• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:02
Hallo medetweakers,

Na een verbouwing in de woonkamer en de geslaagde glasvezelactie bij ons in de buurt, werd het tijd om onze "multimedia" setup te vernieuwen. De huidige (hypermoderne }:O ) setup ziet er ongeveer zo uit:
  • Dubbel cassettedeck (jah, die bestaan nog ;))
  • CD speler
  • Akai videorecorder
  • Pioneer versterker + 2.0 speakerset
  • Lite-ON HDD/DVD recorder
  • Samsung Digitenne decoder
  • JVC beeldbuis
* Elk apparaat waar een sterretje achter staat mag blijven. :Y)
Mijn vader zat te denken aan het volgende:
  • Sony BDV-E370 €380,-
  • HD HDD recorder (Amino 5xx) €249,- bij XMS
  • Sony Bravia 32-37" LCD TV +-€700,-
Nu zou ik graag een HTPC zien inplaats van een cinemaset+harddiskrecorder, alleen op het audiovlak heb ik niet zoveel ervaring (en kennis :+). Een HTPC spreekt mij meer aan door de flexibiliteit, uitbreidbaarheid en compleetheid.
Daarom dus de vraag:"Wat kun je me aanraden?"

Alvast bedankt!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou dan beginnen je eens te orienteren, er lopen prachtige topics hier waar je dat kan doen:
Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 41
[BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010

En als ik naar de gekozen topic-titel kijk, heb ik maar 1 opmerking... Homecinema + HTPC.. Je zal toch een receiver en speakers moeten hebben.. ;)

Ey!! Macarena \o/

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Als eens naar XBMC gekeken? Dat kan je op een htpc gooien, maar ook op goedkopere kastjes zoals een Acer Revo of Asrock ION. Maar daarnaast zal je natuurlijk ook iets van een reciever moeten aanschaffen...

Hallo met Tim

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb zelf ook een zelfbouw Htpc en kan het je zeker aanraden.
Ik gebruik deze met een draadloos toetsenbord en muis.
Gewoon vanaf de bank downloaden en alles afspelen wat je maar wilt. Muziek en film.
Het is allemaal afhankelijk van je budget. Maar een Htpc hoeft niet heel duur te zijn

Versterker natuurlijk minimaal 5.1 DTS (liefst true master HD) en speakers, maar dat zijn de meeste setjes wel. Ik heb zelf nog een losse dvd/cd speler voor als ik alleen een cd wil opzetten zonder de Pc aan te zetten.

Een full HD tv en een HTPC met bluray lezer. Geluid kan je aansluiten met optische kabel.Beeld met Hdmi.
Als je perse wil opnemen van Tv is een Hd recorder een optie.

De combinatie die je vader voorsteld is leuk maar hoe ga jij een gedownloade Hd film kijken dan?
Ik zou zeggen blader eens wat in het topic voor Htpc's en stel wat samen !

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:02
ionicdog schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:41:
Ik heb zelf ook een zelfbouw Htpc en kan het je zeker aanraden.
Ik gebruik deze met een draadloos toetsenbord en muis.
Gewoon vanaf de bank downloaden en alles afspelen wat je maar wilt. Muziek en film.
Het is allemaal afhankelijk van je budget. Maar een Htpc hoeft niet heel duur te zijn

Versterker natuurlijk minimaal 5.1 DTS (liefst true master HD) en speakers, maar dat zijn de meeste setjes wel. Ik heb zelf nog een losse dvd/cd speler voor als ik alleen een cd wil opzetten zonder de Pc aan te zetten.

Een full HD tv en een HTPC met bluray lezer. Geluid kan je aansluiten met optische kabel.Beeld met Hdmi.
Als je perse wil opnemen van Tv is een Hd recorder een optie.

De combinatie die je vader voorsteld is leuk maar hoe ga jij een gedownloade Hd film kijken dan?
Ik zou zeggen blader eens wat in het topic voor Htpc's en stel wat samen !
Bedankt voor jullie reacties!

Het opnemen wilde ik via de HTPC doen (IPTV), internet&netwerktoegang via WiFI, en opnames opslaan op de homeserver. De HTPC is voor mij niet zo'n probleem, alleen van receivers heb ik echt geen verstand. Welke receiver zou ongeveer vergelijkbaar zijn met de Sony?

@RaZ: Dat zou ik ook graag willen, maar dat gaat mijn vader (qua budget) niet erg leuk vinden. (hij ziet de meerwaarde van een HTPC nog niet echt)

@Pkunk: XBMC lijkt mij ook een erg goede oplossing, allen moet ik nog even uitvogelen hoe IPTV daarin te krijgen is. Voor WMC zijn daar relatief simpele add-ins voor ;).
Ik zat zelf te denken aan een i3+2GB+2,5"+case+300W be quiet!.... maar ook daar ben ik nog niet helemaal uit... In de BBG geven ze aan dat je wel een discrete GPU moet hebben om 24p af te kunnenn spelen.... Nu dacht ik dat de i3 (GPU) dat ook wel zou moeten kunnen ;), maar dat weet ik niet zeker...

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
theblindman schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:54:
Het opnemen wilde ik via de HTPC doen (IPTV), internet&netwerktoegang via WiFI, en opnames opslaan op de homeserver. De HTPC is voor mij niet zo'n probleem, alleen van receivers heb ik echt geen verstand. Welke receiver zou ongeveer vergelijkbaar zijn met de Sony?
Die vraag zou ik hier stellen: Audio en HiFi
@Pkunk: XBMC lijkt mij ook een erg goede oplossing, allen moet ik nog even uitvogelen hoe IPTV daarin te krijgen is. Voor WMC zijn daar relatief simpele add-ins voor ;).
Dunno tbh, maar ik weet wel dat ze er druk mee bezig zijn, dus als het er nog niet is zal het er binnenkort wel aan komen.

Overigens, als je echt alleen XBMC gaat gebruiken zou ik echt zeker even naar die kastjes kijken die ik heb aangegeven. Scheelt toch weer wat centjes :)

Hallo met Tim

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hou er wel even rekening mee dat de IPTV streams nu nog open zijn maar dat daar hoogstwaarschijnlijk binnen niet al te lange tijd encryptie op komt waardoor je ze dan enkel nog met een door XMS geleverde stb kan ontvangen en / of opnemen.

Dus nu een HTPC aanschaffen daarvoor lijkt me niet slim aangezien je die straks niet meer kan gebruiken met IPTV.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:25
AUD > MSH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1