Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:50
ipod touch 32gb hier inmiddels ook verzonden, krijg em uiterlijk maandag. Apple verzend uitsluitend via ups toch?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:15
crazylegs schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:41:
ipod touch 32gb hier inmiddels ook verzonden, krijg em uiterlijk maandag. Apple verzend uitsluitend via ups toch?
Mijn 8GB is ook verzonden en bij de verzendgegevens staat dat ie via UPS komt(bij mij dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351706

Damn, had ik m'n pre-oder maar niet gecancelt D:
Ik dacht dat-ie eerder in de winkel zou verschijnen.
Pff, bij pre-order stond bij mij eerst van 10 tot 15 sept en bij fysieke winkels zoals Dixon en Dynabyte was
verwachtte datum 10 sept, inmiddels is het 23ste geworden. Lijk me sterk dat bol.com volgende week al levert...

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Inmiddels is meneer Bol ook wakker geworden en staat de verwachte (niet verwachtte) datum op 20 september.

Ik vraag me af hoe zoiets gaat, trouwens. Zegt Apple dan binnen 24 uur tijd: "Beste Dixons,Bol en Dynabyte, het wordt niet 10 september maar volgende week dinsdag. .... Oh nee, het wordt volgende week vrijdag. ....Nee, weet je wat,doe maar de woensdag dáárna." ?

En dan vraag ik me ook af, waar blijft die scheepscontainer met iPods voor Nederland dan? Is er iemand die bij Apple roept "Bel effe die kapitein op dat schip naar Rotterdam, hij moet doorvaren naar Tokio!" (bij wijze van, hè?) Ik bedoel, die logistiek is toch allang vóór de 10e gepland?

Wel goed voor de jailbreakers trouwens dit gedwongen uitstel. Tegen die tijd is het wel gebruiksklaar.

Weet iemand de belangrijkste electonicawinkels in Duitsland en België? Benieuwd wat daar de levertijden zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door roawser op 11-09-2010 08:45 . Reden: aanvullende overwegingen ]

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 22:34
zoiets zal het wel zijn denk ik, ik vraag me af waarom het zo lang duurt, verkoopt dat ding zo goed?
en zoals het er nu uitziet kan ik dus net zo goed een bestelling plaatsen bij apple, want die staat op 5-7 werkdagen

90710

Update van UPS:
In transit - Planning gewijzigd
Nieuwe geplande afleveringsdatum: 14/09/2010

• pimjai
als ik geen apple care koop, hoe lang heb ik dan eigenlijk garantie? 1 jaar?

• crazylegs
vraagje..

wat nou, als je nu al weet dat je op de aangegeven dag dat het apparaat bezorgd gaat worden niet aanwezig bent?
En de pogingen daarna ook niet ivm werk?
Iemand een idee hoe dat werkt bij UPS?

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 18:15
crazylegs schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:38:
vraagje..

wat nou, als je nu al weet dat je op de aangegeven dag dat het apparaat bezorgd gaat worden niet aanwezig bent?
Ik denk dat het naar de buren gaat, correct me if i'm wrong

• pimjai
de laatste keer dat ik iets besteld had wat door UPS bezorgd werd, was ik 2 keer niet thuis, moest ik het maar komen ophalen in amsterdam. dus ze bezorgen zeker niet altijd bij je buren

• crazylegs
dichtstbijzijnde afhaalpunt voor mij 45min. rijden.. :S

• pimjai
wat ik me afvraag, stel ik bestel de ipod bij apple.nl, hoe zit het dan met garantie, als er dan iets mee is, hoe kom je dan aan je garantie? zijn er ergens servicepunten, of moet je hem dan terugsturen?

90710

pimjai schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:33:
wat ik me afvraag, stel ik bestel de ipod bij apple.nl, hoe zit het dan met garantie, als er dan iets mee is, hoe kom je dan aan je garantie? zijn er ergens servicepunten, of moet je hem dan terugsturen?
Dan kijk je op http://www.apple.com/nl/support/ :) Daar kan je opgeven wat je probleem is en dan zullen zij je verder helpen. Dit geldt voor het eerste jaar (of eerste 2 jaar als je Apple Care hebt). Je kan ze ook bellen (de eerste 90 dagen / 2 jaar icm met Apple care)

Meer info over Apple Care:
http://store.apple.com/nl...OD-102589?mco=MTYzNjAwNDE

Je kan ook hier kijken voor een geautoriseerde service provider:
http://support.apple.com/kb/HT1434?viewlocale=nl_NL
(o.a.: iFactors, Mac House, etc)

[ Voor 10% gewijzigd door 90710 op 11-09-2010 13:44 ]

• pimjai
ok, dus ik zou dan dus gewoon met mijn garantiebewijs naar het icentre wat hier blijkbaar een kwartier vandaan zit kunnen gaan. dat is mooi. bedankt

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:07
crazylegs schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:03:
dichtstbijzijnde afhaalpunt voor mij 45min. rijden.. :S
Als je aardige buren hebt plak je ff een briefje bij de voordeur met daarop:

Geachte bezorgmeneer,

Zou u zo vriendelijk willen zijn om het pakketje afkomstig van de afzender <insert bedrijf waar je besteld hebt> bij de buren af te willen geven? Ik heb hen hierover ingelicht en zij zullen zonder problemen tekenen.

Met vriendelijke groet,

<insert jouw voor en achternaam>

Zet er desnoods nog ff een handtekening onder... als het kan plak je het aan de achterkant van het raampje in je deur, als je dat niet hebt... dan plak je het op de voorkant van je deur. Dit is de enige manier om iig een poging te wagen dat het bij de buren afgegeven wordt. Als je niets doet riskeer je inderdaad een tripje naar het dichtsbijzinde service center.

Ik woon in een dorp en daar kent nagenoeg iedereen de postbode/tnt/ups mannen. In veel gevallen legt hij het pakje in je oud papier kliko en schuift hij een briefje door de brievenbus. Als ervoor getekent moet worden kan het meestal gewoon bij de buren afgegeven worden. Lang niet iedereen zal hiermee tevreden zijn, maar wij op het 'durp' hier wel. ;)

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Vergeet niet dat je altijd 2 jaar winkel garantie hebt, mits besteld bij een NL winkel!

edit: Blijkbaar zat ik met verkeerde informatie, maar dit zou wel de goede informatie moeten zijn: http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa

[ Voor 59% gewijzigd door noobynater op 11-09-2010 15:00 ]

• pimjai
dus als ik bij apple bestel heb ik 1 jaar garantie en als ik bij dynabyte koop heb ik 2 jaar garantie?

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05-2024
crazylegs schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:38:
vraagje..

Zelf ophalen bij het dichtsbijzijnde UPS afhaalpunt.

The difference between men and boys is the size of their toys

90710

pimjai schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:01:
dus als ik bij apple bestel heb ik 1 jaar garantie en als ik bij dynabyte koop heb ik 2 jaar garantie?
Ook bij Apple.com heb je 2 jaar garantie.

Zie hier: http://www.consuwijzer.nl...antie_bij_koop_op_afstand

• pimjai
ok, mooi, dat is duidelijk

• roawser
  • Niet online
Iets heel anders; heeft iemand door dat het scherm van de iPod Touch 4g kwalitatief minder is dan dat van de iPhone 4? Ja ik weet het, beide Retina displays van dezelfde resolutie maarrrrr..... de iPod een TN-panel en de iPhone een superieur IPS panel. Zie de overtuigende vergelijking can ene DetroirBORG op youtube.com/watch?v=ivUKpQjnlEc

Geen gps, een minder scherm, een fotocameraatje nog slechter dan een webcam van twee tientjes, zo neemt de glans wel een beetje af.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
roawser schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:05:

Geen gps, een minder scherm, een fotocameraatje nog slechter dan een webcam van twee tientjes, zo neemt de glans wel een beetje af.
Tja, alleen bij extreme inkijkhoeken zie je het verschil, en hoe vaak doe je dat nu? Vergeet ook niet dat de iPod de helft (?) dunner is, waardoor de camera nu eenmaal niet zo goed kan zijn. En voor een derde van de prijs valt het allemaal nog wel mee imho.

90710

Roamor schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:12:
[...]

Tja, alleen bij extreme inkijkhoeken zie je het verschil, en hoe vaak doe je dat nu? Vergeet ook niet dat de iPod de helft (?) dunner is, waardoor de camera nu eenmaal niet zo goed kan zijn. En voor een derde van de prijs valt het allemaal nog wel mee imho.
Inderdaad, het was voor Apple belangrijker om de iPod klein te houden dan dat er een geweldige camera in zit.Ook vermoed ik dat ze geen IPS gebruikt hebben om de prijs te drukken. Ik weet niet hoeveel zo'n scherm qua prijs verschilt.

[ Voor 11% gewijzigd door 90710 op 11-09-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:07
Persoonlijk vind ik het toevoegen van een camera aan de iPod best nutteloos. Het is leuk maar ten eerste heeft het overgrote merendeel denk ik wel een camera op z'n telefoon. Mijn telefoon maakt betere foto's dus, maar de iPod maakt betere filmpjes (schijnbaar nog best aardige 720p kwaliteit). Ik zie het niet echt als een issue, daarbij moet ik ook altijd zeggen dat het soms wel echte eerste klas mierenneukers zijn wat betreft het scherm. Ultra minieme kleurverschillen die je ook alleen ziet als je de 2 schermen naast elkaar houdt.

Daarbij, het is een mp3 speler, goed, de prijs die je ervoor betaald verwacht je wel wat extra's ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Apple wilde FaceTime voor de iPod uitbrengen, dus zijn camera's nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
sn0x0r schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:15:
Persoonlijk vind ik het toevoegen van een camera aan de iPod best nutteloos. Het is leuk maar ten eerste heeft het overgrote merendeel denk ik wel een camera op z'n telefoon. Mijn telefoon maakt betere foto's dus, maar de iPod maakt betere filmpjes (schijnbaar nog best aardige 720p kwaliteit). Ik zie het niet echt als een issue, daarbij moet ik ook altijd zeggen dat het soms wel echte eerste klas mierenneukers zijn wat betreft het scherm. Ultra minieme kleurverschillen die je ook alleen ziet als je de 2 schermen naast elkaar houdt.

Daarbij, het is een mp3 speler, goed, de prijs die je ervoor betaald verwacht je wel wat extra's ja. ;)
Hier is een test van de kwaliteit:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dSLQVRxD00g&feature=related]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik heb btw ook een probleem:

Soms als ik met mijn iPod ga internetten wil die geen pagina's meer laden. Ook andere internet Apps werken niet meer, ik krijg dan fouten als: connection error, failed to connect. Maar het signaal is wel goed, er staan gewoon streepjes bovenin.

Als ik wifi uitzet en dan weer aanzet of een reboot/respring doe werkt het wel weer.

Weet iemand hoe dit opgelost kan worden, ik ben het namelijk een beetje zat om het de hele tijd aan en uit te zetten.

Mijn ipod is een touch 8GB 2/3G (maakt niet uit, is hetzelfde) en hij is gejailbreaked op iOS 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256512

de datums by dynabite en dixons zijn terug gepushed naar 23 sept :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
weet ik, heb ondertussen maar besteld bij apple, reken erop dat ik hem dan wel heb binnen 14 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 20:18
Denk dat ik ook een ipod touch ga kopen.
Heb nu nog een ipod nano.
Dus dat is wel een hele vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Die camera's hadden van mij ook niet gehoeven, Facetime ook niet.
Jammer dat er geen GPS op zit anders was het echt een apparaatje voor vele jaren.
Dus september 2011 maar weer 300 euro lappen, als ze er GPS in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06 14:40
Inderdaad jammer dat er geen GPS in zit. natuurlijk kan dat wel met de tomtom carkit. Nou vroeg ik mij af of er niet gewoon kleine GPS ontvangertjes zijn met een dock connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Zijn er ondertussen al mensen die hem hebben ontvangen via UPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
  • Laatst online: 21-01 23:54
Ontvangen !!

[ Voor 69% gewijzigd door sj0erd. op 31-01-2012 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
kom maar op met de foto's en de bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 11:17
Wil graag wat foto's zien van de dikte, met wat vergelijkingen naast standaard alledaags objecten :P

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
Nog héél even wachten, iPod is namelijk van mn vriendin en die komt over 5 min thuis. Ik had pakketje even snel opengemaakt om een paar foto's te maken, maar heb de iPod nog niet uit de daadwerkelijke verpakking gehaald.

Tot zover heb ik em opengemaakt: klik
En daarna weer netjes terug in de doos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
UPS is ook bij mij langs geweest, ben op me werk dus maar is ff kijken of ik em vanavond af kan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
Wat is mn iPhone 3GS opeens een koelkast zeg ! :(
http://i55.tinypic.com/bhwso1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
kan em niet afhalen vanavond, vestiging zit dicht als ik vrij ben. Morgen wordt ie bezorgd op me werk _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:55
Mijn broertje heeft hem vanmorgen aangepakt. Zit nu op het werk. Even geduld nog dus :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Roamor schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:12:
[...]

En het scherm van de iPhone 4 is schijnbaar helderder (dat weet ik niet zeker). Wat ik wel weet is dat het contrast bij de iPhone 4 beter is (dus zwart ziet er ook lekker zwart uit, terwijl dat bij een iPod Touch nog 'lichtgevend zwart' is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06 14:40
Ik zou hem ook vandaag krijgen... niemand thuis waarschijnlijk, maar geen briefje achtergelaten :S Vind ik wel een beetje raar. Iemand anders ook deze ervaring? Jammer dat apple geen Tracking nummer uitdeelt want dan hadden we meer kunnen zien.
Edit: Hij is er dan toch eindelijk

[ Voor 6% gewijzigd door Marijn100 op 13-09-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06 00:05
Erg handig dat je uit je enthousiasme ook ff laat weten waar je woont :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik heb de mijne ook binnen.. Wat een geweldige verbetering tov mn iTouch 2G :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
foto's reviews!!!!! :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Naast mijn G1, niet zeuren dus dat de 3GS dik is :+
iPod vs G1

Naast de 8GB 2G van mijn broertje
4G vs 8GB 2G

Schermvergelijking vind ik lastig om goed vast te leggen. Rechts is in de klikbare versie de 2G weer te zien met duidelijk de pixels te onderscheiden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nwgPw970hZKI8dlNkagxavQU/full.jpg
klikbaar

Lastig om goed vast te leggen, hier ziet rechts de 2G er mooier uit vind ik. Als er suggesties zijn om het beter te fotograferen hoor ik dat graag.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ykgx4neF3q38NagLWWcFBsD0/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door jip_86 op 13-09-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Weet iemand of de Bodyguardz voor de iTouch 4th gen the verkrijgen is in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Marijn100 schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:39:
Inderdaad jammer dat er geen GPS in zit. natuurlijk kan dat wel met de tomtom carkit. Nou vroeg ik mij af of er niet gewoon kleine GPS ontvangertjes zijn met een dock connector?
Er zijn GPS ontvangertjes via Bluetooth. Maar of de iPod Touch het Bluetooth SPP profiel ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:23
Dreamvoid schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:35:
[...]

Er zijn GPS ontvangertjes via Bluetooth. Maar of de iPod Touch het Bluetooth SPP profiel ondersteunt?
Dat wil ik ook weten voor mijn 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 18:44
Heb er nog nooit iets over gelezen dat de iDevices mogelijk een bluetooth GPS ondersteunen, maar zal het eens testen thuis met de nieuwe iPod Touch. De oudere hardware (inclusief de iPhone 3G) ondersteunen niet eens een bluetooth keyboard, dus Apple is nogal selectief in welke bluetooth profielen ze toestaan in hun hardware.

Mijne is gisteren ook gearriveerd, wel erg licht en dun, hoop dat er een paar mooie cases uit gaan komen om het iets meer grip te geven. Wel lekker snel, multitasking (eindelijk Spotify op de achtergrond), bluetooth keyboard ondersteuning en het scherm is echt prachtig met die hoge resolutie. Eerdere ervaringen zijn met een Touch 1G/2G en iPhone 3G. Vandaag is eens verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb mijn order geannuleerd. Ik kan de uprade t.o.v. mijn V3 64GB versie toch niet verantwoorden.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Ik heb hem ook ontvangen woonplaats assen, laten bezorgen op me werk in groningen. kan er nu alleen nog niks mee dus hoop vanavond tussen het spelen door wat meer te kunnen posten.
Uiteraard wel ff uitgepakt, eerste indruk: WOW!! Die is PLAT!!! :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375023

roawser schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:05:
Iets heel anders; heeft iemand door dat het scherm van de iPod Touch 4g kwalitatief minder is dan dat van de iPhone 4? Ja ik weet het, beide Retina displays van dezelfde resolutie maarrrrr..... de iPod een TN-panel en de iPhone een superieur IPS panel. Zie de overtuigende vergelijking can ene DetroirBORG op youtube.com/watch?v=ivUKpQjnlEc

Is er toevallig ook een test waar specifiek naar het kleurverschil wordt gekeken?

Oh en iedereen die hem nu heeft bestelt via Apple toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 375023 op 14-09-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

zijn er mensen die kunnen vertellen of de v3 --> v4 upgrade een erg grote upgrade is of niet? ik wil graag een V4 maar dan moet ik eerst mijn V3 verkopen, en daarvoor wil ik toch wel eerst weten of het een goede aankoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
grootste verschillen zijn volgens mij:
hogere schermresolutie
snellere CPU
camera, facetime

volgens mij zijn dat wel de grote verbeteringen, zelf zou ik denk ik nog een jaartje wachten als ik jou was. en bij de v5 een nieuwe kopen, dan ga je de verschillen wel merken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Zo, net eventjes een iPod Touch 32GB besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 00:23
Wachtend op reviews!

• colin43
  • Laatst online: 09-08-2024
Gisteravond ook de iPod Touch 32GB Besteld, verwachte leverdatum: 28 sept - 1 okt
Duurt nog vrij lang, terwijl 5-7 werkdagen word aangegeven, hopelijk stuurt Apple hem eerder op..

Anoniem: 256512

2 dagen geleden ook een Ipod touch 32Gb besteld en levertijd is tussen 23-28 sept.
Word tevens mijn eerste Ipod touch

• crazylegs
gisteren het apparaat binnen gekregen, erg gaaf ding. super scherm, platter dan plat, snelheid is erg goed. functioneert zoals je van een apple device gewend bent.
Enige minpunt tot nu toe.. Accu gaat naar mijn idee snel leeg.. Weet iemand toevallig of de accu "getraind" moet worden? Dwz helemaal leeg laten lopen en daarna weer opladen?
Helderheid op z'n hoogst staan en gisteren gehele avond met wifi aan gewerkt. vrij veel gespeeld, gedownload en vandaag ook regelmatig gebruikt. Accu is voor iets meer dan de helft leeg.

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-06 10:02
Anoniem: 256512 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:02:
2 dagen geleden ook een Ipod touch 32Gb besteld en levertijd is tussen 23-28 sept.
Word tevens mijn eerste Ipod touch
Me too :D Zondag (dus eigenlijk maandag, denk ik) besteld, verwachtte leverdatum 21 - 24 sept. Upgrade van een nano 2G, ben benieuwd!

Anoniem: 327004

crazylegs schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:12:
gisteren het apparaat binnen gekregen, erg gaaf ding. super scherm, platter dan plat, snelheid is erg goed. functioneert zoals je van een apple device gewend bent.
Enige minpunt tot nu toe.. Accu gaat naar mijn idee snel leeg.. Weet iemand toevallig of de accu "getraind" moet worden? Dwz helemaal leeg laten lopen en daarna weer opladen?
Helderheid op z'n hoogst staan en gisteren gehele avond met wifi aan gewerkt. vrij veel gespeeld, gedownload en vandaag ook regelmatig gebruikt. Accu is voor iets meer dan de helft leeg.
Is normaal hoor want als ik me niet vergis vraagt wifi en spelletjes spelen wel het meeste energie van allemaal? :)

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Met gamen, helderheid op z'n max, en WiFi aan trek je hem inderdaad zo leeg. Gebruik je hem als mp3-speler waarbij je scherm eigenlijk heel de tijd uit staat en de cpu lekker kan terugklokken, dan gaat ie veel en veel langer mee.

• hardware.tom
crazylegs schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:12:
Als je hem niet gebruikt, zet hem dan op airplane mode, zo gaat die van mij wel langer mee

Anoniem: 84479

Wat accu betreft lijkt het mij normaal als het nog nieuw is.

Ik wacht nog op de iPod Touch maar als ik hem heb, ga ik er mee spelen tot dat de accu helemaal leeg is..
Dan laad ik hem de hele nacht op..
En dat doe ik ongeveer 10 keer..
Daarna heeft de batterij ongeveer zijn maximale capaciteit gekregen.
Dus gebruiken en geduld... (-;

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:36
Anoniem: 84479 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:43:
Wat accu betreft lijkt het mij normaal als het nog nieuw is.

Ik wacht nog op de iPod Touch maar als ik hem heb, ga ik er mee spelen tot dat de accu helemaal leeg is..
Dan laad ik hem de hele nacht op..
En dat doe ik ongeveer 10 keer..
Daarna heeft de batterij ongeveer zijn maximale capaciteit gekregen.
Dus gebruiken en geduld... (-;
gaat je accu er dan langer mee? zoja hoeveel dan?

Ik heb dagelijks met accu te maken..
Het wil niet zeggen dat ik het weet hoor..
Maar mijn ervaring is dat de accu voor de eerste keer leeg gemaakt heeft te worden en dat de volgende keren ook..
Minimal 10 keer..
Daarna is de accu in bijna optimale staat..
Dit is goed te herhalen in b.v.1 keer in de maand.

Dus de accu is in beginstaat niet optimaal !!

Anoniem: 364659

De iPod touch heeft een lithium ion batterij en daar is het juist SLECHT er zo mee om te gaan. Gewoon gebruiken en veel aan de lader leggen, na een tijdje wordt het dan beter. Maar NIET elke keer van vol naar leeg dat is niet goed voor lithium ion batterijen, en je kan je batterij in de IpT niet vervangen dus wees er zuinig op. ;)

Anoniem: 364659 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:09:
De iPod touch heeft een lithium ion batterij en daar is het juist SLECHT er zo mee om te gaan. Gewoon gebruiken en veel aan de lader leggen, na een tijdje wordt het dan beter. Maar NIET elke keer van vol naar leeg dat is niet goed voor lithium ion batterijen, en je kan je batterij in de IpT niet vervangen dus wees er zuinig op. ;)
je kan de batterij laten vervangen, en over of het slecht is zijn de meningen over verdeeld hoor.

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:36
ok bedankt voor de batterij reacties.

Anoniem: 354219

Anoniem: 315662 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:27:
[...]

je kan de batterij laten vervangen, en over of het slecht is zijn de meningen over verdeeld hoor.
Alleen is een de batterij vervangen vrij prijzig.

bron

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 16:56
Anoniem: 315662 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:27:
[...]

Ga maar even lezen hoe een lithium ion accu werkt.

• noobynater
  • Niet online
Volgens de mail word ie waarschijnlijk tussen 23 en 28 September geleverd :D

Anoniem: 374903

Mijne is verzonden :D

Anoniem: 327004

Wanneer had je hem besteld? (De mijne is nog altijd niet verzonden :( )

Inderdaad zijn er vele meningen maar ik reageer vanuit jarenlange ervaring.
Doe er mee wat je wilt.. (-;

Dagelijks heb ik met accus's te maken vandaar ik even te hulp schoot..
Ik doe het op mijn eigen manier en ken de beperkingen van de accu's niet.
m.a.w. Ik doe heel erg lang met mijn accu's en dit al heel veel jaren..
Ook bij de iPod..

Maak de accu vooral in het begin leeg..(niet tot de bodem (-;)
En laat het een hele nacht opladen.. ook al geeft het de melding dat het vol is.
Herhaal dat de komende dagen..

Daarna zul je merken dat het de duur van de accu langer wordt. (ervaring)
Dan kan er willekeurig geladen worden..
Eens in de maand bijna volledig ontladen en de accu is optimaal..

Inderdaad zijn er vele verhalen...Doe wat je het beste lijkt en plaats jouw ervaring hier in het draadje.

Suc6

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Wat dacht je van de jarenlange ervaring die Apple heeft, ook met hun iPods?
You can also recharge a lithium-ion polymer battery whenever convenient, without the full charge or discharge cycle necessary to keep nickel-based batteries at peak performance.
Dit volledig op- en ontladen is een achterhaald principe uit het tijdperk van de nickel-accu's. Tegenwoordig is het alleen nog maar nodig voor de accu om een calibratie uit te voeren (zodat de accu van zichzelf weet wanneer hij echt leeg is), en eens per 50 cycles is meer dan genoeg. Daarom adviseren ze voor de eerste cyclus om hem volledig op te laden en vervolgens te ontladen, zo is de indicatie van de accucapaciteit optimaal. Als je dat de tweede of de derde cyclus doet is het ook goed. Maar niet altijd, want dat is gewoonweg, bewezen, slecht voor je accu :)

Anoniem: 78415

Ik heb hem ook binnen! Hij ligt nog even te synchen dus nog geen zaken te melden.

Klopt het dat doordat er nu een retina-display in zit je films opnieuw moet converteren om van die nieuwe hogere resolutie optimaal gebruik te maken?

Anoniem: 364659

Als jouw films al 960x640 waren natuurlijk niet :+

Anders wel, want nu zou die dan 480 pixels over 960 schermpixels verspreiden en dat verschil zie je, 960 is twee keer zo veel. Tip: pak in Handbrake (video-converter) de Apple-TV instelling, die is gelijk 960 pixels. ;)

• jip_86
Wilde ook even ranten over iTunes. Gisteren een keer gesynced zonder dat mijn externe schijf met muziek aan mijn laptop zat. Wist iTunes voor het gemak alle muziek maar even van mijn iPod. Zit ik de hele dag zonder muziek terwijl ik vandaag ook nog eens zonder collega's op de kamer zit 8)7

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Zou er ook een wetboek op zak iphone/ipod app bestaan ? lijkt mij wel handig

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

90710

jip_86 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:56:
Wilde ook even ranten over iTunes. Gisteren een keer gesynced zonder dat mijn externe schijf met muziek aan mijn laptop zat. Wist iTunes voor het gemak alle muziek maar even van mijn iPod. Zit ik de hele dag zonder muziek terwijl ik vandaag ook nog eens zonder collega's op de kamer zit 8)7
Automatisch synchroniseren uitzetten ;)

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Cornelisjuh schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:50:
Zou er ook een wetboek op zak iphone/ipod app bestaan ? lijkt mij wel handig
http://www.active8.nl/iphone/apps/studiebundel/
Anoniem: 364659 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:41:
Als jouw films al 960x640 waren natuurlijk niet :+

Anders wel, want nu zou die dan 480 pixels over 960 schermpixels verspreiden en dat verschil zie je, 960 is twee keer zo veel. Tip: pak in Handbrake (video-converter) de Apple-TV instelling, die is gelijk 960 pixels. ;)
Ik heb mijn films die op mijn oude iPhone stonden nu op mijn iPhone4 gezet. Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit best goed vind. Voor mij is het zeker acceptabel.

Ik denk dat je het verschil niet zo goed ziet, omdat het scherm relatief klein is.

[ Voor 56% gewijzigd door funk-e op 16-09-2010 16:57 ]

...less is more

• koendel
  • Laatst online: 28-06 13:09
Ik heb vanmiddag mijn ipod touch 4g binnen gekregen, wat een prachtig ding zeg. ik had hier voor al een ipod touch 2g maar dit is echt veel beter vooral het nieuwe scherm en snelheid. en de camera is ook best goed, beter als alle verhalen me hadden doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Kunnen de mensen hier die al een vierde generatie iPod Touch hebben ff controleren op light leaks? Met name aan de randen van het scherm en bij de hardware knoppen (volume).

Het schijnt een groot probleem te zijn bij deze generatie iPod Touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:15
Amps schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 01:06:
Kunnen de mensen hier die al een vierde generatie iPod Touch hebben ff controleren op light leaks? Met name aan de randen van het scherm en bij de hardware knoppen (volume).

Ik heb er idd "last" van rond de volume knoppen, maar niet storend imo, en zeker geen groot probleem.
Edit: het licht "lekt" via de rand van het scherm met de metalen achterkant, niet langs de volume knoppen zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door Phyth0n op 17-09-2010 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:06

kronolith

[EDIT]

Mijn 3rd gen heeft het ook een beetje hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:52
Heeft iemand hem al in de winkel gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Phyth0n schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 01:38:
[...]

Ik heb er idd "last" van rond de volume knoppen, maar niet storend imo, en zeker geen groot probleem.
Edit: het licht "lekt" via de rand van het scherm met de metalen achterkant, niet langs de volume knoppen zelf.
Hmmm... dat is spijtig. Voor zo'n prijs verwacht ik wel dat hij zonder lekjes komt! Als er bij mij licht lekt, dan denk ik dat ik hem terug breng naar de winkel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375023

japie06 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:04:
Heeft iemand hem al in de winkel gespot?
Daar wacht ik ook op. :)

Volgens Apple zou ik hem pas aan het eind van de maand binnenkrijgen, waarschijnlijk ligt ie daarvoor al in de winkels dus kan beter wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem vandaag in Utrecht gehaald..
iPod Touch 32GB 4G

In het donker gezeten maar geen enkel light leaks... ontdekt..

Wat mij het eerste opviel was het mooie scherm en de scherpte.
Camera zowel foto als fil viel mij niet tegen...
Hoewel ik dagelijks met een camera op stap ga..
Het is bruikbaar.. (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:52
Bij welke winkel heb je hem? Ik zal morgen maar de lokale dixons en dynabyte eens opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Amac in de mariastraat.
Ik had hem gereserveerd...

Anoniem: 78415

Mijn 4g heeft het een heel klein beetje bij de volume knoppen, alleen zichtbaar in het donker.
Mijn 2g had het veel meer, op meerdere plekken.

In ervaar het in beide gevallen niet als "probleem" overigens.

• noobynater
  • Niet online
Ik zou het juist gaaf vinden als er licht rondom mijn volume knoppen was.

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:02
Ik heb dat bij mijn vorige iPod Touch ook gehad dat er licht lekte aan de rand. Ik heb toen gewoon een nieuwe gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij deze nieuwe touch 4g valt mij de randen op.
Bij de vorige waren ze mooi glad en bij deze zijn het wat scherperanden wat boven het glas uitsteekt.
Niet veel... maar toch.
Ik wacht op mijn sileconen case want dan zal ik er niet meer van merken.

Zijn er meer mensen die dat is opgevallen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:34

RoyK

Hobby tekenaar

ik heb de iPod Touch nu een klein jaartje. Het is mijn eerste Apple product. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het merk Apple wel ben gaan waarderen. Mede door de iPod ben ik van plan eind dit jaar een iMac aan te gaan schaffen.

Sinds gisteren zit ik alleen plots met een "probleem". De iPod blijft muziek afspelen zodra hij in stand by stand komt. Er staat nu ook een driekhoekje (play icoon) naast mijn accu icoon rechts bovenin. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit voor elkaar heb gekregen. Het enige wat ik wil is dat het op houd :P

Het slurpt mijn accu ook nog eens leeg.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:44:
ik heb de iPod Touch nu een klein jaartje. Het is mijn eerste Apple product. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het merk Apple wel ben gaan waarderen. Mede door de iPod ben ik van plan eind dit jaar een iMac aan te gaan schaffen.

Sinds gisteren zit ik alleen plots met een "probleem". De iPod blijft muziek afspelen zodra hij in stand by stand komt. Er staat nu ook een driekhoekje (play icoon) naast mijn accu icoon rechts bovenin. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit voor elkaar heb gekregen. Het enige wat ik wil is dat het op houd :P

Het slurpt mijn accu ook nog eens leeg.
muziek blijft altijd spelen als je hem op standby zet of naar een andere app gaat, gewoon naar ipod gaan en dan de muziek pauzeren (of als je ios4 hebt even de ipod afsluiten)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste