JohnnyV76 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:51:
Ik snap nooit zo goed hoe mensen een build meteen helemaal afschrijven als deze wat generfed wordt omdat het iets TE sterk was. Als een build niet OP is dan is het gelijk niks. [...]
Het voordeel van het spelen in leagues is dat je telkens opnieuw begint en elke keer een andere build kan kiezen als je wil of lekker jouw favoriete build kan blijven spelen. In standard gear kopen voor een build wat op dat moment OP is, is erg riskant.
Nahjah, vrijwel iedere build waarmee ik end-game uiteindelijk een beetje mee kon komen, is ondertussen niet meer echt speelbaar. Soms was dat natuurlijk te verwachten, maar even vaak had ik het lang niet naar het "OP" niveau kunnen tillen en was het daarna gewoon niet echt meer speelbaar.
Zombie builds tijdens 0.9 waren inderdaad te sterk, ik was typische Necromancer D2 stijl aan het spelen toen de Skelly's en Zombies generfed werden voor een andere build. Was toen level 60 ofzo daarmee, kon de level 50 areas niet meer aan na de nerf. (de cap was toen lager)
Spork build gedaan, hoewel ik nooit de Shav ofzo te pakken heb gekregen. Level 73 mee geworden, maar na de 2 nerfs, kon ik het wel vergeten.
BM leech leapslammer (non-MS) duelist gehad, ondertussen ook compleet niet meer te doen. Dus een stunlock groundslam build van gemaakt.
Lightning arrow -> Split arrow proc -> CoC build keer op keer weer generfed. Is nu een tri-ele shot build, maar op level 80 kan ik nog maar net de low level mapjes aan nu.
Facebreaker build Infernal met block en purity of Elements...
GGG nerft naar wat de "top spelers" (top 20%?) uit weten te halen. Ik heb het idee dat ze de middenmoot in PoE daarmee keer op keer mee op hun donder geven.
Ik ben in ieder geval blij dat ik straks 1500 fusings kan sparen om m'n eerste ooit 6L te maken. Ik heb nog even in m'n overzicht gekeken, sinds 0.8.3 heb ik 2700+ fusings gebruikt, nooit een 6L gemaakt (maar wel 4 Tabula's, en 1 body gekocht).