Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Je kan ook pierce op je dual FT doenJohnnyV76 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:10:
[...]
Ik gebruik de build nu ook op invasion al heb ik wel mijn eigen tweaks toegepast. De manier van spelen kende ik al heel goed want heb tot nu toe eigenlijk altijd met dual incinerate totems gespeeld. Merk dat incinerate sneller gehakt maakt van grote groepen mobs (door het altijd piercen) maar voordeel van Flame Totem is dat ie een stuk tankier is en je hebt natuurlijk 1 socket minder nodig dan Spell Totem + Incinerate. Ik speel nog met mn Searing Touch met bijna 3,9k life en armour nog erg aan de lage kant op 2,5k oid. Heb geen probleem met lvl66 maps... char is nu level 72 en moet nu even denken of ik een aantal shield nodes ga pakken voor als ik naar 1h + shield swap of richting Iron Reflexes ga. De dex nodes daar naartoe kan ik goed gebruiken.
Overcappen van resists kan zeker helpen... als je een curse krijgt van een mob (bijv. flammability) dan is meer resists altijd beter.
Ik zit op 71 en heb 3k life en 1,3k armour
[ Voor 4% gewijzigd door kevinl op 13-05-2014 13:54 ]
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Ja kan wel maar maar dan blijft het een kans dat ie pierced dus is het nooit zo effectief. Mana gebruik boeit me eigenlijk niets. Dat is een van de beste dingen van deze build... Blood Magic. Ik heb nu 210 life regen per seconde en ik merk niet eens dat er life af gaat als ik skills spam... en als t wel omlaag gaat is 1 potje genoeg. Ik vind het heerlijk om me niet druk te hoeven maken om mana. Maakt de keuze van potjes ook een stuk makkelijker.kevinl schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:43:
[...]
Je kan ook pierce op je dual FT doenmaar volgens mij doet een spell incinerate nog veel mana verbruiken dan FT.
Ik zit op 71 en heb 3k life en 1,3k armourvolgens mij bijna altijd one shot op maps
Met 3k life en 1,3k armour kun je ook wel lvl66/67 maps doen hoor... het hangt een beetje van je speelstijl af. Wegrennen en totems tactisch plaatsen brengt je een heel eind.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Ja dat wegrennen doe ik. Zeker in een corrupted area. De mapjes zijn te doen, maar niet altijd de eindbazen. Ik heb nu ook 130 regen. Ik dacht dat een spell incinerate totem veel meer verbruikte dan FT. Afhankelijk van de soort tegenstander gebruik ik item rarity, added chaos of faster casting.JohnnyV76 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:49:
[...]
Ja kan wel maar maar dan blijft het een kans dat ie pierced dus is het nooit zo effectief. Mana gebruik boeit me eigenlijk niets. Dat is een van de beste dingen van deze build... Blood Magic. Ik heb nu 210 life regen per seconde en ik merk niet eens dat er life af gaat als ik skills spam... en als t wel omlaag gaat is 1 potje genoeg. Ik vind het heerlijk om me niet druk te hoeven maken om mana. Maakt de keuze van potjes ook een stuk makkelijker.
Met 3k life en 1,3k armour kun je ook wel lvl66/67 maps doen hoor... het hangt een beetje van je speelstijl af. Wegrennen en totems tactisch plaatsen brengt je een heel eind.
Mag ik jou tree zien? De mijne
Iets interessants tegengekomen op de tree.
Als je bloodmagic skill hebt. Heb je dan wat over mind over matter?
[ Voor 16% gewijzigd door kevinl op 13-05-2014 16:07 ]
weet iemand trouwens of het nut heeft om meerdere chars te maken tot level 50 om meer kans te maken op prijzen of geld het per account ?
-The single highest level character in this league on your account will be considered.
-Do not enter with multiple accounts - this will disqualify you.
Vind die invasion gasten ook een leuke afwisseling, tot nu toe 1 keer weg moeten rennen omdat het gewoon niet lukte.
Grootste probleem tot nu toe is redelijke gear vinden met sockets
Wat is de beste support gem voor storm call eigenlijk?
Ja heel dom eigenlijk ben ranged en normaal shift + klik ik om aan te vallen alleen liep ik op cruel over ledge kom bij die totem en klik em gewoon aan om aan te vallen 2 tellen later dysinc stond ik naast em en kreeg ik shock stack bam dood.HADES2001 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:05:
SMD nieuwe char aanmaken ben je geRIP't ?
weet iemand trouwens of het nut heeft om meerdere chars te maken tot level 50 om meer kans te maken op prijzen of geld het per account ?

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Spell totemRob_Dielemans schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:07:
Wat is de beste support gem voor storm call eigenlijk?
Anders Concentrated effect / increased area of effect (net wat je wil).
aah ik zie dat ik spell totem krijg als quest reward vlak voor merveil cruel, das mooi de rest kan ik wel aan met mijn huidige build
[ Voor 23% gewijzigd door Rob_Dielemans op 13-05-2014 22:14 ]
Hier is mijn treekevinl schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:12:
[...]
Ja dat wegrennen doe ik. Zeker in een corrupted area. De mapjes zijn te doen, maar niet altijd de eindbazen. Ik heb nu ook 130 regen. Ik dacht dat een spell incinerate totem veel meer verbruikte dan FT. Afhankelijk van de soort tegenstander gebruik ik item rarity, added chaos of faster casting.
Mag ik jou tree zien? De mijne
Iets interessants tegengekomen op de tree.
Als je bloodmagic skill hebt. Heb je dan wat over mind over matter?
Met blood magic heb je niks aan MoM... je hebt geen mana pool dus heeft geen effect.
Wat opmerkingen over jouw build:
- Ik zie dat je bij de fire damage nodes linksonderin ook die nodes hebt gepakt met 4% life en ignite duration. Daar heb je niet zoveel aan omdat de burning damage van ignited mobs heel laag is met Flame Totem. Eigenlijk heb je alleen wat aan de 4% life maar dat is weer heel weinig dus ik zou die 2 nodes respeccen naar bijv. de 8% life nodes die daarboven zitten.
- Bij blood magic zie ik dat je ook mortal conviction hebt gekozen. Draai je aura's? Zo niet dan heb je volgens mij ook niets aan deze node.
- Bij de totem nodes naar Totemic Mastery zie ik dat je rechtsom gegaan bent en de 2 damage nodes hebt gepakt. Ik heb voor de defense nodes gekozen dus linksom... Je totems moeten toch voor jou tanken en de damage is er evengoed wel dus liever de totems wat buffen zodat ze langer blijven leven en langer damage kunnen doen.
- In de buurt van de templar starting area heb je 2 grote nodes niet gekozen.... Faith and Steel en Holy Strength. Die zou ik absoluut pakken als je er toch al bent.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Heb al een paar keer wat benarde situaties gehad dat ik 3 keer arc schoot en praktisch dood was iemand tips hierin ?
En zorgen dat je veel life en lightning resist hebt en natuurlijk t belangrijkste... goed opletten wanneer mobs reflecten.
gelukkig wel medium level zombies.
ja lightning resis is 77% als ik heel veel nodes verspeel dan kan ik nog hoger via de marauder zijn kant maar goed dat kost zoveel nodes dan kan ik nog beter totem nodes pakken
ik zou geen totem of trap nodes speciaal gaan pakken bijvoorbeeld een fire trap doet als ie eenmal gelvled is voldoende dmg om een reflect mob plat te leggen. paar leuke support gems erbij aan en het moet prima gaan.HADES2001 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:03:
dan word het toch maar verdieppen in de traps/totems voor de witch jammer genoeg niks meer geleveld liggen dus zal wel ff duren voordat de damage eruit komt.
gelukkig wel medium level zombies.
ja lightning resis is 77% als ik heel veel nodes verspeel dan kan ik nog hoger via de marauder zijn kant maar goed dat kost zoveel nodes dan kan ik nog beter totem nodes pakken
Heb haar 3link chest nu naar 5 link chest arc - added light damage - added chaos damage - faster casting - recuded cost gelinkt
Boots zijn 4 link discipline - elementel ress - mana regen - reduced mana
samen met de reduces reserved mana node kan ik 3 aura's draaien en nog steeds spells gooien
gloves zijn nu 4 link zombies - increased health - increased damage - elementel resis jammer genoeg waren die gestart op level 1 die zijn nu level 8 na wat grinden vanavond nog wat verder met grinden en die moeten een leuk levend schild worden.
DPS is van 1700 naar 2300 gegaan trouwens (mede dankzij arc nu level 16 best lekker die 5X jump)
wat raden jullie trouwens aan ik zit op 2400 health en 1200 shield nog meer tankie of vooral in damage output investeren ?
resis zit al op 77% met alle 3 alleen chaos is een mayor problem die zit in de min
[ Voor 12% gewijzigd door HADES2001 op 15-05-2014 09:12 ]
Meer mensen gisteren veel uniques?
YouTube: Path of Exile - Waste Pool (level 72 map)
Waste pool - lvl 72 mapje gisteravond door mij opgenomen.
Note: Fraps geeft echt een behoorlijke FPS drop, vandaar dat de klikacties soms een beetje vaag zijn haha. Bij de boss ging het nog bijna mis ook (8m00s)! Zal komende week eens Dxtory installeren, dat werkt een stuk beter.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Zie nu wel dat ik ontzettend vaak m'n tabtoets indruk voor niks, automatisme denk ik haha.
Ik specde ook voor de 4% life. Heb alleen niet door hoeveel dat scheelt. Daarnaast gebruik ik in sommige gevallen ook nog SB. Maar alsik de burning damage nodes niet gespecced heb zal SB nooit sterk zijn. Ik ga deze twee in de toekomst ook respeccen naar HP.JohnnyV76 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:03:
[...]
- Ik zie dat je bij de fire damage nodes linksonderin ook die nodes hebt gepakt met 4% life en ignite duration. Daar heb je niet zoveel aan omdat de burning damage van ignited mobs heel laag is met Flame Totem. Eigenlijk heb je alleen wat aan de 4% life maar dat is weer heel weinig dus ik zou die 2 nodes respeccen naar bijv. de 8% life nodes die daarboven zitten.
Nee, ik draai nog geen Auras met deze build. Juist vanwege mijn lage HP, wilde ik geen aura draaien. Omdat ik anders geen klappen kan ontvangen op hogere levels. Heb soms geprobeerd met vitality aura (alleen in groep). Als er harde aoe vallen zet ik die uit. Ik heb mortal conviction gekozen met de gedachte dat ik dan minder mana zou gebruiken. Verkeerde gedachte. Deze ga ik ook respeccen.JohnnyV76 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:03:
[...]
- Bij blood magic zie ik dat je ook mortal conviction hebt gekozen. Draai je aura's? Zo niet dan heb je volgens mij ook niets aan deze node.
Ook hier heb ik gedacht dat ik die damage nodig heb. Omdat de totems zo snel kapot gaan. Dan maar gelijk meer dps zodat ze wel in kunnen clearen voordat ze dood gaan.JohnnyV76 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:03:
[...]
- Bij de totem nodes naar Totemic Mastery zie ik dat je rechtsom gegaan bent en de 2 damage nodes hebt gepakt. Ik heb voor de defense nodes gekozen dus linksom... Je totems moeten toch voor jou tanken en de damage is er evengoed wel dus liever de totems wat buffen zodat ze langer blijven leven en langer damage kunnen doen.
Ik heb express deze open gelaten, omdat ik tot nu toe aardig kan meekomen met mijn HP pool. Omdat ik toch nooit geraakt word. Ik speel voornamelijk in groepen. Solo daarentegen kom ik wel tegen de beperkingen aan van een lage HP pool. De grote nodes kan ik gelijk pakken als ik het nodig acht. Omdat ik de skill points wil gebruiken voor het aanleggen van de laatste stuk snelweg van mijn build. Ik ga toch voor die extra 1.5 regen rechtsonder.JohnnyV76 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:03:
[...]
- In de buurt van de templar starting area heb je 2 grote nodes niet gekozen.... Faith and Steel en Holy Strength. Die zou ik absoluut pakken als je er toch al bent.
Mijn defences zijn deze poging wel veeeel beter door een aantal goede items:
- CwDT gem
- Quartz flask - deze is ideaal voor boxes, geen desync en enige gevaarlijk mods zijn nu nog explosion en freeze
- Granite flask
- veel armour (60% damage reduction) door aantal mooie gear drops
Heb gisteren 3 uniques gevonden waarvan er 1 heel bruikbaar: Deidbell. Ook een tweede Facebreaker gevonden, welke ik wil 3L en dan Vaalen.
Ik zoek nog een aantal gems, mocht iemand over hebben dan wil ik ze graag kopen:
- faster casting
- LMP / GMP
- faster projectiles
Looking for a blessed bag of holding
Zonde man! Dat zijn juist de nodes die je wilt hebben en nu zit je eigenlijk met de iets minder goede nodes die daar naartoe leiden. Het pakken van zo'n node kan juist weer meer vrijheid geven in je build... bijv. die met 8% all res... wellicht kun je daardoor... ik noem maar wat... gloves dragen met meer life en mss chaos resist die je nu niet kunt dragen omdat je de andere resists nodig hebt.kevinl schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:21:
[...]
Ik heb express deze open gelaten, omdat ik tot nu toe aardig kan meekomen met mijn HP pool. Omdat ik toch nooit geraakt word. Ik speel voornamelijk in groepen. Solo daarentegen kom ik wel tegen de beperkingen aan van een lage HP pool. De grote nodes kan ik gelijk pakken als ik het nodig acht. Omdat ik de skill points wil gebruiken voor het aanleggen van de laatste stuk snelweg van mijn build. Ik ga toch voor die extra 1.5 regen rechtsonder.
Overigens is als het goed is mijn account naam gewijzigd naar mijn "standaard" account naam c64flash, dit heeft POE afgelopen nacht geregeld. Heb meerdere accounts, maar heb op één races gespeeld, m'n hoogste chars en extra tabs.
@Robbie: volgens mij heb ik een LMP, ik zal vanavond eens checken.
Damage Reduction Factor = Armour / ( Armour + (12 * Damage) )
Je blokt niet letterlijk 60% maar gemiddeld 60%
C64flash pas wel op met de races als je per ongeluk op meerdere account aan die race meedoet en ze komen erachter dan word je disqualified zou zonde zijn
Ik heb nog wel een aantal LMP speel je hardcore ?
EDIT: wat de dmg reduction betreft.. Ik weet dat het niet unstoppable maakt. Maar: 60% DR + 3 End Charges + Granite = 90%+ DR.. En dat is wel fijn voor een melee build in HC league
[ Voor 65% gewijzigd door FiraNove op 15-05-2014 16:13 ]
zodra mijn witch wat beter gebuild is zal ik jullie wel om advies vragen hoe ik maps het beste kan tweakers en welke maps ik moet vermijden maar alles ter zijde.
In ieder geval weer 1 level up erbij gister en mana reduction 2 level ups mana regen kan nu bijna mijn arc spell aan zonder dat me mana leeg loopt.
jullie nog wat leuke dingen gevonden gisteravond ?
Clearen ging makkelijk genoeg, en jawel, van zo'n rotboss (Oak) krijg je dan een Icetob latticed ringmail!
ShadowPlay inmiddels werkend, nu blijkt dat alleen te werken als je 'Full screen mode' gebruikt. Windowed Full screen mode is niet voldoende. Hierna heb ik een Dry Peninsula mapje gedaan en opgenomen:
YouTube: Path of Exile - Dry Peninsula level 73 map
Ook daar geldt; 'Wat doen die devourers in die bossroom!' Had in ieder geval geen lag met het spelen van de map, dus ziet er een stuk beter uit dan de Waste Pool video. Vanavond de 87 aantikken en permanent over naar 72-73 mapjes.
Hoe doen jullie dat eigenlijk. Ik vind nog altijd 66-70 mapjes en het loont zich niet om 3x 66 te vendorren voor een 67, die 3 te vendorren voor een 68, etc etc. Nu gebruik ik de 66 mapjes voor de chisel recipe, maar wat doe ik met de rest? Verkopen? Niemand die ze wil.
Arc is op het moment bijna op te noemen. in een +2 lightning wand gecombineerd met lightning penetration en elemental equilibrium gaat bijna alles snel neer. Zeker met een tweede arc op een totem (+faster casting +culling strike). Nu alleen nog een Cloak of Defiance zien te krijgen voor meer survivability.
Ook een shopje opgezet, mochten medetweakers dingen nodig hebben: alles van een chaos of minder is gratis.
EDIT:
Gisteren niet zo veel gespeeld. Ben tot begin act2 cruel gekomen en heb aantal levels Fellshrine gefarmd tot lvl 43. Niet veel goede drops, behalve een q17 flameblast.
[ Voor 67% gewijzigd door FiraNove op 16-05-2014 11:09 ]
Tuurlijk, alles boven de 1c = 50% off guild price. Ik reserveer em voor je, en een point blank voor Johhny.RobbieTheHut schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:34:
Ik wil die GMP wel, doe je hem weg voor 1c?
leuke setup voor MS die ik gebruik is: MS - melee dmg - WED - faster attacks - multistrike - BMJohnnyV76 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:20:
Ik zou graag 1 van de point blank gems willen hebben... ben tegen mn principes in een melee char (molten strike) begonnen (lvl20) in de charity event en point blank schijnt goed te werken met molten strike.
Het wordt ook even een probeersel met point blank.... het heeft natuurlijk alleen effect op de projectiles en die doen niet het meeste damage dus wellicht is het niet eens zo handig. Concentrated effect is ook nog een optie. WED heb ik al van een quest reward geloof ik dus nog even kijken hoe ik de build handig kan maken zonder al te veel effort in de race. Heb op invasion nog 2 multistrikes... maar in de race heb ik bijna niks.
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2014 14:53 ]
We want to improve the chance of finding rarer uniques to achieve the following goals:
We want players to find a greater variety of uniques, especially if doing boss runs.
We want to see more availability of interesting uniques for all players.
We want build-defining uniques to become more available than they previously were.
We still want the early experience with uniques to be with easily understandable unique that are hopefully powerful for your level.
We don't want to be too disruptive to the existing in-game trade value of uniques.
Instead of finding so many common uniques, we will be increasing the chance of finding other rarities. We will be roughly doubling the chance of finding Uncommon or Rare uniques. The chance of finding Super-rare ones will be increased by roughly 20%.
Ik doe mee :-)Kaw schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:51:
Als we weer actief zijn op standaard, is het dan een idee dat we met 6 man een Mao Kun mapje kopen en de kosten verdelen? Ik heb ze inmiddels gezien voor 20 chaos. Laten we zeggen dat ze 30 chaos kosten en we allemaal 5 chaos lappen. Volgens mij als je het goed organiseert, dan kan het uit om Mao Kun mapjes te runnen? En het schijnen echt leuke maps te zijn.
Met ^ mappen gaat sowieso altijd wel lekker. #Zin in!
Komt vast door dat artikeltje op de FP van POE.
FF wachten totdat de prijzen weer zijn genormaliseerd.
Kwam bladeback tegen en had zn adds gecleared en stond eerst op veilige afstand mn Spectral Throw te doen maar t ging best langzaam dus ik denk ik ga gewoon lekker melee staan rammen met molten strike.
Echt op t moment dat ik bij hem stond deed ie zn 360 graden berserk-incinerate achtige attack en werd wss frozen of stunned want kun niet meer weg leapen en al knoppen rammend zag ik mn health naar 0 gaan. Naja ding nog steeds mee naar leuke prijzen (al win ik nooit bij dit soort dingen) en nu weer lekker verder met mn FT marauder op invasion. Het viel me nog mee met een melee class op een hc league. Vaal cruel ging best makkelijk bijvoorbeeld. Brengt sowieso wel meer risico met zich mee dus geef mij maar ranged/totems!
ga je nog een nieuwe char maken en level 50 proberen ?
vind het zelf wel meevallen de hele melee builds maar ben niets anders dan HC gewend dus heel veel survivability en DPS komt op de tweede plaats.
Laatste wat je wil is als je op merciless komt 10K DPS doet en jezelf one-shot op een reflect physical group.
dan maar iets trager door het level en overleven
gister nog wat 66 maps gevonden vanavond ga ik denk ik voor het eerst 1 proberen wel rottig krijg 3 keer een crypt map end boss opgezocht *resist lightning, immune curse" valt mijn build dus compleet onder
iemand van jullie toevallig nog wat leuks beleeft het weekend ?
P.S. offtopic maar nieuwe films Godzilla enorm vet.
De Crypt boss is op zich niet heel moeilijk hij hobbelt achter je aan en doet niet echt hele ingewikkelde aanvallen dus je kunt kiten als t nodig is.
Godzilla nog niet gezien
Nu door lvl up ruim 4500 hp (met kaoms heart) Uitendelijk verwacht ik met nog 2 - 3 lvls de 6k wel te halen. Al met al erg leuke build. Ben benieuwd hoe hij zich volhoud in lvl 75+ maps, maar dan wil ik zelf ook eerst lvl 75+ zijn.
edit: mn build
https://www.pathofexile.c...i7DjvDu988B_yL_Pd9kj3Mve-
en hier wil ik nog naar toe:
https://www.pathofexile.c...7FVATzE_zqlJR-ezL5K3ewQ==
en droom build lvl 100:
https://www.pathofexile.c...mtC9BP9cC6H2BK9-ylIdYPZ7F
[ Voor 52% gewijzigd door SMD007 op 19-05-2014 16:12 ]
Ik ga nu verder in default met de arc witch, heb daar de meeste van de items al liggen waaronder een 5L lighting coil. Mijn defenses waren meteen al zo goed dat ik redelijk mee kon komen met smd en phyloni in 73 mapjes, al ging het wel uiteindelijk enigzins mis in die unique temple map
Nu nog lekker doormappen en genoeg regen en resistances krijgen om righteous fire te draaien. Dan wordt dps denk ik echt insane.
Heb genoeg video's gezien van mensen die 8K health hadden die deden echt zieke damage maar hun hele node tree was ook alleen maar health/healthregen nodes ze deden voor de rest geen damage meer.
Dat is een understatement..Shodan_xl schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 00:12:
Ik ga nu verder in default met de arc witch, heb daar de meeste van de items al liggen waaronder een 5L lighting coil. Mijn defenses waren meteen al zo goed dat ik redelijk mee kon komen met smd en phyloni in 73 mapjes, al ging het wel uiteindelijk enigzins mis in die unique temple mapBen uiteindelijk level 69 geworden, ging echt hard!
Was echt leuk, clearspeed op de 73-74 maps was echt goed voor mijn gevoel. Op dit tempo gaat het levelen erg lekker. Gisteren 35% xp in level 88 gehaald in 2.5 uur spelen, zit nu op 48% in het level.
Voor het weekend 89 moet wel lukken.
Voor die purity of lightning moet ik nog wel meer Int hebben, geen idee waar ik dat vandaan moet halen.. Heb al 2 grote 30int nodes in mn tree gepakt, zal het uit gear moeten halen wat vervolgens weer een paar ex kost.
Build
Eerst maar de 8% lifenode bij de marauder pakken, zit nu op 5250hp, dan zien we wel verder. Op of aanmerkingen zijn van harte welkom.
Build1.1
Heb nog een paar aanpassingen voor je gemaakt. Denk dat je zo een stuk beter meekomt ook in elemental dmg maps.
je gaf laatst ook al aan max resist te hebben? je zou dan Diamond Flesh kunnen droppen en die dex node en nog de +1 fire en +1 light max resist kunnen pakken bij Marauder area dan kom je aardig in de buurt om een keer een poging te wagen op Atzirie.
Build1.2
[ Voor 75% gewijzigd door SMD007 op 20-05-2014 11:44 ]
hoezo draaien jullie eigenlijk purity of lightning en niet purity of elements ?
Purity of lightning/fire discussie laaide op omdat ik ooit Atziri wil doen, en deze 2 aura's geven je +max resistance. Iets wat je schijnbaar wilt bij Atziri.
Geen filmpje maybe next timeHADES2001 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:04:
iemand toevallig video's gemaakt van gisteravond ? lijkt me wel vet om te zien hoe jullie aan het cookiecutten zijn.
hoezo draaien jullie eigenlijk purity of lightning en niet purity of elements ?
Purty of lightning geeft op lvl 7(of8) +1 to max resist op lvl 17 geeft ie +2 to max en op lvl 20 +3 nu zijn er manier om em hoger te boosten en op lvl 24 geeft zelfs +4 dat is versus lightning mobs dus een paar 1000 minder incomming dmg.
[ Voor 19% gewijzigd door HADES2001 op 20-05-2014 14:55 ]
Ik denk dat een corpse explosion mij gemold heeft, ik had nog niet al mijn resists gecapped (60 to all ongeveer) net even gerekend, dat is dus 73% meer dmg dan als ik 77 to all had. Nogal een verschil.
Ik heb er weer van geleerd ben ook pas veel te laat gear gaan kopen, waaronder een bones of Ullr waarmee ik veel eerder en sneller had kunnen levelen.
3 van die voidbears met GMP snijdt als een warm mes door boter heen tegen mobs en met de life leech node on dmg blijven ze ook aardig lang in leven.
Het levelen viel me ook reuze mee, het gaat als summoner wel wat langzamer maar een EK+Fork is het enige dat je nodig hebt totdat je summons werken. De volgende 2-week race ga ik weer als summoner.
Ik vond het een leuke race en ik ben benieuwd of ik nog wat ga winnen
Resultaat na de levelup van gisteravond: BuildSMD007 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:28:
Geen idee hoeveel meer INT je moet hebben, maar op deze manier heb je in iedergeval weer 10 int extra.
Build1.1
Heb nog een paar aanpassingen voor je gemaakt. Denk dat je zo een stuk beter meekomt ook in elemental dmg maps.
je gaf laatst ook al aan max resist te hebben? je zou dan Diamond Flesh kunnen droppen en die dex node en nog de +1 fire en +1 light max resist kunnen pakken bij Marauder area dan kom je aardig in de buurt om een keer een poging te wagen op Atzirie.
Build1.2
Heb nu nog niet de int en str node gepakt ipv de 2 str nodes, omdat ik toch uiteindelijk nog 40 int te kort kom. Langzamerhand eens kijken of ik iets qua gear kan vinden zodat ik die gem ook kan levelen, of geleveld kan kopen.
Gisteren met ^ en Sciontics opnieuw een Poorjoy's temple map gedaan welke ik in de 2e map gevonden had van gisteravond. Ging een stuk beter dan de vorige poging (op het begin na).
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hUKS7hqp3BI]
Raar om het zo terug te zien, ik heb een tic dat ik te vaak op tab druk ofzo..
http://www.reddit.com/r/p...25g2/i_just_chanced_this/
mijn idee is nu de chest 6linken en dan bij mn mirror shopje erbij zetten. Ik vermoed onder andere door de hevige discussie die op reddit erover is losgebarsten dat er best wel animo is voor deze chest.
Verwijderd
Lullig als je er van af wilt om een goede legacy BoR te kopen...
Verwijderd
edit: Het is een hardstikke leuk ding, maar gebruik dat char te weinig. Had er een leuke cast on crit shadow mee…Spectral Throw, Cast on Crit, LMP, Ice Spear, Cold Snap en Life Leech. Door de Voll's krijg je bij iedere crit (en dat zijn er belachelijk veel in een crit build) continue nieuwe power charges, dus je loopt steeds rond met max charges. En die gebruikt je char dan weer om geen cooldown op Cold Snap te hebben. Alles lekker bevroren en op weg naar een snelle dood
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 09:51 ]
Maar dan moet ik eerst 27 ex voor mijn quill zien te krijgen en dan kan ik die 27ex weer aan jou geven.
Ik wil me daar best voor inzetten, maar dan moeten we elkaar niet mislopen. Je zult zien dat ik dan 27ex heb en vervolgens voor 27ex geen 6link volls kan krijgen.
[ Voor 33% gewijzigd door Kaw op 23-05-2014 13:06 ]
Verwijderd
Dan ga ik hem vanavond te koop zetten.
Trading in dit spel moet echt beter.
Maar goed, was het toch wel een beetje beu aan het raken, was alleen nog maar op zoek Apparatus. Er klopt niet veel van die Invading Bosses, iets van 7 bosses kom je continu tegen, dan een groepje dat je zelden tegenkomt en dan nog een paar die je bijna nooit tegenkomt. Eergisteren bv Dock runs gedaan en van de 7 runs kwamen we 6 keer Wonderwalker tegen.
Terug naar Ambush en zal af en toe op Invasion een paar rondjes doen, om toch dat apparaatje te vinden.
jup het grote probleem, omdat de devs denken dat een auctionhouse niet goed is.Kaw schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 08:41:
Nou, die tradespamchat is echt waardeloos. Gisteren een uur zitten spammen op wisselde channels, maar enkel een eikeltje die 5 minuten met me chat over de 6link quill rain en hoe cool het is en uiteindelijk een paar chaos blijkt te hebben. Ik heb hem weltrusten gewenst en ben gaan tukken.
Trading in dit spel moet echt beter.
reden voor mij om dit amper meer te spelen, plus het feit dat er geen echte nieuwe content is, alleen maar meer grinding van hetzelfde uiteindelijk.
op zicht zouden ze best wat vaker extra content uit mogen brengen, zoals Dragons Prophet ofzo die gewoon elke 2 maanden een nieuwe (enorm grote) zone pushed, gefund door het verkopen van dragon skins (de echte gave draken waar je op rond kan vliegen kosten gewoon 25 euro per stuk, maar zijn wel puur 'fluf'
de armors zoals ze die nu verkopen die angelic etc, zouden toch genoeg in het laatje moeten brengen om veel nieuwe content toe te voegen? maar ik log in na weken niet spelen en... geen patch.. weird.
hoe zit het met de spelers aantallen? is het spel dying?

[ Voor 52% gewijzigd door Occy74 op 24-05-2014 21:36 ]
Tot nu vind ik het heel lastig om te gaan traden, ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik weet niet precies wat voor items ik nodig heb, en waar vind ik spullen als ik slechts 20 chaos heb?
edit: daarnaast zie ik dat ik in Ambush zit... maar zie weinig anderen in die league als ik hier rond kijk. Heeft het meer zin om te switchen van league?
[ Voor 12% gewijzigd door ejtnaj op 24-05-2014 18:11 ]
Hahaha! Je bedoelt Atziri? Ik heb een level 80 char met ongeveer 40 exalt waard aan gear en Atziri is voor mij ook nog steeds een brug te ver. Zo raar is dat niet hoor!ejtnaj schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:06:
Maar toen ik even dacht "leuk, ik heb vier mapstukken gevonden" en in de Eternal Lab gooiden, kwam ik in een level terecht die echt niet leuk was -.-
Probeer eerst een simpel mapje zoals Tropical Island of Dried Lake of die lvl66 grot. Ik denk dat je dat prima af gaat. En bouw dan langzaam je map-pool op totdat je level75-78 aan het spelen bent en probeer dan Atziri. Dat is echt endgame van de endgame.
Mooi man!Occy74 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 17:48:
Hotdiggity, valt me er toch net een unique spine bow in een cowards trial map, voltaxic rift HYPE
[afbeelding]
Mijn beste unique was achteraf 8 exalt waard en dat in 2,5 jaar tijd. Als ik dan medetweakers lees met 100ex drops, dan ben ik wel een beetje jaloers.
Ik mis ook een auctionhouse en ook ik vind het tempo in het ontwikkelwerk ook laag. Overigens denk ik niet dat het speel stervende is. Gezien de grootte van het ontwikkelteam kunnen ze zich wel de 4000-10000 spelers die op een onwillekeurig moment online zijn veroorloven.Artimunor schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:13:
[...]
jup het grote probleem, omdat de devs denken dat een auctionhouse niet goed is.
reden voor mij om dit amper meer te spelen, plus het feit dat er geen echte nieuwe content is, alleen maar meer grinding van hetzelfde uiteindelijk.
op zicht zouden ze best wat vaker extra content uit mogen brengen, zoals Dragons Prophet ofzo die gewoon elke 2 maanden een nieuwe (enorm grote) zone pushed, gefund door het verkopen van dragon skins (de echte gave draken waar je op rond kan vliegen kosten gewoon 25 euro per stuk, maar zijn wel puur 'fluf'
de armors zoals ze die nu verkopen die angelic etc, zouden toch genoeg in het laatje moeten brengen om veel nieuwe content toe te voegen? maar ik log in na weken niet spelen en... geen patch.. weird.
hoe zit het met de spelers aantallen? is het spel dying?
Maar ze moeten wel oppassen. Bijvoorbeeld dat traden, al die legacy-items en de gebrekkige pvp gaat ze een keer opbreken. Vooral dat oeverloze en zinloze grinden vind ik een beetje te gek worden.
[ Voor 62% gewijzigd door Kaw op 24-05-2014 21:47 ]
Mwja... maar dat is het genre wel een beetje he... hack & slash en betere gear vinden. D3 zal er niet veel anders in zijn. Kan zijn dat je er op uitgekeken bent natuurlijk.Kaw schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 21:42:
[...]Vooral dat oeverloze en zinloze grinden vind ik een beetje te gek worden.
Ik probeer t zelf ook zo min mogelijk grindy te maken door een beetje af te wisselen. Dus bijvoorbeeld een Vaal Merc run.... even rondje docks.... een mapje doen... rondje Piety... andere map doen. Zo houdt je de variatie er in en krijg je hopelijk wat betere gear en/of currency om sterker te worden en hogere maps te doen of met meer IIR te spelen. Wat ook leuk is om af en toe iemand te helpen... vroeg iemand gister om een piety cruel kill. Ik bood aan om te helpen dus liep even samen met hem door lunaris 3 tot aan piety. Toen we klaar waren vroeg hij beleefd of ik ook nog dominus wilde doen... nou vooruit. Toen ook die neer was wilde hij me een chaos geven maar heb dat geweigerd en gezegd dat het ook wel eens leuk is om iemand belangeloos te helpen en niet voor alles iets te vragen. Lang verhaal kort... je hebt t zelf in de hand hoe grindy je t maakt
Iemand anders wel geluk?
Verwijderd
Valt vies tegen he? Er reageert echt helemaal niemand, ook al is het nog zo'n goede koop. Het enige alternatief is een shop aanmaken, wat voor mij ook niet echt lijkt te werken. Heb al maanden een paar goede items in m'n shop, onder de marktwaarde, en echt nog 0 reacties.Kaw schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 08:41:
Nou, die tradespamchat is echt waardeloos….
Nahja…ik blijf maar proberen...
Het probleem was dat er naast de standaard 4 league's ook nog een 2 weken race was die zeer veel gspeeld werd. Ik merkte het ook aan mn shop in de afgelopen 2 weken veel minder wispers om iets te kopen. Dat trekt vermoed ik nu wel weer aan.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:29:
[...]
Valt vies tegen he? Er reageert echt helemaal niemand, ook al is het nog zo'n goede koop. Het enige alternatief is een shop aanmaken, wat voor mij ook niet echt lijkt te werken. Heb al maanden een paar goede items in m'n shop, onder de marktwaarde, en echt nog 0 reacties.
Nahja…ik blijf maar proberen...
Paar dingen die kunnen helpen voor de mensen die weinig ervaring met traden hebben: als je een shop begint zet dan bij je items een buyout price. Bump je thread minstens 1x in de week zodat de indexers zoals poe.xyz.is je items ook blijven weergeven.
En trade tja als ik daarin ga kijk ik meestal wat iemand aanbied wat ik zoek. Als ik een exalt wil ga ik niet in trade roepen WTB exalt, maar wacht ik gewoon tot iemand roept WTB chaos.
Ik heb ook het idee dat je veel online moet zijn voor trading.
Ik ben gemiddeld gezien (afgelopen maand was het meer) 1-2 uur per week online. Das veel te weinig. Dan moeten toevallig geïnteresseerden ook online zijn. Ik heb namelijk hetzelfde. Als ik terug kijk, dan koop ik ook altijd van degene die toevallig dan online is en ik heb geen zin om het via PM's op het POE forum te doen. Daar wordt trouwens ook weinig of slecht op gereageerd.
Ik weet dat GGG er heel anders over denkt, maar toch hoop ik op een auction house a la WoW. Dan normaliseert de boel in rap tempo denk ik. Nu is het ook nog vaan zo van: "Hey je hebt interesse! Nou, dan vraag ik 100.000ex en wordt ik helemaal rijk en ga ik heel 14jarig arrogant doen als je een gemiddelde poe.xyz prijs biedt."
Vwb traden, tja als ik iets wil dan werkt poexyz best goed. Ik hoef geen koopjes dus ik kijk alleen op buyouts van online spelers. En als ik currency kwijt wil dan kijk ik of iemand een public game heeft aangemaakt met WTB of WTT.
Ik heb alleen nog geen items verkocht, omdat mij dat nog te omslachtig is. Als ze nu een optie geven in je stash om een item direct in je shop te gooien met een bepaalde buy-out zodat indexers als poexyz ze op kunnen pakken dan zou dat wat makkelijker gaan.
Of bestaat zo'n tooltje al?
Verwijderd
Ik denk alleen dat GGG graag wil dat mensen zelf hun gear grinden en niet alles via een AH binnenharken. En misschien heeft het ook een financieel voordeel….mensen die niks verkocht krijgen, kopen misschien wel weer meer stashtabs ;-)
Verwijderd
Je moet met gear maar net geluk hebben dat de juiste persoon online is die intresse heeft daarin.
Stel je wil alleen een currency swap doen dus van ex naar chaos ofzo daar is altijd wel iemand voor te vinden.
Vraag trouwens dragen jullie altijd +rarity/quality gear tijdens mappen of nemen jullie geen risico en gaan er vol voor ?
Had op me witch die gister sneuvelde arc+chaosdamage+IIR+IIQ+faster casting.
Wel erg zonde van die IIQ gem die nu van hardcore af is.
maar goed buiten dat als je level 66 maps loopt vind je daar altijd wel 1-2 maps als je die mod met 15% adjustments ?
Ik loop op normal, dus als het kan dan heb ik IIR en IIQ.HADES2001 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:17:
Vraag trouwens dragen jullie altijd +rarity/quality gear tijdens mappen of nemen jullie geen risico en gaan er vol voor ?
Had op me witch die gister sneuvelde arc+chaosdamage+IIR+IIQ+faster casting.
Wel erg zonde van die IIQ gem die nu van hardcore af is.
maar goed buiten dat als je level 66 maps loopt vind je daar altijd wel 1-2 maps als je die mod met 15% adjustments ?
Overigens hebben ze beiden geen invloed op mapdrops. Alleen de IIQ van de map zelf heeft invloed op de mapdrops.

Ja wacht ff. Je krijgt wel meer gear drops, maar maps vallen onder currency (qua drop behaviour) en currency wordt niet beinvloed door IIQ en IIR.HADES2001 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:59:
serious ? een IIQ gem heeft geen effect op het droppen van maps alleen de IIQ van de map zelf ?
i am gonna go cry in a corner now if you dont mind
Edit: dat geldt ook voor alles wat niet van mob kills komt, zoals chests.
Dus IIQ en IIR is alleen leuk voor je verzameling low level uniques en je chaos recipes als je daar moeite voor doet.

Edit2: dus ja: ga maar verder huilen.
[ Voor 24% gewijzigd door Kaw op 26-05-2014 12:47 ]
niet juist. IIR geeft meer items IIQ meer currency en technisch gezien vallen maps onder IIQ maar met je IIQ gear kan je de drops niet boosten dat kan alleen met de IIQ op de maps.Kaw schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:44:
[...]
Ja wacht ff. Je krijgt wel meer gear drops, maar maps vallen onder currency (qua drop behaviour) en currency wordt niet beinvloed door IIQ en IIR.
Edit: dat geldt ook voor alles wat niet van mob kills komt, zoals chests.
Dus IIQ en IIR is alleen leuk voor je verzameling low level uniques en je chaos recipes als je daar moeite voor doet.
Edit2: dus ja: ga maar verder huilen.
edit: dit is juist de hele reden dat ze IIQ zo keihard generfd/removed hebben. Ze wouden niet meer zo veel currency drops hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door SMD007 op 26-05-2014 12:51 ]
Maar goed character is nu 22 weer geloof ik vanavond weer even verder grinden.
Blijf arc witches momenteel het fijnst vinden om te spelen de DPS op me andere chars is gewoon niet zo lekker heb een cleave build een molten shell build maar het fijt dat je telkens naar de chars toe moet lopen nekt me gewoon clearen gaat veel sneller als je wat kan neermaaien het moment dat het in beeld is.
maar goed iemand nog video's gemaakt van de map runs gister ?
Edit: wat is de ultieme IIQ/IIR/clearspeedbuild van POE? Het hoeft van mij niet veilig te zijn.
Explosive arrow met IAoE?
[ Voor 29% gewijzigd door Kaw op 26-05-2014 13:02 ]
Wat dus ook betekent dat maps upgraden ook totaal geen effect heeft voor meer map drops het komt echt op geluk aan.
[ Voor 29% gewijzigd door HADES2001 op 26-05-2014 13:03 ]
Dit topic is gesloten.
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.
<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]