Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-03-2016
Dit is mn uiteindelijke tree

Ik zit nog te twijfelen over EB (Eldrich Battery) en MoM (Mind over matter)

En dit is waar ik nu ben: tree

[ Voor 15% gewijzigd door nogarduv op 20-03-2014 12:18 ]

POE shop HC Tweakers of Wraeclast lid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
Hmm er gaat iets niet goed. Ik zie niks in chrome.
Ik zie het al, je link is niet compleet :P

[ Voor 30% gewijzigd door kevinl op 20-03-2014 12:19 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:10

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Komt door de links die eindigen op '='. Gebruik iets van tinyurl of [url=][/url].

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:03
Hmpf, :P. Woensdagochtend dus geripped met level 64. Toen toch weer opnieuw begonnen. Gisteravond begonnen op 24, maar ook weer dood geëindigd op level 35... :P Stomme Dweller icm Invading boss die van die lighting traps gooit en allemaal tegelijk laat exploden... Geen goede combi samen met Dweller kan ik je vertellen!

Inmiddels weer op ledge aangekomen, wel een beetje jammer dat al m'n goede levelgear richting standard gaat. :P Hoop vanavond weer in cruel te zitten, en eind van het weekend weer act 2/3 van cruel. Al is dat misschien optimistisch als ik dit keer wel in leven wil blijven.

Fun fact, deze league nu 3x opnieuw begonnen en bij elke start een unique op het strand voor Hillock. 2x een sidbreath, en vanochtend de vine circlet. Crappy uniques, maar het gaat om het idee.

[ Voor 4% gewijzigd door enira op 21-03-2014 09:05 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
RIP Enira

Gisteren avond een beetje gespeelt en voorbij Merc Merveill. Ik kreeg van de laatste quest een skillpoint dus die meteen gebruikt zodat ik dual curse kon gaan. Wauw wat een verademing! Facetank Merveill met enfeeble en flammability en mn SB deed al de dmg. Opzicht niet heel special maar als ik zie hoeveel Merveill mij hit was het gewoon lachwekkend door de enfeeble. Zn ontplof ads deden veel meer dmg.

Onderweg naar Merveill nog Rima tegen gekomen en door enfeeble kon ik langs haar en skippen :P.

Begin act2 in het bos kwam ik de Thornrunner, Snake tegen en dankzij enfeeble en temporal chains was die ook makkelijk te skippen.

Nog steeds lvl 55 maar nu in a2 en met dual curse hoop ik wat levels te pakken. Nu verder uitbouwen naar de zuidoost kant van de scion zodat ik straks MoM kan gebruiken als ik dat wil.
Als ik later 2 doedre's heb gescoord en mn gear heb ge-upgrade (zodat ik nog steeds max res heb met 2 doedre's) dan begint de fun echt. En de fun is compleet wanneer ik mn freeze trap heb en kan ik eindelijk gaan mappen (lvl 70+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een skill gem waar je een vaal orb op gebruikt een willekeurige andere vaal gem worden, of moet er een vaal-equivalent voor zijn? Bijvoorbeeld, een cyclone gem kan vaal cyclone worden, maar kan ethereal knives (waar geen vaal versie van is) bijvoorbeeld vaal spectral throw worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 18:50
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:16:
maar kan ethereal knives (waar geen vaal versie van is) bijvoorbeeld vaal spectral throw worden?
nee dat kan niet.

[ Voor 38% gewijzigd door SMD007 op 21-03-2014 10:41 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn 67 Scion afgestoft en weer aangekleed. Wat ooit een kansloze foute spectral throw spec was, is nu een erg leuke CoC cyclone spec :)

Even mee kunnen spelen en was zeer onder de indruk, ben benieuwd hoe het zal zijn met max level gems. Heb nu een 6L van cyclone, coc, ethereal knives, ice spear, life leech en arc. Daarnaast 2 CoDT setups en een boel auras in m'n Alpha's Howl om het feest compleet te maken. Enige nadeel is dat m'n chest een Voll's is waardoor ik waarschijnlijk wel wat mana problemen ga krijgen. Misschien maar eens op zoek naar een andere 6L.

Nog niet veel gemerkt van desyncs in open ruimtes, smalle gangen gaat wat minder.

Kom maar op met dat weekend, hep er zin an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
@: Shodan
Wanneer post je je Atziri kill of heb je het niet opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Het duurde even om die 50 minuten op youtube te krijgen, maar het staat er! Hier is dan mijn poging op atziri's apex of sacrifice met mijn facebreakers marauder:

Was zeker een van mijn hoogtepunten in dit spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Zo net filmpje ff gekeken (alleen de boss fights) maar wat een uber stuk hoop dat ik dat aankan lijkt me echt nog wel heftig!

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 17:08
Nice, 1 poging voor Atziri en het toch redden, en bovendien vette loot :), want zowel die fragment als de Sacrificial garb zijn volgens mij nog best zeldzaam ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Cestoda schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 08:56:
Nice, 1 poging voor Atziri en het toch redden, en bovendien vette loot :), want zowel die fragment als de Sacrificial garb zijn volgens mij nog best zeldzaam ook.
Ja, ik had het al zowat opgegeven in de 2e ronde omdat ik steeds geowned werd door chaos damage. Ben blij dat ik al die elemental attacks van atziri kon tanken want het lukt je niet altijd om het te evaden.

Volgens mij had ik ook mazzel met de loot. Die sacrificial garb is echt bad-ass alleen al voor skinning. Het is dat ik al een gave skin in gebruik heb op mijn marauder. De boots heb ik aan mijn bowranger gegeven, weer 15% extra spell evasion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:03
enira schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:49:
Hmpf, :P. Woensdagochtend dus geripped met level 64. Toen toch weer opnieuw begonnen. Gisteravond begonnen op 24, maar ook weer dood geëindigd op level 35... :P Stomme Dweller icm Invading boss die van die lighting traps gooit en allemaal tegelijk laat exploden... Geen goede combi samen met Dweller kan ik je vertellen!

Inmiddels weer op ledge aangekomen, wel een beetje jammer dat al m'n goede levelgear richting standard gaat. :P Hoop vanavond weer in cruel te zitten, en eind van het weekend weer act 2/3 van cruel. Al is dat misschien optimistisch als ik dit keer wel in leven wil blijven.

Fun fact, deze league nu 3x opnieuw begonnen en bij elke start een unique op het strand voor Hillock. 2x een sidbreath, en vanochtend de vine circlet. Crappy uniques, maar het gaat om het idee.
Ok, ik heb het gehad met Invasion. 14hrs played en net doodgegaan op lvl 51 in catacombs cruel. Stomme invading boss draaide mn nek om. Lijkt een verband in deaths te zitten: Elke death was binnen 10 minuten playtime van de aankoop van een CWDT / Enfeeble / Enduring Cry.
Standard trekt me niet genoeg om er voldoening uit te halen gok ik, maar ik ben sowieso klaar met Invasion. :|

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:29
Oei balen man :(
Was gister ook even aan t spelen en even later gingen de nummer 1 en nummer 46 tegelijk dood.
Ik denk ook wel dat ze iets doorgeslagen zijn met de moeilijkheid van Invasion.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit weekend met gemengde gevoelens een poging gewaagd om met invasion te beginnen…een enkeling heeft zich vast vermaakt met mijn ervaringen en vooral rips ;-)

4 marauders hebben het niet gered. Ik merkte al snel dat er een groot verschil is met ambush…veel meer corrupted areas. Het kan toeval zijn hoor, maar iedere zone die ik binnen liep had een corrupted area en een invading boss. IEDERE. En tja…die zijn toch verleidelijk he ;-) Alle invading bosses zijn nog nieuw voor me, dus weet ik veel welke ik moet ontwijken en welke niet. Komt wel, maar afgelopen weekend ben ik niks uit de weg gegaan tenzij ik nog geen deuk in pak boter kon meppen.

Vond het wel raar om ze meteen tegen te komen op level 2. Zeker als je net begint heb je helemaal geen stashtab met starting gear, ik liep gewoon met 3-4 witte armor items rond en dan kom je Grath tegen…ja daag. Of nog leuker daarna…in mud flats kom ik net die unique rhoa tegen…probeer daar een beetje mee te kiten, kom ik een exile tegen…nog meer kiten…en bedankt, daar is grath weer. Fok dat! Was op een gegeven moment meer aan het rennen om alles te ontwijken dan dat ik dingen aan het afmeppen was. Lijkt me juist het tegenovergestelde van wat de bedoeling is…

Lees het ook zo vaak 'skip skip skip'…wat is dan het nut van die invading bosses als iedereen ze skipt. Vond het best leuk om te doen, 4 melee face-tankers de pijp uit voordat ze level 6 waren en toen even een ranger gemaakt (CannonFodderMarkFive). Die is nu 12…dus lijkt dat me dat beter ligt :) Vanavond maar eens kijken of ik level 20 kan worden.

Een belangrijke tip die ik al meteen uitgevoerd heb…alt-f4 macro. Niet 1, maar gewoon meteen 3. Geen gezeik met zoeken naar de juiste knop, gewoon de vuist op je toetsenbord, altijd prijs! BAM!

Hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
Invasion bosses zijn een beetje OP inderdaad maar dit geeft juist mij de extra uitdaging en adrenaline die ik van een HC league verwacht!

Nog een boss die ik aan mn skip lijst hang:

Lightning Ball Devourer

Deze boss had mij bijna geripped zelfs met enfeeble op hem en ik heb 77% capped lightning res. Binnen een seconde 2 a 3 lightning ballen gegeten en zag mn hp gevaarlijk laag. Had me al erbij neergelegd dat ik de resurrect knop zou zien maar gelukkig stopte ie met zijn aanvallen waardoor ik wat hp kon regenereren en weg rennen.

Op zulke momenten is de spanning en adrenaline gewoon: priceless!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
Wat tips voor Invasion:
-Ontwijk Invasion bosses zoveel mogelijk tijdens het levellen, ze zijn meestal gevaarlijk, en in de meeste gevallen ben je gewoon veel tijd kwijt voor loot die het niet waard is.
-Zorg dat je zo snel mogelijk max resists hebt, je weet namenlijk niet wat je tegen kan komen.
-Als je de invasion boss nog niet bent tegengekomen, wees dan erg voorzichtig, ren niet zomaar overal in.
-Ledge is geen goeie farm zone meer, je komt de invasion boss namenlijk ALTIJD tegen. Fellshrine ruins is veel beter, aangezien de kans dat je de boss tegenkomt een stuk kleiner is.
-Zorg dat je iets hebt om te kunnen ontsnappen: temporal chains (a3n fixture of fate) / decoy totem / smoke mine kunnen je leven redden.
-/OOS macro. Normaal al belangrijk, in invasion al helemaal.
-Leer wat invasion bosses doen en hoe het te counteren.

Als je hulp nodig hebt met een bosskill of iets anders kun je me altijd vragen: The_Luggage (lvl71 Flameblast templar), zolang ik zelf nog leef iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
nogarduv schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:50:
Nog een boss die ik aan mn skip lijst hang:

Lightning Ball Devourer
Die zag ik ook in een corrupted area op Ambush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cestoda, thanks voor de info, zeker handig. Ben zo gewend om bepaalde dingen te doen vanuit een non-hardcore opvatting, zit toch zeker wel verschil in.

Nog een vraagje over iets anders…als iemand nog wat regrets over heeft op standard, wil ik die graag kopen. Heb er denk ik een stuk of 20 nodig, maar hangt eerder van beschikbaarheid af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
Kaw schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:41:
[...]

Die zag ik ook in een corrupted area op Ambush.
Yep deze boss is Notorious B.U.G
Hij is verantwoordelijk voor de rip van nr1 Invasion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is fife leech weer gebufd? Ik heb sterk het gevoel dat het nu na ineens weer iets beter werkt, direct na de Vaal update vond ik het echt een drama op mijn life leech based characters maar nu lijkt het allemaal wel weer mee te vallen een paar weken later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
zucht net rip Templar 24.
Vanochtend Templar 38 rip
Gister Templar41 rip
Vrijdag 3 x Templar 14 rip.

Het zit me niet mee met die Templar.
Leuk hoor zo'n SB build, maar om daar te zijn is het al een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:56

KneoK

Not in a million lightyears

Invasion is echt compleet unbalanced op het moment vind ik. Als je geluk hebt maak je een level 40 of 50 karakter die onderweg flink wat level gear vindt maar om daar te komen is al een hele klus. Heb nu 9 Invasion rips, heb me voorgenomen om eerst mijn default karakter naar level 90 te tillen (zit al een week of twee op lvl 89, full out dps glass canon is te leuk :P ) en daarna wel weer eens kijken of ik weer zin heb om me in die hel te begeven. Het concept is op zich tof, de uitvoering is alleen nog wat wankelig.

Het nare vind ik vooral de fullscreen en/of desync deaths die ik heb gehad op Invasion. In de vorige Hardcore leagues kwam ik op skill alleen makkelijk met meerdere karakters op 80+ maar tot nu toe heb ik met 1 Invasion karakter level 54 aangetikt en toen was het weer klaar door een compleet willekeurige death.

Heb m'n crit wander op default wel weer erg lekker kunnen uitbouwen de afgelopen twee weken. Met een mooie aankoop en wat kleine respecs heb ik m'n dps enorm kunnen boosten. Tot twee weken geleden was mijn doel om 25k dps op Power Siphon te kunnen pakken, nu zit ik op bijna 43k. Da's 2,5 keer zoveel als toen ik met dat karakter ripte op Nemesis op level 87.

[ Voor 17% gewijzigd door KneoK op 25-03-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ik ben tot 63 gekomen op invasion en mijn death was beetje eigen schuld... piety crema zonder max lightning en een lange gang in rennen waar ik haar lightning ball op mn ass kreeg. Wel heel vaak broek-poep momentjes met enge invading bosses. Ben nu weer lvl 35 en moet nog langs Domi op normal en dan cruel overleven. Qua spanning in een hc league is het ze goed gelukt. Moeilijkheidsgraad wel wat te hoog ja.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
Ben blijven hangen op lvl 57 maar heb ook bijna niet gespeeld sinds vorige week vrijdag. Qua moeilijkheids graad zijn de Invasion bosses juist goed. Ik heb een skip lijst dus zodra ik die zie ben ik weg. Nu met dual curse dan curse ik de boss en ren ik weg. Alleen als ik echt niet erom heen kan gaan dan reset ik de instance.

Aangezien ik alleen HC speel sinds Onslaught, speel ik heel voorzichtig (vooral deze league) en is het ondertussen een gewoonte geworden om niet te veel risico te nemen. En als ik risico neem dan kan ik alleen mezelf verwijten.

En verder qua build van je toon moet je ook nu rekening houden met deze bosses. Dus daarom zorg ik ervoor dat ik qua passive en items minimaal 2 hits van een boss kan hebben.

Tot nu toe werkt deze tactiek goed en natuurlijk heb ik ook wel een paar "broek-poep" momenten gehad maar dat komt vooral omdat ik zelf had besloten om die risico te nemen. Maar goed, het gaat niet meer zo snel als in vorige leagues qua levelen maargoed, ik zie wel hoever ik kan komen deze league.

Onslaught: highest lvl 76 (een paar rips met lvl 69 als hoogste)
Nemesis: highest lvl 83 (meer dan 5 rips met lvl 79 als hoogste)
Invasion: 2x rip met als lvl 52 als hoogste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
nogarduv schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:14:
Ben blijven hangen op lvl 57 maar heb ook bijna niet gespeeld sinds vorige week vrijdag. Qua moeilijkheids graad zijn de Invasion bosses juist goed. Ik heb een skip lijst dus zodra ik die zie ben ik weg. Nu met dual curse dan curse ik de boss en ren ik weg. Alleen als ik echt niet erom heen kan gaan dan reset ik de instance.
Als ik dit zo lees zijn ze juist niet goed? Alle mobs moeten IMO te doen zijn en niet zorgen dat je een instance moet resetten.

Ik speel zelf geen invasion juist om de reden dat ik mezelf goed ken en een hekel aan content skippen heb. Ik speel wel ambush en de eerste x dat ik een boss moest skippen was het die geiten boss op ledge in een corrupted area. Ik deed te weinig dmg en hij regent vrij vlot dus kreeg hem niet dood. Echter heb ik toch zeker een aantal manieren geprobeerd om hem toch dood te krijgen. Zoiets kan natuurlijk op Invasion niet, want daar heb je maar 1 kans. Ik vind dus eigenlijk ook dat die mobs dus wel hard mogen zijn, maar niet onmogelijk.
Ik vind het prima als er een bepaalde tactiek achter zit om een boss dood te krijgen, maar ze moeten niet jou offscreen kunnen one-shotten daar kan geen tactiek van een speler tegenop en is dus ook niet leuk.

Beter hadden ze gedaan dat bijvoorbeeld bepaalde bosses immuun zijn tegen bepaalde dmg. Bijvoorbeeld zon fire hound kan tegen vuur sterker nog als je hem er mee aanvalt heal je hem. Dat zou ik leuk vinden dan moet je switchen naar frost/lightning/chaos/phys dmg en dat zijn teminste tactieken waar een speler iets mee kan. Maar bosses die zo insane veel dmg doen zodat je ze moet skippen dat vind ik persoonlijk een NOT FAIR gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: toch maar even niet :-)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:52:
Ben op zoek naar 2 nieuwe ringen op Standard league. Als iemand denkt iets te hebben wat er op lijkt, laat het me maar weten ingame (marauderobohz).

ring 1:
30+ lightning res
40+ cold res
50+ life
23+ int

ring 2:
30+ lightning res
40+ fire res
50+ life
23+ int

Er is wel keuze op poe.xyz.is, maar zoals gewoonlijk…niemand reageert op PMs :P
Ik zal vanavond eens kijken heb vast nog wel zoiets liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah k, zat er nog eens naar te kijken…die int is zelfs niet eens zo belangrijk op dit moment. Had de post al weg gehaald, maar kijk maar even vanavond. Kan ze wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
SMD007 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:43:
[...]

Als ik dit zo lees zijn ze juist niet goed? Alle mobs moeten IMO te doen zijn en niet zorgen dat je een instance moet resetten.
Ze zijn ook te doen met de juist gear, build, settings en tactiek. Alleen het kost veel tijd en de risk/reward is unbalanced want ze doen zeker insane dmg. Maar ik vindt het niet erg in de zin dat je ze kan skippen. Ik vind het ook geen content skippen want je gaat ook niet tegen dominus vechten op lvl 36 met crappy gear (in normal). Ik begon pas een lijst bij te houden vanaf a3 cruel en kwam vooral door chaos dmg bosses. Nu in Merc is pas Rima en de andere bijgekomen.

Ben nog geen boss tegen gekomen die mij 1shot van off-screen maar misschein komt ie nog in Merc a2/a3. En dan nog is het niet erg want dan ga ik nog meer een defensief build maken of tactieken bedenken om dat te voorkomen.

POE > D3 al door 1 simpel reden: Faceroll possibilities maar je kan altijd doodgaan door content.

Morgen komt RoS uit dus ik blijf waarschijnlijk wat langer in a2 Merc hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Vandaag maar met een flameblast templar werken. Kijken hoever ik daar mee kom. En ipv armour ga ik armour/eva dragen met runspeed en twee runflask. Kijken of ik kan rushen naar Vaal op een avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Laatst online: 02-10 16:53
Speel al een hele tijd Diablo en ga vandaag beginnen aan de nieuwe Exp. Maar deze game trekt me ook al een tijdje. Misschien dat ik hem toch maar is moet proberen. Moet zeggen dat de talent tree me wel enorm afschrikt.. wat is die GROOT :+

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
Br3wmaster schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:05:
Speel al een hele tijd Diablo en ga vandaag beginnen aan de nieuwe Exp. Maar deze game trekt me ook al een tijdje. Misschien dat ik hem toch maar is moet proberen. Moet zeggen dat de talent tree me wel enorm afschrikt.. wat is die GROOT :+
Laat je je daar niet door afschrikken: in het begin lijkt het een beetje overweldigend, totdat je erachter komt dat het eigenlijk best meevalt: de meeste nodes zijn namenlijk niet interessant voor de build waarmee je wilt spelen. Om te beginnen kan je altijd een bekende build uitproberen (zoek er dan wel eentje die niet heel itemafhankelijk is), uiteindelijk kun je ook zelf je build samenstellen. Veel spelers kiezen een paar keystone passives en vormen daar hun build omheen. Veel spelers verknallen hun eerste build, maar je leert er een hoop van. Tov D3 heb je meer vrijheid om te doen wat je wilt, dit kan zowel slecht als goed uitpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Cestoda schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:56:
[...]

Laat je je daar niet door afschrikken: in het begin lijkt het een beetje overweldigend, totdat je erachter komt dat het eigenlijk best meevalt: de meeste nodes zijn namenlijk niet interessant voor de build waarmee je wilt spelen. Om te beginnen kan je altijd een bekende build uitproberen (zoek er dan wel eentje die niet heel itemafhankelijk is), uiteindelijk kun je ook zelf je build samenstellen. Veel spelers kiezen een paar keystone passives en vormen daar hun build omheen. Veel spelers verknallen hun eerste build, maar je leert er een hoop van. Tov D3 heb je meer vrijheid om te doen wat je wilt, dit kan zowel slecht als goed uitpakken :)
Dank voor de reactie. Vanavond dan ook maar is hier naar kijken. Zijn er nog classes die voor een beginner absoluut af te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
Br3wmaster schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:57:
[...]

Dank voor de reactie. Vanavond dan ook maar is hier naar kijken. Zijn er nog classes die voor een beginner absoluut af te raden zijn?
Ligt aan je speelstijl: in principe kan je met alle classes alle builds doen, want je skills verkrijg je door gems. Als losse leidraad:

Hou je van 2handed melee, ga dan voor Marauder. (newbie friendly build)
1handed melee: Duelist.
Ranged: Ranger
Crit build: shadow
Spellcaster: Witch
Elemental: Templar
Als laatste heb je nog de scion, maar die unlock je pas aan het eind van act3 dus die laten we even buiten beschouwing.

[ Voor 6% gewijzigd door Cestoda op 25-03-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

nogarduv schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:17:
[...]

Ze zijn ook te doen met de juist gear, build, settings en tactiek. Alleen het kost veel tijd en de risk/reward is unbalanced want ze doen zeker insane dmg. Maar ik vindt het niet erg in de zin dat je ze kan skippen. Ik vind het ook geen content skippen want je gaat ook niet tegen dominus vechten op lvl 36 met crappy gear (in normal). Ik begon pas een lijst bij te houden vanaf a3 cruel en kwam vooral door chaos dmg bosses. Nu in Merc is pas Rima en de andere bijgekomen.

Ben nog geen boss tegen gekomen die mij 1shot van off-screen maar misschein komt ie nog in Merc a2/a3. En dan nog is het niet erg want dan ga ik nog meer een defensief build maken of tactieken bedenken om dat te voorkomen.
Ik ben een rondje aan het doen met m'n lvl 75 SB Templar langs Alle Vaal bosses op Merciless. En raad eens wat, ik ben nog steeds lvl 75... |:( Het is helemaal waar dat sommige bosses voor de ene char easy zijn en voor de andere niet te doen.

Zo heb ik met m'n SB Templar de Fleshsmith in Secluded Copse herhaaldelijk gefarmed, maar met m'n Melee Stun build is er werkelijk niet goed tegen te vechten. Cintiq met z'n 4 EKs per seconden als hij er zin in heeft is ook simpelweg niets tegen te doen. Schrapnel-nogwat Vaal Construct is naar mijn mening nog steeds de meest bizarre, onverslaanbare (Invasion dan) boss in de Corrupted areas (Crypt 1 en 2), dat ding one of two shot je werkelijk 2 schermen verder op nog. Ook Meim, een fire alchemist in de disused Furnace in Crematorium is belachelijk. Ik was daar met 88% fire resist (aura) en ik kon werkelijk met geen 2 seconden overleven in de JE VOLGENDE firestorm. Jup, als de Shrine firestorm (friendly) maar dan doet het je dmg. Je moet dus wel blijven rennen, maar die boss zelf is ook bijzonder snel.

Je kan ze vast allemaal wel doen zonder dood te gaan, maar zoals b.v. Rima, die gewoon nogal onvoorspelbare skills heeft, is positionering zooo belangrijk. Ook al snap je de boss redelijk (Rima is zo willekeurig met wat z'n traps, / skills doen), ook al heb je bakken met life en resists, je gaat er gewoon aan het moment dat je met een FP gestund wordt en een blizzard op je dak krijgt. Geluk hebben dat je in heel rap tempo veel dmg kan doen (Solo is véél makkelijker hier) of je hebt echt een probleem met deze boss. Op hardcore, ram maar op Alt-F4 het moment dat je in z'n trap loopt of in Ice Nova bereik, of het moment dat de Blizzard je hard-freezed. 6K hp, 8000 armour en 79% cold resist helpen je niet dit te overleven! (lvl 65 area)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
djunicron schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:02:
[...]

Ik ben een rondje aan het doen met m'n lvl 75 SB Templar langs Alle Vaal bosses op Merciless. En raad eens wat, ik ben nog steeds lvl 75... |:( Het is helemaal waar dat sommige bosses voor de ene char easy zijn en voor de andere niet te doen.

Zo heb ik met m'n SB Templar de Fleshsmith in Secluded Copse herhaaldelijk gefarmed, maar met m'n Melee Stun build is er werkelijk niet goed tegen te vechten. Cintiq met z'n 4 EKs per seconden als hij er zin in heeft is ook simpelweg niets tegen te doen. Schrapnel-nogwat Vaal Construct is naar mijn mening nog steeds de meest bizarre, onverslaanbare (Invasion dan) boss in de Corrupted areas (Crypt 1 en 2), dat ding one of two shot je werkelijk 2 schermen verder op nog. Ook Meim, een fire alchemist in de disused Furnace in Crematorium is belachelijk. Ik was daar met 88% fire resist (aura) en ik kon werkelijk met geen 2 seconden overleven in de JE VOLGENDE firestorm. Jup, als de Shrine firestorm (friendly) maar dan doet het je dmg. Je moet dus wel blijven rennen, maar die boss zelf is ook bijzonder snel.

Je kan ze vast allemaal wel doen zonder dood te gaan, maar zoals b.v. Rima, die gewoon nogal onvoorspelbare skills heeft, is positionering zooo belangrijk. Ook al snap je de boss redelijk (Rima is zo willekeurig met wat z'n traps, / skills doen), ook al heb je bakken met life en resists, je gaat er gewoon aan het moment dat je met een FP gestund wordt en een blizzard op je dak krijgt. Geluk hebben dat je in heel rap tempo veel dmg kan doen (Solo is véél makkelijker hier) of je hebt echt een probleem met deze boss. Op hardcore, ram maar op Alt-F4 het moment dat je in z'n trap loopt of in Ice Nova bereik, of het moment dat de Blizzard je hard-freezed. 6K hp, 8000 armour en 79% cold resist helpen je niet dit te overleven! (lvl 65 area)
Helemaal waar en de meeste bosses wil je gewoon niet tegen komen in nauwe locaties zoals een cave oid. Zoals vorige week kwam ik de totem baas tegen met zijn lightning warp totem minions in de submerge cave. Gevecht duurde 10 minuten en ik kreeg niet eens 25% van zn health af. En dichtbij staan tanken in die lightning warp was geen goed idee en mn totems werden weggevaagd binnen een seconde of 2.
In zo'n geval was het handig geweest als ik mn freeze trap heb want curses werken niet op die totems bosses Maar omdat ik niet alle gems heb voor de traps moest ik hem wel skippen.

Kortom, ben helemaal eens dat sommige bosses gewoon OP _/-\o_ zijn maar dat maakt de Invasion league voor mij een succes. Vooral als ik een lastige baas neerkrijg geeft dat een voldoening dat ik bij andere games niet meer hebt. En die broekpoep momenten zijn gewoon beter dan de meest enge thrillers/horrors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

nogarduv schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:27:
[...]
Kortom, ben helemaal eens dat sommige bosses gewoon OP _/-\o_ zijn maar dat maakt de Invasion league voor mij een succes. Vooral als ik een lastige baas neerkrijg geeft dat een voldoening dat ik bij andere games niet meer hebt. En die broekpoep momenten zijn gewoon beter dan de meest enge thrillers/horrors.
Dat is ook wel zo, maar het voelt voor mij juist NIET goed. En dat komt eigenlijk omdat PoE naar mijn mening niet responsief genoeg is om het een echt spannend te maken. Het voelt (kernwoord) niet altijd alsof het mijn schuld is dat ik dood ben gegaan. Waar het aan ligt ligt het aan, maar ik maak nog steeds wel eens mee (gisteren nog), dat ik door een eigenlijk helemaal niet gevaarlijk gebied aan het leapslammen ben en opeens uit het niets zonder mobs in beeld, gewoon het loodje leg. Waarschijnlijk dus ergens achter een muur gedesynced, daar seconden lang tegen de muur staan springen, maar in je eigen visie, ben je midden in een grote legen hal doodgevallen.

Beetje het CoD Killcam syndroom (behoorlijk inaccuraat), de speler ziet zichzelf op een niet-mogelijke manier doodgaan en verdenkt de andere speler van cheats / hacks / etc.

PoE raakt voor mij die sweetspot niet zo heel vaak, dat ik weet dat ik gelijk gematched ben met een boss. En dat het puur op positiespel, op tactiek op een 0-deaths overwinning eindigd. Het is bijna altijd alles hersenloos domineren, of zelf compleet vernietigd worden tijdens de endgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Ik heb gister een gast binnen twee uur van 2 naar level 20 zien doorrennen. Kon hem amper bijhouden. En hij had een crap wand als Templar Fireblast. We hadden samen ook een invaded slang op 20 verslagen. Ik was de decoy :P Normal is niet moeilijk als je de bosses weet te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

kevinl schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:44:
Ik heb gister een gast binnen twee uur van 2 naar level 20 zien doorrennen. Kon hem amper bijhouden. En hij had een crap wand als Templar Fireblast. We hadden samen ook een invaded slang op 20 verslagen. Ik was de decoy :P Normal is niet moeilijk als je de bosses weet te ontwijken.
Dat deel van PoE is naar mijn mening dan ook wél goed uitgewerkt. Misschien eigenlijk zelfs wat te simpel.
M'n laatste char was op Ambush (met beperkte items beschikbaar) in 4:43 lvl 40. Goed, toegeven, dat is m'n record, maar toch, in zo'n korte tijd goed doorgeleveld A2C binnen lopen is toch niet verkeerd. Over het algemeen is de balans best aardig.

Nou denk ik persoonlijk dat Ambush als Hardcore league (voor de nerfs van de strongboxes) erg leuk had geweest, en Invasion beter tot z'n recht was gekomen op een niet-HC league.

Zal ik deze taaie box opentrekken (met toch behoorlijke kansen op deaths) voor deze mooie rewards?
En juist tijdens het normale levellen is Ambush voor ervaren spelers misschien toch wat saai ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Cestoda schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:14:
[...]

Ligt aan je speelstijl: in principe kan je met alle classes alle builds doen, want je skills verkrijg je door gems. Als losse leidraad:

Hou je van 2handed melee, ga dan voor Marauder. (newbie friendly build)
1handed melee: Duelist.
Ranged: Ranger
Crit build: shadow
Spellcaster: Witch
Elemental: Templar
Als laatste heb je nog de scion, maar die unlock je pas aan het eind van act3 dus die laten we even buiten beschouwing.
Bedankt voor de info. Ga van 't weekend als ik wat meer tijd heb is beginnen met Marauder dan maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm gaat lekker vandaag op de server…weer offline. Vanochtend rond een uur of 5 gebeurden er maffe dingen :) Was iets verkeerd gegaan met patchen op de servers waardoor er ineens een hoop items te zien waren die nog niet live hadden gemogen…allerlei nieuwe gems die ze nog aan het uittesten zijn, ineens weer quantity gems op ambush, legio uniques met verkeerde stats, maar ook uniques met verkeerde icons. Kregen mensen ineens een ring met icoon van een quiver, maar in de inventory zag dat er heel maf uit, plaatje was net zo groot en paste dus helemaal niet…heeft een kwartier geduurd ofzo en toen ging de server direct offline. GGG forum posts dat ze de items gingen verwijderen...

En dat op de dag dat D3 exp live is…goede timing ;)

Edit: Alle screenshots en items zijn uit de posts verwijderd lol :) even zoeken of ze niet ergens nog te vinden zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:58:
Edit: Alle screenshots en items zijn uit de posts verwijderd lol :) even zoeken of ze niet ergens nog te vinden zijn.
Deze Reddit post heeft volgens mij de meeste screenshots wel :)

Incident Report.
Due to the nature of the economic damage, we are deleting all items that were created during these 18 minutes.

[ Voor 20% gewijzigd door Cestoda op 26-03-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahja, wilde de gems nog een keer bekijken…zit leuk spul tussen :)

Edit: Return projectiles klinkt wel leuk….soort van spectral throw maar dan voor je boogje.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Damn na het lezen van wat info krijg ik steeds meer zin in deze game. Gister in Diablo door een klein foutje mijn HC wizard verloren.

Wil in PoE eigenlijk ook gelijk HC gaan maar hoe zit het met de moeilijkheidsgraag.. lees overal dat deze een stuk hoger ligt dan bij D3 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
Go Go HC (Invasion league want HC league is ghost town)

Normal is easy
Cruel beetje oppassen en verstandig spelen
Merciless is broekpoep moment all over the place

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Dan gaan we dat doen. Ik hou wel van boekpoepmomenten en uitdaging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
Invasion is leuk, maar niet echt geschikt voor een eerste char vanwege de Invasion bosses. Standaard HC is daarentegen bijna uitgestorven. In tegenstelling tot Diablo gaat je character echter niet verloren als je dood gaat, maar komt terecht in de Standard (softcore) league. Je kan er dus altijd mee blijven doorspelen. Hou er echter wel rekening mee dat sommige (act) bosses 1-shot skills hebben die weliswaar de ontwijken zijn, maar enige oefening kunnen vereisen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Dat voelt dan wel als een dikke challange. Opzich wel leuk dat je Char niet naar de Hall of Fame hoeft hehe. SC zal ik denk ik toch niet gaan spelen en die invasion bosses neem ik denk ik maar voor lief, even als de 1shot kills van bosses O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow! Net in de lunchpauze even een corrupted area ingedoken, kreeg ik een noon-puzzelstukje! Hieperdepiep! :) Heb nu een complete set bij elkaar gevonden, dus vanavond even goed voorbereiden om 6x dood te gaan op Atziri ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Br3wmaster schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:07:
Dat voelt dan wel als een dikke challange. Opzich wel leuk dat je Char niet naar de Hall of Fame hoeft hehe. SC zal ik denk ik toch niet gaan spelen en die invasion bosses neem ik denk ik maar voor lief, even als de 1shot kills van bosses O-)
Vergeet niet om onze SC spelers rijk te maken door je goede spullen/currency die je bij je hebt op moment van doodgaan even in de SC guild stash te doneren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Als je werkelijk diehard D3 hebt gespeeld en nu vers begint aan PoE, zou ik dat niet op HC doen persoonlijk, maar goed.

-PoE lijkt traag, maar is in werkelijk sneller dan D3!
-Je moet nu wel echt strak een build volgen, zeker op HC, bekijk even de forums voor een richtlijn.
-Invasion is echt een uitdaging. Zoals ik eerder beschreef, de moeilijkheidsgraad heeft nogal spikes. (Sprongen van D3 Master naar T6 in de overgang van één gebied naar het volgende)
-Je zult geen currency hebben en dus tot level 50 ofzo zelf moeten voorzien in gear. Probeer niets van je currency te gebruiken tot je aan de endgame bent aangekomen. Sommige orbs zijn extreem zelfdzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
SMD007 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:56:
[...]

Vergeet niet om onze SC spelers rijk te maken door je goede spullen/currency die je bij je hebt op moment van doodgaan even in de SC guild stash te doneren :9
Haha als jullie me van 't weekend een invite geven wil ik mijn stuff daar wel droppen hoor. Geen probleem.
djunicron schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:57:
Als je werkelijk diehard D3 hebt gespeeld en nu vers begint aan PoE, zou ik dat niet op HC doen persoonlijk, maar goed.

-PoE lijkt traag, maar is in werkelijk sneller dan D3!
-Je moet nu wel echt strak een build volgen, zeker op HC, bekijk even de forums voor een richtlijn.
-Invasion is echt een uitdaging. Zoals ik eerder beschreef, de moeilijkheidsgraad heeft nogal spikes. (Sprongen van D3 Master naar T6 in de overgang van één gebied naar het volgende)
-Je zult geen currency hebben en dus tot level 50 ofzo zelf moeten voorzien in gear. Probeer niets van je currency te gebruiken tot je aan de endgame bent aangekomen. Sommige orbs zijn extreem zelfdzaam!
Dat strak een build volgen zal wel wennen zijn denk ik. Nu kon ik mijn build aanpassen wanneer ik maar wou en heb daar gretig gebruik van gemaakt in bepaalde situaties. Helaas kan ik op mijn werk de PoE forums niet checken. Website is geblokkeerd :(

Maar bedankt voor de tips en ondanks alle adviezen begin ik toch op HC gewoon omdat het kan :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
Br3wmaster schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:59:
[...]

Haha als jullie me van 't weekend een invite geven wil ik mijn stuff daar wel droppen hoor. Geen probleem.

[...]

Dat strak een build volgen zal wel wennen zijn denk ik. Nu kon ik mijn build aanpassen wanneer ik maar wou en heb daar gretig gebruik van gemaakt in bepaalde situaties. Helaas kan ik op mijn werk de PoE forums niet checken. Website is geblokkeerd :(

Maar bedankt voor de tips en ondanks alle adviezen begin ik toch op HC gewoon omdat het kan :9 :+
Allemaal goeie tips hier en bereid je ook voor op een aantal rips. Helaas ben ik nu druk bezig met mn Crusader in RoS HC maar anders zou ik mn nieuwe POE build samen met jou Normal doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
nogarduv schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:05:
[...]

Allemaal goeie tips hier en bereid je ook voor op een aantal rips. Helaas ben ik nu druk bezig met mn Crusader in RoS HC maar anders zou ik mn nieuwe POE build samen met jou Normal doorlopen.
Dat is dan wel weer aardig. Ben zelf ook met een Crusader bezig in RoS HC nu lvl 20 maar heb niet heel veel tijd om te spelen en zoek wat afwisseling. Maar als je keer een tijd/zin hebt is het altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
voor een guildinvite voeg mij ingame maar toe en doe ff een PM wanneer ik ook online ben

IGN: Riune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Zal denk ik wel pas zaterdag worden maar ga ik doen SMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
nogarduv schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:05:
[...]
Overloper!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
Hahha, sorry maar ik moet telkens op jou wachten met je rips :P

Heb je nu tenminste tijd om dichterbij te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Level 49 al hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Rip op level 30 templar..
Morgen maar weer opnieuw beginnen. En degene die me die +1 firewand had gegeven. Deze kan ik niet meer in de stash stoppen. Want ik ben op standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was ik :) Maakt niet uit…heb er nog 1 met +1 fire…maar die houd ik zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
Die kan je ook makkelijk maken: Magic wand (of sceptre) + ruby ring + orb of alteration = wand (sceptre) met +1 to level of fire gems. Zelfde werkt voor lightning (topaz ring) en cold (sapphire ring) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Cestoda schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:44:
Die kan je ook makkelijk maken: Magic wand (of sceptre) + ruby ring + orb of alteration = wand (sceptre) met +1 to level of fire gems. Zelfde werkt voor lightning (topaz ring) en cold (sapphire ring) ;)
Heel goed om te weten. Moet het dan een blauwe wand zijn? Of mag het ook een gouden zijn?
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:40:
Dat was ik :) Maakt niet uit…heb er nog 1 met +1 fire…maar die houd ik zelf :)
Sorry, dat ik je wand niet lang heb kunnen gebruiken.

Het was ook een domme fout. Mijn res op Docks was ook abominaal. Werd al voor noob uitgescholden omdat ik naar Docks ga zonder res. Ik had geen goede ringen. Dus weer een leermoment. Kan je ook goede rare ringen zelf maken? Want die geit heeft me dus al voor de tweede x geript. Terwijl ik normaliter hem uit de weg ga. Maar ja als je al drie levels farmt met een goede groep dan voel je je op een onbewaakt moment onoverwinnelijk. One shot door zijn fire...

Wat voel ik me een ezel zeg.

Overal vind ik toch templar fire build goed te werken. Massive damage.
Brutus - Flameblast level 10
Clarissa - SB level 24.
Met een +1 firewand en liefst ook spelldamage en cast speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt Cestoda, dit was alleen een super-uber-pro-pewpew rare wand ;) Uit dat recept komt een blauwe, maarja…+1 is toch wel de belangrijkste stat op die wand volgens mij.

Als we het dan toch even over craften hebben…heb ik ook een vraag :)

Als een unique een level requirement heeft van 60, kan ik er dan vanuit gaan dat de itemlevel ook minimaal 60 is? Ik wil ergens voor standard league een lightning coil op de kop tikken, maar gewoon een goedkope en dan zelf 6S en 5L maken (of 6L, maar dat is me al sinds closed beta niet gelukt). Wil dan natuurlijk wel zeker weten dat het een 6S kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Hoe unique is een Searing Touch op Ambush? Ik had het idee dat die dingen niet zo duur waren, maar 2 exalts is niets voor zo'n ding :( En dan heb ik het niet over een 5-link maar een 0-2link 1-3 socket met een onbekend ilevel.
Kwestie van wachten totdat ze wat algemener worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Ik ben benieuwd hoeveel een Searing touch op Invasion kost.

edit: ik zie het net. Kost minimaal 2 exalt. Dat is veels te duur :( Ik heb 5 vaal orbs. Maar ja die krijg ik aan de straatstenen nog niet eens kwijt.

[ Voor 56% gewijzigd door kevinl op 27-03-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:13:
Klopt Cestoda, dit was alleen een super-uber-pro-pewpew rare wand ;) Uit dat recept komt een blauwe, maarja…+1 is toch wel de belangrijkste stat op die wand volgens mij.

Als we het dan toch even over craften hebben…heb ik ook een vraag :)

Als een unique een level requirement heeft van 60, kan ik er dan vanuit gaan dat de itemlevel ook minimaal 60 is? Ik wil ergens voor standard league een lightning coil op de kop tikken, maar gewoon een goedkope en dan zelf 6S en 5L maken (of 6L, maar dat is me al sinds closed beta niet gelukt). Wil dan natuurlijk wel zeker weten dat het een 6S kan worden.
ilvl kan je opvragen door je muis op het item te houden en alt in te drukken. verder kan je naar het base item van de unique kijken dan weet je gelijk wat het laagste lvl is wat een unique kan voor ilvl kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Is het nou ook zo dat je gear etc kan kopen in een ingame store? Ik kan helaas op mijn werk niet op elke website.. haat aan de blokkades maar ik dacht zoiets te lezen? o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Br3wmaster schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:51:
Is het nou ook zo dat je gear etc kan kopen in een ingame store? Ik kan helaas op mijn werk niet op elke website.. haat aan de blokkades maar ik dacht zoiets te lezen? o.O
Nee, dat kan nog niet. Er zijn wel plannen voor zoiets.
kevinl schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:39:
Ik ben benieuwd hoeveel een Searing touch op Invasion kost.

edit: ik zie het net. Kost minimaal 2 exalt. Dat is veels te duur :( Ik heb 5 vaal orbs. Maar ja die krijg ik aan de straatstenen nog niet eens kwijt.
Ik heb het idee dat de currency drops van de duurdere currency naar beneden zijn gebracht op Ambush. Ik heb nog maar 1 fuse en 1 alch en 1 vaal orb. Normaal op lvl 32 is dat wel iets beter.

[ Voor 43% gewijzigd door Kaw op 27-03-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Was te verwachten dat een Searing Touch zo duur ging worden toch? Flameblasters en Searing Touch overal...

Ik heb er wel één kunnen bemachtigen, een redelijke roll met 1S kocht ik voor onder de 2Exalts op Ambush (toen een Exalt nog maar 25C was niet, niet 34 zoals nu). (4C, 44 Fuse, 9 Regrets - soort van koopje, in de eerste week van een League) Heb em ondertussen als 5S 4L in gebruik al een tijdje.

Voor een Ex of 2 wil ik em op den duur ook wel weg doen, deze MF char heeft z'n werk gedaan, zodra m'n Melee char map-ready is gaat de Searing Touch de verkoop in. En ja, daar gaat ook nog gewoon de gebruikelijke T.net guildie korting vanaf hoor.

Wat betreft de drop rates, ik heb niet het idee dat ze heel anders zijn dan op Domination? Alleen je hebt nu geen IIQ meer in overvloed, dus Chaosjes maken uit rommel rares is nu geen simpele opgave meer. En tussen 1.1.0 en 1.1.1 zouden ze een soort drop limitatie hebben ingesteld om zo de hoge drops uit strongboxes weer te counteren. (waanzin) Misschien dat je vooral toen gespeeld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Zo... mijn ziel verkocht (2 scouring) voor een dominus kill en aanbelandt op merciless. Laat het billenknijpen beginnen! :P

Kwam op t strand meteen Rima tegen maar door gebruik te maken van een rots, traps, mijn totems en curses kreeg ik m toch redelijk goed neer. Later maar eens naar ledge komen en daar wat leveltjes farmen.

Qua drops is het wisselend. 1e char ook amper wat gevonden en dan heb je ineens allerlei currency binnen 10m. Mag niet klagen want heb ook al een exalt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Ledge is niet al te goed meer aangezien je altijd alles kan tegenkomen bv invasion bosses.

Snel door naar felshrine is misschien wel een betere optie.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Mwja beetje wel maar op mn vorige char waar ik merc ledge mee haalde heb ik wel gemerkt dat je niet de allermoeilijkste invaders tegenkomt op ledge en bovendien... als je er een tegen komt ga je makkelijk weg en maak je een nieuwe instance. De groepen mobs blijven nog steeds wel fijn om te farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
djunicron schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:50:
Was te verwachten dat een Searing Touch zo duur ging worden toch? Flameblasters en Searing Touch overal...

Ik heb er wel één kunnen bemachtigen, een redelijke roll met 1S kocht ik voor onder de 2Exalts op Ambush (toen een Exalt nog maar 25C was niet, niet 34 zoals nu). (4C, 44 Fuse, 9 Regrets - soort van koopje, in de eerste week van een League) Heb em ondertussen als 5S 4L in gebruik al een tijdje.

Voor een Ex of 2 wil ik em op den duur ook wel weg doen, deze MF char heeft z'n werk gedaan, zodra m'n Melee char map-ready is gaat de Searing Touch de verkoop in. En ja, daar gaat ook nog gewoon de gebruikelijke T.net guildie korting vanaf hoor.

Wat betreft de drop rates, ik heb niet het idee dat ze heel anders zijn dan op Domination? Alleen je hebt nu geen IIQ meer in overvloed, dus Chaosjes maken uit rommel rares is nu geen simpele opgave meer. En tussen 1.1.0 en 1.1.1 zouden ze een soort drop limitatie hebben ingesteld om zo de hoge drops uit strongboxes weer te counteren. (waanzin) Misschien dat je vooral toen gespeeld hebt?
Hoezo wil je verkopen dan? Is een SB Templar build niet viabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Ik had vanavond wel redelijke drops, maar dat kwam voor 80% door strongboxes die ik enchant tot blue en een dozijn exiles die best veel droppen. 1 strongbox had 1500% rarity en dropte 1 fuse, 2 scouring, 1 vaal en 1 alch! Gewoon meer dan een verdubbeling in 1 keer van mijn redelijk goede currency.
Heb voor het eerst ook solo Piety gedaan zonder dood te gaan op normal. Undergeared, underleveled. Ik had me ingesteld op een hoop portal scrolls, maar tot mijn verbazing ging ze heel snel kapot aan mijn fire traps en fire balls. Nee, ik heb geen flame blast of searing bond. Ben oldschool denk ik ;)
En ik heb een kleinere kans op nerfs.

[ Voor 13% gewijzigd door Kaw op 27-03-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Kaw schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:12:
1 strongbox had 1500% rarity en dropte 1 fuse, 2 scouring, 1 vaal en 1 alch! Gewoon meer dan een verdubbeling in 1 keer van mijn redelijk goede currency.
Je weet dat item rarity geen effect heeft op currency drops he? :)
Kennelijk was RNG je goed gezind in die strongbox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Kaw schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:33:
[...]

Nee, dat kan nog niet. Er zijn wel plannen voor zoiets.

[...]

Ik heb het idee dat de currency drops van de duurdere currency naar beneden zijn gebracht op Ambush. Ik heb nog maar 1 fuse en 1 alch en 1 vaal orb. Normaal op lvl 32 is dat wel iets beter.
Hmm als ze dat inderdaad van plan zijn is de lol voor mij er nu eigenlijk al af.. Of het moet puur cosmetisch zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok dat ze slim genoeg zijn om niet de kant van een auctionhouse uit te gaan…ze zullen vast gekeken hebben naar D3 waar het voor genoeg ophef heeft gezorgd. Ik denk dan eerder aan een procurement + poe.xyz.is ineen. Zodat ze het zelf kunnen presenteren zoals ze dat willen.

Gisteren weer eens wat geleveled met m'n 85 marauder…half leveltje erbij. Laatste weken eigenlijk alleen gefarmd en best vaak nutteloos dood gegaan. RNG was niet aan m'n kant helaas…7 maps gedaan tussen level 71 en 76 en niet EEN nieuwe map gevonden. 4x chisel op de witte map, alch erop, alles boven 90% quantity…niks. Wat een drama :P

Hopelijk dit weekend 1 of 2 levels erbij voor wat extra life nodes…voel ik me iets veiliger als ik Atziri ga uitproberen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Br3wmaster schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:45:
[...]

Hmm als ze dat inderdaad van plan zijn is de lol voor mij er nu eigenlijk al af.. Of het moet puur cosmetisch zijn natuurlijk
How how, ik dacht dat je bedoelde dat je gear kan kopen van andere spelers met ingame currency. Dat willen ze maken op het forum. Forum trading zeg maar...
Geen real money dingen zodat het pay2win wordt. Dat zal GGG nooit doen hebben ze al wel 1000 keer beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Kaw schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:30:
[...]

How how, ik dacht dat je bedoelde dat je gear kan kopen van andere spelers met ingame currency. Dat willen ze maken op het forum. Forum trading zeg maar...
Geen real money dingen zodat het pay2win wordt. Dat zal GGG nooit doen hebben ze al wel 1000 keer beloofd.
Gelukkig maar :D. Want daar zit ik abosluut niet op te wachten. Als het goed is heb ik vanavond even tijd om te beginnen aan deze game :D can't wait! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
Br3wmaster schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:36:
[...]

Gelukkig maar :D. Want daar zit ik abosluut niet op te wachten. Als het goed is heb ik vanavond even tijd om te beginnen aan deze game :D can't wait! 8)7
Wat is je ign/acc name? Dan loop ik met je mee met een nieuw poppetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
nogarduv schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 08:12:
[...]

Wat is je ign/acc name? Dan loop ik met je mee met een nieuw poppetje
Mijn Ingame naam is BrewMaster. Helaas het weekend toch niet echt tijd gehad om te spelen.
Had even snel een poppetje aangemaakt maar die ging eigenlijk bij de 2e Quest al dood.

Kwamen 5 mobs op me af en voor ik het wist lag ik plat. Doe ik iets verkeerd of is die game echt zo moeilijk??

Ik hoop dat ik vanavond wel even tijd heb om wat te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Br3wmaster schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:30:
[...]

Mijn Ingame naam is BrewMaster. Helaas het weekend toch niet echt tijd gehad om te spelen.
Had even snel een poppetje aangemaakt maar die ging eigenlijk bij de 2e Quest al dood.

Kwamen 5 mobs op me af en voor ik het wist lag ik plat. Doe ik iets verkeerd of is die game echt zo moeilijk??
Ja de game is bij vlagen erg moeilijk. Zeker in het begin als je nog vrijwel geen gear hebt en nog niet zo veel ervaring met de game mechanics. Hailrake (1e quest na dorpje) en de Fetid Pool (2e quest) zijn dan gewoon moeilijk. Maar ook op latere levels zullen dat soort momenten blijven. De game heeft er soms een handje van om mobs, champions, rares en bosses bij elkaar te zetten. Dat soort onverwachte dingen kunnen de game in een seconde veranderen in (erg) moeilijk. Zeker als je in de Invasion league speelt.

Aan de andere kant vind ik (en vele anderen) dat nou net de charme van het spelletje 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:53:
[...]

Ja de game is bij vlagen erg moeilijk. Zeker in het begin als je nog vrijwel geen gear hebt en nog niet zo veel ervaring met de game mechanics. Hailrake (1e quest na dorpje) en de Fetid Pool (2e quest) zijn dan gewoon moeilijk. Maar ook op latere levels zullen dat soort momenten blijven. De game heeft er soms een handje van om mobs, champions, rares en bosses bij elkaar te zetten. Dat soort onverwachte dingen kunnen de game in een seconde veranderen in (erg) moeilijk. Zeker als je in de Invasion league speelt.

Aan de andere kant vind ik (en vele anderen) dat nou net de charme van het spelletje 8)
Is ook zeker niet erg dat het moeilijk is maar zag het op dat moment even niet aankomen. In Diablo ben ik gewend dat ik zeker in het begon met of zonder gear wel wat mobs kan tanken. Is hier dus niet het geval haha. Dan maar rennen en opnieuwe proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ook het hele weekend niet kunnen spelen maar dat kwam omdat ik met 39.5 koorts op mn nest lag :S
Naja iig ok niet kunnen rippen :)

Ik denk dat je beter eerst op standard een char kunt maken om t spel te leren kennen. Dan is het doodgaan niet erg en kun je iig door de acts spelen. Als je 1x op normal alles hebt doorlopen en een build hebt kun je t op invasion weer proberen. Tenzij je het niet erg vind om vaak opnieuw te moeten beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
JohnnyV76 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:04:
Ook het hele weekend niet kunnen spelen maar dat kwam omdat ik met 39.5 koorts op mn nest lag :S
Naja iig ok niet kunnen rippen :)

Ik denk dat je beter eerst op standard een char kunt maken om t spel te leren kennen. Dan is het doodgaan niet erg en kun je iig door de acts spelen. Als je 1x op normal alles hebt doorlopen en een build hebt kun je t op invasion weer proberen. Tenzij je het niet erg vind om vaak opnieuw te moeten beginnen :)
Ai dan was mijn reden een stuk leuker, ik zat heerlijk in de achtertuin te genieten van het zonnetje :P

Anyway ik denk dat ik dat in dit geval ook zeker maar is ga doen. Misschien toch HC proberen als Nogarduv even met me meespeelt. Want ik denk dat ik nog wel aardig vaak dood ga gezien de totaal andere moeilijkheidsgraad van deze game.

Ah waarom moet ik weten tot 5 vandaag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me soms echt af waar ik in godsnaam mee bezig ben…level 85…94% exp en dan een 2x dominus map beginnen…zucht. Laat ik het zo zeggen…ik kan weer een boel maps gaan doen om op 94% te komen…

sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Feel your pain man...

PoE heeft naar mijn mening té vaak het probleem dat je voor je XP behoud beter even content kan laten wat het is. Ik snap dat ze een penalty moeten hebben om het nodeloos zergen tegen te gaan, maar dat lost het probleem eigenlijk niet op: Mensen gaan nu gewoon zergen nadat ze nét level up zijn gegaan. Maar gezien op lvl 85 lvl 86 worden soms wel een week maps spelen betekend, kan je het beste jezelf tijdens die periode (zeg vanaf 10-20% xp) maar beter niet uitdagen met gebieden waar het gevaarlijk voor je is. Nou snap ik dat de Devs willen dat je "Hardcore" speelt, ook op de Softcore leagues, maar eigenlijk staat dit het spelplezier een beetje in de weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Mja, anders zou op normal alles een viable build zijn en nu moet je er toch even over nadenken, of je loopt tegen een glazen plafond aan. 5-10% penalty zou ik liever zien, maar een penalty houdt de zaken wel een beetje gezond qua builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Als die xp penality er niet was had iedereen een glascanon build. Nu moet je er nog over nadenken al wordt je zelfs met een goede build hard afgestraft als je veel dmg doet (reflect) Vind dat dan ook de minste manier in de game om glass canon af te straffen.
Ik vind persoonlijk dat ze dat in D3 wel aardig opgelost hadden de reflect mobs hebben daar een soort van timer waarin ze reflecten als je dus binnen de tijd ze doodmaakt hebt je er geen moeite mee en als ze de aura aan zetten tja even wegrennen en wachten tot reflect weer uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal gelijk hoor, die penalty moet er wel in blijven. Dit was gewoon zo'n domme actie van mezelf…je wilt ze gewoon dood hebben, dus je blijft maar door gaan tegen beter weten in. I think I can, I think I can! En dan heb je 2 dominusjes op je scherm, die ik niet uit elkaar kreeg…nahja. Gisteren paar maps gedaan en zit alweer op 69%

Over reflect… M'n marauder heeft eigenlijk best wel heel goede gear, 10k armor, 6k life, resists allemaal boven 82, enduring cry, spell block 48%…mja…als al je dps gems 20/20 zijn met splash, increased aoe…als ik pech heb gaan er nog mobs buiten m'n scherm dood en met reflect ben je dan gewoon nergens ondanks al je mooie stats. Moet eigenlijk gewoon een tweede chest hebben die ik vul met elemental damage voor de physical reflect maps en dan komt alles wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:10

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Gelukkig kunnen alle plebs binnenkort gewoon pay2win gaan:

;)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrok me rot toen ik pathofexile.com opende "path of exile is now pay to win"…maar is een nieuwe transaction, kun je fireworks kopen voor 15 punten "win fireworks" ;-)

Edit: aaaah net te laat ;-)

Edit2: En dan die eerste reactie…gozer die er gewoon 90 linkt…da's gewoon iets van 125 euro…aan fireworks. Ik verdien echt te weinig ;-)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:53:

Edit2: En dan die eerste reactie…gozer die er gewoon 90 linkt…da's gewoon iets van 125 euro…aan fireworks. Ik verdien echt te weinig ;-)
Ik denk wel dat het in dit geval echt is, maar je kunt ook stacks linken die hetzelfde zijn, maar gewoon een herhaling van 1 en dezelfde stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik WIN!!! eindelijk na al die maanden heb ik gewonnen! (speciaal punten moeten spenderen om dat awesome vuurwerk te kunnen halen :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht er iemand nog fusings over hebben op standard, wil ze graag overnemen. Heb chaos orbs en een berg chromatic orbs in de aanbieding. 100-150 fusings zou genoeg moeten zijn. IGN marauderobohz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
RIP op 50 templar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:56

KneoK

Not in a million lightyears

RIP Kevin :(

Heb een paar dagen terug een oud karakter op standard aangepakt met het doel om uiteindelijk Atziri te verslaan. Ben nu aardig op weg. Heb een Facebreaker/block build gemaakt (68% block op het moment, 75% spell block als ik switch naar m'n legacy Saffell's), een soort van kopie van de Atziri build van Shodan maar dan vanuit de Scion. Ik had al een paar 853% Facebreakers maar heb een mooie deal kunnen maken en voor 3 ex een paar 951% Facebreakers kunnen kopen. Zit nu op 12,5k dps met Infernal Blow en tot nu toe gaat alles prima. Heb er een paar Piety runs op zitten, drie keer de Temple Piety gepakt zonder al teveel moeite en vanavond ook even de Jungle Valley boss gedaan. 75+ Mapjes gaan ook prima.

Nu is het zaak om m'n life en als het even kan m'n chaos resist op te krikken. Voordat ik aan Atziri begin wil ik toch wel rond de 5500 life uitkomen (zit nu op ~4400) en hopelijk op zo rond de 0 chaos resist.

Ik gebruik nu nog met zeer veel dank een 5 link chest van Shodan maar ben bezig om m'n gevonden 2300 armour double resist chest te 5 linken. Daarna gaat het leuke stuk beginnen, eternal exalten totdat er 90+ life op zit.

Ik hoop over ongeveer een dag of 10 een filmpje te kunnen posten van mijn Atziri win maar vooralsnog is er een hoop werk aan de winkel.

Ik vind het wel weer leuk om eens met een totaal andere build te spelen dan m'n mega dps glass canon crit burn/shock/wander dinges. Het heeft absoluut z'n charme om vanaf een afstand alles met een paar schoten om te leggen maar een solide karakter met veel meer survivability is ook wel weer eens lekker.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:53:

Ik heb er in de afgelopen anderhalf jaar ook makkelijk zo'n 250 dollar in zitten. Ik bekijk het gewoon zo: dit spel levert me net zoveel, misschien nog wel meer plezier op dan een monthly subscription op een andere MMO en ik gun GGG al de steun die ze nodig hebben om dit geweldige spel nog meer uit te kunnen breiden. Heb van de week de Seraph combi pack gekocht, die is stiekem toch wel erg cool.

@SMD >>> Gefeliciteerd met je win! Mijn win is pas compleet als ik een mirror zie droppen :P

[ Voor 19% gewijzigd door KneoK op 02-04-2014 02:27 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]