het goed is nadere instructies krijgen met betrekking tot het opzeggen / beëindigen van je contract. Het lijkt mij dat dit schriftelijk zal gebeuren.
Nee, je belt en ze regelen het telefonisch, en vervolgens krijg je een smsje ter bevestiging van je opzegging.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Ikzelf mag per 14 oktober verlengen. Zit om 1 of andere vage reden nu vast aan een hi online abo, terwijl ik ooit eens een student abo verlengd heb. Ben nu van plan weer een hi student abo te nemen (icm een htc desire hd) en met hi xtra snel (nu nog 3,95), maar is het dan verstandig om nu alvast hi te bellen en een verlenging aan te vragen, aangezien dus mogelijk nog dit jaar de goedkope internet bundels schijnen te verdwijnen?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Die schijnen zelfs deze maand te verdwijnen, dus ja, zou het wel aanraden.
Ik zou ze nu even bellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 23-09-2010 15:27 ]

• Chocola
Megupe schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:21:
Ikzelf mag per 14 oktober verlengen. Zit om 1 of andere vage reden nu vast aan een hi online abo, terwijl ik ooit eens een student abo verlengd heb. Ben nu van plan weer een hi student abo te nemen (icm een htc desire hd) en met hi xtra snel (nu nog 3,95), maar is het dan verstandig om nu alvast hi te bellen en een verlenging aan te vragen, aangezien dus mogelijk nog dit jaar de goedkope internet bundels schijnen te verdwijnen?
Deze korting op de internetbundels (10 -> 2.50 en 15 -> 3.75) verdwijnen als ik het goed begrepen heb deze maand nog. In die zin zou je er zeer verstandig aan kunnen doen om nu te verlengen met de huidige voorwaarden. Dit doe ik ook trouwens.

De Hi klantenservice bellen kan geen kwaad natuurlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Chocola op 23-09-2010 15:29 . Reden: Het is klantenservice en geen helpdesk :D. ]

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:40
De actie op de internetbundels gaat ook in oktober nog door. Voor de retail tenminste voor etail weet ik het niet maar lijkt me sterk dat ze daar onderscheid in maken..

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Wat is je bron daarvoor? Want klantenservice zij gister dat het deze maand zou aflopen. In oktober doorgaan zou voor mij heel fijn zijn, daar niet van :P

• Megupe
Tsurany schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:57:
Net naar klachtenservice van hi gebeld, aangezien mijn contract afloopt op 15/2/2011 kan ik pas vanaf 14/10 verlengen, ze kon mijn abonnement nu nog niet verlengen iig. Houdt die mevrouw mij voor de gek of heb jij een medewerkster aan de lijn gehad die wat pittiger was...

ps. ze wisten nog van niks dat de actie van goedkoop internet deze maand zou aflopen..

[ Voor 6% gewijzigd door Megupe op 23-09-2010 15:51 . Reden: actie internet ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nou ik had sowieso iemand aan de lijn die heel erg hartelijk was en het geen enkel probleem vond moeite voor me te doen. Ze zei dat het systeem 5 maanden van te voren de ruimte gaf om een verleng order te plaatsen, hij zou echter pas 4 maanden van te voren ingevoerd worden. Dus toestel en dergelijken krijg je dan 4 maanden van te voren.

• Chocola
Tsurany schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:58:
Nou ik had sowieso iemand aan de lijn die heel erg hartelijk was en het geen enkel probleem vond moeite voor me te doen. Ze zei dat het systeem 5 maanden van te voren de ruimte gaf om een verleng order te plaatsen, hij zou echter pas 4 maanden van te voren ingevoerd worden. Dus toestel en dergelijken krijg je dan 4 maanden van te voren.
Heb je haar naam of doorkiesnummer ook? Lijkt me degene die we moeten hebben hier met zijn allen :D.

• Megupe
Chocola schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:06:
[...]

Heb je haar naam of doorkiesnummer ook? Lijkt me degene die we moeten hebben hier met zijn allen :D.
idd, lijkt mij een zeer geschikt persoon om ff mee aan de lijn te hangen. Maar als die internet aanbiedingen blijven en ik alsnog 14 oktober kan verlengen is er niks aan de hand. Mocht ik daarentegen pas 14/12 verlengen zijn die aanbiedingen wellicht wel weg...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat zal sowieso nog in oktober kunnen want, en dat bevestigde mijn geweldige klantenservicemedewerkster weeral, zal het pas 1 november ingaan.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:40
Tsurany schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:47:
Wat is je bron daarvoor? Want klantenservice zij gister dat het deze maand zou aflopen. In oktober doorgaan zou voor mij heel fijn zijn, daar niet van :P
Ik werk in een telefoon winkel en we hebben dat net vandaag te horen gekregen.
Hi acties verlengd t/m oktober
De Hi acties met korting op Sim Only en data abonnementen worden verlengd t/m oktober. Goed nieuws voor klanten die willen profiteren van extra korting op data, zolang je contract loopt!

> Lees meer

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Oke das wel betrouwbaar dan. Leuk dat je overal wat anders hoort :P

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ja die link is dus al eerder geplaatst, had je zo kunnen lezen.

• Megupe
ja klopt, wilde het eigenlijk ook meer als citaat aanhalen, kon pas half uur geleden die link openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:24
Het lijkt erop dat je ook kunt aangeven dat je je abonnement straks ook 4 maanden voor afloop van het contract wil laten verlengen:

http://www.hi.nl/Productinfo/Verlengtermijn.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb net gesmst, ze hebben het ontvangen en ik zou nog een bevestiging krijgen. Nu hopen dat ik nog kan bestellen met de aanbieding voor internet en dan ben ik helemaal happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 15:48
Nou, meteen gedaan. Ik heb mijn nieuwe abo pas 6 maanden, maar toch fijn als je over een jaar 2 maanden eerder kunt verlengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zoals rclahsen al aangeeft kun je inderdaad bezwaar maken. Dit kan bij alle KPN-merken, dus KPN, Hi, Telfort en MTV Mobile. Welke tekst (afhankelijk van je provider) je moet sms'en en binnen welke termijn, kan je lezen in mijn follow-up artikel op Mobile Cowboys, http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12964.

[ Voor 4% gewijzigd door Cadezo op 28-09-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Mijn status veranderde op de Hi site van 8 november naar "4 maanden voor je abonnement afloopt" maar is nu weer 8 november. Enige nu nog is hopen dat het mogelijk is te verlengen voor eind oktober en dan mee profiteren van goedkoop internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:04:
Mijn status veranderde op de Hi site van 8 november naar "4 maanden voor je abonnement afloopt" maar is nu weer 8 november. Enige nu nog is hopen dat het mogelijk is te verlengen voor eind oktober en dan mee profiteren van goedkoop internet.
Heb jij al een bevestiging ontvangen, of nog niet? Ik bedoel de goedkeuring, niet dat ze de aanvraag hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Heb een sms gehad dat de aanvraag in ontvangst is genomen maar geen bevestiging.

• deimos
Hier ook, duurt waarschijnlijk even.

• IkWilbert
  • Laatst online: 22:37

IkWilbert

Het is mij!

Net ook een sms ontvangen van HI, ontvangstbevestiging

I intend to live forever. So far, so good.

• Cadezo
  • Niet online
Update: Bij KPN en Hi (mogelijk ook bij MTV Mobile, onbevestigd) kan je nu bezwaar maken tot 1 december. http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12964

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Wat nou als je in november verlengt en daarna smst? Gaat dan voor je nieuwe abonnement ook in dat je weer 4 maanden eerder kan verlengen?

• Cadezo
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:16:
Wat nou als je in november verlengt en daarna smst? Gaat dan voor je nieuwe abonnement ook in dat je weer 4 maanden eerder kan verlengen?
Interessante vraag... heb ik even uitgezet bij KPN Mediarelaties. Als ik een reactie heb zal ik het even laten weten!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Aight, super! Want dan lijkt het mij wel leuk om weer te doen :P Snap sowieso niet waarom die termijnen korter moeten, ik zou ze eerder verlengen. Laat ze maar lekker vroeg tekenen, weet je zeker dat ze klant blijven.

• deimos
Mensen die al bevestiging hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Paar dagen geleden bereikte me het bericht dat Vodafone de termijn terug gaat brengen van 6 maanden naar 4 maanden van tevoren verlengen.

Uitzonderingen zijn de abo's van € 50,- of hoger (excl Blox, verzekeringen enz.) en de zakelijke abonnementen. (aangesloten op een zakelijk klantnummer).

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
freddyathlon schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:52:
Paar dagen geleden bereikte me het bericht dat Vodafone de termijn terug gaat brengen van 6 maanden naar 4 maanden van tevoren verlengen.
Bericht klopt, zie http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/13007 en [Vodafone] Verkorting verlengtijd van 6 naar 4 maanden

--
Bevestiging van bezwaar bij KPN kan overigens 10-15 werkdagen duren...

[ Voor 29% gewijzigd door Cadezo op 05-10-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Heb zojuist een smsje met bevestiging gekregen van Hi:
Hi! We hebben je aanvraag verwerkt. Het blijft voor jou mogelijk om 4 maanden voor het eind van je contract te verlengen. Groeten van Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 18:24
jelle. schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:19:
Heb zojuist een smsje met bevestiging gekregen van Hi:

[...]
Hier is hij ook binnen de bevestiging...dus gelukkig nog 4 maanden van te voren verlengen en dat is kan volgende keer vast niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Michel242186 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:26:
[...]

Hier is hij ook binnen de bevestiging...dus gelukkig nog 4 maanden van te voren verlengen en dat is kan volgende keer vast niet meer?
Lijkt me niet, want als je volgende keer verlengt ga je ook akkoord met de nieuwe voorwaarden waarin die termijn (van 2 maanden) is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nee, dat kan volgende keer niet meer, tenzij je misschien heel snel kan verlengen en dan nog voor 1 december kan sms'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 13:01

henri8096

BIM is not a software!

Waarom bekruipt me het gevoel dat alleen klanten met
een hogere "klantwaardering" de mogelijkheid krijgen
om eerder te verlengen . . . . . :(

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Geen idee, dat is namelijk grote onzin. Iedereen kan eenmalig vier maanden eerder verlengen en daarna gewoon telkens twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Ik heb een paar weken terug een bevestiging gehad via sms, maar als ik inlog via hi.nl zie ik dat ik pas weer kan verlengen op de datum dat mijn abonnement afloopt. Zou dit een fout zijn? Want zelfs zonder die bevestiging van 4 maanden zou ik 2 maanden van te voren moeten kunnen verlengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
kenkreutzer schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:15:
Ik heb een paar weken terug een bevestiging gehad via sms, maar als ik inlog via hi.nl zie ik dat ik pas weer kan verlengen op de datum dat mijn abonnement afloopt. Zou dit een fout zijn? Want zelfs zonder die bevestiging van 4 maanden zou ik 2 maanden van te voren moeten kunnen verlengen...
Gaat het niet om de einddatum van de looptijd van je contract? Je kunt natuurlijk maandag ook even contact opnemen met de klantenservice van Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 06:11

Christiano007

Ich bin der champion

Volgens hi.nl kan ik op 12 december verlengen (april abbo genomen), maar heb voor de zekerheid die sms gestuurd naar 7171.

Ik weet niet of ik het hier kan vragen maar:

Ik heb nu een Hi online 20 + internet abbo. Betaal nu (kortingsperiode is net voorbij) afgerond € 30,-
Als ik nu in december verleng, ik wil naar een sim-only abbo + eventueel internet, gaan dan die kosten gelijk in van het vernieuwde abonnement of gaat dat pas in als het eerdere contract voorbij is , in mijn geval april ?

Zou namelijk wel wat goedkoper abbo willen hebben.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Christiano007 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 00:00:
Volgens hi.nl kan ik op 12 december verlengen (april abbo genomen), maar heb voor de zekerheid die sms gestuurd naar 7171.

Ik weet niet of ik het hier kan vragen maar:

Ik heb nu een Hi online 20 + internet abbo. Betaal nu (kortingsperiode is net voorbij) afgerond € 30,-
Als ik nu in december verleng, ik wil naar een sim-only abbo + eventueel internet, gaan dan die kosten gelijk in van het vernieuwde abonnement of gaat dat pas in als het eerdere contract voorbij is , in mijn geval april ?

Zou namelijk wel wat goedkoper abbo willen hebben.
Ik zou als ik jou was zou ik gewoon even de klantenservice bellen, die kunnen dat allemaal voor je nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nieuwe abonnement gaat in alle gevallen die ik ken direct in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Cadezo schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:26:
[...]

Gaat het niet om de einddatum van de looptijd van je contract? Je kunt natuurlijk maandag ook even contact opnemen met de klantenservice van Hi.
Ik heb afgelopen april een nieuw 2 jarig abonnement genomen. Volgens de sms zou ik dus in januari 2012 moeten kunnen verlegen. Volgens HI is dit dus vooralsnog in april.

Of geldt dit alleen voor abonnementen die dit jaar of volgend jaar afloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
kenkreutzer schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:40:
[...]
Ik heb afgelopen april een nieuw 2 jarig abonnement genomen. Volgens de sms zou ik dus in januari 2012 moeten kunnen verlegen. Volgens HI is dit dus vooralsnog in april.

Of geldt dit alleen voor abonnementen die dit jaar of volgend jaar afloopt?
Dat lijkt me een foutje, aangezien je sowieso 2 maanden voor het einde zou moeten kunnen verlengen. Het geldt niet alleen voor dit jaar of volgend jaar, maar gewoon voor alle bestaande klanten. Dus ook voor de klanten met een abonnement wat afloopt in 2012.

Je kunt eventueel even kijken op www.kpn.nl/verlengen, daar kunnen ook klanten van Hi kijken wanneer zij kunnen verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Tsurany schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 07:32:
Nieuwe abonnement gaat in alle gevallen die ik ken direct in.
Ook als je qua maandbedrag omlaag gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Cadezo schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:56:
[...]

Dat lijkt me een foutje, aangezien je sowieso 2 maanden voor het einde zou moeten kunnen verlengen. Het geldt niet alleen voor dit jaar of volgend jaar, maar gewoon voor alle bestaande klanten. Dus ook voor de klanten met een abonnement wat afloopt in 2012.

Je kunt eventueel even kijken op www.kpn.nl/verlengen, daar kunnen ook klanten van Hi kijken wanneer zij kunnen verlengen.
Je kan twee maanden voordat je huidige contract afloopt verlengen (en evt. nieuw toestel ontvangen), maar de verlenging gaat pas in op het moment dat je oude contract afloopt. April dus.

Gaat dus niet direct in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ja, maar bel 1200 voor de zekerheid, weet je het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anders zou je dus maar 10-maands of 8-maands contracten hebben. Dat is dus echt niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nee, dat hoeft dus niet. Bij verlenging is het zo dat je direct het nieuwe abonnement krijgt maar dat de nog openstaande contracttermijn van je huidge abonnement wordt opgeteld bij je nieuwe abonnement. Dat is een onderdeel van eerder kunnen verlengen.
Je krijgt dus direct de nieuwe belbundel en andere extra's zoals een internet abonnement en je betaald ook direct het nieuwe tarief maar je abonnementstijd gaat pas lopen vanaf de datum dat je oorspronkelijke abonnement zou eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Tsurany schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:12:
Nee, dat hoeft dus niet. Bij verlenging is het zo dat je direct het nieuwe abonnement krijgt maar dat de nog openstaande contracttermijn van je huidge abonnement wordt opgeteld bij je nieuwe abonnement. Dat is een onderdeel van eerder kunnen verlengen.
Je krijgt dus direct de nieuwe belbundel en andere extra's zoals een internet abonnement en je betaald ook direct het nieuwe tarief maar je abonnementstijd gaat pas lopen vanaf de datum dat je oorspronkelijke abonnement zou eindigen.
Dat is inderdaad altijd het geval geweest bij KPN en Hi. Tenzij het nu veranderd is met die nieuwe verlengtermijn enzo, maar daar weet ik niets van af. Bij Telfort werkt het bijvoorbeeld anders, veranderingen gaan daar niet direct in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Arnout schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:50:
[...]
Je kan twee maanden voordat je huidige contract afloopt verlengen (en evt. nieuw toestel ontvangen), maar de verlenging gaat pas in op het moment dat je oude contract afloopt. April dus.

Gaat dus niet direct in.
Dat zeg ik toch ook niet. Als er staat dat hij vanaf april kan verlengen is dat gewoon onjuist. Hij kan 2 of 4 maanden van tevoren verlengen, dus in februari 2012 of december 2011. Dat het nieuwe abonnement (de 'verlenging) pas ingaat nadat het huidige contract is afgelopen, heeft niets met de mededeling op de website te maken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZcLTKCWHBYrfuRrLiWXITEDN/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dAVEc.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 11:33
Weet iemand ook hoeveel tijd er zit tussen bevestiging en verweking van het smsje?
Ik kon namelijk in eerste instantie op 6 november verlengen en kon dus niet wachten om een nieuw mobieltje uit te kiezen, echter kwam ik er op de site van Hi achter dat ik het voor mij januari is geworden :(
Ik heb op 3 november in de ochtend een sms gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
dAVEc. schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:36:
Weet iemand ook hoeveel tijd er zit tussen bevestiging en verweking van het smsje?
Ik kon namelijk in eerste instantie op 6 november verlengen en kon dus niet wachten om een nieuw mobieltje uit te kiezen, echter kwam ik er op de site van Hi achter dat ik het voor mij januari is geworden :(
Ik heb op 3 november in de ochtend een sms gestuurd.
Het sms-bericht met de bevestigd kan 10-15 werkdagen duren. Bij mij kwam de bevestiging op de 10e werkdag. De 10e werkdag is in jouw geval 16 november, je zult dus nog even geduld moeten hebben.

offtopic:
Dit is overigens ook al eerder in dit topic besproken, even zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Belachelijk dat ze daar zo lang over doen.. Ik vind dat iedereen die zijn contract afsloot op het moment dat dit nog niet bekend was (en dus een contract ondertekend heeft waarin nog gewoon stond dat met 4 maanden te verlengen was) voor de 4 maanden zou moeten kunnen gaan. Dus het zou alleen een computer zijn die vergelijkt waneer jij je contract tekende en op basis daarvan zou je meteen bericht moeten krijgen...snap niet waarom het allemaal zo langzaam moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
darkpluisje schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:48:
Belachelijk dat ze daar zo lang over doen.. Ik vind dat iedereen die zijn contract afsloot op het moment dat dit nog niet bekend was (en dus een contract ondertekend heeft waarin nog gewoon stond dat met 4 maanden te verlengen was) voor de 4 maanden zou moeten kunnen gaan.
Dat is dus niet juist, anders zou het een wijziging van de Algemene Voorwaarden zijn en dan konden klanten kosteloos hun contract laten ontbinden. De huidige bezwaarmogelijkheid moet meer als een tegemoetkoming/'gunst' van KPN gezien worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
darkpluisje schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:48:
Ik vind dat iedereen die zijn contract afsloot op het moment dat dit nog niet bekend was (en dus een contract ondertekend heeft waarin nog gewoon stond dat met 4 maanden te verlengen was)
Zo jammer he, dat mensen gewoon niet het topic lezen, zich nergens in verdiepen en dan zulke uitspraken doen. Het staat niet in je contract, je tekent er niet voor. Het eerder kunnen verlengen is niets meer dan een gunst die nergens vastgelegd staat, dat mogen ze ten alle tijden wijzigen. Dat jij dat niet leuk vind is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Dus jullie beweren dat wanneer ik 4 maanden van te voren een nieuw contract afsluit de 4 maanden uiteindelijk aan het einde wordt opgeteld? Dat lijkt me namelijk onzin, als je 4 maanden of 2 maanden van te verlengt, onderteken je een nieuw contract, dus een nieuw contract voor 2 jaar. Ik heb daarnaast ook helemaal niks over gehoord of gelezen bij het afsluiten van een nieuw contract.

Edit: Ik krijg dus dit:
Je abonnement loopt nog tot 16/06/2012.
Na 16/04/2012 is je abonnement verlengbaar en kun je een nieuwe telefoon uitkiezen.
Let op: KPN past per 1 november 2010 de verlengtermijn aan. Dit heeft wellicht gevolgen voor jouw abonnement. Klik hier voor meer informatie.

Wil een bericht ontvangen als je abonnement verlengbaar is? Vul hieronder je e-mailadres in en ontvang een persoonlijk aanbod.
Oke, ik heb dus op 16/04/2010 mijn abonnement verlengt, maar het slaat toch nergens dat mijn contract dan 26 maanden duurt? Ik heb toch niet voor niks bij HI verlengt? Ze zorgen toch dat je gaat verlengen zodat je op het einde van je contract niet overstapt naar een andere provider? Ik vind dit echt zwaar belachelijk, er is mij namelijk ook niks verteld hier over en bij mijn contract overeenkomt staat ook:

"Orderdatum: 15-04-2010
Ingangsdatum overeenkomst: 19-04-2010
Abonnement: HI online 20 2 jaar, looptijd 2 jaar"

Ik ga KPN maar eens een bezwaarbrief sturen hopelijk kan ik gewoon op 16-01-2010...

[ Voor 56% gewijzigd door deimos op 07-11-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Je kan vier maanden van te voren verlengen, echter dat nieuwe contract gaat pas in op de datum dat jou oude contract afloopt. Dus als jij op 16/04/2012 verlengt gaat het nieuwe contract op dat moment in, echter loopt het nieuwe contract pas op 16/06/2014 af. Gewoon de 24 maanden na afloop van het vorige contract.

En als jij een bezwaarbrief stuurt kan je 16/02/2012 verlengen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 07-11-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
kenkreutzer schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:22:
[...]
Ik heb toch niet voor niks bij HI verlengt? Ze zorgen toch dat je gaat verlengen zodat je op het einde van je contract niet overstapt naar een andere provider?
Het voordeel van de klant van 'vroegtijdig' verlengen is dat klanten gebruik kunnen maken van de dan geldende aanbieding. Bovendien kun je op deze manier 'eerder' aan een nieuw toestel komen.

Nog even een algemene opmerking: Als je via kpn.nl/verlengen kijkt wanneer je jouw contract kunt verlengen, dan is daar nog niet verwerkt dat je (eventueel) bezwaar hebt gemaakt. Op die pagina staat dus voorlopig dus altijd 2 maanden voor het einde van je contract. Als je de klantenservice belt, dan kunnen je daar in hun systeem wel zien dat je bezwaar hebt gemaakt.

• dAVEc.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 11:33
Ik heb 3 november een sms gestuurd voor bezwaar, geen smsje terug gehad dat het al geregeld is maar sinds gister kon ik verlengen! Ik hield elke dag ff die pagina in de gate of ik al kon verlengen of niet! vanaf 18 november in het bezit van een desire HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Nog even ter info het volgende, dit betreft Telfort.

Ik heb de SMS gestuurd, als bezwaar. Ik kreeg twee weken geleden de bevestiging dat mijn bezwaar gegrond is verklaard: ik kan 4 maanden vantevoren verlengen.

Nu log ik in op Mijn Telfort, en kom erachter dat ze dit hebben geregeld door het contract met 2 maanden te verkorten! Formeel loopt mijn contract dus geen 24 mnd, maar 22 mnd (en kan ik zodoende 4 maanden vantevoren verlengen, wat eigenlijk 2 maanden is t.o.v. de nieuwe einde contract-datum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat hebben ze bij Hi ook gedaan kwam ik achter, apart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Tsurany schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:59:
Dat hebben ze bij Hi ook gedaan kwam ik achter, apart :P
Waar zie je dat dan bij hi.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Christiano007 schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:08:
[...]
Je kunt kijken bij Mijn Hi, je kunt het ook zien op kpn.nl/verlengen (werkt ook voor Hi-klanten).

Overigens is dat dus waarschijnlijk bij alle klanten gebeurd, bij KPN, Hi, Telfort en MTV Mobile. De einddatum van het contract is aangepast met -2 maanden, zodat klanten dus alsnog 4 maanden voor het einde van de oorspronkelijke duur kunnen verlengen. Dit is ook alle info die ik heb, dus of dit wel mag e.d. weet ik ook niet precies.

Edit: Hi-klanten kunnen kijken op de de website van KPN (dat werkt gewoon), zie de link hierboven.

[ Voor 12% gewijzigd door Cadezo op 15-11-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Cadezo schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:38:
[...]

Je kunt kijken bij Mijn Hi, je kunt het ook zien op de hi.nl/verlengen

Overigens is dat dus bij alle klanten gebeurd, bij KPN, Hi, Telfort en MTV Mobile. De einddatum van het contract is aangepast met -2 maanden, zodat klanten dus alsnog 4 maanden voor het einde van de oorspronkelijke duur kunnen verlengen. Dit is ook alle info die ik heb, dus of dit wel mag e.d. weet ik ook niet precies.
Ja ik zie de datum dat ik kan verlengen, maar ik bedoel de datum zien van het einde van je contract. Want je zegt wel dat het contract -2 maanden is geworden, maar ik zie dit nergens staan. Alleen dat ik op X datum kan verlengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Christiano007 schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:08:
[...]

Na een gesprek over verlengen, abonnement loopt januari af, was voorheen maart.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 15-11-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 06:44
Ik werk in een KPN store, en mbt verlengen gaat het als volgt:

Je sluit een contract voor 1 of 2 jaar af.
Na 10 (12-2) maanden of 22 (24-2) maanden mag je je abonnement verlengen (2mnd voor einde van je contract)
Dit betekend dat je abonnement vanaf die datum wordt omgezet en dus ook in gaat.
Echter dit betekend ook dat die resterende maanden er bij op worden geteld.

Voorbeeld:
1 jarig contract, tot 12 december 2009
Verlengbaar: per 12 oktober 2009
Abonnement Flexibel naar Bel & SMS, gaat per 12-10-2010 in.
Verleng hem met 1 jaar.

Nieuwe contractstermijn: 1jaar + 2 maanden = 14 maanden. Die 2 maanden komen er dus bij, omdat je contract in feite nog niet was afgelopen, maar je al wel een toestel krijgt. Lijkt me ook normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Sonnve schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:37:
Ik werk in een KPN store, en mbt verlengen gaat het als volgt:
[...]
Nieuwe contractstermijn: 1jaar + 2 maanden = 14 maanden. Die 2 maanden komen er dus bij, omdat je contract in feite nog niet was afgelopen, maar je al wel een toestel krijgt. Lijkt me ook normaal.
Alleen ga je nu dus voorbij aan het feit dat KPN dus daadwerkelijk de einddatum van het huidige contract met 2 maanden heeft verkort. Dat is dus niet de 'normale' situatie...

Abonnementen die eerst liepen tot bijvoorbeeld 1 augustus 2012 lopen nu nog maar tot 1 juni 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
  • Laatst online: 11-09 14:58
Meer mensen hier met problemen bij het aanvragen van het bezwaar? Ik krijg op HI nog steeds de melding dat ik 8 februari pas kan verlengen ipv 8 december. Heb gebeld met HI en ze vertelden mij dat er inderdaad problemen zijn met het systeem.

Hij raadde mij aan om terug te bellen mocht dit niet deze week in het systeem veranderd zijn. Dit omdat hij het dan nog handmatig kan doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vledderos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-08 19:01
is de "bezwaartermijn" verlengd? in dit topic wordt hele tijd gepraat over 1 december, maar op de website van hi staat het volgende:

Stuur voor 31 december een sms’je met de tekst ‘NEE’ naar 7171

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Vledderos schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:31:
is de "bezwaartermijn" verlengd? in dit topic wordt hele tijd gepraat over 1 december, maar op de website van hi staat het volgende:

:?
Ik neem aan dat de site van KPN klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Vledderos schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:31:

Verlengtermijn bij Hi en MTV Mobile lijkt inderdaad verlengd met 1 maand. Telfort meldt expliciet dat het niet meer mogelijk is om bezwaar te maken en op de website van KPN staat: "voor 1 december", dus bij KPN zelf is het waarschijnlijk ook niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een abonnement afgesloten bij hi op 01-02-2009. dit was een verlenging. (4 maanden voor tijd)
Op mijn nieuwe overeenkomst staat ingang: 01-02-2009 looptijd 1 jaar

Nu kan ik niet opzeggen per 01-02-2011 maar pas 01-04-2011. dit omdat ik een sms heb gestuurd tegen de verlaging van 4 naar 2 maanden van te voren verlengen.

naar mijn idee loopt mijn abo af op 01-02-2011. ze moeten toch aanhouden wat er op de overeenkomst staat? in de voorwaarden staat hier niets over. alleen: tenzij anders is overeengekomen, geldt de duur van de overeenkomst.

hi doet moeilijk. wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoezo Hi doet moeilijk? Jij verlengt vier maanden voor tijd waardoor die vier maanden bij je nieuwe contract opgeteld worden, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
De resterende termijn van 4 maanden is opgeteld bij de nieuwe contractsduur, deze zal dus netto 16 maanden zijn en dan klopt het weer.

Wat Tsurany zegt dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Cadezo op 06-12-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Dit topic gaat over de wijziging van het verlengtermijn, nergens anders over.

[ Voor 115% gewijzigd door BastiaanN op 14-02-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 10:27
Huntard schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:37:
[...]

Ik neem aan dat de site van KPN klopt.
Ik heb ongeveer drie weken terug nog een sms gestuurd, deze is gewoon geaccepteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Bij Hi kan het nog tot 31 maart, neem aan dat dat ook zo bij KPN is. Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53
Ik heb deze sms nog voor de jaarwisseling gestuurd, en alles is verwerkt en geaccepteerd. Heb toen gekeken, en het klopte, ik kon nu in augustus verlengen ipv. oktober. (abo is december ingegaan)
Echter, als ik nu bij Hi.nl kijk, zie ik dat er weer oktober staat aangegeven.
Moet ik er nu weer een sms aan wagen, of ga ik binnenkort even bellen met Hi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Ik heb (paar mnd geleden) ook gesmst en een reactie ontvangen dat ik ipv 2mnd nu 4mnd van te voren kan verlengen.
Kan nu op z'n vroegst vanaf 19 april verlengen. Maar als ik nu inlog op Hi.nl en ik ga naar "verlengen" krijg ik de melding: Hi, je mag verlengen!
Eergister kon ik dat ook al, gister weer niet, met de melding vanaf 19 april pas...? en nu wel weer?
Vreemd? Maar als ik nu doorga met verlengen en ik plaats een bestelling, zitten ze er dan aan vast?

[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 04-03-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dit was bij Telfort ook zo. Je einddatum is gewoon 2 maanden naar voren gehaald. Mij best, ik heb goedkoper verlengd dus mij hoor je nergens over. Inmiddels alweer een maand onbeperkt internet voor maar 2,50 per maand (1jr).

[ Voor 21% gewijzigd door Arnout op 04-03-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Arnout schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:24:
Dit was bij Telfort ook zo. Je einddatum is gewoon 2 maanden naar voren gehaald. Mij best, ik heb goedkoper verlengd dus mij hoor je nergens over. Inmiddels alweer een maand onbeperkt internet voor maar 2,50 per maand (1jr).
is dit een RE op mijn post??! Want: M'n abo loopt af op 19 augustus, minus 2mnd is 19 juni, minus 2mnd is 19 april. Het is nu 4maart? ik kan nu al verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
baronruud schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:30:
[...]

is dit een RE op mijn post??! Want: M'n abo loopt af op 19 augustus, minus 2mnd is 19 juni, minus 2mnd is 19 april. Het is nu 4maart? ik kan nu al verlengen?
Was inderdaad een reply op je post.

Ik weet niet hoe het bij Hi zit. Bij Telfort kreeg ik 4 maanden voordat mijn abo afliep toegang tot het verlenggedeelte. Bij jou is dat dus nog eerder, maar als je de mogelijkheid hebt, en je bent goedkoper uit, waarom niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Arnout schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:36:
[...]

Was inderdaad een reply op je post.

Ik weet niet hoe het bij Hi zit. Bij Telfort kreeg ik 4 maanden voordat mijn abo afliep toegang tot het verlenggedeelte. Bij jou is dat dus nog eerder, maar als je de mogelijkheid hebt, en je bent goedkoper uit, waarom niet doen?
Kan niet weten of ik goedkoper uit ben. En het toestel wat ik wil (Optimus 2x) komt pas in April uit, dus heeft weinig zin, moet toch nog wachten.
Pagina: 1 2 Laatste