[KPN/Hi]Verlengtermijn 4 maanden naar 2 maanden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 15:48
Dus jullie beweren dat wanneer ik 4 maanden van te voren een nieuw contract afsluit de 4 maanden uiteindelijk aan het einde wordt opgeteld? Dat lijkt me namelijk onzin, als je 4 maanden of 2 maanden van te verlengt, onderteken je een nieuw contract, dus een nieuw contract voor 2 jaar. Ik heb daarnaast ook helemaal niks over gehoord of gelezen bij het afsluiten van een nieuw contract.

Edit: Ik krijg dus dit:
Je abonnement loopt nog tot 16/06/2012.
Na 16/04/2012 is je abonnement verlengbaar en kun je een nieuwe telefoon uitkiezen.
Let op: KPN past per 1 november 2010 de verlengtermijn aan. Dit heeft wellicht gevolgen voor jouw abonnement. Klik hier voor meer informatie.

Wil een bericht ontvangen als je abonnement verlengbaar is? Vul hieronder je e-mailadres in en ontvang een persoonlijk aanbod.
Oke, ik heb dus op 16/04/2010 mijn abonnement verlengt, maar het slaat toch nergens dat mijn contract dan 26 maanden duurt? Ik heb toch niet voor niks bij HI verlengt? Ze zorgen toch dat je gaat verlengen zodat je op het einde van je contract niet overstapt naar een andere provider? Ik vind dit echt zwaar belachelijk, er is mij namelijk ook niks verteld hier over en bij mijn contract overeenkomt staat ook:

"Orderdatum: 15-04-2010
Ingangsdatum overeenkomst: 19-04-2010
Abonnement: HI online 20 2 jaar, looptijd 2 jaar"

Ik ga KPN maar eens een bezwaarbrief sturen hopelijk kan ik gewoon op 16-01-2010...

[ Voor 56% gewijzigd door deimos op 07-11-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Je kan vier maanden van te voren verlengen, echter dat nieuwe contract gaat pas in op de datum dat jou oude contract afloopt. Dus als jij op 16/04/2012 verlengt gaat het nieuwe contract op dat moment in, echter loopt het nieuwe contract pas op 16/06/2014 af. Gewoon de 24 maanden na afloop van het vorige contract.

En als jij een bezwaarbrief stuurt kan je 16/02/2012 verlengen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 07-11-2010 23:35 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
kenkreutzer schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:22:
[...]
Ik heb toch niet voor niks bij HI verlengt? Ze zorgen toch dat je gaat verlengen zodat je op het einde van je contract niet overstapt naar een andere provider?
Het voordeel van de klant van 'vroegtijdig' verlengen is dat klanten gebruik kunnen maken van de dan geldende aanbieding. Bovendien kun je op deze manier 'eerder' aan een nieuw toestel komen.

Nog even een algemene opmerking: Als je via kpn.nl/verlengen kijkt wanneer je jouw contract kunt verlengen, dan is daar nog niet verwerkt dat je (eventueel) bezwaar hebt gemaakt. Op die pagina staat dus voorlopig dus altijd 2 maanden voor het einde van je contract. Als je de klantenservice belt, dan kunnen je daar in hun systeem wel zien dat je bezwaar hebt gemaakt.

• dAVEc.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:33
Ik heb 3 november een sms gestuurd voor bezwaar, geen smsje terug gehad dat het al geregeld is maar sinds gister kon ik verlengen! Ik hield elke dag ff die pagina in de gate of ik al kon verlengen of niet! vanaf 18 november in het bezit van een desire HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Nog even ter info het volgende, dit betreft Telfort.

Ik heb de SMS gestuurd, als bezwaar. Ik kreeg twee weken geleden de bevestiging dat mijn bezwaar gegrond is verklaard: ik kan 4 maanden vantevoren verlengen.

Nu log ik in op Mijn Telfort, en kom erachter dat ze dit hebben geregeld door het contract met 2 maanden te verkorten! Formeel loopt mijn contract dus geen 24 mnd, maar 22 mnd (en kan ik zodoende 4 maanden vantevoren verlengen, wat eigenlijk 2 maanden is t.o.v. de nieuwe einde contract-datum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat hebben ze bij Hi ook gedaan kwam ik achter, apart :P

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:13

Christiano007

Ich bin der champion

Tsurany schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:59:
Dat hebben ze bij Hi ook gedaan kwam ik achter, apart :P
Waar zie je dat dan bij hi.nl?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Christiano007 schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:08:
[...]
Je kunt kijken bij Mijn Hi, je kunt het ook zien op kpn.nl/verlengen (werkt ook voor Hi-klanten).

Overigens is dat dus waarschijnlijk bij alle klanten gebeurd, bij KPN, Hi, Telfort en MTV Mobile. De einddatum van het contract is aangepast met -2 maanden, zodat klanten dus alsnog 4 maanden voor het einde van de oorspronkelijke duur kunnen verlengen. Dit is ook alle info die ik heb, dus of dit wel mag e.d. weet ik ook niet precies.

Edit: Hi-klanten kunnen kijken op de de website van KPN (dat werkt gewoon), zie de link hierboven.

[ Voor 12% gewijzigd door Cadezo op 15-11-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Cadezo schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:38:
[...]

Je kunt kijken bij Mijn Hi, je kunt het ook zien op de hi.nl/verlengen

Overigens is dat dus bij alle klanten gebeurd, bij KPN, Hi, Telfort en MTV Mobile. De einddatum van het contract is aangepast met -2 maanden, zodat klanten dus alsnog 4 maanden voor het einde van de oorspronkelijke duur kunnen verlengen. Dit is ook alle info die ik heb, dus of dit wel mag e.d. weet ik ook niet precies.
Ja ik zie de datum dat ik kan verlengen, maar ik bedoel de datum zien van het einde van je contract. Want je zegt wel dat het contract -2 maanden is geworden, maar ik zie dit nergens staan. Alleen dat ik op X datum kan verlengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Christiano007 schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:08:
[...]

Na een gesprek over verlengen, abonnement loopt januari af, was voorheen maart.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 15-11-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 06:44
Ik werk in een KPN store, en mbt verlengen gaat het als volgt:

Je sluit een contract voor 1 of 2 jaar af.
Na 10 (12-2) maanden of 22 (24-2) maanden mag je je abonnement verlengen (2mnd voor einde van je contract)
Dit betekend dat je abonnement vanaf die datum wordt omgezet en dus ook in gaat.
Echter dit betekend ook dat die resterende maanden er bij op worden geteld.

Voorbeeld:
1 jarig contract, tot 12 december 2009
Verlengbaar: per 12 oktober 2009
Abonnement Flexibel naar Bel & SMS, gaat per 12-10-2010 in.
Verleng hem met 1 jaar.

Nieuwe contractstermijn: 1jaar + 2 maanden = 14 maanden. Die 2 maanden komen er dus bij, omdat je contract in feite nog niet was afgelopen, maar je al wel een toestel krijgt. Lijkt me ook normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Sonnve schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:37:
Ik werk in een KPN store, en mbt verlengen gaat het als volgt:
[...]
Nieuwe contractstermijn: 1jaar + 2 maanden = 14 maanden. Die 2 maanden komen er dus bij, omdat je contract in feite nog niet was afgelopen, maar je al wel een toestel krijgt. Lijkt me ook normaal.
Alleen ga je nu dus voorbij aan het feit dat KPN dus daadwerkelijk de einddatum van het huidige contract met 2 maanden heeft verkort. Dat is dus niet de 'normale' situatie...

Abonnementen die eerst liepen tot bijvoorbeeld 1 augustus 2012 lopen nu nog maar tot 1 juni 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
  • Laatst online: 11-09 14:58
Meer mensen hier met problemen bij het aanvragen van het bezwaar? Ik krijg op HI nog steeds de melding dat ik 8 februari pas kan verlengen ipv 8 december. Heb gebeld met HI en ze vertelden mij dat er inderdaad problemen zijn met het systeem.

Hij raadde mij aan om terug te bellen mocht dit niet deze week in het systeem veranderd zijn. Dit omdat hij het dan nog handmatig kan doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vledderos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-08 19:01
is de "bezwaartermijn" verlengd? in dit topic wordt hele tijd gepraat over 1 december, maar op de website van hi staat het volgende:

Stuur voor 31 december een sms’je met de tekst ‘NEE’ naar 7171

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Vledderos schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:31:
is de "bezwaartermijn" verlengd? in dit topic wordt hele tijd gepraat over 1 december, maar op de website van hi staat het volgende:

:?
Ik neem aan dat de site van KPN klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Vledderos schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:31:

Verlengtermijn bij Hi en MTV Mobile lijkt inderdaad verlengd met 1 maand. Telfort meldt expliciet dat het niet meer mogelijk is om bezwaar te maken en op de website van KPN staat: "voor 1 december", dus bij KPN zelf is het waarschijnlijk ook niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een abonnement afgesloten bij hi op 01-02-2009. dit was een verlenging. (4 maanden voor tijd)
Op mijn nieuwe overeenkomst staat ingang: 01-02-2009 looptijd 1 jaar

Nu kan ik niet opzeggen per 01-02-2011 maar pas 01-04-2011. dit omdat ik een sms heb gestuurd tegen de verlaging van 4 naar 2 maanden van te voren verlengen.

naar mijn idee loopt mijn abo af op 01-02-2011. ze moeten toch aanhouden wat er op de overeenkomst staat? in de voorwaarden staat hier niets over. alleen: tenzij anders is overeengekomen, geldt de duur van de overeenkomst.

hi doet moeilijk. wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoezo Hi doet moeilijk? Jij verlengt vier maanden voor tijd waardoor die vier maanden bij je nieuwe contract opgeteld worden, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
De resterende termijn van 4 maanden is opgeteld bij de nieuwe contractsduur, deze zal dus netto 16 maanden zijn en dan klopt het weer.

Wat Tsurany zegt dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Cadezo op 06-12-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Dit topic gaat over de wijziging van het verlengtermijn, nergens anders over.

[ Voor 115% gewijzigd door BastiaanN op 14-02-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 10:27
Huntard schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:37:
[...]

Ik neem aan dat de site van KPN klopt.
Ik heb ongeveer drie weken terug nog een sms gestuurd, deze is gewoon geaccepteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Bij Hi kan het nog tot 31 maart, neem aan dat dat ook zo bij KPN is. Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
Ik heb deze sms nog voor de jaarwisseling gestuurd, en alles is verwerkt en geaccepteerd. Heb toen gekeken, en het klopte, ik kon nu in augustus verlengen ipv. oktober. (abo is december ingegaan)
Echter, als ik nu bij Hi.nl kijk, zie ik dat er weer oktober staat aangegeven.
Moet ik er nu weer een sms aan wagen, of ga ik binnenkort even bellen met Hi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Ik heb (paar mnd geleden) ook gesmst en een reactie ontvangen dat ik ipv 2mnd nu 4mnd van te voren kan verlengen.
Kan nu op z'n vroegst vanaf 19 april verlengen. Maar als ik nu inlog op Hi.nl en ik ga naar "verlengen" krijg ik de melding: Hi, je mag verlengen!
Eergister kon ik dat ook al, gister weer niet, met de melding vanaf 19 april pas...? en nu wel weer?
Vreemd? Maar als ik nu doorga met verlengen en ik plaats een bestelling, zitten ze er dan aan vast?

[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 04-03-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dit was bij Telfort ook zo. Je einddatum is gewoon 2 maanden naar voren gehaald. Mij best, ik heb goedkoper verlengd dus mij hoor je nergens over. Inmiddels alweer een maand onbeperkt internet voor maar 2,50 per maand (1jr).

[ Voor 21% gewijzigd door Arnout op 04-03-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Arnout schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:24:
Dit was bij Telfort ook zo. Je einddatum is gewoon 2 maanden naar voren gehaald. Mij best, ik heb goedkoper verlengd dus mij hoor je nergens over. Inmiddels alweer een maand onbeperkt internet voor maar 2,50 per maand (1jr).
is dit een RE op mijn post??! Want: M'n abo loopt af op 19 augustus, minus 2mnd is 19 juni, minus 2mnd is 19 april. Het is nu 4maart? ik kan nu al verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
baronruud schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:30:
[...]

is dit een RE op mijn post??! Want: M'n abo loopt af op 19 augustus, minus 2mnd is 19 juni, minus 2mnd is 19 april. Het is nu 4maart? ik kan nu al verlengen?
Was inderdaad een reply op je post.

Ik weet niet hoe het bij Hi zit. Bij Telfort kreeg ik 4 maanden voordat mijn abo afliep toegang tot het verlenggedeelte. Bij jou is dat dus nog eerder, maar als je de mogelijkheid hebt, en je bent goedkoper uit, waarom niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Arnout schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:36:
[...]

Was inderdaad een reply op je post.

Ik weet niet hoe het bij Hi zit. Bij Telfort kreeg ik 4 maanden voordat mijn abo afliep toegang tot het verlenggedeelte. Bij jou is dat dus nog eerder, maar als je de mogelijkheid hebt, en je bent goedkoper uit, waarom niet doen?
Kan niet weten of ik goedkoper uit ben. En het toestel wat ik wil (Optimus 2x) komt pas in April uit, dus heeft weinig zin, moet toch nog wachten.
Pagina: 1 2 Laatste