Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen...ze hebben er weer wat moois van gemaakt met de beta. Het is nu veel meer een echt spel in mijn ogen, nu dat je niet 3x dezelfde content moet doorlopen. De beta loopt t/m act 7, maar kan niet wachten om de rest te zien :)

Aan het eind van act 7 ben je ongeveer lvl 55 ofzo, zonelevel is 54. Da's dus een behoorlijk gat tot aan veilig mappen...eens zien of ik vanavond het kan opbrengen om tot level 64 ofzo te grinden en dan wat maps te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Ben vooral benieuwd of ze een soortgelijke zone als Dried lake gaan toevoegen als "laatste" zone vóór het mappen. Kan me niet voorstellen van niet maar zou wel gaaf zijn.
Ben erg benieuwd naar de verschillende nieuwe acts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:14

KneoK

Not in a million lightyears

En dan gebeurt er ineens dit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KzpEXW0Lps6jUGGUU56HuMSc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Foto's van computerschermen doen pijn aan mijn ogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:05
lauranvh schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:04:
Ben vooral benieuwd of ze een soortgelijke zone als Dried lake gaan toevoegen als "laatste" zone vóór het mappen. Kan me niet voorstellen van niet maar zou wel gaaf zijn.
Ben erg benieuwd naar de verschillende nieuwe acts.
Ik verwacht niet dat ze specifiek een zone toevoegen, maar spelers vinden altijd wel een manier/area om te farmen. Heel vroeger is dat nog ledge act 1 geweest en later in act 2 The Fellshrine Ruins daarna docks in act 3 en nu is het dried lake in act 4. zoals je ziet met elke act die erbij kwam hadden spelers wel een farm area :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesom-o
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 12:57
SMD007 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:56:
[...]

Ik verwacht niet dat ze specifiek een zone toevoegen, maar spelers vinden altijd wel een manier/area om te farmen. Heel vroeger is dat nog ledge act 1 geweest en later in act 2 The Fellshrine Ruins daarna docks in act 3 en nu is het dried lake in act 4. zoals je ziet met elke act die erbij kwam hadden spelers wel een farm area :)
Act 8 en 9 zones zijn al bekend.

spoiler:
Net als bij act 6 en 7 zullen ook deze gebaseerd zijn op eerdere acts. 9 krijgt dus een variatie op dried lake (oasis/tropical variant?). Zone level wel stukje omlaag maar als er niks veranderd in de xp penalty zal het nog steeds prima plek zijn om te farmen tot maps denk ik (als dat al nodig is na a10).

act 8: http://cb.poedb.tw/us/area.php?c=act8
act 9: http://cb.poedb.tw/us/area.php?c=act9

Overwatch profile awesomo#2162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Arachnan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:41:
Foto's van computerschermen doen pijn aan mijn ogen :+
wat lul je dit is geen foto! hij heeft zijn scherm onder een kopieerapparaat gelegd natuurlijk! >:)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:53
SMD007 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:07:
[...]

over? nee dat is juist mijn key.

ter info ik heb de guild in de beta alweer opgericht mocht iemand invite willen hoor ik het wel. (laat je beta char name even achter) Er is geen guild stash, maar dan heb je teminste wel weer guild chat :)
support pack gekocht dus ook begonnen op de beta... wil wel in de guild daar... naam is: BetaJohnnyV

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik ben ondertussen alweer gestopt met de beta nadat ik einde act 7 had gehaald. Ga denk ik ook geen start meer maken ik zie het wel in 3.0 de rest van de acts. Er zitten een aantal luitjes in de guild ondertussen en @KneoK is guild leader daar nu :p ik maakte iedereen gewoon officer zodat iedereen een invite kon versturen geen idee hoe hij het nu aanpakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hoe zeldzaam is 6 link rollen wel niet? Zit nu op 900 fuses en nog niets. Wel 2x 0L :/ :/

Kan het niet hebben dus ga net zo lang door tot ik 6L heb. Ben bijna door m'n chaos heen maar tis niet anders.

edit: 1200 fuses en geen chaos meer over en geen 6 link. Gevalletje eens en nooit meer, had dat wapen gewoon met 6 link moeten kopen voor 300c ;w

[ Voor 64% gewijzigd door London op 14-06-2017 10:23 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Laatst online: 10:29
Planespotter schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:12:
Hoe zeldzaam is 6 link rollen wel niet? Zit nu op 900 fuses en nog niets. Wel 2x 0L :/ :/

Kan het niet hebben dus ga net zo lang door tot ik 6L heb. Ben bijna door m'n chaos heen maar tis niet anders.

edit: 1200 fuses en geen chaos meer over en geen 6 link. Gevalletje eens en nooit meer, had dat wapen gewoon met 6 link moeten kopen voor 300c ;w
Het is pure RNG, Het gemiddelde is ~1500 fusings. Ik heb ook wel 4500 fuses gezien maar ook <50. Zelf ook nog nooit een 6-link gemaakt, meestal koop ik het gewoon.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Planespotter schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:12:

Compleet RNG feestje. Zizaran in de 1 week race in 2 fusings een 6L maar kan ook zomaar 2k fusings kosten.
Meestal is het goedkoper om een gelinkte te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Mocht iemand op beta nog wat starter gear hebben (nu lvl24) dan zou ik dat graag lenen. Ga ook eens cyclone proberen om te kijken of ik dat een league lang zou willen spelen :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
Wie vind wat van de nieuwe support gems? Ik vind ze armoedig... Enkel wat more-modifiers en geen echt nieuwe mechanics. Dieptepunt is een proliferation support gem voor fire. Je maakt eerst een bestaande gem kapot en dan introduceer je een nieuwe, maar beperktere gem alsof je iets nieuws hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Bale..
Ben 2 weken geleden begonnen met een Golemancer build in Legacy league. Voor 10 ex ofzo jewels en stuff gekocht en nu vind ik er niks aan. Ben net begonnen aan "end-game" A4 merciless bij lvl 68 maar ga proberen om hem echt mappen in te trekken en dan maar te kijken of ik het echt niks vindt.

Anders wordt het met heel wat verlies waarschijnlijk alle jewels gaan verkopen en dergelijke. Agja gebruik currency in Standard toch niet.

**Edit: Woops, had lvl 58 staan, moet natuurlijk 68 zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door lauranvh op 16-06-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Daarom speel ik vaak gewoon het char met grotendeels leveling uniques of self found gear tot aan mapping (~lvl 70) en daarna pas gear kopen wat meer kost dan een paar chaos. Bespaart je wel een gedoe :P

Mits het mogelijk is natuurlijk, sommige builds hebben hun build-specifieke items al vanaf lager level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Arachnan schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:44:
Daarom speel ik vaak gewoon het char met grotendeels leveling uniques of self found gear tot aan mapping (~lvl 70) en daarna pas gear kopen wat meer kost dan een paar chaos. Bespaart je wel een gedoe :P

Mits het mogelijk is natuurlijk, sommige builds hebben hun build-specifieke items al vanaf lager level.
Zal toch de golem jewels moeten kopen anders kun je geen golemancer spelen :p.
Maar is een mooie test geweest om te zien dat ik dit niet leuk vind. Heb geluk gehad deze league met een item quantity support gem, die ik verkocht heb voor 14 ex dus daar kon ik mooi die build voor runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Misschien moet je nog op gang komen? Lv58 op A4 merc is zwaar onderleveled wat je een fikse exp penalty geeft. Ik had het ook met HOWA, te hard gerushed en een te hoge stap naar maps bleef over. Toch doorbijten en uiteindelijk was het voor mij de leukste build in legacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Neles7 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:43:
Misschien moet je nog op gang komen? Lv58 op A4 merc is zwaar onderleveled wat je een fikse exp penalty geeft. Ik had het ook met HOWA, te hard gerushed en een te hoge stap naar maps bleef over. Toch doorbijten en uiteindelijk was het voor mij de leukste build in legacy.
Sorry, had een foutje gemaakt. Ben natuurlijk lvl 68 en nog wat dried lakes aan het farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ik heb rond level 68 pas de Golemancer spullen gekocht... In de build guides die ik volgde (ik deed een eigen golem/spectre hybrid) stond dat Golemancer geen leveling- maar een end-game build is en lowlevel er dus weinig aan was. Ik ben nu 88 en nog steeds in transitie :)
Gevalletje van te vroeg een high-level build proberen dus...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Damnit, GGG has done it again :)
Ik vond de Outlaw armour set er wel heel erg vet uit zien, dus maar weer een pack gekocht. En gelijk de Ghostflame armour set gehaald omdat die in de verkoop is momenteel. Dus naast de beta key weer 2 nieuwe sets erbij en nog zo'n 400 punten over voor wat leuke skill effecten zodra ik besloten heb welke main skill ik ga levelen in 3.0.

Maar nu eerst maar eens de Beta proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Zo... voor t eerst Act 5 gespeeld. Zal niet te veel spoileren maar de eerste indruk is dat het vooral een erg groot oppervlak aan speelveld is. We zijn natuurlijk de huidige acts gewend waarbij je precies weet waar je heen moet dus ik denk dat we over een tijdje niet beter weten. Ben met een frost blade build bezig en dat bevalt me goed. De bosses in act 5 zijn behoorlijk pittig. Ben echt flink wat keren dood gegaan voordat ik de boss op de knieen had. Geen max resists en wat te weinig life dus dat maakt t ook wat lastiger maar met dezelfde stats en build ging malachai deathless dus deze bosses zijn echt een heel stuk pittiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Laatst online: 03-09-2024
Wanneer gaat die beta live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Is al 10 dagen live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
had het beter moeten zeggen, wanneer gaat de beta naar live:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
boemmie schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:40:
[...]

had het beter moeten zeggen, wanneer gaat de beta naar live:)
The expansion is scheduled to be fully released mid-July 2017

http://pathofexile.gamepedia.com/The_Fall_of_Oriath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
ooow, das nog best snel:)
blijf ik nog wel even de verschillende classes spelen totdat ik weet wat mijn stijl van spelen is:)
sunder berserker eerst en nu net begonnen met een ranger. mogelijk daarna nog maar eens kijken wat nog leuk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
boemmie schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:13:
ooow, das nog best snel:)
blijf ik nog wel even de verschillende classes spelen totdat ik weet wat mijn stijl van spelen is:)
sunder berserker eerst en nu net begonnen met een ranger. mogelijk daarna nog maar eens kijken wat nog leuk kan zijn.
Dan wens ik je veel succes haha.
Je kunt echt honderden verschillende builds spelen.
De class maakt dan verder niet zo heel veel uit.

Ik zou niet uit gaan van een stijl van spelen. Er zijn zoveel mooie builds die je dan uitsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
lauranvh schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:16:
[...]

Ik zou niet uit gaan van een stijl van spelen. Er zijn zoveel mooie builds die je dan uitsluit.
nog suggesties voor leuke builds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
[...]
Nouja, als summoners je niet aanstaan dan maakt het niet veel uit of het een golemancer is, een SRS of een "echte" summoner.

Zelfde geld een beetje voor melee vs ranged en dan zelfs nog 2h vs 1h/shield builds.
Maakt voor sommige mensen best veel uit, dus erachter komen wat bij je past is best een goede manier om een goede build te kiezen voor 3.0 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Arachnan schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:28:
[...]

Nouja, als summoners je niet aanstaan dan maakt het niet veel uit of het een golemancer is, een SRS of een "echte" summoner.

Zelfde geld een beetje voor melee vs ranged en dan zelfs nog 2h vs 1h/shield builds.
Maakt voor sommige mensen best veel uit, dus erachter komen wat bij je past is best een goede manier om een goede build te kiezen voor 3.0 release.
heb zon flauw vermoeden dat het of een magic user wordt of een semi tank achtig ding,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
boemmie schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:03:
[...]

heb zon flauw vermoeden dat het of een magic user wordt of een semi tank achtig ding,
Goed te zien dat je al zo specifiek bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
gisteren weer een melee char gespeeld, blijft toch wel mijn style. dus ga die kant maar ff op:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:12
[...]

Das beetje overdreven he.. Als je de minor verschillen geen compleet andere build noemt houdt t met 10-20 wel op.
Tel je de builds die alle content kunnen doen zonder 1000ex te investeren zijn er minder dan 10..

Edit:
Nah ok.. Moet toegeven dat Mathil best met behoorlijk wat builds alle content heeft gedaan.
Maar t is discutabel in hoeverre je bv de ene en de andere bow builds, met 90% dezelfde utility skills, een compleet andere build kunt noemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Marcvz op 21-06-2017 12:30 ]

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Marcvz schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:23:
[...]

Das beetje overdreven he.. Als je de minor verschillen geen compleet andere build noemt houdt t met 10-20 wel op.
Tel je de builds die alle content kunnen doen zonder 1000ex te investeren zijn er minder dan 10..

Edit:
Nah ok.. Moet toegeven dat Mathil best met behoorlijk wat builds alle content heeft gedaan.
Maar t is discutabel in hoeverre je bv de ene en de andere bow builds, met 90% dezelfde utility skills, een compleet andere build kunt noemen.
Ik had het ook niet over builds die alles kunnen clearen of meta builds. Maar er zijn zoveel active skill gems die je kunt gebruiken om een mooie build te spelen.
Dan heb ik het ook weer niet over de hipster glacial hammer builds maar een Frost Blades, Blade Flurry of Warchief totem build waarmee je zonder heel veel chaos te besteden lekker kunt gaan mappen.

Het ging me meer over 1 class kiezen om mee te gaan spelen omdat verschillende classes vaak dezelfde builds kunnen spelen, de een speelt dan iets anders door de ascendancy bijvoorbeeld. Als je je dan vast pint op een ranger of shadow dan verlies je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
so far heb ik genoeg lol met mijn 2hnder en cleave, blijf wel die kant op gaan denk ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
yup, melee build it is, gisteren weer wat verder gekomen. blijft toch meeste mijn style van spelen:)
op naar lvl 37 voor earthquake:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
boemmie schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:20:
yup, melee build it is, gisteren weer wat verder gekomen. blijft toch meeste mijn style van spelen:)
op naar lvl 37 voor earthquake:)
Goed dat je erachter bent gekomen dat dit jouw stijl is. Je moet straks natuurlijk een hele league volhouden :)
Naja je kan tussendoor altijd iets anders opstarten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
JohnnyV76 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:04:
[...]

Goed dat je erachter bent gekomen dat dit jouw stijl is. Je moet straks natuurlijk een hele league volhouden :)
Naja je kan tussendoor altijd iets anders opstarten natuurlijk.
na een league stopt hij er mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boemmie schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:08:
[...]

na een league stopt hij er mee dan?
Een temp league duurt meestal 3 maanden. Met uitzondering van wat races die bijv. 1 of 2 weken duren. Daarna wordt je character naar permanent leagues verplaatst (standard of hardcore). Daar kun je dan verder spelen indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:03:
[...]

Een temp league duurt meestal 3 maanden. Met uitzondering van wat races die bijv. 1 of 2 weken duren. Daarna wordt je character naar permanent leagues verplaatst (standard of hardcore). Daar kun je dan verder spelen indien gewenst.
hmmm, dus maar ff kijken wat ik speel na 3.0 patch:) gear blijft wel interchangeable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
boemmie schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:19:
[...]

hmmm, dus maar ff kijken wat ik speel na 3.0 patch:) gear blijft wel interchangeable?
Ik zou zeggen lees je op de wiki even goed in over league's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
ahhh je char gaat naar standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
vanavond maar eens starten met de beta, kijken of het iets is. eerst maar eens een support pack aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
boemmie schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:18:
vanavond maar eens starten met de beta, kijken of het iets is. eerst maar eens een support pack aanschaffen
Volgens mij was het de planning om eind deze week/begin volgende week een character wipe te doen op de Beta, omdat er een nieuwe release gepushed wordt. Hou er dus wel rekening mee dat je characters om de zoveel tijd weg zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Arachnan schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:47:
[...]

Volgens mij was het de planning om eind deze week/begin volgende week een character wipe te doen op de Beta, omdat er een nieuwe release gepushed wordt. Hou er dus wel rekening mee dat je characters om de zoveel tijd weg zijn ;)
yup zag het voorbij komen op het forum, maar dat is bekend van betas:) maar thanks voor de headsup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Ik heb mn currency, 1 ex en nog wat, plus gear (soul taker en witchfire brew onder andere) en cards in de laatste guild tabs van de 2wk mayhem race gestopt.
Dus wie nog lol wil hebben in de race ga je gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Balen dat de release van 3.0 nog zo lang duurt... maja beter een goede release dan een snelle!
Met een beetje pech ben ik vlak na release op vakantie. Voordeel is dan wellicht dat er al wat bruikbare dingetjes in de guild stash zitten en er aanbod is van items op poe.trade. Qua build neig ik nu meer naar een wildstrike build dan een frost blades build. Na de wipe deze week weer een beginnetje maken en kijken wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
@ SMD: Welke build heb jij voor jezelf voor ogen met 3.0?

Same question voor Fuxxie.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
kevinl schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:33:
@ SMD: Welke build heb jij voor jezelf voor ogen met 3.0?

Same question voor Fuxxie.
nog totaal geen idee. Vind RF wel leuk, maar dat is geen handige build voor mappen (veel niet te doen mapmods)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boemmie
is er al een officiële release date van 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Nee nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Wat vinden jullie van die Pierce change?
Het is in ieder geval heerlijk om low level Caustic Arrow mee te levelen, aangezien je het nu al op lvl 1 kan gebruiken en 100% pierce heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Arachnan op 07-07-2017 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Hey mede tweakers, na een aantal jaar on en off Diablo heb ik PoE eens gedownload.
Heeft iemand een goeie starter guide of lijst met do en don'ts voor me? Want ik hoor regelmatig dat je echt dingen kunt verprutsen aan een character of dat 'je eerste char hoe dan ook een enkeltje vuilnisbak krijgt'.
Speel een ranger nu.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neles7
Nephalem schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:27:
Hey mede tweakers, na een aantal jaar on en off Diablo heb ik PoE eens gedownload.
Heeft iemand een goeie starter guide of lijst met do en don'ts voor me? Want ik hoor regelmatig dat je echt dingen kunt verprutsen aan een character of dat 'je eerste char hoe dan ook een enkeltje vuilnisbak krijgt'.
Speel een ranger nu.
Mijn advies zou gewoon zijn lekker spelen, ontdekken wat je leuk vind en vanuit daar dingen gaan opzoeken/vragen/leren.

Straks komt 3.0 waarin veel dingen veranderen.
Paar algemene belangrijke punten:
- Zorg voor genoeg HP (1k normal - 2k cruel - 3.5k merc - 4k-4.5k+ (hoger is beter) engame
- Zorg ervoor dat je resistances (chaos uitgezonderd) zo snel mogelijk op max (75%) zitten. Let op: Cruel = -20% res en Merciless = -40% res.
- Currency = craft materiaal en betaal materiaal. Je kunt items kopen via poe.trade.
- Focus je rond 1/2 skills en maak die zo sterk mogelijk met meerdere support gems.

Meer schiet me even niet te binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:25
Nephalem schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:27:
Speel een ranger nu.
Haha grappig, ik pas precies in hetzelfde profiel en heb sinds deze week ook PoE gedownload en ben als Ranger begonnen. Tips zijn welkom! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Vergeet de guild niet te joinen :) zie mijn sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Zal niet te veel spoileren maar heb nu in de beta t/m act 8 gespeeld en had toch een paar keer het gevoel dat ik wat dingetjes tegen ben gekomen die lijken op Diablo 3. Het gevecht met Kitava heeft veel weg van het gevecht met Belial in D3 en sommige omgevingen in act 7 (geloof ik) leken op omgevingen die ik in D3 act 4 gezien heb.

Denk dat HC spelers het flink lastig gaan krijgen met de nieuwe act bosses met hun speciale mechanics. Voor mijn beta char (resistances niet gemaxed) was het in ieder geval geen kwestie van stil blijven staan en DPS-en. Je moet echt leren en tactiek gebruiken. Of... zoals ik... gewoon 5x dood gaan op een boss want ach t is toch maar softcore :)

Alles bij elkaar heeft GGG het goed voor elkaar met de nieuwe acts en single playthrough. Ergens wel een beetje jammer om niet meer op 3 moeilijkheden de 4 acts door te gaan (had toch ook wel iets als je na malachai normal weer op t strand kwam in cruel) maar met de nieuwe bosses en gebieden heb je wel een soepelere progressie tot aan de endgame denk ik. Ben nog wel benieuwd hoe ze het gaan doen met de normal, cruel en merc labyrinths. Nu heten ze nog gewoon zo maar dat klopt straks ook niet meer.

Heb in ieder geval super veel zin in de komende league en 3.0 en de build die ik gekozen heb lijkt het ook prima te doen. 68/69 maps zijn goed te doen op lvl62 met crappy gear en resists rond de 30% ^^. Release zal alleen vlak voor mijn vakantie zijn dus daar baal ik wel weer van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:31

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

ff vraagje... ik heb net die 30 dollar pack gekocht zodat ik 3.0 kon spelen. Maar dan doe je dus niet mee aan de nieuwe league straks?.... moet ik dan weer opnieuw beginnen?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
FloydRaalte schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:08:
ff vraagje... ik heb net die 30 dollar pack gekocht zodat ik 3.0 kon spelen. Maar dan doe je dus niet mee aan de nieuwe league straks?.... moet ik dan weer opnieuw beginnen?
Je speelt dan op de beta. En de beta gaat alles weg zodra ze klaar zijn. Verder lijkt een League veel op een season van Diablo. Je start altijd helemaal opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arachnan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:13:
Wat vinden jullie van die Pierce change?
Het is in ieder geval heerlijk om low level Caustic Arrow mee te levelen, aangezien je het nu al op lvl 1 kan gebruiken en 100% pierce heeft.
Niet heel super. En CA is endgame nog steeds slecht (je hebt nog steeds +3 gems nodig en empower lvl 4 als je enigszins goede DPS wilt doen in red maps).
JohnnyV76 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:36:
Zal niet te veel spoileren maar heb nu in de beta t/m act 8 gespeeld en had toch een paar keer het gevoel dat ik wat dingetjes tegen ben gekomen die lijken op Diablo 3. Het gevecht met Kitava heeft veel weg van het gevecht met Belial in D3 en sommige omgevingen in act 7 (geloof ik) leken op omgevingen die ik in D3 act 4 gezien heb.

Denk dat HC spelers het flink lastig gaan krijgen met de nieuwe act bosses met hun speciale mechanics. Voor mijn beta char (resistances niet gemaxed) was het in ieder geval geen kwestie van stil blijven staan en DPS-en. Je moet echt leren en tactiek gebruiken. Of... zoals ik... gewoon 5x dood gaan op een boss want ach t is toch maar softcore :)

Alles bij elkaar heeft GGG het goed voor elkaar met de nieuwe acts en single playthrough. Ergens wel een beetje jammer om niet meer op 3 moeilijkheden de 4 acts door te gaan (had toch ook wel iets als je na malachai normal weer op t strand kwam in cruel) maar met de nieuwe bosses en gebieden heb je wel een soepelere progressie tot aan de endgame denk ik. Ben nog wel benieuwd hoe ze het gaan doen met de normal, cruel en merc labyrinths. Nu heten ze nog gewoon zo maar dat klopt straks ook niet meer.

Heb in ieder geval super veel zin in de komende league en 3.0 en de build die ik gekozen heb lijkt het ook prima te doen. 68/69 maps zijn goed te doen op lvl62 met crappy gear en resists rond de 30% ^^. Release zal alleen vlak voor mijn vakantie zijn dus daar baal ik wel weer van :P
'Wat dingetjes'? Een halve act was ongeveer een replica. Maar goed, ik vond het wel vermakelijk. Kitava ook.

De fights zijn imo niet heel lastig. Zoals je zegt: een beetje bewegen en het komt helemaal goed.

Alleen Doedre is nogal lame. Klein beetje DPS doen en dan weer de vault aan klikken... *yawn*. Nu kan het ook zijn dat ik redelijk weinig DPS deed, maar de opeenvolgende bazen gingen allemaal prima.

En Yugul vond ik echt nergens op slaan. Balletjes die je amper kunt dodgen. Niet echt leuk als melee build. Of er moet nog een mechanic zijn die ik niet ontdekt heb. Maar voor zover ik gelezen heb heeft iedereen hetzelfde probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:22:

Niet heel super. En CA is endgame nog steeds slecht (je hebt nog steeds +3 gems nodig en empower lvl 4 als je enigszins goede DPS wilt doen in red maps).
Ach, ik heb tot nu toe geen enkel char gehad waarmee ik continue red maps farmde.
Meestal level ik eerst een "farm" build als eerste in een nieuwe league, waarmee ik met weinig investering t1-6 maps kan farmen. Ben ik die beu, dan heb ik genoeg chaos/exalts om een leukere build te levelen.

Ga denk ik sowieso wel een CA build spelen. Misschien een CA/ED combo als Shadow, maar ik vermoed van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Dat moet je sowieso doen.... spelen wat je leuk vindt. In Legacy heb ik echt een keer op Atlas progressie gefocussed ook omdat mn build dat toe liet. Ben op 119/126 blijven steken geloof ik maar vooral ook omdat ik al weken niet meer speel. Heb alle guardians gedaan en Shaper geprobeerd maar door te weinig ervaring met dat gevecht hopeloos ten onder gegaan. Dit wil ik ook in de league met 3.0 gaan doen. Ik hou meer van de variatie van verschillende maps doen dan mn Atlas zo shapen dat ik bepaalde maps vaak speel. Ik weet in ieder geval naar welk(e) item/items voor mijn build ik toe moet werken in de league dus een doel heb ik al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Neles7 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:13:
[...]

Je speelt dan op de beta. En de beta gaat alles weg zodra ze klaar zijn. Verder lijkt een League veel op een season van Diablo. Je start altijd helemaal opnieuw.
Van wat ik gelezen heb wordt je progres op de Beta niet meer gewipped. Je kunt na de release dus gewoon doorspelen met je huidige Beta char, echter vermoed ik dat je niet mee kunt doen aan de nieuwe League.

Ik zit een beetje in dubio.... heb net de beta gekocht maar achteraf was dat niet slim. Ik had net zo goed kunnen wachten tot de release.... dat is een kwestie van weken? Ik wil namelijk graag meedoen aan die nieuwe league. Ik heb nog nooit een char op lvl 60 gehad omdat er telkens wat aan de hand was met een nieuwe versie of nieuwe league. Ik heb geen idee wat de endgame is en dat wil ik nu toch eens zien. Nu weer opnieuw begonnen... met het gevoel dat het allemaal voor nop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
FloydRaalte schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Van wat ik gelezen heb wordt je progres op de Beta niet meer gewipped. Je kunt na de release dus gewoon doorspelen met je huidige Beta char, echter vermoed ik dat je niet mee kunt doen aan de nieuwe League.

Ik zit een beetje in dubio.... heb net de beta gekocht maar achteraf was dat niet slim. Ik had net zo goed kunnen wachten tot de release.... dat is een kwestie van weken? Ik wil namelijk graag meedoen aan die nieuwe league. Ik heb nog nooit een char op lvl 60 gehad omdat er telkens wat aan de hand was met een nieuwe versie of nieuwe league. Ik heb geen idee wat de endgame is en dat wil ik nu toch eens zien. Nu weer opnieuw begonnen... met het gevoel dat het allemaal voor nop is.
Beta is void league alles wat je daar doet verdwijnt straks in een zwart gat. Je speelt puur de beta om voor GGG de nieuwe dingen te testen. Als ze zeggen we wipen niet meer bedoelen ze dat je vanaf nu tot laatste beta dag gewoon kan spelen zonder dat alles nogmaals wordt verwijderd, maar aan het eind van de beta is het echt bye bye.

Nadat de beta klaar is zal een release snel daarop volgen met de release krijg je ook weer een nieuwe league daar kan je weer een char maken en als die league voorbij is gaat alles weer naar de standaard league. Na die league komt er ook weer een nieuwe league waarin je weer een char kan maken en spelen tot die voorbij is daarna is het weer verhuizen naar standaard enzovoort.

Of je gaat gewoon lekker in standaard spelen en je kan onbeperkt doorspelen.
Veel spelers vinden de nieuwe league leuk niet alleen vanwege de nieuwe league mods, maar ook vanwege de verse economie.
Op standaard zwerft veel legacy gear en sommige mensen vinden hun e-peen te klein omdat random person x een league kaom's heeft en zij die niet hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

In dat geval kap ik per direct met die beta. Ik ga niet weer veel tijd verknooien aan een char waar je uiteindelijke geen bal aan hebt. Daarnaast heeft de huidige league dan ook niet veel zin meer als die volgende binnenkort start... misschien nog even doorspelen. Enig idee of ze eind juli nog gaan halen met de release? Ik vraag me af of de nieuwe League dan ook direct start....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
FloydRaalte schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:00:
[...]

In dat geval kap ik per direct met die beta. Ik ga niet weer veel tijd verknooien aan een char waar je uiteindelijke geen bal aan hebt. Daarnaast heeft de huidige league dan ook niet veel zin meer als die volgende binnenkort start... misschien nog even doorspelen. Enig idee of ze eind juli nog gaan halen met de release? Ik vraag me af of de nieuwe League dan ook direct start....
Eind juli gaat hem nooit worden. Dan hadden ze allang iets aangekondigd en niet nog net een nieuwe beta release gemaakt. Het is afwachten op nieuws voor we weten wanneer 3.0/nieuwe League beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
SMD007 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Beta is void league alles wat je daar doet verdwijnt straks in een zwart gat. Je speelt puur de beta om voor GGG de nieuwe dingen te testen.
Mwah, zo zie ik het niet.
Je krijgt ook de kans om alvast een aantal builds uit te proberen zodat je wanneer 3.0 echt start gelijk goed van start kan gaan. Werken DoT builds nog wel voldoende voor een ED build? Is ES niet teveel generfed? etc.

Natuurlijk is dit ook waardevolle informatie voor GGG, maar het is in mijn ogen niet alleen voor hun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Mee eens... ik heb nu ook getest hoe ik moet levellen met mn marauder voor deze build en nu ook wat maps aan t testen. Een beta is niets anders dan een sneak preview van wat er komen gaat. Ging mij er ook om de nieuwe acts eens te bekijken. Nu weet ik dat ik deze build wil gaan spelen in de nieuwe league die straks uitkomt. Gewoon straks lekker in de nieuwe league van start gaan en dan zo veel mogelijk bereiken tot t eind van de league.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

JohnnyV76 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:54:
Mee eens... ik heb nu ook getest hoe ik moet levellen met mn marauder voor deze build en nu ook wat maps aan t testen. Een beta is niets anders dan een sneak preview van wat er komen gaat. Ging mij er ook om de nieuwe acts eens te bekijken. Nu weet ik dat ik deze build wil gaan spelen in de nieuwe league die straks uitkomt. Gewoon straks lekker in de nieuwe league van start gaan en dan zo veel mogelijk bereiken tot t eind van de league.
Ik heb de beta maar aan de kant gegooid. Net lvl 60 in de huidige league. Nog nooit zover gekomen dus ik leer veel. Straks bij release weet ik wat ik moet doen. Ik maak dan de perfecte Maurauder - 2h mace met Groundslam en Spectral Ancient totem als basis. Geen idee of het een goeie build is maar lekker hersenloos rossen vindt ik wel leuk. Beetje de Seismic Slam Barbarian uit D3 echter was die build totaal niet viable. In POE werkt dit veel beter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
FloydRaalte schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:01:
[...]

Ik heb de beta maar aan de kant gegooid. Net lvl 60 in de huidige league. Nog nooit zover gekomen dus ik leer veel. Straks bij release weet ik wat ik moet doen. Ik maak dan de perfecte Maurauder - 2h mace met Groundslam en Spectral Ancient totem als basis. Geen idee of het een goeie build is maar lekker hersenloos rossen vindt ik wel leuk. Beetje de Seismic Slam Barbarian uit D3 echter was die build totaal niet viable. In POE werkt dit veel beter >:)
Heb je Sunder ook al geprobeerd? Volgens mij is dat ook een goede en leuke skill om te gebruiken met grotere range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
JohnnyV76 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:26:
[...]

Heb je Sunder ook al geprobeerd? Volgens mij is dat ook een goede en leuke skill om te gebruiken met grotere range.
sst geen geheimen verklappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

JohnnyV76 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:26:
[...]

Ja, Sunder heb ik geprobeerd. Sunder had iets meer dmg maar ging in 1 rechte lange lijn. Wel AOE maar je raakt minder naar mijn gevoel. Tot nu toe kan ik behoorlijk wat dmg leiden (behalve bij sommige End Bosses :X ) dus sta ik vaak met mijn neus voor een pack. Dan lijkt me dat ik met Ground Slam meer mobs raakt. Wel minder dmg maar met MultiStrikeSupport (3x meppen gem) is de groep toch in 1x dood. Met Sunder ook maar dan raak je minder.... dat was mijn analyse in ieder geval :P

Ik vraag me wel af welke skills ik het beste nog meer kan gebruiken. Zojuist die Organ-Boss verslagen samen met Piety op lvl59. Dan koste me toch weer 10x dood gaan o.O Kort daarvoor heb ik Kaum en die Arena boss vrij gemakkelijk neergehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook mensen die gaan mee doen in de nieuwe race dit weekend?

Ikzelf ga voor de SSF HC variant met een dual wield Sunder (stat stick off-hand).
Zien hoe ver we gaan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
FloydRaalte schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:59:
[...]

Ja, Sunder heb ik geprobeerd. Sunder had iets meer dmg maar ging in 1 rechte lange lijn. Wel AOE maar je raakt minder naar mijn gevoel. Tot nu toe kan ik behoorlijk wat dmg leiden (behalve bij sommige End Bosses :X ) dus sta ik vaak met mijn neus voor een pack. Dan lijkt me dat ik met Ground Slam meer mobs raakt. Wel minder dmg maar met MultiStrikeSupport (3x meppen gem) is de groep toch in 1x dood. Met Sunder ook maar dan raak je minder.... dat was mijn analyse in ieder geval :P

Ik vraag me wel af welke skills ik het beste nog meer kan gebruiken. Zojuist die Organ-Boss verslagen samen met Piety op lvl59. Dan koste me toch weer 10x dood gaan o.O Kort daarvoor heb ik Kaum en die Arena boss vrij gemakkelijk neergehaald.
Malachi heet die ;) De baas zelf valt wel mee als je zijn aanvallen een beetje door hebt. Er gebeurd veel en het is ook vrijwel allemaal dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neles7 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:30:
[...]

Malachi heet die ;) De baas zelf valt wel mee als je zijn aanvallen een beetje door hebt. Er gebeurd veel en het is ook vrijwel allemaal dezelfde kleur.
Ik heb altijd meer problemen met die misselijke Daresso dan met Malachai lol.
Zonder armour hit die Daresso zo hard, is niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Daresso is wel een nare ja. Ook bij hem is het zorgen op tijd weg te lopen net als bij Malachai. Positieve is dat we hem nu niet meer op Merciless difficulty hoeven te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
JohnnyV76 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:41:
Daresso is wel een nare ja. Ook bij hem is het zorgen op tijd weg te lopen net als bij Malachai. Positieve is dat we hem nu niet meer op Merciless difficulty hoeven te doen :)
Als beta speler is de uitdaging een beetje vergelijkbaar met daresso / kaom / malachi op merciless in de latere acts? (Geen spoiler aub)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het zo stellen dat Malachai en Darresso eitjes zijn met een paar bosses in de beta op dit moment :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
haha inderdaad... ik dacht al dat mijn build zo OP was omdat ik deathless langs Daresso en Mala kwam met lage resists en prut gear... tot ik de bosses in de nieuwe acts tegen kwam en hard neer ging. Het zal voor een groot deel de nieuwe mechanics zijn dus verwacht in de nieuwe acts wel weer een leer curve qua bosses. Zeker de HC spelers moeten zich er echt in verdiepen of flink overlevellen voordat ze de nieuwe bosses een bezoekje brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet echt zeker dat wanneer spelers (ervaren of niet) in 3.0 in de hardcore league gaan starten de maps niet zullen halen wanneer ze ze de demo niet hebben gespeeld.

Act 6 en 7 zijn wel te doen. Act 5 ook wel als je op let maar had moeilijkere fights dan 6 en 7. Act 8 is gewoon niet leuk meer. Ik denk dat ik wel 25x ben doodgegaan voordat ik de eerste bossfight door had lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:56:
[...]

Ik heb altijd meer problemen met die misselijke Daresso dan met Malachai lol.
Zonder armour hit die Daresso zo hard, is niet leuk meer.
Je moet hem ook niet tanken he. :P
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:59:
Ik weet echt zeker dat wanneer spelers (ervaren of niet) in 3.0 in de hardcore league gaan starten de maps niet zullen halen wanneer ze ze de demo niet hebben gespeeld.

Act 6 en 7 zijn wel te doen. Act 5 ook wel als je op let maar had moeilijkere fights dan 6 en 7. Act 8 is gewoon niet leuk meer. Ik denk dat ik wel 25x ben doodgegaan voordat ik de eerste bossfight door had lol.
Ik denk dat je het overschat. Bijna elke fight is weglopen van een vooraf geanimeerde cast. Alleen Yugul is brak imo. Doedre was ook vervelend maar goed te doen.

De fights duren wat langer en facetanken zit er niet (altijd) bij.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2017 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:10:
[...]

Je moet hem ook niet tanken he. :P

[...]

Ik denk dat je het overschat. Bijna elke fight is weglopen van een vooraf geanimeerde cast. Alleen Yugul is brak imo. Doedre was ook vervelend maar goed te doen.

De fights duren wat langer en facetanken zit er niet (altijd) bij.
Het is ook wel te doen zolang je de mechanics van de fights maar door hebt. Al is er bij Yugul nog geen mechanic gevonden (moet wel een bug zijn). Maar wanneer je voor het eerst tegen Doedre gaat of zelfs Innosence dan is er een hele grote kans dat je niet alle mechanics door hebt en dan ga je voor het bijltje.

Inmiddels kan ik prima zonder deaths in A8 komen...maar sjah, je moet weer langs die Yugul lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:07:
[...]

Het is ook wel te doen zolang je de mechanics van de fights maar door hebt. Al is er bij Yugul nog geen mechanic gevonden (moet wel een bug zijn). Maar wanneer je voor het eerst tegen Doedre gaat of zelfs Innosence dan is er een hele grote kans dat je niet alle mechanics door hebt en dan ga je voor het bijltje.

Inmiddels kan ik prima zonder deaths in A8 komen...maar sjah, je moet weer langs die Yugul lol.
Yugul is op zich optioneel, maar de skillpoint kun je natuurlijk niet laten liggen. Hoop dat het inderdaad een bug betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Wie gaat er allemaal de race spelen?
Denk dat ik een ele buzzsaw ranger ga beginnen. Lijkt me wel tof.
Wat gaan jullie bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
Hij start om 23:00? Ik dacht 22:00 volgens het POE forum.
Edit: Ja dus... Dat word me te laat.

Ik weet nog niet wat ik ga doen. FF rondkijken...

[ Voor 15% gewijzigd door Kaw op 14-07-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauranvh schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:31:
Wie gaat er allemaal de race spelen?
Denk dat ik een ele buzzsaw ranger ga beginnen. Lijkt me wel tof.
Wat gaan jullie bouwen?
Ik ben bezig met de SSF HC versie van de race. Inmiddels lvl 65. Dik overleveled aangekomen in A3 merciless. Verwacht geen issues, heb al een kaoms roots (lucky met div cards) en een 5L.

Ik kan wel stellen dat met SSF de challenge weer terug is. Veel meer fun dan poe.trade opstarten en maar browsen naar items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:07:
[...]

Ik ben bezig met de SSF HC versie van de race. Inmiddels lvl 65. Dik overleveled aangekomen in A3 merciless. Verwacht geen issues, heb al een kaoms roots (lucky met div cards) en een 5L.

Ik kan wel stellen dat met SSF de challenge weer terug is. Veel meer fun dan poe.trade opstarten en maar browsen naar items.
Netjes hoor! Ergens lijkt het me ook heel leuk om SSF te doen juist omdat je dan nog blijer bent als je een bepaald item (eindelijk) hebt. Het lastige is alleen dat ik vantevoren een build kies en daar meestal ook heel specifieke items voor nodig zijn waar je wel voor kunt sparen qua currency maar vaak niet zelf vindt. Als ik dan ook kijk hoeveel waardeloze boots (bijvoorbeeld) ik ID en vendor terwijl je voor een paar chaos boots kunt kopen met alles erop wat je wil. Denk dat de frustratie uiteindelijk groter zou worden voor me dan de fun :)

Heb sinds vrijdag mijn bijna 6 jaar oude laptop vervangen voor een gaming laptop van MSI. Uiteraard voor het hele gezin dat ding maar stiekum ook wel een beetje (veel) voor PoE gedaan. Kan niet altijd op zolder op mijn game bak spelen dus nu kan ik ook weer lekker beneden spelen met goede FPS.

Laat nu die release maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Ben legacy gestart als SC SSF. Vond het heel tof maar heb ook een character gespeeld in gewone SC. Heeft allebei zijn charme. Ik vond bij SSF vooral het levellen en bij mappen uitkomen heel tof. Puur omdat je alles zelf doet. Je hoeft niet super snel te gaan want je hebt niet alle levelling uniques en dergelijke. Voor mij gevoel was het veel chiller.
Daarna heb ik dus een normale SC character gespeeld. Die kon ik alleen spelen omdat ik kon traden. Had wat unique jewels nodig en wat andere uniques dus zoiets kun je dan weer niet spelen als je SSF bent. Dat maakt het wel weer jammer.

In 3.0 ga ik denk ik weer met SSF starten en als dat "saai" wordt dan ga ik lekker naar normal SC toe en daar verder spelen. Dan heb ik in ieder geval wat currency en kan ik aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ook nog over zitten denken maar als je toch gaat switchen voegt het ook weer niet zoveel toe :)

[ Voor 89% gewijzigd door JohnnyV76 op 17-07-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
JohnnyV76 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:08:
Ook nog over zitten denken maar als je toch gaat switchen voegt het ook weer niet zoveel toe :)
Nouja ik vond mijn eerste character echt leuker toen ik geen poe.trade ging browsen net voordat ik tussen A4 merci en maps zat. Dit vond ik het misschien wel het leukste gedeelte.

Een keer proberen is dan mijn advies. Alleen ben je voor je eerste build wel beperkt tot builds die geen uniques gebruiken. Sommige willen dat dan weer niet.

[ Voor 17% gewijzigd door lauranvh op 17-07-2017 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is juist leuk om SSF te spelen.
Wanneer ik zonder SSF speel heb ik mijn lootfilter op uber strict. Nu heb ik mijn hele filter lopen aanpassen om gear te vinden. Het is dan ook gewoon leuk om alles te ID-en, te craften, lucky alchs en gewoon het farmen zodat je verder kunt.

Ik wou voor mijn build Kaoms Roots gebruiken. Vind ik (dankzij Perandus) 2x de divination cards en had ik met level 50 als mijn Kaoms Roots. Veel cooler dan wachten tot level 68 en ze voor een paar chaos op te pakken.

Ik moet nu een unique sword hebben voor mijn off-hand dus ga lekker lopen chancen en area's met perandus af lopen.

De challenge wordt gewoon veel groter en het doet me weer denken aan hoe PoE voor poe.trade was: veel uitdagender.

Maar wat voor de 1 juist leuker is kan voor een ander natuurlijk het tegenovergestelde zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Iemand enig idee hoe chancing uniques werkt?
Heb je dezelfde kans om een skyforth te chancen of een lifesprig? Of krijg je sneller een lifesprig?

Heb al wat zitten googlen maar kom er helemaal niet uit.

[ Voor 12% gewijzigd door lauranvh op 18-07-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
lauranvh schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:58:
Iemand enig idee hoe chancing uniques werkt?
Heb je dezelfde kans om een skyforth te chancen of een lifesprig? Of krijg je sneller een lifesprig?

Heb al wat zitten googlen maar kom er helemaal niet uit.
Volgens mij zijn bepaalde items moeilijker te chancen. Maar pin mij er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou gister een half uurtje bezig, mooi richting A4 merciless, ondertussen wat half Utopia kijken op de bank.
Kom ik in een exile area uit, niks aant handje. Loop mooi door maar zie in 1x mijn life van 2K naar 0 gaan binnen bijna een seconde. Ik panic hit mijn flasks maar was vergeten dat ik flask 1 onder de spatiebalk heb gezet (mijn enige anti bleed flask): RIP

Dus maar weer braaf opnieuw begonnen. Heb een fated bramblejack (wall of brambles) inmiddels en ben weer mooi op weg naar Merciless. Inmiddels weer lvl 48.

Ik mis wel mijn Goldrim + Le Heup of All for mijn resistance cap. Zelfde met de 5L. Heb inmiddels wel Bramblejack naar een 6S gekregen maar het linken is nog niet gelukt. Ben zoooo blij dat ik Kaoms Roots nog niet had ge-equiped :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:50:
Nou gister een half uurtje bezig, mooi richting A4 merciless, ondertussen wat half Utopia kijken op de bank.
Kom ik in een exile area uit, niks aant handje. Loop mooi door maar zie in 1x mijn life van 2K naar 0 gaan binnen bijna een seconde. Ik panic hit mijn flasks maar was vergeten dat ik flask 1 onder de spatiebalk heb gezet (mijn enige anti bleed flask): RIP

Dus maar weer braaf opnieuw begonnen. Heb een fated bramblejack (wall of brambles) inmiddels en ben weer mooi op weg naar Merciless. Inmiddels weer lvl 48.

Ik mis wel mijn Goldrim + Le Heup of All for mijn resistance cap. Zelfde met de 5L. Heb inmiddels wel Bramblejack naar een 6S gekregen maar het linken is nog niet gelukt. Ben zoooo blij dat ik Kaoms Roots nog niet had ge-equiped :P
SSF HC, Exiles en tv kijken. Jij durft :P.
Veel succes met je nieuwe char. Welke skill speel je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauranvh schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:59:
[...]

SSF HC, Exiles en tv kijken. Jij durft :P.
Maar het ging zo goed haha, niks deed pijn...Gewoon dom. Die RIP was volledig mijn schuld.

Ik speel Sunder Dual Wield met een stat stick. Ik was een Gladiator, heb lab nu nog niet gedaan. Ga wellicht Slayer of Champion, ben er nog niet uit.

Hier mijn char page: https://www.pathofexile.c...ofile/iNotSure/characters

Dode char is: iNotSureSSF
Nieuwe char is: SecondTrySSF

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
lauranvh schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:59:
[...]

SSF HC, Exiles, slechts 2k health bij a4 Merc en tv kijken. Jij durft :P.
Je was nog wat vergeten :P
Doet me wel denken aan de tijd dat ik elke league nog de hc variant speelde. Gaf ook weer een speciale kick om HC te spelen. Dan RIP je ergens en de rest van de dag baal je en zweer je niet meer verder te spelen. Dan de volgende dag ben je alweer je nieuwe build aan t plannen :)
Laatste paar leagues toch maar lekker de SC variant gespeeld. Stuk relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV76 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Je was nog wat vergeten :P
Doet me wel denken aan de tijd dat ik elke league nog de hc variant speelde. Gaf ook weer een speciale kick om HC te spelen. Dan RIP je ergens en de rest van de dag baal je en zweer je niet meer verder te spelen. Dan de volgende dag ben je alweer je nieuwe build aan t plannen :)
Laatste paar leagues toch maar lekker de SC variant gespeeld. Stuk relaxter.
Ik was nog maar in A3 merciless :P

Ik speel normaal gesproken ook SC hoor, maar wou me weer eens uitdagen door HC te spelen. Is mijn laatste try deze race. In 3.0 ga ik gewoon voor SC SSF.

Ik had wel iets meer life btw, zo rond de 2700. Dus zou in theorie voldoende moeten zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
duurt nog wel ff eerdat 3.0 uit is helaas. net wave 3 van de beta en komt ook nog een wave 4 over 2 weken. toch maar ff d3 blijven spelen dan
Pagina: 1 ... 100 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]