Artifacts / Vastlopers EVGA 8800 GTS 320 MB

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:49
Zit net een potje Starcraft II online te spelen en mijn scherm gaat flikkeren van zwart naar ingame scherm en vervolgens weer zwart, krakend geluid uit de boxen. Na verloop van tijd loopt Starcraft II vast en krijg ik rechtsonderin mijn bureaublad te zien dat de videokaartdriver niet meer reageert maar wel is recovered.

Vervolgens de nieuwste drivers van Nvidia gedownload geinstalleerd > opnieuw opgestart en even een potje skirmish geprobeerd om te kijken of het verholpen was maar na 5 minuten gaat het scherm weer flikkeren en loopt het spel weer vast.

Daarna via Nvidia Control panel een stress test gedaan en zie hieronder het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L6YvPkBEKO2KBpAWeyFS1eIT/thumb.png

Ik heb de laatste tijd niet aan mijn hardware zitten kloten dus hier kan het hem niet in zitten, ik ben bang dat hij gewoon overleden is :(
Verder is de kaart nooit overclocked geweest.

Iemand nog suggesties? Of is dit inderdaad einde verhaal?

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:29
Sja, ik zou eens zoeken op het oververhittingsprobleem met de 8xxx serie van Nvidia, ik ben op het moment ook bezig om een dergelijk probleem met de leverancier op te lossen.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12

Herman

FP ProMod
Zie deze 2 topics:
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten
Videokaart in oven

Indien er nog garantie op zit, heeft dat de voorkeur.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Verwijderd

Als de kaart actief gekoeld is kijk dan voor de zekerheid ook even of de fan überhaupt nog wel (goed) draait.
Wellicht is enkel die overleden/vast gelopen/verstopt met stof en is de GPU nog heel.

• Vlassie1980
Sjips, net RMA aangevraagd en de garantie bij de webwinkel is na 2 jaar al verlopen. Het gaat hier om een EVGA kaart met beperkte levenslange garantie indien je je product geregistreerd hebt. Heb ik natuurlijk niet gedaan |:(

Ik ga er toch maar een belletje aan wagen, niet geschoten is altijd mis.
Als uiterste maatregel dan toch maar even in de oven flikkeren hihi 8)

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Prutzer80 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:15:
Sjips, net RMA aangevraagd en de garantie bij de webwinkel is na 2 jaar al verlopen. Het gaat hier om een EVGA kaart met beperkte levenslange garantie indien je je product geregistreerd hebt. Heb ik natuurlijk niet gedaan |:(

Ik ga er toch maar een belletje aan wagen, niet geschoten is altijd mis.
Als uiterste maatregel dan toch maar even in de oven flikkeren hihi 8)
Levenslang is ook maar iets van 2 - 3 jaar, ivm veroudering van de hardware. Ik denk nou niet dat ze over 20 jaar nog 8800's hebben liggen ter vervanging vanwege die levenslange garantie 8) . Reminds me, ben benieuwd wiens 8800 het over 20 jaar nog doet :9

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02 13:47
Bakkuuuuhhhhhh!

Dat is altijd een goede optie.

[ Voor 53% gewijzigd door sjepper op 17-09-2010 19:11 ]

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12

Herman

FP ProMod
sjepper schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:11:
Bakkuuuuhhhhhh!

Dat is altijd een goede optie.
De oventruuk is geen goede optie maar een laatste redmiddel. Ik zou eerst de clocks wat lager zetten, temp meten, driver herinstalleren etc. voordat ik aan dit soort drastische maatregelen zou beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Herman op 17-09-2010 20:39 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Vlassie1980
Tsja, bakken is inderdaad het laatste redmiddel ben ik bang. Ben er opzich niet zo happig op want het lijkt me niet al te best als je in een oven die je dagelijks voor je happies gebruikt een videokaart gaat bakken met chemisch spul erin. Daarnaast moet ik ook nog de koeler eraf halen en er vervolgens weer op monteren.

• maarten12100
  • Laatst online: 03-08-2025
welke mongool gaat er nou eerst bakken temps meten bij te hoog koeler vervangen/schoonmaken of onderklokken en koelpasta vervangen.
Bij problemen met de voeding je gpu bios flashe met iets lagere clocks.
En als de wanhoop toeslaat kan je de baktruuk nog doen of de zelfbak truuk (natuurlijk alleen als je weet welk onderdeel voor het probleem zorgt)

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

welke mongool gaat er nou eerst bakken temps meten bij te hoog koeler vervangen/schoonmaken of onderklokken en koelpasta vervangen.
Uit je subtiele bewoordingen blijkt dat je de posts voor je niet gelezen hebt. Gebruik van ABN wordt aangemoedigd, als je niets toe te voegen hebt hoef je niet te reageren. De suggesties waar de topicstarter iets aan heeft zijn al gedaan.

• maarten12100
  • Laatst online: 03-08-2025
Singular1ty schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:42:
[...]

Uit je subtiele bewoordingen blijkt dat je de posts voor je niet gelezen hebt. Gebruik van ABN wordt aangemoedigd, als je niets toe te voegen hebt hoef je niet te reageren. De suggesties waar de topicstarter iets aan heeft zijn al gedaan.
Ik heb toch ook wat toegevoegd je gpu bios flashe, koelpasta vervange,koeler vervangen, en de zelfbak truc en dan zeg je dat ik de post niet leest :P
Even over dat mongool gedeelte er zijn zat mensen die als iemand wat zegt het meteen proberen en daarmee de zaak slopen.
Pagina: 1