Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:12:
idd, eind act 2 merciless.

Ben erg benieuwd naar die end game maps :)
Sinds gisterenavond bezig met die maps en ik vind het ongelooflijk heerlijk. Heb er ondertussen al 18 gedaan.

- Maplayout is random
- Type monsters dat spawnen zijn random
- Mobs spawnen in grotere groepen & dichter op elkaar dan dat je gewoon bent.
- Net genoeg maps om rond te komen. Hierdoor werd ik plots verplicht om die ene "kut" map te doen die al een tijdje in men stash zat. Ik had namelijk geen andere meer over.
- Maps zijn standaard redelijk pittig. Soms zelfs heel pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:11

Magic666

No one's neighbour!

welja maak me nog nieuwschieriger :P

Vanavond maar eens richting de pyramide trekken :)

Dat de maps pittig zijn geloof ik: ik had een normal map die ik met een orb "gerare'd" had.
Item quantity (of was het nou qualitiy?): +52%

Maar wel een sjitload aan extra hindernissen...zal ze vanavond eens neerzetten.
In de chat was de reactie op die map dan ook: ouch... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een rare map met:

- Random patches of fire on the floor
- Mobs have an extra 90% lightning damage
- 42% more mobs
en dan nog een paar goede stats.

Die was best pijnlijk om te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 5x Pyramids moeten farmen (echt alle mobs alle levels) voor er een map dropte. Ik zat namelijk zonder.

Via chat vertelde men me dat je best alle normal maps die je vind ff veranderd in een magic map en rerolled tot je "+% increased map size" hebt. Hoe groter de map hoe groter de kansen dat er een nieuwe map dropt in die map.
Verder ook her en der wat +%quantity items aan het zoeken, tevens om wat meer zekerheid te hebben dat ik een nieuwe map vind als ik een map clear.

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:19
Ligt het nu aan mij of is cruel makkelijker als normal ? (relatief dan)
Heb nu Merveil zonder doodgaan kunnen killen terwijl ik vorige keer bijna dood ging met een groep van 3 op normal :p

Verwijderd

L7LYNX schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 00:20:
Ligt het nu aan mij of is cruel makkelijker als normal ? (relatief dan)
Heb nu Merveil zonder doodgaan kunnen killen terwijl ik vorige keer bijna dood ging met een groep van 3 op normal :p
Merveil is puur cold damage.

Mss had je voordien geen Cold resistance en nou een stuk meer?

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
2 dagen terug via een D3 nieuwsitem over deze game gehoord.
Net een forumaccount aangemaakt op hun site, maar ik denk dat ik voor een Kiwi Pack ga. Ben erg nieuwsgierig hoe het speelt, helaas slechts een netbook (1215) en eeuwen oude PC tot m'n beschikking, nog even wachten dus.
Grappig toeval : Ik zit op het moment in NZ :)

Verwijderd

Gisteren een dungeon map gedaan met +35% to quality. Gaaf om een map te doen met die enorm mooie muziek van de dungeon (brutus-area). Maakt het meteen een stuk spannender.

Dit was een map die toch wel erg moeilijk was. Gelukkig wel 2 nieuwe maps gedropt waardoor ik weer even door kan. Heb alle zes portals dit keer moeten gebruiken omdat er één rare monster zat die gewoon insane veel damage uitdeelde. Daar kwam nog bij dat dit monster vergezeld werd door nog een ander rare monster. Kostte me dus heel wat levens (en xP) voordat ik deze neerhad.

Uiteindelijk dus wel neer gekregen maar toen nog de eindbaas. Die was dus gewoon echt niet te doen. Zag er precies hetzelfde uit als Brutus, maar dan met een andere naam. Iemand al eens een dungeon map gedaan en de eindbaas hiervan weten neer te halen?

abilities van de map waren:
+2x% to attack/move/cast speed monsters
50% reduced life/mana regain

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:56:
Iemand al eens een dungeon map gedaan en de eindbaas hiervan weten neer te halen?
Ondertussen al 25'ish maps uitgespeeld en 2x gestorven in totaal.
Moet wel toegeven dat sinds ik met maps begonnen ben mijn speelstijl totaal heb moeten veranderen.
Ik gebruik nu ook Curse + totem + Enduring Cry ( 5 Endurance charges) om in leven te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:19
Gisteren al helft van act 2 uitgespeeld. Krayten was een beetje een probleem (soort van blink en bam half hp kwijt) maar heb hem de 3de x toch redelijk goed kunnen kiten.
Heb ook van die quest met die baleful gem een awesome bow gekregen. bijna 40% dps increase :D en dan nog voornamelijk psychical damage zodat die all-resistance bosses veeeel sneller neergaan :).

Heb ook in de world chat vanalles opgepikt over vendor prices. Iets van items met magic fins = alchemy shards, RGB sockets aan elkaar gelinkt = chromatic orb enz... Kent er iemand al deze 'speciale' sell prices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L7LYNX schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:26:
Heb ook in de world chat vanalles opgepikt over vendor prices. Iets van items met magic fins = alchemy shards, RGB sockets aan elkaar gelinkt = chromatic orb enz... Kent er iemand al deze 'speciale' sell prices?
Alle vendor recipes kun je vinden op http://en.pathofexilewiki.com/wiki/Vendor_Recipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Geweldige game so far. Na even wennen op normal, zit ik er nu helemaal in op cruel difficulty. De diepgang die je krijgt qua items en skills is ongekend. De gameplay wordt steeds beter, naarmate je betere items/skills krijgt. Realistische graphic style met gepimpte Diablo II-achtige gameplay en veel vernieuwende elementen. Precies wat ik zoek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:07
Heb ook maar een beta key gekocht voor 10 dollar , geinstalleerd en ben gaan spelen. Had het advies gekregen van een vriend dat deze game "zou zijn wat D3 had moeten zijn". En inderdaad, de eerste 1.5 uur heb ik me prima vermaakt. Echter, al snel begon ik me aan een paar dingen te ergeren. De geluiden bijvoorbeeld. Hier kun je goed merken dat het een gratis game moet gaan worden, ze voldoen wel, maar de meeste dingen klinken toch een beetje corny. De graphics leken in het begin erg mooi, maar ook hier zie je snel dat lang niet alles even mooi is, vooral de schaduwen. En voor mij het grootste minpunt, er lijkt een soort van rare vertraging te zitten in je poppetje als je tijdens het lopen van richting veranderd. of dit serverlag is weet ik niet, maar ik vond het knap irritant..op deze manier voelt de game toch traag, laggy en na een aantal uur vooral vervelend aan.

Nee, voor mij is dit niet de game die ik zocht. denk toch dat het D3 blijft, zeker na de 1.0.4 patch die voor mij een aantal zeer goede changes heeft.

Uiteraard is dit mijn ervaring , kan best zijn dat iemand het er niet mee eens is of zich er zelfs beledigd door voelt, nergens voor nodig. ieder z'n game, maar dit is mijn ervaring met het spel, en die wilde ik even delen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedenk wel dat het een game is die nog in beta verkeerd. Zo moet PvP nog worden ingevoerd (kan altijd erger, ik weet zelfs een game te noemen die het oorspronkelijk zou hebben bij het uitbrengen ervan maar maanden later nog steeds geen pvp heeft!!), zijn er tot op heden slechts 2 acts beschikbaar en is er nog geen mogelijkheid tot traden. Traden moet straks ook mogelijk worden via hun website. Serverlag is een bekend probleem en zijn ze mee bezig. Verder komt er dus nog heel veel aan.

En graphics, ja, daar is D3 overduidelijk de winnaar. Schaduwen zijn dus mogelijk onder de maat zoals je aangeeft. Als er geen schaduwen in de game zaten had ik je ook geloofd. Het kan mij gewoon weinig schelen. Ben vooral van de gameplay en totaal geen graphics man. Act2 van PoE heeft trouwens al weer mooiere omgevingen dan Act1 wat graphics betreft,

Ik denk dat PoE vooral de game is voor mensen die Diablo2 eindeloos hebben gespeeld en enorm teleurgesteld zijn in Diablo3, zoals ik. Voor mij heeft D3 afgedaan door het ubersaaie skillsysteem en de markt waar je voor een klein beetje goud je character drie keer zo sterk kan maken dan als je volledig zelfstandig zou spelen. Ik heb de markt dan ook nooit gebruikt, voelt voor mij als cheaten. Dat was voor mij echt een dooddoener. 1.04 veranderd voor mij dus niets aan D3.

PoE heeft juist wel die diepgang in skillsysteem, zowel active (gems) als passive (tree).
Just my 2 cents, Jammer dat het niet jouw spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

voor mij is PoE qua graphics de overduidelijke winnaar. Dat "echte" spreekt mij veel meer aan dan de cartoony style van D3.

Maar dat is smaak hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Diablo wint het gewoon op de animaties naar mijn mening. PoE heeft allemaal van die statische, herhalende bewegingen... PoE voelt ook vlak aan, omdat de reactie op de hoogte verschillen wat vreemd gaat en de camera heel vast zit zeg maar.

Maar kwa stijl voelt PoE veel meer als een indie game: Alles is constistent, uitgewerkt en ademt toch een bepaald gevoel uit. D3 vind ik daarin een stuk minder. Zelfs de stukken die er eigenlijk heel gruwelijk uit zien, zijn dat niet in je beleving omdat het een bepaald contrast mist. De gore van beetjes die je sloopt in in D3 alleen wel weer geloofwaardiger.

Ik had eigenlijk graag gezien dat D3 zo grimmig was als PoE, en PoE zo netjes geanimeerd was als D3.

Wat betreft de diepgang, vergeet niet het item-customizen. D3 zet volledig in op het keihard farmen voor gold en spullen die je kunt verkopen voor gold.
PoE kan je gewoon blijven solo spelen, witte items hebben ook waarde en als je iets vind dat wel ok is, maar beter kan, dan kan je het zelf lopen verbeteren. Echt een zeer leuk systeem. Blij dat er geen gold in PoE zit.

Maar wel eens een keer tijd dat ze de laatste reset gaan doen en gaan releasen... Kom op GGG,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:07
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 09:31:
Bedenk wel dat het een game is die nog in beta verkeerd. Zo moet PvP nog worden ingevoerd (kan altijd erger, ik weet zelfs een game te noemen die het oorspronkelijk zou hebben bij het uitbrengen ervan maar maanden later nog steeds geen pvp heeft!!), zijn er tot op heden slechts 2 acts beschikbaar en is er nog geen mogelijkheid tot traden. Traden moet straks ook mogelijk worden via hun website. Serverlag is een bekend probleem en zijn ze mee bezig. Verder komt er dus nog heel veel aan.

En graphics, ja, daar is D3 overduidelijk de winnaar. Schaduwen zijn dus mogelijk onder de maat zoals je aangeeft. Als er geen schaduwen in de game zaten had ik je ook geloofd. Het kan mij gewoon weinig schelen. Ben vooral van de gameplay en totaal geen graphics man. Act2 van PoE heeft trouwens al weer mooiere omgevingen dan Act1 wat graphics betreft,

Ik denk dat PoE vooral de game is voor mensen die Diablo2 eindeloos hebben gespeeld en enorm teleurgesteld zijn in Diablo3, zoals ik. Voor mij heeft D3 afgedaan door het ubersaaie skillsysteem en de markt waar je voor een klein beetje goud je character drie keer zo sterk kan maken dan als je volledig zelfstandig zou spelen. Ik heb de markt dan ook nooit gebruikt, voelt voor mij als cheaten. Dat was voor mij echt een dooddoener. 1.04 veranderd voor mij dus niets aan D3.

PoE heeft juist wel die diepgang in skillsysteem, zowel active (gems) als passive (tree).
Just my 2 cents, Jammer dat het niet jouw spel is.
Bedankt voor je reactie (en bedankt niet te flamen).

Mij boeien graphics ook duidelijk minder dan gameplay, maar ik gaf het even aan. Ik weet dat de game nog in beta is, en dat er een actief developer team achter zit die luistert naar de mensen, maar dat gaat POE ook wel nodig hebben wil het echt een succes worden. Ik speel zelf Diablo 3 juist zònder AH precies om de door jou gegeven redenen. Mijn karakters zitten dus vol met craftables en/of drops, en dat maakt de game een heel stuk interessanter. En dan zie je opeens ook dat wat betreft het loot systeem, D3 niet veel onderdoet voor D2. Ik vind regelmatig blauwe upgrades en gele zijn 8 van de 10 keer gewoon een upgrade, zo hoort het ook bij een itemhunt game. Kun je nagaan wat er gebeurd als ik een keer een goede legendary vind, dan is het als een jackpot winnen. Mocht ik 'm niet kunnen gebruiken voor een van mijn chars, dan gaat ie gewoon gedisenchant worden, interesseert me echt helemaal niets. Wellicht als je 1.0.4 zou spelen zonder AH , dat het verschil dan beter merkbaar is? Ik garandeer je dat het dan een veel leukere game is.

Ik heb zelf 6 jaar D2 gespeeld , en ben sinds launch niet teleurgesteld geweest. Ik denk alleen dat een hoop mensen een ander idee hadden, die willen gewoon D2 in een nieuw jasje. Op zich begrijpelijk, maar die mensen hadden op hun vingers na kunnen tellen dat dat nooit zou gebeuren. Het is niet hetzelfde team, en inmiddels 10-12 jaar later, ook niet hetzelfde bedrijf. Als ze nu een refurbished D2 uitgebracht zouden hebben zou het spel platgebrand worden voor het in de winkels lag, want dan is het opeens oude koeien uit de sloot halen. Kijk wat er gebeurd met Call of Duty. Die boorduren ook al jaren en jaren voort op hetzelfde principe, en daar is iedereen ook kotsziek van.

Het skill systeem heb ik ook gemengde gevoelens over. aan de ene kant is dit systeem veruit superieur, aan de andere kant niet. Ik mis bv synergies helemaal niet, dat was verplicht om aan je damage potentieel te komen. dus dat zijn eigenlijk wasted points. zonde! mààr , het skill-tree idee an-sich vind ik wel passen in Diablo, jammer dat dat aspect er niet meer is. Maar wie weet, Jay Wilson is een hoop van plan met D3 , 1.0.4 was pas het begin.

PVP is voor mij totaal niet belangrijk, omdat ik geen pvp'er ben. daar kan ik dus makkelijk overheen kijken, maar ik snap dat dit voor sommige mensen een probleem is. Echter denk ik wel dat ALS het komt, het ook wel gelijk goed aangepakt is en de pvp'er zeker aan zijn trekken gaat komen.

Zoals altijd met games, ga je helemaal naar de roots is er geen sprake van D3 vs POE of welke game dan ook. Ieder heeft zijn voorkeur, en ieder speelt zijn game. dat is ook de reden dat er zoveel games zijn, en (gelukkig!) nu ook meer competitie op de dungeon crawler markt, een front waar het jarenlang ijzig stil is geweest, op een paar crawlers na die het niet haalden, waaronder Dungeon Siege van Microsoft. Ben heel blij om te zien dat andere developers (waaronder indie dev's) nu zien dat er echt een grote, grote markt is voor spellen als D3, en nu met hun eigen varianten komen. Dit is alleen maar goed en inspireert dev's om met iets unieks te komen.

En of POE nu mij aanspreekt of niet, het gaat me er niet van weerhouden om de game nog eens onder de loep te nemen als hij daadwerkelijk uit is, want een aantal dingen spreken mij òòk aan. het uitgebreide skill systeem (al vind ik talloze +10 int bolletjes een beetje nutteloos), het zelf kunnen "upgraden" van items, zijn hele leuke toevoegingen. En wellicht worden de minpunten die ik aanhaalde nog verbeterd, ben wel benieuwd. het is zeker een game die ik toch in de gaten ga houden (net als Torchlight 2, al is dat wel weer heel iets anders).

[ Voor 4% gewijzigd door Visgek82 op 26-08-2012 23:54 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
Ik ben geen PVP'er, dus dat scheelt, maar ik denk dat PVP 1 brok ellende wordt. Het spel is heel divers, waardoor balance-issues nogal groot zijn. Neem nu een witch met frostwall, 10k energyshield en 25 minions tegenover een close combat character... Er is een poosje geleden zo'n weekend-test gedaan met PVP (cut throad) en de witches en rangers waren zwaar in het voordeel.

Ben nu inmiddels op de cruel-difficulty en het is ineens veel leuker! Act 2 is ook veel beter dan act 1.

Edit: overigens moeten we niet vergeten dat het spel nog beta is en f2p zal worden. Lag en andere connection issues heb ik bij vlagen ook, maar dat is bekend bij het ontwikkelteam. Dat het spel niet vloeiend speelt is ook een issue wat bovenaan de lijst staat.

Dat ik er nu al veel lol aan beleef is al een goed teken. Ik vond The Secret World beta bijv. echt een ramp ten opzichte van dit spel. De reset die ze hebben gepland voor de open beta begint zo langzamerhand steeds pijnlijker te worden... Must. Stop. Playing!

[ Voor 35% gewijzigd door Kaw op 27-08-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik denk dat pvp balance niet de grootste issue zou zijn voor een game als deze. Er is denk ik geen enkele mogelijkheid om tussen alle skillgems en passives het spel fatsoenlijk te balanceren. Er zal altijd iemand zijn die een build vind die all anderen overbodig maakt. Echter, van wat ik heb gezien van de community, gaat dat geen probleem worden. Ik denk dat het overgrote merendeel volwassen genoeg is, om fatsoenlijke pvp matches te organiseren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog mensen die meedoen met de one week hc league? Had wel interesse en misschien leuk om 's avonds met medetweakers te lvl-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Sorry, geen tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag level 70 aangetikt, het spel blijft maar leuker worden.
Zijn er nog tweakers die ondertussen al endgame aan het doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 01:10:
Ben net lvl 20 plus, gebruik 1-2 skills en dan houdt het op. niet echt variabel.
komt ook omdat ik nog geen runes gevonden heb die ik echt kan gebruiken.

Speel nu niet zoveel. pakt nog niet zoerg aan om meteen verder te spelen.
wel kom ik er geregeld op terug, dus dat is dan toch weer het positive puntje.

als iemand nog runes heeft liggen. die hij niet gebruikt..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 01:10:
Van het weekend lvl61 aangetikt en de eindbaas verslagen, dus ja het is end game tijd :)

• Kaw
Heb gisteren een paar levels kunnen bijtikken. Zit nu op lvl 38 en het wordt steeds leuker. Ik kan nu al 6 zombies voor mij laten vechten. Die zijn met zijn 6en ruim voldoende sterk voor de gemiddelde eindbaas. Tel daarbij de 15 skeletons en 4 spectres en het feit dat ik nog niet alle minion-passives heb gebruikt en je snapt de reden waarom summoning een beetje generft moet worden ;)
Ik ren nu door instances heen en als het superdruk wordt, dan spam ik skeletons en later zombies en vervolg mijn weg. Hierdoor heb ik in een uurtje tijd toch heel wat XP kunnen verzamelen. Ben 1 keertje dood gegaan. :S Door chaos-damage. Toch maar even die CI-passive pakken.

Verwijderd

Er is momenteel nog een bug waardoor je idd teveel minions kan spawnen maar die gingen ze oplossen :)

Verder word alles vanaf lvl 60 (maps) plots wel pittiger. Zeker als je een map cleared met wat nare stats.
Doodgaan is zelf op softcore echt niet leuk. 20% exp verliezen doet pijn en zeker als je er net 2uur voor zitten spelen hebt :P

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

act 2 spelen tot level up en dan een map spelen ;)

• Kaw
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:06:
Er is momenteel nog een bug waardoor je idd teveel minions kan spawnen maar die gingen ze oplossen :)
Die misbruik ik niet!
Maar reken maar eens uit: Een zombie die van zichzelf al 850 health heeft zonder buffs en dan met Minion Instability ook nog eens bij zijn dood 850 damage aanricht. En daar heb ik dan zonder cheating al 6 van. Met buffs en passives en support gems hebben ze ook nog eens 140% meer health, 90% meer damage en een energyshield.
En dan nog de skeletons en die andere minions.

Verwijderd

Magic666 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:33:
act 2 spelen tot level up en dan een map spelen ;)
Vanaf lvl 60 heb ik constant maps gedaan. Wel nog 1x zonder gevallen en Pyramids 5x moeten farmen voor er eentje dropte.

• Kaw
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:06:
Verder word alles vanaf lvl 60 (maps) plots wel pittiger. Zeker als je een map cleared met wat nare stats.
Doodgaan is zelf op softcore echt niet leuk. 20% exp verliezen doet pijn en zeker als je er net 2uur voor zitten spelen hebt :P
Heeft Cruel eigenlijk ook XP penalties? Dan blijf ik daar voorlopig in hangen als dat niet zo is...

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Cruel heeft xp penalty :)

• Kaw

Verwijderd

+/- 15 -20%

Das pijnlijk vanaf lvl 70, een volledige map clearen (met +% increased map size of +% increased monster pack) geeft mij nou 5-10% exp

• Kaw
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:57:
[...]

+/- 15 -20%

Das pijnlijk vanaf lvl 70, een volledige map clearen (met +% increased map size of +% increased monster pack) geeft mij nou 5-10% exp
Kun je ook een lvl kwijt raken?

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

nee dat niet :)

• Kaw
Gelukkig :)
Bedankt voor de info.
Er mag wel een FAQ op pagina 1 komen. Ik denk dat dit spel nog wel gaat groeien met userbase op tweakers...

Verwijderd

Kaw schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:04:
Gelukkig :)
Bedankt voor de info.
Er mag wel een FAQ op pagina 1 komen. Ik denk dat dit spel nog wel gaat groeien met userbase op tweakers...
Mechanics thread:
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/11707

Experience reduction regarding to level:
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/48302

Bookmark deze maar ff, kom je al zeer ver mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
As you know, 0.9.12 was intended to be the PvP patch.

We've been working on PvP hard now for many weeks, but aren't yet ready to deploy it to Beta. In the meantime, all the other changes in the patch are sitting there, basically finished. We have decided to call this set of changes 0.9.12, and to deploy the PvP implementation seperately as 0.9.13, when it's ready. This hopefully won't be long.

Note that we're not delaying or slowing down the PvP stuff at all - we're just deploying our other work sooner, so that you have a lot of new content to play!

0.9.12 was deployed to Alpha yesterday and should be on Beta one week from now (currently targeting Friday 7 September, NZ time, but last minute problems may push it to after that weekend).

Here are the patch notes as they stand today. Please note that these will change substantially before it is actually released, especially as it gets tested internally and on the Alpha realm. We normally don't release patch notes in advance, because people complain about nerfs that they haven't tested yet. Please wait until you get a chance to play this version of the game before complaining about changes that you don't like. Having said that, this patch doesn't really nerf much.

A screenshot showing what one of the new item frames in 0.9.12 looks like can be seen here.

Version 0.9.12 INCOMPLETE PATCH NOTES
Notes:
Please note that the PvP features that we have been working on are still underway and have not been included in this patch, as they are not ready yet. The PvP patch has not been delayed, just renamed to 0.9.13, which should be coming soon.
Due to substantial changes to the passive skill tree, we've wiped all the passive skills again. Please take care reallocating your passives so that you can use your equipment and gems.

Content:
Added a new Dexterity Skill - Ice Shot: Fires an arrow that chills its target and creates a patch of ground ice.
Added a new Intelligence/Dexterity Skill - Arctic Breath: Fires a frozen projectile that leaves a trail of ground ice behind it. It explodes on impact, creating more ground ice and damaging targets within an area.
Added a new Keystone Passive Skill - Vaal Pact: Life Leech applies instantly. Life Flasks and Life Regeneration have no effect.
Added a new Keystone Passive Skill - Ghost Reaver: Leech Energy Shield instead of Life.
Added four new Unique items, two of which have been designed by our diamond supporters.
The quest in the Chamber of Sins now involves rescuing Helena, a new NPC.
Added a bridging quest to send people towards Act Two after they leave the prison. In return for unblocking the passage between the two acts, you are rewarded with a Passive Skill point.
Added a new type of enemy - Blackguard soldiers, near the forest side of the blockage between the acts.
The Great White Beast has been moved to the Cave in the Old Fields. A quest has been added to slay this beast.
There's now a quest to kill the Vaal Oversoul.
The Monkey Twins were moved to the Dread Thicket.
Improved the diversity of random layouts for the Terraces, Tidal Island, Mud Flats, Fetid Pool, Ledge and Rocky Climb.
Improved the walls in the caves in Act One so that it's easier to see monsters.
Added new voice acted character combat sounds that have more personality.
Continued to incrementally improve the art, effects, environments and sound.

Features:
The item hover information has been improved to represent information about the items in a clearer way. Teaser screenshot here.
Changed item sockets to be smaller and hopefully easier for colourblind users to read.
Skill and Support Gems now have tags that show what types of things affect them. For example, gems affected by "+1 to Level of Fire Gems in this item" wouid now say "Fire" on them.
Unidentified and white items are now prefixed with "Superior" if they have increased quality. This makes them easier to notice on the ground.
Arrows are now real projectiles rather than faked long-range melee attacks. This means that they can now miss if the target runs out of the way before they arrive. This also applies to wands.
Projectiles now have a minimum and maximum spread when multiple ones are fired at once. This prevents them firing in overly tight clusters or too spread out so that they go behind you.
We've added large icons to the Passive Skill Screen, to make it easier to identify the theme of each cluster of skills.
Item allocation now displays a progress bar rather than a numeric timer.
"Critical Strike Damage Multiplier" is now known as "Critical Strike Multiplier".
Portals are now shown on the minimap.
Explosive Arrows now have their own arrow effect. If they miss and stick into terrain, they'll explode as normal after a short time.
Dead players are no longer shown on the minimap. This was a problem in hectic PvP situations.
You now cannot receive the Baleful Gem until Fidelitas is dead.
Quest items now have flavour text.
Added a new death animation for monster totems.
The Labyrinthine prefix now has a consistent effect on different types of Map areas.
Renamed many dexterity item mods to avoid duplicates and to make names more appropriate.
Added a display of Cast Time to skill gem hovers.
If an item mod affects your entire character (where it would normally only affect that one item), it now has the word "Global" in it, to resolve ambiguity.
Changed skill popups and the chat interface to have single pixel borders rather than gold frames.

Balance:
Phase Run is now available from the Medicine Chest quest for every class.
Slower weapon base types now do more damage. The slowest weapons have the highest overall damage per second but are most interruptable.
The bandit quest reward for siding with Alira has been increased from 30 to 40 mana.
The Weapon Elemental Damage support gem and passive skills now no longer affect unarmed attacks. No other stats that include the word "Weapon" affect unarmed damage now.
Increased the size of elemental damage mods on weapons by 16%.
Changed bows so that they're not skewed towards cold damage and now have a slightly higher overall rate of elemental damage mods occuring.
Increased the chance of elemental damage mods occuring on sceptres.
The Map mod that affects monster pack size has been reduced to +20-50%.
The Map mod that affects the size of the level has been reduced to +20-50% and works more accurately now.
Increased the amount of life leech available implicitly on claw weapons.
Rebalanced the properties on level 60+ items so that the requirements and damage/defense are higher.
Increased Item Rarity and Item Quantity mods can now only spawn on gloves, boots, helmets, rings and amulets.
Reduced the duration of Oak's Immortal Call substantially.

Skill Changes:
Shock Nova: Damage increased by 14%.
Dominating Blow: Now works with unarmed attacks.
Infernal Blow: Now works with unarmed attacks.
Explosive Arrow: Now does not explode each time it pierces through monsters.
Temporal Chains: The quality bonuses have been corrected to not include movement speed, as it is already part of the core effect.
Trap Support Gem: Now starts with a 12 second cooldown, but this decreases as it levels up.
Reduced Mana Cost Support Gem: Renamed to "Reduced Mana", as it also reduces reserved amounts as well as costs.

Minions Improvements:
Information coming soon.

Passive Skill Tree Changes:
Reduced the amount of nodes in the attribute highways, especially in outer areas of the tree.
Added many notable passives to external areas of the tree.
Reworked the Templar opening area.
Reworked the non-bow portions of the Ranger opening area.
Made several other pathing changes to improve hybrid classes, level 18-35 choices and other elements of the passive tree.
Added Ghost Reaver and Vaal Pact keystone passives (described above).
The Golem's Blood notable passive has been reduced to 1.5% life regeneration.
0.5% life regeneration passives have been reduced to 0.4%.
Reduced several block passives.
Increased the number of life passives available, especially in the dexterity portion of the tree.
"Additional Minion" passives are now notable passives.
More accuracy passives have been added to the dexterity section of the Shadow part of the tree.
The 2% life leech passive is now a notable passive.
All life and mana cost reduction passives are now red, accuracy passives are green and additional mana passives are blue.

Bug Fixes:
Fixed a bug where shattered Shield Crabs would drop no items.
Diamond Kiwi pets now have shadows.
Fixed a bug where swapping weapon tabs while being stunned could cause your character to freeze.
Fixed a bug where items on your alternate weapon set might not have their requirements checked correctly.
Fixed a client crash that could occur whenever entities are deleted if they still had effects in the world.
Elemental Proliferation is now affected by increases to Area of Effect.
Fixed some vendor recipes that could generate items with quality greater than zero.
Whirling Blades now checks evasion properly, rather than always hitting.
Fixed a bug where the result of piercing was different on the client compared to the server.
Fixed a client crash that could occur when gems become ready to level up.
Fixed a bug where monsters that cast curses would attempt to curse your totem (which can't be cursed) repeatedly.
Fixed a bug where you could get two power charges from one monster with Power Siphon if your attack speed was fast enough.
Fixed a bug where very full stashes could cause a disconnection when being opened.
Fixed a bug where the font on popups could be wrong after the game window was resized.
Monster Auras that affect players (because the monster is converted) can now be influenced by game mechanics that affect your auras.
Fixed a bug where using the arrow keys to adjust stack sizes in the stash would also change which stash tab was active.
Whispering now works properly even when you don't type in the correct case for a character name.
Pressing Alt while the key is not bound to anything will now not freeze the game client.
Fixed a bug where killing the map boss "Belcer, the Pirate Lord" would count as completing the Fairgraves quest.
Fixed a bug where the life bars of party members were displayed behind ground items.
Fixed a bug where resetting keys to their defaults would not be detected as a change to the setting and so the save button wouldn't enable.
Fixed a rare crash when hovering items linked in chat.
Fixed some bugs where damage modifiers described as "Melee" could apply to some projectiles.
Prevented the passives that add both Armour and Evasion from having a double effect if you have the Iron Reflexes keystone.
Fixed a bug where players would be unable to right click on other players in town to access the dropdown menu if they had a totem bound to their right mouse button.
Fixed a bug where items on the ground sometimes display as unequippable if your attributes have changed since you first saw the item.
Fixed a bug where you would sometimes queue two attacks if you press the shift key while holding down the mouse button.
The chat box now ignores Alt, Shift, and Ctrl so if those keys are bound as the highlight keys, they'll now work when the chat box is open.
Fixed a bug where changes to the "Filter White Items" setting would not apply until Alt or Z was pressed.
Fixed the possibility for a player to be rewarded for their own death, if they killed themselves.
Fixed stats that shouldn't be visible on website items when unidentified.
Fixed a bug where scrolling up and down on the Friends List while having the Chat box focused would scroll both.
Fixed a bug where the UI could get stuck if you deleted an item while changing area.
Fixed the ability to bind certain keys such as ` and ~, among others.
Fixed a bug where you could hover your mouse cursor over monsters that were outside the game's window, in windowed mode.
Fixed bugs related to who was assigned credit from kills by converted monsters, or by minions of converted monsters.
Fixed some display problems when whispering item links.
Fixed a bug that would occur if the user presses escape while holding down the mouse to move.
Fixed problems where the chat window would occlude vendor and NPC chat windows.
Fixed a bug where holding the mouse on the Stash or Waypoint nameplate would cause UI panels to flicker.

Other things we're considering but are not finished yet:
Making maps more common but adjusting whether item quantity on your character affects the drop rate of maps.
Renaming the Shore Encampment.
Making arrow totems work.
Preventing quivers affecting unarmed attacks.
Making minions transfer between areas with you.

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/48576

• Kaw
Gisteren lvl 45 aangetikt. De progressie is nu echt aan het vertragen. Lvl 30-45 geven me tot nu toe wel een soort leeg gevoel en het gevoel van herhaling. Het valt me een beetje tegen. Misschien dat Act 3 daar verandering in brengt, maar dat duurt nog even.

Verwijderd

Kaw schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:24:
Gisteren lvl 45 aangetikt. De progressie is nu echt aan het vertragen. Lvl 30-45 geven me tot nu toe wel een soort leeg gevoel en het gevoel van herhaling. Het valt me een beetje tegen. Misschien dat Act 3 daar verandering in brengt, maar dat duurt nog even.
Het probleem is idd dat je 4x 2 acts moet doen. Als Open beta uitkomt dan releasen ze ook direct ACT 3 en schrappen ze 1 difficulty. Het word dan 3x3 ipv 4x2. Word het volgens mij een stuk beter.

Ze hebben ook beloofd om na ACT 3 nog meer ACT's te gaan maken, om de 6-9 maand een nieuwe dacht ik. Zodra die 4de act dan gereleased word heb je wss nog maar 2 difficulties nodig :)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Zover ik weet komen zowiezo nog een act 4 en 5. Dat heeft ene Samantha van support gezegd. Daarna gaat er gekeken worden naar de $$$ voor verdere uitbreidingen.

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:32:
[...]

Ahh hier zit je je tijd te verdoen TriZz, ik miste je al de laatste tijd online bij d3 :)

Verwijderd

Yep.

PoE blijft interessant, Diablo III was ik beu na 120 uurtjes

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:14:
Yep.

PoE blijft interessant, Diablo III was ik beu na 120 uurtjes
Speel je dan helemaal niet meer? Wil je barbgear dan wel "lenen" :)

Verwijderd

Mistymo schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:21:
[...]

Speel je dan helemaal niet meer? Wil je barbgear dan wel "lenen" :)
Men gear hou ik wel nog ff bij tot ze PvP uitbrengen. Word dat niks dan gooi ik Diablo III wel richting de trashbin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Inmiddels ontdekt dat de performance met de afgelopen mini-patches zodanig is verbeterd dat POE (met 3 frames per seconde, maar goed...) te spelen is op mijn antieke laptop. Dat is toch wel een leuke verrassing :)

Vandaag of morgen zou de nieuwe patch uitgerold gaan worden. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe skilltree er uit gaat zien en hoe mijn minions nog performen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe patch komt dinsdag NZ time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Ja ik las het. De minions in de nieuwe patch zijn flink aangepakt. Het aantal minions is redelijk fors terug gebracht en er zijn heel wat nerfs, maar pure summoners blijven naar mijn verwachting OP. Skeletons en spectres hebben er wat life bij gekregen. Vooral de Spectre is interessanter geworden. De meeste speed en damage en life penalties zijn er afgehaald. Wat wel jammer is, is dat ook hier het maximum aantal flink is terug gedraaid. Als ik het zo lees dan kun je op het laatst max. 20-23 minions hebben. 8 zombies, 12 skeletons en volgens mij rondom de 3 spectres. Dat is nog steeds voldoende voor een effectief shield. Ook de AI hebben ze aangepakt waardoor ik denk dat de DPS effectief beter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist dit spel aangeschaft, ik volg 't al een tijdje en begin Diablo toch een beetje beu te worden. Ik heb de Paypal-methode gedaan met 'Uitgestelde betaling'. Sinds 2 september staat er nu op de Paypal-site "in behandeling tot 7 september". Hoor ik dan vandaag (of morgen) toegang te krijgen? Krijg ik dan een key in m'n mailbox ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Timm

Zelf met Visa betaald dus geen idee van. Ik kreeg wel de volgende mail:

Hi trizzjeeuh,

Thank you for helping to support Grinding Gear Games and Path of Exile!

Your order number is: xxxxx
You have ordered: Early Access Pack
Total cost: 10USD

The in-game components of your order will be enabled immediately. You should find your beta key on your account profile page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Gisteren was patchday. Veel gemopper over de gem sockets en de brightness van de gebruikte kleuren.

Heb ook nog een uurtje gespeeld en mijn Witch een iets andere invulling gegeven vanwege de minion-nerfs. Heb ook wat geinvesteerd in lightning (voornamelijk spark) en dan vooral de stun (inmiddels 25% kans) waardoor de minions door de mobs heen meppen als of het pakjes boter zijn. Ben wel tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste paar dagen redelijk veel patches geweest.

Ik ben zeer tevreden over het feit dat Quantity map droprates niet meer beinvloed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Dit weekend is het spel voor iedereen speelbaar, een open stress test. Het duurt helaas nog slechts 19 uur.
Maar mocht iemand het spel willen proberen : http://www.pathofexile.com/

Ik zelf ben om na dit weekend, erg leuke game :)

• Rv0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 02:07

Rv0

mochten er nog mensen zijn met een beta key over, ik wil na mijn D3 domper dit spel ook heel graag spelen!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

in de aankomende patch: voice acting! Woohoo!

Het word completer en completer :)

• Kaw
De difficulty van het spel is omhoog gegaan met de laatste patches. Ik moet weer mijn best doen en mobs ontwijken. Op zichzelf niet erg, maar het is ff wennen ;) Ga veel te vaak dood op level 51, waardoor ik effectief gezien niets opschiet door de XP penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Soundtrack is te downloaden van je "my account" pagina :)

Ik zeg: lekkere OST! Het wordt echt tijd voor de open beta en laatste wipe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:04
Ik heb het spel onlangs weer gespeeld, en het viel mij op dat de graphics minder glossy zijn dan een tijdje geleden.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Met de nieuwe wipe van komende dinsdag (of begrijp ik het verkeerd?) ga ik even stoppen. Ben inmiddels lvl 63 geworden en heb de end-game gezien. Wat me opvalt is dat je op een gegeven moment een beetje loopt te grinden en geïrriteerd raakt van het feit dat je best veel rares vind, maar dat ~85% (5/6e van de drops) voor een andere class is en dat die 15% rares die in theorie nuttig zijn voor je class vaak toch crappy stats hebben. Wat heb je nu als Witch aan de zoveelste item met elemental restistances (soms wel 3 op een item), wat health en health regeneration (ben een CI-Witch zoals bijna iedereen, dus heb daar niets aan), 1 mana voor een kill of wat dan ook voor crappy stats. Het komt er op neer dat veel items nog uit de lvl35-55 sfeer komen, terwijl ik lvl63 ben, maar niet veel beter kan vinden. Ook de uniques zijn frustrerend. Vind je er eindelijk 1, dan is die voor lvl 8, terwijl je een lvl 63 map aan het doen bent. Wat ook dan vaak nog gebeurd, is dat je een goede rare vind, maar met maar 1 socket. Vervolgens verspil je 10 orbs om 3 sockets te krijgen. Dan mag je ze nog in de juiste kleur krijgen. Weer 10 orbs verder. En dan linken. Weer 10 orbs verder.
Nee, dit is een spel voor mensen met zeeën van tijd en met een heelal vol geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Kom maar op met de goodies:

Afbeeldingslocatie: http://pathofexile.com/public/chris/boxes.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Een paar weken geleden een Marauder begonnen en nu is die lvl 23. Ik moet zeggen dan het begin met de Marauder een stuk makkelijker is dan bij elk andere klasse. Mijn oorspronkelijke plan was om een flickerstrike/frenzy 2H marauder te maken, maar dat komt nog slecht van de grond. De skillgems zijn moeilijk te krijgen. Heb inmiddels flickerstrike kunnen kopen, maar frenzy nog niet. Maar tot nu toe bevalt het beter dan de Witch. Bij OB zal ik dus een Marauder beginnen.

Een paar leerzame lessen van afgelopen week:
1. Passive skill points besteden aan het increasen van je damage kun je beter nalaten. Dat is beter te doen met gems en gear.
2. Elke health- en regen-node die je kunt vinden = nemen als Marauder. Met goede regen en bloodmagic gaat alles een stuk makkelijker.
3. Een beetje investeren in elemental resistance en armour helpt, maar ga niet all the way. Je zit al vrij snel op een kantelpunt dat de damagereduction niet meer opweegt ten opzichte van de nodes die je er aan besteed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandro
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09-2022
Today we deployed the 0.9.13 patch and the updated Path of Exile website. In addition to the wider layout, we're adding extra content such as the new landing page. The 0.9.13 patch adds PvP arenas. We're very interested in hearing your feedback and seeing the builds that you create. Note that you'll probably require dedicated PvP characters, because the ones that we've seen in our Alpha testing are brutally efficient at killing players who are unprepared :-)

We've posted two race events this weekend - a Solo Turbo Hardcore race at a hopefully Euro-friendly time, and a Hardcore partying race at the normal time. Upcoming events should now be visible on the right of the main news page.

Today, Incgamers posted an interview with me as part of Path of Exile Week. Check it out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Nieuwe website en PvP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:39

Noq

Ik begin echt 'in' de game te komen! Naar mijn mening een veel betere ervaring ermee dan met Diablo3, welke ik overigens rond de 200uur heb gespeeld.

Momenteel nog maar level 28, Shadow, en ik probeer de CI Crit Dagger build te volgen. Nog wel echt onbekend met wat ik eerst moet doen, Evasion gear en doorlevelen of juist Armour gear...

Snap ook niet waarom de game zo onbekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Gisteren +/- twee uurtjes gespeeld, maar liep een beetje vast. Ging vaak dood. Beetje mijn build zitten reviewen en trok de conclusie dat ik crappy gear heb. Ben zelf level 33 en mijn meeste gear stamt uit lvl10-20. Heb vervolgens denk ik zo'n 7 Prison-runs gedaan. De opbrengst was 15 rares. Gemiddeld 2 per run. Maar allemaal ongeschikt voor mijn character. Tja... RNG is RNG. Kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Noq schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:51:
Momenteel nog maar level 28, Shadow, en ik probeer de CI Crit Dagger build te volgen. Nog wel echt onbekend met wat ik eerst moet doen, Evasion gear en doorlevelen of juist Armour gear...
Als Shadow is het lastig om voor Armour te gaan. Ik zou Evasion mixen met Energy Shield, aangezien je voor CI ben gegaan.
Noq schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:51:
Snap ook niet waarom de game zo onbekend is.
Closed beta. Ik denk dat een mediacampagne met open beta de bekendheid vertienvoudigd.

Verwijderd

Wacht maar als ze open beta gaan (mid DEC hopelijk) én ook op Steam gaan, dan kan je hier de Servers in NZ horen steunen :P

nieuwe patch is uit. gaat erg hard met de patches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
Is al duidelijk wanneer in december de open beta start? Wil dit spel wel graag proberen. D3 heb ik niet gekocht omdat die nogal tegen viel, maar PoE klinkt veel belovend.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
pingkiller schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 18:20:
Is al duidelijk wanneer in december de open beta start? Wil dit spel wel graag proberen. D3 heb ik niet gekocht omdat die nogal tegen viel, maar PoE klinkt veel belovend.
Welk moment in december houden ze in het midden, maar software-ontwikkeling kennende zal dat eerder eind december zijn dan begin december.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

nice! Supporters pack is opgestuurd :D

en nu maar wachten op 0.10.0 met act 3.....

• Kaw
POE begint mijns inziens nu wel wat scheurtjes te vertonen. Iedere doorgewinterde speler gebruikt nu in feite Energy Shield en Ice Shot omdat deze vrij OP zijn. Melee classes zijn momenteel zodanig in op achterstand dat veel ervaren beta-testers daar over mopperen op het forum. Toch lijkt GGG zich te concentreren op het afkrijgen van Act 3, wat ik op zichzelf wel snap. Maar open beta gaat op deze manier wel een feestje worden van nerfs en veel tuning, waardoor ik het voornemen van GGG om geen wipes en resets meer te hebben in open beta in gevaar zie komen.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Wipes zullen ze niet meer doen, tree resets zo nu en dan voor de balans kan ik prima mee leven.

Ik speel melee, in legacy league, en dat bevalt me nog steeds prima. Zijn ES en IS OP? Geen idee, ik gebruik ze iig niet. En wat ik niet gebruik kan ik ook niet missen ;)

• Kaw
Magic666 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:16:
Ik speel melee, in legacy league, en dat bevalt me nog steeds prima. Zijn ES en IS OP? Geen idee, ik gebruik ze iig niet. En wat ik niet gebruik kan ik ook niet missen ;)
Ik ben wel benieuwd hoe? Met (2) totem(s) of minions?

Echt OP zijn ES en IS niet, maar je hebt veel minder passives nodig om ze op een niveau te krijgen dat je leven in POE er behoorlijk makkelijk op wordt.

Overigens speel ik melee in de huidige actuele legue en ik heb behoorlijk last van de elemental resistance penalties. Dat kan ik wel oplossen, maar dan moet ik relatief veel passives besteden aan elemental resistance en dat gaat ten koste van de offence en ook ten dele mijn plezier.

Edit: IS is op dit moment wel OP als je alle critical damange increases (geen chance maar increase) pakt in de passives. In combinatie met de juiste curse kun je IS (in de 2e fase) op 95% crit chance krijgen en >600% basedamage. Als je dit gaat zitten spammen en je twee spell totems spammen mee, dan krijgen je tegenstanders het toch wel zwaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Kaw op 29-11-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandro
Kaw schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:24:
[...]
Edit: IS is op dit moment wel OP als je alle critical damange increases (geen chance maar increase) pakt in de passives. In combinatie met de juiste curse kun je IS (in de 2e fase) op 95% crit chance krijgen en >600% basedamage. Als je dit gaat zitten spammen en je twee spell totems spammen mee, dan krijgen je tegenstanders het toch wel zwaar.
En dan kom je een elemental reflect mob tegen en ben je dood. 15% experience loss, echt heel leuk als je level 70+ bent :)

Energy Shield is leuk hoor, maar life, life regen en life leech zijn toch nog steeds beter vind ik. Als je Energy Shield stacked en weinig life hebt wordt je continu gestunned en heb je maximum duration status effects op je. Heel leuk om 3 seconden gefreezed te zijn :)

[ Voor 37% gewijzigd door Vandro op 01-12-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandro
EDIT: Geclaimed

[ Voor 100% gewijzigd door Vandro op 03-12-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:04

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Thanks! :)

Had deze game al een tijdje op het oog. Diablo3 is leuk en aardig, maar wat meer diepgang en 'hardcore' gameplay mag af en toe ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 04-12-2012 10:15 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Vandro schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:18:
[...]

En dan kom je een elemental reflect mob tegen en ben je dood. 15% experience loss, echt heel leuk als je level 70+ bent :)
Daar heb ik totems voor. Geen last van dat type mobs. Moet op zijn hoogst een totem respawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Top :)
Hmm, toch nog even lvl60 aantikken en wat maps proberen denk ik. Heb al een paar weken niets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
:+ Lalalala la! Hey wat is dit nou? Een code... FRLX5-CAENQ-TG6A4-PQN2Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 15:18
ik denk dat ik 'm heb :-) Waarvoor dank!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Myri schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:45:
ik denk dat ik 'm heb :-) Waarvoor dank!!!!
You're welcome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Als iemand nog een ongebruikte key heeft voor mij dan graag een DM'metje. Een vriend van mij wil graag ook spelen, dus heb die van mij iets te prematuur tweakers.net opgeslingerd... :(

Edit: er schijnen nu 500 keys per dag uitgedeeld te worden aan random members. Daar heb ik al twee keys van gekregen en uitgedeeld. Dus kijk even je account na of je inmiddels ook keys heb gekregen en gebruik ze! ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Kaw op 10-12-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesom-o
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 12:57
Nog een tweaker die een key nodig heeft? Heb er 1 gekregen via de gamersbook giveaway maar weet niet 100% zeker of ie werkt....wel het proberen waard lijkt me.

Als het werkt kunnen we misschien samen een beetje klikken, ik snap er nog niet zo veel van..^^

[ Voor 7% gewijzigd door awesom-o op 11-12-2012 20:25 ]

Overwatch profile awesomo#2162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Ehm, ik kan hem wel gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
awesom-o schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:20:
Nog een tweaker die een key nodig heeft? Heb er 1 gekregen via de gamersbook giveaway maar weet niet 100% zeker of ie werkt....wel het proberen waard lijkt me.

Als het werkt kunnen we misschien samen een beetje klikken, ik snap er nog niet zo veel van..^^
Geef maar aan Kaw hij had laatst een paar weggeven en schijnt nu een nodig te hebben.
Ik gok wel op de loterij of wacht wel tot er een open Beta komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
FRQYZ-SSTFE-FXE5S-PUKQE

voor de liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik heb hem gebruikt, bedankt!!

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:45
Jammer, net te laat. :( Gz Forn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Ik heb weer een key. Deze keer wil ik het 'ordelijk' doen. Wie heeft nog belang bij een key?
Post een linkje hier in het topic van je forumaccount op pathofexile.com en degene die zich het langst geleden heeft aangemeld krijgt de key.

Edit: Ow ja, heb gelezen over een interessante soort van exploit (in feite is het niet een exploit) in de game. Er is een passive 'Iron Reflexes' in de game waardoor de evasion geconverteerd wordt naar armour. Dat is al een dubieus ding omdat het schijnt dat je eerst alle evasion-bonussen met die passive meepakt en daarna ook nog eens je armourbonussen, dus effectief is het beter om evasion te stacken en daarna de convert te doen naar armour, dan dat je armour zelf stackt.
Nu zag ik Krip een build maken die de armour/energyshield-passives pakt en daarna de kaart oversteekt en vervolgens dit ook doet met de evasion/energyshield-passives en daarna natuurlijk Iron Reflexes.
Je kunt daarmee 200% more energyshield bonus krijgen, ~180% more armour en ~200% more evasion.
Dat klinkt OP. En als bijverdienste zit er ook een interessante elemental resistbonus van 50% aan dit mechanisme vast. Je zit met je defence dan wel goed. Iemand hier dit soort build getest?

[ Voor 67% gewijzigd door Kaw op 17-12-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

nee, maar klinkt wel interessant :P

Zou GGG daar nog wat aan gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Magic666 schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:22:
nee, maar klinkt wel interessant :P

Zou GGG daar nog wat aan gaan doen?
Dat vind ik het lastige van dit stadium van het spel. Het kan nog alle kanten opgaan en mijn leven zit zo in elkaar dat ik niet even een build naar 70 level om er vervolgens achter te komen dat de build generfed wordt. Had het al een keertje gehad na mijn necro-build die een dikke nerf kreeg. Vervolgens instinctief gekozen voor een spark-build, maar heb ook al begrepen dat elemental resistance curses een nerf krijgen, omdat ze in the end nogal OP zijn. Wat nu? Heb een melee-build geprobeerd, maar was niet de fun die ik zocht.
Maar ik kom er wel uit... Genoeg mogelijkheden in dit spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

zat inderdaad, melee-build niet de fun die je zocht? hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Magic666 schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:50:
zat inderdaad, melee-build niet de fun die je zocht? hmm...
Jij hebt wel lol in je melee-build heh?
Wat heb je gedaan om dat voor elkaar te krijgen? Totems? Minions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandro
Kaw schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:16:
Ik heb weer een key. Deze keer wil ik het 'ordelijk' doen. Wie heeft nog belang bij een key?
Post een linkje hier in het topic van je forumaccount op pathofexile.com en degene die zich het langst geleden heeft aangemeld krijgt de key.

Edit: Ow ja, heb gelezen over een interessante soort van exploit (in feite is het niet een exploit) in de game. Er is een passive 'Iron Reflexes' in de game waardoor de evasion geconverteerd wordt naar armour. Dat is al een dubieus ding omdat het schijnt dat je eerst alle evasion-bonussen met die passive meepakt en daarna ook nog eens je armourbonussen, dus effectief is het beter om evasion te stacken en daarna de convert te doen naar armour, dan dat je armour zelf stackt.
Nu zag ik Krip een build maken die de armour/energyshield-passives pakt en daarna de kaart oversteekt en vervolgens dit ook doet met de evasion/energyshield-passives en daarna natuurlijk Iron Reflexes.
Je kunt daarmee 200% more energyshield bonus krijgen, ~180% more armour en ~200% more evasion.
Dat klinkt OP. En als bijverdienste zit er ook een interessante elemental resistbonus van 50% aan dit mechanisme vast. Je zit met je defence dan wel goed. Iemand hier dit soort build getest?
Iron Reflexes is een goede keystone ja, maar vergeet niet dat je door de keystone te nemen geen evasion meer hebt. Armor is natuurlijk een fijne defensieve stat, maar niet om puur te stacken. Chaos damage gaat door armor, elemental damage ook (al heb je daar je resistance voor zoals je zegt), maar het grootste probleem met armor is dat het slechter wordt naarmate de damage van de klap hoger is.

Dit is de formule van armor: reduction = armor / (armor + 12*damage)

Dus als je een hele harde klap krijgt is effectieve reductie bijna 0%, wat het erg vervelend maakt als je een crittende baas tegenkomt :)

Een veel betere stat om te stacken is gewoon life, niets omzeilt life, hoe meer life je hebt hoe beter, onder elk mogelijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Helemaal mee eens, maar als je het hebt over life, dan stack je dat al met ES en wel 200%. Dat is meer als wanneer je braaf de normaal toegewezen passives neemt. (m.u.v. de crappy 6% ES passives in het midden van de Witch-passives) En door extreem veel armour jaag je de ES (wat binnen 10 seconden automatisch aangevuld is) gemiddeld er veel minder snel doorheen. Daarnaast is ES beter verkrijgbaar op gear. Je hebt aan het einde zo +300 ES op een item, maar niet zomaar +300 health.

Alleen crittende bazen geven je problemen, maar die geven altijd problemen. Juist bij evasion-builds hoor ik mensen daarover klagen. Als ik kijk naar mijn niet-zo-funne ;) melee-build met armour, dan viel me het juist op dat alles moeilijk was, behalve bosses. Ik kon gewoon voor brutus staan en meppen totdat hij dood was. Ja, ik moest flasks gebruiken, maar door mijn health en armour was het gemiddeld genomen prima te managen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaw op 17-12-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Kaw schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:16:
Hier
Helaas nog niet zo lang geleden aangemeld, het spel ziet er wel verdomd interessant uit zeg! Grote kanshebber om een jaartje of 10 zoet mee te zijn zoals dat bij mij met Diablo 2 het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Rob_Dielemans schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:24:
[...]

Hier
Helaas nog niet zo lang geleden aangemeld, het spel ziet er wel verdomd interessant uit zeg! Grote kanshebber om een jaartje of 10 zoet mee te zijn zoals dat bij mij met Diablo 2 het geval was.
Rob, je bent de enige aanmelding, dus jij krijgt de key.
Helaas heb je direct messages uitstaan. Ik kan je niets sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaw schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:08:
[...]

Rob, je bent de enige aanmelding, dus jij krijgt de key.
Helaas heb je direct messages uitstaan. Ik kan je niets sturen!
haha, kan hij een key krijgen is het nog niet goed, misschien via de dm op zijn poe account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Goeie tip. Hij heeft de key gekregen op zijn Path of Exile account.
Pagina: 1 ... 7 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]