Externe Harde schijf na laptop crash niet meer toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren is mijn laptop uitgevallen. Nu is er verder niets mis met mijn laptop maar de externe harde schijf die aangesloten was, is nu niet meer toegankelijk. Hij word wel herkend in is zichtbaar in mijn computer.

Zodra ik deze externe schijf wil openen verschijnt de volgende melding
"G:\ is niet toegankelijk, Schijfstructuur is beschadigd en onleesbaar"
.

Ik werk met Windows 7 en de externe harde schijf heeft HFS + als bestandssysteem. Dit heb ik gedaan zodat ik mijn externe HD op mijn XBox kan aansluiten voor het afspelen van films. Nu staat er ca. 1,4 GB aan data op deze schijf. Ik word een beetje nerveus bij de gedachte dat deze nu verloren is doordat ik deze schijf niet meer kan openen. Kan iemand mij hiermee helpen of moet ik deze externe harde schijf opnieuw formatteren met als gevolg dat ik alles kwijt ben ? :'(

Met vriendelijke groet,

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het makkelijkste is opnieuw formatteren en je backup terugzetten.
Wat je nog kan proberen is CHKDSK te draaien op dat volume en kijken of die er nog wat van kan bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:31

Glewellyn

is er ook weer.

Ik zou eens kijken naar de recovery software op http://www.r-studio.com . Zonder licentie kan je nog niets restoren, maar in ieder geval krijg je dan een idee of er nog data te recoveren valt.

Een ander alternatief is om de schijf eens aan een Mac te hangen en te kijken wat die nog van die HFS+ partitie kan maken.

edit:
Photorec ( http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec ) is eventueel ook een optie.

[ Voor 12% gewijzigd door Glewellyn op 17-09-2010 12:33 ]

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
zoek een tool waarmee je parities kan aanpassen dan zou je de huidige partitie tabel die beschadigd is misschien redden. als de data niet belangrijk is gewoon formatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de data die op deze schijf staat voor mij nogal belangrijk.....bijna een jaar werk en ik ben zoooo stom geweest om geen Backup te maken 8)7 . Ik hoop zo dat he gaat lukken om deze schijf weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Start de computer op met een Linux LiveCD (of Mac OS X als je dat hebt) en draai een fsck?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Thematopic: Datarecovery
Neem deze eens door.

en om dit soort gezeur in het vervolg te voorkomen: Thematopic: Backups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb gedeeltelijk suk6 geboekt.

Ik heb het volgende programma op cd gebrand: PartedMagic.
De cd inleggen en de pc opnieuw opstarten. Hij boot nu met PartedMagic

Via dit programma kan ik mijn externe harde schijf mounten. Alle bestanden zijn nu wel zichtbaar en ik kan deze kopieren en via de verkenner van PartedMagic, plakken op de harde schijf van mijn pc.

Het duurt nu natuurlijk wel een paar dagen totdat ik alle bestanden gekopieerd heb maar ik ben mbv dit programma niets kwijt :9~

Alleen jammer dat ik de fout op mijn externe hd hiermee niet kan repareren.

Vreemd dat de externe HD wel via PartedMagic te benaderen is en niet via Windows (7)

Nou, nou...een hele dag internet afzoeken en nu nog een paar dagen kopieren en alles is weer in orde.
Zelf schuld, dikke bult hahaha.. BACKUP MAKEN MARC !! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wellicht dat het resultaat iets sneller was geweest als je een Linux LiveCD had gebruikt, maar goed.

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:54:
Wellicht dat het resultaat iets sneller was geweest als je een Linux LiveCD had gebruikt, maar goed.
Dat heb ik geprobeerd. Ik heb een cd gebrand met "Knoppix Linux Live CD V 6.2"
Zou jij zo vriendelijk willen zijn mij uitleg te geven welke stappen ik moet ondernemen want ik snap helemaal niets van dit programma :'( ....

Alsvast hartelijk bedankt.

• Petervanakelyen
Ik heb weinig ervaring met Knoppix, maar een terminal zit er allicht in, dus start gewoon een terminal (klein zwart icoontje), voer het commando "mount" uit, kijk waar je externe HDD is gemount, en voer dan gewoon "fsck /dev/aanduiding-extrerne-hdd" uit en wachten maar. Zorg overigens dat je HDD niet is gemount als je fsck uitvoert, gebruik het commando "umount /dev/aanduiding-externe-hdd" om het volume te ontkoppelen.

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:15:
Ik heb weinig ervaring met Knoppix, maar een terminal zit er allicht in, dus start gewoon een terminal (klein zwart icoontje), voer het commando "mount" uit, kijk waar je externe HDD is gemount, en voer dan gewoon "fsck /dev/aanduiding-extrerne-hdd" uit en wachten maar. Zorg overigens dat je HDD niet is gemount als je fsck uitvoert, gebruik het commando "umount /dev/aanduiding-externe-hdd" om het volume te ontkoppelen.
Welke Linux Live CD zou ik dan volgens jou het beste kunnen gebruiken ? Deze zijn volgens mij gratis te downloaden

Dank je wel

• Petervanakelyen
Probeer eens iets als Ubuntu (heel uitgebreid en eenvoudig te gebruiken), of SLAX als je het wat minimalistischer wil. Je hoeft overigens niet elke keer een CD te branden, het ISO-bestand dat je van het internet haalt, kan ook op een USB-stickje gezet worden door middel van bijvoorbeeld UNetBootin.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1