Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 19:28
Mede-auteur:
  • nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024

nedernakker

Animo-check GPU Contest 2010 Winter edition

Wij vroegen ons af aangezien de wintermaand(en) genaderd zijn of er animo is voor een GPU-contest. Een open contest waarbij iedereen kan meedoen, een gezamelijk kaartje voor allen kopen en met alle moed de hoogste score(s) gaan proberen te zetten. Het gebruik van Vmods, Lod-tweaks (Tot op bepaalde hoogte) en verschillende soorten koeling is toegestaan.

vorige winter editie!
Club3D HD4670 Contest

Onze zoektocht naar medewerking heeft tot een prachtig aanbod geleid. samen met Tweakers.net en MSI nederland hebben we prachtige kaarten en prijzen aangeboden gekregen!

gekke gerrit en nedernakker zijn op dit moment bezig de boel op poten te zetten.

Voorlopige deelnemers

Nr.Username
1gekke gerrit
2 nedernakker
3Trial-Err0r
4Da Syntax & pascalhaegens
5AlexanderB
6Gleighton
7rsnubje
8wesjuhdabomb
9Snot_Aap
10kobus71
11OldScarface
12framaster
13gvisser5
14roelientjeL
15Daanieboy
16diezel
17Drucchi
18Gamer
19Beukerz
20TheMOD
21crcialballistix
22speedmuis
23Thijszor

De kaart

Voor een schamel bedrag van 75 euro excl.verzendingheeft MSI ons hun MSI N450GTS Cyclone 1GD5/OC aangeboden

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/29/1288315581-020.jpg

Specs

vanzelfsprekend zijn we hier heel erg blij mee.. is voor het geld natuurlijk een superkaartje!

Prijzen

Hier komt toch nog wel het mooiste van alles:

1ste plaats: N480GTX-M2D15 Klik!

2de plaats: N460GTX Hawk Klik!

3de plaats: N460GTX Cyclone 768D5/OC Klik!

Als eerst... Stemmen of er animo is!

Poll: doe je mee met gpu overclock contest?
JA,
Nee,
Misschien ligt eraan welke videokaart
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=362455&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

interesse in een ln2 GPU Pot

Wat is een ln2 GPU pot?
Hier giet je vloeibare stikstof (ln2) in of je stopt er droogijs (dice) in.
Zodoende koel je dus je GPU onder 0 graden celcius.
Hiermee proberen we dus de mensen die een beetje op air zijn uitgekeken
te motiveren en goedkoop een gpu pot voor elkaar te krijgen.

Let op! hierover zijn we nog in discussie met Duniek, er is nog niets zeker...

Voordat je gaat stemmen :
Kosten per pot is 125 euro inclusief verzendkosten
+ 6,75 verzendkosten nederland.

Als we 10 potten bestellen krijgen we er dus 1 gratis,
dat betekent dat we 113 euro inclusief shipping betalen

3+ = € 132,-

10+ = 118,-

Wil je mij even Mailen ( Gerrit ) als je interesse hebt?

bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i481.photobucket.com/albums/rr178/gekke-gerrit/dominor-1.jpg
Poll: Intresse in een ln2 Gpu pot
ja
nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=362630&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Sponsor(s):

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/29/1288316523-080.jpg
Klik!
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/29/1288316554-360.jpg
Klik!

Regels:

Deelname:

MSI heeft 40 kaarten beschikbaar gesteld, zodoende hebben we dus plaats voor 40 deelnemers.

De logistiek zal Azerty voor hun rekening nemen, de details volgen in de loop van de week.

Het idee is om een inschrijfperiode van een bepaalde tijd te houden en na afsluiting hiervan een besteltijd van 3 weken, iedere deelnemer wordt geacht binnen deze 3 weken zijn bestelling te plaatsen en betalen, op het moment dat iedereen besteld en betaald heeft worden de kaarten in één keer verzonden.

Zoals jullie in de conversatie en Topic-start al lezen streven wij als organisatie er naar om er een uitdagende wedstrijd van te maken. Wij willen dat mensen echt actief aan de gang gaan.
Zodoende dat we vinden dat een voltmod de minimale eis is voor het overklokken.

Wij als organisatie zullen beoordelen aan de hand van de inzendingen of deze wel of niet voldoen aan de gestelde criteria, wij zijn ook van mening dat de tweakers hier zelf wel het verschil weten tussen goedkoop kaartje scoren en die hard overklokken.

Ons motto: je kaart gaat dood voor het eind van de compo, zo niet wachten wij met smart op de screenshots van de ceremoniële vernietiging van je kaart!

Verdere uitweiding over deze regels en de implementatie ervan zullen gedurende de aanloop naar deze compo duidelijk worden gemaakt.

Spelregels:

Qua spelregels vallen we terug op dezelfde regels als degene die we gebruikten tijdens de HD4670 compo (met dank aan Thijs en Roel aangezien we deze schaamteloos kopiëren ):

Scores dienen verstuurd te worden via het scorebord systeem. Bij elke screenshot dient het volgende duidelijk zichtbaar te zijn en moet aan de Hwbot regels voldoen:

● Gebruik de standaard benchmark instellingen, tenzij door de organisatie anders opgegeven
● De benchmark score
● Gebruikte processor inclusief kloksnelheden gemeten in CPU-Z
● Gebruikte GPU ( met duidelijke kloksnelheden, in bijvoorbeeld GPU-Z of Rivatuner/ Afterburner )
● Je taakbalk
● Je username met datum in bijvoorbeeld notepad / word / ander tekstprogramma
● De achtergrond die later nog wordt verstrekt met hierop het Azerty logo

De volgende dingen zijn verboden:

● Mipmap tweaking (komt er op neer dat het scherm ongeveer bestaat uit 3/4 kleuren, een soort van extreme lod en dit geeft logischerwijs een boost aan je fps) om te laten zien wat mipmap is, en waarom het verboden is, zie je hier een screenshot waarbij mipmap tweaking is gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/splashscreen.jpg
● Enig softwarematige of menselijke handeling die de benchmark beïnvloed of voor de gek houdt door het te laten geloven dat de benchmark sneller ging
● Wireframe-hacks, software of een driver die ervoor zorgt dat de benchmark niet naar behoren doorlopen
wordt.
● Directx tweaker is niet toegestaan
● Nvhardpage is niet toegestaan
● In deze contest is lod (level of detail) tweaken toegestaan, aangezien je hier toch wat tijd in moet steken om de juiste instelling te vinden.

Oftewel, de score moet te plaatsen zijn op hwbot, de notepad met naam en datum is vanuit de organisatie een controle middel om zeker te weten dat je de score niet eerder geplaatst hebt en dat deze van jou is.
voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i481.photobucket.com/albums/rr178/gekke-gerrit/geb.png

Verder ‘eisen’ wij dat je minstens twee foto’s van je systeem en/of grafische kaart maakt en deze online zet. Mocht je deze om wat voor een rede niet kunnen maken zouden wij dat graag willen horen. Voor hosting wordt gezorgd.

Tips om mee te bestellen:
Zalman thermal adhesive (koelpasta lijm voor geheugen koelblokjes) € 1,56
Scythe VGA Chip Heatsinks € 8,83
.
.
Wij hopen dat dit een leuk begin wordt voor de overclock competitie 2010!

[ Voor 248% gewijzigd door nedernakker op 31-10-2010 08:56 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135867

doormidden gebroken videokaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
ja om te laten zien dat je actief hebt meegedaan, en je dus geld terug kan krijgen van de sponsor omdat je eerst het volle bedrag betaalt

stel sponsor bied de kaarten aan voor 80 euro
iedereen die actief heeft mee gedaan krijgt 20 euro terug

1. door een foto van je voltmod te laten zien
2. of een dode kaart door het overclocken (dan kan je hem doormidden breken als bewijs)

en dat is dus het bewijs dat je actief bent geweest.

het eerste moet als het goed is 99% voorkomen

[ Voor 6% gewijzigd door gekke-gerrit op 10-09-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351481

Leuk idee! Ik wil misschien wel meedoen, ik wil wel een derde suggestie voor een GPU doen, namelijk de: Sapphire RADEON HD 5450. Dit is een low profile kaartje die bij Azerty voor €41,28 in de lijst staat. We kunnen dan strijden om de hoogste Uni Engine Heaven DX11 score? En eventueel Vantage of 3dMark06? Dit zou natuurlijk ook kunnen met de 5670, echter is de drempel zo lager om mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
vergeet niet dat je een gpu test moet hebben die los staat van de cpu
in de vorige contest ging het toen ook niet helemaal lekker
daarom doe ik nu nog geen uitspraken over benchmark programma's

en hoe lager de drempel is hoe "minder serieus" er vaak mee word omgegaan
maar daar komen we wel uit met z'n allen

5450 staat genoteerd

[ Voor 27% gewijzigd door gekke-gerrit op 10-09-2010 15:53 . Reden: wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gekke-gerrit124 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:36:
vergeet niet dat je een gpu test moet hebben die los staat van de cpu
in de vorige contest ging het toen ook niet helemaal lekker
daarom doe ik nu nog geen uitspraken over benchmark programma's

en hoe lager de drempel is hoe "minder serieus" er vaak mee word omgegaan
maar daar komen we wel uit met z'n allen

5450 staat genoteerd
Ik begrijp dat er "minder serieus" mee om wordt gegaan, Misschien een paar voorwaarden stellen vooraf? Zoals je nu ook al doet met het "inkoop-voordeel" bijvoorbeeld. Ik wil prima meedenken voor wat voorwaarden, just let me know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
ik kan wel mensen gebruiken maar dat is even afwachten van wat oude concurrenten van mij van de vorige overclock competitie en inderdaad door het inkoop-voordeel aan het einde uit te geven gaat eigenlijk iedereen er goed mee om

kan je dus als ongelezen beschouwen

MY BAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 13:04
im in:)

• gekke-gerrit
super!

ook als vrijwilliger?

• Da Syntax
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-04 18:00
Het klinkt als een leuk id. Maar dan denk ik dat er van te voren wel meer moet worden vastgelegd in vergelijking met de 4670 compo, om problemen te voorkomen.

Verder vind ik het niet erg om een briefje met mijn Nick/normale naam en datum erop. Maar mijn adres zet ik er liever niet op. i.v.m privacy. Ik vraag me zowiso af of het essentieel is om het adres op dat blaadje te hebben.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 22:50

Fid3lity

Spectre X

Check DM even ;)

• gekke-gerrit
Da Syntax schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:00:
1) Het klinkt als een leuk id. Maar dan denk ik dat er van te voren wel meer moet worden vastgelegd in vergelijking met de 4670 compo, om problemen te voorkomen.

2)Verder vind ik het niet erg om een briefje met mijn Nick/normale naam en datum erop. Maar mijn adres zet ik er liever niet op. i.v.m privacy. Ik vraag me zowiso af of het essentieel is om het adres op dat blaadje te hebben.
1) vergeet niet dat dit alleen animo check is.

2) je post het niet op het forum maar naar de vrijwilligers (als het goed is ben ik de persoon die dat gaat regelen)
wij zullen dan ook met de gegevens vertrouwelijk omgaan.
dus de enige die het zien is 1 van de vrijwilligers en de webwinkel.
als er echt bezwaar is kan alles worden geregeld!

ps heb dm gelezen reactie komt eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 14:24
Heey

Ik heb een vraagje. Een beetje videokaart overclocken kan ik wel maar ik heb nog geen kaas gegeten van voltmods. Dit lijkt me wel interesant om in te verdiepen maar ik zit aleen met de vraag als je je gpu zo gaat stressen en hij stopt ermee kan dit dan schadelijk zijn voor je systeem? Ik krijg deze week me nieuwe systeem en ik heb al die tijd met een laptop gedaan. Wat er op neer komt dat de andere pc's in mijn huis het nog allemaal met AGP moeten doen :S

Alvast bedankt voor de moeite ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
-Cn- schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:22:
Heey

Ik heb een vraagje. Een beetje videokaart overclocken kan ik wel maar ik heb nog geen kaas gegeten van voltmods. Dit lijkt me wel interesant om in te verdiepen maar ik zit aleen met de vraag als je je gpu zo gaat stressen en hij stopt ermee kan dit dan schadelijk zijn voor je systeem? Ik krijg deze week me nieuwe systeem en ik heb al die tijd met een laptop gedaan. Wat er op neer komt dat de andere pc's in mijn huis het nog allemaal met AGP moeten doen :S

Alvast bedankt voor de moeite ^^
Maak een aparte partitie op je hardeschijf / koop een 2dehands schijf erbij en zet daar je operating system ( OS ) op , op die manier kan je niet je waardevolle spullen verkloten ;) / besturingsysteem vernielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 14:24
Maak een aparte partitie op je hardeschijf / koop een 2dehands schijf erbij en zet daar je operating system ( OS ) op , op die manier kan je niet je waardevolle spullen verkloten ;) / besturingsysteem vernielen.
Okay dus met je hardware kan niks gebeuren ? ^^ en een 2de schijfje heb ik nog wel liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ligt dr aan, je kan het altijd verkloten als je gewoon lomp bent (kortsluiting, schroevendraaiers, water knoeien, etc..), maar door software overclocken van de gpu kan in principe niets mis met de andere hardware.

count me in as well, evt ook als overclockhulp/samen sleutelen met beginnende overclockers @ west nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wil wel mee doen, alleen als het weinig kost. Dat met die door midden gebroken videokaart vind ik een beetje een vreemd idee. Natuurlijk is het wel een issue dat sommige mensen wel een kaart aanschaffen, maar deze vervolgens niet gebruiken voor deze contest. Daar voor is dat cash-back idee wel goed, meestal laten deze mensen niets meer horen als ze deze kaart aangeschaft hebben.

Wat me ook wel leuk lijkt om als het deze winter een beetje gaat sneeuwen / vriezen om dat als ghetto cooling te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Laatst online: 14:16
De 4670 kaartjes waren veelste kwetsbaar uiteindelijk waren er nog maar 3 over... ik had geen score ingestuurd omdat ik dacht niet te winnen zonder vgpu mod en vmem mod. had ik wat ingestuurd had ik toch iets kunnen winnen. dus een tip ook scores insturen zonder mods... en daarna pas gaan kloten met voltmods. die 4670jes vielen er bij bosjes als je de vmod er op deed.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
goede check weer gerrit, uiteraard ben ik weer van de partij! je weet me te vinden als je hulp nodig hebt.

denk dat het het belangrijkst is om eerst even wat duidelijkheid qua spelregels te creëren, de kaartkeuze kunnen we daarna doen..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:35

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

ga wel meedoen weer:) GT240 is wel een leuk kaartje. als unique heaven(dx9 oid) niet cpu gebonden is kunnen we die ook wel doen.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
de "Sponsor" is entousiast en ik hou jullie op de hoogte (het gaat om de GT240 GDDR5)
het komt allemaal dichtbij. nu de rest nog regelen. zoals het score systeem etc. etc.

ik wil trouwens nog iets verzinnen om overclockers uit de zelfde regio bij elkaar te krijgen.
ik woon zelf in Zwolle, maar ik ken niemand die de zelfde hobby heeft.
ik wil graag ervaringen delen en veel meer.
iemand een goed idee om dat leuk op te zetten?

[ Voor 46% gewijzigd door gekke-gerrit op 14-09-2010 10:17 . Reden: Vriendloos P= ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 08:56
Ben eventueel geïnteresseerd, hangt van de andere deelnemers af.
Sowieso kunnen jullie het gebruikelijke contest systeem gebruiken, laat maar even weten of dit gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
ja dit is zeker gewenst ik wou nog contact met je opnemen

ik wil deze iets professionele laten verlopen dan de vorige, hogere prijsklasse,

PS ben haastig opzoek naar Ln2 gpu pot XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gekke-gerrit124 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:33:

ik wil trouwens nog iets verzinnen om overclockers uit de zelfde regio bij elkaar te krijgen.
ik woon zelf in Zwolle, maar ik ken niemand die de zelfde hobby heeft.
ik wil graag ervaringen delen en veel meer.
Heey Gerrit, ik kom uit Enschede! Dus we wonen niet super ver uit elkaar! Ik ben 24 jaar, dus geen jong "broekie"en heb zo'n 10 jaar ervaring met overklokken. En ik vindt zelf dat ik wel een "degelijk" systeempje heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
mijn systeem is ongeveer gelijk aan jou. :P heb ruim 2 jaar ervaring en ben nu steeds meer bezig met die hard overclocking, droogijs en ln2 moet nog beginnen! ik ben 19
maar we moeten toch wat verzinnen om mensen in contact te brengen met elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Hmm, ik zou persoonlijk toch voor de Ati variant gaan.

De kans op gekke protectie(s) op een Nvidia kaart is heel groot (en vereist weer flink wat vooronderzoek voordat je uberhaubt kunt oc'en :P )

Verder wel leuk iniatief weer. Denk er nog even over na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
het is de bedoeling dat de voltmod al uitgezocht is voordat de contest begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien kunnen we regionale competitie opzetten met uiteindelijk een landelijke finale tussen de regionale winnaars? Ik heb een studio ruimte tot mijn beschikking waar het eventueel kan? Ligt aan het aantal deelnemers.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 351481 op 14-09-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
denk dat dat wel te gewaagd is en zonder tweakers.net etc. eigenlijk onmogelijk te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Anoniem: 351481 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:19:
Misschien kunnen we regionale competitie opzetten met uiteindelijk een landelijke finale tussen de regionale winnaars? Ik heb een studio ruimte tot mijn beschikking waar het eventueel kan? Ligt aan het aantal deelnemers.
klinkt op zich leuk, maar dan kom je gelijk in een ander kaliber competitie... daar gaat gewoon veel te veel geld in zitten, organisatorisch is dat denk ik bijna niet haalbaar, en ik vraag me af of daar uberhaubt wel sponsors voor zijn te vinden.

het zelfstandig benchen van 'huis' uit lijkt mij de beste optie, als mensen teams willen maken kan dat natuurlijk altijd, om de kosten/ervaring te delen. Ik denk dat je die keuze aan de mensen zelf moet laten en er geen verplichting van te maken.

Als de keuze valt op een Nvidia GPU, stel ik weer voor om qua benchmark iets te doen met Physx. dit kun je prima cpu onafhankelijk doen, zodat er ook geen misverstanden ontstaan zoals bij de 4670 compo het geval was. desnoods misschien 2 benchmarks die samen een totaaluitslag vormen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nedernakker schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:26:
[...]

klinkt op zich leuk, maar dan kom je gelijk in een ander kaliber competitie... daar gaat gewoon veel te veel geld in zitten, organisatorisch is dat denk ik bijna niet haalbaar, en ik vraag me af of daar uberhaubt wel sponsors voor zijn te vinden.
Ik snap je punt, het waren wat opties waar ik zo ff op kwam. Het leek me wel gaaf om wat echte die-hard tweakers in één ruimte te zetten en wat toeschouwers erbij om zo een toffe dag te hebben _/-\o_ Ik wilde de kosten drukken door mijn eigen ruimte beschikbaar te stellen (gratis dus). Het teams samenstellen lijkt me een leuk idee, alleen ken ik hier niemand in de buurt die ook maar iets van overklokken weet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
ik ben al opzoek geweest naar een website voor je eigen hobby club ofzo dat mensen zich aanmelden en zo andere mensen kan vinden die het ook doen misschien is het wel je buurjongen 3 huizen veder op, ik bedoel ik vertel hier een gat in de markt maarja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
in principe kun je het team-uppen ook via de TS laten verlopen, maak een tabel met deelnemers, vermeld hun woonplaats en of ze wel of niet interesse hebben in een samenwerking. zo kun je het makkelijk hier houden.

is er verder al nagedacht of dit een GoT only contest wordt? of gaan we HWI/OTH er ook bij betrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
als jij dat kan regelen!, ik heb nog even gekeken maar kan echt niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 10:28
Ik vind dit een leuk idee! Zou graag mee doen maar heb nog helemaal geen ervaring met overklokken. (wel veel over gelezen, vorige contest gevolgd ed.) Heb nog wel een vraagje. Werkt de videokaart ook in een PCI-E1.1 slot? Ik ben 17 en draai hier nog met een pentium 4 socket 775... :( Lijkt me leuk om ook eens wat meer te leren over overklokken ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Denk dat ik ook wel eens zo een kaartje op zijn donder wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

nedernakker schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:22:
is er verder al nagedacht of dit een GoT only contest wordt? of gaan we HWI/OTH er ook bij betrekken?
OTH komen vanzelf wel leden van bij ;) zoals ik en wesjuhdabomb, da syntax etc. maar als wij iets voor jullie kunnen betekenen...laat het weten

[ Voor 9% gewijzigd door rsnubje op 14-09-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
rsnubje schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:38:
[...]. maar als wij iets voor jullie kunnen betekenen...laat het weten
ik denk dat jullie wel iets voor ons kunnen betekenen, omdat jullie meer in het diehard overclocking wereldje zitten ga ik nog even een pool op de eerste post toevoegen om te vragen wie er intresse heeft in een ln2 gpu pot
ik namelijk wel! heel veel zelfs alleen het regelen via danniek (uit zweden?) moet er dan nog bijkomen
jullie zullen vast wel meer connecties hebben waardoor we misschien meerdere ln2 gpu pots kunnen scoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 08:56
Duniek woont in Polen. Als er meerdere mensen een pot willen valt er meestal wel een mooi prijsje te regelen. Let er wel op dat Duniek soms lange levertijd heeft, vooraf dus eerst even vragen of hij ze heeft liggen. (En als hij nee zegt en met een datum komt niet geloven)

Leden uit OTH komen vanzelf wel gok ik. Contest systeem heeft gewoon ondersteuning voor teams, dus dat is geen probleem.
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:59:

De kans op gekke protectie(s) op een Nvidia kaart is heel groot (en vereist weer flink wat vooronderzoek voordat je uberhaubt kunt oc'en :P )

Goh, je zal je voorkeur voor ATI eens niet uiten. Zoals ik al meerdere malen heb uitgelegd hadden de limitaties bij de 9500GT niks te maken met nvidia maar met het ontwerp van Sparkel en dan met name de gebruikte pwm voor de voeding van de GPU. Deze pwm kan net zo goed op een AMD videokaart worden gebruikt. Dat je een persoonlijke voorkeur hebt voor AMD is natuurlijk geen probleem, maar probeer het nou eens niet te verpakken in een hoop bs.

Verder hoop ik trouwens dat het een leuke casual competitie wordt ipv de hele kermis met sponsors en prijzen, het verleden heeft al bewezen dat het de competitie meestal niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:59:

rofl, jij bent ook echt gemakkelijk jeroen. naast het feit dat het geen uitdaging mag zijn, schrijf je Nvidia af zonder het model/type te weten? wat een BS weer :/

Blijf maar lekker nadenken, zoals de vorige keer dat je ineens je handen van de compo afhaalde, maar je je toch nog met de videokaart keuze moest bemoeien :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
en ik probeer daar toch enige vorm van verandering in te brengen
het moet niet te gek worden maar! als je korting krijgt mag je er wel iets voor terug doen
bijvoorbeeld. een background met azerty logo erop. tijd? 30 seconden.

• nedernakker
met gerrit een en ander via de DM besproken en mezelf als vrijwilliger aangesloten bij hem om de organisatie van dit evenement mede te gaan dragen

@ snot-aap.

Dat contest score systeem gebruiken we graag, werkt prima op die manier,
ik ben er ook voor een casual contest te maken, maar we moeten wel op de regels letten, tijdens de vorige compo is maar weer eens gebleken dat aasgieren en logistiek aardig roet in het eten kunnen gooien.

zodoende nu als optie een naast een uiterste inschrijfdatum ook een uiterste betaaldatum waarna alle kaarten binnen een week de deur uit gaan, zodoende hopend de compo levend te houden, mijn idee is wel om de compo iets langer te laten duren dan 6 weken, mijn idee is 8 of 10 weken.

persoonlijk vind ik de keuze voor nvidia prima, is weer eens 'anders'
qua benchmark zit ik nog wel diep te denken. weer 3dmark03 met de nature test?
of eens kijken of we met physx aan de gang kunnen? hier wil ik me toch nog in verdiepen.

• gekke-gerrit
ik heb nu van 1 december tot 31 januari
physx lijkt mij wel een mooie uitdaging,
zelf geen ervaring mee (ATI FANBOY) Just kidding
maar heb alleen een 5870 in het bezit meer niet ..
en mijn kennis op het gebied van physx is 0, zero, noppes, nada

• nedernakker
dat lijkt me qua tijd even beter, kerstavakantie er tussen, hebben mensen naast hun normale leven wat extra dagen om los te gaan..

ik zal me een dezer dagen een verdiepen in de benchmarks en een lijstje met regels e.d.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

PhysX, leuk idd. Maar wat zou je dan willen draaien op die 240's. Fluidmark?

• gekke-gerrit
ik heb contact opgenomen met mike (dunniek) voor de ln2 gpu pots
ik heb gevraagt om 5 tot 10 gpu pots

voor de mensen die willen weten hoe ze er waarschijnlijk uit gaan zien..

hier http://img195.imageshack.us/img195/8734/dominor.jpg
dont have on stock
can be ready in 2-3 weeks for order

[ Voor 22% gewijzigd door gekke-gerrit op 15-09-2010 11:49 ]

• nedernakker
Blue-Tiger schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:25:
PhysX, leuk idd. Maar wat zou je dan willen draaien op die 240's. Fluidmark?
fluidmark of bijv de physx test van vantage.. geen idee in welk opzich de rest van de config invloed heeft op die test.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

nedernakker schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:56:
[...]

fluidmark of bijv de physx test van vantage.. geen idee in welk opzich de rest van de config invloed heeft op die test.
Fluidmark is gratis. Vantage via omwegen ook wel, maar daar doen we hier officieel gezien niet aan ;) Anders zouden ze beiden gedraaid kunnen worden.

• gekke-gerrit
even over de Gpu ln2 pots

ik heb even overlegt met mike

hij heeft niets in voorraad

als hij ze wil gaan maken dan koopt hij een koperen balk voor 17 pots

dus hij wil minimaal 3 bestellingen

kosten per pot is 125 euro inclusief verzendkosten
+ 6,75 verzendkosten nederland.

now is 125eur + shipping
if you cad do group order for 10
11th pot will be for FREE :)

als we 10 potten bestellen krijgen we dus 1 gratis
dat betekent dat we 113 euro inclusief shipping betalen

3+ = € 132,-

10+ = 120,-

willen de personen die intresse hebben mij mailen?

heb een sponsor voor de 3 bekers voor nummer 1,2,3 ofcorse!

mijn werk AlphaComp Zwolle neemt dit voor zijn rekening

[ Voor 9% gewijzigd door gekke-gerrit op 15-09-2010 13:46 ]

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

misschien is 110 euro beetje veel voor mensen die hem misschien maar 1x gebruiken, maar vraag eens of hij nog een cu/alu variant maakt die heb ik ook en kost zon 70 euro.

over physx benchmarks, gezien dit draait op shaders vraag ik me af tot in hoeverre een hogere core of mem nut heeft? ik weet dat de core verhogen ook shaders verhoogd maar toch

• gekke-gerrit
cu/alu maakt hij niet meer omdat dit veel meer werk kost miss 100% alu. zou kunnen?

• Da Syntax
Als je alu tubes gaat overwegen moet je er wel rekening mee houden dat je er vrijwel niets aan hebt als je daarna alsnog overstapt van Dice op LN2.

• gekke-gerrit
dus we houden het bij koper!

• thijszor
vraag wel even een internal pic, ik en neil hebben dezelfde tube gehad, ook full copper, maar de internals van die van neil ( snot_aap ) waren veel groter dan die van mij, waardoor dat ding van mij niet echt load hield, elke paar sec 0,5 graad omhoog. niet echt fijn als je aan 't pushen bent :+

• OldScarface
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 21:10
Als het tijd het toelaat, doe ik ook weer mee, altijd leuk contesten >:) .
Ik hoop alleen wel dat de kaartjes beter zijn dan de ATI 4670 van de vorige contest.

• Da Syntax
Die 4670's gingen echt met bosjes tegelijk dood.

• gekke-gerrit
ik had nergens last van :P nouja aan het einde heb ik hem verkloot :P

gewoon in de schuur gaan zitten met min 10 en een tornado aan lucht erdoorheen laten gaan

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:47
Van mijn kant ook weer animo.

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik zou wel actief mee willen doen maar de kosten mogen niet to hoog zijn (<50€).

• gekke-gerrit
de kosten bedragen 75 euro

[ Voor 3% gewijzigd door gekke-gerrit op 16-09-2010 10:10 ]

• nedernakker
zo, vandaag even samen met gerrit de TS onder handen genomen, even opgeschoond, uitgebreid en verduidelijkt.

schroom niet om suggesties over benchmarks, te gebruiken hardware e.d. te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
net een mail binnen van azerty,
we hebben de volgende merk keuze's uit de nvidia GT240, 512mb GDDR5, reeks.

MSI
Gigabyte
Asus

op de TS staat nu een pool (de eerste pool die je tegenkomt)
waar je kan stemmen
tevens staan de links naar de kaarten erbij op de webshop van azerty

weltrusten mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Mij liet je weten op msn dat het ASUS model EOL was, hoe zit dat nou? ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Fid3lity op 17-09-2010 09:03 . Reden: Spelvoud in een afkorting met 3 letters :+ 't is nog vroeg... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
dat klopt, maar ze hebben 4 types
1 daarvan is gddr3

volgens mij zijn ze zo goed als identiek aan elkaar

Linkje naar azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Ik ga toch maar voor de MSI.

Ik was aant twijfelen tusse de MSI en Gigabyte. De asus viel sowieso al af wegens de volgende regel in de productbeschrijving:
Safety Fuse Protection technology delivers double the over-current protection for risk-free computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik sluit me ook aan bij Da syntax.. die regel las ik ook en we zitten uiteraard niet te wachten op OCP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Daarbij komt dat de MSI gt240 gddr5 volgensmij ook n OC versie is. Dus met n beetje geluk hebbe ze ook betere caps enzo gebruikt.

Ik neem aan dat de volgende kaart betreft: http://azerty.nl/0-971-24...gt-md512-oc-d5-grafi.html

[ Voor 31% gewijzigd door Da Syntax op 17-09-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
ik ben ook voorstander voor de msi
morgen mail ik het door en overleg ik veder

hebben mensen nog producten die ze mee willen bestellen?
iets wat dus handig is om te hebben?

ik heb dit al onderaan de TS
Tips om mee te bestellen:
Zalman thermal adhesive (koelpasta lijm voor geheugen koelblokjes) € 1,56
Scythe VGA Chip Heatsinks € 8,83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Ik ben nog aant twijfelen of ik iets mee zou bestellen. Voor wanneer moeten we dat weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
voordat we gaan bestellen, ik moet nog even overleggen of dit kan maar ik denk het wel!
ga er maar vanuit dat je nog ongeveer 6 tot 8 weken de tijd hebt omdat te bedenken

• wesjuhdabomb
Zit er onder die scythe blokjes niet al van die plaktroep?
Ik zal die iniedergeval ook mee willen bestellen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Laatst online: 18-11-2021
Al meer bekend?

Ik denk trouwens dat de tubes van Kinping meer geschikt zijn. Is wel een brok meer (lees: eurootje of 50 meer, met wat geluk), maar dan heb je wel wat he ;)

Oja, leden van OTH krijgen de bekende korting. Voor de gesponsorden gelden de overige overeenkomsten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
we zijn aan het onderhandelen, momenteel zijn we ook in gesprek met T.net of zij iets kunnen betekenen voor deze compo. zodra we meer weten wordt het uiteraard gepost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Onderhandelen met wie? Jeroen van Azerty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Wie nog een tube voor zijn amd setje nodig heeft, DM even, heb wel wat goedkoops voor je ( relatief dan ) , de kingpin venom :D //edit , wel voor de cpu uiteraard. maar 't gaat even om het idee erachter :+

[ Voor 23% gewijzigd door thijszor op 20-09-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
roelientjeL schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:36:

Oja, leden van OTH krijgen de bekende korting. Voor de gesponsorden gelden de overige overeenkomsten ook.
jullie hebben dus standaard korting bij kinping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

nee dat ging nog over azerty. OTH heeft daar inderdaad een aantal regelingen mee

[ Voor 3% gewijzigd door rsnubje op 21-09-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieboy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:09

Daanieboy

Instant Freeze

Klinkt goed. Hoop dat ik dit keer wel mee kan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Laatst online: 14:16
ik heb helaas geen geld (werkloos momenteel).

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213812

Klinkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Laatst online: 01-06 22:05
Lijkt me erg leuk om aan mee te doen, maar dat moet ik wel echt "all the way" gaan, als in ook nog een gpu-pot kopen, en dan wordt het ineens wel een beetje prijzig.... Ik moet het dus nog even aanzien, maar als ik mee doe ga ik meteen ook voor een pot!
(anders ook nog iemand een dewar te koop/leen? 12L is niet veel voor cpu & gpu...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 21:33

Gamer

mobile

Belgen mogen meedoen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
tuurlijk, zullen vermoedelijk iets meer verzendkosten aan vastzitten, maar verder geen probleem

• roelientjeL
roelientjeL schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:04:
Onderhandelen met wie? Jeroen van Azerty?

• nedernakker
ja, met jeroen ja, vandaag hopen we wat meer te horen.

• gekke-gerrit
ja de mail is de deur uit ik hoop spoedig info te ontvangen

ps nedernakker kon je niet slapen?

• Drucchi
ps nedernakker kon je niet slapen?
Hij ligt wakker over z'n 980X ;)
Mijn geld is in ieder geval binnen en het lijkt op het eerste gezicht prima voldoende voor deze compo, en een mooie duniek-tube: zet mij maar op de lijst!

(al zit ik nu toch te overleggen of ik niet een bestelling bij Kingpin Cooling zal plaatsen...)

[ Voor 10% gewijzigd door Drucchi op 22-09-2010 10:20 ]

• gekke-gerrit
ik ben al druk bezig met kingpin over eventuele kortingen! ik hou jullie op de hoogte

(als ik eind oktober het nog niet voor elkaar heb zal ik het jullie melden!)

Jeroen is momenteel op vakantie (onze man van azerty)
komt volgende week terug!

[ Voor 52% gewijzigd door gekke-gerrit op 22-09-2010 11:42 ]

• nedernakker
Nedernakker is iedere dag om 6 uur zijn bed uit...

En wakker liggen over de 980x doe ik ook niet, wordt gewoon een nieuwe, zal de shop ff bellen trouwens..

Hoop vandaag wat van T.net te horen, dan kunnen we ons gaan buigen over de opties.

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
125,- is veel te veel geld voor de GPU tube van Duniek. Daarbij komt dat deze uitvoering niet te gebruiken is op bijvoorbeeld de huidige GTX480 kaarten, te wenig massa ze houden de load gewoonweg niet.

• gekke-gerrit
jij raad dus kinping aan? ik probeer contact met hem te krijgen maar het gaat moeizaam
en jij als kenner, otternase? maakt die leuk spul? ook van hem nog geen bericht

dunniek moet trouwens weer nieuwe producten gaan maken, hij is door z'n voorraad heen.

[ Voor 21% gewijzigd door gekke-gerrit op 22-09-2010 13:33 ]

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Persoonlijk ben ik groot liefhebber van de Tek-9 FAT maar is wel een dure grap. De Duniek pot is prima geschikt voor de contest alleen ik vind 125,- erg veel geld voor deze tube.

• gekke-gerrit
handel

[ Voor 137% gewijzigd door Apen-nootjes op 06-10-2010 09:19 ]

• Drucchi
De Duniek pot is prima geschikt voor de contest alleen ik vind 125,- erg veel geld voor deze tube.
Mee eens, ik besteed dan liever iets meer voor een tube die ook echt goed is, en waar ik later nog heel veel gebruik van kan maken, gewoon omdat het ding goed is. 150 euro voor zo'n Tec-9 Fat is nog wel aardig te doen, als er dan een hele vloot wordt besteld (plus misschien nog wat andere dingetjes) en er een mooi dealtje uit komt, ben ik sterk voor!

• Beukerz
  • Laatst online: 28-05 00:32
Ook animo van mijn kant om mee te doen.
Volt mod op de kaart moet me nog wel lukken, zelf uit gaan zoeken niet :P
Zal tevens ook mijn eerste graka OC worden.
Ik wil dan alleen wel zonder pot mee doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Beukerz op 22-09-2010 17:53 ]

• wesjuhdabomb

• Drucchi
Jah, das dus echt een goede guide! Gewoon lekker zelf uitzoeken! Maar is dat nog te veel werk zijn er nog vast wel zat "kant-en-klare" guides voor de, in de competitie, te gebruiken kaarten.

Anoniem: 213812

als de compo 2 maanden duurt heb ik ook wel zin om mee te doen ,
maar ik personelijk heb geen zin om aan een compo mee te gaan doen die veel langer is dan 2 maanden .daar heb ik de tijd niet voor en na 2 maanden zal de drive bij mij ondehand wel weg zijn .

• nedernakker
langer dan 2 maanden wordt het zeker niet. vorige keer werd het ook verlengd vanwege de logistieke problemen, en dat eindigde in een fiasco...

zodoende nu ook de wat strakkere planning mbt het bestellen/betalen/verzenden zodat het niet weer een issue vormt.

binnen 2 maanden kun je naar mijn idee prima het maximale uit zo een kaartje halen, red je het niet, dan moet je denk ik jezelf afvragen of je bij aanvang wel goed hebt ingeschat hoeveel tijd je erin kan/wil steken.

• gekke-gerrit
handel

[ Voor 87% gewijzigd door Apen-nootjes op 06-10-2010 09:19 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste