Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Een item kan niet OP worden als ie dat al reeds iskevinl schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:13:
Wordt nu de Mjolner OP?
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Verwijderd
Ik wil nu toch wel eens die nieuwe tree zien...eens goed gaan nadenken over iets leuks
Die is redelijk betrouwbaar: http://webcdn.pathofexile.../chris/PoEFM/passives.jpg is als bron gebruikt en iemand heeft de bekende icoontjes vervangen door hogere resolutie versies. Natuurlijk blijft het afwachten of GGG er nog veranderingen in doorvoert.enira schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 23:18:
Deze link van de uitgelekte nieuwe tree gaat op het moment in veel twitchkanalen rond. Geen idee of het betrouwbare info is, maar iedere bekende streamer linked hem zo'n beetje door.
http://i.imgur.com/NHdLN88.jpg
Kan niet wachten op de info voor de hardcore league, weet ook nog altijd niet wat ik wil gaan spelen. Misschien een trapper build, nog nooit zoiets gehad.
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Erg tof allemaal, nou ja, behalve dat barbiehuis gebeuren
Toen een level 35 body 5L gehaald en draai nu cyclone-faster attack-lifeleech-multistrike-doublestrike
Doublestrike en Cyclone in 1 5-link?
Ik begin inmiddels wat handigheid te krijgen in het traden in POE. Had 2 Andvarius terwijl increased rarity merkbaar was generfed, dus wilde er van af. Bovendien dalen ze gestaag in waarde.
Kunnen ruilen voor een 'Gifts from Above' ring. In theorie zo'n 14ex waard, dus goede deal. Maar dan blijkt het een haast onverkoopbaar ding te zijn en het ging me niet om die ring. Daarom gisteravond kunnen ruilen voor een legacy BoR. Handig voor de Facebreaker build die ik aan het maken ben. Die dingen worden al verkocht vanaf 10ex op poe.xyz, maar toch niet gek om een 3ex per stuk Andvarius (6ex totaal) door te traden een BoR te fixen van laten we zeggen 10ex.
Erg leuk om te spelen, echter nu heb ik merc act 3 helemaal klaar ( doorheen geboost door wat gasten ) en vraag ik mij af wat ik nu moet doen om verder te komen.
Ook snap ik weinig van item drops, wat ik moet houden en wat geld waard is. Is er iemand die er simpel kan uitleggen wat geld waard is en wat niet en waar je op moet letten. Aangezien ik op dit moment totaal geen geld heb om gear te kopen en ook geen idee heb hoe dit werkt.
alvast bedankt.
Niet lullig bedoeld, maar als je zelf klein beetje onderzoek had gedaan had je geweten dat iedereen een free respec krijgt. Is hier al paar keer eerder aangegeven en internet zelf staat er ook vol meeejtnaj schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:17:
Wat gebeurt er eigenlijk met je huidige character tree wanneer ze zulke veranderingen doorvoeren? Kan je ze dan opnieuw indelen of moet je dan een compleet nieuwe character gaan levelen?
Je begint als je klaar bent met de campain. (act 3 dus klaar) met mappen. http://pathofexile.gamepedia.com/MapGatygun schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:37:
Ik ben het spel nu 2 weken aan het spelen en heb een lvl 70 witch met 1500 hp bijna geen resistance (30% of zo ) en het cast met een totem glacial cascade en die skill cast ik ook.
Erg leuk om te spelen, echter nu heb ik merc act 3 helemaal klaar ( doorheen geboost door wat gasten ) en vraag ik mij af wat ik nu moet doen om verder te komen.
Ook snap ik weinig van item drops, wat ik moet houden en wat geld waard is. Is er iemand die er simpel kan uitleggen wat geld waard is en wat niet en waar je op moet letten. Aangezien ik op dit moment totaal geen geld heb om gear te kopen en ook geen idee heb hoe dit werkt.
alvast bedankt.
en tja wat iets waard is verschild enorm. Is eigenlijk lastig uit te leggen. Dat leer je eigenlijk gaande wijs. Ook kan het door een patch zomaar zijn dat een item van 50+ exalts keldert naar minder dan 20ex. (crown of eyes als recent voorbeeld). Bij twijfel gewoon item in guild chat linken en vragen of het iets waard is. aan het begin zul je dat vrij vaak doen, maar op den duur leer je het systeem en hoef je niets meer te vragen
[ Voor 56% gewijzigd door SMD007 op 12-08-2014 12:44 ]
Je kan nog een paar levels erbij halen door bv in act3 te runnen in lvl 67 area's die je redelijk makkelijk aan kunt: http://pathofexile.gamepedia.com/Act_3Gatygun schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:37:
Ik ben het spel nu 2 weken aan het spelen en heb een lvl 70 witch met 1500 hp bijna geen resistance (30% of zo ) en het cast met een totem glacial cascade en die skill cast ik ook.
alvast bedankt.
Of je kan met low lvl maps starten.
Vwb items, kijk hier eens naar: http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/97657
Ja ik weet, ik had niet meer chrome om die ene groene socket weg te krijgen. Is een 35 evasion body. Ik had niet het geld ervoor over voor die 3 EX body van Helanha. Omdat ik er toch wel overheen zal levelen. Ik kan er nog mana leech op doen. Voor die keren dat ik niet genoeg mana heb. Maar liever had ik een damage gem er op geplaatst. En nu heb ik eigenlijk geen voordeel met een 5L.Kaw schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:50:
cyclone-faster attack-lifeleech-multistrike-doublestrike?
Doublestrike en Cyclone in 1 5-link?
Woohoo... kan niet wachten!!
D3 is best leuk maar ben wel weer heel erg aan PoE toe
To do list PoE:
1.) Nadenken en spelen met een build als de nieuwe skill tree up is
2.) Besluit nemen over build
3.) Verlanglijstje maken van benodigde items
4.) Wachten en nog een beetje video's kijken over de Forsaken Masters..
5.) Nog meer wachten
6.) Los gaan op release date (afhankelijk van tijdstip dat het voor ons beschikbaar is)
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
added cold dmg? als je geen Resolute Technique heb kan je ook additional accuracy erin doen. met Q op die gem krijg je ook nog es 40% crit chance erbijkevinl schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:41:
[...]
Ja ik weet, ik had niet meer chrome om die ene groene socket weg te krijgen. Is een 35 evasion body. Ik had niet het geld ervoor over voor die 3 EX body van Helanha. Omdat ik er toch wel overheen zal levelen. Ik kan er nog mana leech op doen. Voor die keren dat ik niet genoeg mana heb. Maar liever had ik een damage gem er op geplaatst. En nu heb ik eigenlijk geen voordeel met een 5L.
Ik heb corrupted Darkray Vectors gekocht met +1 frenzy charge. Ook is er een corrupted amulet met +1 frenzy charge. Daarnaast heb ik 6 frenzycharges van passives en 1 extra van de banditrewards. Dat zijn er 10 in totaal.
Als ik de Darkray Vectors draag met 10 frenzy charges, dan heb ik 20% chance to dodge. Neem ik er acrobatics bij, dan gaat het naar 60% chance to dodge.
Stel dat ik ook mijn block chance cap op 75%, dan is de kans dat ik door een normale attack geraakt wordt (1.0 - 0.6) * (1.0 - 0.75) = 0.1 = 10%.
Doe daar 50% evasion bij. = 0.05 = 0.05%.
1 in de 20 attacks raken je dan. Je zou Lori's Lantern toe kunnen voegen om naar 1/40 te gaan in low life situaties.
Stel dat je spellblock op 75% zit en je spell dodge op 30%, dan weet je dus grofweg 4/5 spells te ontwijken.
Dat is volgens mij best effectief!
Even iets anders: Werkt het met facebreakers zo dat eerst alle +x to +x psychical damage bij elkaar opgeteld worden en dan de %increased psychical damage er over heen gaat om dan vervolgens te eindigen met de %more psychical damage van de facebreakers? En aura's? Gaan die daar weer overheen? En supportgems? Zitten die nog weer na de %more psychical damage?
Hoe kom ik in de GoT Guild?
Helanha (ik) (uw aanstaande geëerde leader
ShockDan (officer)
Dorennendan (officer)
Tenaci_T (officer) weinig kans meneer heeft ons (tijdelijk) in de steek gelaten voor D3
Sciontics (officer in opleiding
ah bedankt.c64flash schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:48:
[...]
Je kan nog een paar levels erbij halen door bv in act3 te runnen in lvl 67 area's die je redelijk makkelijk aan kunt: http://pathofexile.gamepedia.com/Act_3
Of je kan met low lvl maps starten.
Vwb items, kijk hier eens naar: http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/97657
Ja, eerst alle +x to y physical optellen en dan de percentages erover. Maar ipv 950% * 132% (van str bonus b.v.) zoals het eerst was (in 0.8 - totaal OP) werkt het niet meer. GGG heeft de support gems en het % van de breakers zelf geloof ik nu gewoon opgeteld en de balans hersteld in 1.1. Ik geloof dat de perfecte build met 1000% breakers (legacy) en empower nu je aan 181k tooltip splash infernal blow kan helpen. Een "normale" build zal echter rond de 25K~33K tooltip zitten op level 90 (550+ str) met een BoR.Kaw schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:55:
Even iets anders: Werkt het met facebreakers zo dat eerst alle +x to +x psychical damage bij elkaar opgeteld worden en dan de %increased psychical damage er over heen gaat om dan vervolgens te eindigen met de %more psychical damage van de facebreakers? En aura's? Gaan die daar weer overheen? En supportgems? Zitten die nog weer na de %more psychical damage?
Maar volgens mij was een een googledocs sheet waarin de berekening kloppend in te zien was. {Ik was deze aan het opzoeken voor je tot een support klant mij belde}
Hey!SMD007 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:41:
Tenaci_T (officer) weinig kans meneer heeft ons (tijdelijk) in de steek gelaten voor D3
Soms moet je even wat anders spelen om PoE nog meer te waarderen.... en dat is precies wat ik nu aan t doen ben
Wordt al weer een beetje sleur in D3... rifts en bounties farmen in de hoop op die paar set items die je nog nodig hebt of dat ene OP wapen waardoor je pas echt lekker een build kunt gebruiken. Het is weer een beetje zoals voor loot 2.0. Na een rondje bounties heb je je bags vol met rares die allemaal naar de vendor gaan. Legendaries droppen wel regelmatiger maar ook vaak crap. Veel minder het gevoel dat je met elke instance die je doet progressie boekt dan in PoE. Over een goede week ben ik weer HELEMAAL klaar voor PoE!!
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Heb m'n build ook maar eens op het forum van PoE gezet voor de grap: http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/993394
Speelnaam is KireNamgerb
Hattrick: Thorgal Eagles
Heb je thread even een bump gegeven.KneoK schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 01:12:
Hatsjee, even wat kleine wijzigingen in mijn build en m'n Cycloner zit nu op 59.516 dps zonder MultistrikeMocht GGG ooit nog wat doen aan de desync van Cyclone + Multistrike zit er nog een ruime 10k extra dps aan te komen als er niet teveel in de skill tree verandert.
Heb m'n build ook maar eens op het forum van PoE gezet voor de grap: http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/993394
Snap niet waarom ze m ook niet meteen op de internationale site hebben aangepast.
it's all chinese to me!
edit:
Zo te zien zijn alle life nodes weer generfed en als ik zo bij de marauder kijk geven de resistance nodes daar niet meer +1% max resist. Benieuwd of ze mobs ook generfed hebben om de lagere HP te compenseren.
[ Voor 33% gewijzigd door JohnnyV76 op 14-08-2014 08:44 ]
De skill tree op de site haalt de info uit de gamefiles, waardoor de skill tree altijd correct zou moeten zijn zoals het in de game is. Hier een link naar een reddit post met een link naar de offline skill calculator die wel de 1.2 data bevat, maar helaas nog wel de images van de skills mist. Poebuilder updated voor 1.2JohnnyV76 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:36:
Nieuwe Skilltree gevonden op de Taiwanese website
Snap niet waarom ze m ook niet meteen op de internationale site hebben aangepast.
it's all chinese to me!
edit:
Zo te zien zijn alle life nodes weer generfed en als ik zo bij de marauder kijk geven de resistance nodes daar niet meer +1% max resist. Benieuwd of ze mobs ook generfed hebben om de lagere HP te compenseren.
Grote veranderingen:
*Life nodes meer verspreid over tree, iets generfd (daarentegen krijg je 12 life/level ipv 8 nu, =320 meer life at lvl 80)
*zoals Johhny zei: nog slechts +1% max resists mogelijk in de tree, 3 nodes verspreid over de tree (1 per element)
*Grote fire/ice/lightning/trap/weapon clusters; crit nodes nog wel steeds verspreid.
*Bow pierce veranderd in projectile pierce (spell/wand pierce builds incoming?)
Ik krijg nu al zin in mn Berek's grip ice spear build in de volgende leagues, zeker nu ice spear gebuffed wordt
[edit] poebuilder link
[ Voor 3% gewijzigd door Cestoda op 14-08-2014 09:30 ]
alle +x resists zijn verdwenen had ik al gezien. http://www.reddit.com/r/p..._actual_new_passive_tree/ waar zit die +1 resist?JohnnyV76 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:36:
Nieuwe Skilltree gevonden op de Taiwanese website
it's all chinese to me!
edit:
ok laat maar al gevonden zitten door de hele tree verspreid +1 to light/fire/frost nodes.
als je dat volgt kun je al aardig de tree zien alleen kloppen de icoontjes van geen kant. Life nodes zijn niet zo zeer generfed. het zijn er minder geworden, maar die er nog zijn geven veel meer life + elke lvl up krijg je +12 life volgens mij was dat +8 dus effectief krijg je wel veel meer of net zoveel hp als vroegah.
[ Voor 5% gewijzigd door SMD007 op 14-08-2014 09:38 ]
Ja hoor... maar genoeg andere classes zijn dat ook... class maakt in theorie niets uit in PoE toch?kevinl schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:00:
Dus marauder is nog steeds goed als je life based bent.
De shadow heeft weinig life regen en weinig life max. Nu level 47 shadow, maar om xp te farmen op level 51 is bijna niet te doen op Docks. Die honden sodeju en sommige bosses one shotten je. Mijn lifeleech is goed denk ik 8% met bloodrage. Maar ik heb maar 800 hp en weinig armour en te lage evasion. De cyclone maait wel lekker weg met 3200 deeps. Als ik de 52 aan kan tikken, toch maar die 3 EX body van Helanha gaan halen. Zo kom ik nooit op level 69.
Draag nu een tabula en daardoor zijn mijn resist 50/50/50. Bijna zelfmoord om op Docks te farmen. I know. Maar zie ff geen mogelijkheden. Ff door 5 levels heen komen.
[ Voor 13% gewijzigd door kevinl op 14-08-2014 11:18 ]
Je vergelijkt nu ook 2 verschillende builds met elkaar... dat is net zoiets als appels met peren vergelijken.kevinl schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:16:
Jawel, ik merk heel duidelijk verschil tussen mijn dual flame marauder en mijn cyclone shadow.
De shadow heeft weinig life regen en weinig life max. Nu level 47 shadow, maar om xp te farmen op level 51 is bijna niet te doen op Docks. Die honden sodeju en sommige bosses one shotten je. Mijn lifeleech is goed denk ik 8% met bloodrage. Maar ik heb maar 800 hp en weinig armour en te lage evasion. De cyclone maait wel lekker weg met 3200 deeps. Als ik de 52 aan kan tikken, toch maar die 3 EX body van Helanha gaan halen. Zo kom ik nooit op level 69.
Draag nu een tabula en daardoor zijn mijn resist 50/50/50. Bijna zelfmoord om op Docks te farmen. I know. Maar zie ff geen mogelijkheden. Ff door 5 levels heen komen.
classes ~ builds.kevinl schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:24:
Volgens Johnny zou classes niet uitmaken.
dat zijn 2 verschillende dingen. Wat je moet doen bij het maken van een build is heel simpel. Welke skills wil ik gebruiken? (build) en welk start gebied is daar het best voor geschikt (class) Bijvoorbeeld. je wilt spells casten. Dan kan je vanuit de duellist beginnen, maar zijn je eerste paar nodes totaal nutteloos. Of je start vanuit de witch en alle nodes helpen mee je build beter/sterker te maken.
Als FT Marauder kom je toch ook in de buurt van de witch nodes dus zou je bijna precies dezelfde build kunnen maken met een witch maar dan de andere kant op in de tree. Dus als witch kun je bijna dezelfde life build maken en daarom is een witch praktisch even goed als je "life based" gaat.
Er zijn natuurlijk een paar classes die echt niet efficient zijn bij een bepaalde build maar als je toch een flinke route maakt in de skilltree die langs 3 verschillende classes gaat dan maakt het eigenlijk niet uit welk van de 3 je gebruikt.
Niet om je aan te willen vallen, maar hoe krijg je het voor elkaar om slechts 800 hp te hebben in cruel act 3? Zelfs met een shadow zou je minimaal het dubbele moeten hebben op dat moment. Hoeveel life nodes heb je gespect?kevinl schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:16:
Jawel, ik merk heel duidelijk verschil tussen mijn dual flame marauder en mijn cyclone shadow.
Build
Maar zo weinig life.
1 - ik gebruik een tabula
2 - ik gebruik unique ringen voor 2 x lifeleech
3 - gebruik unique voor shoes, vanwege 30% runspeed.
4 - weinig resist komt door uniques
5 - helm unique heeft triple resist 33%, maar voor de rest geen life of hoge eva.
6 - enige life komt van handschoen
Ik zie dat je aardig wat crit nodes hebt. Crit begint eigenlijk pas echt goed te worden als je er echt veel in investeert, dus eigenlijk pas vanaf eind midgame/ begin late game. Probeer ook de life nodes boven de shadow area te pakken: het cluster van 3 nodes en het cluster van 4 met Written in Blood. Vervang je boots door boots met life/resists. Movement speed maakt niet heel veel uit: juist als cycloner wil je eigenlijk minder movement speed, want dan raak je de mobs vaker. Ter vervanging zou je eventueel whirling blades kunnen gebruiken om snel te bewegen tussen mobs groups.kevinl schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:47:
Ik heb wel wat life nodes. Op dit moment ben ik gewoon voor dat moment interessante nodes aan het oppikken. Vooral om mijn build sterker te maken. Zodat levelen beter gaat. Later zal ik nog respeccen.
Build
Maar zo weinig life.
1 - ik gebruik een tabula
2 - ik gebruik unique ringen voor 2 x lifeleech
3 - gebruik unique voor shoes, vanwege 30% runspeed.
4 - weinig resist komt door uniques
5 - helm unique heeft triple resist 33%, maar voor de rest geen life of hoge eva.
6 - enige life komt van handschoen
ik zou em meer zo doen: http://www.pathofexile.co...WK28YvbJEXvqP-kk7Nnu0o3DV
Ik heb in ieder geval zin in de nieuwe league!
Nog minder dan 4 dagen om mijn stash tab te vullen met sacrifices:

Wordt nog lastig...
[ Voor 23% gewijzigd door nogarduv op 14-08-2014 14:48 ]
Cestoda schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:05:
[...]
Ik zie dat je aardig wat crit nodes hebt. Crit begint eigenlijk pas echt goed te worden als je er echt veel in investeert, dus eigenlijk pas vanaf eind midgame/ begin late game. Probeer ook de life nodes boven de shadow area te pakken: het cluster van 3 nodes en het cluster van 4 met Written in Blood. Vervang je boots door boots met life/resists. Movement speed maakt niet heel veel uit: juist als cycloner wil je eigenlijk minder movement speed, want dan raak je de mobs vaker. Ter vervanging zou je eventueel whirling blades kunnen gebruiken om snel te bewegen tussen mobs groups.
Bedankt voor de nieuwe inzichten. Stof tot nadenken zometeen. Want vandaag wil ik naar level 52 gaan. Kan ik gelijk die body van Helanha kopenSMD007 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:06:
Ik zie dat je dagger node's pakt maar dan laat je juist de belangerijkste links liggen? Adder's touch.
ik zou em meer zo doen: http://www.pathofexile.co...WK28YvbJEXvqP-kk7Nnu0o3DV
Reden dat ik naar beneden wil, is dat ik naar Iron Reflexes wil.
Kleine plaatje zie niks, maar hoeveeel setjes heb je nu? ik heb al twee stash tabs met die fragments en maar 7 setjes.nogarduv schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:39:
Hmm al die hype en rage op de POE forums... best leuk!
Ik heb in ieder geval zin in de nieuwe league!
Nog minder dan 4 dagen om mijn stash tab te vullen met sacrifices:
[afbeelding]
Wordt nog lastig...
Kan toch prima? http://www.pathofexile.co...-hxkEsZVm18u30z3iSO4brQ==kevinl schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:06:
[...]
[...]
Bedankt voor de nieuwe inzichten. Stof tot nadenken zometeen. Want vandaag wil ik naar level 52 gaan. Kan ik gelijk die body van Helanha kopen
Reden dat ik naar beneden wil, is dat ik naar Iron Reflexes wil.
Mijn facebreaker build wil ik straks zo doen: https://poebuilder.com/ch...K3pZik51ImAp82XKp9zLqGPjr
Is dat een beetje in balans? Ik twijfel over unwavering stance... Stun kan in grote groepen dodelijk zijn, maar met 100% faster stun recovery? Is dat voldoende? Vind het wel fijn om de evasion te houden namelijk.
Heb initieel 97 punten te spenderen, dus zal eerst de melee passives links laten liggen. DPS zou toch geen probleem moeten zijn.
Blood magic is om de frenzy skill up en running te houden. Die vreet mana. Zeker met +10 attacks per seconde...
zou meer zo doen:
https://poebuilder.com/ch...NogCDOO98kFXAGlnzrKqnhBo4
Ik ging richting shadow voor de frenzy charges. Een key element van mijn build is het hebben van 10 frenzy charges, dus die wil ik er wel graag in houden...
Block is ondertussen niet meer zo OP omdat de Dex stats van alle mobs opnieuw hebben gedaan, maar alsnog, de cap aantikken en 20K+ armour hebben met een goede 4k hp zorgt er wel voor dat je niet meer zo heel bang hoeft te zijn voor de meeste physical mobs. Je kan natuurlijk ook voor spell block gaan als je defence hoog genoeg oploopt, maar de meeste +x to y legendaries hebben niet zo gek veel chaos resists, dus helemaal alleen van armour + spellblock + resists kan je het niet nemen jammer genoeg.
Stuns loop je vooral op door crits te incasseren aan melee dmg? Juist met een hoge attack speed + block + een beetje evasion (Ik pak die dex -> armour node nooit meer) + veel armour raak je vrijwel nooit gestund. Alleen voor low-life builds (low total hp) is stun reduction echt belangrijk, omdat je threshold een % van je max hp is. Liever HP nodes dan stunrecovery dus zou ik zeggen.
Ziet er iig erg interessant uitPlayers in the Beyond League will have to deal with a race of extradimensional demons invading Wraeclast. When you kill monsters in close proximity to one another, small portals start to open; get enough of those open together, and a larger portal opens up, spawning more powerful monsters. If those happen close together, an even larger portal opens up, complete with a unique boss that's designed to be extremely difficult to kill.
The design team is particularly proud of this league, largely because it keeps the tension high but also puts control firmly in the player's hands. You can pull and kill more carefully to try and avoid big encounters until you're ready for them, or you can pull larger groups in hopes of getting the event to start and reaping the rewards. It also lets players potentially survive longer by having the tools to adjust their experience based on how they're doing. Sure, you'll need to face the big bosses eventually, but you won't round a corner and run into them immediately.
Verwijderd
Verwijderd
Wel erg benieuwd naar de witch area...heb twee witch builds die ik gebruik, benieuwd of die nu nog sterker worden
Jammer dat ik hier op het werk een 'bad gateway' error krijg voor de taiwan website
MUST SEE TREE!!!
Verwijderd

Nieuwe hardcore league klinkt ook weer leuk, maar blijf bij mijn beslissing om softcore te spelen in de komende league periode.
Ook ik heb gezondigd met Diablo 3 in de PoE-loze periode. Best leuk met de expansion en genoeg 'anders' dan PoE voor de afwisseling.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ik heb wat met de hand zitten calculeren en volgens mij ben je gemiddeld beter af wanneer je crappy gear hebt en weinig in health investeert.
En nee, Poe is niet casual. Althans dat vind ik. Je kunt het casual spelen door gewoon een build op het forum uit te zoeken en die na te bouwen.
Er zijn al een hoop veranderingen doorgevoerd om het voor beginnende spelers iets makkelijker te maken, en met patch 1.2 die over 5,5 dagen verschijnt wordt ook de skill tree logischer voor beginnende spelers. Verwacht geen spel dat net zo gepolijst is als D3. Het heeft daarentegen veel meer diepgang. Probeer het anders gewoon eens uit. POE is helemaal gratis te spelen, dus je hebt niets te verliezen (behalve tijdjaydenjarno schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:04:
maar is het niet zo dat je binnen 2 minuten dood bent als je je niet eerst inleest. makkelijk moet het spel ook niet zijn. diablo3 was de eerst walkthrough wel erg makkelijk namelijk
Verwijderd
Zoals ook al eerder in het topic eens genoemd is.... ga er vanuit dat je eerste character ruk wordt. De enorme skill tree en de ontelbare skill gems zijn best een beetje overweldigend als beginner. Als je het wat langer speelt dan wordt alles veel logischer en nog leuker! Mijn eerste char is ook enorm vaak doodgegaan bij de eerste playthrough maar nu speel ik eigenlijk alleen nog de hardcore leagues. D3 is echt een makkie t.o.v. PoE tenzij je met middelmatige gear op hoge torments gaat spelen.jaydenjarno schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:04:
maar is het niet zo dat je binnen 2 minuten dood bent als je je niet eerst inleest. makkelijk moet het spel ook niet zijn. diablo3 was de eerst walkthrough wel erg makkelijk namelijk
Qua diepgang ben ik het helemaal met Cestoda eens... daar valt D3 helemaal in het niet bij PoE. Ik heb een redelijk goed beeld aangezien ik de laatste weken veel D3 heb gespeeld. D3 voelt toch al redelijk snel als een sleur (betrap me er nu al op dat ik na 1 of 2 bounties al geen zin meer heb om verder te spelen) terwijl de endgame in PoE gewoon veel meer uitdaging biedt.
Gewoon proberen dus en als het genre je aanspreekt en je even doorzet in PoE dan kan het niet anders dan dat je ook hooked raakt aan PoE
Combinatie van jouw life build en mijn frenzy build:SMD007 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:18:
Totaal geen block nodes gepakt Kaw. gaat niet werken denk ik zou ook gewoon IR en US pakken. Dan kan je al die stun recovery nodes eruit halen. en speccen naar life richting marauder. Misschien niet zo ver naar boven naar de shadow?
zou meer zo doen:
https://poebuilder.com/ch...NogCDOO98kFXAGlnzrKqnhBo4
https://poebuilder.com/ch...xBLMUTc3q6NbndJsmBfkV8A==
Heb wat zitten doorrekenen, maar armour is niet zo interessant als ik dacht. Ik heb nog steeds wel 124% armour, maar ook 6 endurance charges.
En 240% increased life + 430 strength in deze tree, al moet ik bijna lvl100 zijn om dat te halen... Zonder gear levert dat al 4400 health. Met gear moet dat rond de 6000 aantikken.
Geen max. block, maar dat wil ik compenseren met 20% dogde op mijn boots, wat evasion en +/- 20% life leech uit mijn frenzy skill + vaal pact.
Zolang ik dan niet voor 5000 health geraakt wordt en niet gestunt of gefreezed ben moet ik in een fractie van een seconde weer op 100% zitten.
Ja Leuk speelgoed die nieuwe treeVerwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:12:
Ik word helemaal hyper van die nieuwe tree...heb zo geen red bull nodig om wakker te blijven haha
ES wordt big business met zoveel meer % in de tree. Ook de verandering met life is opvallend, dit is al de 3e patch op rij waar GGG het concept op de schop gooit

Looking for a blessed bag of holding
Verwijderd
* meer mob variatie in de levels
* resistances van de meeste mobs verdwenen (iig in act 1)
* champion packs al in tidal island
* Nieuwe lore devices
* Tailslinger (voormalig Invasion Boss) permanent in The Riverways
* Nieuwe Exile: Zacharie Desmarais (molten strike met tentacle wings back attachment)
* Nieuwe curse symbols
zeker met de life changes is het begin een stuk makkelijker geworden. De nieuwe boss fights bieden wel weer een leuke uitdaging, ben erg benieuwd naar Turbo Races
Brutus
Fairgraves
Merveil
Omdat de masters daar ook nog niet in zitten op garena, alleen de skilltree en nieuwe fights met brutus etc...Cestoda schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:28:
Net ff wat gespeeld op 1.2 (Garena TW servers). Nog geen masters tegengekomen want 1e playthrough op fresh account..
D'OH! Blijkbaar toch iets van info over het hoofd gezienOccy74 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 05:12:
[...]
Omdat de masters daar ook nog niet in zitten op garena, alleen de skilltree en nieuwe fights met brutus etc...

Heb wel al nieuwe structuren gezien in act 2 die denk ik voor de Masters zijn.
The Revenant (Voidbearer Invasion boss) zit nu in The Docks.
Vanaf act1 cruel is er nog meer variatie in mobs (bijv Hellions in The Coast).
Quest Reward gems zijn ook her en der aangepast. A2 Intruders in Black had bijv geen critical weakness meer voor mn shadow.
Qua hoeveelheid Life heb je in het begin veel meer dan nu en dat verschil neemt langzaam af. Eind act3 normal is het ongeveer gelijk met de huidige situatie (met crap gear iig).
Ja, Merveil is een stuk lastiger geworden, zeker phase 2 wat nu de moeilijke fase is. In normal valt het nog mee, aangezien je meer leven hebt. Brutus zal ook een uitdaging worden in cruel en Merciless: er zijn geen muurtjes meer om je achter te verschuilen. Aan de andere kant helpt dat ook om desync tegen te gaanJohnnyV76 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 08:54:
Leuk om te zien Cestoda.... zie ook dat je quest log er heel anders uit ziet. Merveil ziet er wel een stuk lastiger uit zeg.. dat wordt goed opletten in de hc league. Brutus zag er ook wel cool uit... nog een paar dagen.... oooeehh.

Hah gratz... denk dat je nu wel al je geluk opgemaakt hebt voor een tijdje... zonde manc64flash schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:27:
Lol. Eerste achievement in 1.2: Beginners Luck. Een Tabula RasaHopelijk gaat het over een paar dagen ook zo...
Verwijderd
M'n witch wordt er wel een stuk beter op...lekker die extra ES. Aardig wat builds op het forum zijn ook al aan het updaten richting CI. Met zoveel ES extra wordt dat wel heel interessant.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 10:25 ]
Hybrid zou best kunnen ja... in de Nemesis league heb ik een life/ES build gehad maar chaos damage blijft dan gewoon erg link als je zeg maar life en ES beiden rond de 3k hebt. Heb ook al een build in gedachten en al een paar keer in poebuilder uitgewerkt en getweaked en dat is ook waar ik voor ga tenzij de patch nodes ervoor zorgen dat ik toch iets anders ga doen
Heb echt super veel zin om te beginnen. Wanneer precies zouden we kunnen spelen hier?
Achievements zien er goed uit, er 5 halen voor de mtx zou goed te doen moeten zijn.
Nog wat info:

grote buff voor CoMK en per level +3% increased spell dmg
elemental curses -6% op level 1.
Vulnerability hard generfed. Waarschiijnlijk zorgt quality voor 1% dot per q.
Critical weakness lijkt helemaal te zijn verwijderd, kans is groot dat ie dus legacy wordt net als IIQ.
Als laatste:

holy crap! Dit zou GGG misschien nog wel eens aardig wat geld kunnen opleveren.
Dit is wel een spel wat groot kan worden in Azie. Gratis dus iedereen kan t proberen. En hebben toch wel een soort game verslavings gen denk ik dus er zullen er genoeg wat punten kopen om hun stash uit te breiden. Slimme zet dus en goed voor de continuiteit van ons geliefde spel!
Verder vind ik de wijzigingen in sound effects vrij opvallend. De eerste paar keer schrok ik me wezenloos bij lvl-up :-)
Oja, en die Giantbone bestaat inderdaad:

[ Voor 6% gewijzigd door c64flash op 18-08-2014 15:28 ]
Lijkt een beetje of ze critical weakness gecombineerd hebben met warlord's mark.
mob onlyJohnnyV76 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:49:
Wss is er een nieuwe curse voor critical weakness in de plaats... Assassins mark: http://i.imgur.com/au5R7LT.jpg
Lijkt een beetje of ze critical weakness gecombineerd hebben met warlord's mark.
Ongeveer 30 exalts gestopt in nieuwe gear. Ben benieuwd of het gaat brengen wat ik er van verwacht!
Met een 5link en de helft van de passives op de verkeerde plek zit ik al op 15k area damage en 23k single target, dus dat komt wel goed. Ook heb ik mijn elemental resistance puur door gear al helemaal gemaxed.
Het is nog even afwachten hoe het met health en defense gaat. Nu is dat nog een dikke zooi en kan ik enkel voorzichtig de cathacombs doen. Spannend...
Laatste master bekend gemaakt... eentje helemaal gericht op maps.
Wel jammer dat we nog geen patch nodes hebben... om definitieve build te maken. Ice spear schijnt iig wel populair te worden. CI crit ice spear witch is wss de nieuwe sporker. Overzichtje gezien dat ice spear op max level iets van 87% meer damage doet dan nu. Arc iets van 15% minder. Meteen een hoop QQ over hoe arc nu helemaal onspeelbaar is maar als iets super krachtig is en dan 15% minder wordt dan is het nog steeds erg sterk lijkt me.
Verwijderd
En die cartographer zag er raar uit...je gooit er een map in en dan kies je voor 'ambush' 'invasion' etcetc...zouden dat gewoon moeilijkheidsgraden zijn of zou je die mods toevoegen aan je map? 2ex voor de hoogste tier...aiai
Vind het wel jammer van de gems...las die thread ook en dan gaat de massa meteen een bepaalde kant op. Iedereen die ineens ice spear crit wil gaan doen. Ze vergeten wel dat die skill blijkbaar met die extra damage nu pas in balans is volgens ggg...het is niet balans + 87% = op. Achja...gelukkig doe ik nauwelijks public parties :-)
Ben er nog steeds niet over uit wat ik wil spelen in de nieuwe league. Mag wel eens iets met vuur zijn...kies ik nooit...incinerate, flameblast of fireball...iets.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 08:50 ]
Alleen de tooltip rekent niet fase twee mee van de icespear, dus als je dat goed uitbouwt, dan heb je zo 50k crits. Met zo'n ice to fire converter en elemental proliferation heb je een goedkope manier om hele maps af te branden.
Dit topic is gesloten.
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.
<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]