Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49

zeef

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

Olaf

In samenwerking met Sony geeft Tweakers.net een flink 3d-prijzenpakket weg. Wil jij kans maken op een 40"-3dtv, twee bijbehorende brillen, een PS3, de nieuwe Gran Turismo-racegame én vier 3d-games, dan doe je er verstandig aan deze prijsvraag niet te missen.

Voor deze prijsvraag willen we van jou weten wat jouw visie op het gebied van 3d is. Aan jou dus de uitdaging om in maximaal 400 woorden jouw ultieme 3d-visie aan ons kenbaar te maken. Inzenden kan tot en met 24 september naar r3dactie@tweakers.net. Voorzie je mail van je username, volledige naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer en uiteraard jouw bijdrage van maximaal 400 woorden.

In dit topic kun je, als je dat wilt, je inzending met de rest van de community delen, over de prijsvraag praten of simpelweg iedereen laten weten hoe gaaf die tv in jouw kamer zou staan. Let er wel even op dat inzendingen die niet per mail binnenkomen, niet meedingen naar de prijs. Alle ins en outs lees je in dit artikel.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1283950669.jpeg

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 16-09-2010 15:02 ]

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:41
In dit topic kun je, als je dat wilt, je inzending met de rest van de community delen, over de prijsvraag praten of simpelweg iedereen laten weten hoe gaaf die tv in jouw kamer zou staan.
* AlexV trapt af :Y)

Vind 't een ontzettend mooie prijsvraag van T.net en heb m'n best gedaan een klein kansje op de prijs te maken :P. Succes iedereen die meedoet en ik hoop natuurlijk dat deze TV+PS3+games eindigen op mijn slaapkamer :+

Verwijderd

3D televisie, mijn toekomstvisie.

Laat ik allereerst even wat recht zetten, 3D televisie is natuurlijk hopeloos
verouderd. Vroeger waren televisies echt 3D, zo een ouderwetse CRT bak met een
loei van een toeter achter het scherm. Ik heb er nog zo een staan, een CRT
breedbeeld televisie met een diepte van ruim veertig centimeter. Als
zwaartekracht een dimensie was geweest dan is dat toestel zelfs 4D!

Met de komst van LCD is dat allemaal voorbij, goed werkende 3D televisies
worden als oud vuil aan de straat gezet! Neem nou de Bravia die bij deze
prijsvraag weggegeven wordt. Dat ding heeft een diepte van 7,4 centimeter. Dat
is nog geen vijfde van bovengenoemde TV! Let wel; daarbij is de bravia ook nog
eens breder en hoger.

Met de huidige ontwikkelingen kan het niet lang duren voor het helemaal
afgelopen is met 3D televisie. Er komt immers een punt waar de diepte van de
LCD TV nagenoeg nul is ten opzichte van de hoogte en de breedte. Een soort
"flatworld" televisie waarin de derde dimensie volledig weggevallen is.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 23:23 . Reden: Overtollig deetje weggehaald. ]

Verwijderd

"3D televisie is niet de toekomst, 3D televisie is het weeskindje van de entertainment industrie welke één keer in de zoveel jaar uit het weeshuis gehaald wordt, om na een jaar of twee, genietend van intense aandacht weer terug te gaan naar het weeshuis. Wachtend op de volgende producent die een poging gaat wagen.

Misschien ietwat aan de bittere kant, maar in tijden waar we mensen op maan zetten, men binnen enkele miliseconden een bericht de wereld rond stuurt, maar waarin nog steeds geen redelijke 3D weergave bestaat zonder brilletje of dat je er niet kots misselijk van wordt... nee, 't zal hem nooit worden."

Ik zal er wel niet mee winnen, maar ik heb in ieder geval mijn zegje kunnen doen. :+

Verwijderd

3D is zo passé

Wie kent ze niet de films the Matrix of eXistenZ? De visie in deze films lijk nog zover weg of was zelfs een paar jaar terug nog pure fictie.

Echter met de opkomst van 3d en de mogelijkheden die het biedt denk ik dat wij, sneller dan verwacht, niet met een brilletje op onze neus naar een kijkdoos zitten te kijken maar straks zelf plaats mogen nemen in de kijkdoos. Jij bent toeschouwer in de wereld van de film, je bent er als het ware zelf bij in plaats van dat je ernaar kijkt vanuit de luie bank.

Hoe gaat men dit dan voor elkaar krijgen? Als het tegenwoordig al mogelijk is spelletjes te besturen met de gedachten van het brein en er al vooruitgangen worden geboekt om blinden weer te laten zien door implantaten. Dan moet met de combinatie van technologieën het voor de hand liggen ook projecties in het brein te laten plaatsvinden.

Nog een stapje verder. Films zijn redelijk passief, je kijkt ernaar en beleeft het verhaal. Games daarentegen zijn reactief en die speel je zelf. Naast 3d komt heb je ook te maken met opkomende technologieën als Microsoft Kinect en Playstation Move. Bewegen voor de tv en de vertaling van jouw bewegingen naar een avatar op de tv, al dan niet in 3d. Als je bovenstaande 3d-visie gaat combineren met deze technieken sta je voor je het weet straks zelf in de game, ben jij de hoofdrolspeler en worden alle bewegingen uit de echte wereld of gedachtes vertaald naar bewegingen in deze virtuele wereld.

Een toekomst visie of fictie? Een ding is zeker, de grenzen zullen steeds verder vervagen! Voor we het weten hebben we er een nieuwe verslaving bij. Mensen die af moeten kicken van hun uitvlucht naar de virtuele werelden.

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Jongens, allererrste moet dit wel even kwijt:
WAT een geweldige prijsvraag!! _/-\o_

Heb me erop uitgeleefd, lekker creatief bezig zijn :P
Veel succes iedereen O-)

Edit: Weet niet zeker of ik hier nou mijn verhaal wel echt moet posten maar ach:

De toekomst van 3D

3D zoals nu allemaal wordt geïntroduceerd zal er later over 15 of 20 jaar er niet meer zijn. Dan is de 3D die we nu hebben te ‘gewoontjes’ geworden. Later zitten we allemaal al met zoiets als Hyper 3D.
Hyper 3D? Ja, zo denk ik erover. Dit is dan een mix van 3D en virtual realtity.
Stel je voor, iedereen loopt met een normaal uitziende zonnebril over straat, het hoeft geen zonnebril te zijn kan ook een normale bril zijn. Met deze bril kan je bij televisies van dezelfde merk verbinding maken. Zo kan je overal 3D kijken met een voor jou op maat gemaakte zonnebril. Maar deze bril zal dan ook wel wat meer kunnen.
Ik denk dat het later vast wel doosjes komen te grootte van je palm die je dan weer kan verbinden met je bril. Deze doosjes (of mini computers) kunnen op zichzelf al geweldige prestaties halen. Zou je deze ook verbinden met je bril, dan kun je gewoon je desktop zien door je bril. Maar dan niet irritant klein, maar voor je zwevend. Het zou dan lijken op holografisch alleen wordt er gebruik gemaakt van optische illusie, maar dan wel zo dat je dat alleen kan zien door de bril heen.
Hoe zou dat nou werken? Ik ben geen geweldige kenner van alle snufjes maar dit zouden ze dan gaan gebruiken:
In de bril zitten 3 cameraatjes verwerkt. Klein genoeg en ze vallen niet op. Deze kunnen met z’n 3en communiceren met elkaar en met dat kleine doosje. Deze zouden dan je handen en armen kunnen meten voor een fijne afstand waar het beeld zweeft. Zo bedien je je computer met je vingers terwijl die eigenlijk er niet is. Je zou dan kunnen typen met een virtual keyboard dat voor je zweeft als het ware. Dat geldt ook voor de muis ( Ja ik denk dat de muis nog gauw niet uitgefaseerd zou worden, maar het kan ook bestuurd op de touchscreen manier). Maar er is nog een mogelijkheid, Games.
In Games zie je het beeld dus als het ware voor je zweven door dit systeem. Dit systeem zou dan ook de beelden zo kunnen genereren over je bril dat het echt uit je ‘zwevende’ beeldscherm lijkt te komen.
In mijn toekomst heb je dus nog wel steeds een bril nodig. Maar wel voor jou op maat gemaakt.
Einde.

Zo :+
Niemand overschrijven hea?

[ Voor 86% gewijzigd door MarluXiaXl op 16-09-2010 16:14 ]

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:04
Ik heb ook maar wat geprobeerd, zal hem vast niet worden maar hey, heb mijn best gedaan!
3D-TV. Drie-dee-tee-vee. Het woord alleen al is exotisch. Want dat is 3D-TV voor mij en mening anderen, exotisch. En wanneer iets dermate vernieuwend is, duiken de sceptici spoedig op. Maar ik heb het 3D-licht gezien. Ik geloof in 3D-TV.

Pittige statement in het sceptische klimaat waarin 3D zich bevindt, ik weet het. Maar ik durf te bekennen, ik vond het in het begin ook maar een gadget, een hele dure gadget. Meegesleept in de massahysterie omtrent Avatar besloot ik echter al snel het te proberen. Ik was om. Nog nooit heeft een volwassen smurfenwereld mij zo weten mee te slepen. Was het de hype, of was het misschien dat ik een geheime fascinatie koesterde voor een wereld waarin kekke blauwe latexpakjes nog toonaangevend voor mode is? Nee, niks van dat alles. Ik moest er aan toegeven: het was de 3D-ervaring. 3D was de reden dat het publiek in de bioscoop hardop feedback gaf op de film, waarbij geluiden als ‘oh’ en ‘ah’ geen zeldzaamheid waren.

Pas toen zag ik wat de mogelijkheden waren. Bagger in haar puurste vorm wat uitingen kan hebben zoals de film Avatar, was opeens wild interessant. 3D-sceptici, kijk eens naar de mogelijkheden. Het veelbesproken kapsel van Wilders wordt opeens aaibaar, nooit meer misstanden over of Lady Gaga een vent is, zelfs met een waterpistooltje op dat roddelmokkel van Boulevard schieten behoort tot de mogelijkheden.

Voelt u hem al? Een goede film is sowieso goed, 2D of 3D. En dat is voor mij de kern van 3D-televisie, het voegt iets toe aan iets wat van zichzelf al geweldig kan zijn. Daarmee ook de reden waarom ik 3D-TV omarm uitgelegd, ik kan niet wachten tot de dag aanbreekt dat 3D gemeengoed is geworden en in menig huiskamer een 3D-televisie pronkt. Want zeg nou zelf, wie wil nou niet van dichtbij kunnen zien hoe je bij het gamen die geweldige headshot maakt, of hoe je favoriete artiest tijdens een concert van het scherm af spat? Ik wil dat in ieder geval wel. Ik geloof in 3D.

• DBrunings
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
Leuke prijsvraag.

Er is vaak commentaar op 3d tv. Het zou een hoog gadget gehalte hebben, het concept is enkele jaren geleden al geflopt etc. Ik vraag me echter af 3d televisie nu weer deze kant op gaat. Ik zie grote bedrijven grote investeringen doen om de mindere kanten van de 3d tv ervaring tegen te gaan. Het publiek raakt tegelijkertijd ook steeds meer gewend aan de 3d techniek. In vele bioscopen zijn steeds meer 3d films te bekijken en de ervaring voor het publiek lijkt toch wel positief. De verkoop van de 3d tv's zit in de lift en het lijkt echter een kwestie van tijd voordat iedereen in zij omgeving wel iemand kent die er één bezit. Misschien zal het nog wel jaren duren, maar ik verwacht dat over een aantal jaar elke tv tenminste de 3d functionaliteit bezit. Of hier dan veel gebruikt vna gemaakt wordt is een tweede. Dit hangt weer af van de tv-zenders en hoe lang het gaat duren voordat de eerste 3d films over de conventionele zenders uitgezonden worden. Dit zou een enorme stimulans zijn voor de 3d tv verkoop en zou het bijna noodzakelijk maken om een tv te bezitten die de 3d functionaliteit bezit.

Om even op het stuk van MarluXiaXl te reageren en mijn visie erop te geven: Het idee van een reality/virtual reality bril lijkt leuk maar brengt vele praktische problemen met zich mee. Ik kan er een aantal opnoemen waarvan vele misschien wel te overkomen zijn of geaccepteerd zullen worden door de gebruiker. De belangrijkste die ik echter zie is de (gedeeltelijke) aflsuiting van de wereld. Op het moment dat beelden weergegeven worden wordt de omgeving achter deze beelden niet meer/slechter zichtbaar. Hierdoor is het gebruik in de auto, of gewoon op straat minder praktisch. Voor een deel zal de gebruiker toch beelden en geluiden missen van zijn/haar directe omgeving. Een beeldscherm of projectie brengt dit probleem veel minder met zich mee. Uiteraard kan ik het helemaal mis hebben, maar dit is hoe ik erover denk.

Zelf had ik een andere visie. Mp3 spelers, laptops, tablets en telefoons zijn allen opzichzelfstaande apparaten. Deze maken gberuik van hun eigen rekenkracht e.d. Ik zit eigenlijk meer te wachten op bijvoorbeeld een tablet dat enkel als human interface gebruikt word om de desktop van de thuiscomputer te besturen. Via het draadloos netwerk worden films, muziek, games en alle andere bestanden gestreamed naar het handheld device. Het handheld device fungeert dan enkel als toegangspoort tot de thuiscomputer/server. Thuis, op het werk en in de trein kan het apparaat een beeld projecteren op een effen muur. In de trein fungeert het tablet zelf als toetsenbord en projecteerd het een beeld op de stoel voor je. Een muis is niet meer nodig. Cameras in de tablet volgen de ogen. Dit heeft twee redenen: hierdoor kan een perfect 3d beeld weergegeven worden aangezien het 3d beeld zich constant aanpast aan de stand van de ogen, en met de ogen is de (muis)cursor te bedienen. Men kijkt naar een icoontje op het scherm en met een dubbele knipper van de ogen wordt het programma geopend. In huis zijn specifieke beamers geinstalleerd en cameras die een groter beeld op de muur kunnen projecteren.

Dit was mijn kleine visie op de toekomst. Wat ik me echter afvraag is waarom het idee van netwerken niet verder uitgewerkt word. Toegegeven internet is overal toegankelijk, maar mp3 spelers, fotocamera's, tablets en telefoon moeten nog allemaal of via een snoertje of via bluetooth of iets dergelijks verbonden worden met een pc of laptop. Hierbij ben je dus sterk gebonden aan de locatie van de thuiscomputer. Ok, de snelheden van mobiel internet zijn misschien nog te laag om direct content te streamen, maar kleine zaken als een foto automatisch uploaden naar de thuisserver als je hem net hebt gemaakt kunnen nu eigenlijk al wel. Hetzelfde geldt (denk ik) voor muziek. De snelheden zijn hoog genoeg om mp3tjes te streamen. Waarom moet ik elk mp3tje dat ik koop en download eerst nog eens apart op mn ipod zetten, waarom kan deze dat niet gewoon streamen? Zelf heb ik geruime tijd gebruik gemaakt van teamviewer. Hierbij kan ik de desktop van mijn laptop laten streamen en bedienen via mijn muis en toetsenbord van mijn andere computer. Dit lijkt me nou echt ideaal voor handheld devices als dit nog verder uitgewerkt zou worden.

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik zit er 20 woorden boven. Is dat erg? :>

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:12

liberque

Vrijzinnig!

Buiten werd het inmiddels donker. Met grote passen bewoog Arjen zich naar de keuken. Het leek alweer een eeuwigheid geleden dat hij zich tegoed deed aan het voorgeprogrammeerde aantal WASA-crackers bij de lunch, en zijn maag schreeuwde dan ook om een degelijke vulling. Toch verwachtte Arjen niet veel. Sinds hij door zijn dokter onder voedselcuratele werd gesteld spuwde zijn replimaat de vreselijkste dingen uit. Zo moest hij gisteren zijn honger proberen te stillen met een kop soep en kreeg hij de dag ervoor slechts een summiere hoeveelheid aardappels met linzen. Dit was nodig, want Arjen was te dik. Hoewel hij hier zelf niet echt mee zat dreigde zijn zorgverzekeraar hem te royeren als hij niet snel 30 kilo kwijt zou raken. Zonder zorgverzekering geen werk, zonder werk geen credits en zonder credits geen eten. Dus om te kunnen blijven eten moest hij enorm minderen met eten. Het leek wel een vicieuze cirkel. Diep zuchtend haalde Arjen dan ook de rauwkostsalade uit de replimaat die de diëtist naar de verduivelde machine had geupload.

Terwijl hij zich bewoog naar de televisie met de onsmakelijke rauwe groenten op zijn bord dacht hij terug aan betere tijden. Iedereen, zwaar of niet, had toen recht op een zorgverzekering en eten haalde je gewoon zelf in de supermarkt. Geen mens die bepaalde wat je uit je koelkast haalde. De koelkast, dat geweldige apparaat dat wegens energie- en grondstofbesparing binnen een aantal jaar uit ieder huishouden was verdwenen.

Nogmaals verzuchtte Arjen zich en zette de televisie aan. Sinds hij met zijn verplichte en gecontroleerde dieet was begonnen boeide de televisieprogramma's hem niet echt meer. Het kostte hem slechts een paar keer knipperen met zijn ogen voordat hij vond wat hij zocht. Langzaam werd zijn woonkamer bedrongen met de heerlijkste geuren terwijl een gedetailleerde hamburger zijn interieur vulde. Het leek wel alsof hij die heerlijke snack op zijn bord had liggen en hij hem zo zou kunnen pakken. Het water liep Arjen in de mond en dit was dan ook het moment dat hij begon aan zijn rauwkost.

Het kostte wat moeite, maar zijn nieuwe 3d-televisie, die met de hd-geurcartridges een heuse 4d-televisie werd genoemd, samen met een regelmatige McDonald's reclame maakte zijn dieet enigszins dragelijk. Met zijn vingers wees Arjen naar zijn neus en de geur van de hamburger werd sterker. Hij at de laatste happen van zijn rauwkost. Ja, dit dieet zou hij wel volbrengen.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
Een hele mooie prijsvraag Tweakers!
Ik moet nog gaan beginnen met schrijven;)

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Die's cool liberque. :P Hier mijn inzending:
"Het is 28 december 2023. Hartje winter. 35 graden celsius. De mensheid leeft in een ongekend revolutionair tijdperk. Sinds medio 2009 begon onze geliefde ozon-laag in een rap tempo af te takelen in verband met de komst van een technologie waarvan we de gevolgen niet konden voorspellen; het waarnemen van virtueel beeld en geluid in de derde dimensie, 3D. 3D is geïntegreerd in het dagelijks leven van de mens. Boodschappen doen, shoppen, musea bezoeken. Activiteiten waar voorheen de jas voor aangetrokken moest worden kunnen nu worden uitgevoerd vanuit het bed, op de bank of van achter het bureau. De software voor Sony's True Vision Spectacle, het benodigde optische hulpmiddel, komt in drie verschillende versies. Zo is er voor het gezin met een modaal inkomen het Average Joe pakket, een pakket waarin men de meest gebruikte functies ter beschikking heeft, waarvan verscheidene theaters en pretparken kunnen bezoeken de meest populaire activiteiten zijn. Het gebruik van het Average Joe pakket is gelimiteerd tot het land van herkomst van de betreffende gebruiker.

Het tweede software pakket schuilt onder de naam ForBest, afgeleid van het Forbes concept, een lijst met de rijkste grootheden op aarde. Dit pakket is onbetaalbaar voor de normale mens, maar bevat luxe waar men tot voor kort alleen maar van kon dromen. Met de ForBest software is het onder andere mogelijk om een Visionary aan te maken, een virtuele avatar van de gebruiker waarmee het gemakkelijk is om bijvoorbeeld kleding en schoenen op maat te laten maken, in de veronderstelling dat de gebruiker eerlijk is over zijn of haar maten. De Visionary wordt tevens ingezet in bijvoorbeeld Augmented Dating. Een wat extravagantere functie is de mogelijkheid om het menselijk ras aan te passen naar wens. Deze functie wordt vooral gebruikt door mannen en vrouwen die niet tevreden zijn over het uiterlijk van hun wederhelft. Binnen enkele minuten wordt de man of vrouw omgetoverd tot een bloedmooi fotomodel naar keuze, zolang de True Vision Spectacle op het hoofd blijft zitten natuurlijk. Er doen geruchten de ronde dat er een bootleg is uitgelekt van de ForBest software. Gebruik van deze bootleg resulteerd in een strenge veroordeling.

Het derde en laatste software pakket, Of Royal Blood, kan en mag alleen worden gebruikt door de koninklijke familie en/of andere wereldleiders. De functies zijn onbekend, gebruik van een bootleg resulteerd echter in de doodstraf."

• Oentje13
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-04-2017
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:54:
3D televisie, mijn toekomstvisie.

Laat ik allereerst even wat recht zetten, 3D televisie is natuurlijk hopeloos
verouderd. Vroeger waren televisies echt 3D, zo een ouderwetse CRT bak met een
loei van een toeter achter het scherm. Ik heb er nog zo een staan, een CRT
breedbeeld televisie met een diepte van ruim veertig centimeter. Als
zwaartekracht een dimensie was geweest dan is dat toestel zelfs 4D!
_/-\o_
Geniaal!

Mijn eigen in elkaar geflanste stukje:

3d-tv? 3d-games? Leuk, maar er kleven ook nadelen aan. Duizeligheid, misselijkheid, vermoeidheid. Nee, de echte multimediafanaat doet het heel anders. Je plugt je zelf in je media speler, en boem! Beelden, gevoel, geuren, alles wordt direct naar je hersenen gestuurd. Je bent geen toeschouwer meer. Nee, je bent het personage.
Films, Games, alles voelt levensecht. Met vrienden een film kijken doe je niet meer door dat raampje in je huiskamer. Nee, je zit aan de andere kant van het raampje. Lekker een potje gamen? Geen probleem, het is net alsof je echt je vijanden echt tot moes slaat. Er is ook geen sprake van vermoeidheid omdat je echt moet rennen, want de verbinding met je mediaspeler schakelt gewoon je zenuwstelsel tijdelijk uit, zodat je niets voelt van je omgeving.
Het wordt uiteindelijk zelfs zo realistisch, dat men het niet meer aan kan. Het is doodnormaal om een posttraumatische stressstoornis op te lopen door een potje Call of Duty. Het is immers zo realistisch dat het echt lijkt. Totdat men beslist om de beleving van games een tikje terug te schroeven. Games worden weer net zo realistisch als Pac-Man. Want ja, films en games die iets minder mooi en spectaculair zijn, waar je je even in een simpele wereld kunt wanen, dat is pas écht de toekomt.

Jaja mensen, we gaan weer terug naar de tijd van Pac-Man en Pong. ;)
Want vroegâh, toen waren games pas vet. :9

@DBrunings
Je stukje mag maar 400 woorden lang zijn, dus ik zou er 325 woorden afhalen als ik jou was...

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

@Liberque Dacht dat de crew was uitgesloten van inzending? Maar erg leuke stuk. grote verbeelding met HD geuren xD

Verwijderd

Mijn stukkie over 3D

3D staat in de kinderschoenen, aan een pril begin van deze techniek. In de toekomst heeft men geen bril meer nodig om 3D te mogen aanschouwen. In de toekomst zullen 3D TV’s, als je dan nog van TV’s naar huidig concept kan spreken, holografische 3D beelden laten die je van 360 graden kan benaderen en bekijken. Geen LED en OLED meer, maar laser die atomen in de lucht laten opgloeien met een palet van miljarden kleuren. De 360 graden holografische 3D TV is ook interactief te gebruiken en kan je niet alleen VOOR het beeld maar ook IN het beeld met gebaren menu’s besturen, files zoeken, een video huren, FOK H3DTV kijken etc. Als het ware versmelten de fysieke wereld en de H(olografische)3DTV wereld met elkaar. Men heeft een zebibit verbinding nodig om alle data als H3DTV beelden te laten zien, de ingebouwde mediacenters hebben kristallen om al die yottabytes op te kunnen slaan.

Ook auto’s en andere soorten voertuigen zullen met H3DTV technologie uitgerust worden. De HUD in 3D, maar ook complete landschappen worden binnen in de auto gepresenteerd door middel van 3D camera’s als buiten het zicht wordt ontnomen door fel tegenlicht of pikzwarte nachten. Voor motoren is men dit ook aan ontwikkelen voor in de helm, de binnenkant van het vizier.

De betekenis van videotelefoons krijgt een hele nieuwe dimensie. Je legt de telefoon voor je neer. De telefoon scant de directe omgeving in H3D en zend dit naar de ontvanger wiens telefoon dit beeld realtime en op ware grote presenteert in H3DTV kwaliteit en vice versa. Mensen die 20.000 km van elkaar gescheiden zijn zitten naast elkaar.

Men is druk doende de H3DTV Touch te ontwikkelen. Men ziet niet alleen H3D, maar men kan daadwerkelijk de holografische beelden voelen. Men ziet deze toepassing vooral bij H3DTV Touch telefoons.
Men kan dan mensen de hand schudden EN voelen die aan de andere kant van de wereld zijn.

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er mag dan niet gecorrespondeerd worden over de uitslag, maar worden ook de verliezers op de hoogte gehouden?

Misschien ook interessant om te weten: wanneer is de uitslag bekend? :-)

Life is simple, make choices, don't look back...

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Ik vind het belachelijk dat het zo maar 3D genoemd mag worden want dat is het namelijk helemaal niet.
Wat nu verkocht wordt als 3D is gewoon een optische illusie in 2D en niks meer.
Als het echt 3D zou zijn dan zouden de dieptevlakken op het beeld verschuiven als je beweegt zodat je bij wijze van spreken achter voorwerpen kan kijken. Dan zouden games pas echt tot hun recht komen.
En ja, het zal in deze vorm altijd een gimmick blijven.
Misschien dat er 1 of 2 t.v. kanalen komen die continue 3D gaan uitzenden, maar de rest zal nooit volgen.
En niemand wil iedere avond met zo'n bril op voor de t.v. gaan zitten om naar normale programma's te kijken zoals het journaal of DWDD.
3D op t.v. mist sowieso het wow-effekt wat je in de bioscoop hebt.

De t.v.'s die nu ontwikkeld worden die diepte lijken te suggereren zonder bril maar met speciale lenzen voor het scherm gaan ook niet werken. De dieptewerking is te klein en je moet verplicht recht voor de t.v. zitten anders werkt het niet.
En zou er in de verre toekomst zoiets komen als hologram-t.v.? Serieus?
Ik denk van niet.

Het is nu een hype en die wordt gepusht door wat leuke big-budget films die speciaal voor dit doel gemaakt worden, maar veel verder zie ik het niet gaan.
De grote filmmaatschappijen duwen het 3D nu toch wel door simpelweg omdat ze een manier denken te hebben gevonden de piraterij dwars te zitten, maar ook voor hen is het maar gedeeltelijk toepasbaar.

En daar komt nog bij dat het leuk is zolang het nieuw is. Op een bepaald moment treed de gewenning in en dan wordt het vervelend om weer dat brilletje op te moeten zetten en weer dezelfde diepteeffekten te moeten zien.
Ik heb zelf ondertussen al zo'n 6 "3D-films" in de bioscoop gezien (waarvan maar 2 de moeite waard om ze daadwerkelijk in 3D te zien) en mij begint het inmiddels al te irriteren als ik weer 2 uur met zo'n Buddy Holly bril naar het scherm zit te turen in de hoop dat ik wat spectaculairs te zien krijg.
Ik hoop echt dat er in de nabije toekomst nog wat leuke 3D-films komen die optimaal gebruik maken van de techniek.
Want ik ben echt een filmliefhebber.
Maar ik zie mezelf echt niet een bril opzetten om op m'n t.v. een 3D-film te gaan kijken.

P.s. Ik geloof niet dat ik in hiermee in aanmerking kom voor het prijzenpakket.?

Verwijderd

Het zal wel niets zijn, maar ik heb het toch geprobeerd. (ben pas net 16 geworden)

Waar de derde dimensie voorheen alleen nog een fenomeen was voor attractieparken en speciale bioscopen is het tegenwoordig een bekend iets. Na de kaskraker Avatar en de vertoning van de nieuwe 3DS heeft de weergave van 3D beelden in de huiskamer een sneltreinvaart genomen. De vraag is echter of we hier blij van moeten worden…

Met de meest recente ontwikkelingen in het achterhoofd moet het binnen een jaar of tien mogelijk zijn om alle favoriete zenders in 3D te zien. Hierbij leg ik de nadruk op moet mogelijk zijn aangezien dit helemaal afhangt van de markt: wie koopt er een tv met 3D functionaliteiten, en wie niet? Het probleem is dat de markt momenteel een afwachtende positie heeft waarbij iedereen elkaar aanstaart. De grote televisiemaker wacht nog op de consument, terwijl de consument wacht op de televisiemaker.

Avatar bewees echter dat het mogelijk was om winst te maken op een film in 3D. Het werd zelfs één van de meest succesvolle kaskrakers in de bioscoop. Het blijft echter de vraag of de zenders 3D als standaard gaan gebruiken, veel zenders zenden immers nog niet eens uit in een hoge definitie.

Mijn visie is dan ook dat er wat moet gebeuren. Blijf elkaar niet aangapen maar ga aan de slag. 3D kan ontzettend interessant worden wanneer de techniek verder wordt ontwikkeld. Brilletjes gooien we gewoon weg en we maken voortaan gebruik van hologrammen. Je kan aan Piet even een weer vragen, en je loopt gewoon even naar de NOS wanneer je een update wilt ontvangen op het laatste nieuws.

Het zal wel niet zo’n vaart lopen, maar ik ga er van uit dat het ooit mogelijk moet zijn om in je huiskamer een drie dimensionale beleving mee te maken die dicht bij de werkelijkheid komt. I have a dream, that one day all 2D and 3D televisions will be usable. Ik hoop echt dat al deze interessante ontwikkelingen doorgevoerd gaan worden en dat ik voor mijn dood zo’n mooie 3D tv aan het werk kan zien…. En dan bedoel ik ook echt aan het werk met de televisie zenders en Piet als hologram. Zal je net zien dat deze ontwikkelingen plaats gaat vinden wanneer ik tien meter onder de grond lig, wel als ik dat hoor dan draai ik me nog even om daar beneden!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 13:28
Leuk! een prijsvraag! ik doe mee!

Mijn visie van 3d in de toekomst:

het jaar 2023:

3DTV is al een tijdje in menig huiskamer te vinden en heeft zich tot zover als 'standaard' in de markt gezet.
Niet alleen 3DTV's zijn net zo normaal als een spijkerbroek, maar ook om de tv heen staat randapperatuur wat in 3D gestandaardiseert is.

Onder andere een 3D Keyboard. Dit keyboard heeft niet alleen aanslagen van bovenaf, maar ook van alle zijkanten kan er een key ingetoetst worden.
Uiteraard zijn het statische knoppen met touch funtionaliteit. Ook zijn er Boards te verkrijgen met de zogenaamde 'billy-jean-touch-and-light-up' functionaliteit.

De muis is compleet vervangen door 3D Cube-stands. De 3D Cube-stands zijn vooralsnog bedoeld om met de handen bestuurd te worden.
De stands staan links en rechts van het 3D Keyboard en detecteren elke beweging van de hand. Je stopt je handen in de cube-area en bewegen maar!

Ook zijn de 3d-brillen verdwenen van het huiskamer-beeld. Dit is vervangen door 3DCL (3D Contact-Lens). niet alleen 'versterken' deze lenzen het 3D beeld van de TV, ook is het mogelijk jezelf in een andere wereld te begeven. Tot nu toe is het alleen mogelijk je te begeven in één enkele 3D locatie. De verdere vernieuwingen zijn nog in ontwikkeling. Sony geeft met samenwerking van AMD in Januari 2024 een persconferentie over de 3DUCL (de 3D Ultra Contact-Lens).
Deze is in staat je te laten bewegen in de 3D-omgeving en om je te laten communiceren met anderen met behulp van je 3D Cube-stands. De 3DUCL krijgt de nieuwste, grootste community aller tijden! Het heet 'UltraCom' (Ultra Communicator). Miljoenen mensen zijn per dag online in 3D!! (met eigen avatar natuurlijk)

Ook de kleding-markt staat niet stil. Het is mogelijk vanaf maart 2025 om je complete outfit te passen en te bestellen in 'UltraCom'. Zie jij jezelf al staan met je gloednieuwe pata's voor de spiegel in 3D? Ik dacht het wel!

Crypter

Etuuuuuh!

Verwijderd

ietsjes langer dan 400 woorden maar goed :P

Zoekend loop ik door een gang. Ik zoek een collega. Mij is vertelt in welke kamer de collega te vinden is. Ik krijg nog wat meer hulp van het computersysteem die mij de juiste route geeft om op de meest efficiënte manier de juiste kamer te vinden. Ik blij want het zoeken is nu een stuk eenvoudiger geworden en mag eigenlijk geen zoeken meer heten.

Eénmaal aangekomen bij de deur van de kamer gaat de deur automatisch voor mij open. Ik zie een prachtige bosrijke omgeving. Ik stap naar binnen en even later verdwijnt de deur waar ik zojuist door heen ben gestapt. Ik loop een stukje verder en kom een beekje tegen. Ik besluit even stil te gaan staan en het moment tot mij te nemen. Ik ruik de omgeving. Hoor vogels zingen. Ik besluit te roepen, misschien hoort mijn collega mij.

Helaas geen succes. Ik besluit over de stenen te stappen die in het beekje liggen om aan de overkant te komen. Even verlies ik bijna mijn evenwicht omdat één van de stenen in het water niet stevig ligt. Aangekomen aan de overkant loop ik een stukje verder en hoor opvallend gefluit.

Ik kijk op van de grond en zie daar mijn collega staan in een boom. Mijn collega is aan het fluiten. Ik besluit ook een deuntje te fluiten om mijn collega er op attent te maken dat ik daar sta. Mijn collega geeft mij een compliment dat het mij erg makkelijk afgaat en dat hij zelf toch meer oefening nodig heeft.

Terwijl ik en mijn collega door het bos naar de uitgang van de kamer lopen vertelt mijn collega dat we vlakbij een muur zitten. Ik vertel mijn collega dat ik de muur niet kan vinden. Mijn collega pakt een steen op en gooit deze in het bos. De steen zou met een natuurlijke buiging normaal de grond moeten raken tussen de bomen in. Maar tot mijn verbazing zie ik dat de steen kaatst op een voor mij onzichtbare muur.

We lopen verder. We komen een jongeman tegen die staat op één van de stenen in het beekje. Hij verliest zijn evenwicht en valt in het water. Mijn collega springt in het water en tilt de jongeman met 1 arm omhoog. Met verbazing kijkt de jongeman mijn collega aan.

We naderen de plek waar de deur eerder zomaar verdween in het niets. De deur verschijnt weer en gaat open. De jongeman, mijn collega en ik zien onze baas in de gang staan. We lopen door de deur, de gang in. De jongeman excuseert zich bij onze baas vanwege het feit dat hij met een nat pak rond loopt. Mijn baas, enigszins geïrriteerd, besluit er geen grote issue van te maken.

Mijn baas denkt hardop. Hij verlangde naar de tijd waar je nog voor een kijkkast kon zitten met een bril op. De illusie van 3D van tegenwoordig kon je net zo goed bereiken met de oude techniek van vroeger. Met als voordeel dat je jezelf en de rest van de omgeving niet smerig kon maken.

We besluiten om verder te gaan met onze werkzaamheden.

edit: wie ben ik :P

Verwijderd

Volgens je profiel ben je Lighteye

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Riker.
8)
Krijg ik een prijs?

[ Voor 6% gewijzigd door centr1no op 16-09-2010 22:54 ]

• SuperGuest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-01-2024
Haha, mijn verhaal is al een paar keer langsgekomen. :+ Maar goed, je moet toch wat voor je gadgetverslaving. Komtie:

3D beeld wordt niet meer getoond vanaf het schilderijtje aan de muur dat nu je TV is, je zit er midden in. Je zit in de film. Daarnaast is het mogelijk interactief te zijn met de 3D geprojecteerde wereld om je heen. Je emoties en heel veel van de controle van de wereld om je heen wordt rechtstreeks vanuit je hersens opgepikt met een opnemer op je hoofd. Daardoor wordt de interactie met de 3D wereld net zo snel als je kan denken. Via het supersnelle Internet kun je hierdoor ook op een ongekend snelle en efficiënte manier communiceren.

Ben benieuwd wat er nog meer voorbij gaat komen.

[ Voor 1% gewijzigd door SuperGuest op 16-09-2010 23:26 . Reden: 2x daarnaast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-08 06:55
Oplossing voor het brilletjes-gedoe
In de toekomst is er voor 3D-televisies geen 3D-bril nodig door schuine pixels. Elke pixel is opgedeeld in twee schuin-stralende pixels voor een Links/Rechts effect (subpixel 1 naar links, subpixel 2 naar rechts).

Meer 3D-experience en mogelijk supervet bij gaming!
Filmbestanden bevatten naast video-, audio- en ondertitelings- sporen ook een ambilight spoor. De 'ambilight waardes' hoeven niet meer door de tv berekend te worden, de tv hoeft ze alleen nog te wergeven. Dit ambilight spoor bestaat ook weer uit meerdere sporen om surround-ambilight te krijgen. Dit houd dus in dat er ook licht ACHTER de tv-kijker komt, wat (denk ik) voor een mega 3D-experience zorgt. Rear ambilight modules zouden ook kunnen worden samengevoegd met de rear luidsprekers, dit scheelt apparaten en rear-luidsprekers hangen soms toch al aan de muur. Dit surround 3D/surround ambilight moet ook echt kloppen met de film: als de film (of spel) in first-person word weergegeven, moeten de rear-ambilights licht geven als er licht in de film achter de camera/gamer komt.

:>

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 22:47
3d is een groot en ruim begrip. 3d is naar mijn mening alles wat om ons heen gebeurd... Mijn inzending was daarom ook:

This morning my alarm clock wakes me up based on my personal biorhythm. Refreshed as always I walk to the shower. Upon my entrance the shower starts to preheat to my favorite temperature. Half way I always like to have a cold shot to get the sleep out of my head. After I get dressed I walk in the kitchen. Ashley, my personal assistant, has already prepared coffee for me and some sandwiches for my lunch this afternoon. It’s Friday, I wonder what kind of fish is on it today. Ashley, my personal assistant, she takes care of it all. One digital assistant that knows who I am, what I want and when I want it. During my car drive to work she will tell me the news that could be important for my work, although, when it is crowded on the road she will send me an email with the news items and makes sure that I don’t get distracted. During the day at work, Ashley helps me performing my tasks and she takes over less important tasks when I’m busy. Whenever Ashley does something that was not helpful, I give her feedback and she adjusts to it.
Dit scenario, overgenomen uit de introductie van mijn master thesis laat een toekomst zien waarin digitale assistenten samenwerken met mensen om zo tot een optimaal resultaat te komen. Steeds meer zullen we samenwerken met technologie die ons helpt in het dagelijks leven. Een belangrijk aspect hiervan is dat systemen, of het nou tv’s zijn, auto’s of wekkers zich kunnen aanpassen aan onze wensen, ons gedrag en onze levensstijl. Om dit te realiseren moeten de verschillende systemen individueel kunnen leren van onze interactie, maar ook onderling deze informatie kunnen delen. Vele voordelen zijn te bedenken, bijvoorbeeld zoals beschreven in de introductie. Echter wat zijn de consequenties hiervan? Hoeveel informatie is er van ons vastgelegd om er voor te zorgen dat we ondersteund kunnen worden? Wat gebeurd er als deze informatie in verkeerde handen valt? En de basale vraag is, willen wij zoveel gemak ten koste van deze risico’s?

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

liberque schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:45:
Buiten werd het inmiddels donker......
Sow 399 woorden! Goed gedaan :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweaker,

Mijn visie voor de toekomst is een 3dtv welke geen 3d-bril vereist (zoals bijvoorbeeld de Philips Wowvx).
Momenteel ben ik werkzaam voor Philips in Eindhoven en heb een prototype mogen bekijken (productiejaar 2006) en...wat is dat gaaf!
Je merkt goed dat het aantal invalshoeken beperkt is / berekend kan worden.

De toekomst:
Een ultieme 3dtv met ongekend veel (berekende) invalshoeken, zodat je niet meer 'dubbel' ziet en natuurlijk zonder 3d bril.
Daarnaast is een lichte kromming (halve maan achtig) erg wenselijk voor gamen!
Kortom: in je ooghoeken alles in de gaten kunnen houden en dat in volledig 3D op 4K of hoger.

De tv is vanzelfsprekend volledig draadloos aan te sluiten, dat ook middels een draadloze elektrische 'aansluiting' (bijvoorbeeld via inductie o.i.d.)
Als we eenmaal dit stadium hebben bereikt, is een 3d-gamebril (zeer licht model op basis van nanotechnologie) binnen handbereik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madflanders
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-03 08:11
3D evolutie:

In het jaar 2010 werd de doorbraak, van de al reeds enkele deccenia
bestaande technologie, eindelijk waargemaakt. 3D werd met succes
geintroduceerd in de huiskamer van Jan Modaal. Deze techniek werd nog
doorontwikkeld tot aan de jaren '20, met succes, het aantal gebruikers
van 3d steeg explosief op enkele jaren en het werd tijd om een
vernieuwde, ook reeds bestaande technologie te optimaliseren voor het
gebruik in de huiskamer.

De hologram is een feit. Mensen zijn gewend aan deze vorm van
entertainment, holografische theaters en concerten zijn reeds enkele
jaren aanwezig, natuurlijk aan een fractie van de prijs van de schaars
geworden optredens door "echte" mensen. Ook sportwedstrijden en erotische
shows zijn te bekijken met hologrammen, wil je die legendarische match
van de nederlanders tegen spanje op het wk 2014 nog eens terugzien, maar
dan in een echt stadium, zoals het echt was, of zou je liever Michael
Jackson "live" op het podium aan zijn kruis zien tasten dan is dit
allemaal mogelijk dankzij holotainment.

Niet alleen op entertainment gebied is er vooruitgang geboekt, ook in de
reclame sector is men nog altijd creatief om mensen op alle mogelijke
manieren producten aan te smeren. Het is vanzelfsprekend dat de
holografische projectietechniek voluit gebruikt wordt om mensen van deze
informatie te voorzien, soms zelfs al gepersonaliseerde reclame op basis
van informatie die te lezen valt op ingeplante tag-chips . Deze chips
werden een ware rage na een golf van ontvoeringen in Noord-Amerika in
2021, ouders zorgden ervoor dat ze hun kind ten allen tijden konden
localiseren.

In de woonkamer kegelden de holotables aan supersonische snelheid de 3d-
tv's uit de weg, in maar liefst 2 jaar was 63% van de westerse bevolking
overschakelt op zo'n toestel. Waarom vraag je je dan af, wel omdat deze
tables niet alleen betaalbaar waren van in het begin, maar ook een
fantische ervaring biedt aan de kijker. Bij voetbal wordt het hele
speelveld op de tafel geprojecteerd, beide goals ten alle tijden
zichtbaar, in de film Gladiator wordt het hele Colosseum geprojecteerd en
moet je als het ware van bovenaan in het colosseum kijken om vervolgens
het bloed naar je kop gespat te krijgen. De hologram techniek zorgde voor
een ware reboot in de entertainment sector, alles werd aangepast aan deze
techniek en alleen al daarom, is deze techniek nog lang niet uitgedroogd
en kunnen wij er nog jaren van genieten, by the way, een gelukkig 2036
gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
"Daddy daddy" a voice said next to his bed.
Jarvis groaned, everyday it was the same, getting woken up by his complaining second wife about what a lazy sloppy git he was. Barely back asleep he was then pestered out of bed by his daughter of his first marriage Emily .

"Daddy daddy" the voice repeated.
He groaned again and opened his eyes. His daughter was exited jumping up and down in front of his bed. The internal clock in his view showed it to be 7h43 a full 10 minutes before he normally got up.
"Look daddy everything’s different" Emily said her little and chubby finger pointing at a window.

Chubby? His still half a sleep brain pointed out. He focused on his daughter and did find her to look different. He shook his head and followed his daughter’s finger at the window. A grey and wet street was visible trough it. He pulled himself to a sitting position and noticed other differences as well, the paintings on the wall were gone and the walls themselves looked dirty and worn down.

"Shit" he said out loud as he jumped out of bed.
His daughter looked at him disapproving "Daddy you know you cant say that word" she said capturing perfectly the tone his wife always used with him.
Ignoring her he hurried over towards the central unit of the apartment. Passing bleak nude white walls and worn down dirty furniture he finally got to it.

"Error loading new config at 7h40" the iHouse module stated.
He cursed again, the jailbreak hadn’t worked. He held the side button for a couple seconds and it rebooted itself. It would load the latest working config now. He heard his daughter cheer as her favorite morning show came back on.
The living room had turned into a cross between a pink princess castle and something out of The Book of the Thousand Nights and a Night. His daughter seemed to be dancing with something resembling a bear in a pink tutu.

He sighed and switched to his own view. "Take out the trash" Was written in the wall in front of him. He went back to the living room and ignored the "Don’t forget" signs and paintings throughout it.
One day he would find a way around it, one day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De opdracht moet toch in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Oh noes, ik zat al minstens 10 jaar verder te denken :/ :D
Hou het mailtje maar voor nostalgische doeleinden, misschien komt het nog uit.. :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

3D gaat in de toekomst een grote rol spelen. Zeker omdat grote fabrikanten dat willen. Vele advertenties, prijsvragen, en uiteraard het feit dat jou wereld er beter van gaat worden.

Waarom vraag je je dan af?
Nou, 3D is de "volgende stap".
Welke volgende stap?
In de stappen die fabrikanten waarschijnlijk al heeft bepaald in een bedrijfsplan gemaakt in 2004.

Dat klinkt allemaal wel erg negatief over zo een nieuwe techniek, maar dat is het niet. Want het compenseert vaak weer andere dingen. Bijvoorbeeld de kwaliteit van de video en of game. Waarom konden we vroeger ons net zo goed vermaken met een film in zwart wit, als dat we ons nu kunnen vermaken met een film in HD en 3D? Misschien omdat we al uitgekeken zijn op zwart wit, of omdat we dagelijks bloot zijn gegeven aan allerlei mooiere vorm gegeven media.
Bij een film als Piranha3D weet ik me 2 uur te vermaken ondanks dat het een ontzettend slechte film; geen verhaal, geen opbouw en geen dialoog heeft. Zo is het bij alle verschuivingen. Social Media; leuk foto's kijken van andere mensen of even snel iets kwijt willen; maar een keer op de koffie gaan voor de vakantie foto's of even een gezellige babbel maken op straat zit er niet meer in. Een iPad, altijd 20k boeken bij je hebben maar of je er ooit meer dan tien op gaat lezen? Toch doen en willen mensen het omdat ze uitgekeken zijn op dat wat ze vroeger deden.

Op een gegeven moment zal het Facbooken, Twitteren, iPadden, MP3-en en dus ook het 3D-en hedendaagse kost zijn. Met als gevolg dat mensen er op zijn uitgekeken.

Goh wat is dat?
Een zwart/wit TV.
Wow, wat leuk, je kan er gewoon naar kijken!
En het zijn ook echt goeie verhalen!

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiriw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-12-2024
Als ik zo de meeste inzendingen hier lees is de mijne veel te serieus. De meeste ideeen hierin zijn trouwens echt niet door mij bedacht maar bestaan al (een tijdje). Toch zou ik wel eens willen dat dit werkelijkheid wordt want wat houdt ons tegen als de technologie er al is?

---
3D games zijn uitermate geschikt om ook 3D weergegeven te worden, als de gamemakers terdegen rekening houden met de technologie. Anders dan in 3D films is namelijk directe interactie met de gebruiker mogelijk. Met slechts enkele sensoren en de juiste software kan je op een natuurlijke en vloeiende manier het beeld mee laten bewegen met de gebruiker z'n hoofdbewegingen (in plaats van dit aan de invoer van een controller over te laten) waardoor deze voor zijn gevoel zich echt in een 3D wereld bevindt.

Voor nog meer realisme zullen we echter afstand moeten nemen van de huidige controller-console-TV setup. 3D TV met shutterbrilletjes, polaroids en zelfs bril-loos is leuk maar 3D gaat pas echt doorbreken als we ons kunnen bewegen waarheen we maar willen en kunnen kijken in elke denkbare richting. Waar ik aan denk is apparatuur (dat kunnen brillen zijn maar hoeft niet) met direct in het oog geprojecteerd laserlicht. Tot die technologie voldoende ontwikkeld is, zouden er VR brillen gebruikt kunnen worden maar dan in een standaard bril form-factor. Met de nieuwste hogeresolutie transparante vlakkescherm technologie (bijvoorbeeld een semitransparant OLED scherm) zou zoiets moeten kunnen zonder dat er aan kijkplezier ingeleverd hoeft te worden.

Dit laat zich dan ook ideaal combineren met augmented reality toepassingen als ook locatiebepaling (GPS) wordt meegenomen. Het zal zowel het mobiele (telefoon) platform sterk uitbreiden als 3d entertainment mogelijk maken waar je maar wil. In plaats van naar een vast punt te kijken als een TV scherm of mobieltje, heb je alle bewegingsvrijheid. Interactieve invoer kan met een geprojecteerd toetsenbord of ander door jou gewenst invoerapparaat op een door jou gekozen locatie (van je hand tot een muur waar je naast staat of zelfs 'in de lucht'), met motion detection van de handen door een kleine camera in de bril. Eventueel uitgebreid door middel van gyroscopische sensoren in polsbanden of ringen. Die kleine camera kan ook van pas komen bij gezichts en objectherkenning wat weer allerlei andere fantastische toepassingen tot gevolg heeft. Zo kan je bestaande objecten gebruiken in een augmented reality game of simpelweg de streepjescode van een supermarktproduct scannen. Of door de stad lopen en een seintje krijgen over die dame die je net voorbij liep. Gisterenavond was die drie uur bij je man in de buurt terwijl hij je vanochtend nog z'n excuses maakte omdat hij zo laat moest overwerken...

The future is 3D... without TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Mijn bijdrage:
Televisie. Dit woord is een samenvoegsel van twee woorden: Tele en visie ofwel ver en zien. Een toestel die beelden die van ver af worden uitgezonden weergeeft. Maar klopt dat nog wel met de 3D-tv's? Immers bevind je je midden in de actie en spektakel die normaalgesproken op een vlak pixels recht voor je neus afspeelt. Televisie komt dus naar je toe, letterlijk. De ontwikkelingen gaan nu zo snel, 3D-tv wordt al snel bereikbaar voor iedereen. En niet alleen tv, maar ook de bioscoop is om, vele zalen bieden inmiddels 3D mogelijkheden aan voor mensen die niet het budget hebben om het thuis te kunnen hebben.

Maar hoe gaan we ermee om, wat biedt 3D nou echt ten opzichte van 'normaal' beeld? We hebben al HD en surround geluid, wat biedt het nou extra, is het waard om die 2000 euro meer uit te geven voor een tv + bril met verder dezelfde mogelijkheden? Voor de mensen die het niet kunnen betalen, ga eens wat vaker naar de bioscoop. Zoals ik zei, zijn steeds meer zalen en ook films klaar voor 3D-weergave. Toen ik vorig jaar Avatar in 3D heb gezien, was ik helemaal verkocht, visueel dan. Er is genoeg geschreven over het verhaal van deze film, maar het plaatje was prachtig. Ik heb Avatar ook op Blu Ray gekocht en die speel ik hier thuis af op een 'gewone' 40” FullHD Sony Bravia, met een DTS-ondersteunende surroundset. Ook hier was de film visueel geweldig, maar je mist gewoon iets.

Het is wennen, niet iedereen wilt met zo'n bril op z'n neus en ja, je mist wat details die je op 'normaal' FullHD wel ziet. Maar gaat het daar wel om? Die bril ben je zo vergeten en de details vallen in het niet met wat je letterlijk voorgeschoteld krijgt. De prijs is op dit moment het grootste issue, maar dat gaat zeker goedkomen. Er zijn altijd mensen die de op dit moment dure tv's wel kopen, de fabrikanten zullen hierdoor meer investeren en daardoor gaat de prijs uiteindelijk omlaag. Je ziet het met computeronderdelen, spelcomputers, FullHD-tv's en nog veel meer. Als ik over 3 jaar mijn televisie ga vervangen, dan ga ik kijken hoe de markt er dan bij staat en wellicht de overweging maken om naar 3D te gaan. 3D is de toekomst, dat zeker, maar hoe snel die toekomst er gaat komen kan niemand voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bula King
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 23:07
ok, hier komt de mijne :)

3D is nu al een paar decennia ingeburgerd bij de bevolking.
Niets is zo simpel als je “ SONY dimentional platform ® ” neerpoten op de grond, en met je ingebouwde neuronenchip ,via je domotica, het commando geven om het ding op te starten.
Ja geweldige apparaat is me dat!
Het begon allemaal met de opvolger van de oude L.A.S.E.R, die een lichtbundel kon creëren zo klein
als het meest elementaire deeltje, De photon.
P.H.A.S.E.R genoemd. (PHotonic Amplification by Stimulated Emission of Radiation)
Dankzij de P.H.A.S.E.R, kon je dan ook ogenblikkelijk volledige 3d beelden te voorschijn toveren op
je platform. Je kon er in staan of rond wandelen, en voor de elite, die genoeg Terra credits* hadden
kon je het hele huis met een “SONY dimentional platform ® ” inbouwen.
*Tja wie dacht ooit dat na de val van het kapitalisme, we maar één munteenheid zouden hebben voor
heel de wereld?!
Het platform was natuurlijk interactief met je neuronenchip , zodat je niet alleen je mooiste films
kon herbeleven in full 3D, je kon zelfs natuurlijk ook de rol gaan spelen van je favoriete acteur!
Amai, nog nooit zoveel spierpijn gehad dan tijdens de 60 jaar oude klassieker “de matrix 3D “ mee
te spelen als Neo.
Gelukkig dat een half uurtje met de “full muscle elektric stimulator” alle spierpijn naar de kelder
verhuisde. Spreekwoordelijk dan natuurlijk, want ik leef op het 412 ste verdiep.
Natuurlijk kon je niet alleen een film bekijken met het platform, je kon er ook mee bellen, naar
vrienden en familie, in full 3D natuurlijk.
Het is ook al jaren geleden dat ik mijn collega’s op het werk nog in het echt ben tegengekomen, nochtans vergaderen we elke week samen via ons platform.
Het platform is één geheel geworden met mijn leven, zowel voor je professioneel werk als voor je
ontspanning.
Tja zelfs mijn kersverse bruid is volledig in 3D.
Maar man! Alle voordelen van een echte vrouw , maar dan wel met een aan/uit knopje erop!
Aah , Sony, je hebt van mijn leven een paradijs gemaakt!

"fantasie is de sleutel tot de werkelijkheid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke prijsvraag diT!

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 19:27 ]

• ik ben Ben
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Toch al wat laat en moet toch wat van het weekend maken. Bij deze mijn inzending. Veel succes iedereen.

Het nieuw, neokubisme.

Een stijl, vorm, of toch een expressie. De techniek die zich continue veranderd en verbeterd, of toch niet? Door de tijd heen zijn er verschillende soorten multimedia apparaten gecreëerd en beëindigt, het zei eenmaal zo dat niet elk concept daadwerkelijk kan door breken. Als dit het geval is zal het concept of zelfs product, een pijnlijke en hoogstwaarschijnlijke eenzame dood tegemoet komen.

Wanneer er op bestaande technieken wordt voortgebouwd is het al gauw gedaan om het bestaande concept te hergebruiken. Met een enig nieuw tintje of toch net wat andere vorm. Echter is hier altijd een limit aan, iets kan maar zo vaak worden ''veranderd'' zonder het originele concept te verliezen. Wanneer dit punt wordt bereikt gaan de gedachtegangen niet meer in de hoogte, maar in de breedte werken. Een cpu dat het ooit moest doen met één kern, doet het nu met meerdere. Deze manier van conceptueel denken wordt uiteraard op meerdere producten toegepast. Dit omdat het bestaande concept werkte, en het aangepaste concept op het originele idee het net zo goed deed. Uiteindelijk worden deze gerecyclede, hergebruikte ideeën opnieuw tentoonstelt, dit keer met meer succes dan de vorige keer.

Is dit omdat het is verbeterd, of omdat de vraag naar ''nieuwe'' dingen steeds groter wordt. Uiteindelijk maakt dit alles niet uit, het verkoopt, wordt vervangen, en keert tevens terug als iets ''anders''. De tv heeft door de jaren heen een sterke positie gehad in het leven. De beperkende tot niet bestaande kleuren werden steeds meer ingevuld. Er werd nog steeds omhoog gedacht. De ooit zo kenmerkende vormen en dimensies van de tv zijn ook aanbod gekomen. Het kon telkens weer slanker, er werd echter nog steeds omhoog gedacht. Wat nu als de top qua gedachtegang met de tv werd bereikt, wat dan?

Dimensies toevoegen. Er werd continue gebruik gemaakt van twee dimensies. De derde en uiteraard ''laatste'' dimensie werd toegevoegd. De tv was er weer, de vertrouwde kubus stond er weer tussen. Echter dit keer als een nare nasmaak, bijna zelfs een pleonasme.

Ben

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:29

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Totale ontspanning. Ik zit voor het haardvuur. Pyjama, badjas en pantoffels aan en fotoalbum op schoot. Op chronologische volgorde werk ik door de volle boekenplank heen. Ik ben pas bij 2010 en nog niet eens op de helft van de schap.

“Oh ja! Deze prijzen won ik toen met die prijsvraag over de toekomst van 3D technologie”, kijkende naar een foto van een tafel vol retro hardware. “Wat had ik ook al weer bedacht? Volgens mij was het een of ander doemscenario waarin mensen zich beter thuis voelden in nagemaakte 3D werelden dan in hun echte leven. Het beperkte realisme zorgde voor tegenstrijdige signalen in de hersenen, dat leidde tot ernstige neurologische problemen met symptomen van lichte overspannenheid tot catatonie.”

Gelukkig is er geen mogelijkheid dat zo een scenario werkelijkheid wordt. 3D technologie is een wiegendood gestorven met de introductie van networked virtual reality. Nu worden zintuigen overgeslagen en wordt data direct aan de hersenen aangeboden met perfect realisme als gevolg. Je kan op vakantie in 13e eeuws Londen of de bouw van de Mars kolonie bezichtigen zonder je stoel uit te komen, zonder lichamelijke neveneffecten. “Wie had dat 200 jaar geleden kunnen bedenken… Wie had dat 20 jaar geleden durven bedenken?”

Mijn aandacht wordt getrokken door een subtiel belletje. “Nog maar 3 minuten” denk ik. Ik plaats de boekenlegger, klap het album dicht en leg het op het kersenhouten koffietafeltje. Terwijl ik opsta ruik ik de geur van leer en oud papier dat het album heeft achtergelaten. “Morgen de laatste paar bladzijden” en ik open mijn ogen. Mijn zen-ruimte met warmte en herinneringen vervaagt. Het maakt plaats voor de kille bedrijfskantine. Mijn pyjama is een pak en mijn comfortabele zetel is een lelijke ergonomische stoel. Ik ontkoppel de voedselsonde van mijn arm en verwijder de neurale link van mijn wenkbrauw. De lunchpauze zit er weer bijna op. Ik loop naar mijn collegae en vraag of ze zin hebben in een avondje bowlen. “-Met aanhang?”, “Tuurlijk, hoe drukker hoe leuker”. Iedereen bevestigt. “Ok, dan wordt het 8 uur. Tot vanavond, ik ga weer aan de slag.” en ik loop naar de deur toe. Ik word nog nageroepen: “Bij jou?”, “-Ja, ik host”.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Mag het in Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-08 17:30

pcm

Deelname verstuurd !
Super prijs en bijhorende prijsvraag trouwens. Eindelijk eens een prijsvraag waar originaliteit beloond wordt _/-\o_ en niet zo eentje van "hoeveel mensen zullen deelnemen aan deze wedstrijd?"
Gezien er in de regeltjes geen beperkingen staan wat betreft de nationaliteit, hoop ik dat Belgen ook mogen deelnemen aan deze leuke wedstrijd ?
Greetz,
pcm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Hoe ik de toekomst van 3D televisie zie?

Het begint met platte schermen die een 3D-illusie wekken, maar niet veel later zal het gevolgd worden door Total Recall achtige omgevingen waar je zelf een personage in de film speelt. Speciale lenzen laten je echt in de wereld bevinden.
De volgende stap zijn Star Trek achtige technologieen waar je fysiek een virtuele wereld kunt binnenstappen, ja een heus holodeck. Holografische projecties zullen tastbaar zijn en je zult je stoutste fantasieen in real-live kunnen bijwonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
De toekomst …………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………
………………

Gelukkig nog het enige ware onbeschreven blad met als enige zekerheid de onzekerheid.

[ Voor 80% gewijzigd door fortfort op 20-09-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Herinner je die Schwarzeneggerfilms vol SF speelgoed. En denk aan de bodyscanners op Schiphol. Of Minority Report, dat toch veel aan de Touchfunctionaliteit van nieuwe netbooks doet denken. Of verder terug de groenrode stripuitgave van Eppo waar je met een gekleurd brilletje een duizelig zeeziek gevoel ervaarde.

Techniek haalt de fantasie in, de factor tijd blijkt de enige tijdelijke beperking. Wat nu een speeltje voor de early adopters lijkt, moet even terugdenken aan de begintijd van Basicode, die piepsignalen via de radio. Of BBS’en die een voorbode waren van wat er nu aan nullen en eentjes met lichtsnelheid over de wereldbol vliegen.

Spellen worden scherper en gedetailleerder in 3D dan wij waarnemen, hogere geluidskwaliteit dan onze oren in het echt ervaren. Nostalgisch denken aan twee Tv-zenders in zwartwit, zo denkt iedereen over een decennium terug aan hoe het was in het pre-3D-tijdperk.

Ook meer bandbreedte nodig, nooit verwacht. Toch wordt weer de limiet verlegd van wat technisch mogelijk maar bovenal ‘nodig’ is. Laat je fantasie de vrije loop. Skypen waarbij je 3D aan de andere kant rondkijkt. Echt 360 graden. Geen vakantiefoto’s maar een berg VR-360 graden opnames vol dieptebeleving. Waar “ Third Life 3D“ een gereanimeerde Second Life wordt, niet van echt te onderscheiden. Is het een filmpje dat je kijkt of een geanimeerde reeks 3D-panoramafoto’s?

Probleem is wel dat er zoveel impulsen op je af komen en de mogelijkheden nauwelijks meer te filteren zijn. Nu al 100+ digitale zenders, en wellicht een veelvoud aan webcasts in 3D. Wie weet hoeveel onmogelijkheden uit boeken en films nog erbij komen: de hologrammen uit de Starwarssaga? Waarom ook niet eigenlijk.

En wie bepaalt de grenzen van wat moreel kan, gewenst of zinnig is? 3D voetbal geeft natuurlijk een beleving of je tussen de spelers op het veld staat. Medische programma’s waar het lijkt of je een achtbaanrit door allerlei darmen en kanalen maakt? Waarin geweld ons niets meer doet omdat we het ‘bijna echt’ elk dag zien, en je bloeddruppels door de nieuwste Dolby-mogelijkheden tegen je huid voelt spatten? De kijker bepaalt het aanbod.

Ik hoop dan ook dat iedereen zich kan laven aan de kleurenpracht, scherpte en diepte, maar we niet een lege duistere schijnrealiteit a la Matrix buiten onze 3D-wereld gaan tegenkomen… Dat is het enige waar ik me zorgen over maak: deze digitale droomwereld lijkt mooier te worden dan de alledaagse werkelijkheid om ons heen…

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Onze vader parodie:

Onze 3D televisie die in de kamer zal staan,
uw specs worden geheiligd,
Uw 3D beelden zullen verbluffen,
U zult ontzag tonen,
Bij elke film alzo ook 3D programma's,
Geef ons heden dit übervet pakket,
En vergeef ons onze verlangen,
Ook al is dit onvermijdelijk bij dit pakket,
Maar maak ons niet duizelig,
Met uw grote awesomeheid,
En verlos ons van het 2D,
Want van U is 3D
en de PS3 en spellen
De heerlijkheid tot in eeuwigheid.
Amen.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:25
@iedereen: niet lachen :P

Het is 2000 en een nieuw millennium is aangebroken,
je zou denken dat de mensheid heel wat heeft opgestoken.
3D gaming kwam heel even om de hoek kijken,
maar veel gamers wilde het liever ontwijken.
Ik kocht mijn Asus V7700 GeForce2 met 3D bril,
maar het bleek niet meer te zijn dan een marketing gril.
Zelden gebruikt en onder een dikke laag stof,
was deze gadget technologisch alles behalve tof.
Het ding leek eerlijk gezegd ook meer op een ski bril,
en rond 3D bleef het dan ook nog een tijdje lang doodstil.

Het is 2010 en we beginnen steeds meer van 3D te zien,
terug van weggeweest of niet weggeweest misschien.
In combinatie met 3D films is het concept nu sterker dan ooit,
maar wie zegt mij dat Sony niet zomaar wat aanklooit?
Ik wil het graag zelf wel eens zien,
dus hopelijk vinden jullie dat ik het wel verdien.
Nu probeer ik met deze briljante zinnen,
deze geweldige prijsvraag te winnen.
Misschien kan ik dan binnenkort genieten,
en in 3D mannetjes kapot schieten. (Killzone 3!)

Het is inmiddels 2020 en 3D is al verleden tijd,
in plaats daar van is 4D nu al weer wijdverspreid.
Ik doe weer mee aan een nieuwe prijsvraag,
verzin een antwoord waarmee ik mezelf uitdaag.
Want ik heb geen PS4 en ook geen 4D TV,
ik ben niet rijk, nee ik leef gewoon doorsnee.
Ik klaag; vroeger was alles leuker met de PC,
het was simpeler want alles was nog gewoon in 2D.
Maar de 2D trend komt vast nog wel eens terug,
en zo niet dan blijf ik gewoon bij 3D, stug.

Het is 2030 en ik ben zelf inmiddels te oud om te gamen,
mijn zoontje smeekt me om aan een prijsvraag deel te nemen.
Hij zegt dat je daar de nieuwe PS5 kan winnen,
het enigste wat je moet doen is een maf verhaaltje verzinnen.
Een TV bleek overigens niet inbegrepen,
de PS5 gebruikt daarvoor projectie technologie uit ruimteschepen.
Ik zeg hem dat ik hem wel zal helpen bij het invullen,
ik ben tenslotte nogal goed in het lullen.
Eindelijk is dan de slotzin aangebroken,
want mijn aardappelen zijn aan het overkoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik zal maar niet mee doen met de prijsvraag :p

Mijn persoonlijke driedimensionele visie is onbestaande. Zowel de roodgroen- als de shutter-techniek steunen immers op een dieptezicht dat men bekomt door de beelden van twee simultaan omgevingsbeeldenopnemende (3x woordwaarde in Scrabble!) ogen te combineren. Iemand die geen twee ogen tegelijk gebruikt, om wat voor reden daar ook - loenzen, éénogig of monoculair dieptezicht zoals ondergetekende - valt in elk geval uit de boot met deze technologieën. Daarnaast is er ook de onhandigheid dat men steeds een speciaal apparaat nodig heeft om de derde dimensie te beleven: een gadget die in den beginne geen verlet betekent maar de gebruiker op vrij korte termijn gaat doen afzien van deze technologie.

Het is trouwens niet de eerste keer dat 3D op de markt gebracht wordt. De principes bestaan al honderd jaar zelfs; met eerste video-experimenten al in de jaren 20 van de vorige eeuw. Sinds de jaren 50 wordt elk decennium wel eens een poging gedaan om de technieken te commercialiseren. Uit mijn kindertijd herinner ik Jaws in 3D; in de jaren 90 The Muppets in 3D; en in de noughties was het tijd voor Avatar in 3D.

De consument zal alweer afhaken omdat de driedimensionale illusie snel doorprikt wordt. Jawel: de illusie. Het is immers helemaal geen 3D. Zo komen we automatisch bij de toekomst van 3D: die ziet er goed uit, maar niet met de huidige techniek. Behoudens enkele experimenten met kristallen is men in de echte 3D nog niet opgeschoten. De dag dat dat we échte drie dimensionele beelden krijgen zal de consument massaal overstappen. Want wie wil er nu niet onder het rokje kijken van zijn favoriete actrice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medicalwaste
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 11:19
Omega wereldlanden

Er komt eens, in een land hier ver vandaan, een landje niet groter dan een vlieg op de kaart van de wereld. In dit landje leefden mensen die niet meer zelf hoefden te reizen, waarheen dan ook. Zij bleven hun hele leven op een en dezelfde plek staan vanaf het moment dat zij geboren werden. Zij zagen de hele wereld, aten elk gerecht dat ooit verzonnen is en leerden elke cultuur kennen die hun zonnestelsel en verder rijk was.
De mensen van dit landje, wisten dat zij hun hele leven alleen maar stonden, maar ervaarden heel andere dingen. Zo konden zij met hun hersens instructies geven aan de ruimte waarin zij stonden en ontstond er ineens een sportschool voor vechtsporten, terwijl zij een dag later een bezoekje deden aan de Eiffeltoren en de Mona Lisa bezochten in Parijs. Hun hersenen werden door de ruimte zo gestimuleerd dat hun lichaam nooit in verval raakte door het weinige bewegen. Binnen deze ruimte kon het voedsel alle vormen en smaken aan nemen maar was het altijd zeer gezond voor lichaam en geest. De ontlasting werd meteen recyclet om weer voor energie voor de ruimte te zorgen. De inwoners van dit landje waren zelfs zo intelligent en hadden zo’n goede conditie dat zij gebruikt konden worden voor alle denktanks van de hele wereld waarin zij leefden. Dankzij deze mensen ontstond er op de planeet waarop het landje zijn grond deelden met miljarden anderen wereldvrede, had iedereen te eten en een zeer hoog ontwikkelingsniveau. Zo hoog dat men niet langer sprak van eerste wereldlanden maar van omega wereldlanden. Door de ogen van deze mensen kennen wij nu de rest van ons heelal en hebben wij duizenden culturen ontmoet.
Om zo’n persoon te kunnen worden, is een zeer intensieve training in de 3D wereld binnen de familie nodig, zodat deze overgegeven wordt in de genen en dus in het nageslacht. Alleen degene die als nieuwgeborene deze ruimte meteen na de geboorte betreden, om er nooit weer uit te komen, zal dit leven kunnen overleven. Het is in deze wereld dan ook een zeer groot voorrecht als zijn of haar familie uitgekozen wordt om voor de komende generaties hun kinderen de 3D wereld in te kunnen sturen. De uitverkorenen zijn dan ook de nieuwe heersers van deze wereld, waar geen enkele andere hiërarchische formule meer bestaat. En zij leefden nog lang en gelukkig……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Leuke verhalen allemaal!

Mijn bijdrage:

Gisteren ben ik honderd en tien geworden, van mijn zoons heb ik een Sony Media-implantaat cadeau gekregen. Erg leuk allemaal en erg lief bedoeld, maar voor mij hoeft het allemaal niet meer.

Ik kon altijd goed meekomen met nieuwe technologie, ik heb het allemaal meegemaakt. De eerste hoofdpijn makende 3D televisies, brillen op sterkte met toegevoegde realiteit en holografische advertenties in de bushokjes. Ik weet nog dat iemand een toeval kreeg, toen hij zich niet op tijd realiseerde dat de passagier naast hem niet echt was, altijd vervelend die clippingfoutjes.

Even was er nog sprake van een verbod op het niet tastbare, dan zouden we weer moeten terugvallen op lage resolutie projectieschermen, maar minder dan honderd megapixels kon echt niet meer. Om nog maar te zwijgen over het banenverlies in deze miljardenindustrie.

Ook Defensie maakt veelvuldig gebruik van hologrammen. Iedere soldaat uitgerust met een holoprojector van Activision, heeft met een druk op de knop versterking van acht kameraden, die ieder hun eigen ding doen, maar niet voor vijandelijk vuur opzij gaan. Dat bedrijf deed vroeger iets met entertainment volgens mijn kleinzoon.

Hij doet namelijk aan Retro-gamen. Hij spaart en speelt oude computerspelletjes. Zijn oudste systeem is een Playstation 3, flink wat geld waard voor de liefhebber. Het is allemaal wat omslachtig, want de aansturing geschiedt met een apparaat, waarop nog diverse knoppen zitten. Hij heeft ook nog het verboden Nintendo-Sony Ooglaser Systeem. Het systeem dat je ogen detecteert en het beeld direct op je netvlies projecteert, zodat je geen last hebt van je omgeving. Jammer dat je er blind van wordt als je meer dan vijftien minuten per dag speelt.

Nu is er dus dat nieuwe Media-implantaat. Naast de hand-chip, en de twee carbon heupen die ik al heb, zit ik niet te wachten op nog meer gesleutel aan mijn toch al versleten lijf. De ingreep is weliswaar klein, maar zo'n ampul bij je hersenschors is toch vrij permanent en aansturing blijft draadloos. En hoewel draadloze verbindingen sinds WPA6 nooit meer gekraakt zijn, heeft deze oude man de versies daarvoor allemaal meegemaakt en ik geloof nog steeds dat alles gekraakt kan worden.

Herinnert niemand zich dan films als Matrix, Terminator 6 en Inception 3D Reloaded? Machines die de wereld overnemen!
Nee, mij krijgen ze niet, hier trek ik de grens. Dan is er straks tenminste nog één man die weerstand kan bieden!
--------
Ik heb als mail-subject de titel van de prijsvraag gegeven(Tweakers.net geeft übervet 3d-pakket van Sony weg)... achteraf hoop ik nu dat de mail niet in de spam zit.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaanplaat1
  • Laatst online: 15-05 21:39
Ik zal ook eens een gokje wagen.

To D of not 2D? That's the question.

In werkelijkheid is dit natuurlijk de vraag niet. Alles is in het 3D behalve TV en zelfs dat is nu aan het veranderen. De visie van de toekomst is het kijken in de verte. Nu helaas nog met bril, maar dat gaat allemaal veranderen. Zeg maar gewoon dat die brilletjes weg mogen.

Op je televisie zal in de toekomst een camera zitten, zodat je tv het beeld kan uitzenden richting jou via facetracking en dit voor meerdere personen tegelijk. No more sweet spots, just the right ones. Omdat dit een 3D camera zal zijn kan je in de toekomst realtime 3D chatten. Iemand aan de andere kant van de wereld verschijnt zo 3D voor je ogen.

In de nabije toekomst wordt 3D gecombineerd met sonarpulsen via speciale zenders op je plafon en zal het net lijken alsof je deze weergaves kan voelen. Dit allemaal via tactiele feedback. Games zullen je blijven verbazen door je mee te sleuren in het verhaal en je er letterlijk bij te betrekken. Kogels die om je oren vliegen en als je geraakt wordt voel je deze ook echt. Het interactief spelen met deze 3D beelden wordt dan werkelijkheid. Een nieuwe vorm van entertainment is aangebroken.

Het blijft natuurlijk niet alleen bij televisie. Ook je mobiel en zelfs je horloge zullen deze techniek gaan bevatten en je leven naar een nieuwe hoogte brengen. Navigatie in de bergen zal nooit meer hetzelfde zijn. Het weerbericht wordt nog dynamischer door de verschillende luchtstromingen weer te geven in 3D. Zelfs je badkamer zal 3D gaan bevatten. Stel je voor dat je baard geschoren moet worden volgens die speciale haarlijn. Je spiegel projecteert gewoon het gedeelte wat geschoren moet worden op je gezicht. De mogelijkheden zijn eindeloos zolang je het maar kan bedenken.
In de toekomst zal het allemaal anders zijn, maar zeker is wel, niets is meer 2D.

Veel leesplezier.

May the best man win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafader
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 12:08
zHehe heb een beetje het ideocracy idee gebruikt " and ran with it"

Inzending:

De toekomst van 3d? Die ziet er als volgt uit: Kleine

projectoren achter onze netvliezen die alles projecteren

op de brillen die we dragen omdat De zon te fel en krachtig is geworden voor het menselijk oog.

Krachtige processoren worden aangedreven door ons hart. En Belagrijke PC onderdelen vervangen Organen die onnodig zijn.

De temperatuur word geregeld door ons eigen menselijk lichaam. Aanpassingen worden gedaan door een BIO-Informaticus. Die dit op zijn beurt weer geleerd heeft via deze 3d technieken.

We zijn allen bovegemiddeld intelligent en hebben alle belangrijke ervaring in 3D kunnen her ervaren.

We zitten voornamelijk binnen en de beelden worden direct op ons netvlies geprojecteerd.

Dit alles kunnen wij besturen met een interface die Bil gates nog ontwikkelde vlak voor hij een enorm pijnlijke dood stierf.

Omdat elk oog zijn eigen projectortje heeft, Worden de beelden levensecht Door de bril in het spectrum

Van je gezichtsveld geprojecteerd. In feite kun je jezelf vastbinden op een stoel en kun je nog steeds Omhoog kijken naar het stukje entertainment dat

Op je netvlies geprojecteerd word en genieten met volle teugen. Met 1 dubbele oogwenk kun je de projectie op pause zetten en in 1 van onze donkere Hollen die dan puur worden ingericht op comfort.

Zo is het lekker donker. Zijn de ramen zo dik dat de zon niet meer schadelijk is, en kun je deze lichtdoorlating zelf regelen door je ogen toe te knijpen of ze wijd open te sperren.

Alles is zo ontworpen dat we bijna niks meer hoeven te doen. Het voedsel dat we eten zit vol met de bouwstoffen die we nodig hebben. Maar het ziet eruit en smaakt zoals hetgene waar je op dat moment zin in had.

Ook dit dankzij de 3d projectie technieken die achter onze ogen schuilt

Games worden gespeeld met Dummy guns en Human interface controllers. Zo kun je je vingers als een kleuter op een pistool laten lijken en het zo als gun gebruiken ook kun je alle harde waren die je op dat moment in huis hebt mits ongeladen ook gebruiken om iemand een lekkere, nooit zo gewelddadig realistische doubletap in de nieuwe Medal for Duty : Oldschool Warfare.

Of keihard door het Voormalige New york heenscheuren in de beste auto’s aller tijden in de cockpit die standaar word geleverd als je aangeeft dat je daar interesse in hebt.

Mijn visie op de toekomst van 3D in een vergevorderd stadium.

Was getekend.

Hopelijk de nieuwe bezitter van dit Sony systeem.

Deze student heeft geen eens geld voor een ps3 laat staan een TV die 3D kan ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzie2478
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-11-2022
Harde feiten opsommen leek me niet zo leuk, bij deze een sfeerbeeld van een zondagmorgen
binnen hier en 15 jaar :-)

De duisternis verdwijnt na een korte laadpauze. Je ziet een levensechte dojo.
Je beweegt je hoofd rond en de scene verschuift alsof je echt rondkijkt.
In het midden van de mat bevindt zich jouw tegenstander, zwaar ademend en volledig opgewarmd.
Links van jou roept er iemand iets. Blijkbaar wil deze man dat je die kerel neer probeert te slaan.
Je nadert het midden en ergens klinkt een startsignaal.

Onmiddelijk vliegen de vuisten richting je lichaam.
Je beweegt je hoofd krampachtig naar links en naar rechts om ze te ontwijken.
Je kijkt naar beneden en ziet een vuist in je maag verdwijnen. Het beeld wordt even wazig.
Je geeft een oerkreet en zwaait wild om je heen.
Je tegenstander is even van slag en lijkt je volgende move af te wachten.
Met meer zelfvertrouwen probeer je een round-house kick.
Veel te traag, je tegenstander glimlacht. Niet snel onder de indruk blijkbaar.
Gelukkig heb je een optie waardoor je bewegingen sneller worden dan je in werkelijkheid beweegt.

Je drukt op die knop.

Alles vertraagd... je tegenstander lijkt te bewegen al s in die cult film van lang geleden.

Pijlsnel volgen jouw vuistslagen elkaar nu op zonder dat hij de tijd krijgt om te recupereren. Hij wankelt even. Je grijpt je kans en haal je beste Chuck Norris immitatie boven.
Met een zwaai maai je zijn benen van onder zijn lichaam weg en gaat hij hard neer. Punt voor jou!
Een reusachtig score bord verschijnt uit het niets voor je neus en toont hoeveel schade beide spelers hebben ondergaan. “Nog eens spelen?” staat er onderaan maar je legt je hand op het “Nee” vlak.

Je neemt je draadloze Sony VR bril af en kijkt voor jou, net op het moment dat je vader hetzelfde doet.
Je staat in de lege garage tegenover elkaar te hijgen.

“In het echt zou ik je wel 10 keer sneller kunnen verslaan!”, mompelt hij gefrustreerd, terwijl hij kwaad naar moeder gaat die glimlachend de wedstrijd had gevolgd op de video wand in de keuken.

Je zet je bril weer op en besluit met een paar vrienden om te voetballen in Camp Nou Extreme.
Naar het schijnt komen echte voetbal scouts incognito hier om nieuwe talent op te sporen.

Toch maar eens die omhaal boven de matras proberen?

Einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcdvt
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 16:19
Mijn 3d-visie:

De toekomst van 3D gaat naar mijn mening meerdere vormen aannemen. Het streven naar betere benadering van de werkelijkheid zal steeds verder gaan maar zal toch grenzen tegenkomen, tenzij we uiteindelijk een echte holodeck kunnen bouwen.

Wat mij op de kortere termijn wel haalbaar lijkt is het door een computer laten besturen van je lichaam. Hoe je dit technisch het beste kan uitvoeren laat ik even in het midden, maar denk aan een ruggenprik achtige blokkade welke je eigen invloed op je spieren tegenhoud. Een pak welke je spieren kan aansturen , en je alles kan laten doen waartoe je lichaam fysiek instaat is. Laat vervolgen via eenvoudige interactie met de computer, of meer als een soort attractie je lichaam besturen door deze computer.

Het doel van dit alles is het mogelijk maken om bijvoorbeeld als een professionele Super G skiër met 100 km/h een berg af te dalen zonder dat je enige ski ervaring hebt. Natuurlijk allemaal binnen de grenzen van je eigen fysieke kunnen. Stel je de mogelijkheden maar eens voor!

Dit lijkt me de optimale benutting van de 576 megapixel resolutie van het menselijk zicht, en dus in 3D. Met nota bene de vrijheid om te focussen op dichtbij of veraf.

• jeffekel1
  • Laatst online: 09-04 22:57
dit is mijn stukje over 3d en de toekomst:

Ik denk zo,n 3 jaar geleden hadden we met de gehele familie een huisje gehuurd

,waar ik in een huisje van staatsbos beheer voordat we gingen wandelen

prachtige natuur 3D-foto,s kon bekijken waar ik zeer van onder de indruk was.

Het waren van die kastjes waarmee je met een knopje de volgende foto kon bekijken

Ik ben altijd al geïnteresseerd in games en films geweest en dacht toen al wat zou dat indrukwekkend zijn om in 3D een film te zien of een game te spelen ,en dacht toen dat is echt iets voor de toekomst

waar ik denk waar het heen zou gaan in de toekomst is het volgende:

ik denk dat 3D voor de grote doorbraak wel nog wat tijd nodig heeft maar dat het net zo normaal gaat worden als de ‘Kleuren’-televisie

ook denk ik dat televisie er een grote broer bij gaat krijgen en dat is de 3D transparant video-bril

zoals het wordt al omschrijft een bril waar je dus doorheen kunt kijken en waar beeld materiaal op toegevoegd kan worden ,wat hiermee bereikt kan worden is in mijn ogen zeer uniek

een mix van virtuele wereld en echt door elkaar heen , de toepassingen zijn eindeloos

denk bijvoorbeeld aan het kijken van een favoriete serie in de sportschool op een scherm waar je maar wilt of videobellen in de trein waarbij je degene “echt” voor je ziet

en ook zakelijke toepassingen zijn erg welkom denk aan een werktekening of een 3d bouwtekening

je kunt natuurlijk ook door een nog te bouwen ruimte heen lopen waarin je je nog te plaatsen nieuwe keuken kunt bewonderen en ga zo maar door

het leuke is natuurlijk dat je in de echte wereld dus dingen zou kunnen toevoegen die er helemaal niet zijn ,ik denk daarmee ook dat er iets nieuws gaat komen in de vorm van gadgets

stel je bent gek op de smurfen en je installeert bij jou het smurfen pakket ,wat er gebeurt is het volgende je ziet waar je ook kijkt zo nu en dan een virtuele smurf toegevoegd aan de werkelijkheid

hier houdt mijn fantasie een beetje op het laatste wat ik nog kan bedenken is dat je met elkaar kunt ‘connecten’ zodat jij de zelfde smurf ziet als dat ik zie

maar goed we gaan het vanzelf zien wat de toekomst voor ons in Petto heeft

de tijd zal het ons leren ..

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Vooruit, na het zien van al dit leuke leesvoer, mijn bijdrage.

Sam gooide walgend zijn kaarten weg. “Alweer zo’n kutflop,” dacht hij. “Nog een paar handen dan.” Sam gooide de big blind op tafel en pakte zijn kaarten op. Schoppen 5 en harten 7, weer de moeite niet waard. Gefrustreerd gooide Sam ze weer weg, nadat een medespeler geraised had. Met een woeste veeg verdween de projectie van de pokertafel uit de kamer. Met een snelle beweging van zijn hand riep hij het MS3DN programma op, wat vervolgens volledig op de muur van zijn woonkamer werd geprojecteerd. Door naar John te wijzen en zijn avatar naar zich toe te trekken hing er na enkele seconden een levensgroot hoofd van John boven de salontafel. “Hey Sam, alles chill?” Vroeg John. Sam bleef zich verbazen over de kwaliteit van de hedendaagse 3d projectie en positionele audio. “Nee man, de kaarten zitten niet mee vandaag. Zin om een potje te knallen?” Vroeg Sam terwijl hij liefkozend over zijn RayGun™ 2k20 wreef. “Altijd!” reageerde John enthousiast, “ContraStrike of Outdated Warfare?” “Nee, laten we weer eens Real Tournament 2025 spelen,” zei Sam. “Prima! Maar ik moet hem nog wel even downloaden, heb je een paar seconden?”

Zo gezegd, zo gedaan. Na enkele ogenblikken waren Sam en John ingespannen aan het schieten. De kogels en lasers vlogen Sam letterlijk om de oren, althans, de projecties daarvan, door de hele kamer geprojecteerd door zijn gloednieuwe multibeam system. Na geruime tijd gespeeld te hebben keek Sam eens op de klok. “Fuck man! Is het alweer zo laat? Ik moet nog boodschappen doen. Spreek je later Johnny!” Met een druk op de muisknop zette hij zijn systeem uit. Sam liep naar de keuken om zijn boodschappenlijstje en tas te pakken.

Eenmaal buiten liep Sam enkele straten verder naar de dichtstbijzijnde supermarkt, sinds de invoering van het prijsuniformiteitsprotocol maakte het niet meer uit naar welke supermarkt hij ging, ze waren allemaal even duur. Sam liep de hoek om en schrok zich wezenloos toen er een grote hand uit de muur leek te komen om hem te grijpen. Hij realiseerde zich snel dat het een van de nieuwe 3d billboards was. “Ze nemen pakkende reclame tegenwoordig toch iets te letterlijk.” Dacht Sam.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Damn heb in dan als enige een puur bullshit verhaal bij elkaar geluld lol,

Alstu.

Een verhaal over de toekomst van 3D, nou ik ga er ten eerste niet al te serieus op in, Die berichtjes krijgen jullie toch al honderden. Maar hoe spring ik eruit? Tussen al die “pr” praatjes van de vergevorderde tweakers. Het lijkt me geen pretje om 100'en inzendingen te gaan zitten lezen, alhoewel het is maar net hoe je ze brengt. Ik heb overigens ook geen Typo-fettish, maar ik doe mijn best. Maar nu? To the point!

Momenteel zie ik 3D als een “gimmick” jawel super vet maar onbetaalbaar voor de gemiddelde consument/student (ja dat is een geval apart).
Een bioscoopje pikken met 3D is gewoonweg super, films van Toy story 3 tot AVATAR, ik heb er enorm van genoten.

Maar de toekomst? Die ziet er gruuuuuuuwelijk uit, zonder knullig plastic rommel frot brilletje. Volledig in de game of film worden opgezogen door cyberspaceinternet3D, zoals het tien jaar geleden zou hebben geheten. Damn zie je het al voor je, een volledig holografisch schild om jezelf heen om die k*t plasma-nades in Halo (sorry Sony) te ontlopen, of horde's zombies om je heen in een of andere horror game. Maar shit he, krijgen we hier geen forse trauma's van? Dagen lang wakker liggen van die klote boomers die me keer op keer onderkotsen, of ge-owned worden door een grunt? Nah in de toekomst worden we bikkelhard, en komen de vrouwen er eindelijk achter dat ze de “controller” beter kunnen laten liggen en zich beter bezig kunnen houden met de afwas en het strijken van onze blousjes.

Wat films betreft? Die gaan we opnieuw beleven zoals nooit tevoren, Scheuren in Mustangs uit Gone in 60 seconds. Zombies neerhoeken in 28 days later. En natuurlijk pronte borstjes van de James Bond babes in “onze” handjes.

Maar om nu te stellen dat echt alles er beter op word? Ik weet het nog zo net niet. Als ik nu gewoon een mooi setje thuisgestuurd krijg kan ik me in ieder geval vast goed voorbereiden op de toekomst, en zijn jullie voorlopig even van mijn geflame af.
Maar gruwelijk of niet, sterke verhalen over de evolutie van 3D voor mijn kinderen zal ik over 15 jaar vast wel hebben.

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-08 15:57
Tja... als je wat tijd over hebt op een hotelkamer dan verzin ik zoiets - redelijk ruw and amper aan geschaafd:

De wereldenergiebehoefte is inmiddels zo groot geworden dat door de vervuiling van auto uitlaatgassen en fabrieken die stroom genereren om onze consumptiezucht bij te houden, ervoor hebben gezorgd dat het normale leven zoals we dat kenden in 2010 nog maar lijkt op een mooie droom. Auto’s op fossiele brandstoffen mogen al 20 jaar niet meer worden gebruikt. De verhalen van vroeger over auto’s als een statussymbool klinkt mijn generatie belachelijk in de oren! Het klinkt meer inefficient zoals iedereen kris-kros door en langs mekaar crosste!

En vrijheid – wat is vrijheid als je 12 uur in een idioot kleine auto moet zitten om van bergen te kunnen genieten? Mijn pa en ma begrijpen de nieuwe vrijheid niet! Zo snel als ik zelf mijn ReLiG (Real Life Generator) kan bedienen suis ik van de top van de Mont Blanc, of drink en proef ik een koud biertje in hip Frisco of duik, voel en zie de wonderen van the Great Barrier Reef. Wat is er nog echter dan zien, voelen, ruiken, horen – dus PROEVEN van alles wat de wereld mij te bieden heeft met mijn ReLiG? Waar ’t allemaal begon? 3d films en simpele spelletjes – grappig hoe de wereld kan veranderen door iets waar niemand in gelooft. Zoiets als Galileo en Einstein... zo hebben wij - de pioniers van 3D zich ook gevoelt. Niet begrepen door een wereld die zijn eigen behoeften niet begrijpt! En zie wat er van komt!

Alhoewel de aanloop wellicht ook anders had gekund, kan ik mij een wereld zonder ReLiG niet voorstellen. Het oppervlakkige van de buitenkant van de mens is minder belangrijk dan vroeger – wat je kan en wie je bent kun je niet veranderen, hoe je eruit ziet is maar een avatar in deze wereld. Die avatar is uiteraard zo echt als ikzelf, alles wat hij is ben ik maar ik ben meer dan hij. Vandaag ben ik de stoere en coole dude in de bar, flirtend met een leuke dame aan een andere tafel en morgen ben ik de computer nerd die mijn vrienden en familie helpt met de wonderen van de ReLiG.

Oh ja, dat was ik vergeten te vertellen – ik ben de mede-bedenker-oprichter van de ReLiG! Oorspronkelijk was dit de Real Life Generator Ionizer – ReLiGIon afgekort – maar deze naam was helaas al bezet. Maar ook ik denk dat we met de ReLiG nog heel ver gaan komen.... ook wij veranderen de wereld!!

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Hierbij mijn inzending. Ik heb gekozen voor een stripverhaal van natuurlijk maximaal 400 woorden. Hebben anderen trouwens een ontvangstbevestiging gehad? Mij mail doet de laatste tijd raar. Emailadressen krijgen soms rare tekentjes. Daarom twijfelde ik aan de overdracht van het bestand. Succes allemaal!

Afbeeldingslocatie: http://img826.imageshack.us/img826/2402/visieop3ddoormichielvzv.jpg

Excuses voor het formaat O-)

[ Voor 61% gewijzigd door michielvz op 23-09-2010 22:16 ]

• pberchum
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-07 15:06
Leuke prijsvraag! ik vraag me af wie van de deelnemers de prijs nog in zijn huiskamer heeft staan als zijn/haar visie werkelijkheid is. Wellicht hangt ie dan in de garage ;)

Maar goed, ik heb ook maar eens een poging gewaagd:

26 april 2015, de lente begint nu echt door te breken als ik lekker in het park aan het wandelen ben. Opeens herinnert mijn 3D smartphone mij aan mijn volgende afspraak door een belletje voor mijn ogen te laten rinkelen. Ik haast mij naar de kroeg, waar ik een biermenu voorgeschoteld krijg op de gloednieuwe iPad3D. De biertjes zweven aanlokkelijk boven het scherm en ik draai snel door de 3D biercarrousel naar de witbiertjes. Als mijn afspraak binnen is gekomen praten we wat over koetjes en kalfjes, totdat hij mij zijn nieuwe auto wijst die op de stoep staat te fonkelen. “Met Tomtom 3D” zegt hij nog, maar ik hoor het al niet meer, want ik sta al buiten te kwijlen. Snel neem ik met mijn augmented reality app een foto van zijn flitsende bolide. Zo, nu kan ik thuis op de bank de auto nog eens rustig van alle kanten bekijken. Na nog wat gezellig geklets besluit ik dat het tijd is om naar huis te gaan. Ik roep de ober en vraag of ik hier al kan betalen met die nieuwe 3D technologie die een scan van mijn (unieke) oorschelp maakt. Helaas, wel al aangevraagd maar nog niet geleverd. Dan maar gewoon ouderwets betalen met mijn geïmplanteerde pay-chip.

Thuis aangekomen kruip ik op de bank en pak mijn smartphone om even lekker te surfen voor ik eten ga koken. Automatisch wordt de content van mijn smartphone gesynchroniseerd met mijn home-server en voor ik het weet zit ik te staren naar de ruimte boven mijn interactieve salontafel naar de 3D brochure van die geweldige bolide. Mmm, de auto ziet er van de zijkant fantastisch uit, maar als ik het hologram doordraai naar de achterkant ben ik toch enigszins teleurgesteld. Niet echt mijn ding. Opeens lijkt de auto op te lossen in de lucht en verschijnt een 3D beeld van mijn moeder boven de tafel: een 3Doip call, daar heb ik echt geen zin in, maar goed, ik besluit toch even mijn moeder te woord te staan. Kan ik haar meteen vragen naar dat geweldige recept van die gestoofde eend. Al snel zweven de ingrediënten van de gestoofde eend mij om de oren. Het water loopt me nu al in mond. Ik wuif mijn moeder weer de salontafel in en begeef me naar de keuken om te koken. Nu alleen nog een 3D kok…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de valreep dan toch ook maar mijn inzending in de stijl van een nieuwsbericht:

3d industrie krabbelt langzaam weer overeind

Door MC, woensdag 23 maart 2020 16:10
Submitter: MC, views: 26.058

Het einde van de zware jaren lijkt nabij voor 3d televisie. Met de publicatie van de verkoopcijfers over 2019 van vorige week lijkt een einde te zijn gekomen aan de discussie of de sector er ooit weer bovenop zal komen.

De in 2010 doorgebroken techniek kreeg snel na introductie te maken met stijgende prijzen en wereldwijd dalende verkopen. Toenemende schaarste van diverse metalen waaronder zeldzame aarden, de verzamelnaam van zeventien zware scheikundige elementen, dreven de prijzen sinds 2007 structureel omhoog.

Indium, gallium, hafnium en metalen behorende tot de Lanthaniden, essentieel voor de productie van LCD tv’s en met name 3d tv’s, voerden de lijst van meest schaarse metalen aan. In 2012 schroefde China, destijds verantwoordelijk voor 70% en 95% van de productie van o.a. indium en zeldzame aarde, de export terug naar 10% ten goede van de binnenlandse markt. Kort hierna bereikten de prijzen van 3d tv’s astronomische hoogten en daalden de verkopen met 95% in 2012.

3d is hiermee de eerste technologie waar het succes niet bepaald werd door de acceptatie van de consument, maar door het handels nationalisme van China enerzijds en de schaarste van benodigde grondstoffen anderzijds.

In januari 2013 begonnen de grote elektronica producenten met een gezamenlijke campagne om o.a. afgedankte 3d tv’s en gewone LCD schermen in te leveren bij speciale recyclepunten tegen een vergoeding die kon oplopen tot $145. Door de gestegen grondstofprijzen werden afgedankte Amerikaanse mijnen heropend maar het zou tot 2017 duren eer de mijnen een noemenswaardige productie bereikten.

Onderzoekers van M.I.T en TU Delft ontwikkelden in 2016 methoden om met vrijer beschikbare metalen dezelfde onderdelen te produceren. Het was de doorbraak waar de industrie op hoopte waardoor de terugkeer van 3d tv werd aangekondigd. Het zou echter tot juni 2019 duren voordat de grote merken nieuwe modellen aankondigden.

Ondanks recente successen gaat de 3D-televisie een zeer onzekere toekomst tegemoet. De zeer afwachtende houding van grote filmstudio’s na de instorting van de markt in 2012 kan er voor zorgen dat het herstel pril zal zijn. Desondanks hebben diverse gamestudio’s al 3d ondersteuning aangekondigd voor games zoals Killzone 5 en Gran Turismo 6. Sony’s nieuwste console, de PSix, zal d.m.v. een update dit najaar 3d ondersteuning krijgen. 3d is daarmee terug van weggeweest maar nog niet het succes waar de producenten op hadden gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arstyle
  • Laatst online: 25-12-2022
en wanneer is de prijs uitrijking ik ben wel benieuwd wie er gewonnen heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 12:29
Erg leuke prijsvraag, zeker met de bijbehorende prijzen! Dit kon ik natuurlijk niet links laten liggen dus bij deze mijn bijdrage. Ik heb ervoor gekozen een sfeerschets te geven van een dag, ergens in de toekomst.

Ik druk op de powerknop en begeef me in luttele seconden op een tropisch eiland. Palmboombladeren zwieren rustig op het zachte zeebriesje en laten een dansend geheel van schaduwen zien op het stukje strand naast mijn ligstoel. Geluiden van zeevogels, golven die breken in de branding. Spelende kinderen duw ik met een druk op de volumeknop naar de achtergrond: even helemaal zoals ik het wil. Ik pak mijn virtuele boek en verdwaal in een spannend verhaal.

Een klein uur laten spatten de sneeuwvlokken langs mijn gezicht en een snijdende wind giert brullend rond mijn hoofd. Rakelings scheer ik op mijn snowscooter langs takken en stronken door de schemerende bossen van een sneeuwlandschap. Als ik een bocht net te ruim neem haalt mijn virtuele tegenspeler me in. Het laatste stuk van het parcours zie ik geen mogelijkheid om er nog langs te komen, en als de slechte verliezer die ik ben geef ik op: select, end game.

Genoeg ontspanning deze middag, en nog wat tijd over om me met serieuzere zaken bezig te houden. Ik log in op de 3D-werkplek en groet mijn collega's op kantoor; even kijken hoe de zaak er vandaag bij staat. Ik loop een rondje langs de accountmanager, telefonistes en verkopers en maak hier en daar een babbeltje. Even m'n gezicht laten zien kan geen kwaad. Al is het dan mijn vrije dag, een grote moeite is het niet.

Ik doe nog even de laatste boodschappen in de 3D-super. Ik zoek de mooiste stukken fruit uit, een lekker mals biefstukje en kijk nog wat rond bij de desserts. In een mum van tijd ben ik klaar en reken ik af. Over twee uur staat de bezorger voor de deur met m'n boodschappen.

Bereiden is een makkie met de 'koken voor beginners 3D laag' en het eten smaakt dan ook heerlijk. Even uitbuiken kan nog voor ik met mijn vrienden heb afgesproken. Vanavond staat een trendy café in het altijd bruisende Tokyo in de planning waar we veel goeds over hebben gehoord. Met een reistijd van enkele milliseconden zit ik aan de bar. Verhalen worden verteld en er wordt gelachen en gedronken. In de late uurtjes besluit ik mijn vrienden een goede nacht te wensen en zelf het bed in te duiken.
Moe van de intensieve dag zet ik de powerknop uit, en al snel droom ik verder over de toekomst.

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Wanneer is idd de uitslag?:)

Dit was mijn inzending:

In 2030 onstond een ware revolutie met de introductie van 3DWall schermen. Dit zijn 3d-beeldschermen waarvan de kleurweergave en 3d-scherpte zo perfect is, dat je niet meer weet of je door een raam kijkt, of naar een beeldscherm. In je eigen huiskamer kun je een 3DWall installeren, waarmee je je waant op de 100'ste verdieping van het Empire State Building, of op een tropisch eiland in de oceaan. Er zijn ontelbare lokaties om uit te kiezen.

Daarnaast is Augmented reality iets waar we niet meer zonder kunnen. Door een Augmented reality bril op te zetten komt er een virtuele laag over de werkelijkheid. Deze bril heeft alle taken overgenomen van je telefoon. Naast functionele apps, zoals een routeplanner met markeringen op de weg, of Nederlandse ondertiteling als je met buitenlanders praat, zijn er ook duizenden onzin apps om te installeren. Lucy-in-the-Sky is een populaire applicatie. Alles wat je ziet vervormd, en krijgt grappige kleuren. Ook de Terminator-App is populair. In retro stijl krijg je in groene lettertjes informatie over alles waar je naar kijkt.

Afgelopen jaar is de Playstation 6 uitgekomen. Hij is compatible met een 3DWall, maar je kunt hem ook aansluiten op je Augmented reality bril. Niet alleen zijn alle games fotorealistisch, ook de kunstmatige intelligent in bijvoorbeeld Grand Theft Auto 7 is zo goed dat je kunt praten met alle karakters. Waarbij vroeger GTA nog echt een schietspelletje was, zijn nu ook people-skills belangrijk geworden. Je hebt in GTA als taak om je op te werken binnen de mafia, waarbij je sociale skills het verschil maken tussen leven en dood.

Wat een ontzettend succes is is de Playstation RealWorld Avatar. Bij je Playstation 6 kun je een motioncapture pak aanschaffen. Daarmee kun je inloggen op een RealWorld Avatar die zijn verspreid over populaire toeristen hotspots wereldwijd. Vanuit je huiskamer kun je jouw Avatar aansturen om rond te lopen bij de Egyptische pyramides, te duiken bij Great Barrier Reef, en binnenkort worden ook RealWorld Avatars geplaatst op de maan.

Een keerzijde aan deze technologische ontwikkelingen is er ook. Wereldwijd heeft de toeristenindustrie te lijden onder de flinke afname van het aantal vakantiegangers. De branche kampt met een blijvend overaanbod aan hotelkamers, en veel restaurants hebben hun deuren al moeten sluiten. Sommige bedrijven zien nieuwe kansen, zoals het London Eye en het Natural History Museum in Londen die sinds deze maand ook toegankelijk zijn voor Avatars.

• Daan S
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 09:52
En hier is mijn bijdrage:
Bijgaand mijn visie op de ontwikkeling van 3d
In 2010 kwamen de eerste 3D televisies op de markt. Deze televisies waren echter geen succes:
• Elke fabrikant had een eigen systeem ontwikkeld, waardoor de 3D bril van het ene systeem niet werkte op een ander systeem.
• Brildragers werden gek van het dragen van een dubbele bril.
• Mensen die geen tv keken, maar wel in de buurt van een 3D tv zaten kregen koppijn.
Deze generatie 3D bleek een hype van korte duur. De brilletjes verdwenen na korte tijd in een la en iedereen keek weer 2D.
In 2012 kwam de echter doorbraak met de eerste draadloze 3D headmounted display van Sony. Doordat het beeld rechtstreeks op het netvlies van beide ogen geprojecteerd werd, was de illusie compleet. De eerste aankondiging werd lauw ontvangen als het zoveelste gadget wat snel weer vergeten zou zijn. Wat op dat moment nog niemand besefte, was dat dit apparaat nog slechts een eerste rimpel van een complete revolutie was.
Kinect van Microsoft was een succes, maar dit apparaat brak alle verkooprecords met kerst. De illusie was zo perfect dat er begin 2013 wetgeving in Amerika kwam die te realistische beelden verbood. Helaas voor de puriteintjes in Amerika was de rest van de wereld daar niet van gediend en gingen de ontwikkelingen buiten Amerika gewoon verder. Na drie jaar verdween deze wetgeving geruisloos van tafel.
Philips en Sony sloegen in 2014 keihard toe met de introductie van het Home Reality System, de eerste VR systemen voor thuis. Op de dag van de wereldwijde introductie stonden er voor elke winkel rijen. Iedereen wilde het systeem bestaande uit een headmounted display en koptelefoon. Door het systeem werd het beeldscherm overbodig. Vijf jaar later werden de eerste implantaten gepresenteerd. VR werd toen al gebruikt bij films, tv uitzendingen, navigatie systemen, operaties, en games.
De actiegroep PFR (People For Reality) werd in 2015 opgericht. Oorspronkelijk was hun missie iedereen bewust te maken van de gevaar dat kinderen niet te veel blootgesteld mogen worden aan VR. In 2016 radicaliseerde de groep en werd de eerste aanslag gepleegd op een verkooppunt van VR apparatuur. De groep bestaat nog steeds, maar heeft zich afgezonderd van de rest van de wereld.
VR & RR (Virtual Reality & Real Reality) integratie zal in de toekomst nog verder gaan met de toevoeging van geuren en aanraak sensaties. Het schijnt dat de eerste prototypes hiervan al getest worden.

• Giant87
  • Laatst online: 13:28
Ploatjes kieken

3D is hip en 3D is leuk, maar voor hoe lang nog? Ik gok dat we binnenkort niet meer zonder kunnen, want de mogelijkheden zijn eindeloos. Tenslotte gaat 3D verder dan een filmpje kijken of een spelletje spelen. Kijk eens verder dan die kijkhoek, en waag je op ongebaande paden!

Neem bijvoorbeeld Augmented Reality in gedachten. Augmented Reality kan vertaald worden als “Toegevoegde Werkelijkheid”, het toevoegen van informatie aan de werkelijkheid. Hou die gedachte vast en voeg daar een snufje 3D-beeld aan toe. Zie je het al voor je? Nee? Ok, laat ik je helpen.

Wat denk je van een operatiekamer waar de chirurg de robotarm bedient terwijl hij zelf met zijn 3D bril je virtuele hart van alle kanten onder de loep neemt. Tegelijkertijd krijgt hij live in beeld informatie te zien over al je vitale organen en ziet hij waar de belangrijkste aders lopen. Een exploded view van je hart, het moet niet gekker worden!
Maar voordat de chirurg de robotarm de opdracht geeft om de gewenste ingreep daadwerkelijk uit te voeren, probeert hij deze eerst zelf uit, virtueel, dat wel. In beeld krijgt de chirurg aanwijzingen te zien zodat hij de handelingen in de juiste volgorde uitvoert en eventuele risico’s elimineert.

Ok, misschien was dit voorbeeld wel een beetje een “ver van je bed”- show. Laten we het dan eens over die slaapkamer van je hebben. Zojuist heb je de nieuwste woonbrochure in je mailbox ontvangen, en uiteraard heb je deze direct eens uitgeprobeerd. Huh wat, ”uitgeprobeerd”!? Ja, want je kan die digitale brochure gewoon in je smartphone inladen. Daarna selecteer je een mooi kingsize-bed uit de brochure en kijk je door de camera van je smarthphone door je kamer. Het bed wordt als 3D model in je eigen kamer geplaatst, best leuk toch, virtueel inrichten? Je slaat het gecombineerde plaatje op en stuurt hem door naar je vriendin, maar voor de zekerheid stuur je ook een roze variant van het bed mee. Wat zou zij er van vinden?

3D is hip en 3D is leuk, maar 3D is vooral een verrijking. Een verrijking van de werkelijkheid wanneer het gecombineerd wordt met al die andere nieuwe technieken waar we steeds meer over horen. Open je ogen en je zal zien!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

Nou, dan ook maar mijn bijdrage:

===
Op de Dam in Amsterdam, in de schaduw van het nationaal monument, staat een telefooncel. Geen nieuwe telefooncel, maar zo‘n ouder model, een stille getuige van een andere tijd, waarin een scholier een kwartje in de telefoon worp om zijn moeder te laten weten dat ie vanavond later naar huis zou komen. Terwijl Annelies thuis op de bank de afstandsbediening een mep geeft, loopt ze vanuit die ouderwetse telefooncel de dam op. Een paartje toeristen kijken even vreemd op als ze Annelies in pyjama en met grote bril voorbij zien lopen, en halen hun schouders op. "Only in Amsterdam.." hoort Annelies ze mompelen en drentelt vrolijk verder richting Damstraat.

Ze verslikt zich in haar chocolademelk en sproeit de melk in bruine druppeltjes over de salontafel en de Dam als een stille maar snelle auto met geblindeerde ramen met piepende remmen voor haar neus tot stilstand komt. De man die rustig uit de auto stapt poetst de chocolademelkregen van de auto en opent vervolgens de deur, waar een goed-uitziende man Annelies met een nonchalant gebaar uitnodigt op de achterbank plaats te nemen. Ze knijpt de afstandsbediening stijf in haar hand en stapt in de auto, die er meteen vandoor knalt. De man op de achterbank lijkt vriendelijk en biedt Annelies een zakje popcorn aan, dat ze voorzichtig glimlachend aanneemt. "Eh, hallo", zegt ze terwijl ze een hap neemt, "waar gaan we eigenlijk naar toe?". De man antwoordt niet. In plaats daarvan schrijft hij een paar woorden op een briefje. "Hold on to your glasses and press OK". Annelies kijkt de man met een groot vraagteken aan.

Als de man volhoudt, beweegt Annelies langzaam haar hand naar boven en pakt haar bril stevig vast, terwijl ze op de afstandsbediening op OK drukt. Onmiddelijk maakt de auto een zwiep en ze ziet de telefooncel weer levensgroot opduiken. Al ziende dat een botsing niet meer ontwijken valt, duiken de drie inzittenden hun armen voor hun gezicht terwijl de popcorn door de kamer vliegt. Annelies knippert met haar ogen. Het perspectief is veranderd. Ze kijkt weer uit het raam van de telefooncel, de Dam op, maar nu wat wazig, er lijkt iets met haar bril aan de hand te zijn. Ze zet hem af en ziet dat er wat ingegraveerd staat. "Demo version", leest ze langzaam. Annelies zucht en legt de bril op tafel en zet de TV uit. "Toch maar eens die DVD kopen.." 

===

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• p0st
  • Laatst online: 08-09 12:22

p0st

Dutch Reefer

Dan plemp ik mijn bijdrage er ook maar bij, ben echt benieuwd wie er gaat winnen, er zitten echt hele goede verhalen tussen hier!!!

03:00 - Voorzichtig kijk ik om de hoek van het pakhuis, terwijl regen zachtjes op mijn zwarte jas druppelt. Op ongeveer 5 meter afstand zie ik een beveiliger staan, die zuchtend op zijn horloge kijkt. Ik voel mijn hartslag sneller gaan, en pluk uit mijn achterzak de Analys3d, welke ik op de beveiliger richt. Met een zachte lichtpuls verdwijnt de beveiliger en realiseer ik me dat Mark gelijk had, ze gebruiken inderdaad 3d-modellen om het pakhuis te bewaken. Enigszins gerustgesteld sluip ik naar de deur waar zojuist het hologram van de bewaker stond, en voel aan de deurklink. Deze geeft mee, ongelofelijk dat ze tegenwoordig vertouwen op 3d-hologrammen in plaats van goede ouderwetse sloten.

Voorzichtig open ik de deur, ga naar binnen en sluit de deur direct weer. Mijn ogen wennen langzaam aan het donker, waarna ik een zacht grommen hoor. Gelijk alert zie ik het silhouet van een Duitse herder, klaar om mij aan te vallen. In een reflex houd ik mijn armen voor mijn gezicht om de hond af te weren, die recht op mij af springt. Maar er gebeurt niets.. Terwijl de adrenaline nog door mijn lijf giert, besef ik me dat het weer slechts een 3d-weergave was, ook al leek deze angstig realistisch. Ik richt snel mijn Analys3d op de herder, klik, en ook deze verdwijnt binnen een paar seconden.

Wetende dat ik mijn doel bijna bereikt heb, verplaats me voorzichtig naar de linkerachterhoek van het pakhuis. Terwijl ik op weg ben naar de goede container, hoor ik een geluid achter me: “Klik-Klik”. Vliegensvlug draai ik me om, en richt de Analyz3d op de beveiliger die zijn dienstwapen op mij gericht houdt. Maar helaas, ditmaal geen 3d beveiliger, maar één van vlees en bloed. Hij vuurt zijn wapen af, en de kogel ketst vlak naast mijn hoofd op de betonnen muur af. De beveiliger komt dichterbij, maar ik ben verstijfd van schrik, hier was ik niet op voorbereid! Ik zie dat de man de trekker aanspant, en ik knijp mijn ogen stijf dicht, klaar voor de klap die komen gaat.. BAM!

Mission Failed. Ik doe mijn Sony 3d-helm af en zie de letters rood oplichten. Damn, dit is al de 4e keer dat deze missie mislukt! Zuchtend druk ik op de Power knop van mijn PS3D, en leg ik de helm ernaast. Morgen weer een dag, misschien dat ik dan eindelijk verder kom met Analyz3d..

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 15:29

MicroWhale

The problem is choice

De inleverdatum is verstreken, dus het is nu veilig om mijn bijdrage te posten. :P

“Kom snel, de wedstrijd gaat zo beginnen”, roep ik naar de keuken. Ik zit inmiddels klaar met mijn vrienden voor de WK finale 2022: Nederland-Argentinië. We zitten in een kring met een leeg stuk woonkamer, ongeveer 2x3 meter, in het midden. De 3D-projectors scheppen in deze lege ruimte het beeld van het stadion zelf. We hebben een (virtuele) kopie op schaal van wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt. We kunnen het hele stadion overzien en het veld met alle spelers wordt haarscherp weergegeven. Naast de grote projectie worden een aantal miniprojecties weergegeven, waarop andere perspectieven van het veld en het stadion te zien zijn en het beeld van de verslaggevers weergegeven wordt. Elk van ons kan naar believen, in het klein, deze kanalen voor zichzelf bekijken.
Het fluitsignaal klinkt. Onze aanvoerder Desedo lanceert samen met Pollema richting het doel van de tegenstander. Niet veel later vieren we met zijn allen het doelpunt. Tijd voor een herhaling. Terwijl een teller afloopt tot het nieuwe startsignaal kunnen we kiezen uit een voorgeprogrammeerde herhaling of een eigen preset. We spoelen terug en kijken het doelpunt enkele malen terug. Vanuit verschillende posities, want we zijn gelukkig vrij om de positie en instellingen van de camera zelf in te stellen. Ik heb eerder de perfecte presets gemaakt, dus we kunnen met volle teugen van het doelpunt genieten.
Dan zakt de wedstrijd in; Nederland laat zich terugzakken en gaat verdedigen. De tegenstander krijgt hierdoor meer kansen. Gelukkig werkt de elektronische buitenspeldetectie feilloos. Ook hiervan kunnen we de herhalingen, inclusief hulpprojecties van het detectiesysteem zien. Martijn kan maar geen genoeg krijgen van het doelpunt. Hij heeft aan de standaardweergaven voor zichzelf een weergave aangemaakt waarop hij het doelpunt, als hij er zin in heeft, bekijkt.
Pauze. De spelers lopen van het veld en we kunnen kiezen tussen een analyse van Johan Deriksen of Marco van Basten. We kiezen voor Marco omdat hij er altijd sublieme beelden van de eerste helft bijhaalt. En hij stelt ons wederom niet teleur. We krijgen een lijst met herhalingen binnen van dingen die hem opgevallen zijn en terwijl hij ze bespreekt, zien we ze zoals hij ze bedoeld heeft.
Ik heb er nu alle vertrouwen in dat we dit keer wereldkampioen gaan worden, vooral dankzij de scherpe en grondige analyse van Marco. Als je had gezien wat we net zagen, dan zou je er precies zo over denken.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DisasterMaster
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 14:14

DisasterMaster

Echt wel.

En hierbij mijn bijdrage :) Leuke verhalen iedereen!

De toekomst, waar gaat het heen? We gaan het zien! Sommige mensen zien hun toekomst door een bril. Waar een bril voor bijzienden of verzienden een beperking opheft, is bij 3D de bril juist zelf een beperking, een hindernis zelfs. En hindernissen dienen genomen te worden om succes te bereiken!
Hindernissen neem je natuurlijk niet zomaar, zelfs de beste hordelopers vallen wel eens. Maar bij vallen hoort opstaan, en opstaan doen hordelopers! Maar 3D is geen fanatieke atleet. Nee, 3D is het slimme, verlegen jongetje van de klas. 3D draagt een bril, een bril waardoor hij maar niet succesvol kon worden. Eenzaam stond hij op het schoolplein, de wereld in drie dimensies in zich op te nemen door dat sullige brilletje. “Hopelijk laten ze mij vandaag met rust”, dacht 3D. Zijn klasgenootjes merkten hem gelukkig niet op, druk in gesprek als ze waren. Want daar stond hij dan, midden in de belangstelling en het gesprek van de dag: High Definion. “Wat een ongelofelijke pestkop” dacht 3D. “Dat clubje aanbidders bestaande uit oudere broers Kleur, Video, DVD en Breedbeeld zijn ook geen haar beter! “

3D keerde zich af van dit clubje patsers en zocht de rust weer op, toen hij plots vaart kreeg en op de grond viel. Heel even voelde hij zich goed, gewichtsloos en zo vrij als een vogel, maar de harde realiteit van het betonnen schoolplein maakte een einde aan deze illusie. Hij krabbelde overeind, zonder achterom te kijken, toch wel wetende waar de duw vandaan kwam. De confrontatie durfde hij niet aan, niet zolang hij nog met zijn suffe bril rondliep. Langzaam liep hij verder, tot hij plots wéér een duw in zijn rug voelde. Maar deze duw was niet vijandig, hij kwam van een ander! Het was Technologie, zijn beste en enige vriend op school. “3D, trek het je niet aan, tegenwoordig kun je je ogen laten laseren. Je kunt eindelijk van je bril af zijn!” zei Technologie. Gesterkt door Technologie die zijn suffe bril overbodig maakte, schreeuwde 3D de groep patsers nog na: “Wacht maar, mijn dag komt nog wel!”. 3D gooide zijn suffe brilletje af en wandelde zelfverzekerd het schoolplein af, de weide wereld in.
Hoe de toekomst er ook uit zal zien, hij zal in ieder geval in drie dimensies zijn. 3D is het zorgenkindje dat onder moeders vleugels alles nog een keer mocht proberen. Eindelijk verlost van kinderziektes krabbelde het overeind…

In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Haha jammer dat ze niet 50 tv's mogen weggeven! :9

De mens is de laatste vorm van de evolutie; slechte ogen of doofheid zijn allang geen Darwin-selector meer. We laseren de ogen, leggen een elektrode langs de gehoorzenuw en doen gewoon mee. Natuurlijke selectie bestaat voor ons niet, maar de drang om verder te ontwikkelen wel.

Technische evolutie gaat steeds sneller, en in de toekomst zal telkens meer techniek geïntegreerd worden met ons lichaam. Over 50 jaar is het Dobelle implantaat een wel erg primitief lachertje. We hebben dan een permanente visuele interface voor de wereld om ons heen. Onbekende stad? Denk: 'Augmented Reality aan' en je implantaat zoekt contact binnen je Personal Area Network met je mobieltje - die wegens de nodige energie om over grotere afstanden te communiceren gewoon alsvanouds in je jaszak zit - om een laag met informatie en waypoints te laten zien.

Stap in je auto, zet je motorhelm op, ga voor je tv zitten en deze systemen maken onderdeel uit van je PAN met elk een unieke visuele 3d interface. Computerspellen zullen we ervaren als nooit te voren wanneer we zowel visueel als auditief met de implantaten in ons PAN een ervaring voorgeschoteld krijgen. En deze uiteraard via het LAN delen met onze medespelers.

De vraag naar het uitbreiden van deze interface door het systeem waarmee je verbonden bent wordt natuurlijk steeds groter. Er zullen specificaties komen voor de mogelijkheden van de implantaten, en nieuwe functionaliteit zal door bijvoorbeeld een nieuwe auto of een nieuwe interactieve film in je implantaat gezet worden, zoals nu software de fixed function pipeline van een videokaart kan beinvloeden om hardware shaders neer te zetten.

Over 100 jaar zetten we vriend of vriendin aan of uit, omdat je voor je werk in het buitenland woont en een complete audiovisuele ervaring kunt delen. Grote bedrijven hebben een identieke vergaderruimte en vergaderen van overal ter wereld bij elkaar. Je kleindochter kan bij de geboorte van haar kleinzoon zijn, waar ze ook is.

Het is allemaal prachtig totdat de programmeerbaarheid te ver gaat. Tot we gaan denken dat we ons niet realiseren hoeveel de overheid onze realiteit kan verdraaien. En het zou zomaar kunnen dat we in een totaal andere wereld wakker worden als iemand ontdekt hoe we dat implantaat weer uit kunnen zetten. Dan is het wachten op het eerste virus die een enkeling tot waanzin drijft zonder het zelf door te hebben. Criminaliteit en bedrog krijgen een totaal andere dimensie.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn ik op 24 september op het allerlaatste moment nog even mijn visie in elkaar gezet, omdat ik deze prijsvraag nog net op tijd zag, zie ik NU dat er al inzendingen in dit forum geplaatst zijn en dus mijn idee al lang hier geplaatst was :(. Het is dus zeker niet de origineelste :( maar goed, hier dan alsnog mijn verhaal dat niet gaat winnen omdat iemand anders al eerder was:

Mijn visie op de toekomst van 3d.

Veel mensen die klagen over het gebruik van brilletjes en willen wachten op 3d tv's zonder brilletje. Deze tv's zijn er al en zullen op den duur ongetwijfeld beter en betaalbaar zijn.

Ik denk echter dat de volgende stap wel degelijk weer met brilletjes zal werken. Het zal werken met augmented reality. Je draadloze bril staat in contact met je mobiel, maar kan bij thuiskomst of op kantoor ook verbinden met je computer. Je kunt kiezen voor zowel het zien van de wereld om je heen met cgi objecten erin geprojecteerd, of je kijkt naar een volledig virtuele wereld in 3d. Bij het kijken van een film zal het eruitzien of je in een grote bioscoop zit. Of je doet het juist lijken of je naar een TV scherm kijkt, wat jij prettig vindt.

De bril registreert al je bewegingen dus kijk je weg van het virtuele scherm, dan zie je ook iets anders door je bril. Dit kan niets zijn, of een andere toepassing. Je omgeving wordt zeg maar je desktop. In combinatie met gestures van je handen (die door de bril worden geregistreerd) kun je zo alles uiterst intuitief besturen.

De zelfde techniek die de gestures waarnemen, kan ook gebruikt worden om in 3d te fotograferen of filmen. Face Time van Apple is een lachertje als je op vakantie aan de andere kant van de wereld je moeder door jouw ogen live kunt laten meekijken naar wat jij meemaakt.

Uiteraard lijkt de bril op een normale bril, aan de binnenkant zie je wat geprojecteerd wordt, aan de buitenkant lijkt het gewoon glas. Ga je voor een spiegel staan tijdens het bellen, dan kijk je elkaar recht in de ogen aan. Uiteraard kan het ook comfortabeler met een losse 3d camera.

Je mobieltje is krachtiger dan de snelste laptops die nu verkrijgbaar zijn, het is dus een krachtige standalone machine en het vormt samen met je 3d bril de link naar je computer, je netwerk, het web en de wereld.

Navigatie, communicatie, werken. Je bril is het ultieme hulpmiddel. Het zoomt in, het voegt informatie van herkende objecten verkregen via google toe indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
En mijn bijdrage (ik denk dat dit wel werkelijkheid gaat worden, over een "paar" jaar weten we het):
Blinde personen kunnen weer zien met nieuwe 3D technieken.

Door kfaessen, zaterdag 06 mei 2034 12:25, views: 0

SonySam heeft vandaag zijn nieuwe 3D technieken laten zien, de samenwerking tussen Sony en Samsung sinds 2027 laat nu echt zien waartoe ze in staat zijn. In 2010 brak 3D door met brillen, de consument wilde echter geen bril hebben dus de verkoopcijfers vielen behoorlijk tegen. Vandaag de dag is 3D nog steeds volop in ontwikkeling en dit blijkt uit het apparaat welke SonySam zojuist heeft laten zien aan ons voor het WK van 2034. Het apparaat stuurt de hersengolven aan waardoor het lijkt alsof je op de locatie zelf bent.

SonySam heeft de DX-3D-01a, DX-3D-01b en de DX-3D-02a aangekondigd. De DX-3D-01a kan overal in de woonkamer staan en is zo groot als een ouderwetse voetbal. Tijdens de kalibratie zoekt de DX-3D-01a naar alle hersengolven van personen welke op een afstand van maximaal 50 meter staan. Vervolgens is het een kwestie van het testbeeld zien en vervolgens je rechterarm omhoog te doen. Hierna lijkt het alsof je jezelf op de locatie van de opnames bevind, zo sta je tijdens het WK dus langs de zijlijn. De camera’s welke het beeld zoals gewoonlijk helemaal rondom zich heen opnemen en geen scherpte/diepte instellingen meer nodig hebben zorgen ervoor dat je helemaal rondom je heen kunt kijken. De DX-3D-01a kan maximaal 3 verbindingen tot stand brengen en werkt dus voor maximaal 3 personen tegelijk. Indien er meer dan 1 persoon verbonden is dan kunnen de overige personen virtueel getoond worden bij de uitzending, zo lijkt het alsof jij en je vrienden samen langs de zijlijn van het WK staan. Ben je met meer dan 3 personen dan kun je nog overwegen om de DX-3D-01b aan te schaffen, hiermee kun je tot 3 personen extra laten meekijken.

Een 2e uitvinding die SonySam heeft laten zien is de DX-3D-02a, dit apparaat werkt op hetzelfde principe als de DX-3D-01a alleen is deze om op je hoofd te zetten, zoals gewoonlijk heeft SonySam de technieken van Samsung gebruikt waardoor deze “helm” vrijwel onzichtbaar op je hoofd zit. De DX-3D-02a heeft een geïntegreerde XD+ camera ingebouwd, hiermee is het mogelijk dat blinde mensen een geheel digitaal beeld kunnen opnemen in hun hersenen en daarmee dus volledig kunnen zien. De DX-3D-02a behoeft geen kalibratie, aangezien deze met de dichtstbijzijnde persoon communiceert.

De prijzen zijn van $1999 (DX-3D-01a) tot $3999 (DX-3D-02a).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
Tja, als iedereen zijn verhaal hier published, zal ik mijn inzending ook maar plaatsen.
Er zitten wel leuke verhaaltjes tussen!
Ik wens de jury dan ook veel succes met het beoordelen.
Het zal niet mee vallen om hier 1 verhaaltje uit te vissen die als winnaar uit de bus komt! :p

Het is 1981.
Als jongetje van 13 jaar zit ik gespannen voor de buis met een rood/groen brilletje op mijn neus.
Vanavond zal er voor het eerst op TV een test zijn met 3D TV.
Gefascineerd kijk ik hoe alles werkelijk de huiskamer in komt.
Verbaasd zie ik hoe iedereen de sigaret probeert te ontwijken die de huiskamer wordt ingeschoten en alles probeert aan te raken.
Wat een uitvinding! Hopelijk wordt dit snel ingevoerd!
“Mijn vader loopt altijd voorop in de techniek, dus over een paar jaar hebben wij wel een TV die dit kan”, dacht ik nog.

Helaas vliegen tientallen jaren voorbij, nog steeds geen 3D TV in de huiskamer.
Maar dan… het jaar 2010!
De eerste 3D TV’s doen hun intrede.
Nog schoorvoetend komt de markt op gang.
Maar al snel komen er steeds meer 3D uitzendingen.
Hierdoor komt alles in een stroomversnelling: Het rare brilletje verdwijnt, en steeds meer kanalen gaan over van HD naar 3D.
Toch missen we nog het échte ruimtelijke effect.
Het is nog steeds kijken naar een kastje waar de beelden uit lijken te komen.
Maar ook hier komt verandering in!

Gaandeweg de jaren ’10 worden ook de 3D-beamer geperfectioneerd.
Er komen kleine, gerichte beamers.
De techniek van de 5.1 surround sound wordt nu ook ontdekt voor het beeld: Met meerdere spots wordt de huiskamer gevuld met een volledige 3D weergave.
Voor het eerst beleven we échte 3D: We kunnen door het beeld heen lopen!
Dóór de set, om de acteurs heen. We kunnen ze bijna aanraken.
Auto’s, vliegtuigen, kogels, alles vliegt door ons heen.
Voor het eerst in de geschiedenis KIJKEN we geen films meer, MAAR WE BELEVEN ZE!

Om nog maar te zwijgen over de nieuwe gaming experience!
De eerste Donkey-Kong 3D: springen over levensgrote tonnen.
Of Pac-Man 3D, waarbij we achterna werden gezeten door de monsters: Angstaanjagend!
Wie kent ze niet meer?

Gelukkig heeft de ontwikkeling bij gaming ook niet stilgestaan.
Zo vliegen we nu als echte fighterpilots een dog-fight in, vechten we als commando’s in levensechte jungles, of schieten in de ruimte de aliens door de hele huiskamer aan stukken.

Leuk om terug te kijken hoe het allemaal begon.
We schrijven nu het jaar 2021, en net als niemand meer weet hoe men vroeger zwart/wit keek, snappen we nu niet meer hoe we ooit zonder 3D gedaan hebben.

Precies zoals ik me als jochie van 13 had voorgesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
Ik ben wel benieuwd wanneer de winnaar gekozen wordt, ik hoef niet te weten wie het is maar dan weet ik iig wanneer ik kan stoppen met hopen ;) Hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.L
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-08 17:54
3D visie - titel:
  • What a colorless world
3D visie - aantal woorden:
  • 390
3D visie:
Het jaar is 2035.

De wereld kreunt onder zijn 10 miljard inwoners en tussen de verschillende bevolkingsgroepen behoort tolerant samenleven tot een vergeten geschiedenis.

Begrippen als platteland, dorp of stad vervagen langzaam maar zeker om plaats te maken voor de metropolen van nu. Efficiency is Key.
Mensen zijn verplicht om naar een metropool te verhuizen opdat de rest van het land kan voorzien in ieders voedselbehoeften door toepassing van nieuwe HEFT principes (High Efficiency Farming Techniques).

Grote problemen vandaag zijn het aanhoudende racisme en het misbruiken van hedendaagse technologie.

Geavanceerde 3D projecties beheersen het straatbeeld en zo ook de mensen. Echt is niet meer van projectie te onderscheiden met alleen het blote oog en zo word Jan Modaal langs alle kanten bestookt met valse impulsen.
Geniepig speelt men in op het rationele, het emotionele en het financiële van de bevolking ten voordele van de grote reclamemakers en de racistische fanatici.

Wat is nog reëel aanwezig? Wat is een amusementsproduct? Wat is enkel maar reclame en wat is een verdoken propaganda stunt?
Langzaam projecteren de mensen hun eigen verdoemenis op hun omgeving.

Een puber haalt een grap uit. Met een draagbare 3D projector ingebouwd in zijn PAD (Personal Assisting Device) doet hij de mensen geloven dat er een kanarie uit hun koffiebeker vliegt met heel wat besmeurde hemden tot gevolg.
Aan een schouwburg staan een aantal billboards. Een Romeins theatergezelschap projecteert aan de borden vechtende, met bloed besmeurde gladiatoren die tussen de mensenmassa op elkaar inhakken.
Meer afgelegen in een steeg in Chinatown ziet een toevallige passant nog net hoe een bende blanken een schriel Aziatisch vrouwtje afranselt. Gebeurt deze reinste provocatie echt of is het enkel een boodschap om via 3D projectie angst te zaaien?

Technologische regulatie is aan de orde.
Aanpak van het racisme is broodnodig.

In het grootste geheim bemiddelen de leiders van de UM (United Metropoles) een oplossing. Het historische Colorless Pact.
Voor de strijd tegen zowel de diepgewortelde rassenhaat als het misbruik der 3D technologie gebied het Pact het volgende:
  • In elke 3D projectie moeten levende wezens compleet monochroom worden weergegeven.
  • In elke 3D projectie moet om de 5 seconden de projectie 1 seconde worden onderbroken.
Bescherming tegen misperceptie van een 3D projectie wordt zo beter gewaarborgd.
Ook racisme wordt bestreden omdat de huidskleur van elke mens in een 3D projectie nu monochroom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Hierbij ook maar eens mijn inzending plaatsen:

3d wat moet je daar nu mee?
Alles komt op je af
op de laptop, de mobiel of de teevee.
Het lijkt me toch wat maf.

Misschien ben ik te oud,
misschien ben ik te saai,
maar waar ik niet van houd,
is zo'n levensechte haai.

Is dit dan de toekomst?
Is dit wat we willen?
Allemaal kijken, om ter stomst,
met onze dure 3d-brillen?

Grafische pracht en praal,
lijkt allemaal knap,
en technisch geniaal,
maar 't gaat mij toch te rap.

En wat met ons verstand?
We zijn dat niet gewoon.
Wat is er aan de hand?
Ach, doe toch maar gewoon.

Of trekt het idee
de wereld te zien vergaan
in driedee
jou dan zo aan?

Maar tegen een prijs zeg ik niet nee.
Dus laat maar komen dat lijstje,
maar wel met, natuurlijk in 3D,
een leuk prijzenmeisje.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch wel benieuwd hoeveel inzendingen ze in totaal hebben gehad en wanneer ze de uitslag bekent gaan maken.

Iedereen zit in spanning te wachten denk ik op wat komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Ik ben inderdaad ook zeer nieuwsgierig naar het aantal inzendingen. Je zult ze maar allemaal moeten lezen :P Ik ben ook wel benieuwd welke criteria worden gebruikt voor het beoordelen. Er zitten namelijk zeer uiteenlopende verhalen bij. Die rijm van hierboven vind ik qua stijl echt origineel!

Enneuh.... r3dactie, kan er al een uitspraak gedaan worden over wanneer er een uitspraak te verwachten is? :)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:18
Ben ook wel benieuwd!

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• MtC

MtC

MrWilliams schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:35:
Die rijm van hierboven vind ik qua stijl echt origineel!
Dank je _/-\o_

• Slight
Niet eerlijk, ik was de eerste met een rijm :( Althans dat denk ik, hehe ;)

Slight in "Tweakers.net 3d-prijsvraag: wat is jouw ..."

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Slight schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:26:

:D euh... ehm... die had ik niet gezien }:O

• MtC

MtC

Slight schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:26:

Naar mijn zeer bescheiden mening bekt het hier en daar niet echt lekker, maar toch respect!

• Slight
True, daar heb ik niet echt op gelet moet ik zeggen. Het is meer het niveau van een sinterklaasrijmpje, haha.

• noud
  • Laatst online: 15:19
Ik heb nu bijna alle teksten gelezen.
Ik moet zeggen er zitten enkele toffe verhalen bij, maar ook vele crapstories.
Leuk geprobeerd maar hou het maar liever op Tweaken dan schrijven.
Soms moet je gewoon tussen de vele inzendingen uitspringen.
Zo had iemand ook de case in een stripvorm gegoten, wat dan weer getuigd van lef en
creativiteit. Out of the box. Mijn keus zal eerder naar deze persoon gaan.
Ik zie liever zulke dingen dan verhalende beschrijvingen.

Maar goed ik zit niet in het comité :)
Succes.. enne als je nog van je oude beedscherm afmoet...
dan kun je hem bij mee dumpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
MrWilliams schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:35:
Ik ben inderdaad ook zeer nieuwsgierig naar het aantal inzendingen. Je zult ze maar allemaal moeten lezen :P Ik ben ook wel benieuwd welke criteria worden gebruikt voor het beoordelen. Er zitten namelijk zeer uiteenlopende verhalen bij. Die rijm van hierboven vind ik qua stijl echt origineel!

Enneuh.... r3dactie, kan er al een uitspraak gedaan worden over wanneer er een uitspraak te verwachten is? :)
Binnen 1,5 week is de winnaar geïnformeerd en zullen we de uitslag bekendmaken op de Frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Het is 2010. Jean-Luc en Andreas kijken toe als ik de nieuwe Sony TV die ik gewonnen heb met een prijsvraag uitpak, en krijgen al gauw een bril opgezet. Ze begrijpen niet meteen wat er gebeurt als de PS3 de 3D versie van GT5 opstart maar gaan er al gauw helemaal in op.

Ondertussen is het 2020. Op de middelbare school gaan ze een schoolreisje maken, naar Japan. Een koffer is niet nodig, aangezien ze allemaal met hun 3D bril ernaartoe gebracht worden, kijkend naar een 3D projectie.

Het is 2030, en Jean-Luc is met zijn studie elektrotechniek bezig. Zijn prototype voor een nieuwe 3D camera werkt hij helemaal op zijn 3D werkstation uit, gebruikmakend van 3D contactlenzen. Hij moet even lachen als hij aan de grote 3D brillen van zijn jeugd terugdenkt.

Voorjaar 2040. Ik krijg een oproep van Jean-Luc uit Japan: zijn zoon, mijn kleinzoon, is geboren! Ik schakel mijn bril om naar 3D ontvangstmodus en zie mijn kleinzoon voor het eerst. Ik ga voor mijn PS9 staan en stuur mijn beeld naar hem toe, en als ik met tranen in mijn ogen naar hem lach, lacht hij terug, omdat hij mij in 3D ziet dankzij de PSP7 van Jean-Luc. “Papa, heb jij nog steeds die 3D bril?” lacht Jean-Luc. “Ja jongen, ik ben ouderwets hé!”

Herfst 2050. Tijdens een bezoek vraagt Jean-Luc of ik nog steeds die eerste 3D Sony TV heb staan. “Ja jongen, je moeder zegt dat ik pas een nieuwe mag als deze stuk gaat.” “Tja, dan moet je nog lang wachten Papa!” schatert hij, “Je moest eens weten waar ik mee bezig ben nu op mijn werk!”

Nieuwjaar 2060. Mijn kleinzoons zeggen dat ik mijn ogen dicht moet doen. Als ik ze weer opendoe zit ik weer even in ons oude huis in Utrecht. “Hoe kan dit?” vraag ik hardop. “Kijk opa, dit is dus de nieuwste Sony Holo6Deck, als cadeau van ons! Dit heeft papa ontworpen.” Hier had ik 2010 nooit van durven dromen, of heb ik dat juist wel gedaan…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
De winnaar is bekend! De gelukkige is Michiel van Zomeren, op GoT beter bekend als michielvz. Michiel heeft zijn prijzenpakket maandag aan het eind van de dag op het kantoor van Tweakers.net in ontvangst mogen nemen. Een uitgebreidere toelichting volgt deze week in een .plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Gefeliciteerd!!, hoewel het lang geen 400 woorden was :) toch een verdiende winnaar qua originaliteit maar ook qua uitwerking!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Gefeliciteerd man! Ben jaloers :D

Veruit de meest originele inzending die ik in deze thread heb gezien.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gefeliciteerd man, ik zou liegen als ik niet jaloers was, hoewel ik liever een inzending had zien winnen met een "echt" verhaal of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
Call me a sore loser, maar zo goed vond ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Gefeliciteerd!

Ik ben het stiekem wel met Slight eens, maar hij is wel de enige met het outside the box idee. Dat maakt hem wel uniek. Goed of niet, hij ownt iedereen big time!

Ik heb zo het gevoel dat bij de volgende prijsvraag iedereen plaatjes gaat maken.. O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Sando op 07-10-2010 02:18 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Origineel was hij zeker, echter ik vond hem persoonlijk ook niet het beste. Maar voor de originaliteit mag hij van mij zeker winnen.

Congrats, ik ga wel sparen voor zo'n tv :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 13:28
Gefeliciteerd!

Maar Tweakers, zet er in het vervolg dan niet van die voorbeeld verhaaltjes en uitleg bij waardoor nagenoeg iedereen er van uit gaat dat het enkel om een geschreven inzending gaat..

Noem het dan gewoon een creatieve wedstrijd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:18
Feli! Erg leuk gedaan! I concede defeat.

[ Voor 29% gewijzigd door HarmoniousVibe op 07-10-2010 11:45 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felicitaties aan de winnaar van de fotostripwedstrijd!

[ Voor 167% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Laatst online: 08-09 12:22

p0st

Dutch Reefer

Tsja leuk bedacht, maar zeker niet de beste..
Niet dat ik de mijne zo geweldig vond, maar ik heb veel originelere verhalen gelezen!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat er 2 prijzen uitgedeeld moeten worden
om in woorden jouw ultieme 3d-visie aan ons kenbaar te maken
Dat wekt de indruk dat het een tekst moet zijn. Dat zie je ook terug in de reacties hier, vrijwel iedereen stuurt een verhaal in.

Beetje jammer vervolgens dat wint:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1286451896.jpeg

Streep de plaatjes weg, en stuur alleen de woorden in. Had ie dan gewonnen? Ik denk het niet !!!!!

Misschien volgende keer ff duidelijker zijn dat niet alleen tekst mag, maar ook plaatjes of filmpjes?
Gefeliciteerd!

Maar Tweakers, zet er in het vervolg dan niet van die voorbeeld verhaaltjes en uitleg bij waardoor nagenoeg iedereen er van uit gaat dat het enkel om een geschreven inzending gaat..
Met hem dus ^^ en met hem:

stean in 'plan: Sony 3d-prijsvraag - De uitslag'

Ik vind dit best wel een FAIL actie dat vervolgens een plaatje wint. Had dan duidelijker geweest, dan waren er vast meer 'creatieve' inzendingen geweest als een plaatje, filmpje, of audio-track. Ik vind dit eigenlijk gewoon niet kunnen t.o.v. de rest die netjes een verhaal hebben ingestuurd. Een plaatje was volgens mij niet de afspraak, althans dat is totaal niet duidelijk gebleken van alle inzendingen enz.

Streep de plaatjes weg, en stuur alleen de woorden in. Had ie dan gewonnen? Ik denk het niet !!!!! Dus de plaatjes zijn doorslaggevend geweest, terwijl je het de bedoeling was dat je jouw visie moest verwoorden (in max. 400 woorden).

Dit klopt gewoon niet, het is niet 100% jofel. En dat weten jullie ook.

(nb: ik heb overigens niets ingezonden, dus ik heb er zelf geen belang bij)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
@bobwarly: Natuurlijk mag je plaatjes en filmpjes opsturen, dat is toch het leuke van zo'n wedstrijd. Moet alles letterlijk voorgekauwd worden over wat je moet doen?

Jij wilt zeker het volgende:
Je moet 1 plaatje van 300dpi/400x300px insturen.
In het plaatje mag je maximaal 2 kleuren gebruiken.
De kleuren moeten rood en geel zijn.
De kleuren mogen elkaar niet overlappen.

Belachelijk toch? Maar dit is wat jij zo ongeveer vraagt.

Wees creatief met wat je instuurt en natuurlijk mag je ook een kijkdoos op de t.net redactie afleveren (die had dan ook een hele goede kans gemaakt vanwege de originaliteit).

Pagina: 1 2 Laatste