Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22
Paterpor schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:08:
[...]

10euro en je hebt eentje + 10 euro aan microtransitions en die heb je als je extra stash wilt toch nodig.

Morgen begint trowens de laatste race, sowieso altijd spannend en leuk om te volgen. Weet niet of kripp meedoet maar hoop van wel want die kun je volgen met zijn stream!
Ik wacht wel even tot de open beta, die paar daagjes moeten wel lukken. Kan ik ondertussen FC3 nog wat verder uitspelen :)

Denk dat ik dan de streams maar eens in de gaten houd voor de race :D

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 16:42
Bedankt! Maar bij mij zegt hij "invalid activation key". Of iemand heeft hem al gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
immo_msk schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:13:
[...]

Bedankt! Maar bij mij zegt hij "invalid activation key". Of iemand heeft hem al gebruikt.
Ik vermoed van wel. Meestal is zo'n key binnen enkele minuten al opgepakt. Het zou prettiger zijn dat mensen dan ook keys via DM doen dan kunnen ze sneller de post bijwerken dat mensen het ook weten. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Wie wilt er nog een key en waarom? Ik heb mijn beta key via dit forum gekregen en ben daar aardig dankbaar voor.
Geef maar je PoE profielnaam dan pm ik het via dat mailsysteem

[ Voor 22% gewijzigd door Rob_Dielemans op 14-01-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
Rob_Dielemans schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:32:
Wie wilt er nog een key en waarom? Ik heb mijn beta key via dit forum gekregen en ben daar aardig dankbaar voor.
Geef maar je PoE profielnaam dan pm ik het via dat mailsysteem
Moi! en waarom? uhm.....Diablo 3 is het net niet. ;) Althans voor mij niet.
Profielnaam is "immotje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
immo_msk schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:48:
[...]

Moi! en waarom? uhm.....Diablo 3 is het net niet. ;) Althans voor mij niet.
Profielnaam is "immotje".
you've got mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
Super! Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Laatst online: 14:26
Gisteren met mijn Shadow warrior in act 2 aangekomen. Moet zeggen vond de eindbaas van act 1 toch wel pittig ben 3x doodgegaan. Maar na steeds weer die cave te clearen mooi wat lvltjes mee gepakt en uiteindlijk op lvl 20 de eindbaas neer gekregen. Is dat nou redelijk lvl 20 aan het eind van act 1 of ben ik dan traag? Welk lvl waren jullie de eerste x aan het eind van act 1?

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een mooi schema van de huidige twee acts.
http://templeofexiles.com/sites/default/files/Map.html
Daar staat in dat Merveil een lvl 16 boss is. Met 20 ben je dan redelijk overleveled.

Je moet wel een beetje opassen dat je level niet te veel afwijkt met het level van de zone.
The player also suffers a penalty to XP if they are too far above or below the monster's level. There is a safe level range where no penalty is applied, which is equal to three, plus one for every sixteen complete player levels.
quote van de path of exile wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Merveil op lvl 20 gedaan omdat ik eerder geen fatsoenlijke gear had. Ik heb met mijn Templar (spellcaster build) wel goede gear voor mijn Marauder gevonden en toen was het een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
Merveil? Ik heb een ring die alleen al 50 (~15 + ~35) cold resistance heeft. Heb Merveil met 65% cold resistance gedaan als Templar en het was een eitje. Met 65% cold resistance doet Merveil 65% minder damage. Dingen zoals freezes gebeuren minder frequent en je life regen is ineens wel voldoende. Aanrader dus om bij Merveil tijdelijk je cold resistance te max'en.

Edit: een cold resistance ring is eventueel te koop in het eerste kamp bij die vrouw. Dat doen de 'pro's' ook bij de races om niet dood te gaan bij Merveil.
Edit 2: wat ik me kan herinneren was ik level 18. Probeer een beetje gelijk te lopen met het niveau van de maps.

[ Voor 26% gewijzigd door Kaw op 14-01-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
Ik zou eens een paar races bekijken via twitch of zo. Dan weet je wat je tekortkomingen zijn voor bepaalde bosses. Voor Brutus is leven gewoon belangrijk dus coral rings kopen en voor Merveil zoveel mogelijk cold resist zoeken.

Bij elke level up worden de vendors gereset, dan kan je kijken of er bepaalde ringen te kopen zijn die je denkt nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:54
Of je moet eens de races van kripp bekijken. In de start kan je heel veel leren.

http://nl.twitch.tv/nl_kripp/b/355007967

Edit: begint rond 12e minuut.
SMD007 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:32:
[...]
Thx had geen idee dat ringen zooo belangerijk waren. Ben dan ook nog best een noob gelukkig wordt alles straks gereset en kan ik mn shadow vergeten, want ook de skill tree heb ik nog niet volledig onder de knie en kies maar wat me leuk lijkt :P Tijdens open beta maar eens verder met een witch of ranger die lijken me namelijk nog wel erg leuk
De ringen zijn niet zo belangrijk, de resistances wel :)

[ Voor 73% gewijzigd door Paterpor op 14-01-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Laatst online: 14:26
Rob_Dielemans schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:15:
Ik zou eens een paar races bekijken via twitch of zo. Dan weet je wat je tekortkomingen zijn voor bepaalde bosses. Voor Brutus is leven gewoon belangrijk dus coral rings kopen en voor Merveil zoveel mogelijk cold resist zoeken.

Bij elke level up worden de vendors gereset, dan kan je kijken of er bepaalde ringen te kopen zijn die je denkt nodig te hebben.
Thx had geen idee dat ringen zooo belangerijk waren. Ben dan ook nog best een noob gelukkig wordt alles straks gereset en kan ik mn shadow vergeten, want ook de skill tree heb ik nog niet volledig onder de knie en kies maar wat me leuk lijkt :P Tijdens open beta maar eens verder met een witch of ranger die lijken me namelijk nog wel erg leuk

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ik zit maar iets van 50 levels achter de nummer 1 in de HC 1week race, dus alles kan nog. In ieder geval niet doodgegaan op Brutus zelfs met dikke desyncs. Edit: en Merveil was ook easypeasy op lvl17 met 75% cold resist en veel life regen en leech. :+

Maar ringen/items met resistance en life (als je niet voor Chaos Inoculation gaat wat +life overbodig maakt) zijn wel een must omdat mobs behoorlijk veel pijn kunnen doen. Zelfde geldt voor de life nodes met je passives. 100% voor damage en andere nodes gaan lijkt me niet echt verstandig, zeker op HC.

[ Voor 16% gewijzigd door Gundogan op 14-01-2013 23:22 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crumbled1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 17:30
Eerste dag van de race gisteren en ik heb de level 30 aangetikt. Hehe de top is de level 70 al gepasseerd binnen één dag, hetgeen ik in een week wil doen :P

Mocht iemand willen groupen, add me dan! Mijn character op de race heet Grimbarkhole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
Ik vermaak me nog prima met D3. Maar zou PoE best eens willen proberen.
Is er nog iemand die mij van een key kan voorzien? :)

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Gewoon reddit wat in het oog houden, daar komen er tientallen per dag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
Thanks, ga ik daar even kijkje nemen :)

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillepils
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-02-2024
Paterpor schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:49:
Gewoon reddit wat in het oog houden, daar komen er tientallen per dag op.
Die zijn helaas wel op minder dan een minuut weg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crumbled1
Aangezien deze game mij zo bevalt, heb ik de pre purchase gehaald waardoor ik een beta key over heb, de eerste die mij een DM stuurt zal de key ontvangen.

AAAAAAAAAAND its gone :)

[ Voor 8% gewijzigd door Crumbled1 op 15-01-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Thx Crumbled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcvz schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:53:
Thanks, ga ik daar even kijkje nemen :)
Je krijgt er 1tje via dm, had er nog een staan op me account.
Als je er al 1tje heb kan je hem doorgeven aan iemand maar als je dat doe, dm me even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:33

Magic666

No one's neighbour!

Fraaie gametrailer van OB! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Gisteren avond even begonnen met spelen nadat ik een key had ontvangen van een mede-tweaker. Damm wat een goed spel. Eerste indruk is zo goed, speelt lekker weg, goed uitgedacht en uitgewerkt ! Het is wel enorm wennen geen gold, items overal voor nodig, gems level e.d. Maar het is zo vet. Vooral dat skill systeem, het is een head breaker de eerste keer maar ik vind het zo geweldig na het beter te hebben besturdeerd, je kunt echt alle kanten op :D.

Nu even lekker het spel leren kennen en dan knallen in de Open Beta :D

Wellicht kunnen we een tweakers spelerslijst verzamelen zodat we elkaar kunnen helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Kijk, eindelijk komt het los hier :)
Veel plezier allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk uit naar de open beta :) . Mag altijd graag naar de poe filmpjes van kripparian kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2022
Wist niet eens dat er een PoE community was op Tweakers, Nice. Ben zelf aan vanaf het begin in de beta van PoE en ben nog steeds aan het genieten van de game. Ook kijk ik enorm uit naar de OB !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06

Draven

It wasn't me

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:18:
Mag altijd graag naar de poe filmpjes van kripparian kijken.
Dan is nl_Independent op twitch.tv ook leuk om een keer te bekijken, die begint nu aan een 48 uurs sessie voor de laatste ladder race (begonnen 14 jan) om daarna nog een tukje te doen en nog een eindspurt te maken tot het einde van de race.
Hij is met twee characters al gekilld op lvl 72 en 41, en nu met een Ranger met slechte gear en nauwelijks health flink aan het doorkachelen om toch nog top 10 te komen.

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van mijn standaard kiwi een bronzen kiwi gemaakt :D
Daarom heb ik nu 2 beta keys te vergeven, voor wat het waard is zo net voor de open beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Ik ben eventjes creatief geweest en heb een build gemaakt voor me duelist die vooral op dual wield gericht is. Wellicht tips en aan of opmerkingen ?

De build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:28:
Daarom heb ik nu 2 beta keys te vergeven, voor wat het waard is zo net voor de open beta :)
Als je er een over hebt wil ik die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Neles7 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:31:
Ik ben eventjes creatief geweest en heb een build gemaakt voor me duelist die vooral op dual wield gericht is. Wellicht tips en aan of opmerkingen ?

De build
Misschien Unwavering Stance er bij nemen als je ook Iron Reflexes hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Gundogan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:28:
[...]

Misschien Unwavering Stance er bij nemen als je ook Iron Reflexes hebt?
Dat klinkt idd als een logische toevoeging. Die houd ik erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben laatst ook begonnen aan het spel dankzij een tweaker, nu heb ik een vriend erover vertelt en hij vind het allemaal wel leuk en zou graag willen spelen echter;

Ik heb geen key zelf, en hij twijfelt of hij hem zal halen of gewoon 5 dagen wachten op de open beta.
Nu is mijn vraag hier, heeft iemand toevallig nog een key over?

Natuurlijk begrijp ik dat het geen bedeltopic is, maar dacht proberen kan geen kwaad.
Je weet echter maar nooit, en wij zouden het erg fijn vinden.

edit:

Prachtig spel tot nu toe, vermaak me rijkelijk en kan niet wachten tot de laatste reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Een paar post boven je staat deze post:
Lijkt me de eerste stap om te kijken en daarna wellicht te posten of iemand iets over heeft. anders reddit proberen staan er genoeg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crumbled1
Neles7 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:31:

De build
Ook eventjes wat tips!
1. Probeer je built in eerste instantie met een punt of 80 te maken, het zal je een flinke tijd gaan kosten voordat je een built kan gaan maken met ALLE skill points :p (max lvl duurt laaaaaang)
2. Wellicht ook bloodmagic pakken? Je hebt namelijk al Blooddrinker, en hiermee kun je een zooi mana talents droppen. Tevens ga je daarnaast zo snel aanvallen dat je waarschijnlijk veels te snel door je mana heen zal gaan. Blood magic lost dit probleem op.
3.Build Ik heb enkele aanpassingen gedaan in je build, ik heb verder geen idee of het goed is. Maar dit ziet er wel uit als een leuke basis, Hiervoor hoef je slecht een level of 70 te zijn waarna je de build verder kan uitbouwen naargelang behoefte en bijvoorbeeld de wapens die je gebruikt.

edit: Build ietsje aangepast

[ Voor 7% gewijzigd door Crumbled1 op 18-01-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Crumbled1 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:45:
[...]

Ook eventjes wat tips!
1. Probeer je built in eerste instantie met een punt of 80 te maken, het zal je een flinke tijd gaan kosten voordat je een built kan gaan maken met ALLE skill points :p (max lvl duurt laaaaaang)
2. Wellicht ook bloodmagic pakken? Je hebt namelijk al Blooddrinker, en hiermee kun je een zooi mana talents droppen. Tevens ga je daarnaast zo snel aanvallen dat je waarschijnlijk veels te snel door je mana heen zal gaan. Blood magic lost dit probleem op.
3.Build Ik heb enkele aanpassingen gedaan in je build, ik heb verder geen idee of het goed is. Maar dit ziet er wel uit als een leuke basis, Hiervoor hoef je slecht een level of 70 te zijn waarna je de build verder kan uitbouwen naargelang behoefte en bijvoorbeeld de wapens die je gebruikt.

edit: Build ietsje aangepast
1. Nu je het zegt ja, ik was meer gefocussed op het spenderen van points dan te kijken naar wat realistisch is.
2. Ik denk dat dit de enige goede oplossing is, wat LOH/LS lijkt me dan echter wel een vereiste als ik zo snel aanval dat ik niet te snel door me levens heen ben ?
3. Thx voor het meedenken en het aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Nogmaals bedankt voor de key!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
haha dat ziet er vet uit :D Wellicht een keer een character maken puur voor as ? kan lachen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Schitterend om te zien vooral voor 2 zaken

1. Je kan in PoE doen wat je wil.
2. Je moet goed nadenken over je build want dit is niet echt doenbaar. Mana problemen, snel dood, geen damage per shot doen, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Het is een redelijk recent geuploade video, maar ik weet niet of het wel echt de laatste beta-versie is. Dat je extreem fast kon voor grofweg juni 2012 is bekend, maar dat is ergens daarna aangepakt.

Overigens doet deze persoon niet veel damage en is de verdediging erg zwak. 1 hit van dat gele monster en hij was bijna geheel zijn health kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Neles7 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:45:
haha dat ziet er vet uit :D Wellicht een keer een character maken puur voor as ? kan lachen worden :P
Ik had een frenzy fireball spammer gemaakt, puur uit Diablo1 nostalgie. Maar met self found gear liep ik toch tegen problemen aan. Teveel nodes nodig voor cast speed en mana regen en te weinig survivability.

Misschien in open beta nog maar eens proberen ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJskippy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:47
Laat even weten als je de key hebt:
SHVCC-77ZGL-MYWL8-Z664J

Tis vlak voor de open beta.

[ Voor 3% gewijzigd door DJskippy op 18-01-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJskippy schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:16:
SHVCC-77ZGL-MYWL8-Z664J

Tis vlak voor de open beta.
Bedankt, stel het op prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog snel ff men pack geupgrade en nog 2 extra keys gekregen.
Bij deze dus:

-Used-
-Used-

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:23
Thx TriZzjeeuh ik heb de bovenste kunnen gebruiken! Ben erg benieuwd naar deze game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJskippy
- Used -

[ Voor 25% gewijzigd door DJskippy op 19-01-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:59
DJskippy schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:39:
SHL8Y-YBB43-762Z7-8NGH3
Heb hem, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Hoi,

heeft hier iemand nog toevallig een key over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Ik ga toch blij zijn als de open beta begonnen is, dan is eindelijk dat gezaag rond die beta sleutels over. Niet alleen hier maar ook op andere fora staat alles vol over die keys. Hopelijk kunnen we dan wat praten over loot, build, hardcore ervaringen, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Paterpor schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:51:
Ik ga toch blij zijn als de open beta begonnen is, dan is eindelijk dat gezaag rond die beta sleutels over. Niet alleen hier maar ook op andere fora staat alles vol over die keys. Hopelijk kunnen we dan wat praten over loot, build, hardcore ervaringen, ...
Dat kan nu ook gewoon. Mensen blijven het toch vragen zolang het closed beta is, maar dat weerhoud je niet om te spreken over het spel zelf. Zo heb ik pas geleden nog een build geplaatst en die is door mede spelers/tweakers verbeterd.

Om dan wat te vertellen over Loot, dit is compleet random, gelukkig heb ik vandaag redelijk goede loot gehad :) veel rare en 1 unique item. Zojuist ACT II bereikt, en veel upgrades gevonden. Leuke speeldag zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Laatst online: 29-08 16:01
Nog een paar dagen en dan kan ik eindelijk eens in de wereld van PoE duiken =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:07
Zojuist ook de upgrade naar bronze pack gedaan, dus ik heb twee geen keys over:

SHCE3-BK8Q9-4M49R-JE7X5
SHLEL-J2JMX-4JWLA-JFKDQ

Laat even een berichtje achter welke je gebruikt hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Micr0mega op 20-01-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! voor deze: SHCE3-BK8Q9-4M49R-JE7X5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Erg bedankt, kan ik alvast een paar daagjes eerder aan PoE beginnen!

Heb van de tweede gebruikgemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Argh... gemist O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren was er ook een site die 2000 beta keys weg gaf was om x uur 's nachts maar die waren ook heel snel weg. Gelukkig wel 1 kunnen bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Ik weet dat de open beta over 2 dagen +- begint, maar alsnog =p

Toen ik 8 maanden geleden ofzo voor het eerst van PoE hoorde dacht ik ''sjah het zal wel''. Maar na wat D3 gespeeld te hebben en véél meer footage van PoE gezien te hebben moet ik toch zeggen dat ik érg onder de indruk ben van wat ik heb gezien... Het enige ''mindere'' punt tegenover D3 zijn de combat animaties\geen physics, maar dat is verre van een ''echt'' nadeel. Het is eerder logisch. Ik vind de graphics namelijk priiiiima voor een F2P titel (Eigenlijk D2 naar een leuke 3D engine gepoort lijkt het bijna) en dat was het enige wat me op viel =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Dit wordt mijn build tijdens OB. Het is geen OP build en daarom verwacht ik geen nerfs, wat ik erg prettig vind. Toch wordt het fun. 41% more movementspeed, nog zonder items. 63% more attack speed en dat nog zonder items of aura's. De build is in feite hiermee offensive en tegelijkertijd heb ik best veel defensive stats. Het enige zwakke punt is elemental resistance die ik via items moet opkrikken.
Ik zal de shadow uitrusten met een 2hander en heavy strike gebruiken op single targets. Voor groups wil ik lightning strike gebruiken in combinatie met chain. De movementspeed moet dit character nuttig maken voor razendsnel eindeloos grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Kaw schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:07:
Dit wordt mijn build tijdens OB. Het is geen OP build en daarom verwacht ik geen nerfs, wat ik erg prettig vind. Toch wordt het fun. 41% more movementspeed, nog zonder items. 63% more attack speed en dat nog zonder items of aura's. De build is in feite hiermee offensive en tegelijkertijd heb ik best veel defensive stats. Het enige zwakke punt is elemental resistance die ik via items moet opkrikken.
Ik zal de shadow uitrusten met een 2hander en heavy strike gebruiken op single targets. Voor groups wil ik lightning strike gebruiken in combinatie met chain. De movementspeed moet dit character nuttig maken voor razendsnel eindeloos grinden.
Alleen LS en chain worden generfd volgens mij, maar ziet er wel solide uit.

Ik ga voor een bow Marauder:

111 punten
78 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaw schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:07:
voor 7-8 puntjes meer kan je nog lekker 15% res en ignore armor movement penalty's onderin naar links in de skilltree. hangt natuurlijk af wat voor armor je gebruiken ga maar dan ben je iets meer alround. en 15% res kom je tegen als je naar die ignore armor movement pentalty ga :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:35:
[...]
voor 7-8 puntjes meer kan je nog lekker 15% res en ignore armor movement penalty's onderin naar links in de skilltree. hangt natuurlijk af wat voor armor je gebruiken ga maar dan ben je iets meer alround. en 15% res kom je tegen als je naar die ignore armor movement pentalty ga :).
Armour movement penalty heb je zover ik weet niet met evasion armour, dus vind ik dat niet echt nuttig. 15% res is handig, maar als ik toch voor res ga, dan ga ik voor nullification. Dat is 10% meer res, maar heb dan ook weer meer defense, terwijl Diamond Skin toch wel 3 nutteloze points kost.
De huidige build kost 76 points. 80+ schijnt redelijk goed mogelijk te zijn. De extra points ga ik dan besteden aan wat nodig is. Wellicht is dat elemental resistance, maar iets anders kan ook. Als je zoveel haste hebt, dan kan mana en mana regen ook wel eens nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Gundogan schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:34:
[...]
Alleen LS en chain worden generfd volgens mij, maar ziet er wel solide uit.
Dat geeft op zichzelf niet. De build is niet gespect voor een bepaalde skill.
Ik ga voor een bow Marauder:

111 punten
78 punten
Leuke build, maar je hebt geen investeringen in armour die je vrij makkelijk zou kunnen doen. Je gaat voor point blank, dus close combat. Een beetje investering is dan wel handig. Al is het maar 100% meer armour.
Verder zou ik Berserking er bij pakken. Effectief is dat 15% meer global damage.
Laatste puntje is dat je een hele tijd het heel moeilijk zal hebben om met een boog te beginnen. Je mist elke vorm van dexterity. Ik denk dat je van lvl 15 tot lvl 40 effectief zonder boog zit vanwege dexterity issues.

Edit: je 111 points build voorziet wel in de genoemde dingen, maar 111 points is haast niet te realiseren. Ik zou het uitstapje naar point blank en de typische bow passives skippen. Ook is Frenzy in mijn beleving irritant en helemaal niet zo lonend als je zou willen. Heb 2 keer een Frenzy build proberen te maken. Als je al die points inruilt voor defense of offense wat dichtbij zit, dan lijkt me de build beter worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Kaw op 22-01-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaw schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:55:
Leuke build, maar je hebt geen investeringen in armour die je vrij makkelijk zou kunnen doen. Je gaat voor point blank, dus close combat. Een beetje investering is dan wel handig. Al is het maar 100% meer armour.
Verder zou ik Berserking er bij pakken. Effectief is dat 15% meer global damage.
Laatste puntje is dat je een hele tijd het heel moeilijk zal hebben om met een boog te beginnen. Je mist elke vorm van dexterity. Ik denk dat je van lvl 15 tot lvl 40 effectief zonder boog zit vanwege dexterity issues.
Er is iets te ondervangen door de +30 dex eerder te pakken voordat je helemaal naar rechts in de skilltree ga. dan kan je eerder naar een boog toe, al is het een paar lvls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Kaw schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:55:
[...]

Dat geeft op zichzelf niet. De build is niet gespect voor een bepaalde skill.

[...]

In de 111 punt build zit Berserking en meer armour ja (op zich kan je tot ongeveer 100 punten gaan in OB), beetje puzzelen wanneer ik het nodig ga hebben. Kan altijd de extra frenzy charges tijdelijk laten vallen, maar in de HC race was het vrij stabiel nog. En je speelt tot lvl30-40 inderdaad zonder boog (hangt een beetje af van je gear, met een dubbel +dex amu en een +dex quiver ben je er meestal al ruim qua requirements), dus je pakt Iron Grip ook vrij laat. Maakt niet zo heel veel uit als je Heavy Strike + Ground Slam gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Ik zelf ben aan het kijken voor een duelist bow build. Bedoeling is vooral te levellen via split arrow.

- 43 Punten
- 74 punten
- 111 punten

Indien nodig ga ik eerst voor de life/elemental nodes gaan. Hangt er vanaf hoe moeilijk het wordt maar ik verwacht wel dat het moeilijk zal zijn. Mijn enigste minpunt lijkt mij is life regen en daar zal ik dus mijn skills/gems op moeten afstemmen samen met mijn gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Paterpor schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:18:
Ik zelf ben aan het kijken voor een duelist bow build. Bedoeling is vooral te levellen via split arrow.

- 43 Punten
- 74 punten
- 111 punten

Indien nodig ga ik eerst voor de life/elemental nodes gaan. Hangt er vanaf hoe moeilijk het wordt maar ik verwacht wel dat het moeilijk zal zijn. Mijn enigste minpunt lijkt mij is life regen en daar zal ik dus mijn skills/gems op moeten afstemmen samen met mijn gear.
Ik heb naar je 74-point build gekeken. Een paar dingetjes: Iron Grip doet niet zoveel als je haast geen Strength hebt. Ik zou denk ik dat uitstapje die kant op niet doen. Er zit mooi wat haste in die hoek die je ook gebruikt, maar je bespaart wel een hele hoop door dat te skippen.
Verder zie ik dat je een Frenzy node ontwijkt, maar daarmee 3-4 andere onnodige nodes voor nodig hebt. Je kunt dan wat meer life regen mee pakken. En wat meer Health nodes lijken me in jouw geval broodnodig.

Edit: Geen armour of evasion extra. Dat wordt lastig spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Kaw schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:46:
[...]

Ik heb naar je 74-point build gekeken. Een paar dingetjes: Iron Grip doet niet zoveel als je haast geen Strength hebt. Ik zou denk ik dat uitstapje die kant op niet doen. Er zit mooi wat haste in die hoek die je ook gebruikt, maar je bespaart wel een hele hoop door dat te skippen.
Verder zie ik dat je een Frenzy node ontwijkt, maar daarmee 3-4 andere onnodige nodes voor nodig hebt. Je kunt dan wat meer life regen mee pakken. En wat meer Health nodes lijken me in jouw geval broodnodig.

Edit: Geen armour of evasion extra. Dat wordt lastig spelen...
Iron Grip heb ik weinig ervaring mee, dat kan ik zeker laten wegvallen. Ik zal dan eerder naar de ranger kant opgaan om daar de interessante zaken mee te nemen. Ik heb 84% extra life, weet het niet zeker maar dat lijkt me wel vrij veel. Die Frenzy node, zie ik niet kan je het eens aanpassen naar wat jij zou doen?
Geen armour/evasion kan makkelijk opgelost worden maar ik zie in geen enkele tree van spelers dat terugkomen, met een granite flask zou je toch zonder kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crumbled1
Zo te zien zijn er meerdere mensen die wel een bow build willen doen :P Ik heb zelf een duelist bow build gemaakt. Qua skills weet ik nog niet helemaal zeker. Maar word waarschijnlijk lightning arrow met GMP + pierce voor AOE en elemental hit voor single target.

79 Punten

Laat maar horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Crumbled1 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:04:
Zo te zien zijn er meerdere mensen die wel een bow build willen doen :P Ik heb zelf een duelist bow build gemaakt. Qua skills weet ik nog niet helemaal zeker. Maar word waarschijnlijk lightning arrow met GMP + pierce voor AOE en elemental hit voor single target.

79 Punten

Laat maar horen!
Lijkt me een robuuste allround build! Well done!

Iets minder realistisch maar wel cool: +266% critical strike multiplier en +315% critical strike chance. Met twee goede daggers kun je zelfs een boss met 3-4 klappen neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor

79 Punten

Laat maar horen!
Enige dat ik me afvraag is hoe je u mana gaat onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Paterpor schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:20:
[...]
Enige dat ik me afvraag is hoe je u mana gaat onderhouden?
Hij zal niet veel aura's kunnen aanhouden, maar +80% mana regen is niet slecht hoor... Heeft ie wel aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

79 Punten

Laat maar horen!
Alleen dat uitstapje naar rechts boven (9 nodes met +30 dex +30 int en 40% life)
Dat kan je eventueel voor wat meer damage gebruiken (30 dex (3x10) 24% life (3x8%) en 3x + damage of ias nodes). (beginnend met extra dex tussen de lifenodes in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crumbled1
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:04:
[...]

Alleen dat uitstapje naar rechts boven (9 nodes met +30 dex +30 int en 40% life)
Dat kan je eventueel voor wat meer damage gebruiken (30 dex (3x10) 24% life (3x8%) en 3x + damage of ias nodes). (beginnend met extra dex tussen de lifenodes in)
Hey, bedankt voor de tip! Heb hier zelf ook over zitten nadenken. Maar op deze manier zal mijn base INT hoog genoeg zijn waardoor ik met een +20 all stat neck genoeg base stats heb om al mn gems te kunnen levelen. Daarnaast zal ik op hardcore spelen en wil ik uiteraard zoveel mogelijk health hebben :) Toch leuk als mensen meedenken! Daarvoor in ieder geval bedankt.

En met het mana probleem, dit moet ik nog even aanzien inderdaad. Ik hoop dat dit genoeg is, daarnaast ben ik van plan om slechts een 3tal aura's te runnen dus het zou genoeg moeten zijn O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die nog een dagje van tevoren PoE wil proberen:

SHMAC-733WA-DL9PK-9WR6Y
SH5F5-M2G9E-VAGBH-LZEBV

Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Staat vol type fouten, zou me verbazen.

Edit: http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/70299 alles over morgen

[ Voor 14% gewijzigd door Paterpor op 22-01-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Laatst online: 09-09 20:11
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:33:
Voor degene die nog een dagje van tevoren PoE wil proberen:

SHMAC-733WA-DL9PK-9WR6Y
SH5F5-M2G9E-VAGBH-LZEBV

Veel plezier ermee.
Ter info, beiden zijn gebruikt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Paterpor schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:36:
[...]

Staat vol type fouten, zou me verbazen.

Edit: http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/70299 alles over morgen
Incompleet, maar aardig de richting in...
De patch notes geven wel stof tot nadenken. Geen crit build voor mij meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Ik heb gisteren een stream gezien van iemand die met een party ergens was. Ze liepen er belachelijk snel doorheen en deden zoveel dmg in een korte tijd, dat is toch niet meer leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
patrickos85 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:50:
Ik heb gisteren een stream gezien van iemand die met een party ergens was. Ze liepen er belachelijk snel doorheen en deden zoveel dmg in een korte tijd, dat is toch niet meer leuk?
Daarom hebben ze in Alpha de nodige 'exploits' (valide, maar OP builds) generfed.
Eerst 0.10.0 proberen en dan oordelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Dan speelden ze ws lowlvl maps ;)
Als je lvl70 bent en je speelt in een party lvl60 maps gaat het snel ;)

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:19
Die zijn dan ook rond de level 80. De hoogste maps zijn level 65-69 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
bronce schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:00:
[...]

Die zijn dan ook rond de level 80. De hoogste maps zijn level 65-69 volgens mij.
Dat zou ook nog kunnen idd. Ik ga het vanavond voor het eerst spelen en dan zie ik wel waar het schip strandt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vanavond ook maar weer eens proberen. Het trok me niet zo, vond de combat nogal suf. Maar dat schijnt even iets te zijn waar je doorheen moet bijten en na level 30 schijnt het beter te worden. Dus ik ga het nog een kans geven.

Is het mogelijk dat die lap tekst over game design changes (dat was het geloof ik) hier gekopieerd wordt? (niet patch-notes, maar dat andere blog). Heb ik tenminste wat te lezen en de PoE-website is op m'n werk geblokkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJskippy
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:12:
Is het mogelijk dat die lap tekst over game design changes (dat was het geloof ik) hier gekopieerd wordt? (niet patch-notes, maar dat andere blog). Heb ik tenminste wat te lezen en de PoE-website is op m'n werk geblokkeerd...
Open Beta - design changes
0.10.0, or Open Beta, has a number of differences from 0.9.13.

You can see the changes in the patch notes, but here is a more broad, high level explanation of what sort of balance changes were made, and why we made them.

This post only discusses some balance changes - we strongly recommend you read the full patch notes to see all of the changes, including the new features and content.

Act 3 and losing a difficulty

A lot of changes for Open Beta are based on adding Act 3.

The first major difference is the removal of the Ruthless difficulty.

Act 3 adds a lot of content to the game, enough that we can remove one of the four difficulties. When we looked at how people played, they tended to pass through one of the middle difficulties very quickly. It was clear players were fairly happy to engage with the content three times, but four was a bit of a stretch.

Going down to three difficulties allowed us to examine our goals with the difficulties, and to hew more closely to our original vision for them.

Normal should be fairly straightforward to complete by most players. It will spike up in difficulty towards the end of each Act, and Act Three also ramps up the pressure again.

Cruel difficulty is intended to be exactly that; it presents more of a challenge. Merciless is another step beyond that, we have tried to ensure it is a true increase in difficulty, and that players really have to understand the game in order to get through it.

Side areas in Merciless can also be much higher level than the areas they are next to. This fits with how many players approach the content. Often players come back to these areas after playing beyond them. It gives players more places to choose to repeat play areas at high levels. It also makes the difficulty more interesting and varied as players are playing high level content. Players looking for a challenge can take on these areas earlier, and we can surprise players with sudden difficulty spikes when they first attempt Merciless, to let them know the game isn’t going to be very fair from here on out. These level differences are signalled by lesser side area differences in Cruel difficulty.

Maps start at level 66, lining up with the higher level that content at the end of Merciless. There has been little change to the map system from 0.9.13. The general structure is the same. When we looked at the statistics for players running maps, we can see this system really achieved what we wanted, so have done little to change it. There will be more maps and bosses soon.

We have increased the difference in difficulty between each tier of map, as the difference between a level 60, and a level 68 map in 0.9.13 was not as significant as we would have liked. You should really feel the difference between a level 66 and level 75 map now.

Items and Affixes

There are few new changes to the base types of items. The item progression was adjusted for Act 3 and the reduction to three difficulties, but these changes have been on closed beta for some time already.

Strength, Dexterity and Intelligence requirements for armour pieces have been increased. Requirements on Skill and Support Gems have been increased significantly. The amount of attributes available in the game had increased since the requirements were last set, and there wasn’t really any attribute pressure on these items any more. Increasing the requirements will make some decisions about character build and item choice harder.

We have made a number of changes to item affixes. As the content now extends to level 75, we have added affixes of much higher levels in most categories.

Defence affixes have changed considerably. There were a number of differences in the range of available defence improvement between item types. Pure Energy Shield items could get bonuses higher than other armour types. Now, pure Energy Shield items get similar improvements to other defences. Flat armour can now also be higher, and is more consistent with what you can get on Evasion pieces.

There have been some affixes added to the pool:
- Block has been added as an affix for Shields
- Chaos resistance has been added, which will be discussed below

Other affixes have had balance changes.

Quicksilver Flasks provide movement speed on demand. The way players have used Phase Run showed us we had a need for this in the game, but we knew that Phase Run skill gems were the wrong place for it. Quicksilver Flasks give +40% movement speed, and turn up as an early quest reward, as well as dropping from level 4 areas and above. Phase run is in the meantime removed to be redesigned more in the form it was intended for, an ambush combat skill.

We have added a Chaos Resistance flask. For the moment, we have removed the Diamond Flask. It will be redesigned and returned to the game in some form.

We have also made a number of changes to Unique items. In general we try to live with our mistakes with unique items, as often the mistakes can lead to interesting results, however there was a clear need for many to be improved, and for a very few to be reduced in power. This last wipe gave us the opportunity to do this.

Chaos Damage

A lot of the most interesting gameplay dynamics, and worst balance issues in Path of Exile come when we mix absolute mechanics with more traditional RPG numeric progressions.

Chaos Damage has been no exception, and has offered us continual issues with balance and other game systems.

Part of examining Chaos Damage has involved looking at what the original design goals for the system were. Chaos Damage is still in the game. We have added Chaos Resistance in a number of forms though, even though its a bit harder to stack Chaos Resistance than it is to stack Elemental Resists.

As part of this change, we have added a penalty to Chaos Resists for each difficulty that matches the Elemental Resist penalties. However we have also revisited all the balance, and reduced the damage and the frequency of Chaos Damage in the game.

Chaos Inoculation

While part of the above discussion, this Keystone has become such an iconic part of the game, I have given it its own topic.

Chaos Inoculation has undergone many changes during its lifetime, and many changes during the preparation of Open Beta.

This has been another case where we have gone back to the original intent. Chaos Inoculation has returned to being about immunity to Chaos damage. We have removed its association with Energy Shield that has developed over time.

We do not want Chaos Inoculation to be considered a must have, but an interesting choice for specialised builds.

Skill Changes, and “Nerfing All the Builds”

We sometimes get feedback that “nerfing” is a never a good idea, and we should just leave everything as it is, and only improve underused skills.

This idea doesn’t really work. If we constantly improve skills, then the game just gets easier. Making the game easier really isn’t our goal. And if we just make the game harder to compensate for making certain skills/builds better, then that’s just a very roundabout way of reducing the power of the others.

Some skills and builds have been much more effective than we intended them to be, which is fine - after all, we want a game where looking for power that emerges from intersecting game systems is the way to play. However, if a gameplay system is so powerful that is becomes dominant - or worse, boring - we will attack the power of those skills/builds.

We also want to make players earn their power. If there is something that allows a player to succeed with no effort, and without working hard to ensure all their passive choices, gear choices, and play choices line up with it, then that game element will be changed.

We also want the metagame to change over time. We aren’t looking to find some perfect balance and then call it done.

We are going to be adding skills and items and changing things for a long time to come. We will be giving you more interesting interactions. There will be theorycrafting fuel for years. There will be new overpowered builds, and your established characters may need tweaking to deal with changes to their skills.

More specifically, if you look through the patch notes you’ll see certain changes:
- Lightning Arrow has basically been redesigned from the ground up.
- Totems have been weakened, and getting more than one is a bigger commitment.
- Late-game life of summoned minions.
- Auras are more expensive, and an aura-based character is much harder to build.
- Diamond Flasks have been temporarily removed pending a redesign.
- Chaos Inoculation does not provide Energy Shield any more.
- +many other skill changes...

You’ll notice a lot of the mainstay “OP” builds have been hit. We have tested them and found them to still be powerful, but require more effort.

We have also specifically attacked various “free” forms of defences, for example Granite Flasks have been reduced and Grace is more mana intensive. Discipline has been significantly reduced in power.

Quest Rewards

We have made several changes to quest rewards. The core system of quests giving you Skill Gems and Support gems is still in place.

We have tried to approach these rewards from a perspective of supporting core builds.

Generally, for both Skill Gem rewards and Item rewards, they matter more to newer players. As players get more experience with the game, and as they have more stash wealth, they feel that these rewards matter less to them. After some testing, we have worked out this is a natural consequence of players’ experience mattering, so we have tried to make sure if you make an “on-class” build for your character, you won’t be lacking for the skill gems you need.

The flip side of this is that if you are making an off-class build, you may not be supported by the rewards. When we look at how people play, generally if they are experienced with the game, they already have the tools from trade or from world drops to make these builds.

We have increased the number of item rewards, especially towards the end of the game. Getting Rare items from quests is something players have responded well to. Later in the game, where skill and support gems tend to be repeats of earlier rewards, we have swapped out some gem rewards for item rewards.

While the value of quest rewards goes down the more experienced a player is, the value of Passive Skill Points never does. We have increased the number of skill points available from rewards, with 7 points being available across all three acts, 21 in total for all three difficulties. This will allow players to explore their builds in more depth. Passive respec points will still be available as rewards from each act also.

We have changed the rewards from the Bandit quests in Act 2. Being able to stack the same rewards at each difficulty made the rewards too strong for certain builds, and also removed choice. Once you started down a path you were unlikely to change which bandit you supported. The rewards now change at each difficulty. They are still on-theme with the bandit in question, but they offer more options.

The Game Economy

Our players engage in the game in different ways, but most styles of play involve interacting with the game’s economy. Most changes in this area have already made their way to 0.9.13 deploys, such as the change to Orb of Alchemy-based recipes, but there are some things that should be noted.

In Act 3, you can now trade currency all the way up to Orbs of Chance, Orbs of Alchemy and Glassblower's Baubles. This will allow players to pursue heavily economic styles of play without the need for stash tabs, or just allow more casual players to trade up to these orbs when it suits them. Orbs of Alchemy can be traded up to all the way from more common currency items. They also cost an Orb of Regret, so players who plan their builds well can capitalise on not needing these orbs by trading them in.

As the level content has increased, so has the level for currency penalties. A player won’t be considered over level 68 when determining currency drop penalties. Maps can drop from level 60 content and above, Cartographers Chisels can drop from level 52 content and above.

Players who like to grind areas for items, and racers grinding areas for experience will have more choices. In addition to the new Act 3 areas, we have looked at the levels and content of certain areas, and tried to provide more choice for those who heavily engage with this part of the game.

What we haven’t done

As noted above, we never plan to call the game complete and stop changing it. We had a specific deadline for Open Beta, so we have focused mostly on things that have to be in, as they make sense to do as part of a wipe.

However, there are several things we want to change that we haven’t got to yet.

- Skills

We will continue to add skills to the game. On the short list of items to add are - Power Charge creating skills for casters, Axe and Sword skills, and Area of Effect skills for claw users. After that, there are still many more skills and supports to be added.

- Duelists, and general class balance.

We know Duelists currently need some love. They aren’t performing as well as we think they should. Some of this will be covered by new skills, but we will also look at their passive skill tree and quest rewards. Unfortunately, we knew we couldn’t give them the attention they deserved before Open Beta. Looking ahead, we will continue to make changes to the overall class balance as well.

- The Avatar of Fire and other Keystones

Lots of Keystones still need to be looked at for balance. Iron Reflexes and Resolute Technique require examination, but they also need to be assessed in terms of other game changes.

Avatar of Fire will come back into the game in some form, eventually. We also have several new Keystone designs that need to be assessed, and will added to the game over time.

- Recipes and Items

There are not a lot of unique items being added in 0.10.0. The developers who work on these were heavily tied up with 0.10.0 content. We have a lot of Diamond unique items to add to the game, and a lot of work from Brother Laz that needs to be added, too.

We also want to increase the depth of available trade recipes.

- PVP

PVP balance has been left untouched for some time. Some changes will have happened to PVP as a natural consequence of other changes, but no specific attention has been devoted to it. We are really looking forward to addressing PVP balance further, and adding some of the new game modes we have planned!

We’re Looking Forward to This!

We are pleased with the changes, and we are looking forward to seeing what you do with them!

While a lot of builds have changed, we know you will find new ways to make powerful characters, and we know you’ll surprise us with stuff we don’t expect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Hoewel ik dus nog niet veel gespeeld heb, motiveren dit soort verhalen me wel om inderdaad nog een keer te starten. Zoveel dingen die veranderd worden en hoe goed er naar de community geluisterd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
patrickos85 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:04:
[...]

Dat zou ook nog kunnen idd. Ik ga het vanavond voor het eerst spelen en dan zie ik wel waar het schip strandt :)
Ja die streams moet je niet van uit gaan. Zijn ook groepen die meer dan 12h per dag spelen in die races. Ze spelen meestal level 60-63 maps omdat die zo makkelijk zijn dat de kans dat ze sterven zeer klein is. De hogere level maps doen ze weinig en komen ook minder voor. Die zijn wel iets moeilijker maar nog steeds zwaar onder het level van die spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
open beta is blijkbaar al beschikbaar. Heb GEEN cb account, kan echter wel gewoon spelen.

En voordat mensen gaan zeuren dat ik troll: Ga liever iemand anders lastig vallen :p

Moet wel zeggen, was leuke verassing.

[ Voor 121% gewijzigd door corset op 23-01-2013 20:08 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Hummm... Nog minder dan 2 uur tot open beta en de website kreunt en steunt. Helaas is de patch nog niet te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
lanerios schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:04:
open beta is blijkbaar al beschikbaar. Heb GEEN cb account, kan echter wel gewoon spelen.
Schijnbaar heb je wel toegang, maar OB is het nog niet. Duidelijk niet patch 0.10.0. Er is ook nog geen reset geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Kaw schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:07:
[...]

Schijnbaar heb je wel toegang, maar OB is het nog niet. Duidelijk niet patch 0.10.0. Er is ook nog geen reset geweest.
Dat zegt niks.. Er zijn genoeg games waarbij de open beta iets eerder opengaat, om daarna servers plat te gooien om te patchen. Stress test zeg maar.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Je mag het een Open Beta noemen als je wilt, maar zonder patch is het voor mij nog gewoon Beta, hij was al Open na een paar biertjes minder te hebben gedronken maaanden geleden :P

edit : En de site (forum) is down :)

[ Voor 10% gewijzigd door mercapto op 23-01-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Dat was de CB! Servers down nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
haha dat is waar, maar omdat iedereen er op kan, is het qua definitie open. Maar ik zie je punt.

Wel leuk spel zeg. En ziet er beter uit dan Diablo 3, en draait 100x beter. Hmm.. apart :p

[ Voor 33% gewijzigd door corset op 23-01-2013 20:14 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]