Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 602.628 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Waarom een zilveren receiver? Waarom geen zwarte die bij je DVD en TV past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
julian19haas schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:20:
nou niet echt heel mooi ja de tv zelf wel maar de rest niet !
Ik had geen geld voor een Z5500 van Logitech zoals jij ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

RexP schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:34:
Waarom een zilveren receiver? Waarom geen zwarte die bij je DVD en TV past?
Wellicht omdat ie geluidskwaliteit belangrijker vindt dan looks? Ik meen me ook te herinneren dat het een tweedehands is dus dan heb je weinig keus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:14

DjVe

Hatsaflats!

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/3735/dscn2264e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/1293/dscn2265o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/9939/dscn2267m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/4127/dscn2268n.jpg

Wat zie je?

Versterker + CD + Tuner: Arcam Solo Music
Bluray: PS3 met externe DAC Fubar IV Plus van Firestone Audio
TV: Samsung 32A656
Speakers: B&W CM1

Wat zie je niet:

HTPC: Asrock ION330HT
DTV: Amino A532 van Tele2
HP: Grado SR125

We gaan begin aankomend jaar verhuizen en dan heb ik wat meer ruimte voor Audio. Ik ga de tv in de muur hangen, waardoor hij dus niet in de kamer komt. Daarna ga ik upgraden naar een goede 3.1 set. De eerste aankoop zal een sub zijn (denk aan de T5 van Rel). Daarna een goede receiver en een CMC center van B&W. Surround speakers ben ik nog niet uit. Ik wil niet mijn kamer om gooien voor wat geluid aan de achterkant. Wellicht dat ik nog wat ga spelen met kleine speakers die achter de bank naar boven stralen voor wat effecten.

[ Voor 103% gewijzigd door DjVe op 01-12-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Exirion schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:36:
[...]

Wellicht omdat ie geluidskwaliteit belangrijker vindt dan looks? Ik meen me ook te herinneren dat het een tweedehands is dus dan heb je weinig keus.
Receiver is nieuw :) Maar het plan is om ook een zilveren CD/BD speler te kopen, dus die oude Philips gaat snel de deur uit :) Daarnaast vind ik zilver ongevoeliger voor onderhoud, want op zwart zie je alles.

De speakers zijn de Dali Skyline 1000. Tot nu toe ben ik de enige in NL (waarvan ik weet) met deze speakers.
Het is een open baffle systeem, met' gemoddificeerde 12 inch Cerwin Vega woofers. De 5'' mids worden door Dali zelf gemaakt. De ribbon tweeters zijn 80 cm in lengte en onlangs opnieuw gespannen.

Dit is voor mij echt onbekend terrein in geluidsweergave _/-\o_

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jordy van e schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:40:
[afbeelding]

Wat zie je?

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat zie je niet:

Jezus man, resize die foto's eens :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 18:13
[afbeelding]

Wat zie je?

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat zie je niet:

Cool!

Vraag 1
Ik heb zelf ook een setje CM1's. Ze staan nu nog op stands maar ga ze ook zo op een meubel zetten. Wat heb je onder de speakers zitten?

Vraag 2
Maakt die DAC echt een enorm verschil? Ben aan het twijfelen om een DAC aan te schaffen voor m'n Mac mini....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

In het kader van meer Foto's dan ;) ...nieuwe aanschaf 2 mooie draaitafels Dual 701 en 704.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/15gtops.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2jfd5ra.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door silitek op 02-12-2010 11:52 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Exirion schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:43:
[...]

Jezus man, resize die foto's eens :D
Sorry :9 Ik heb ze even aangepast en wat meer info gegeven om het goed te maken O-)
Cool!

Vraag 1
Ik heb zelf ook een setje CM1's. Ze staan nu nog op stands maar ga ze ook zo op een meubel zetten. Wat heb je onder de speakers zitten?

Vraag 2
Maakt die DAC echt een enorm verschil? Ben aan het twijfelen om een DAC aan te schaffen voor m'n Mac mini....
Vraag 1: De originele dopjes die bij de speakers bij geleverd werden (ik zoek nog stands, welke heb jij?)

Vraag 2: Ja ik merk het echt, maar mijn Arcam heeft geen optische ingang. Ik ben zonder DAC sowieso gebonden aan de analoge audio vanuit de HTPC en de PS3 en die zijn niet geweldig. Bovendien had ik op mijn vorige versterker geen hoofdtelefoon aansluiting voor mijn Grado, dus was de Firestone Audio Fubar IV Plus een goede koop voor 125 euro :) Ik gebruik hem dus als DAC en USB geluidskaart voor de PC en PS3 en ik kan er ook nog lekker muziek op luisteren met een hoofdtelefoon (al klinkt de hoofdtelefoon aansluiting op de Arcam ook prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

silitek schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:54:
In het kader van meer Foto's dan ;) ...nieuwe aanschaf 2 mooie draaitafels Dual 701 en 704.

[afbeelding]
Indrukwekkend! Mooi hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je?

Wat zie je niet:

HP: Grado SR125

We gaan begin aankomend jaar verhuizen en dan heb ik wat meer ruimte voor Audio. Ik ga de tv in de muur hangen, waardoor hij dus niet in de kamer komt. Daarna ga ik upgraden naar een goede 3.1 set. De eerste aankoop zal een sub zijn (denk aan de T5 van Rel). Daarna een goede receiver en een CMC center van B&W. Surround speakers ben ik nog niet uit. Ik wil niet mijn kamer om gooien voor wat geluid aan de achterkant. Wellicht dat ik nog wat ga spelen met kleine speakers die achter de bank naar boven stralen voor wat effecten.
Erg mooi! Maar waarom draai jij de speakers niet naar deluisterpositie? Heb het onlangs ook gedaan, en ik had niet geweten dat het zo'n verschil kon maken! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig maak je een grapje... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Bierdopje120 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:54:
[...]

Erg mooi! Maar waarom draai jij de speakers niet naar deluisterpositie? Heb het onlangs ook gedaan, en ik had niet geweten dat het zo'n verschil kon maken! :9
Omdat dat er niet uit ziet (in deze ruimte) en het verschil erg klein is (ik heb het dus wel geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:19:
[...]

Gelukkig maak je een grapje... toch?
Het is niet echt een geweldig gemotiveerde reactie, maar waarom moet dit een grapje zijn? Speakers zijn ook absoluut niet mijn smaak. Ook vind ik de indeling, omgeving en combinatie met de andere elementen niet geweldig.

En je kan een dom grapje maken over een Logitech Z5500, maar dat is net zo slecht gemotiveert als de reactie van julian19haas. :P

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

virtualJac schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:37:
[...]
En je kan een dom grapje maken over een Logitech Z5500, maar dat is net zo slecht gemotiveert als de reactie van julian19haas. :P
Feit blijft wel dat ik de reactie van julian19haas lomper vind: nieuwe user en dan meteen zo'n opmerking posten. Dan ben je gewoon aan het trollen en is een reactie over een Z-5500 redelijk voor de hand liggend. Als is een Z-5500 dan wellicht een schop tegen het verkeerde been aangezien het een redelijk geliefd setje is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR1986 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:44:
Als is een Z-5500 dan wellicht een schop tegen het verkeerde been aangezien het een redelijk geliefd setje is.
Net zo geliefd als Golfjes en petjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 14:28
Heb je wel gelijk in natuurlijk, alleen vind het dan jammer om je dan meteen te verlagen naar zijn niveau. :) Los van het feit of een Z-5500 geliefd is of niet. Met opmerkingen over deze set schop je mij namelijk niet tegen het zere been.

[ Voor 36% gewijzigd door virtualJac op 02-12-2010 10:10 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
En waar is jouw set zodat we mogen oordelen over de zo goddelijke setup die je thuis hebt ? :)
blijf mekaar's spullen respecteren !.

Edit : mektheb heeft net een appartement dus gaat vanaf 16dec vollop klussen, en gaat dan zeker zijn hepta's in hun natural omgeving posten !

[ Voor 24% gewijzigd door Mektheb op 02-12-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Mektheb schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:42:
[...]

En waar is jouw set zodat we mogen oordelen over de zo goddelijke setup die je thuis hebt ? :)

Edit : mektheb heeft net een appartement dus gaat vanaf 16dec vollop klussen, en gaat dan zeker zijn hepta's in hun natural omgeving posten !
Dus we mogen alleen maar oehs en aahs roepen als iemand een foto post?
Het zijn design speakers, die kun je mooi vinden of niet. Respecteer elkaars mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit dus niet, roep wat je wil (ook negatief!):
Ossi schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:05:
[...]

Dus we mogen alleen maar oehs en aahs roepen als iemand een foto post?
Het zijn design speakers, die kun je mooi vinden of niet. Respecteer elkaars mening :)
Maar dan wel dit:
FeaR1986 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:44:
[...]

Feit blijft wel dat ik de reactie van julian19haas lomper vind: nieuwe user en dan meteen zo'n opmerking posten. Dan ben je gewoon aan het trollen en is een reactie over een Z-5500 redelijk voor de hand liggend. Als is een Z-5500 dan wellicht een schop tegen het verkeerde been aangezien het een redelijk geliefd setje is.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Jongens, als je je niet kan vinden in de opmerking van julian19haas (zoals ik, ik vind het spul van Barry juist prachtig), dan reageer je toch gewoon niet. Nu gaat het al een halve pagina over zijn opmerking, nergens voor nodig. Foto van mijn setup dan maar, sinds een week met speakers stands:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r0BCCdwQhUp0Lg8xNaKRU9nd/medium.jpg
Het zijn Soundstyle Z2's, in zilver niet zo makkelijk verkrijgbaar maar toch gevonden :)
Ben er heel tevreden mee, ziet er mooit uit, stevig en het geluid is echt een heel stuk beter zo, strakker en helderder.

Zie mijn vorige post voor wat er nog meer in de foto te zien is: Jazzle in "Post hier pics en specs van je home cine..."

offtopic:
waarom resized het Tweakers fotoalbum niet naar forum breedte, zou veel handiger zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Exirion schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:09:
Net zo geliefd als Golfjes en petjes.

:F

Ik weet, geen Golf maar petjeswaardig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Jazzle schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:44:
Jongens, als je je niet kan vinden in de opmerking van julian19haas (zoals ik, ik vind het spul van Barry juist prachtig), dan reageer je toch gewoon niet. Nu gaat het al een halve pagina over zijn opmerking, nergens voor nodig. Foto van mijn setup dan maar, sinds een week met speakers stands:

[afbeelding]
Het zijn Soundstyle Z2's, in zilver niet zo makkelijk verkrijgbaar maar toch gevonden :)
Ben er heel tevreden mee, ziet er mooit uit, stevig en het geluid is echt een heel stuk beter zo, strakker en helderder.

Zie mijn vorige post voor wat er nog meer in de foto te zien is: Jazzle in "Post hier pics en specs van je home cine..."

offtopic:
waarom resized het Tweakers fotoalbum niet naar forum breedte, zou veel handiger zijn
Toch mooier die stands ipv die Lack plankjes! die stands heb veel weg van de stands die ik heb staan (Atacama Nexus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

DriveSand schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:24:
[...]

[video]
:F

Ik weet, geen Golf maar petjeswaardig genoeg
:? 8)7 ...onlangs op bezoek geweest in een fabriek waar de machines net zo lawaai maakte..typerend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprunky
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 23:02
Ik zal ook eens mijn set tonen.
Alles is opgesteld in mijn slaapkamer. Helaas is het niet de beste opstelling voor wat de set aan kan maar het is allemaal gekocht met oog op de toekomst. Binnen niet al te lange tijd zal ik het huis uitgaan.

De set bestaat uit:

Samsung LE32S71B
Antec Fusion HTPC
Denon AVR 1908
Philips cdspeler (oud model, weet niet zo snel welke)
Denon dvd 1740
Cambridge Audio Phono preamp 540P
DUAL phono
Samsung syncmaster P2450, tevens aansgesloten op de HTPC.

Speakers:
Monitor Audio RS6 Front speakers
Mordount Short 905C Center speaker

En omdat ik ze nog had staan 2 oude Philips speakers. Deze moeten nog vervangen worden voor de Monitor Audio RS1 of RX1. Alleen deze heb ik beide nog niet voor een leuk prijsje kunnen vinden.

De tv is opgehangen aan een muurbeugel, deze kan dus gedraaid worden wanneer ik vanuit mijn bed wil kijken. Hij is over alle assen te draaien dus het kan wat scheef lijken op de foto.
Helaas was de Antec 3mm te breed om in het kastje te zetten. Anders had ik deze graag geruild van plaats met de lp-speler. Nu kan ik de lp speler naar voren schuiven als ik er een plaat in wil leggen. Niet ideaal maar is even niet anders nu.

Hieronder de foto's
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2w49od3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2rcojub.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/jrwxas.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/1z6tswn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2eoz4oi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2wqg875.jpg

Het zal jullie ongetwijfeld opvallen dat de kabels niet heel netjes weggewerkt zijn. Ook mij frustreerd dit wel, maar heb nog niet de moeite genomen dit beter te doen dan dat nu te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:03

Gotez

42

Als het mogelijk is zou ik de speakers iets verder uit elkaar zetten, dan wordt het geluidsbeeld veel beter.

Verder een mooie set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:54:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/15gtops.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2jfd5ra.jpg
Ondanks dat je ongetwijfeld kwaliteit hardware hebt staan dat mooi bij elkaar past,vind ik het voor zo een kleine ruimte erg druk en benauwd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:38:
Ondanks dat je ongetwijfeld kwaliteit hardware hebt staan dat mooi bij elkaar past,vind ik het voor zo een kleine ruimte erg druk en benauwd. :/
Sterker nog, ik vind het vooral een bij elkaar geraapt zooitje. Doet meer aan een showroom dan aan een luistersetup denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

[...]

Ruimte is idd niet al te groot...maar foto's geven een vertekend beeld. ;)
Exirion schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:41:
[...]

Sterker nog, ik vind het vooral een bij elkaar geraapt zooitje. Doet meer aan een showroom dan aan een luistersetup denken.
Nou, bij elkaar geraapt :? ...niet echt. En voor een zooitje luistert het niet slecht.
Dacht trouwens ook niet dat er een definitie bestaat voor een luister-setup

[ Voor 0% gewijzigd door silitek op 02-12-2010 16:20 . Reden: herstel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

silitek schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:20:
Maak dan gewoon eens een foto recht van voren zoals je op je luisterplek zit te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Exirion schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:34:
[...]

Maak dan gewoon eens een foto recht van voren zoals je op je luisterplek zit te luisteren?
Denk ook niet de kamer groot genoeg is om er helemaal voor te staan, desondanks mooi spul !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Mektheb schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:42:
[...]

Denk ook niet de kamer groot genoeg is om er helemaal voor te staan, desondanks mooi spul !
Dank u,dat dus..krijg helaas recht voor de camera de zuiltjes er niet op.. :+ Ruimte is 4x4 niet al te groot maar ook geen bezemkast

[ Voor 0% gewijzigd door silitek op 02-12-2010 16:50 . Reden: herstel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Laatst online: 15-09 14:54
Van mijn kant ook weer enkele foto's. Ben nog altijd zeer blij met de complete set :D.

Foto's zijn opklikbaar voor grotere resolutie :D.

Vanuit mijn heerlijke, nieuwe (sinds anderhalf maand ongeveer), stoel!
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/pictures/tv/P1100648_1.jpg

Met het licht uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/pictures/tv/P1100650_1.jpg

Het bed en de stoel.
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/pictures/tv/P1100651_1.jpg

Vanuit mijn bed, tv is nu nog naar de stoel gericht (tv heeft draaipoot).
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/pictures/tv/P1100654_1.jpg

Geinig :P.
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/pictures/tv/P1100655_1.jpg

Andere kant van kamer.
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/pictures/tv/P1100658_1.jpg

Close-up van apparatuur, al zie je het niet echt goed allemaal.
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/pictures/tv/P1100659_1.jpg

Wat je ziet:
Sony 40W4000 icm. Alphacrypt kaart voor HD signalen
Onkyo SR-507
Harman Kardon HKTS11
PlayStation 3
Xbox 360
Enkele games
Popcorn Hour
Logitech Harmony 600
Leuke wekker (wordt als klok gebruikt) met projectie op het plafond
ASUS gigabit switch op de grond

[ Voor 7% gewijzigd door mauricedb op 23-12-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44
Hoe heb je de kabels toch allemaal zo netjes weggewerkt, ik kan echt nauwelijks kabels ontdekken? Heeft je TV-meubel soms een dubbele achterwand ofzo?

[ Voor 21% gewijzigd door Jorn1986 op 02-12-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Over het algemeen zijn kabels zwart van "kleur" en het zijn redelijk donkere foto's, zeker onder het meubel ;)

Wel een mooie set zo overigens, lekker relaxed gamen/films kijken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 18:13
Jordy van e schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:06:
[...]

Sorry :9 Ik heb ze even aangepast en wat meer info gegeven om het goed te maken O-)

[...]

Vraag 1: De originele dopjes die bij de speakers bij geleverd werden (ik zoek nog stands, welke heb jij?)

Vraag 2: Ja ik merk het echt, maar mijn Arcam heeft geen optische ingang. Ik ben zonder DAC sowieso gebonden aan de analoge audio vanuit de HTPC en de PS3 en die zijn niet geweldig. Bovendien had ik op mijn vorige versterker geen hoofdtelefoon aansluiting voor mijn Grado, dus was de Firestone Audio Fubar IV Plus een goede koop voor 125 euro :) Ik gebruik hem dus als DAC en USB geluidskaart voor de PC en PS3 en ik kan er ook nog lekker muziek op luisteren met een hoofdtelefoon (al klinkt de hoofdtelefoon aansluiting op de Arcam ook prima)
Hmmm ik heb er destijds geen dopjes bijgekregen. Maarja. Zal er eens achteraan gaan :)
Waar heb je overigens die DAC gekocht? Mooie prijs nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
silitek schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:20:
[...]

[...]

Nou, bij elkaar geraapt :? ...niet echt. En voor een zooitje luistert het niet slecht.
Dacht trouwens ook niet dat er een definitie bestaat voor een luister-setup
ik vind het er echt awesome bij staan :). Dus tsjah. Ieder zijn ding. Sommige mensen doen het met 1 of 2 apparaten nemen daarvan het 'beste' design en zelfs dan vinden ze het stiekem nog niet mooi. Anderen houden gewoon van de apparaten op zich. Als je het zelf fijn luisteren vind is het toch goed?
Overigens heb ik zelf een Z-5500 setje. Ja dat is vloeken in dit topic I know. Enige 'goede' geluid zit in onze auto. Tsjah dan klinkt muziek tenminste hoe het klinken moet.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Wat leuk hè, echt iedereen die DTS HD Master audio spoor kan verwerken op zijn reciever, heeft tegenwoordig een aparte foto met daarbij het lichtje dat er bij gaat branden :P

Met als gevolg dat ik steeds meer zin krijg mijn Denon 2807 te verkopen en een tweedehands 2808 weer te kopen :/

[ Voor 25% gewijzigd door Bierdopje120 op 02-12-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Jorn1986 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:31:
Hoe heb je de kabels toch allemaal zo netjes weggewerkt, ik kan echt nauwelijks kabels ontdekken? Heeft je TV-meubel soms een dubbele achterwand ofzo?
Martijn1990 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:38:
Over het algemeen zijn kabels zwart van "kleur" en het zijn redelijk donkere foto's, zeker onder het meubel ;)

Wel een mooie set zo overigens, lekker relaxed gamen/films kijken lijkt me.
De meeste kabels liggen inderdaad onder het tv meubel en door de donkere foto's (komt natuurlijk ook doordat zo goed als alles zwart is) zie je (haast) geen kabels liggen :*). Gamen en films kijken gaat super, als ik in de stoel zit is de tv precies op kijkhoogte, perfect dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

mauricedb schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:01:
Van mijn kant ook weer enkele foto's. Ben nog altijd zeer blij met de complete set :D.

[afbeelding]

Met het licht uit.
[afbeelding]

Het bed en de stoel.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Andere kant van kamer.
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
Onkyo SR-507
Harman Kardon HKTS11
PlayStation 3
Xbox 360
Enkele games
Popcorn Hour
Logitech Harmony 600
Leuk dekbed heb je daar! Waar gehaald als ik vragen mag?

En sjieke setup zo, fijne Ikea stoel btw, heerlijk met dat leer erin! Wel goed bijhouden anders slijt die kleur zo weg, dat is het enige nadeel. :X
En draai regelmatig de schroeven aan haha. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Is echt een heerlijk zacht dekbed, mijn lievelings O+
Is als ik het goed heb van het merk Beddinghouse, is geloof ik gekocht bij de V&D, maar ze zijn wel bij meer winkels te koop.

Ik zal eens kijken naar de schroeven en het leer, thnx voor de tip :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Laatst online: 30-04-2024
Eindelijk ook eens een beetje gerief in huis waar ik wel trots op ben... echter geen home cinema gerief, eerder stereo, niks HDMI, 3D, Bluray en jadajadajada :)

Wat je ziet is:
Panasonic 42-PA-60 42 inch SD-plasma
B&O Beomaster 5500 stereo receiver
B&O Beovox RL 60 speakers vooraan
B&O Beovox RL 35 Redline speakers achteraan
B&O Master Control Panel 5500 afstandsbediening
Telenet Digicorder
Freecom Mediaplayer

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/8336/dsc00473small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/1366/p1070864psmall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/6014/p1070856vsmall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/6348/dsc00468small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/8712/dsc00477small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/7473/dsc00197small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:33
Bierdopje120 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:24:
Wat leuk hè, echt iedereen die DTS HD Master audio spoor kan verwerken op zijn reciever, heeft tegenwoordig een aparte foto met daarbij het lichtje dat er bij gaat branden :P

Met als gevolg dat ik steeds meer zin krijg mijn Denon 2807 te verkopen en een tweedehands 2808 weer te kopen :/
Ach veel verschil zul je icm met de meeste sets niet ervaren (qua kwaliteit van het geluid niet in ieder geval). Tenzij je meer dan 7.1 wil gaan draaien uiteraard want dat is met je huidige receiver niet mogelijk. Ik heb er ook over zitten twijfelen om een nieuwe receiver te kopen en daarvan het voorversterker gedeelte aan te sluiten op mijn parasound.
Echter heb ik op een gegeven moment besloten dat ik toch maar 5.1 wil draaien en zelfs een normale DD of DTS voorversterker volstaat dan zonder de EX of ES toevoegingen. Het is uiteindelijk een Tag Mclaren AV32R geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
[...]

Silitek, ik vind t een mooi kamertje! Zou zo met je willen ruilen! Ik snap niet waar al te gezeik over de foto's de laatste dagen vandaan komt. gisteren hadden we ook al een of andere haas die zijn afwijkende mening niet voor zich kon houden...zeggen dat t je smaak niet is is tot daar aan toe maar afzeiken vind ik te ver gaan!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46
Ik zal het ook maar eens posten.

Let niet op de kabels, want die zijn al een tijdje weggewerkt.
Oh... en ook niet op de Z-5500 speakers die nog aan de muur hangen :)
Die zijn ook al even weg :P

Afbeeldingslocatie: http://www.mhl-fotografie.nl/gallery/app.jpg

Wat zien we:

Sony Bravia 40" (mag van mij wel weer eens vervangen worden)
Marantz SR5004 versterker
Media Center:
- Zalman HD160 Plus
- Q9550
- 4GB Ram
- 8,5 TB opslag
- Floppy DVB-T tuner
- Ati 5450 voor de HDMI en decoding troep
- Rest is overbodig van de specs denk ik
Bowers & Wilkens 5.1 set :)
PS3 met een aantal spellen en de Blu-Ray AB.
Logitech Dinovo Edge
Volgens mij was dat het wel aardig.

Alles aangesloten via HDMI offcourse

Ga begin volgend jaar verhuizen. Dan zal ik wel opnieuw plaatjes schieten als het staat en opgeruimd is:)

Foto is gemaak met mobieltje, de Nikon D90 lag bij mijn vriendin. Dus kwaliteit is een beetje crapy ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CarJunkyXL op 03-12-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

renio schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:00:
Eindelijk ook eens een beetje gerief in huis waar ik wel trots op ben... echter geen home cinema gerief, eerder stereo, niks HDMI, 3D, Bluray en jadajadajada :)

Wat je ziet is:
Telenet Digicorder
Freecom Mediaplayer

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zwijmel. Wat is B&O toch mooi spul!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Flatwhite schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:44:
[...]

Hmmm ik heb er destijds geen dopjes bijgekregen. Maarja. Zal er eens achteraan gaan :)
Waar heb je overigens die DAC gekocht? Mooie prijs nl.
De DAC heb ik van hi-stands.eu vandaan. Echter was dit een speciale actie, normaal ligt de prijs stukken hoger. Ze hebben bij die webshop meer van dit soort DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

mauricedb schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:31:
Is echt een heerlijk zacht dekbed, mijn lievelings O+
Is als ik het goed heb van het merk Beddinghouse, is geloof ik gekocht bij de V&D, maar ze zijn wel bij meer winkels te koop.

Ik zal eens kijken naar de schroeven en het leer, thnx voor de tip :*) .
Thnx voor de tip, leuk idee voor de kerst denk ik dan. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:37
Hier weer eens mijn zitgedeelte van mijn woonkamer met een kleine update :)

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/5andl4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/25aucg5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/10iie09.jpg

U ziet:
Samsung UE32B6000 TV
WD TV Live
Western Digital Elements 1TB (Nieuw, deze vervangt vorige WD Elements die icm de WD TV problemen gaf met betrekking tot schokken en stoppen van het geluid bij afspelen van media).
Motorola 1960
Wii (eigenlijk niet gebruikt, iets met graag willen hebben en vriendin ;))
Xbox 360 (Veelvuldig gebruikt)
LG BD550 (Nieuw, aangeschaft wegens het willen hebben op schijf van sommige film (de goede))
Onkyo HT-R380 icm HTP-038 5.1 surround set.
Uiteraard de briljante film van Quentin Tarantino :P
Philips telefoon (Ook nieuw, maar niet relevant hier ;))

Edit: Natuurlijk de poes niet vergeten die aandachtig de vogeltjes buiten in de gaten houdt _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Ophidian op 03-12-2010 12:11 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Erg mooi tv meubel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker leventje die poes, en beeld en geluid dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprunky
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 23:02
Gotez schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:10:
Als het mogelijk is zou ik de speakers iets verder uit elkaar zetten, dan wordt het geluidsbeeld veel beter.

Verder een mooie set.
Thanks.. Helaas is de ruimte beperkt en is bij de linkerspeaker precies een looppad..
Ik wil de speakers wel symmetrisch ten opzichte van de tv houden dus deze kunnen daarom niet veel verder uit elkaar.

Het liefst zou ik mijn bureau uit mijn kamer willen en daar alles neerzetten, maar dan is de kijkafstand vanaf mijn bed weer net iets tever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Laatst online: 22:05
Ophidian schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:10:
*KNIP*
Mooie indeling, zou ik misschien mogen vragen waar het AV meubel vandaan komt? Ben zelf ook nog op zoek naar een nieuw AV meubel en die van jouw ziet er netjes uit en heeft een fatsoenlijke indeling :)

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 21:37
TankiEEE schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:11:
[...]

Mooie indeling, zou ik misschien mogen vragen waar het AV meubel vandaan komt? Ben zelf ook nog op zoek naar een nieuw AV meubel en die van jouw ziet er netjes uit en heeft een fatsoenlijke indeling :)
Natuurlijk ;) Had het toevallig nog in een DM staan, iemand anders had het al keer gevraagd :P

http://tinyurl.com/2dh4u8k - Op pagina 4 staat ie (Luena, 439 euro Trendhopper).

Ik weet niet of ze hem nog hebben, maar gewoon eentje binnenlopen! ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
fisherman schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 07:43:
[...]

Ach veel verschil zul je icm met de meeste sets niet ervaren (qua kwaliteit van het geluid niet in ieder geval). Tenzij je meer dan* 7.1 wilt gaan draaien uiteraard want dat is met je huidige receiver niet mogelijk. Ik heb er ook over zitten twijfelen om een nieuwe receiver te kopen en daarvan het voorversterker gedeelte aan te sluiten op mijn parasound.
Echter heb ik op een gegeven moment besloten dat ik toch maar 5.1 wil draaien en zelfs een normale DD of DTS voorversterker volstaat dan zonder de EX of ES toevoegingen. Het is uiteindelijk een Tag Mclaren AV32R geworden.
*Ik neem aan dat dit woord weg moet? (Typfout?) Anders graag toelichting. O-)

7.1 kan ik toch wel draaien? :o Ik kan toch een BD speler of geluidskaart van computer analoog aansluiten? Of begin ik nou gek te worden? :-(

Sow, dat is ook niet niks zo'n Tag Mclaren! :P Maar het duurt ook nog wel even voordat ik het in mijn hoofd haal te doen, momenteel vind ik dat ik te veel bij moet betalen voor de upgrade naar de 2808 alleen maar voor HD Master audio spoor. (Heb de 2807 ook tweedehands gekocht voor €375 twee jaar geleden) Ik heb zelf ook 'slechts' 5.1, dus ben het eigenlijk ook niet nodig. Alleen sinds ik erg veel HD kijk wil ik natuurlijk ook graag het HD audio spoor ervaren. Eerst maar wachten totdat ik een grotere kamer krijg (uit huis oid) :) Dán komt er een losse TV ipv het computer scherm, en dán komt er ruimte voor mijn surroundback. Pas daarna zal ik er opnieuw over nadenken om te upgraden naar de 2808 (af misschien wat anders dan). Dan is alleen nog de vraag of ik die kosten over heb voor de upgrade van 5.1 naar 7.1 .... Mij kennende vast wel.. :$

Sinds ik veel mensen hoor klagen over te veel tekst, zat ik zo te denken, is er geen manier om een ''automatisch'' topic te maken? Eentje die dit topic scant op een of andere manier, en zo alleen de posts waarin afbeeldingen, of links naar, weergeeft. Dan zul je nog 1 op de 10 posts misschien wat tegenkomen dat geen HT set is, maar anders zou het een idee kunnen zijn toch? Maar kan het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 18:29
Bierdopje120 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:27:
[...]

7.1 kan ik toch wel draaien? :o Ik kan toch een BD speler of geluidskaart van computer analoog aansluiten? Of begin ik nou gek te worden? :-(
Je wordt niet gek :P Op receivers met analoge 7.1 ingangen kun je ook een blu-ray-speler aansluiten (mits die meerkanaals analoge uitgangen heeft) en de nieuwste geluidsformaten afspelen. Het decoderen gebeurt dan door de speler.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 22:49
Ik heb nooit gezegd dat ik zijn set niet mooi vind.. het is gewoon niet mijn smaak....
Mektheb schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:42:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 22:49
kijk in dit setje kan ik me beter vinden, maar zal binnenkort foto's uploaden... ;)
mauricedb schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:01:

[afbeelding]

Met het licht uit.
[afbeelding]

Het bed en de stoel.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Andere kant van kamer.
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
Onkyo SR-507
Harman Kardon HKTS11
PlayStation 3
Xbox 360
Enkele games
Popcorn Hour
Logitech Harmony 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
Hohohoho, eventjes een shotgun pakken en op je telefoon mikken! Ietsjes links, zooo ja op die Experia doos 789. En vuur!

Grr, wat is dat ding iritant!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Dat is al een hele opluchting! :)

@hierboven, hoezo droog ''..Ophidian schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:10:
een verhaal..'' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Bierdopje120 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:27:
[...]

Sow, dat is ook niet niks zo'n Tag Mclaren! :P Maar het duurt ook nog wel even voordat ik het in mijn hoofd haal te doen, momenteel vind ik dat ik te veel bij moet betalen voor de upgrade naar de 2808 alleen maar voor HD Master audio spoor. (Heb de 2807 ook tweedehands gekocht voor €375 twee jaar geleden) Ik heb zelf ook 'slechts' 5.1, dus ben het eigenlijk ook niet nodig. Alleen sinds ik erg veel HD kijk wil ik natuurlijk ook graag het HD audio spoor ervaren. Eerst maar wachten totdat ik een grotere kamer krijg (uit huis oid) :) Dán komt er een losse TV ipv het computer scherm, en dán komt er ruimte voor mijn surroundback. Pas daarna zal ik er opnieuw over nadenken om te upgraden naar de 2808 (af misschien wat anders dan). Dan is alleen nog de vraag of ik die kosten over heb voor de upgrade van 5.1 naar 7.1 .... Mij kennende vast wel.. :$

Sinds ik veel mensen hoor klagen over te veel tekst, zat ik zo te denken, is er geen manier om een ''automatisch'' topic te maken? Eentje die dit topic scant op een of andere manier, en zo alleen de posts waarin afbeeldingen, of links naar, weergeeft. Dan zul je nog 1 op de 10 posts misschien wat tegenkomen dat geen HT set is, maar anders zou het een idee kunnen zijn toch? Maar kan het?
7.1 kan je op dit moment eigenlijk niet draaien, tenminste niet in 8 discrete kanalen.
Ik neem aan dat je huidige receiver DD-EX en DTS-ES ondersteunt. Deze zijn maximaal 6.1, maar gematrixed kan je wel 7.1 draaien.
De DTS-HD en Dolby True HD gaan wel verder dan 6.1 discrete. Of de bitrate per kanaal ook daadwerkelijk omhoog gaat weet ik niet. Pas dan zul je theoretisch verschil moeten kunnen merken.

Je moet je bedenken dat een goede 5.1 opstelling altijd beter zal klinken dan een niet ideale 7.1 opstelling.
Daarnaast zal een wat oudere top DSP zoals in een oudere top voorversterker of wat oudere top receiver beter klinken dan een gangbare receiver met HD formaten.
Wat je niet kan bereiken is meer dan 5.1, dus tenzij je het kwijt kan en perse wilt, dan zul je aan de nieuwe formaten moeten.

O ja voor onder de 500 euro moet je zeker wel een 5.1 top voorversterker kunnen aanschaffen. Je hebt dan alleen nog een (of meerdere) eindversterkers nodig.

Antwoord op je laatste vraag is ja, als er een 7.1 ingang op je receiver zit en een 7.1 uitgang op je blue ray of computer kan je deze analoog aansluiten. Je kan dan de decodering door de speler/computer laten doen en je speelt dan met 8 discrete kanalen volgens de HD audioformaten.
Zeker als je een wat duurdere blue-ray speler hebt (die met een analoge uitgang zijn overigens vaak wat duurder) zal de dsp die daarin zit vaak beter zijn dan de dsp in je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

lj_tree schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:08:
[...]

Silitek, ik vind t een mooi kamertje! Zou zo met je willen ruilen! Ik snap niet waar al te gezeik over de foto's de laatste dagen vandaan komt. gisteren hadden we ook al een of andere haas die zijn afwijkende mening niet voor zich kon houden...zeggen dat t je smaak niet is is tot daar aan toe maar afzeiken vind ik te ver gaan!
Thnx :) ..Ach ja, ongezouten meningen en termen als "zooi" en "bij elkaar geraapt" moet ik hard om lachen. ;)
Elk z'n ding. Hedendaags spul doet me ook niets. Liever een degelijk apparaat uit de jaren 80 dat hoogwaardig is opgebouwd (en gereviseerd), dan die flauwe en veel te dure afkooksels van tegenwoordig
Die dingen spreken tenminste nog tot de verbeelding, ook al is het Sony, Yamaha of Kenwood...

Eerlijk gezegd zal gans dat audiofiel gedoe me wat, ik heb liever dat een set muziek maakt, dan dat ik op 1mm nauwkeurig kan aanwijzen waar in de kamer die pianist welke toets met het correct aantal N heeft aangeraakt.

En dat doen m'n setjes met overgave, dus da's wat telt voor mij. Niet dat het niet kan, maar ik ben al een hele tijd geleden gestopt met dat technisch luisteren, dan geniet je wat meer van de muziek. Dat het er verder allemaal nog (naar mijn smaak) goed uitziet, is alleen maar zo veel leuker.

De topmodellen van toen zijn haast "built for life" en kunnen echt zowat wel elke vergelijking aan met het zogenaamde moderne audiofiele spul, dat er vaak, in mijn persoonlijke visie, ook nog eens een keertje niet uitziet of zaken niet aan boord heeft, die vroeger wel heel normaal waren (denk hierbij bijvoorbeeld aan een goede phono MM/MC pre).

De jaren zeventig en tachtig waren de meest spannende jaren op audiogebied. Het ene na het andere topproduct werd op de markt gebracht en audiofabrikanten schoten als paddenstoelen uit de grond. Merken zoals Dayton Wright, DB Systems, Harman Kardon Cition, Mark Levinson, Krell, Infinty etc. vonden allemaal hun oorsprong in de zestiger, zeventiger en tachtiger jaren. Geloof me, het wiel is al lang uitgevonden !

En nieuwe technieken in de nieuwste versterkers??? Dat is echt een fabel. Er worden nu andere technieken gebruikt met dezelfde eigenschappen. De schakelingen van de nieuwste versterkers zijn meestal vereenvoudigde en kleinere versies van versterkers uit de jaren b.v. "80. De onderdelen zijn wel beter geworden. Over het algemeen zijn de nieuwste versterkers van mindere kwaliteit.

De beste HiFi apparatuur werd gebouwd tussen 1975 en 1995 "No-offence"

Zo, en nu weer mooie setjes tonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
silitek schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:12:
[...]

Thnx :) r ik ben al een hele tijd geleden gestopt met dat technisch luisteren, dan geniet je wat meer van de muziek. Dat het er verder allemaal nog (naar mijn smaak) goed uitziet, is alleen maar zo veel leuker.

emaal hun oorsprong in de zestiger, zeventiger en tachtiger jaren. Geloof me, het wiel is al lang uitgevonden !

indeed buizen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
[...]

Thnx :) ..Ach ja, ongezouten meningen en termen als "zooi" en "bij elkaar geraapt" moet ik hard om lachen. ;)
Elk z'n ding. Hedendaags spul doet me ook niets. Liever een degelijk apparaat uit de jaren 80 dat hoogwaardig is opgebouwd (en gereviseerd), dan die flauwe en veel te dure afkooksels van tegenwoordig
Die dingen spreken tenminste nog tot de verbeelding, ook al is het Sony, Yamaha of Kenwood...

Nog een groot tussenstuk.

En nieuwe technieken in de nieuwste versterkers??? Dat is echt een fabel. Er worden nu andere technieken gebruikt met dezelfde eigenschappen. De schakelingen van de nieuwste versterkers zijn meestal vereenvoudigde en kleinere versies van versterkers uit de jaren b.v. "80. De onderdelen zijn wel beter geworden. Over het algemeen zijn de nieuwste versterkers van mindere kwaliteit.

Het idee achter de nieuwe technieken is niet dat het per se beter hoeft te klinken dan de oudere. Maar dat het een stuk betaalbaarder wordt. Nieuwe recievers zijn een stuk betaalbaarder geworden dan toen in 1975. Relatief gezien wordt het goedkoper. Zo dus toegankelijker voor meer mensen. :)
Maar jij kan me niet wijsmaken dat het geluid van tegenwoordig niet beter klinkt als die tapes van toen. Ik wil niet zeggen dat het toen niet goed klonk, en ook die tapes en alles, dat geeft net dat beetje extra cachet aan de zaak :) , maar als huidige niet beter klinkt of meer waard is voor zijn geld, had het nooit zijn evolutie gemaakt. :+

[ Voor 26% gewijzigd door Bierdopje120 op 03-12-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bierdopje120 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:06:
[...]

Het idee achter de nieuwe technieken is niet dat het per se beter hoeft te klinken dan de oudere. Maar dat het een stuk betaalbaarder wordt. Nieuwe recievers zijn een stuk betaalbaarder geworden dan toen in 1975. Relatief gezien wordt het goedkoper. Zo dus toegankelijker voor meer mensen. :)
Maar jij kan me niet wijsmaken dat het geluid van tegenwoordig niet beter klinkt als die tapes van toen. Ik wil niet zeggen dat het toen niet goed klonk, en ook die tapes en alles, dat geeft net dat beetje extra cachet aan de zaak :) , maar als huidige niet beter klinkt of meer waard is voor zijn geld, had het nooit zijn evolutie gemaakt. :+
Hij zegt ook niet het het geluid is, maar de kwaliteit van spullen vooral.
Tegenwoordig is het een chipje om het maar zo te zeggen, vroeger werd elke aansluiting apart aangestuurd, wat volgens de meeste in theory beter moet zijn.
Maar dit is zo oftopic dat het een topic opzich kan worden ;)

edit : het is ook weer niet zo erg dat alles nu prut is ofzo, sommige geven gewoon voorkeur aan bepaalde dingen en andere niet.
Smaken verschillen en dat is voor alles zo, de 1 is met 1000euro klaar de ander voor 10.000 ieder ze ding

[ Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 03-12-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik dacht doe eens wat anders dan een pic en probeert met beeld en geluid. helaas is mijn camera goed in foto's en crappy in beeld en geluid. tijd geleden al gepost: zal ze niet opnieuw posten maar hier staan ze

wat zie je:
tv:Samsung PS-42Q7H 42"plasma
speakers: Jamo X3M10 / X870

wat zie je niet:
Marantz sr4200 amp
Jamo x830 surround
Klipsch ksw-10
Jamo x8cen center
Sony PS-3
HDX1000 NMT + 1,5 TB hdd
Samsung 1,5TB external hdd
Samsung DCB-850 PVR
Laptop 17" toshiba sattelite p100-108
HDMI 4x2 matrixsplitter kan alle bronnen weergeven op 2 schermen. dualscreen of separaat.

oh ja nog een vuilniszak vol kabels..letterlijk...(stiekem ware t er 2)

Serre
Hanspree 25" full hd monitor
Nintendo wii
Creative inspire t6100
Tritton ax360 5.1 headset (aangesloten via de marantz digital out kan ik digitaal geluid via de t6100 of via de headset beluisten en analoog geluid tv over de speakers in de woonkamer luisteren, Als ik een DVB-c HD receiver met hdmi heb sluit ik die aan op de matrix splitter en kan ik ook tv kijken op de 25"hanspree) Nu game ik vaak op de PS-3 in de serre als mijn vrouwtje popstart/idols/hollands got talent/etc kijkt.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
[...]

De beste HiFi apparatuur werd gebouwd tussen 1975 en 1995 "No-offence" [/small]

Ik denk dat je in zekere zin gelijk hebt, althans ik snap wat je bedoelt.
Een aantal merken van toen hoor je niets of weinig meer van of zijn zwaar gedegradeerd. Maar je vergeet dat er ook een aantal nieuwe merken opgestaan zijn.
Daarnaast geldt je opmerking naar mijn mening alleen voor het laag- en middensegment.
Als je de oudere aparatuur qua opbouw en degelijkheid zal vergelijken met de huidige high end, dan zal je zien dat er niet zo heel veel veranderd is (maar daar zijn de prijzen voor highend ook naar uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

U ziet:
Samsung UE32B6000 TV
WD TV Live
Western Digital Elements 1TB (Nieuw, deze vervangt vorige WD Elements die icm de WD TV problemen gaf met betrekking tot schokken en stoppen van het geluid bij afspelen van media).
Motorola 1960
LG BD550 (Nieuw, aangeschaft wegens het willen hebben op schijf van sommige film (de goede))

Edit: Natuurlijk de poes niet vergeten die aandachtig de vogeltjes buiten in de gaten houdt _/-\o_
Meestal maak ik me er niet zo druk om
Maar jouw (huiskamer) design is echt prachtig O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:09
sprunky schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:52:
De tv is opgehangen aan een muurbeugel, deze kan dus gedraaid worden wanneer ik vanuit mijn bed wil kijken. Hij is over alle assen te draaien dus het kan wat scheef lijken op de foto.
Helaas was de Antec 3mm te breed om in het kastje te zetten. Anders had ik deze graag geruild van plaats met de lp-speler. Nu kan ik de lp speler naar voren schuiven als ik er een plaat in wil leggen. Niet ideaal maar is even niet anders nu.

Hieronder de foto's
[afbeelding]
Van welk merk is het audiomeubel? Ik ben namelijk op zoek naar een leuk audiomeubel, en dit is de eerste die een koloniale kleur heeft zoals de rest van onze meubels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 14-09 22:14

[http://i56.tinypic.com/10iie09.jpg]
Hoe krijg jij dat dts-hd master in je display, dat heb ik bij mijn 608 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Nu online
[...]

Dus nu bash jij iedereen die een wat nieuwere set hifi producten heeft?
Dat vind ik ook niet echt netjes...
Agree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik kan me nog foto's herinneren waarmee je ons dood spamde waarop je een HK receiver liet zien die je helemaal bejubelde. Ik hoop niet dat zo'n ding jouw referentie is om het "spul van tegenwoordig" af te branden want dan ben je appels met peren aan het vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:38

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

U ziet:
Samsung UE32B6000 TV
WD TV Live
Motorola 1960

Schitterende huiskamer :) mooi apparatuur ook. Krijg direct zin om alles om te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14:17

Stoney3K

Flatsehats!

Wat je ziet is:
Telenet Digicorder
Freecom Mediaplayer
Mooi om nog een B&O systeem hier te zien!

Is die 5500 (en het MCP) nu echt zo licht gekleurd? Ik meen me te herinneren dat de witte variant een beperkte oplage was met modelnummer 6500.

Nog plannen om de set uit te breiden met de CD-speler of vinyl? De CD5500 is met name een prima Philips-speler, en de Beogram 5500 is ook een prachtige tangentiale tafel.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Laatst online: 29-08 14:25
Na lang meekijken hier ook een keer mijn set. Ik ben sinds dit jaar bezig met HT (had daarvoor alleen maar vintage stereo apparatuur, gekregen van mijn vader) en heb dit ondertussen opgebouwd. De eerste aanschaf was de Denon AVR-1908, waarna de Wharfedale Diamond luidspreker set snel volgde. Beide heb ik 2e-hands voor een mooie prijs kunnen kopen. De luidsprekers heb ik allemaal tegelijk aangeschaft als 1 set. De center is een andere kleur dan de rest, maar gelukkig niet echt storend, alhoewel ik een center in dezelfde kleur wel graag zou willen hebben. Alle luidsprekers hebben dezelfde drivers, dus als het goed een zo homogeen mogelijke klank rondom.

Hierna werd mijn Philips DVD-speler vervangen door een Onkyo DV-SP800. Ondanks dat dit een erg mooi apparaat is, is deze snel vervangen door een Denon DVD-1940 om cosmetische redenen. Bij elkaar passende apparatuur vind ik gewoon veel mooier staan.

Zoals op de foto's wel te zien is, is de grootste investering tot nog toe de software en dan voornamelijk CD's. Meestal koop ik CD's pas als ze een euro of 5-10 kosten, maar af en toe wil je ook wat nieuws...

Om ook nog even in te gaan om de bekabeling, ik ben persoonlijk van mening dat een degelijke kabel met fatsoenlijke afscherming afdoende is. Ook heb ik graag degelijke stekkers die vaak en makkelijk gebruikt kunnen worden. De interlinks achter de apparatuur zijn van Vivanco, type Prowire geloof ik. Kosten niet veel, zeker 2e hands niet, maar zien er toch erg degelijk uit met sleeve en aluminium stekkers. De luidspreker-kabels zitten allemaal met bananen in de reciever, variërend van Nakamichi tot wat oude vergulde bananen die ik van mijn vader heb gekregen. De bekabeling voor de fronts is een wat dikkere kabel van Monster en de center en rears zijn met standaard luidsprekerkabel aangesloten.

Zoals ook wel zal blijken uit de foto's zal mijn volgende upgrade waarschijnlijk de televisie worden. Echter met de dalende prijzen bij o.a. Mediamarkt en consorten schiet het m.i. niet op deze 2e-hands aan te schaffen. Met luidsprekers of recievers lijken veel mooiere koopjes te scoren.

En dan nu natuurlijk de foto's:

Op dit plaatje de luisterplek met daarboven de CD-collectie en de Wharfedale Diamond 10.1 luidsprekers op muurbeugels van Vogel's.

Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/1711/p1050875d.jpg

Hier zie je het front aanzicht met de Wharfedale Diamond 10.3 als front en de 10.CS (jammer genoeg in het zwart) als center. Ook zie je de TV met daarachter de enorme toeter en natuurlijk de apparatuur.

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/1852/p1050876blur.jpg

Close-up van de DVD-1940 en de AVR-1908.

Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/4420/p1050881.jpg

Plekje van de Inifinity Beta SW 10 subwoofer achter de linkerfrontspeaker. Niet optimaal, maar de enige optie.

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/2065/p1050883blur.jpg

DVD-collectie met als recentste aanwinst "Genesis - When In Rome".

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/5207/p10508840.jpg

Denon RC-970, de afstandsbediening van het geheel. Pakt ook mijn TV goed en de mooiste feature is dat de lichtjes van de knopjes aangaan als je hem oppakt. O+ Hoorde overigens ooit bij een AVR-3805.

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/3449/p10508900.jpg

Close-up van de rechterfront luidspreker.

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/5876/p10508910.jpg

En als laatste nog een foto van de CD's.

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/8038/p1050938.jpg

In het kort ook nog even de specificaties:

Denon AVR-1908
Denon DVD-1940
Wharfedale Diamond 10.3
Wharfedale Diamond 10.1
Wharfedale Diamond 10.CS
Inifnity Beta SW-10
Samsung bakbeest 28 inch televisie
Vivanco Prowire interlinks
Monster luidsprekerbekabeling (fronts)

PS: Ik heb geen idee hoe ik de foto's op Imageshack geroteerd hier kan posten. Ik heb ze geroteerd ge-upload en daarna op Imageshack nogmaals opnieuw geroteerd en toch staan ze op hun kant :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Misschien omdat je ze 2x geroteerd hebt dat ze nu alsnog schuin liggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
SChief schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:30:
Misschien omdat je ze 2x geroteerd hebt dat ze nu alsnog schuin liggen? :+
Denk niet dat dat het is, de rotatie op Imageshack haalt sowieso niets uit. Maar ik begrijp niet waarom ze dwars op Imageshack terecht zijn gekomen, op mijn pc zijn ze wel geroteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

gambr0 schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:34:
[...]

Denk niet dat dat het is, de rotatie op Imageshack haalt sowieso niets uit. Maar ik begrijp niet waarom ze dwars op Imageshack terecht zijn gekomen, op mijn pc zijn ze wel geroteerd.
En wat is er zo ontzettend spannend aan de lectuur die je leest?
(imageshack is trouwens ruk, gewoon tinypic.com gebruiken)

[ Voor 9% gewijzigd door Wootism op 07-12-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Stoney3K schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:12:
[...]

Mooi om nog een B&O systeem hier te zien!

Is die 5500 (en het MCP) nu echt zo licht gekleurd? Ik meen me te herinneren dat de witte variant een beperkte oplage was met modelnummer 6500.

Nog plannen om de set uit te breiden met de CD-speler of vinyl? De CD5500 is met name een prima Philips-speler, en de Beogram 5500 is ook een prachtige tangentiale tafel.
Systeem is inderdaad zo wit als op de foto te zien is en zoals je zelf aanhaalt gaat het inderdaad over de 6500 :F Aangezien ik die tweedehands geadverteerd als 5500 gekocht heb ging ik er vanuit dat het 5500 was :X thanks voor de heads-up !

Ik ga niet verder uitbreiden, beetje principe van less is more... misschien dat ik wel nog de Beolink 1000 afstandsbediening er nog bij koop zodat ik niet steeds naar de MCP moet grijpen (die per definitie op de tafel blijft liggen). Anderzijds, als ik radio luister dan doe ik dat via de digicorder (die ook als radio-tuner dient) en dan regel ik volume en zenderkeuze via de remote control van die digicorder.

Ben nu wel zo verliefd op 't B&O design geworden en kan zo genieten van die zuivere klank dat ik nog een setje RL 35 speakers in de keuken zou willen hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Laatst online: 17-08-2024
B&O is zeker een mooi design. Ik ben zelf niet zo fan van de RL 35 speakers.
Ik heb ook een klein setje B&O staan. Zal eens foto's plaatsen als daar behoefte aan is.

Woonkamer
Beosound 9000 ( 6 CD speler / radio )
Beolab 6000 die binnen kort vervangen zullen worden voor de Beolab 9000
2X licht dimmers van B&O
Beocom 2 ( banaan telefoon )

Slaaplamer
B&O 2500 CD/Radio speler
Beolab 4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Ja hoor, behoefte meldt zich! :)

Meer foto's zijn altijd mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

ook_gek schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:01:
Ik heb ook een klein setje B&O staan. Zal eens foto's plaatsen als daar behoefte aan is.

Woonkamer
Beolab 6000 die binnen kort vervangen zullen worden voor de Beolab 9000
2X licht dimmers van B&O
Beocom 2 ( banaan telefoon )

Slaaplamer
B&O 2500 CD/Radio speler
Beolab 4000
Nooit vragen of je foto's zal plaatsen. Altijd doen! Altijd!
:+

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
oke oke oke zal eens kijken binnen kort.
Maar is niet echt een home cinema, dus ging er even van uit dat die foto's van mij dan niks toevoegen.
Maar goed wat jullie willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
even wat zaken verplaatst.

Voorversterker op het tv meubel. Grotere tv komt over een paar maanden, zal een 52 inch led worden.

Afbeeldingslocatie: http://i417.photobucket.com/albums/pp255/eko_andi/DSC_1913.jpg

De eindversterker kon niet aan de andere kant van het meubel, omdat de interlinks te kort waren. Dan maar op de grond op een paar blokken.
Hij paste trouwens qua diepte ook niet in het meubel, maar samen met de tv komt er uiteraard ook een ander meubel.
Afbeeldingslocatie: http://i417.photobucket.com/albums/pp255/eko_andi/DSC_1914.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Wootism schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:21:
[...]

En wat is er zo ontzettend spannend aan de lectuur die je leest?
(imageshack is trouwens ruk, gewoon tinypic.com gebruiken)
Niet zo veel, alleen weinig behoefte aan heel het internet vertellen wat ik studeer.

Dat imageshack niet relaxt is, merk ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Gaaf een parasound! Toevallig die van mij? Zit een krasje op de voorkant en het was een 1206?

Wat een meubel betreft.. ik heb er nog steeds geen gevonden waar dit soort versterkers in passen ;) Succes

[ Voor 37% gewijzigd door Workaholic op 08-12-2010 11:57 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Laatst online: 08-02-2023
fisherman schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:39:
even wat zaken verplaatst.

Voorversterker op het tv meubel. Grotere tv komt over een paar maanden, zal een 52 inch led worden.

[afbeelding]

...
W00t, een AV32! Die heb ik zelf ook, :). Welke versie heb je, enkele of dubbele processor? (Ik helaas de enkele...). En met 5.1 input? Die is echt geweldig.

Ik word nog steeds enthousiast van hun apparatuur, ben van mening dat er zowel qua klank als qua design nog steeds weinig op de markt is dat er tegenop kan. Eeuwig zonde dat ze zijn opgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
dtjv schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:59:
[...]

W00t, een AV32! Die heb ik zelf ook, :). Welke versie heb je, enkele of dubbele processor? (Ik helaas de enkele...). En met 5.1 input? Die is echt geweldig.

Ik word nog steeds enthousiast van hun apparatuur, ben van mening dat er zowel qua klank als qua design nog steeds weinig op de markt is dat er tegenop kan. Eeuwig zonde dat ze zijn opgehouden.
Het is de normale AV32R met enkele processor met 96 Khz. Deze heeft ook geen 5.1 ingang, maar is niet noodzakelijk omdat ik met 5.1 draai. Overigens had ik begrepen dat de de versie met dubbel proc de normale DTS core (en misschicen ook wel DD) niet zonder haperingen kan verwerken. Daarbij zul je dan de 5.1 ingan moeten hebben (of 7.1).
Een voorversterker zoals deze zal alle huidige receivers (ook met HD formaten) gewoon helemaal wegspelen, zeker ook in stereo.
Een nadeel voor veel mensen is dat het meer ruimte in beslag neemt door eindversterkers en velen toch gevoelig zijn voor nieuwe formaten.
Voorversterkers uit het top segment die wel HD formaten kunnen afspelen, zullen natuurlijk wel een verbetering opleveren, maar ik was niet van plan om daarin te gaan investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14:17

Stoney3K

Flatsehats!

ook_gek schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:01:

Woonkamer
Beolab 6000
Noemt ie dan een klein setje ;)... de BS9000 wordt nu nog (>10 jaar na release) beschouwd als het beste model wat er nog in productie is. Je legt er dan ook de nodige euro's voor neer om hem nieuw te krijgen ;)

Ik heb voorlopig voor beeld het Deense merk even vermeden omdat ze daar nog behoorlijk in achter lopen (geen HD, HDMI, LED-backlight, etc.) en omdat de flatscreens van B&O idioot duur zijn. De CRT's (bv. Beovision Avant, Beocenter AV5) zijn dan weer wel best betaalbaar te vinden.

@renio: Het kan zijn dat je een 5500 systeem in wit in handen hebt (even op het front of het typeplaatje van de Beomaster of op het MCP kijken), maar die moet je dan écht bewaren. Dat is namelijk de beperkte oplage van het Beosystem 5500 uit 1989 die geproduceerd werd omdat de serie eruit ging en vervangen werdt door de 6500.

Het verschil is verder alleen dat de Beomaster 6500 voorzien is van Power Link-aansluitingen en de 5500 niet.

* Stoney3K heeft misschien nog een Beolink 1000 ergens liggen, al geef ik geen garanties dat ie het nog doet ;)

Alle gangbare afstandsbedieningen (BL1000, MCP5500/6500, BL5000, BL7000, Beo4, Beo5) werken trouwens met je Beomaster, en ik geloof dat je de duurdere universele AB's ook op Bang & Olufsen kan trainen. B&O gebruikt een andere frequentie voor zijn infrarood-verzending (115kHz) dan bijvoorbeeld Philips.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Stoney3K schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:37:
[...]

Noemt ie dan een klein setje ;)... de BS9000 wordt nu nog (>10 jaar na release) beschouwd als het beste model wat er nog in productie is. Je legt er dan ook de nodige euro's voor neer om hem nieuw te krijgen ;)

Ik heb voorlopig voor beeld het Deense merk even vermeden omdat ze daar nog behoorlijk in achter lopen (geen HD, HDMI, LED-backlight, etc.) en omdat de flatscreens van B&O idioot duur zijn. De CRT's (bv. Beovision Avant, Beocenter AV5) zijn dan weer wel best betaalbaar te vinden.

@renio: Het kan zijn dat je een 5500 systeem in wit in handen hebt (even op het front of het typeplaatje van de Beomaster of op het MCP kijken), maar die moet je dan écht bewaren. Dat is namelijk de beperkte oplage van het Beosystem 5500 uit 1989 die geproduceerd werd omdat de serie eruit ging en vervangen werdt door de 6500.

Het verschil is verder alleen dat de Beomaster 6500 voorzien is van Power Link-aansluitingen en de 5500 niet.

* Stoney3K heeft misschien nog een Beolink 1000 ergens liggen, al geef ik geen garanties dat ie het nog doet ;)

Alle gangbare afstandsbedieningen (BL1000, MCP5500/6500, BL5000, BL7000, Beo4, Beo5) werken trouwens met je Beomaster, en ik geloof dat je de duurdere universele AB's ook op Bang & Olufsen kan trainen. B&O gebruikt een andere frequentie voor zijn infrarood-verzending (115kHz) dan bijvoorbeeld Philips.
Woeha, 't is dus inderdaad wel een 5500 (staat stomweg vooraan op de MCP gedrukt... 8)7 dat ik niet op gelet heb gisteren!
't Is hoe dan ook een blijvertje heel die B&O O-) zeker voor 't prijsje waarvoor ik 't op de kop getikt heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Laatst online: 08-02-2023
fisherman schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:23:
[...]

Het is de normale AV32R met enkele processor met 96 Khz. Deze heeft ook geen 5.1 ingang, maar is niet noodzakelijk omdat ik met 5.1 draai. Overigens had ik begrepen dat de de versie met dubbel proc de normale DTS core (en misschicen ook wel DD) niet zonder haperingen kan verwerken. Daarbij zul je dan de 5.1 ingan moeten hebben (of 7.1).
Een voorversterker zoals deze zal alle huidige receivers (ook met HD formaten) gewoon helemaal wegspelen, zeker ook in stereo.
Een nadeel voor veel mensen is dat het meer ruimte in beslag neemt door eindversterkers en velen toch gevoelig zijn voor nieuwe formaten.
Voorversterkers uit het top segment die wel HD formaten kunnen afspelen, zullen natuurlijk wel een verbetering opleveren, maar ik was niet van plan om daarin te gaan investeren.
Voordeel van die 5.1-input is dat je een BluRay-speler met analoge outputs ook nog aan je Tag zou kunnen hangen. Dan hoef je dus zelfs voor de uitbreiding naar HD geen nieuwe processor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
Stoney3K schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:37:
[...]

Dat is zeker waar. Zelfde verhaal voor de beolab 8000 En dat is toch wel het geen wat ik snel wil gaan toevoegen aan mijn verzameling.
Ik zit met het zelfde probleem, die TV is zo extreem duur. Zelfs 2de hands is dat nog altijd een ruime 4000 euro. Dat is echt van de gekke.

Al ben ik wel verliefd op de Beovision 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook_gek schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:40:
[...]

Dat is zeker waar. Zelfde verhaal voor de beolab 8000 En dat is toch wel het geen wat ik snel wil gaan toevoegen aan mijn verzameling.
Ik heb nog wel een stel voor je staan, zien er super strak uit. Geluid is ook best prima, maar Rogers zelfbouw mk3 klinken toch net iets beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
dtjv schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:36:
[...]

Voordeel van die 5.1-input is dat je een BluRay-speler met analoge outputs ook nog aan je Tag zou kunnen hangen. Dan hoef je dus zelfs voor de uitbreiding naar HD geen nieuwe processor te kopen.
Het voordeel van een 5.1 of 7.1 input had ik al wel begrepen, maar op een blue ray zit altijd een DD en/of DTS track. Surround geluid heb ik dus hoe dan ook als ik er een blue ray speler aanhang.
Omdat ik niet van plan ben met meer dan 5.1 te draaien zal ik niet veel meer voordeel van een HD voorversterker hebben.

Wat eventueel een voordeel op zou kunnen leveren is en DTS 96khz track. Ik weet het niet zeker, maar dacht dat alle normale DTS tracks die coaxiaal of via spdif lopen slechts 48khz zijn, simpelweg door beperking van de bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
fisherman schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:28:
[...]

Het voordeel van een 5.1 of 7.1 input had ik al wel begrepen, maar op een blue ray zit altijd een DD en/of DTS track. Surround geluid heb ik dus hoe dan ook als ik er een blue ray speler aanhang.
Omdat ik niet van plan ben met meer dan 5.1 te draaien zal ik niet veel meer voordeel van een HD voorversterker hebben.

Wat eventueel een voordeel op zou kunnen leveren is en DTS 96khz track. Ik weet het niet zeker, maar dacht dat alle normale DTS tracks die coaxiaal of via spdif lopen slechts 48khz zijn, simpelweg door beperking van de bitrate.
Helaas, ik ben er toch zeker van dat ik via spdif via de computer een 96/24 track afspeel. Dit simpelweg omdat ik een concert van ACDC heb, en als ik deze afspeel, staat er ineens 'DTS 96/24'' in het scherm van mijn Denon :P

Eventueel hier plaatje :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bierdopje120 op 08-12-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Bierdopje120 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:40:
[...]

Helaas, ik ben er toch zeker van dat ik via spdif via de computer een 96/24 track afspeel. Dit simpelweg omdat ik een concert van ACDC heb, en als ik deze afspeel, staat er ineens 'DTS 96/24'' in het scherm van mijn Denon :P

Eventueel hier plaatje :P
Ow dan zal het denk ik liggen aan extra compressie van de downloads (veelal mkv bestanden) waar slechts een 48 khz track bij zit.
96 khz zit er overigens wel op, dat luister ik nu namelijk stereo.
Ik zal nog een keer proberen een volledige blue ray te downloaden, de meeste die ik nu download zijn namelijk slechts rond de 9gb

edit: het staat er soms ook wel bij overigens dat het 48 khz is, maar denk dat een 96khz track gewoon minder gebruikelijk is. Overigens gaat mijn voorversterker ook maar tot 96khz, anders had ik de 192 khz versie moeten aanschaffen.

[ Voor 12% gewijzigd door fisherman op 09-12-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
sprunky schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:52:
Ik zal ook eens mijn set tonen.
Alles is opgesteld in mijn slaapkamer. Helaas is het niet de beste opstelling voor wat de set aan kan maar het is allemaal gekocht met oog op de toekomst. Binnen niet al te lange tijd zal ik het huis uitgaan.

De set bestaat uit:

Samsung LE32S71B
Antec Fusion HTPC
Denon AVR 1908
Philips cdspeler (oud model, weet niet zo snel welke)
Denon dvd 1740
Cambridge Audio Phono preamp 540P
DUAL phono
Samsung syncmaster P2450, tevens aansgesloten op de HTPC.

Speakers:
Monitor Audio RS6 Front speakers
Mordount Short 905C Center speaker

En omdat ik ze nog had staan 2 oude Philips speakers. Deze moeten nog vervangen worden voor de Monitor Audio RS1 of RX1. Alleen deze heb ik beide nog niet voor een leuk prijsje kunnen vinden.

Hieronder de foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het zal jullie ongetwijfeld opvallen dat de kabels niet heel netjes weggewerkt zijn. Ook mij frustreerd dit wel, maar heb nog niet de moeite genomen dit beter te doen dan dat nu te zien is.
Geen matchende center gevonden voor de RS? Ik heb dezelfde RS6'n en toen vorig jaar de RX uitkwam heb ik gelukkig nog een RS center in walnut voor een prijsje kunnen vinden. Verder prachtige speakers, klinken goed, genoeg bas, mooi om naar te kijken (zonder bescherming) en ze ruiken goed!
Nog geen moment spijt van gehad. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ziet is:
Telenet Digicorder
Freecom Mediaplayer

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kijk dat is nou een strakke doch simpele set-up waarvan je zegt: Kijk zo hoort een zitkamer eruit te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:04:
[...]

Kijk dat is nou een strakke doch simpele set-up waarvan je zegt: Kijk zo hoort een zitkamer eruit te zien. :)
Spreek voor jezelf :)
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.