Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
HD4670 Overclocking Contest 2009 - Winter editie!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bTFUxqgMzmMz316JdN0ve3P2/full.jpg

Na het geweldige succes van het Animocheck GPU Contest topic gaan we voor de Winter 2009-2010 weer een overclocking contest houden. Het gaat hier om de Club3D HD4670 van Ati, ditmaal met GDDR3 geheugen en een 128bits geheugenbus. De bedoeling is dat alle deelnemers een kaart thuisgestuurd krijgen om die vervolgens zo ver mogelijk over te klokken (in Nederlandse taal: opvoeren). Er zal gebruikt worden gemaakt van voltmods voor de grafische chip en geheugen en wellicht OCP en OVP mods om het voltage te verhogen. Er wordt gebruik gemaakt van de volgende koeling: luchtkoeling, waterkoeling, prometia's, droogijs tot zelfs LN2 (vloeibare stikstof). Natuurlijk zal dit spektakel veel foto's en filmpjes opleveren en misschien wel recordbrekende scores.

Scorebord
Afbeeldingslocatie: http://overklokken.info/contest/score.png
Afbeeldingslocatie: http://overklokken.info/contest/teams.png

Benchmarks
De benchmark die we gaan gebruiken zal de 3D Mark 2003 benchmark met de “Nature” test zijn. Deze benchmark is dusdanig gemaakt dat alleen de rekenkracht van de videokaart wordt getest en de rest van het systeem weinig tot geen invloed heeft op de score. Dit betekent dat iedereen ongeacht zijn of haar systeem, eerlijk mee kan doen in de wedstrijd.
Daarnaast is het ook de bedoeling records op Hwbot te verbreken.
Sponsors… En prijzen! :9
Natuurlijk is er geen contest zonder een sponsor.
Deze keer heeft 4 Launch ons voorzien van een
Club3D HD4670 GDDR3
PCI-express van €59,50 voor €35,-. Verder hebben zij de verzendkosten ook kunnen drukken naar een mooie €5,- (ook voor België!). Daarmee komt het totaal op een erg nette €40,- voor het meedoen met deze competitie!

Graag vragen we wel je aandacht voor het volgende, dit is vanuit 4Launch zelf, doe het gewoon:

● Er moeten minstens 10 reviews, liefst meer, worden geschreven op de volgende pagina:
pricewatch: Club3D HD4670 , hoeft niet ellende lang te zijn. Kort maar krachtig, gewoon een net stukje dus. Maak het gewoon als je de kaart hebt ontvangen, klaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/4launch_logo_low.png

Allereerst wil ik en de rest van de deelnemers 4 Launch bedanken voor het leveren van de HD4670 en het beschikbaar stellen van 3 prijzen die te winnen zijn. Er zijn 2 categorieën: ambient-temperatuur en Subzero. Omdat een overclocking-contest merendeels gaat over het zo hard mogelijk opvoeren van een videokaart worden de door 4 Launch beschikbaar gestelde prijzen aan degene uitgereikt die in de algemene top 3 belanden. Maar we lonen ook in ieder geval een kleine prijs uit naar de snelste op lucht (let op, geen sub ambient door tec / chilled water, maar echt kamertemperatuur óf de buitentemperatuur als je buiten benched. vergeet geen foto dan :+ !) en een kleine prijs voor wie de meest 'ghetto' creatie kan maken, plak het geheel op de vriezer/koelkast, of verzin iets leuks en unieks (prijs word aan het eind door de organisatoren bekend gemaakt)

Voor de algemene top 3 zijn de volgende prijzen te winnen:

1) LG TFT Monitor W2261VP-PF 22", DVI, HDMI (zwart) http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-076575
2) Western Digital Multimedia Speler TV HD (zwart) http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-062362
3) Trust MI-8700Rp Wireless Laser Muis Bluetooth http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-034352

Deelnemers...
De deelnemers!

Goed, er zijn wat wijzigingen doorgebracht, sommige reageerden niet meer, andere kwamen tot de realisatie dat het niet meer ging lukken / tijdgebrek en dergelijke, er zijn 2 plekjes vrijgekomen, die ik allebei nu ingevuld heb. deze mensen ga ik ook emailen, dat ze bewust zijn dat ze op het lijstje staan!

Verwacht binnen nu en een uur een email waarin staat hoe je moet bestellen.

Sta je hierbij, maar ben je alsnog ( erg laat! ) tot de conclusie gekomen dat je geen tijd heb voor de contest, er andere omstandigheden zijn, mail even, er zijn zat die wel mee willen doen!

Tevens, zoals roel al melde, zijn er op 6januari ( als het goed is ) wat meer kaarten beschikbaar, of dit hetzelfde exemplaar is, koeler en dergelijke gaan we eerst uitzoeken alvorens we die beschikbaar stellen, maar ik verwacht dat ding geen probleem word.

Nr.Username
1roelientjeL
2MrDucky
3-The_Mask-
4PascalHaegens & Da Syntax
5jouke_buissink
6Admiral Freebee
7Bolletje92
8NederNakkeR
9Powrskin
10AlexanderB
11Daanieboy
12Shadow
13rsnubje
14SECURITEH
15Bardirella
16tjtristan
17faust2016
18Thijsz0r
19Gendo
20Darkasantion
21Thijs_Cramer
22YoupS
23I_Dunno
24bokkow
25NoepZor
26Snot_Aap
27DominoNL
28Extera
29watercoolertje
30Oldscarface
31Gifkikkertje
32Um-r
33petervandamned
34ibfranky
35Karstnl
36Bovade
37Framaster
38gekke-gerrit
39Camacha
40Painkill
41Red Hot
42Symon
43MiBe
44wesjuhdabomb
45Jism
46Syzzer

Wij wensen jullie allemaal veel geluk met de contest uiteraard, mocht je vragen hebben, stuur een emailtje naar overklok.contest [@] gmail . com

Email met uitleg hoe te bestellen is verzonden, heb je vanavond / morgen ( vanavond 26dec, morgen 27dec ) nog niks ontvangen en sta je wel op de lijst hierboven, stuur me een emailtje!

Inschrijven

De inschrijvingen lopen vanaf vandaag tot en met zondag (20 december), wat jullie ruim de tijd geeft om je in te schrijven. De maandag/dinsdag erna maken wij de definitieve deelnemerslijst bekend. Dan stellen we iedereen die definitief meedoet op de hoogte d.m.v. een e-mail met daarin de verdere instructies voor het bestellen van de kaart. Laat het aanmelden niet liggen tot zondag avond 23:59 en schrijf je gewoon op tijd in, dat is ook gemakkelijker voor de organisatie.
De inschrijvingen zijn gesloten! dit houd in dat je je niet meer kan inschrijven voor de competitie, en dat wij zsm bekend maken wie er allemaal een kaartje kunnen bestellen!

De kaart
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pfO8Cv4I61l8RmAmtwIBbeVw/full.jpg

• • DirectX® 10.1

• • 24x custom filter anti-aliasing (CFAA) and high performance anisotropic filtering

• • ATI CrossFireX™

• • Dynamic geometry acceleration

• • Game physics processing capability

• • ATI Avivo™ HD video and display technology*

• • Unified Video Decoder 2 (UVD 2) for Blu-ray™ and HD Video

• • Accelerated Video Transcoding (AVT)

• • DVD Upscaling

• • Dynamic Contrast

• • ATI Stream™ technology

• • Built-in HDMI with 7.1 surround sound support**

• • HDCP-Capable***

• Komt met een artic cooling silencer achtige (Alu) Heatsink. Prestaties zijn stock onder die van een 8800GT en HD3870. Beetje de ideale upgrade vanaf een 2600Pro. Voor reviews van de HD4670 klik je hier

De highres pica's

Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/SSL24994.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/SSL24996.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/SSL25018-1.jpg (opklikken voor groter formaat)
Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/SSL25012-1.jpg (opklikken voor groter formaat)

De downloads
Grafische kaart drivers
3Dmark 2001 SE
Rivatuner v2.09
Cpu-z
Amd Gpu Clock Tool
Gpu-Z
ATI Tool
RaBiT

Spelregels
Scores dienen verstuurd te worden via het scorebord systeem. Bij elke screenshot dient het volgende duidelijk zichtbaar te zijn en moet aan de Hwbot regels voldoen:

● Gebruik de standaard 3dmark instellingen (scroll waar alle 3dmark instellingen staan altijd even naar boven!)
● De nature score
● Gebruikte processor inclusief kloksnelheden gemeten in CPU-Z
● Gebruikte HD4670 ( met duidelijke kloksnelheden, in bijvoorbeeld amd gpu tool, GPU-Z of Rivatuner )
● Je taakbalk
● Je username met datum in bijvoorbeeld notepad / word / ander tekstprogramma

De volgende dingen zijn verboden:

● Mipmap tweaking (komt er op neer dat het scherm ongeveer bestaat uit 3/4 kleuren, een soort van extreme lod en dit geeft logischerwijs een boost aan je fps) om te laten zien wat mipmap is, en waarom het verboden is, zie je hier een screenshot waarbij mipmap tweaking is gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/splashscreen.jpg

● Enig softwarematige of menselijke handeling die de benchmark beïnvloed of voor de gek houdt door het te laten geloven dat de benchmark sneller ging
● Wireframe-hacks, software of een driver die ervoor zorgt dat de benchmark niet naar behoren doorlopen
wordt.
● Directx tweaker is niet toegestaan
● Nvhardpage is niet toegestaan
● In deze contest is lod (level of detail) tweaken toegestaan, aangezien je hier toch wat tijd in moet steken om de juiste instelling te vinden.

Oftewel, de score moet te plaatsen zijn op hwbot, de notepad met naam en datum is vanuit de organisatie een controle middel om zeker te weten dat je de score niet eerder geplaatst hebt en dat deze van jou is.

Verder ‘eisen’ wij dat je minstens twee foto’s van je systeem en/of grafische kaart maakt en deze online zet. Mocht je deze om wat voor een rede niet kunnen maken zouden wij dat graag willen horen. Voor hosting wordt gezorgd.

Hoe submit ik mijn score in het systeem?
De scores worden opgeslagen in een centraal systeem, welke hier te vinden is.
De logingegevens hiervoor krijg je via de email toegestuurd. In het systeem moet je het volgende opschrijven:

● Score, in aantal frames per seconde.
● Core clock, in aantal Megahertz.
● GDDR clock, in aantal Megahertz
● VGPU, in hoeveelheid milli Volt ( stock is 1275mV )
● VGDDR, in hoeveelheid milli Volt ( stock is 1914mV )
● Koeling, lijkt me duidelijk
● Screenshot, deze wordt naar de server geupload. Het is dus niet nodig om deze zelf te hosten. De richtlijnen voor het maken van een screenshot worden bij de spelregels behandeld.
● Systeem foto, maak bij je eerste bench gewoon een paar foto's, en gebruik deze, liefst hebben we uiteraard elke keer dat jij er wat nieuws op heb gezet, een fototje maakt, maar dat is aan jou.

Tot wanneer loop de contest?

Omdat deze competitie in de winter van 2009-2010 staat gepland, duurt hij de volledige winter periode. De astronomische winter begint dit jaar op maandag 21 december 2009 om 18:47 en eindigt op zaterdag 20 maart 2010 om 18:32. Hier maken we 20 maart 23:59u van.
De contest start dus officieel vanaf maandag 21 december 2009 en eindigt op zaterdag 9 mei 23:59. Na deze periode kunnen er geen scores meer worden geupload. Mochten er onverhoopt problemen zijn met het upload systeem, wordt een passelijke oplossing bedacht.
Let er op dat naar alle waarschijnlijkheid niemand een kaart heeft op 21 december, maar we starten de competitie dan toch ;)

En tot slot ...
Dankzij 4 Launch is deze contest in zekere zin tot goede stand gekomen. We verwachten dat je het netjes houdt, voorzichtig de kaart niet meteen om zeep helpt wil je aan het einde van de rit nog meedoen en je houdt aan de regels van het forum!

Ook bedank ik (thijs) de volgende personen voor het opzetten / helpen en dergelijke:

● RoelientjeL , voor het regelen van de kaarten en helpen met organiseren
● Snot_Aap, voor het score systeem en dat ik de TS van de vorige contest harteloos kon kopiëren
● Jism, voor de layout en invulling van vrijwel de gehele TS

Wij hopen dat jullie zoals vorige editie weer veel plezier aan de kaarten mogen beleven, wij hopen op veel plaatjes en filmpjes van jullie overclock-avonturen te zien en wensen iedereen veel geluk!

Organisatie,

Roel en Thijs

[ Voor 225% gewijzigd door thijszor op 20-03-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021

UPDATES HIER TE ZIEN

20-03-10 02:57
EDIT:
De periode van de competitie is met anderhalve maand verlengd tot 9 mei 2010!
Hier alle directe links naar de fora:
Tweakers
Overclocking Team Holland
Hardware.info

[ Voor 255% gewijzigd door roelientjeL op 20-03-2010 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-05 19:41
Ingeschreven heb alleen nooit mijn resultaten gepost op hwbot maar heb ook wel leuke Super pi tijden en 3dmark scores :)

HEB ER ZIN IN!!!! :D

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:00

Bolletje

Moderator Harde Waren
Nicely done boy :)

Ik stuur wel even een mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 08:50
nice
ik heb me al op gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:23

M2M

medicijnman

ik ben wel benieuwd hoe hard echte tweakerts deze kaarten op kunnen voeren :)

maar als die dingen standaard al net onder een 8800GT lopen, welke cpu heb je dan eigenlijk minimaal nodig om de naturetest niet te laten bottlenecken door de cpu?
Zou een presscott op 3.0 GHz bijvoorbeeld nog volstaan?

[ Voor 59% gewijzigd door M2M op 14-12-2009 21:06 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-05 19:31
Dit wordt echt lagge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
M2M schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:04:

maar als die dingen standaard al net onder een 8800GT lopen, welke cpu heb je dan eigenlijk minimaal nodig om de naturetest niet te laten bottlenecken door de cpu?
Zou een presscott op 3.0 GHz bijvoorbeeld nog volstaan?
Och, de verschillen worden steeds groter :')

Ding is hetzelfde als een HD3850 ongeveer. Wss lagere score in nature door 128-bit bus. Je hebt niet een über ding daarvoor dus nodig.

Anders als straks de scores komen dan kan je zien of jouw score overeen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
De benchmark die we gaan gebruiken zal de 3D Mark 2001 benchmark met de “Nature” test zijn. Deze benchmark is dusdanig gemaakt dat alleen de rekenkracht van de videokaart wordt getest en de rest van het systeem weinig tot geen invloed heeft op de score. Dit betekent dat iedereen ongeacht zijn of haar systeem, eerlijk mee kan doen in de wedstrijd.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
M2M schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:04:

maar als die dingen standaard al net onder een 8800GT lopen
Een HD4670 is standaard langzamer dan een 3870/9600GT laat staan een 8800GT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Trouwens, dat "stipje" dat staat bij de e-mail, is dat nu een punt of een streepje :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bolletje92 schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:17:
Trouwens, dat "stipje" dat staat bij de e-mail, is dat nu een punt of een streepje :P?
Eigenlijk bestaat die uit drie tekens en wel deze drie:
code:
1
:')
:>

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 10:06
Is een punt :D

Ik heb me ook ingeschreven :)

Snap alleen het volgende niet: voorzichtig omgaat met je kaart :? Voorzichtig omgaan met kaarten die ik overclock kan ik niet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
-The_Mask- schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:19:
[...]

Eigenlijk bestaat die uit drie tekens en wel deze drie:
code:
1
:')
:>
fu ;P

Ik kreeg namelijk een melding dat er ongeldige tekens in zaten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:23

M2M

medicijnman

MrDucky schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:11:
De benchmark die we gaan gebruiken zal de 3D Mark 2001 benchmark met de “Nature” test zijn. Deze benchmark is dusdanig gemaakt dat alleen de rekenkracht van de videokaart wordt getest en de rest van het systeem weinig tot geen invloed heeft op de score. Dit betekent dat iedereen ongeacht zijn of haar systeem, eerlijk mee kan doen in de wedstrijd.
ja dat had ik door, en de zoals ook de vorige keer bleek, maakt het niet zo heel veel uit welke processor je gebruikt. Maar, omdat de gekozen videokaart toch wel een stukkie sneller is dan die uit de vorige contest, rees bij mij de vraag, of de invloed van de processor niet te veel uit gaat maken met deze snellere kaart.

Maargoed, speculeren kunnen we tot we een ons wegen, we zullen het wel zien wanneer iedereen zijn standaard kloksnelheid resultaten post.
Vizor schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:19:
Snap alleen het volgende niet: voorzichtig omgaat met je kaart :? Voorzichtig omgaan met kaarten die ik overclock kan ik niet. >:)
volgens mij is het enkel niet de bedoeling om je gevoltmodde overvolte kaart terug met RMA te sturen.... Dus voor je er 220 overheen jaagt, even testen of je geen doa exemplaar hebt. Ongesloopte kaarten heb je natuurlijk wel garantie op.

[ Voor 20% gewijzigd door M2M op 14-12-2009 21:25 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Jaaa ik heb er zin in:D
MrDucky schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:11:
Oh hier ben in ook blij mee. Dan hoef ik niet met mijn desktop te gaan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Yeah nice TS zeg.

"let op, Geen sub ambient door tec / chilled water, maar echt kamertemperatuur óf de buitentemperatuur als je buiten benched. vergeet geen foto dan :+ "

De G vergeten :P vind ik niet erg trouwes :)

Moet er niet nog iets in over de revieuwtjes etc? niet dat het nodig moet zijn maar toch.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
kijk mensen, dat is een mooie openingspost, zojuist mijn inschrijving verstuurd. let the fun begin!!!

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

yep, ook ingeschreven :) dit word lachen :)
ik ga eerst eens kijken hoever ik kom op lucht (andere cooler + 3000 rpm 120mm fan) en als dat n beetje lekker loopt, dan ga ik over op de prommy (die moet dan ook wel binnen zijn) dus dat wordt wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mailtje gestuurd :) Bij mij zal het lucht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik hoop dat hij nog binnenkomt in mijn vakantie :) Kan je mooi nog wat prutsen tussen de feestdagen door :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Powrskin schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:37:
"let op, Geen sub ambient door tec / chilled water, maar echt kamertemperatuur óf de buitentemperatuur als je buiten benched. vergeet geen foto dan :+ "

De G vergeten :P vind ik niet erg trouwes :)
MAAR VERDRAAIT!!

Die hadden we al gezien ik dacht dat die weg was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
Heeft iemand misschien al gevonden hoe je dit kaartje meer power gaat geven?
Want dit kaartje verbruikte toch 75w en is dat niet de max voor een pci-e slot?

:D bij mij gaat er een S1284C op komen, of een wc setje.

PS:
Als er mensen moeten afvallen, ik ben een kandidaat.
Ik zal toch niet een van de vroegste zijn die zich gaat inschrijven.
Maar als niemand weg moet doe ik wel mee.

[ Voor 43% gewijzigd door PRaGA88 op 14-12-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Volgens mij topt hij hem op 55 W... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
PRaGA88 schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:56:
PS:
Als er mensen moeten afvallen, ik ben een kandidaat.
Ik zal toch niet een van de vroegste zijn die zich gaat inschrijven.
Maar als niemand weg moet doe ik wel mee.
zou je dat misschien bij je inschrijvingen willen zeggen? ;)

Danku!

Ja, PCI-Express heeft een max van 75watt, maar ik dacht dat er zelfs 100watt doorheen kan als het moet ;) (correct me if I'm wrong)!

En anders solderen we er toch lekker een molex aansluiting op? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
pci-e 2.0 doet 150w ^^

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Heeft een DFI LP DK P45 TRS2+ PCI-Express 2.0? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
roelientjeL schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:08:
Heeft een DFI LP DK P45 TRS2+ PCI-Express 2.0? :D
ja

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
})

Wat zitten we het topic weer vol te spammen...

Maakt niet uit want iedereen heeft er zin in!!! :D :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bolletje92 schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:58:
Volgens mij topt hij hem op 55 W... ;)
3DMark06 piek zit op 47,1 Watt volgens Xbitlabs, Furmark piek op 64 Watt volgens HT4U.net.
Naturetest zal denk ik rond/onder de 50 Watt komen/blijven.
roelientjeL schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:05:
Ja, PCI-Express heeft een max van 75watt, maar ik dacht dat er zelfs 100watt doorheen kan als het moet ;) (correct me if I'm wrong)!
Dat ligt helemaal aan je mobo.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

150w met beide 6 pins PEG connectors dr in ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Yey, me is happy!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
naja dat zijn de specs in elk geval :P
en anders maar een molex ook goed 8)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 01:26

SECURITEH

Man of legend.

Zeer nette OP. :)
En dan is het snel tijd voor het overclock festijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Powrskin schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:27:
[...]

naja dat zijn de specs in elk geval :P
Een PCIe slot doet max 75 Watt, zowel PCIe 1.0a, 1.1, 2.0 als de toekomstige 3.0.
AlexanderB schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:24:
150w met beide 6 pins PEG connectors dr in ja ;)
Eén 6 pins zou genoeg zijn, slot kan nog 75 Watt leveren. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

in theorie, echter (iig mijn ervaring) is dat de kaarten die met 1 connector zijn uitgerust toch zo rond en de om de 75w blijven hangen en amper iets uit de mobo connector trekken.. maargoed, dat betreft een vrij kleine sample (2 kaarten :P)
aan de andere kant, de hd4870 doet iets van 200w furmark, dus die maakt gebruik van alle 3 :)

[ Voor 16% gewijzigd door AlexanderB op 14-12-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

heh, leuk leesvoer dit.
Bookmarked:)

Go Roel! xD
moet jij trouwens niet scheikunde leren in plaats van emails beantwoorden?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 12:01

faust2016

You yes have my shirt

Heb me ook definitief ingeschreven (als t allemaal goed is gegaan :p)
Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik heb even de TS opgeruimd met wat schoonheidsfoutjes, stuur even een DM mocht er in jou ogen nog iets missen / verkeerd staan, anders word het hier ook zown rotzooi.

Anders dan dat, de inschrijvingen gaan inderdaad erg hard, maar hoop dat we deze keer serieuzere overclockers aantrekken dan vorige keer, toen poste denk ik 20% van de mensen die een kaartje ontvangen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:35:
[...]

Een PCIe slot doet max 75 Watt, zowel PCIe 1.0a, 1.1, 2.0 als de toekomstige 3.0.
crappy jah, dan kan ik die molex op mijn moederbord er ook wel afbreken >:)
Goed dat ik hem al niet gebruikte :9

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
-The_Mask- schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:13:
[...]

3DMark06 piek zit op 47,1 Watt volgens Xbitlabs, Furmark piek op 64 Watt volgens HT4U.net.
Naturetest zal denk ik rond/onder de 50 Watt komen/blijven.
Uhu, zoiets kwam ik ook tegen.

Nog wel iets ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
o thijzor ik ben vergeten te vermelden dat ik nummer 10 was op de top 40 lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
MrDucky schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:34:
o thijzor ik ben vergeten te vermelden dat ik nummer 10 was op de top 40 lijst...
Geen probleem, zoals gezegd. we wachten tot zondag en dan gaan we rustig elke deelnemer bekijken,
hoe of wat.

Ook even nog een toevoeging aan de TS gedaan, met betrekking tot enkele verplichtingen waaraan we moeten voldoen. even lezen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Heey euhm ff een vraagje over de benchmark die niet CPU afhankelijk zou zijn..
Als ik een run die met mn cpu op 1.5 GHz haal ik ong 350 fps in de nature test, op 3.2 GHz 480 fps en op 3.65 Ghz 510 FPS..

Nu zie ik hwbot.org scores van rond de 450 FPS staan dus vraag ik me wel af of het wel echt zo is dat de nature zo CPU afhankelijk is dat de contest 'eerlijk' genoemd kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een CPU? Een videokaart?
Een Pentium III op 1,5GHz zal idd best wel een bottleneck zijn voor een HD5870 is nature. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

watvoor setup heb je dan (cpu, en gpu vooral)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Heb me vanmiddag ook ingeschreven. Lijkt me legendarisch :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:43
-The_Mask- schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:52:
Een CPU? Een videokaart?
Een Pentium III op 1,5GHz zal idd best wel een bottleneck zijn voor een HD5870 is nature. ;)
De vorige keer heb ik het getest... Hardwarematig mijn CPU op 800Mhz laten lopen (ipv 2.4Ghz).
En het scheelde 0.1 FPS...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

haha ohja miss wel handig om erbij te vermelden ja 8)7
CPU: AMD Phenom II 720
GPU: XFX 4870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

en die gpu is niet alleen maar 5x zo krachtig als ditsoort budget kaartjes? :) daarbij is die al snel cpu bottlenecked (was behalve de 4890 en nu n paar uit de 5xxx serie de snelste single gpu!) ;) dus niet heel raar als je die cpu ook nog eens laag gaat clocken dat ie dan minder scoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
faust2016 schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:49:
Heey euhm ff een vraagje over de benchmark die niet CPU afhankelijk zou zijn..
Als ik een run die met mn cpu op 1.5 GHz haal ik ong 350 fps in de nature test, op 3.2 GHz 480 fps en op 3.65 Ghz 510 FPS..

Nu zie ik hwbot.org scores van rond de 450 FPS staan dus vraag ik me wel af of het wel echt zo is dat de nature zo CPU afhankelijk is dat de contest 'eerlijk' genoemd kan worden..
Het verschil zit hem dan waarschijnlijk in het feit dat jou videokaart drivers stiekum dingen door de CPU laten doen ipv door de GPU... Kale installatie met gestripte XP leverde in mijn geval geen verschil op...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

@AlexanderB: Hm hm ja dat begrijp ik wel, maar als een het voor een 4670 mogelijk is om 450 FPS te halen en ik met een 4870 en een lage CPU snelheid minder dan 450 fps haal betekent dat tog dat tijdens de contest je met een 'slechte' cpu dan in het nadeel bent, omdat je dan sowieso gaan 450 fps gaat halen? Of zie ik hier iets over het hoofd :p?

@thijs: Hmm ik zit hier nu op windows 7, dus dat is sowieso al een verschil, en wat je zegt kan wel kloppen ja.. Ik heb daar helemaal geen ervaring mee/ idee van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zijn er koeling categorien of is het winnen gebasseerd op hoogste 3 FPS's ongeacht wat er op de core/het mem ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

winnen is ongeacht, *maar* er zijn 2 extra prijsjes voor de luchtkoelers en ghetto-koel oplossing, omdat de top3 voor een groot deel (/zeer waarschijnlijk) uit subzero zal bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
AlexanderB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 00:24:
winnen is ongeacht, *maar* er zijn 2 extra prijsjes voor de luchtkoelers en ghetto-koel oplossing, omdat de top3 voor een groot deel (/zeer waarschijnlijk) uit subzero zal bestaan :)
De tijd zal het leren :) (aangezien het hier -6 is buiten... En ik 2*115v 28W 24CM blowers heb liggen... En een lucht-van-(-6) tunnel wil gaan maken :P

We will see O-) >:)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik heb er ouderwets zin an :9 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

word kick-ass :) ik zie vooruit naar het begin van de contest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Laatst online: 15:02
ZIN IN! Ingeschreven :) respect aan TS! Nu slapie slapie doen.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:09

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

thijs_cramer schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 00:26:
[...]

De tijd zal het leren :) (aangezien het hier -6 is buiten... En ik 2*115v 28W 24CM blowers heb liggen... En een lucht-van-(-6) tunnel wil gaan maken :P

We will see O-) >:)
Tweakers ftw !!

Ik heb vandaag een nieuwe setup besteld, die zal ook nooit default draaien, nouja na inbouwen eventjes dan, maar dit slaat echt alles.. te gek, rolde bijna van t lachen van me stoel.. _/-\o_

Top, succes guys, give em hell

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
faust2016 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 00:21:
@AlexanderB: Hm hm ja dat begrijp ik wel, maar als een het voor een 4670 mogelijk is om 450 FPS te halen en ik met een 4870 en een lage CPU snelheid minder dan 450 fps haal betekent dat tog dat tijdens de contest je met een 'slechte' cpu dan in het nadeel bent, omdat je dan sowieso gaan 450 fps gaat halen? Of zie ik hier iets over het hoofd :p?
Ja, je vergeet het TWEAKEN...?
Ja dat klopt!

Waarschijnlijk krijgt de winnaar in de luchtcategorie een lucht koeler en de ghetto winnaar zijn we nog niet helemaal over uit... Maar dat houdt het spannend! ;)

[ Voor 33% gewijzigd door roelientjeL op 15-12-2009 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 21:25
Mail is de deur uit, hopelijk kan ik meedoen, sta in ieder geval wel in de animocheck lijst binnen de 40 plaatsen :) heb er wel zin in, heb een keer bij HWI meegedaan aan de contest, alleen na het solderen van de voltmod was het einde oefening. Deze keer wat voorzichtiger te werk (iemand anders laten solderen) en hopen op een goed resultaat. Over de koeling ben ik nog niet helemaal uit, maar zal iig geen subzero worden (of het moet vriezen buiten).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
roelientjeL schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 01:29:
[...]

Ja, je vergeet het TWEAKEN...?

[...]

Ja dat klopt!

Waarschijnlijk krijgt de winnaar in de luchtcategorie een lucht koeler en de ghetto winnaar zijn we nog niet helemaal over uit... Maar dat houdt het spannend! ;)
Ok dan. Wel zo eerlijk. Nu overweeg ik om mee te doen. Weer eens actie na 2 jaar stil zitten qua overklokken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 22:06
Het is zover eindelijk :) Had me gelukkig al ingeschreven. Sta bovenaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
leuk doel voor sommige hier:

http://hwbot.org/result.do?resultId=859538

453 fps in nature, denk dat dat individueel nog wel harder kan eigenlijk.
iig wat hoger dan de max 320 / 330 fps bij de 9500GT compo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Onze HD4670's lopen met hun geheugen wel standaard op 800MHz in plaats van 1000MHz. Dus misschien gaat dat het wat moeilijker maken om zo hoog met het geheugen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Admiral Freebee schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:07:
Onze HD4670's lopen met hun geheugen wel standaard op 800MHz in plaats van 1000MHz. Dus misschien gaat dat het wat moeilijker maken om zo hoog met het geheugen te komen?
Mogen we geen andere geheugen chips op de kaart solderen dan? >:)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Admiral Freebee schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:07:
als het hynix geheugen is, voorzie ik niet echt problemen met het geheugen, of het nou op 800 of op 1000mhz begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
tjtristan schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:11:
Nou, ik zal al blij zijn als ik een succesvolle voltmod kan installeren :/ :P
Overigens denk ik niet dat de voltmod uit de startpost zal werken, aangezien die kaart niet dezelfde layout heeft als de onze.

[ Voor 73% gewijzigd door Admiral Freebee op 15-12-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ingeschreven :) ben benieuwd...

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Admiral Freebee schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:13:
[...]

Nou, ik zal al blij zijn als ik een succesvolle voltmod kan installeren :/ :P
Overigens denk ik niet dat de voltmod uit de startpost zal werken, aangezien die kaart niet dezelfde layout heeft als de onze.
dat zou goed kunnen, even afwachten dus wat we krijgen. ik hoop dat ik me kaartje eind deze week zie verschijnen, maak ik wel high res pica's ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gifkikkertje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-05 16:00
Zo mailtje is de deur uit!
Hoop dat ik nog mee kan doe :p

Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
tjtristan schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:11:
[...]

Vast wel en als je ook nog een andere GPU erop soldeert ben je er bijna wel zeker van dat je wint. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 21:25
Tsja je PCB wil dan niet mee met de nieuwe ram en gpu chips, dus die vervangen we ook maar meteen ;)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 10:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, gisteren ingeschreven, dus hopelijk een plekje kunnen bemachtigen :)

En verder vandaag erachter gekomen dat ik misschien wel een nieuw Gigabyte P55 moederbord heb gewonnen 0.o Dus die gaan we dan ook even inwijden :P

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Tot wanneer kan je je inschrijven? => Gevonden in TS 20december
Pas volgende week vrijdag weet ik of ik tijd ga hebben voor dit contest, daarmee.
Anders doe ik mee en in submit niets, en dan wordt ik ge diskwalificeert.

@Darkasantion
Hoe heb je dat gedaan?

[ Voor 88% gewijzigd door PRaGA88 op 15-12-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 10:15

Darkasantion

Just keep swimming!

PRaGA88 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:52:
Tot wanneer kan je je inschrijven?
Pas volgende week vrijdag weet ik of ik tijd ga hebben voor dit contest, daarmee.

Hoe heb je dat gedaan?
Had gewoon meegedaan met de Gigabyte P55 10K contest, en paar random resultaten gepost, en eigenlijk nooit echt werk gemaakt van de 10K exact run, maar nu wel lucky draw winner geworden op het einde :+ .
Dus nu doe ik gewoon vaker mee, kijken wat er nog meer te winnen valt

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
PRaGA88 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:52:
Tot wanneer kan je je inschrijven? => Gevonden in TS 20december

@Darkasantion
Hoe heb je dat gedaan?
staat allemaal in de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
:D had het juist gevonden.

Maar vraagje, in TS staat toch een volt mod maar is dit de zelfde lay-uit als de kart wat er gebruikt gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Is nog niet bekend, na de eerste 'reference' modellen komen er veel fabrikanten met aangepaste layouts,
hierover kunnen we dus pas zekerheid geven waarneer wij de kaartjes hebben mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

daarbij is n voltmod zo gevonden, iedere kaart is in principe te voltmodden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja, dat wel natuurlijk. Maar dat uitvissen laat ik aan jullie over, aangezien ik daar weinig van ken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Hehe ik hoop dat ik nog mee mag doen (gister ingeschreven), dan krijgen jullie een mobo te zien die jullie nog nooit gezien hebben :P. (deze keer gebruik ik namelijk niet m'n main systeem , net iets te riskant met al dat voltmodden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Laatst online: 28-05 16:51

Iska

In case of fire, use stairs!

Mochten er mensen in de buurt van Den Haag nog hulp nodig hebben, kan je mij altijd een mailtje sturen

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 17:59
Ingeschreven!

Alleen nog even gaan kijken waar die molex erop gesoldeerd word:P
Iemand een idee of de stock koeler van een HD4850 dezelfde schroeflayout heeft als deze?
Wil namelijk mijn zelfgemaakte pot erop schroeven met het mount systeem van deze koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

gpu's hebben al n hele tijd standaard schroeflayout ja :) is wel zo prettig.
oudere kaarten hebben dan nog 2 mogelijke andere schroeflayouts (een kleiner vierkantje, of een diagonaal) maar die heb ik al n hele tijd niet meer gezien. daarbij zijn de meeste (lees: alle) aftermarket koelers wel voorzien van de benodige gaten om al die 3 de soorten te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
AlexanderB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:52:
gpu's hebben al n hele tijd standaard schroeflayout ja :) is wel zo prettig.
Volgens mij gebruiken de budget-kaartjes nog wel eens die kleinere. 4x mm ofzo ipv 5x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 17:59
Bolletje92 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:18:
[...]

Volgens mij gebruiken de budget-kaartjes nog wel eens die kleinere. 4x mm ofzo ipv 5x
Zoiets had ik ook al gehoord daarom ook mijn vraag

@Alexander: Ik zie mijn Musashi niet zo snel passen op een 5870 oid hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

nou, om precies te zijn, ik heb de gpu koeler van de hd3850 (van de oc contest) nu al succesvol gebruikt op de 9500gt contest kaart, op een 6700XL, op een 7600GT etc..
wel in beide configuraties, groot en klein vierkantje. de foto van de hd4670 in de OP heeft t kleine vierkantje, dikke kans dat wij die ook hebben dus ;) maargoed, het maakt niet uit, dat is nogsteeds gewoon een standaard..

[edit:] dan past het koelblok wel niet in de kast, maar de montagegaten zitten dr wel voor op:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/short/images/sz3_c_640x480.jpg
[edit2:] ik zie dat die kaart n hele zooi extra chips heeft, nee, dan wil dat natuurlijk niet..

[ Voor 24% gewijzigd door AlexanderB op 15-12-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
:p
Juist een mailtje gehad (het bericht wat ik eigenlijk pas volgende week vrijdag ging krijgen),
en ik kan meedoen:D

Ik ga me nu inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
AlexanderB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:23:
[edit2:] ik zie dat die kaart n hele zooi extra chips heeft, nee, dan wil dat natuurlijk niet..
Altijd leuk hé, dat budget gedoe ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ik zou t nu nog geen budget kaart noemen, met budget bedoel ik kaarten die bij introductie al langzamer zijn dan de mid-high kaarten van de generatie dr voor, en het liefst sub 120 euro bij introductie. (neem aan dat de 5870 toch wel n dikke stap sneller is dan de 4870, wat tot voorkort toch bestwel n mid-high kaart was/is)

edit: bijna 400 euro, geen budget kaart dus >:)

[ Voor 7% gewijzigd door AlexanderB op 15-12-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Huh?

Ik heb het over de HD4670 hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

oh, ik had t over de 5870 + koeler die Stef_venner noemt. budget kaartjes zijn leuk ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik dacht al, hoe kom je bij 400 euro :')

Nu hopen dat ik mee mag doen. Is altijd wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Poll: Met welk OS ga jij OCen?
2000
XP 32bit
XP 64bit
Vista 32bit
Vista 64bit
W7 32bit
W7 64bit
Anders
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=347760&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Om even in de stemming te komen!

XP 64bit hiero ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

xp32, werkt tot nu toe het stabielste met OC programma's, zijn de meeste tweaks voor beschikbaar, etc... win7 wil ik ook best proberen, maar ik haalde al een volle 6 fps meer tussen een standaard xp en een standaard win7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 20:29
Ik heb hetzelfde os als thijs, xp 64 bit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wss XP32 of Win7-32

Server 2003 scheen mss ook goed te zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Bolletje op 15-12-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Het zal wel xp 32bit 'beast edition' worden denk ik (zo'n gestripte versie van 100MB oid, zonder overbodige services).
Of XP 64bit, ben ik ook wel fan van, weet alleen niet of het 't snelste is.

edit: of misschien wel de 'micro2003' van 103MB xD. (server 2003 helemaal gestripped :P)

[ Voor 21% gewijzigd door tjtristan op 15-12-2009 17:44 ]

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste