SMD007 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:35:
[...]
Er zijn dus wel nieuwe exiles? Ik kwam namelijk gister 1tje tegen low life RF build. Brande me in 2 tellen dood als ik in de buurt kwam en op afstand een fire regen op me die ook per tik mn halve hp weg tikte. Kende die niet, maar gezien ik nooit alle exiles tegen ben gekomen in de league toen dacht ik miss deze gemist.
Ik heb er ondertussen zeker een stuk of 5 gezien die nieuw zijn. Er is nu een nieuwe EK - flicker striker, een bijl-leap slammer, een zombie summoner, ice shot archer en een whirling blades / whirlwind exile. En dus misschien nog meer.
Beetje achter de Vaal areas aan aan het jagen geweest. Mijn bevindingen: (ook vooral handig voor Invasion spelers)
Neglected Cellar: Rima Temptress, sea witch - traps, traps overal. Te doen als ranged, gevaarlijk voor melee.
Warehouse cellars: Sunburst (Carrion) Queen - 3 - 12 van die explosieve torren per keer, flameblast-AoE maat fireballs en een incinerate aanval die van de baas tot de eerst volgende muur rijkt. Fire Resists maxed of niet aan beginnen.
Ravine area (bosmappen): Kormac the Soilmaker (Devourer) Schiet lightning balls die gegarandeerd shockstacks achterlaten, is super snel en healed super snel, laat curses achter on hit. Blijf rennen en ontwijken of je gaat eraan.
In Vaal runes: Haviri Vaal Metalsmith (zo'n fallen) - er zijn er twee (of meer) maar deze is erg gevaarlijk, want deze gooit totems neer die icespells gooien. Ik kreeg afwisselend ice nova's, pulses en arctic breaths op m'n dak, één keer bevroren / chilled / stunned en je komt niet meer weg. (Ik had een flask, maar die attack speed is gewoon belachelijk)
De andere Fallen kan je vinden in Southern Forest, welke buiten wat desecrated ground maar wat heen en weer loopt. Chaos spul waar je niet in moet blijven staan, maar verder gemakkelijk te slopen.
Crypt: Shrapnel-nogwat. Vaal Construct. Schiet splittende hoge chaos dmg projectiles, ook rustig van ver buiten het beeld op zeer hoge aanvalssnelheid. Lijkt point blank te hebben. Laat chaos-clouds achter wanneer deze schade krijgt.
The climb: goatman shaman Sheaq. Spork totem en molten shell. Dat laatste blaast overal hard doorheen, maar verder niet heel erg gevaarlijk.
Shore maps: All seeing eye - niet te moeilijk, blind en lightning damage, maar een push-over vergeleken met veel andere.
Fellshrine - Cintiq the unescapable: Weaver clone, maar dan zeer snel, je komt ook echt niet van em weg, zeer hoge dmg. Instant Alt-F4 op Invasion tenzij je zeer hoge armour / chaos res hebt?
Sceptre - Wiraq, een soort niet-brandende Fire-Piety, die whirlwind, reave en dualstrike (?) gebruikt en zeer snel loopt, niet echt heel erg gevaarlijk, leek vrij weinig schade te doen.
Hier is nog een andere variant van, Quelagic ofzo, die lijkt om dit beest, maar meer op die mobs die in de teaser screenshot zitten. Een soort zwarte geribbelde slang met mes-armen. Teleport en dualstriked en spuugt gif, beide laatste aanvallen waren een complete one-shot voor mij tot nu toe. Heb deze grapjas nu tweemaal uit een Ambush box gehaald, geen schijn van kans hiertegen. Typische GTFO baas dus.
Docks - Wiququqauaqueauqe (ofzo) - de nogwat snake. Zeer snel, maakt clones, maar zolang je die snel blijft slopen is deze baas niet erg lastig. Nogal irritant door z'n snelheid, smoke spoor en regeneratie (lijkt het?)
Merveils caves - Strange Sinkhole - Mother of the Brood - zo'n spitter boss, summonned nieuwe spittertjes, en heeft de allies cannot die aura, maar zelf gaat de baas nogal snel neer dus eigenlijk niet erg gevaarlijk.