Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Profiel goed, grip slecht...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:15:
[...]

Een veelgehoord misverstand inderdaad.
De rubbersoort + oppervlakte bepaalt de grip, een slick heeft dus de meeste grip.

Tenzij het regent.....
Ook dat is een veelgehoord misverstand. Het is niet waar dat contactoppervlak grip bepaalt. Bij een verhoogd contactoppervlak wordt de druk van de banden op de weg vermindert. De wrijvingskracht verhoogt natuurlijk, maar de druk is verminderd. Netto blijft de grip dus hetzelfde.

Een slick heeft de meeste grip door andere oorzaken, zoals bijvoorbeeld een verhoogt warmtedissipatie en homogenisatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Oyster op 07-10-2010 19:49 ]

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:51
Een slick gaat letterlijk plakken doordat het rubber zacht wordt bij opwarming. Een normale band gaat dan smeren terwijl een slick dit uiteraard niet doet. Ga maar eens voelen aan een slick na een paar rondjes circuit, je hand blijft plakken als je hem er op legt, hier komt uiteraard de grip vandaan. Dit kost wel wat acceleratie en topsnelheid vanwege een hogere rolweerstand.

Verwijderd

Oyster schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:46:
[...]

Ook dat is een veelgehoord misverstand. Het is niet waar dat contactoppervlak grip bepaalt. Bij een verhoogd contactoppervlak wordt de druk van de banden op de weg vermindert. De wrijvingskracht verhoogt natuurlijk, maar de druk is verminderd. Netto blijft de grip dus hetzelfde.

Een slick heeft de meeste grip door andere oorzaken, zoals bijvoorbeeld een verhoogt warmtedissipatie en homogenisatie.
Okee, maar mag ut dan wel verminderD, verhoogD, en verhoogD zijn.

En verder denk ik dat al die factoren niet bepaald lineair samenhangen, het zou best eens een heel complex verhaal kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 09:06 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33
Ook dat is een veelgehoord misverstand. Het is niet waar dat contactoppervlak grip bepaalt. Bij een verhoogd contactoppervlak wordt de druk van de banden op de weg vermindert.
Een veelgehoord misverstand. De druk per vierkante centimeter wordt minder. Maar tenzij je anti-gravitatie banden hebt blijft de totale druk gewoon gelijk.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

[...]

Een lagere druk per cm^2 zorgt voor meer grip bij rubber ;)

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:03:
[...]

Okee, maar mag ut dan wel verminderD, verhoogD, en verhoogD zijn.

En verder denk ik dat al die factoren niet bepaald lineair samenhangen, het zou best eens een heel complex verhaal kunnen zijn.
Het mag van mij enkel verminderd en verhoogde zijn. Eigenlijk mag het van mij alles zijn want het is totaal niet relevant voor deze discussie, dus ik begrijp niet waarom je hiermee aankomt.

Alle genoemde factoren hangen lineair samen. P = F/A. Natuurlijk wordt het een complex verhaal aangezien het band - wegcontact aardig dynamisch kan zijn. Dat doet verder niets af aan bovenstaand statisch verband.
frickY schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:08:
[...]

Een veelgehoord misverstand. De druk per vierkante centimeter wordt minder. Maar tenzij je anti-gravitatie banden hebt blijft de totale druk gewoon gelijk.
Vind je dit zelf ook niet een beetje mierenneukerig? Ik spreek helemaal niet over een totale druk en dat blijkt ook uit mijn post. Anders klopt er geen biet van.

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 10:51
Hee drukdrukdruk dus deze was er even helemaal bij ingeschoten.

Het vervolg ( *drumroll* )

Uiteindelijk de koop niet ontbonden. Waarom niet? Ik heb met een bevriende garage alles nagelopen en elk defect op een lijst gezet. Dat heb ik bij de dealer ingeleverd en onderhandeld over de reparaties ervan en de kosten. Uiteindelijk zijn we overeen gekomen dat hij alles betaald en ik de helft van de prijs van de auto terug krijg. Dus de auto is de garage in gegaan en helemaal gefixt, het factuur is bij de man ingediend en zowaar betaald ook. Daarna heb ik aangifte gedaan en daarmee was voor mij de kous wel af. Maak je op die manier vrienden? Nee vast niet. Heb je op die manier je zin? Dat dan weer wel :) Hij loopt nu als een zonnetje en ik hoef me voorlopig geen zorgen te maken. Oh en het banden verhaal, die zijn ook vervangen op kosten van de dealer.

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:10:
Trouwens, als je 250 a 300km/dag rijdt, wordt het dan ook tijd om te kijken of je ook dichter bij je werk/school/bezigheden kunt gaan wonen? Dat scheelt je al gauw 2 uur reistijd per dag!
Waarom zou ik? Ik krijg die uren gewoon betaald.

[ Voor 17% gewijzigd door Heaget op 10-10-2010 12:44 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Heaget schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:43:
Dus de auto is de garage in gegaan en helemaal gefixt, het factuur is bij de man ingediend en zowaar betaald ook. Daarna heb ik aangifte gedaan en daarmee was voor mij de kous wel af.
Is dat dan weer niet een beetje een naaistreek? Eerst alles netjes laten oplossen en vervolgens de garage aangeven :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Heaget
Even voor de duidelijkheid, ik laat het simpel klinken maar er is genoeg gebeurt van zijn en mijn kant.
SeatRider schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:49:
[...]

Is dat dan weer niet een beetje een naaistreek? Eerst alles netjes laten oplossen en vervolgens de garage aangeven :)
Vind ik niet. Ten eerste, misschien heeft de man nog wel tientallen auto's staan met teruggedraaide tellers, en zijn er zometeen meer mensen de dupe van. En ten tweede, de man heeft, totdat ik pressiemiddelen ging gebruiken ( gewoon legale hoor ) glashard ontkent dat er iets mis mee was.
En als laatste, als iemand mij zo hard oplicht ( ik ben 21 en moet keihard werken voor m'n munten ) en mijn vriendin en mij ermee in financiele verlegenheid brengt, heb ik absoluut geen enkel medelijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Heaget op 10-10-2010 12:54 ]

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Goed opgelost zo te lezen.

Als ik jou was zou ik gewoon deze auto weer inruilen voor een nieuwere/betere auto met minder km's (met Nap).

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Heaget
Een ding is zeker, ik koop nooit meer een auto bij zomaar een dealer :)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:17
[...]

Als iemand jouw gestolen spullen terug brengt, omdat jij daarop aandringt doe je ook geen aangifte? Omdat alles toch netjes is opgelost.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

pacificocean schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:35:
[...]

Als iemand jouw gestolen spullen terug brengt, omdat jij daarop aandringt doe je ook geen aangifte? Omdat alles toch netjes is opgelost.
Als iemand mijn gestolen spullen terugbrengt, alles repareert wat stuk is, en de helft van de aankoopprijs ook erbij, dan ben ik daar wel voor te porren ja :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik denk juist dat het belangrijk is dat je aangifte doet ondanks dat het is opgelost. Juist voor de overheid om overzicht te krijgen van "foute" dealers moeten mensen wel aangifte blijven doen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:26

Haan

dotnetter

Mogen we nog weten om welke dealer het gaat?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Heaget
Ik ga het niet zeggen, maar met een beetje speurwerk in het Opel-Topic Deel 2 kom je er wel achter.

• Haan

Haan

dotnetter

Ok, dus het is niet de bekende 'autocentrale' uit Nieuw-Vennep :)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:17
http://www.autooverveen.nl/aboutus.php
Vooral de laatste zin is leuk als je dit verhaal weet. Ze zijn er nog niet aan toegekomen om klanten ervaringen te plaatsen :P
Bij geen een auto op hun website wordt de kmstand vermeld. Zijn ze bang dat mensen hun oude auto herkennen?

[ Voor 23% gewijzigd door pacificocean op 10-10-2010 17:47 ]

• Haan

Haan

dotnetter

offtopic:
het is echt net alsof daar abortus staat :X

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Rejgun

Leven is Bier drinken

Fijn om te lezen dat alles toch goed is gekomen. Sterker nog, als ik het zo lees ben jij er zelfs nog beter van geworden. Alle gebreken kostenloos gerepareerd, gratis nieuwe banden en 50% van de aankoopprijs terug gekregen. Goed gedaan!

Heb even op de site zitten kijken, maar alleen al de manier waarop de auto's worden omschreven vind ik erg vreemd/kort. Enkele voorbeelden:

Omschrijving: Zeer Nette Auto !!
Omschrijving: Nieuwstaat !!
Omschrijving: In zeer nette staat !! Dealer Onderhouden !!
Omschrijving: Nette Auto, Goed onderhouden !!
Omschrijving: Van 1e Eigenaar !! Auto is als nieuw !!
Omschrijving: Van 1e Eigenaar !!
Omschrijving: Inruil Van 1e Eigenaar Dealer Onderhouden Absolute in Nieuwstaat !!

En inderdaad, waarom geen km-standen? Die vinden de meeste kopers juist zo interessant.

Audi: Vorsprung durch Technik

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Rejgun schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:59:
Fijn om te lezen dat alles toch goed is gekomen. Sterker nog, als ik het zo lees ben jij er zelfs nog beter van geworden. Alle gebreken kostenloos gerepareerd, gratis nieuwe banden en 50% van de aankoopprijs terug gekregen. Goed gedaan!
Een beetje een te goede oplossing als je het mij vraagt. Meer zo van: 'laten we de klant maar tevreden houden door zelf 300 euro onkosten te maken, zodat ie er geen werk van gaat maken'. Wel goed dus dat TS toch nog aangifte heeft gedaan. Al is het maar dat er iig iets geregistreerd staat, mocht er nog iemand aangifte doen.

En wat betreft de banden. Op mijn auto zitten ook van die goedkope Chinese banden (van de vorige eigenaar). Grip is echt heel slecht bij nat wegdek. Vooral bij rotondes als ik niet eens overdreven hard erin ga dat de voorwielen gaan glijden. Volgende banden worden van een fatsoenlijk merk. Moet dan ws. wel alle 4 tegelijk, anders zit je op de achteras met slechte banden en breekt de achterkant weg, waar de voorkant nog grip heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 10-10-2010 23:12 ]

Verwijderd

Nee, vind ik ook niet. Dat je er zelf goed uit bent gekomen betekent uiteraard niet dat je andere mensen maar het risico moet laten lopen om hetzelfde te overkomen. Juist als iedereen na schadeloosstelling denkt 'Het zal me verder wat' komen dit soort boeven er elke keer mee weg.

Pak maar aan die hap, ze doen het immers zelf.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

probleem is alleen dat bijna niemand weet dat zo'n vent rechtzaken tegen zoch heeft lopen of gewoon een oplichter is, het is erg moeilijk voor de gemiddelde jan-met-de-pet om erachter te komen waar ze naar binnen lopen. op tweakers is het intelligentienivo aan de hoge kant (om het beschaafd te zeggen :z ) maar de gemiddelde boerenhollander zit niet de hele dag op fora's en sites te kijken naar oplichters en louche dealers.
die mensen komen er (zoals de TS) er snel genoeg zelf achter natuurlijk maar dan is het wel te laat. de centen zijn al weg en jij zit met het gezeik.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Wat probeer je nu te zeggen? Ja, er zullen wat mensen de klos zijn als er al rechtszaken aangespannen zijn maar die kerel leert het maar niet, maar de point van een rechtszaak is juist om te voorkomen dat er meer slachtoffers vallen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

pacificocean schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:17:
http://www.autooverveen.nl/aboutus.php
Vooral de laatste zin is leuk als je dit verhaal weet. Ze zijn er nog niet aan toegekomen om klanten ervaringen te plaatsen :P
Bij geen een auto op hun website wordt de kmstand vermeld. Zijn ze bang dat mensen hun oude auto herkennen?
Daar? :X

Goed om te weten dat dat een oplichter is dan..dat is hier nog geen minuut vandaan :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Rejgun

Leven is Bier drinken

Palomar schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:06:
[...]

En wat betreft de banden. Op mijn auto zitten ook van die goedkope Chinese banden (van de vorige eigenaar). Grip is echt heel slecht bij nat wegdek. Vooral bij rotondes als ik niet eens overdreven hard erin ga dat de voorwielen gaan glijden. Volgende banden worden van een fatsoenlijk merk. Moet dan ws. wel alle 4 tegelijk, anders zit je op de achteras met slechte banden en breekt de achterkant weg, waar de voorkant nog grip heeft.
Waarom niet direct nu nieuwe goede banden eronder als je al weet dat wat er nu onder ligt gewoon slecht is en we ook nog eens het seizoen ingaan waarin goede banden erg belangrijk zijn ivm modder/bladeren en neerslag?

Audi: Vorsprung durch Technik

Pagina: 1 2 Laatste