Ik ging gisteravond toch met een slecht gevoel slapen. Zoiets van, "he verdorie, nu heb ik weer 4 nieuwe banden nodig het houd niet over met die auto". En vanochtend, zoals jullie kunnen zien hierboven was ik al vroeg wakker omdat ik niet lekker sliep. Iets knaagde aan me. Het feit dat jullie zeggen dat het helemaal niet mag, 2 verschillende banden op 1 as, zette me aan het denken. Zou de APK wel echt zijn? Dus ik pak mijn APK keurraport erbij om te kijken of er een nummer opstaat wat ik ergens kan voorleggen ter controle. Bij het inzien van het rapport kan ik niets vinden, hoewel m'n oog wel op iets anders valt waardoor ik instant-wakker was. De kilometerstand klopt niet! Op het APK formulier staat bijna 300.000km, terwijl er in mijn auto maar 200.000km staat! Ik dacht eerst dat ik het niet goed las, maar na 2x kijken stond het er echt, heb direct m'n vriendin uit bed gehaald om het te laten zien! Ik ben opgelicht!
Ik ben op dit moment echt in alle staten om het maar netjes uit te drukken. Een auto die 100.000km meer heeft gelopen is veel minder waard. Wat het nog erger maakt is dat ik al een reparatie heb gehad aan deze auto, amper een week na aankoop, en die werd niet vergoed want "we hadden toch een goeie deal"... We gaan dan ook zometeen terug naar de dealer om hier opheldering over te vragen. Ik heb gelukkig een achtergrond met dit soort toestanden ( vanaf de gerechtelijke kant natuurlijk ) en weet dat je bij geknoei met de kilometerstand de koop kan ( laten ) vernietigen, wat ik dus ook zeker ga doen, aangezien ik op zoek was naar een auto die 200.000km had gelopen. Dat ik me er wel beroerd om voel is minder, aangezien ik voor de rest echt tevreden was met de auto want het is echt een prachtwagen om te zien!
Goed, ik ga zometeen weg, ik ga bij terugkomst jullie op de hoogte brengen over hoe het is gelopen. Bedankt voor de hulp, en bedankt voor het mede-vinden van deze oplichting!
P.s. KMstand heb ik adhv NAP nogmaals gecheckt en komt overeen met de stand op het APK formulier. Er is mee geknoeid dus.
theBandit schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 08:16:
ik zou eens een paar bandenboeren in de gaten houden. Hebben vaak leuke aanbiedingen. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonee kijken maar ik zou een A merk zeker overwegen. Net wat er al gezegt is...... Het is maar een klein stukje wat contact maakt met de weg, laat dat dan goed contact zijn.
Ik heb nog ergens een concumentengids met een vrij recente test. Zal hem wel eens opzoeken als je wil.
Laat me de maten maar eens weten.
Consumentengids mag je inderdaad wel opzoeken als je wil, op m'n nieuwe auto ( die er dus zeker komen gaat ) moeten ook goeie banden komen gezien je/jullie gelijk hebben over het contact.
[
Voor 15% gewijzigd door
Heaget op 18-09-2010 08:22
]