Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik was gister in de KPN winkel in Zeist en daar vertelde een medewerker mij dat KPN (en dan waarschijnlijk ook Hi) in oktober de verlengtermijn van 4 maanden gaan terugbrengen naar 2 maanden. Het wordt dan dus pas mogelijk om vanaf 2 maanden voor het eindigen van je abonnement te verlengen ipv de nu gebruikelijke 4 maanden. Ik heb er vervolgens mijn algemene voorwaarden op na geslagen maar daar wordt nergens een verlengtermijn genoemd, dus vanuit dat aspect breken ze inderdaad geen contract. Echter op de website staat wel al enige tijd dat ik op 8 november kan verlengen (abonnement loopt 8 maart af). Volgens de medewerker zou dit in oktober ook opeens veranderen naar 8 januari.

Tevens zou dit ook voor andere providers gaan geleden volgens hem. Natuurlijk krijgen wij als consumenten er heel veel voor terug volgens de verkoper, zo zouden we beter bereik krijgen (wat ik thuis nog steeds amper heb, maar de verkoper wees dit lacherig af met 'tja als je in een bunker woont'...) en zou KPN andere investeringen gedaan hebben waardoor de consument dus moet gaan betalen.

Wat ik echter vreemd vind is dat ze nu in november al zekerheid kunnen hebben dat ik weer twee jaar teken, deze zekerheid schorten ze nu met twee maanden op waardoor overstappen naar een andere provider veel aantrekkelijker wordt. Het lijkt mij dus voor KPN/Hi geen interessante strategie. Ik zie er voor hun geen voordeel in.

Nu is mijn vraag, weten jullie hier meer van? Zijn er anderen die dit ook gehoord hebben?
Ik neem aan dat er wettelijk gezien niks aan te doen is aangezien enkel het bericht "Het is op dit moment nog niet mogelijk om je contract te verlengen, omdat je huidige contract nog loopt. Vanaf 08 november 2010 kan je je contract verlengen op Hi.nl. Je kunt dan een nieuwe telefoon uitzoeken in de online shop." niet wettelijk bindend is. Ik ben echter wel benieuwd naar deze ontwikkeling aangezien ik dan weer twee maanden langer moet wachten op m'n toestel en ik het gewoon erg vreemd vind.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37
Het klopt inderdaad dat de termijn wordt teruggebracht naar 2 maanden. Feitelijk verandert er natuurlijk niks, de termijn dat je een nieuw toestel kan krijgen bedraagt nog steeds 1 of 2 jaar, alleen voor de mensen die nu in hun abonnement zitten is het even slikken, maar op de lange duur maakt het geen zak uit.
Hier komt bij dat de opzegtermijn sinds juli is veranderd van 3 naar 1 maand, er is dus ook gewoon minder noodzaak om die 4 maanden aan te houden.
Daarnaast, waar hebben we het over? 2 maanden zijn m.i. ook wel weer te overbruggen..

Ben overigens zelf werkzaam bij Hi en las dit donderdag. In 1e instantie moest ik m'n wenkbrauwen ook even fronsen, maar de uitleg lijkt me helder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Het is wel te overbruggen maar het is erg verveld als je al een tijdje op de website ziet staan dat je 8 november kan verlengen, dit aan de telefoon min of meer bevestigd wordt en je dan in de winkel hoort dat het opeens verandert voor alle huidige klanten. Zeker als het in oktober aangekondigd zou worden dan is het erg zuur als je opeens twee maanden langer moet gaan wachten. Feitelijk moet ik nu 2 jaar en 2 maanden wachten op een nieuw toestel ipv 2 jaar zoals gebruikelijk. Verder snap ik de noodzaak niet van. Voer het bijvoorbeeld in voor nieuwe abonnees of de gene die nog een jaar moeten, maar niet voor de gene die bijna kunnen verlengen en al een tijdje hopen op een mooi nieuw toestel. Voor hun is dit erg vervelend om te horen, zeker als het pas officieel in oktober bekend gemaakt wordt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Vreemd, en dit maakt overstappen naar een andere provider heel aantrekkelijk.

Dat kan namelijk 4 maanden voordat je abo afloopt al worden aangevraagd.
Een nieuwe telefoon krijg je vaak direct mee.

Vodafone heeft nu nog 6 maanden van tevoren verlengen. Hoop niet dat ze aan deze termijn iets gaan veranderen...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Volgens KPN zou elke provider dit gaan invoeren. Ja ik zit nu te twijfelen of ik zal overstappen, probleem is echter dat alle andere providers momenteel mindere kwaliteit hebben dan Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Raar dat KPN nu al weet dat alle concurrenten het ook gaan invoeren.... :X

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
TMoose schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:42:
Raar dat KPN nu al weet dat alle concurrenten het ook gaan invoeren.... :X
Tja, kijk maar naar het invoeren van entreekosten een tijdje terug. Daar volgden vrijwel alle providers ook 'braaf'.

Zolang iedere provider (of in ieder geval de grotere) die verlengtermijn aanpast, hoeven ze ook niet te vrezen dat ze klanten aan elkaar verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocola
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:51
mad-dog schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:10:
Het klopt inderdaad dat de termijn wordt teruggebracht naar 2 maanden. Feitelijk verandert er natuurlijk niks, de termijn dat je een nieuw toestel kan krijgen bedraagt nog steeds 1 of 2 jaar, alleen voor de mensen die nu in hun abonnement zitten is het even slikken, maar op de lange duur maakt het geen zak uit.
Hier komt bij dat de opzegtermijn sinds juli is veranderd van 3 naar 1 maand, er is dus ook gewoon minder noodzaak om die 4 maanden aan te houden.
Daarnaast, waar hebben we het over? 2 maanden zijn m.i. ook wel weer te overbruggen..

Ben overigens zelf werkzaam bij Hi en las dit donderdag. In 1e instantie moest ik m'n wenkbrauwen ook even fronsen, maar de uitleg lijkt me helder
Daar zit het probleem nu net, feitelijk veranderd er wel wat: de termijn wordt twee in plaats van vier maanden. Ook voor nieuwe abonnees, of abonnees over twintig jaar betekend dit dat je vergeleken met de huidige termijn twee maanden langer moet wachten op de mogelijkheid tot het verlengen van je abonnement, waarmee een nieuwe mobiele telefoon gepaard kan gaan. Dat de looptijd van het contract ongewijzigd blijft heeft daar niet veel mee te maken.

Wellicht wordt twee in plaats van vier maanden van tevoren verlengen de standaard bij het merendeel van de providers, dit neemt echter niet weg dat er wel degelijk nadelige gevolgen zijn te bedenken voor abonnementhouders die op de korte termijn gebruik kunnen of willen maken van de abonnementverlengmogelijkheden die hen aanzienlijke tijd is voorgehouden.

Ook is de uitleg juist mij niet helder: "Hoi wij zijn KPN en Hi en verkorten de verlengingstermijn omdat dit naar onze mening niets uitmaakt". Vanzelfsprekend een erg goede "uitleg" natuurlijk.

Overigens begrijp ik deze keuze (mocht deze op waarheid berust zijn) niet in zijn geheel. Ik kan bij een verkorting van de verlengingstermijn alleen nadelen bedenken voor providers. Wellicht dat iemand mij de voordelen voor een provider kan uitleggen? Of in dit geval: wat zullen de voordelen voor KPN/Hi zijn?

Het zou providers sieren als deze wijziging werd doorgevoerd voor nieuwe abonnementen. Mocht een verkorting van de termijn op den duur de standaard zijn in telecomland, dan zal niemand er wat van merken. Ik ben overigens geen KPN, Hi of MTV Mobile abonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Dit vind ik dus heel erg jammer
Als het zo is..
ik kan in okt. in principe bij hi mijn abbo verlengen en een nieuwe tel aanvragen waar ik wel naar heb uitgekeken en dan willen ze dit gaan doen,

ik hoop dat ze het niet door gaan voeren of vergeten want dit gaat klanten kosten.
Ook als je ze zelf nog een week geleden aan de telefoon hebt gehad en je vrolijk vertellen volgende maand mag u een nieuwe telefoon uitzoeken als u uw abbo verlengt..

miss een idee dat ze eens kijken naar de duur dat mijn contract loopt bij hun al sinds bijna het begin van hi dan ben ik toch meer een vaste klant die kunnen ze dan toch wel tegemoet komen.
de mensen die bijv ieder jaar switchen ja dat kan ik begrijpen dat ze het daar doen..

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocola
Clavat schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:24:
Dit vind ik dus heel erg jammer
Als het zo is..
ik kan in okt. in principe bij hi mijn abbo verlengen en een nieuwe tel aanvragen waar ik wel naar heb uitgekeken en dan willen ze dit gaan doen,

ik hoop dat ze het niet door gaan voeren of vergeten want dit gaat klanten kosten.
Ook als je ze zelf nog een week geleden aan de telefoon hebt gehad en je vrolijk vertellen volgende maand mag u een nieuwe telefoon uitzoeken als u uw abbo verlengt..

miss een idee dat ze eens kijken naar de duur dat mijn contract loopt bij hun al sinds bijna het begin van hi dan ben ik toch meer een vaste klant die kunnen ze dan toch wel tegemoet komen.
de mensen die bijv ieder jaar switchen ja dat kan ik begrijpen dat ze het daar doen..
Vergeten zullen ze niet ben ik bang voor je, ik schat providers niet hoog in maar hoger dan wat jij hoopt nog net wel. Mocht dit klanten kosten dan zal het marginaal zijn en dus niet uitmaken voor een bedrijf als Hi of KPN, ze zullen het niet eens merken vermoed ik. En het KPN-netwerk is het beste op het moment, ik ben dus bang voor je dat overstappen (uit principiële overwegingen of omdat je sneller kan verlengen) dus ook geen zin heeft voor jou, tenzij dit naar bijvoorbeeld Telfort is en daar wil je eigenlijk ook geen abonnement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
omerlijno schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:19:
Overigens begrijp ik deze keuze (mocht deze op waarheid berust zijn) niet in zijn geheel. Ik kan bij een verkorting van de verlengingstermijn alleen nadelen bedenken voor providers. Wellicht dat iemand mij de voordelen voor een provider kan uitleggen? Of in dit geval: wat zullen de voordelen voor KPN/Hi zijn?
Ik ben geen marktanalist maar ik vermoed dat het iets te maken heeft met teruglopende inkomsten uit mobiel. Als je naar de subsidies op toestellen kijkt van de afgelopen jaren, dan blijken deze steeds lager te worden. Van de laatste zes maanden ben ik niet echt op de hoogte, maar voor die tijd zag ik in ieder geval een duidelijk inkrimping van kortingen op toestellen voor zowel nieuwe als verlengende klanten. Ik meen dat er wel eens is geroepen dat op den duur alle subsidies zullen verdwijnen toch? Tel daarbij de teruggelopen inkomsten uit buitenland door EU-reguleringen op en denk ook aan de herintroductie van entreekosten en het meer recente "afrekenen per minuut" als reactie van de providers. Dit zal ook wel zoiets zijn denk ik. Hoe deze constructie precies werkt heb ik nog niet bedacht :p, maar wellicht heeft iemand anders daar ideeën over. Overigens: dit geldt mijn inziens voor alle providers en niet uitsluitend KPN/ Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dan lijkt dit mij juist ideaal om zeker te zijn van inkomsten. Als ik nu al zou mogen verlengen dan weten ze zeker dat ze van maart 2011 tot maart 2013 maandelijks 30 euro binnenkrijgen. Dat is voor een provider toch een handig idee lijkt me? Dan weet je al voor het einde van het jaar wat je de komende twee jaar binnen kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
omerlijno schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:47:
[...]

Vergeten zullen ze niet ben ik bang voor je, ik schat providers niet hoog in maar hoger dan wat jij hoopt nog net wel. Mocht dit klanten kosten dan zal het marginaal zijn en dus niet uitmaken voor een bedrijf als Hi of KPN, ze zullen het niet eens merken vermoed ik. En het KPN-netwerk is het beste op het moment, ik ben dus bang voor je dat overstappen (uit principiële overwegingen of omdat je sneller kan verlengen) dus ook geen zin heeft voor jou, tenzij dit naar bijvoorbeeld Telfort is en daar wil je eigenlijk ook geen abonnement hebben.
Nee ik ga niet naar Telfort..
Maar ind hi/kpn is 1 van de betere netwerken maar waarom zeggen ze dan eerst A tegen klanten en ze doen B?
dat roept enorm veel vraagtekens op.
Als het ind zo is moet ik gewoon nog 2 maanden wachten miss is dat ook wel goed van 1 kant maar mocht ik in oktober wel nog gewoon kunnen verlengen met een nieuwe mobiel is dat gewoon mooi meegenomen.
Maar de vraag is mogen ze zonder enig kennisgeving de voorwaarden veranderen of niet?
normaal als er iets veranderd in je contract moet dat bekend worden gemaakt en kun je altijd een beslissing nemen wat je doet of is dat bij zo'n onderdeel niet van toepassing?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb navraag gedaan bij de persdienst van KPN en heb inmiddels een reactie gehad van één van de woordvoerders. Het verhaal van mad-dog blijkt helemaal te kloppen.

Hoe het precies zit met de termijnen kun je lezen in mijn artikel op Mobile Cowboys (http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12907)

[ Voor 34% gewijzigd door Cadezo op 20-09-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dan ben ik dus helemaal de lul met 9 november normaal verlengen. Ga de klantenservice dan maar eens lief bellen om te vragen of er een uitzondering gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Chocola schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:19:
[...]

Daar zit het probleem nu net, feitelijk veranderd er wel wat: de termijn wordt twee in plaats van vier maanden. Ook voor nieuwe abonnees, of abonnees over twintig jaar betekend dit dat je vergeleken met de huidige termijn twee maanden langer moet wachten op de mogelijkheid tot het verlengen van je abonnement, waarmee een nieuwe mobiele telefoon gepaard kan gaan. Dat de looptijd van het contract ongewijzigd blijft heeft daar niet veel mee te maken.

Wellicht wordt twee in plaats van vier maanden van tevoren verlengen de standaard bij het merendeel van de providers, dit neemt echter niet weg dat er wel degelijk nadelige gevolgen zijn te bedenken voor abonnementhouders die op de korte termijn gebruik kunnen of willen maken van de abonnementverlengmogelijkheden die hen aanzienlijke tijd is voorgehouden.

Ook is de uitleg juist mij niet helder: "Hoi wij zijn KPN en Hi en verkorten de verlengingstermijn omdat dit naar onze mening niets uitmaakt". Vanzelfsprekend een erg goede "uitleg" natuurlijk.

Het zou providers sieren als deze wijziging werd doorgevoerd voor nieuwe abonnementen. Mocht een verkorting van de termijn op den duur de standaard zijn in telecomland, dan zal niemand er wat van merken. Ik ben overigens geen KPN, Hi of MTV Mobile abonnee.
Op de korte duur verandert er inderdaad wat, maar als je eerst altijd 4 maanden voor einde datum verlengde moest je daarna ook weer gewoon braaf 1/2 jaar wachten voor je op 4 maanden van het einde van je contract zat. Zoals ik dus al aangaf, voor mensen die nu een abo nemen of gaan verlengen verandert er wat, maar op de lange duur maakt het niks uit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Hier stond ff niks :P

[ Voor 98% gewijzigd door mad-dog op 20-09-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

mad-dog schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:03:
[...]

Op de korte duur verandert er inderdaad wat, maar als je eerst altijd 4 maanden voor einde datum verlengde moest je daarna ook weer gewoon braaf 1/2 jaar wachten voor je op 4 maanden van het einde van je contract zat. Zoals ik dus al aangaf, voor mensen die nu een abo nemen of gaan verlengen verandert er wat, maar op de lange duur maakt het niks uit,
Ik heb het idee dat sommige mensen denken dat het nieuwe contract direct ingaat en dat je dus niet de laatste 4 maanden hoeft uit te dienen.

Op die mobilecowboys site lees je deze reactie bijvoorbeeld:"
Betekend dit dat dit ook geld voor de huidige contracten? De enige reden dat ik zojuist mijn contract heb verlengd is omdat ik elke 8 maanden de mogelijkheid kreeg om een nieuw toestel uit te kiezen.
Klopt dit? Ik kan me dat niet voorstellen. Ik heb een contract dat loopt t/m 25-12-10 en ik kan al een tijdje m'n abonnement bij Telfort verlengen. Maar ik ging ervan uit dat dat nieuwe contract dan wel op 25-12 in zou gaan en niet vandaag al en dus door zou lopen tot 25-12-2011 of 2012 (1 resp 2 jr).

Hoe zit dat? Want als het wel al vandaag in zou gaan, dan is het wel structureel nadelig. Anders maakt het eigenlijk geen zak uit, behalve dat je eenmalig twee maanden later een nieuw mobieltje mag uitzoeken (daarna gewoon weer elk jaar of elke 2 jaar).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
JvS schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:55:
[...]
Op die mobilecowboys site lees je deze reactie bijvoorbeeld:"
[...]
Hoe zit dat? Want als het wel al vandaag in zou gaan, dan is het wel structureel nadelig. Anders maakt het eigenlijk geen zak uit, behalve dat je eenmalig twee maanden later een nieuw mobieltje mag uitzoeken (daarna gewoon weer elk jaar of elke 2 jaar).
Zover ik weet gaat het nieuwe contract gewoon in nadat de oude is afgelopen, dus dat werkt inderdaad alleen het eerste jaar.

Bij het eerste jaar verleng je na 8 maanden (4 maanden voor het einde), vervolgens moet je dus wel nog 4 maanden van je oude contract uitzitten en vervolgens nog eens 8 van je nieuwe contract voordat je weer kunt verlengen (dus in totaal 4 + 8 = 12 maanden), dus iedere 8 maanden lijkt mij inderdaad onjuist en iets te kort door de bocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocola
@JvS & Cadezo~

Over het algemeen is het inderdaad zo dat een contract dat tot stand is gekomen door middel van een verlenging daadwerkelijk in gaat na de duur van je vorige contract, hetzij 6,12, 18 of 24 maanden. Het voordeel dat je hebt bij de meeste verlengingen is dan ook voornamelijk dat je een nieuwe telefoon kan krijgen en eventueel kan meedingen in bepaalde tijdelijke acties. Zo heb je nu bij Hi een actie dat het internet goedkoper is dan normaal gesproken, dit bespaard veel geld en kan dus een reden zijn om nu te verlengen in plaats van aan het einde van je contractduur. Over die actie hoorde ik trouwens ook geruchten dat deze nog dit jaar zal verdwijnen.

Ik ken trouwens voorbeelden van zakelijke contracten waarbij het nieuwe contract in gaat bij verlenging zonder dat de overige termijn moet worden afgekocht of moet worden uitgezeten. Dit betekend concreet wel dat personen om de acht maanden een nieuwe telefoon krijgt. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze op zijn minst zeer gewaardeerde klanten zijn en nooit high-end telefoons nemen, ook geen internet e.d. Dit is bij T-Mobile trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Chocola schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:20:
@JvS & Cadezo~

Over het algemeen is het inderdaad zo dat een contract dat tot stand is gekomen door middel van een verlenging daadwerkelijk in gaat na de duur van je vorige contract, hetzij 6,12, 18 of 24 maanden. Het voordeel dat je hebt bij de meeste verlengingen is dan ook voornamelijk dat je een nieuwe telefoon kan krijgen en eventueel kan meedingen in bepaalde tijdelijke acties. Zo heb je nu bij Hi een actie dat het internet goedkoper is dan normaal gesproken, dit bespaard veel geld en kan dus een reden zijn om nu te verlengen in plaats van aan het einde van je contractduur.
Inderdaad. Mocht je bijvoorbeeld met 2 jaar + de resterende maanden van je 'oude' contract verlengen, dan heb je wel op het moment van verlenging 1) een nieuw toestel 2) de 'nieuwe' voorwaarden, en dus ook bijvoorbeeld kortingsacties of een lager abonnement. Dit geldt overigens voor KPN / Hi, ik meen dat het bij Telfort anders in elkaar steekt...! Maar daar gaat dit topic ook niet over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocola
jelle. schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:34:
[...]

Inderdaad. Mocht je bijvoorbeeld met 2 jaar + de resterende maanden van je 'oude' contract verlengen, dan heb je wel op het moment van verlenging 1) een nieuw toestel 2) de 'nieuwe' voorwaarden, en dus ook bijvoorbeeld kortingsacties of een lager abonnement. Dit geldt overigens voor KPN / Hi, ik meen dat het bij Telfort anders in elkaar steekt...! Maar daar gaat dit topic ook niet over ;)
Verlenging bij Telfort werkt hetzelfde voor mij als bij KPN/Hi/MTV. De situatie wordt anders als er van Telfort naar KPN wordt overgestapt (zoals ik nu doe). Dan gaat het nieuwe contract in op de datum van de laatste dag van het huidige contract.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jelle. schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:34:
[...]

Volgens mij heb je dan niet direct de nieuwe voorwaarden, maar gaan die in op het moment dat het oude abonnement afloopt en het nieuwe contract ingaat. Aanbiedingen heb je natuurlijk altijd. Bij Telfort werkt het sowieso op die manier. Ik zal eens bij iemand navraag doen die wat dieper in de materie zit over hoe dit bij KPN zit ;).

Het enige verschil is dat je iets later je aanbieding en je toestel kan kiezen. En als je je ingesteld hebt op 4 maanden vantevoren kunnen kiezen, en dat wordt ineens 2 maanden vantevoren, dan is dat natuurlijk heel zuur, omdat je je al helemaal in de huidige aanbiedingen aan het verdiepen was.

Maar echt uitmaken doet het natuurlijk niet.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 22-09-2010 07:54 ]

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19

KrazyJay

KPN heeft altijd als beleid gehad, dat er 1 maand voor dat de opzegtermijn gaat lopen, de verlengtermijn gaat lopen. Iedereen heeft het hier over de verlengtermijn, maar de oorzaak is dat niet al te lang terug de opzegtermijn van 3mnd voor het einde naar 1mnd voor het einde is gegaan. De reden was een wetsvoorstel waarin de maximale opzegtermijn van 3mnd naar 1mnd verkort zou worden. De verlengtermijn was echter nog niet aangepast.

KPN heeft alsnog besloten vertraagd de verlengtermijn recht te trekken met de opzegtermijn, dus wederom 1mnd voor dat de opzegtermijn gaat lopen gaat de verlengtermijn in. Althans, dat is wat KPN zegt.

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 11:56
Misschien een beetje of-toppic maar zeker niet onbelangrijk.

heb net Hi aan de lijn gehad over opzeggen van mijn abbo die pas februari 2011 afloopt. Nu ze die prijs vehooging door hebben gevoerd mag je dus je abbo direct opzeggen. Dus hoef je niet te wachten op die 4/2 maanden

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Welke prijsverhoging die ze hebben doorgevoerd?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

Chiron

Moderator Discord
Huh, welke prijsverhoging? Hebben ze een wijziging in de voorwaarden gedaan waardoor je nu alsnog direct kan opzeggen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• N00bi3
Sinds begin van zomer rekent KPN net als bijna alle andere providers per minute(rond af naar boven) in plaats van per seconden. Technish gezien is dat een prijs verhoging!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ja maar dat doen ze enkel voor nieuwe abonnementen en niet voor huidigen. Dus technisch gezien is het onzin.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
N00bi3 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:08:
Sinds begin van zomer rekent KPN net als bijna alle andere providers per minute(rond af naar boven) in plaats van per seconden. Technish gezien is dat een prijs verhoging!
Waar is daarover gecommuniceerd? Bij mij in ieder geval niet via de SMS en niet via de post.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• N00bi3
BillSpaarbank schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:10:
[...]

Waar is daarover gecommuniceerd? Bij mij in ieder geval niet via de SMS en niet via de post.
Er is helemaal NIET gecommuniceerd. En dat is dus precies de rede waarom je per direct je abbo op mag zeggen. De verandering bij KPN geld voor alle abbo's alleen bij vodafone was het dat het alleen voor de nieuwe geld dacht ik. Anders hadden ze het wel vermeld denk ik bij de klantenservice.

@Tsurany jij mag het dan wel onzin vinden maar het kan. Heb ze vandaag aan de lijn gehad(HI klantenservice.) en kreeg een post adres waar je je opzeg brief naar toe kan sturen.

• jelle.
N00bi3 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:27:
[...]

Er is helemaal NIET gecommuniceerd. En dat is dus precies de rede waarom je per direct je abbo op mag zeggen. De verandering bij KPN geld voor alle abbo's alleen bij vodafone was het dat het alleen voor de nieuwe geld dacht ik. Anders hadden ze het wel vermeld denk ik bij de klantenservice.

@Tsurany jij mag het dan wel onzin vinden maar het kan. Heb ze vandaag aan de lijn gehad(HI klantenservice.) en kreeg een post adres waar je je opzeg brief naar toe kan sturen.
Goh, bij mijn weten kun je schriftelijk niet eens opzeggen, alleen telefonisch. Bovendien: of er nou wel of niet over gecommuniceerd is (wat volgens mij verplicht is indien ook bestaande contracten worden gewijzigd), "geen communicatie" betekent voor zover ik weet niet dat je in dat geval wel mag opzeggen, en "wel communicatie" niet 8)7
JvS schreef op woensdag 22 september 2010 @ 07:50:
Volgens mij heb je dan niet direct de nieuwe voorwaarden, maar gaan die in op het moment dat het oude abonnement afloopt en het nieuwe contract ingaat. Aanbiedingen heb je natuurlijk altijd. Bij Telfort werkt het sowieso op die manier. Ik zal eens bij iemand navraag doen die wat dieper in de materie zit over hoe dit bij KPN zit ;).
Die heb je wel direct. Tenzij ze dat veranderd hebben na januari 2010, maar dat lijkt me sterk.

ik heb 2.5 jaar bij KPN gewerkt en zo werkte het altijd dusja ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik zal vanmiddag eens bellen naar de klantenservice maar bij mijn weten zijn de algemene voorwaarden niet veranderd aangezien het echt met nieuwe abonnementen in gaat. Misschien pech gehad met een onwetende klantenservice medewerker?

Edit: Ik kan het nergens vinden, ik ga er dan ook vanuit dat je verkeerd geinformeerd bent.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 22-09-2010 14:17 ]

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
als je (in mijn geval effe bekeken) inlogt op mijn ji, kun je daar zien welk abonnement je hebt, en de voorwaarden daarbij opzoeken. en aangezien ik een jaar verlengd heb ben ik vanaf DAT moment per minuut gaan betalen, en niet eerder. zodra je een nieuw abo afsluit of besluit te verlengen gaat de nieuwe abonnementsvorm pas in, en betaal je dus per minuut, en niet eerder.

en of ik nou 4 maanden of 2 maanden van te voren kan verlengen boeit me niet zo, ik vind het erger dat je per minuut betaald (bij zo'n beetje elke provider ondertussen) maar daar is weer weinig aan te doen. en dat de telecombedrijven elkaar steeds volgen, lijkt me een klusje voor de NMA, lijkt erg op prijsafspraken.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Chocola
[...]

Naar mijn weten gelden de nieuwe voorwaarden alleen voor nieuwe abonnementen en is het dus geen wijziging van de algemene voorwaarden, of welke voorwaarden dan ook voor oude klanten. Het vreemde is weliswaar dat ik net in alle voorgaande contracten van Hi alleen maar "betaling afgerond op hele minuten" kon terugvinden, niet per seconde zoals in die periodes zeker nog het geval was. Bekijk de PDF's op deze link maar eens: https://www.hi.nl/Product...icht.htm?omn_ic=footermap.

Wellicht kan iemand uitsluitsel geven?

• Chocola
jelle. schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:01:
[...]

Goh, bij mijn weten kun je schriftelijk niet eens opzeggen, alleen telefonisch. Bovendien: of er nou wel of niet over gecommuniceerd is (wat volgens mij verplicht is indien ook bestaande contracten worden gewijzigd), "geen communicatie" betekent voor zover ik weet niet dat je in dat geval wel mag opzeggen, en "wel communicatie" niet 8)7

[...]

Die heb je wel direct. Tenzij ze dat veranderd hebben na januari 2010, maar dat lijkt me sterk.

In theorie mag / moet je altijd schriftelijk opzeggen omdat het contract ook schriftelijk is afgesloten, de mogelijkheid moet er zijn. Om het contract bij Hi te beëindigen is het volgens mij zo dat je moet bellen naar de klantenservice, optie opzeggen en verlengen en dan zal je als het goed is nadere instructies krijgen met betrekking tot het opzeggen / beëindigen van je contract. Het lijkt mij dat dit schriftelijk zal gebeuren.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Chocola schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:03:
[...]

Naar mijn weten gelden de nieuwe voorwaarden alleen voor nieuwe abonnementen en is het dus geen wijziging van de algemene voorwaarden, of welke voorwaarden dan ook voor oude klanten. Het vreemde is weliswaar dat ik net in alle voorgaande contracten van Hi alleen maar "betaling afgerond op hele minuten" kon terugvinden, niet per seconde zoals in die periodes zeker nog het geval was. Bekijk de PDF's op deze link maar eens: https://www.hi.nl/Product...icht.htm?omn_ic=footermap.

Toch betaalde ik in juni 2010 voor een gesprek van 1 minuut 18 seconden minder dan voor een gesprek van 1 minuut en 32 seconden, met een abonnement die inging maart 2009 afgesloten onder de voorwaarden die in november van toepassing waren. Vreemd ook dat het xtra snel abonnement er al in staat aangezien die toen nog niet bestond en de snelheid van eindeloos online op 384kbit terwijl dat toen nog 128kbit was.

• N00bi3
Misschien weten ze daar bij de klantenservice dan ook niet meer waar het allemaal over gaat tegenwoordig.
Ik had een mevrouw aan de lijn ik vroeg hoe het zat en of het mogelijk was om mijn abbo vroegtijdig te beeindigen gezien de doorgevoerde verandering. zij wist het zelf ook niet dus ging ze even informere bij........ toen ze terug kwam zei ze dat het idd mogelijk was en gaf ze mij een aderes waar ik me brief naar toe kon sturen. Ik vroeg haar nog of het mogelijk was mijn nummer te behouden ze zei JA.

dus heb ik bij een ander provider een abbo afgesloten met nummerbehoud. Kijken wat ze zeggen.
Ik houd jullie op de hoogte als het doorgaat dan weten we dat het kan zo niet heb ik pech maar dan weten we ook hoe het vork in het steel zit toch.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

freddyathlon schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:06:
Vreemd, en dit maakt overstappen naar een andere provider heel aantrekkelijk.

Dat kan namelijk 4 maanden voordat je abo afloopt al worden aangevraagd.
Een nieuwe telefoon krijg je vaak direct mee.

Vodafone heeft nu nog 6 maanden van tevoren verlengen. Hoop niet dat ze aan deze termijn iets gaan veranderen...
Wat maakt dat nou uit? Dan heb je 4 maanden eerder een telefoon maar moet je er ook weer 4 maanden langer mee doen om je contract uit te zitten.

Ik zie het probleem niet echt, alleen als je snel een toestel nodig hebt omdat het kapot is en je zit 3 maanden voor het einde van je contract lijkt het me gemakkelijk maar ik koop de laatste tijd voornamelijk sim only's en nu er steeds meer goedkope android toestellen komen wordt dat alleen maar aantrekkelijker.

Zoeken naar de voorwaarden in je huidige contract hoe veel maanden van te voren je een nieuw contract af kan sluiten heeft natuurlijk geen zin. Je sluit een nieuw contract af waarvoor nieuwe voorwaarden gelden.
Chocola schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:03:
[...]

Je wilt een nieuw contract afsluiten een paar maanden in de toekomst. Dat staat los van je huidige abonnement en daarvoor gelden ook gewoon de nieuwe voorwaarden. Dat hoeft ook niet opgenomen te zijn in de voorwaarden want die gaan niet over contracten die je nog af moet sluiten maar alleen over het huidige contract.

Wat is nou trouwens de discussie? Want het afronden per minuut heeft weinig met contractverlengingen te maken.

[ Voor 43% gewijzigd door Marzman op 22-09-2010 16:16 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Chocola
Marzman schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:11:
[...]

Wat maakt dat nou uit? Dan heb je 4 maanden eerder een telefoon maar moet je er ook weer 4 maanden langer mee doen om je contract uit te zitten.

Ik zie het probleem niet echt, alleen als je snel een toestel nodig hebt omdat het kapot is en je zit 3 maanden voor het einde van je contract lijkt het me gemakkelijk maar ik koop de laatste tijd voornamelijk sim only's en nu er steeds meer goedkope android toestellen komen wordt dat alleen maar aantrekkelijker.

Zoeken naar de voorwaarden in je huidige contract hoe veel maanden van te voren je een nieuw contract af kan sluiten heeft natuurlijk geen zin. Je sluit een nieuw contract af waarvoor nieuwe voorwaarden gelden.

[...]

Je wilt een nieuw contract afsluiten een paar maanden in de toekomst. Dat staat los van je huidige abonnement en daarvoor gelden ook gewoon de nieuwe voorwaarden. Dat hoeft ook niet opgenomen te zijn in de voorwaarden want die gaan niet over contracten die je nog af moet sluiten maar alleen over het huidige contract.

Wat is nou trouwens de discussie? Want het afronden per minuut heeft weinig met contractverlengingen te maken.
Mijn post ging niet over verlenging maar over betalen per minuut of seconde.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Net de klantenservice gebeld, aardige mevrouw vertelde mij dat je 5 maanden van te voren een verlenging kan aanvragen en het toestel dan 4 maanden van te voren krijgt. Dan zou ik dus in oktober nog kunnen verlengen en 9 november mijn phone krijgen.

• Tharw
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-02 11:02
Tsurany schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:57:
Net de klantenservice gebeld, aardige mevrouw vertelde mij dat je 5 maanden van te voren een verlenging kan aanvragen en het toestel dan 4 maanden van te voren krijgt. Dan zou ik dus in oktober nog kunnen verlengen en 9 november mijn phone krijgen.
Die ervaring heb ik niet met KPN. Heb op het moment een sim-only abo en wil dat gaan veranderen, mede ook omdat mijn telefoon kuren begint te krijgen. Mijn abonnement loopt af eind januari en via de site kan ik ook eind september pas verlengen.
Ik heb geprobeerd om het iets te versnellen door KPN te bellen, maar daar kreeg ik heel snel 0 op rekest, wel jammer want nu heeft KPN weer een andere aanbieding waarbij ik per maand weer iets duurder uit ben.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jelle. schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:01:
[...]

[...]

Nee het is nog steeds zo bij KPN. Vriend van me werkt daar ook in de shop (type goed op de hoogte, ook hier actief :)). Ben erg benieuwd hoe dit nu bij Telfort zit!

Ik heb zojuist mijn abonnement verlengd, dus ik ga het meemaken. Eerlijk gezegd heb ik liever dat ik de oorspronkelijke tarieven nog aan mag houden en dat op 25-12 mijn abonnement omgaat naar de nieuwe vorm.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 23-09-2010 08:13 ]

• jelle.
Chocola schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:07:
Om het contract bij Hi te beëindigen is het volgens mij zo dat je moet bellen naar de klantenservice, optie opzeggen en verlengen en dan zal je als het goed is nadere instructies krijgen met betrekking tot het opzeggen / beëindigen van je contract. Het lijkt mij dat dit schriftelijk zal gebeuren.
Nee, je belt en ze regelen het telefonisch, en vervolgens krijg je een smsje ter bevestiging van je opzegging.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:26
Ikzelf mag per 14 oktober verlengen. Zit om 1 of andere vage reden nu vast aan een hi online abo, terwijl ik ooit eens een student abo verlengd heb. Ben nu van plan weer een hi student abo te nemen (icm een htc desire hd) en met hi xtra snel (nu nog 3,95), maar is het dan verstandig om nu alvast hi te bellen en een verlenging aan te vragen, aangezien dus mogelijk nog dit jaar de goedkope internet bundels schijnen te verdwijnen?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Die schijnen zelfs deze maand te verdwijnen, dus ja, zou het wel aanraden.
Ik zou ze nu even bellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 23-09-2010 15:27 ]

• Chocola
Megupe schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:21:
Ikzelf mag per 14 oktober verlengen. Zit om 1 of andere vage reden nu vast aan een hi online abo, terwijl ik ooit eens een student abo verlengd heb. Ben nu van plan weer een hi student abo te nemen (icm een htc desire hd) en met hi xtra snel (nu nog 3,95), maar is het dan verstandig om nu alvast hi te bellen en een verlenging aan te vragen, aangezien dus mogelijk nog dit jaar de goedkope internet bundels schijnen te verdwijnen?
Deze korting op de internetbundels (10 -> 2.50 en 15 -> 3.75) verdwijnen als ik het goed begrepen heb deze maand nog. In die zin zou je er zeer verstandig aan kunnen doen om nu te verlengen met de huidige voorwaarden. Dit doe ik ook trouwens.

De Hi klantenservice bellen kan geen kwaad natuurlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Chocola op 23-09-2010 15:29 . Reden: Het is klantenservice en geen helpdesk :D. ]

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:06
De actie op de internetbundels gaat ook in oktober nog door. Voor de retail tenminste voor etail weet ik het niet maar lijkt me sterk dat ze daar onderscheid in maken..

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Wat is je bron daarvoor? Want klantenservice zij gister dat het deze maand zou aflopen. In oktober doorgaan zou voor mij heel fijn zijn, daar niet van :P

• Megupe
Tsurany schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:57:
Net naar klachtenservice van hi gebeld, aangezien mijn contract afloopt op 15/2/2011 kan ik pas vanaf 14/10 verlengen, ze kon mijn abonnement nu nog niet verlengen iig. Houdt die mevrouw mij voor de gek of heb jij een medewerkster aan de lijn gehad die wat pittiger was...

ps. ze wisten nog van niks dat de actie van goedkoop internet deze maand zou aflopen..

[ Voor 6% gewijzigd door Megupe op 23-09-2010 15:51 . Reden: actie internet ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nou ik had sowieso iemand aan de lijn die heel erg hartelijk was en het geen enkel probleem vond moeite voor me te doen. Ze zei dat het systeem 5 maanden van te voren de ruimte gaf om een verleng order te plaatsen, hij zou echter pas 4 maanden van te voren ingevoerd worden. Dus toestel en dergelijken krijg je dan 4 maanden van te voren.

• Chocola
Tsurany schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:58:
Nou ik had sowieso iemand aan de lijn die heel erg hartelijk was en het geen enkel probleem vond moeite voor me te doen. Ze zei dat het systeem 5 maanden van te voren de ruimte gaf om een verleng order te plaatsen, hij zou echter pas 4 maanden van te voren ingevoerd worden. Dus toestel en dergelijken krijg je dan 4 maanden van te voren.
Heb je haar naam of doorkiesnummer ook? Lijkt me degene die we moeten hebben hier met zijn allen :D.

• Megupe
Chocola schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:06:
[...]

Heb je haar naam of doorkiesnummer ook? Lijkt me degene die we moeten hebben hier met zijn allen :D.
idd, lijkt mij een zeer geschikt persoon om ff mee aan de lijn te hangen. Maar als die internet aanbiedingen blijven en ik alsnog 14 oktober kan verlengen is er niks aan de hand. Mocht ik daarentegen pas 14/12 verlengen zijn die aanbiedingen wellicht wel weg...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat zal sowieso nog in oktober kunnen want, en dat bevestigde mijn geweldige klantenservicemedewerkster weeral, zal het pas 1 november ingaan.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:06
Tsurany schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:47:
Wat is je bron daarvoor? Want klantenservice zij gister dat het deze maand zou aflopen. In oktober doorgaan zou voor mij heel fijn zijn, daar niet van :P
Ik werk in een telefoon winkel en we hebben dat net vandaag te horen gekregen.
Hi acties verlengd t/m oktober
De Hi acties met korting op Sim Only en data abonnementen worden verlengd t/m oktober. Goed nieuws voor klanten die willen profiteren van extra korting op data, zolang je contract loopt!

> Lees meer

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Oke das wel betrouwbaar dan. Leuk dat je overal wat anders hoort :P

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ja die link is dus al eerder geplaatst, had je zo kunnen lezen.

• Megupe
ja klopt, wilde het eigenlijk ook meer als citaat aanhalen, kon pas half uur geleden die link openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:24
Het lijkt erop dat je ook kunt aangeven dat je je abonnement straks ook 4 maanden voor afloop van het contract wil laten verlengen:

http://www.hi.nl/Productinfo/Verlengtermijn.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb net gesmst, ze hebben het ontvangen en ik zou nog een bevestiging krijgen. Nu hopen dat ik nog kan bestellen met de aanbieding voor internet en dan ben ik helemaal happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 15:48
Nou, meteen gedaan. Ik heb mijn nieuwe abo pas 6 maanden, maar toch fijn als je over een jaar 2 maanden eerder kunt verlengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Zoals rclahsen al aangeeft kun je inderdaad bezwaar maken. Dit kan bij alle KPN-merken, dus KPN, Hi, Telfort en MTV Mobile. Welke tekst (afhankelijk van je provider) je moet sms'en en binnen welke termijn, kan je lezen in mijn follow-up artikel op Mobile Cowboys, http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12964.

[ Voor 4% gewijzigd door Cadezo op 28-09-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Mijn status veranderde op de Hi site van 8 november naar "4 maanden voor je abonnement afloopt" maar is nu weer 8 november. Enige nu nog is hopen dat het mogelijk is te verlengen voor eind oktober en dan mee profiteren van goedkoop internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:04:
Mijn status veranderde op de Hi site van 8 november naar "4 maanden voor je abonnement afloopt" maar is nu weer 8 november. Enige nu nog is hopen dat het mogelijk is te verlengen voor eind oktober en dan mee profiteren van goedkoop internet.
Heb jij al een bevestiging ontvangen, of nog niet? Ik bedoel de goedkeuring, niet dat ze de aanvraag hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Heb een sms gehad dat de aanvraag in ontvangst is genomen maar geen bevestiging.

• deimos
Hier ook, duurt waarschijnlijk even.

• IkWilbert
  • Laatst online: 16:57

IkWilbert

Het is mij!

Net ook een sms ontvangen van HI, ontvangstbevestiging

I intend to live forever. So far, so good.

• Cadezo
  • Niet online
Update: Bij KPN en Hi (mogelijk ook bij MTV Mobile, onbevestigd) kan je nu bezwaar maken tot 1 december. http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12964

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Wat nou als je in november verlengt en daarna smst? Gaat dan voor je nieuwe abonnement ook in dat je weer 4 maanden eerder kan verlengen?

• Cadezo
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:16:
Wat nou als je in november verlengt en daarna smst? Gaat dan voor je nieuwe abonnement ook in dat je weer 4 maanden eerder kan verlengen?
Interessante vraag... heb ik even uitgezet bij KPN Mediarelaties. Als ik een reactie heb zal ik het even laten weten!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Aight, super! Want dan lijkt het mij wel leuk om weer te doen :P Snap sowieso niet waarom die termijnen korter moeten, ik zou ze eerder verlengen. Laat ze maar lekker vroeg tekenen, weet je zeker dat ze klant blijven.

• deimos
Mensen die al bevestiging hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Paar dagen geleden bereikte me het bericht dat Vodafone de termijn terug gaat brengen van 6 maanden naar 4 maanden van tevoren verlengen.

Uitzonderingen zijn de abo's van € 50,- of hoger (excl Blox, verzekeringen enz.) en de zakelijke abonnementen. (aangesloten op een zakelijk klantnummer).

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
freddyathlon schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:52:
Paar dagen geleden bereikte me het bericht dat Vodafone de termijn terug gaat brengen van 6 maanden naar 4 maanden van tevoren verlengen.
Bericht klopt, zie http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/13007 en [Vodafone] Verkorting verlengtijd van 6 naar 4 maanden

--
Bevestiging van bezwaar bij KPN kan overigens 10-15 werkdagen duren...

[ Voor 29% gewijzigd door Cadezo op 05-10-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Heb zojuist een smsje met bevestiging gekregen van Hi:
Hi! We hebben je aanvraag verwerkt. Het blijft voor jou mogelijk om 4 maanden voor het eind van je contract te verlengen. Groeten van Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:46
jelle. schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:19:
Heb zojuist een smsje met bevestiging gekregen van Hi:

[...]
Hier is hij ook binnen de bevestiging...dus gelukkig nog 4 maanden van te voren verlengen en dat is kan volgende keer vast niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Michel242186 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:26:
[...]

Hier is hij ook binnen de bevestiging...dus gelukkig nog 4 maanden van te voren verlengen en dat is kan volgende keer vast niet meer?
Lijkt me niet, want als je volgende keer verlengt ga je ook akkoord met de nieuwe voorwaarden waarin die termijn (van 2 maanden) is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nee, dat kan volgende keer niet meer, tenzij je misschien heel snel kan verlengen en dan nog voor 1 december kan sms'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:01

henri8096

BIM is not a software!

Waarom bekruipt me het gevoel dat alleen klanten met
een hogere "klantwaardering" de mogelijkheid krijgen
om eerder te verlengen . . . . . :(

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Geen idee, dat is namelijk grote onzin. Iedereen kan eenmalig vier maanden eerder verlengen en daarna gewoon telkens twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Ik heb een paar weken terug een bevestiging gehad via sms, maar als ik inlog via hi.nl zie ik dat ik pas weer kan verlengen op de datum dat mijn abonnement afloopt. Zou dit een fout zijn? Want zelfs zonder die bevestiging van 4 maanden zou ik 2 maanden van te voren moeten kunnen verlengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
kenkreutzer schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:15:
Ik heb een paar weken terug een bevestiging gehad via sms, maar als ik inlog via hi.nl zie ik dat ik pas weer kan verlengen op de datum dat mijn abonnement afloopt. Zou dit een fout zijn? Want zelfs zonder die bevestiging van 4 maanden zou ik 2 maanden van te voren moeten kunnen verlengen...
Gaat het niet om de einddatum van de looptijd van je contract? Je kunt natuurlijk maandag ook even contact opnemen met de klantenservice van Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 17:45

Christiano007

Ich bin der champion

Volgens hi.nl kan ik op 12 december verlengen (april abbo genomen), maar heb voor de zekerheid die sms gestuurd naar 7171.

Ik weet niet of ik het hier kan vragen maar:

Ik heb nu een Hi online 20 + internet abbo. Betaal nu (kortingsperiode is net voorbij) afgerond € 30,-
Als ik nu in december verleng, ik wil naar een sim-only abbo + eventueel internet, gaan dan die kosten gelijk in van het vernieuwde abonnement of gaat dat pas in als het eerdere contract voorbij is , in mijn geval april ?

Zou namelijk wel wat goedkoper abbo willen hebben.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Christiano007 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 00:00:
Volgens hi.nl kan ik op 12 december verlengen (april abbo genomen), maar heb voor de zekerheid die sms gestuurd naar 7171.

Ik weet niet of ik het hier kan vragen maar:

Ik heb nu een Hi online 20 + internet abbo. Betaal nu (kortingsperiode is net voorbij) afgerond € 30,-
Als ik nu in december verleng, ik wil naar een sim-only abbo + eventueel internet, gaan dan die kosten gelijk in van het vernieuwde abonnement of gaat dat pas in als het eerdere contract voorbij is , in mijn geval april ?

Zou namelijk wel wat goedkoper abbo willen hebben.
Ik zou als ik jou was zou ik gewoon even de klantenservice bellen, die kunnen dat allemaal voor je nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nieuwe abonnement gaat in alle gevallen die ik ken direct in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Cadezo schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:26:
[...]

Gaat het niet om de einddatum van de looptijd van je contract? Je kunt natuurlijk maandag ook even contact opnemen met de klantenservice van Hi.
Ik heb afgelopen april een nieuw 2 jarig abonnement genomen. Volgens de sms zou ik dus in januari 2012 moeten kunnen verlegen. Volgens HI is dit dus vooralsnog in april.

Of geldt dit alleen voor abonnementen die dit jaar of volgend jaar afloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
kenkreutzer schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:40:
[...]
Ik heb afgelopen april een nieuw 2 jarig abonnement genomen. Volgens de sms zou ik dus in januari 2012 moeten kunnen verlegen. Volgens HI is dit dus vooralsnog in april.

Of geldt dit alleen voor abonnementen die dit jaar of volgend jaar afloopt?
Dat lijkt me een foutje, aangezien je sowieso 2 maanden voor het einde zou moeten kunnen verlengen. Het geldt niet alleen voor dit jaar of volgend jaar, maar gewoon voor alle bestaande klanten. Dus ook voor de klanten met een abonnement wat afloopt in 2012.

Je kunt eventueel even kijken op www.kpn.nl/verlengen, daar kunnen ook klanten van Hi kijken wanneer zij kunnen verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 17:45

Christiano007

Ich bin der champion

Tsurany schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 07:32:
Nieuwe abonnement gaat in alle gevallen die ik ken direct in.
Ook als je qua maandbedrag omlaag gaat?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Cadezo schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:56:
[...]

Dat lijkt me een foutje, aangezien je sowieso 2 maanden voor het einde zou moeten kunnen verlengen. Het geldt niet alleen voor dit jaar of volgend jaar, maar gewoon voor alle bestaande klanten. Dus ook voor de klanten met een abonnement wat afloopt in 2012.

Je kunt eventueel even kijken op www.kpn.nl/verlengen, daar kunnen ook klanten van Hi kijken wanneer zij kunnen verlengen.
Je kan twee maanden voordat je huidige contract afloopt verlengen (en evt. nieuw toestel ontvangen), maar de verlenging gaat pas in op het moment dat je oude contract afloopt. April dus.

Gaat dus niet direct in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ja, maar bel 1200 voor de zekerheid, weet je het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Anders zou je dus maar 10-maands of 8-maands contracten hebben. Dat is dus echt niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nee, dat hoeft dus niet. Bij verlenging is het zo dat je direct het nieuwe abonnement krijgt maar dat de nog openstaande contracttermijn van je huidge abonnement wordt opgeteld bij je nieuwe abonnement. Dat is een onderdeel van eerder kunnen verlengen.
Je krijgt dus direct de nieuwe belbundel en andere extra's zoals een internet abonnement en je betaald ook direct het nieuwe tarief maar je abonnementstijd gaat pas lopen vanaf de datum dat je oorspronkelijke abonnement zou eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Tsurany schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:12:
Nee, dat hoeft dus niet. Bij verlenging is het zo dat je direct het nieuwe abonnement krijgt maar dat de nog openstaande contracttermijn van je huidge abonnement wordt opgeteld bij je nieuwe abonnement. Dat is een onderdeel van eerder kunnen verlengen.
Je krijgt dus direct de nieuwe belbundel en andere extra's zoals een internet abonnement en je betaald ook direct het nieuwe tarief maar je abonnementstijd gaat pas lopen vanaf de datum dat je oorspronkelijke abonnement zou eindigen.
Dat is inderdaad altijd het geval geweest bij KPN en Hi. Tenzij het nu veranderd is met die nieuwe verlengtermijn enzo, maar daar weet ik niets van af. Bij Telfort werkt het bijvoorbeeld anders, veranderingen gaan daar niet direct in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Arnout schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:50:
[...]
Je kan twee maanden voordat je huidige contract afloopt verlengen (en evt. nieuw toestel ontvangen), maar de verlenging gaat pas in op het moment dat je oude contract afloopt. April dus.

Gaat dus niet direct in.
Dat zeg ik toch ook niet. Als er staat dat hij vanaf april kan verlengen is dat gewoon onjuist. Hij kan 2 of 4 maanden van tevoren verlengen, dus in februari 2012 of december 2011. Dat het nieuwe abonnement (de 'verlenging) pas ingaat nadat het huidige contract is afgelopen, heeft niets met de mededeling op de website te maken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZcLTKCWHBYrfuRrLiWXITEDN/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dAVEc.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:33
Weet iemand ook hoeveel tijd er zit tussen bevestiging en verweking van het smsje?
Ik kon namelijk in eerste instantie op 6 november verlengen en kon dus niet wachten om een nieuw mobieltje uit te kiezen, echter kwam ik er op de site van Hi achter dat ik het voor mij januari is geworden :(
Ik heb op 3 november in de ochtend een sms gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
dAVEc. schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:36:
Weet iemand ook hoeveel tijd er zit tussen bevestiging en verweking van het smsje?
Ik kon namelijk in eerste instantie op 6 november verlengen en kon dus niet wachten om een nieuw mobieltje uit te kiezen, echter kwam ik er op de site van Hi achter dat ik het voor mij januari is geworden :(
Ik heb op 3 november in de ochtend een sms gestuurd.
Het sms-bericht met de bevestigd kan 10-15 werkdagen duren. Bij mij kwam de bevestiging op de 10e werkdag. De 10e werkdag is in jouw geval 16 november, je zult dus nog even geduld moeten hebben.

offtopic:
Dit is overigens ook al eerder in dit topic besproken, even zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Belachelijk dat ze daar zo lang over doen.. Ik vind dat iedereen die zijn contract afsloot op het moment dat dit nog niet bekend was (en dus een contract ondertekend heeft waarin nog gewoon stond dat met 4 maanden te verlengen was) voor de 4 maanden zou moeten kunnen gaan. Dus het zou alleen een computer zijn die vergelijkt waneer jij je contract tekende en op basis daarvan zou je meteen bericht moeten krijgen...snap niet waarom het allemaal zo langzaam moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
darkpluisje schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:48:
Belachelijk dat ze daar zo lang over doen.. Ik vind dat iedereen die zijn contract afsloot op het moment dat dit nog niet bekend was (en dus een contract ondertekend heeft waarin nog gewoon stond dat met 4 maanden te verlengen was) voor de 4 maanden zou moeten kunnen gaan.
Dat is dus niet juist, anders zou het een wijziging van de Algemene Voorwaarden zijn en dan konden klanten kosteloos hun contract laten ontbinden. De huidige bezwaarmogelijkheid moet meer als een tegemoetkoming/'gunst' van KPN gezien worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
darkpluisje schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:48:
Ik vind dat iedereen die zijn contract afsloot op het moment dat dit nog niet bekend was (en dus een contract ondertekend heeft waarin nog gewoon stond dat met 4 maanden te verlengen was)
Zo jammer he, dat mensen gewoon niet het topic lezen, zich nergens in verdiepen en dan zulke uitspraken doen. Het staat niet in je contract, je tekent er niet voor. Het eerder kunnen verlengen is niets meer dan een gunst die nergens vastgelegd staat, dat mogen ze ten alle tijden wijzigen. Dat jij dat niet leuk vind is wat anders.

Pagina: 1 2 Laatste