Ik voel mij op de een of andere manier geroepen om hier even een berichtje te plaatsen. Ik heb niet meegedaan met de prijsvraag, laat dat vaststaan (Tweakers.net controleer dat maar). In dat opzicht kijk ik dus redelijk objectief tegen deze prijsvraag aan. Alle mensen die meegedaan hebben bekijken het namelijk vanuit hun standpunt, dus subjectief.
Wat wel flauw is, Wilbert, dat je als reactie maar zegt dat Tweakers.net zich volgende keer helemaal gaat indekken. Dat is juist wat niet moet gebeuren en wat de Tweakers hier ook helemaal niet bedoelen. Door de door jullie geformuleerde eisen voor de prijsvraag hebben jullie zelf alle creativiteit geëlimineerd. Dan moet je niet achteraf de gebeten hond gaan spelen.
De tweakers hier zijn gewoon teleurgesteld. Toen ik de prijsvraag las heb ik wel getwijfeld of ik mee zou doen, maar ik heb niet heel veel verstand van de verschillende 3D-technieken dus ik wist dat ik daar geen goed betoog van 400 woorden aan vuil kon maken.

De prijsvraag riep dus alleen al het gevoel op dat er een maximaal vierhonderd woorden tellend betoog werd verwacht. Dat heeft te maken met de manier hoe het er staat. Dat jullie het anders bedoeld hebben is misschien zo. Het staat er echter heel ongelukkig áls jullie het al anders bedoelden. Ja je leest het goed, ik twijfel eraan óf jullie het wel anders bedoelden. Volgens mij bedoelden jullie wel degelijk een betoog en nadat de winnaar is bekend gemaakt hebben jullie zelf ook ingezien dat dit fout was. Dus nu kom je maar aan met een lullig "kijkdozen-verhaal". Wat misschien nog wel het ergste is: de tekst van de prijsvraag was eigenlijk prima. Er had maar een heel klein gedeelte weggelaten moeten worden.
We zijn benieuwd hoe jij denkt dat die toekomst eruitziet. De winnaar van deze prijsvraag is dan ook degene die volgens ons de beste, mooiste, leukste of griezeligste voorspelling weet te geven. We nodigen je daarom uit om in maximaal 400 woorden jouw 3d-visie aan ons te laten weten.
Door de laatste zin 'duw' je iedereen (behalve één) in de richting van een betoog.
Het staat ook meerdere keren in het artikel vermeld. Dat je daar zelfs onderuit probeert te komen, Wilbert, neem ik je kwalijk. Vooral omdat er vervolgens een inspiratie-stuk van jullie eigen redacteuren staat. In geschreven tekst wel te verstaan. Als je een echte vent was geweest dan had je hier gewoon toegegeven dat het er ongelukkig staat. De prijsvraag terugdraaien wordt niet van je gevraagd. Toegeven dat de prijsvraag onterecht is weggegeven aan een stripverhaal wordt niet gevraagd.
Enkel en alleen het toegeven dat de prijsvraag ongelukkig geformuleerd is. Maar dat is blijkbaar al teveel gevraagd.
Ik vind het daarentegen geweldig dat Tweakers.net zo af en toe van zulk soort prijsvragen heeft. Ik ken niet veel websites die zulke grote prijzen weggeven als Tweakers.net met enige regelmaat doet. Dus daarvoor een dikke duim!
Dan nog even over de winnaar. Als je iets wint mag je zelf weten wat je ermee gaat doen, dat staat vast. Echter vind ik het wel héél erg jammer dat er op deze manier wordt omgegaan met een prijsvraag. Waarom zeg je dan niet gelijk, Michiel, dat je de TV gaat verkopen en de PS3 houdt? Daar is toch niks mis mee?
Niks vermelden en dan twee dagen later de TV al op Marktplaats kwakken vind ik onbeschoft. Niet alleen voor de andere prijsvraag-deelnemers maar júist voor Tweakers.net en Sony Nederland. Nogmaals, het is je recht om de TV te verkopen, maar onbeschoft is het wel. Desalniettemin wens ik je erg veel plezier met de PS3 én met de centjes. Wees voortaan gewoon eerlijk.