Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
Vraag me toch af met wat voor soort build jullie die rush kunnen maken. Echt niet normaal zo snel. Waar ik avonden voor moet ploeteren, doen jullie in paar uurtjes.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 17:08
kevinl schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:29:
Vraag me toch af met wat voor soort build jullie die rush kunnen maken. Echt niet normaal zo snel. Waar ik avonden voor moet ploeteren, doen jullie in paar uurtjes.
Een beetje ervaring doet wonderen :) . Als je eenmaal wat langer speelt weet je waar je moet levellen, welke quests je kan overslaan, welke items je moet oppakken en welke vendor recipes nuttig zijn hierbij. In het algemeen komt het hier op neer:
* zorg dat je een goeie aoe en een goeie single target skill hebt.
* Als je zo'n 3 levels onder het monster level zit krijg je goeie xp. (bijv lvl4 als je ledge bereikt, Brutus lvl 8/9, lvl12 Merveil, etc). Zorg wel dat je niet te veel moeite hebt de mobs te doden, efficientie is belangrijk.
* Ga alleen voor grote packs met white mobs en voor champions / rares.
* Voor casters: +1 fire/cold/light wand recipe helpt enorm. Voor wapens: %increased physical damage recipe.

En natuurlijk: blijf jezelf proberen te verbeteren. Probeer eerst bijv. Act 1 in 1 uur te doen en als dat lukt steeds iets sneller proberen te gaan. Kijk ook eens naar de streams van top racers, daar kan je ook een hoop van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:19

Draven

It wasn't me

Het is inderdaad een kwestie van weten welke quest je wel en niet doet, het tempo erin houden en bidden tot de RNG goden. Probeer gewoon wat korte races mee te doen, probeer wat gekke builds uit, maar zorg wel dat je vooraf al een idee hebt welke kant je opgaat met je build, en welke questreward gems je hiervoor nodig hebt. Bekijk op Twitch.tv eens wat racers om te kijken hoe hun er doorheen gaan, en je zult zien dat het al snel harder gaat met levelen.

Overigens zullen de meeste het wel kennen maar misschien nog een handige tip;
Offline SkillTree Planner
Offline programma om je build te plannen. Zie topic; http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/19723/

En als je op zoek bent naar een build en geen zin hebt om zelf te plannen; http://www.pathofpoe.com
staan zeker wel leuke builds bij, en af en toe ook een uitleg waar je ook weer wat van op kan steken.

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

• Cestoda
Chris Wilson wrote:
The four-month Domination and Nemesis challenge leagues will end at 8pm PST on February 23 (this is 5pm NZT on February 24). This news post describes how the process works and what properties of those leagues will make their way into the core game afterwards.

The characters in these leagues will transfer to their parent leagues. Domination characters will transition to Standard and Nemesis characters will transition to Hardcore. Please note that this process is not instant - it can take some time.

Your stash tabs from the challenge leagues will also transition to their parent leagues as remove-only tabs. This is so that you aren't penalised for not having enough stash tabs. Remove-only tabs will last until the items are removed from them. Once you remove an item from a remove-only stash tab you cannot return it to that stash tab.

New challenge leagues will start on March 5 (when the 1.1.0 mini-expansion is deployed), so there is a period where the only leagues are Standard and Hardcore. This is a good opportunity to consolidate your long-term wealth and share items between characters from different past challenge leagues.

One of the purposes of the challenge leagues is to trial new game features that may later be incorporated into the game as a whole. There are some previously trialled changes which will be applied to the permanent leagues, but these changes will not be made until the 1.1.0 update on March 5th.

Here are the set of changes related to Domination/Nemesis that are being made to the main game:

The new base types introduced in the challenge leagues will be joining the main game. Two-Stone Rings, Sanctified Life and Mana Flasks, Quartz Flasks and Jade Flasks will drop in all leagues from 1.1.0 onwards.

Prismatic Rings will no longer drop, but can still be obtained from vendor recipes.

The Unique items from the challenge leagues will not drop any more, but may return as race rewards or drops at some later time.

Item quantity will be revisited in 1.1.0. We are highly likely to prevent the Item Quantity support gem from dropping in 1.1.0 and to prevent the Item Quantity mod from spawning on magic or rare items. Item Quantity will continue to exist on Unique items, but we may review its magnitude.

Old mods and items will not be removed or changed for players who currently have them. Powerful legacy items are a feature of the permanent leagues.

Nemesis mods will start to occasionally spawn on rare monsters in the core game. When a rare monster spawns, there's a percentage chance that it receives a Nemesis mod. It will still be in addition to prefixes and suffixes. Some Nemesis mods will be adjusted, removed, or transformed into a regular prefix or suffix.

Shrines will be added to the core game. They will not spawn as frequently as in the Domination league and some may be rebalanced.

The new challenge leagues begin on March 5, and will include exciting new league mods, challenges, unique items and base item types. In addition, the substantial changes in the 1.1.0 mini-expansion (which is deployed as the new leagues start) bring new game features to all leagues.

Players who completed all eight challenges in Domination and Nemesis will be sent a special t-shirt. We'll announce the winners and collect their details once the leagues have ended.

The new challenge leagues will have their own sets of challenges and a similar prize for people who complete them all. We've taken extensive feedback into account when designing these challenges. Many of the challenges relate to either new league-specific properties of new 1.1.0-specific content. More information on this (including the names of the new leagues) will be available in the coming weeks!

• kevinl
Draven schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:40:
Het is inderdaad een kwestie van weten welke quest je wel en niet doet, het tempo erin houden en bidden tot de RNG goden. Probeer gewoon wat korte races mee te doen, probeer wat gekke builds uit, maar zorg wel dat je vooraf al een idee hebt welke kant je opgaat met je build, en welke questreward gems je hiervoor nodig hebt. Bekijk op Twitch.tv eens wat racers om te kijken hoe hun er doorheen gaan, en je zult zien dat het al snel harder gaat met levelen.

Overigens zullen de meeste het wel kennen maar misschien nog een handige tip;
Offline SkillTree Planner
Offline programma om je build te plannen. Zie topic; http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/19723/

En als je op zoek bent naar een build en geen zin hebt om zelf te plannen; http://www.pathofpoe.com
staan zeker wel leuke builds bij, en af en toe ook een uitleg waar je ook weer wat van op kan steken.
Dat is het probleem nu juist omdat er zo veel is en ik nog geen ervaring heb is het heel moeilijk om vast te stellen waar ik naar toe moet. Ik heb gewoon heel veel ervaring nodig. Ik ga er ook niet vanuit dat mijn ranger end game viable is. Maar ik wil het wel proberen.
Ik zie dat ik mijn Nemesis stash dus niet op standard ga krijgen. Betekent dit nu dat ik voor het einde dmv doodgaan mijn nemesis stash naar standard stash kan krijgen?

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 18:50
Kevinnl nee doodgaan brengt je char naar default niet je stash. je moet dus alles inladen op je char en dan doodgaan.

Voor de mensen die nemesis / domination spelen. Koop de uniques die daar alleen dropen! Ze droppen straks (voorlopig) niet meer en zullen dus in waarde stijgen :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• kevinl
SMD007 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:51:
Kevinnl nee doodgaan brengt je char naar default niet je stash. je moet dus alles inladen op je char en dan doodgaan.

Voor de mensen die nemesis / domination spelen. Koop de uniques die daar alleen dropen! Ze droppen straks (voorlopig) niet meer en zullen dus in waarde stijgen :)
Ja dat bedoel ik.. Vele malen die eerste boss killen. Je inventory volladen en dan doodgaan. Op die manier kan ik dan mijn nemesis stash naar standard krijgen.

Dus als je een unique koopt nu in Nemesis dan kan je de volledige stats nog gebruiken in Standard?

• nogarduv
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-03-2016
SMD007 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:51:
Goeie tip!

Van poewiki geplukt:

There are six new Unique items that can drop in either challenge league, plus one that can only drop in Domination (The Gull) and one that can only drop in Nemesis (Headhunter).

Hmm en ik hoorde in guild chat iemand zeggen dat die headhunter duur was op Nemesis maar helaas staat er geen b/o op poe.xyz.is; iemand een idee?

Moet maar eens zo'n headhunter scoren.

POE shop HC Tweakers of Wraeclast lid

• kevinl
Het is wel leuk om dat soort uniques te hebben. Want dan zijn ze ook echt uniek.

Verwijderd

Pfff gisteren een hoop tijd gestoken in de 1-week race…schiet voor geen meter op. Ben nu level 26 en in al die tijd heb ik alle rares die ik vond in een stash tab gestopt…de tab is nog niet eens vol. Zo weinig drops heb ik nog nooit gezien… Met currency gaat het al niet veel beter. Loop met level 10 gear rond waardoor dps zo triest laag is dat het ook echt niet vooruit gaat.

Vanavond maar hopen op een paar rares om m'n blauwe troep te kunnen vervangen.

• kevinl
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:57:
Pfff gisteren een hoop tijd gestoken in de 1-week race…schiet voor geen meter op. Ben nu level 26 en in al die tijd heb ik alle rares die ik vond in een stash tab gestopt…de tab is nog niet eens vol. Zo weinig drops heb ik nog nooit gezien… Met currency gaat het al niet veel beter. Loop met level 10 gear rond waardoor dps zo triest laag is dat het ook echt niet vooruit gaat.

Vanavond maar hopen op een paar rares om m'n blauwe troep te kunnen vervangen.
Moet je die rares ook niet in je stash stoppen, maar gebruiken :P

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
kevinl schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:14:
[...]
Moet je die rares ook niet in je stash stoppen, maar gebruiken :P
Maar als ze volstrekt onnuttig zijn?
Ik heb het ook wel eens gehad. 6 rares op een dag: 2 bows, 3 shields en 1 wand, terwijl je 2handed speelt.

Verwijderd

Precies dat is het geval ja :-) Speel dual-wield, heb meerdere bows en shields gevonden en de rest zijn geen upgrade. Het is gewoon pech, misschien gaat het vanavond beter. Heb een paar fusings, hoop dat ik er 2 3-links mee kan maken, dan gaat de dps al een beetje omhoog.

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Als je nog heel vroeg aan het levelen bent en je vindt een fantastische boog/wand dan is het logisch om even te switchen van speelstijl.
Misshien even snel een skill gem of 2 mulen om het werkend te maken.

Uiteindelijk gaat het alleen om kill speed voor Normal en een gedeelte van Cruel

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Kaw schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:20:
[...]

Maar als ze volstrekt onnuttig zijn?
Ik heb het ook wel eens gehad. 6 rares op een dag: 2 bows, 3 shields en 1 wand, terwijl je 2handed speelt.
Maar als dat dan 2 Voltaxic Rifts, 3 Aegis Aurora's en 1 Void Battery zijn zou je mij niet horen klagen hoor :)

Systeem Specs

Verwijderd

rares he, geen uniques ;-)

• Occy74
Oh sjips, daar overheen gelezen.. :D

Systeem Specs

• Cestoda
nogarduv schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:45:
[...]

Goeie tip!

Van poewiki geplukt:

There are six new Unique items that can drop in either challenge league, plus one that can only drop in Domination (The Gull) and one that can only drop in Nemesis (Headhunter).

Hmm en ik hoorde in guild chat iemand zeggen dat die headhunter duur was op Nemesis maar helaas staat er geen b/o op poe.xyz.is; iemand een idee?

Moet maar eens zo'n headhunter scoren.
Een van die headhunters heeft een bod van 18ex staan (toevallig van Shodan :) )
Ze zijn vrij zeldzaam en zullen nog wel in waarde gaan stijgen richting het eind van de leagues. Je kan natuurlijk altijd em proberen te chancen >:)

Verwijderd

Zow…net even in m'n lunchpauze wat beesten afgemept, droppen er 8 rares en een unique Wideswing Poleaxe... Ik moet gewoon wat eerder klagen ;-)

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik had best moeite om een headhunter te bemachtigen, maar uiteindelijk wel gelukt voor 17 ex. Ik had meerdere bids uitstaan maar of de verkoper reageert niet of ze hebben de verkoop gestopt en wachten nu tot het einde van de league. Ik denk niet dat je nu nog een headhunter voor 17 ex krijgt nu ook duidelijk is dat ze niet meer droppen hierna.

Zelfde was met de taming, die heb ik ook nog kunnen kopen voor 17 ex. Aangezien de craftables niet gaan droppen (zijn league specifieke uniques) zal je de taming ook niet meer kunnen maken. Ik denk dat dit ding ook enorm en waarde gaat stijgen en hij was al overpriced.

Ik heb deze items inderdaad gekocht om mijn nemesis wealth te consolideren en naar default over te hevelen. Hardcore league interesseert me niet. Als ik de pure exalted naar default zou overhalen dan halveren ze qua waarde, dus items kopen, ook al is het een bringer of rain, lioneye's glare of 4 ex rare is altijd beter dan op de exalts blijven zitten in nemesis.

edit: ik lees nu dat de taming misschien wel terugkomt in 1.1.0. Dus was mijn investering minder effectief dan ik dacht :-) We zullen zien, het is sowieso een lekkere dps ring waar zelfs mijn trapper baat bij heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Shodan_xl op 13-02-2014 15:31 ]

• nogarduv
Ja ik was ook al bezig items te vergaren voor mn hardcore poppetje maar nooit gedacht aan de league specific droppables.

De volgende items staan nog op mn wishlist:
Headhunter (puur als collector item)
Rise of the phoenix (voor mn oude marauder die nog een full respec heeft dus ga ik hem omtoveren naar RF Burnauder)
Soultaker (probeer ik te chancen want dat ding kost minimaal 40ex nu in Nemesis. Ben nu ongeveer 10 stacks verder :o )
BoR
Andvarius

Items die ik al heb vergaart:
Aegis Aurora
Alpha's Howl
Saffell's Frame

Weet iemand nog andere uniques die goed is om je wealth te consolideren en in de range van 10ex ligt (net als BoR)?

• kevinl

• Shodan_xl
Ik had een kaom's heart gevonden op nemesis en verkocht voor 35 ex. Geluk moet je hebben :-)

• SMD007
Shodan_xl schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:27:

Zelfde was met de taming, die heb ik ook nog kunnen kopen voor 17 ex. Aangezien de craftables niet gaan droppen (zijn league specifieke uniques) zal je de taming ook niet meer kunnen maken. Ik denk dat dit ding ook enorm en waarde gaat stijgen en hij was al overpriced.

Ik heb deze items inderdaad gekocht om mijn nemesis wealth te consolideren en naar default over te hevelen. Hardcore league interesseert me niet. Als ik de pure exalted naar default zou overhalen dan halveren ze qua waarde, dus items kopen, ook al is het een bringer of rain, lioneye's glare of 4 ex rare is altijd beter dan op de exalts blijven zitten in nemesis.

edit: ik lees nu dat de taming misschien wel terugkomt in 1.1.0. Dus was mijn investering minder effectief dan ik dacht :-) We zullen zien, het is sowieso een lekkere dps ring waar zelfs mijn trapper baat bij heeft.
We are considering having The Taming craftable in all leagues. If this change is made, it will be in 1.1.0 and patch noted, rather than immediately at the close of the leagues.

Dit is het bericht wat je denk ik bedoelt. Wat wel inhoud dat ze het nog niet zeker weten en ook dat hij niet per direct beschikbaar is in eerste instantie zal hij dus veel waard zijn.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowww…gisteren ging een stuk beter. Mooie 4L 2-hander gevonden die ik nu gebruik in m'n dual-wield spec :P lol. Maar goed, het werkt tot ik twee goede daggers gevonden heb. 43 aangetikt, vanavond eens doorgrinden naar 50. Beetje mazzel gehad dat ik van iemand een Cast on Crit gem kon kopen voor 1 chaos…gaat alles weer een stuk sneller :-)

Wel leuk dat ook echt alle racers op de website terug te vinden zijn…sta op positie 1829…da's nog een lange weg om bij de top 500 te komen voor 2 extra puntjes ;)

Eindelijk wat nieuws over de nieuwe patch…Sacrifice of the Vaal…ziet er…bloederig uit :) me like!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Nieuwe teaser info over de mini uitbreiding :) witte sockets! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh….ringen met een socket :)

Verwijderd

Zowww….lekker rustig hier zo aan het eind van de leagues ;-) Iedereen zeker even een break ingelast?

Kwam gisteren toevallig een Daresso's Defiance chest tegen in m'n inventory, wist niet eens dat ik het had haha. Wie wat bewaard heeft wat zeg maar ;) Snel even 6 sockets op gegooid en de juiste kleurtjes…een stuk makkelijker dan op mijn Voll's Protector… Nu eens proberen te 6-linken.

Vandaar de vraag…als er nog mensen zijn die fusings hebben op Standard en ze willen verkopen, stuur me even een berichtje (ign shobohz/marauderobohz). Ze gaan op het moment voor 2:1 chaos, heb 80 chaos liggen.

Thanks!

• SMD007
Ik heb nog wel 2 stacks fusing voor je. Vanavond ben ik weer online. (als mn nieuwe verslaving Banished me niet weer de hele avond vast grijpt zoals gister) Vette game voor wie van citybuilders houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Die nieuwe info :o Ik heb er zin in _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:14
Ik heb ook erg veel zin in de nieuwe league. Nieuwe HC league heet Invasion... benieuwd naar de uitdaging en of we er veel op gaan rippen :)

Heb sinds mn rip op 83 nauwelijks meer gespeeld dus kan niet wachten op 5 maart!!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

"Ambush" en "Invasion". En ze hebben aan cut-throat sytemen gewerkt. Er is een global PvP gebied bij gekomen en maps in de mini expansion hebben map-mods, je ziet in het youtube teasertje een "corrupted" area, die ze erin hebben gestopt al geheime side areas.
Nieuwe skill en support gems, ook nooit verkeerd.

Ik verwacht dat de nieuwe leagues dus erg PvP georiënteerd worden.

Een HC league waarbij je tijdens toch al gevaarlijke bazen opeens een Hostile player invasion kunt krijgen zoals in DarkSouls? Dat iemand je gear kan komen jatten? Dat lijkt mij eigenlijk erg onplezier spelen... Beter heeeel snel naar de top proberen te levellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
To clarify, the Ambush and Invasion challenge leagues are not cut-throat. They have their own properties that we haven't announced yet.
En de nieuwe Vaal Orb dropt op het moment ongeveer net zo veel als een Chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
djunicron schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:55:
Een HC league waarbij je tijdens toch al gevaarlijke bazen opeens een Hostile player invasion kunt krijgen zoals in DarkSouls? Dat iemand je gear kan komen jatten? Dat lijkt mij eigenlijk erg onplezier spelen... Beter heeeel snel naar de top proberen te levellen...
Ik verwacht dat eigenlijk niet. Als je dat soort PvP elementen toe gaat voegen zullen mensen die niet van PvP houden het niet leuk vinden. Ik vind dat ze dat zo veel mogelijk gescheiden moeten houden of iig optioneel maken. Mijn build is niet geschikt voor PvP dus dan zou ik bij voorbaat al kansloos zijn.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowwww…de leagues zijn ten einde. Alle chars zijn omgezet naar standard/hardcore. Nu nog uitvogelen hoe ik al die zooi van domination in mijn stashes kan proppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Oh bah, nu al? Bleh, toch nog die "use all currency" challenge niet kunnen halen dan helaas.

Dagje of 10 geen PoE spelen dan maar voor mij denk ik zo. Of kan je daar ook die challenge gewoon halen?

Vraag me af hoe het er nu voor staat wat betreft de economy op Standaard, zou alles nu NOG duurder worden? Of crashen de prijzen nu omdat er nog veel meer items bij komen / gedumpt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff wat een drama gisteren…6 keer dood door desyncs…stond op 35% en ben maar gestopt toen het weer op 0 stond… Kan iedere 10 secondes wel op m'n desync button rammen, maar het helpt gewoon niet genoeg. Loop gewoon rond, niks aan de hand, sta je ineens een hele kamer terug tussen 4 monsters…en bedankt. Ben al afgestapt van whirling blades gebruiken, op m'n andere char kan leap slam ook wel in de prullenbak…alles wat me sneller laat lopen, zet me gewoon 3 schermen terug na een tijdje.

Router gereset, computer gereset, niks lijkt te helpen. Heb er nooit eerder zo'n last van gehad. ZUCHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:31:
Pfff wat een drama gisteren…6 keer dood door desyncs…stond op 35% en ben maar gestopt toen het weer op 0 stond… Kan iedere 10 secondes wel op m'n desync button rammen, maar het helpt gewoon niet genoeg. Loop gewoon rond, niks aan de hand, sta je ineens een hele kamer terug tussen 4 monsters…en bedankt. Ben al afgestapt van whirling blades gebruiken, op m'n andere char kan leap slam ook wel in de prullenbak…alles wat me sneller laat lopen, zet me gewoon 3 schermen terug na een tijdje.

Router gereset, computer gereset, niks lijkt te helpen. Heb er nooit eerder zo'n last van gehad. ZUCHT
Als je er zon last van hebt raad ik je af volgende week in te loggen. Dan zal het helemaal wel dysinc festijn zijn :P Ik heb er gelukkig niet heel vaak last van, maar weet nog van vorige keren dat een 4 maanden race begon dat ik ook niet heel prettig spelen kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga maar even verder met een ander karakter…m'n melee marauder heeft er een stuk minder last van dan m'n ranged shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Da's wel raar want meestal heeft melee veel meer last van desync dan ranged. Als totemer heb ik nauwelijks last van desync.... redelijk veilige build in dat opzict :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Die is zeker heel tanky?
Ik ben nu bezig om een tanky marauder te maken. Maar ben je heel erg gear afhankelijk als je die ook tanky wilt krijgen? Lukt niet helemaal met passive tree denk ik.

Ik kan de passive bloodless pakken. Maar weet niet of het nut heeft. Komt dat voor op hogere levels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

kevinl schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:25:
Die is zeker heel tanky?
Ik ben nu bezig om een tanky marauder te maken. Maar ben je heel erg gear afhankelijk als je die ook tanky wilt krijgen? Lukt niet helemaal met passive tree denk ik.

Ik kan de passive bloodless pakken. Maar weet niet of het nut heeft. Komt dat voor op hogere levels?
Tanky = altijd gear dependant, je zult immers keuzes moeten maken hierin. Ga je voor Armour + HP tank? (dan kan je 2H gebruiken) Of wordt het Armour + shield + HP? En ga je dan puur armour, of ga je ruimte maken voor wat Evasion gear? Etc etc etc. Je kunt op erg veel passive en op nog meer gear-manieren "tanky" worden.

Het hele ding is, dat alle passives die je helpen die puur strength zijn, vaak een percentage geven. Determination is bijvoorbeeld 23-40% extra. Terwijl Grace een flat Evasion bonus geeft. Stenght geeft HP, maar dit tikt pas echt hard aan als je VEEL +% Life nodes hebt gepakt.

Bloodless is zelden nuttig. Het kan stalemates breken met rare mobs die leechen, maar dat is niet zo aan de orde. Die twee Exiles die heeel hard leechen van je, kan je beter uit de weg gaan als je het niet kan winnen van ze. PvP heeft het ook nog wel wat waarde, maar bijna altijd is het zonde. Die node daarnaast, die je een vaste 2% life leech geeft is wél handig, vaak kan je endgame hier alleen al volledig op teren, zodat je geen gear met leech meer hoeft te zoeken.

Bijna altijd heb je als je wilt kunnen incasseren een schild nodig. Die ook al is het maar 26% kans dat je geen schade krijgt is gewoon té goed om te laten liggen. Je kunt voor óf veel HP gaan óf voor veel ES. "Veel life" = 4.8K + met over de 100/sec regen en wat leech. Veel ES is 3K met een verlaagde recovery timeout en ES leech via passives. Bij voorkeur natuurlijk Aegis erbij. Tanky betekend ook vaak dat je je Nerves of Steel NIET meepakt. Het hele ding is namelijk dat je over de 12000 armour wel kan halen met Determination en wat bovengemiddelde armour rolls. Als je dan ook nog 20% dodge kans kunt meepakken, is dat beter dan dat je nog een 2000 extra armour krijg voor deze puntjes (die dan niet meer met je Dex vermenigvuldigd worden). Block nodes voor je staf (2H) of schild zijn dus ook nooit weg. Uniques die je met je schild ook nog eens spells laten blocken maken je al snel behoorlijk stevig.

Een normale char in PoE die endgame kan spelen heeft over de hele linie vaak minimaal 50% van z'n nodes in passives zitten. Of je offense moet HEEL VEEL betekenen voor je defence, bijvoorbeeld in stun builds. (leech + stun + endurance charges als je DPS maar hoog genoeg is) Een gemiddelde tank build heeft niet 50-60% maar 70-75% van al z'n puntjes in defence zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 20:56
Hebben we t dan over hp+es builds of softcore.
Want over t algemeen is het zo dat es only builds meer es hebben dan dat life builds life hebben. En 4.8 HP is niet super tanky maar eerder okisch op hc endgame. En 3k es is helemaal weinig als je puur es bent.
Maar misschien lees ik je bericht door een verkeerde bril..

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Eh nee dat is nog met een beetje HP buffer erachter. En de waarden die ik neerzette waren inderdaad op softcore bedoeld, zeg maar zo dat je bij Piety / Dominus runs / lvl 66-69 maps nooit meer dood hoeft te gaan.

Puur ES (Zeg maar CI-ES) betekend inderdaad dat je al snel 6K+ ES nodig hebt.

En ja, beetje verkeerder bril ook, ik dacht ik schrijf een eenvoudige set richtlijnen Tanky 101, maar als je wilt, vul het aan / verbeter mij of doe een korte Nemesis versie uit de doeken? Ik denk ook zeker dat je de gear waarden en end-endgame risico's een stuk beter in je systeem hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:02

[ Voor 44% gewijzigd door Minaaj op 26-02-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Leuke nieuwe info in het filmpje. Begrijp nog niet helemaal hoe het werkt met die vaal skills

Ik begrijp dat je ze moet opladen, maar kun je nu gewoon vaal skills spammen en doen die dan de standaard attack tot ze opgeladen zijn en gaan dan over op de echte ultime vaal aanval of moet je andere zelfde normale skill spammen en dan switchen naar vaal skill attack?

Als je namelijk nog weer apart de vaal skill erbij moet hangen houd je wel erg weinig ruimte over in je skill gem slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zo te zien zijn het losse skill gems ja, of eigenlijk corrupted skill gems. Ze moeten wél apart in de skill slots, maar zoals je kunt zien zit er maar één groene skillgem in de slots van deze char, maar heeft Chris hier de normale en die met zo'n kloppend tumor in z'n skillbar zitten.

Ik verwacht dat je je skills dus moet corrupten en dan apart een reguliere én een Vaal versie moet gebruiken.

Hij cheat hier met "/souls" en verteld dat ze opladen door kills, ik weet niet wat ze mompelen hierover, iets van 5 minutes? Of 500 kills? Maar ik neem aan dat het er niet toe doet met welke skill je dat doet? Anders zou een Corpse Explosion Vaal versie wel wat lastig opladen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
komt er eigenlijk een skill rest, je zou denken met de verandering van de tree van wel.

Battletag Vakasha#2284

Verwijderd

Allemaal wel interessant die nieuwe informatie…filmpje vond ik nog het meest interessant, maakt het wat tastbaarder. Maar het wordt zo wel over een heel lange periode uitgesmeerd. Ze hadden hier beter 5 dagen voor de launch mee kunnen beginnen, hoeveel corrupted items willen ze nog tonen? Het idee is wel duidelijk nu….NOW GIMME DA UPDATE!!!!!11one!

• SMD007
Je krijgt een skill reset ;)

• c64flash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-08 22:39
Ik wil dadelijk met een Spectral Thrower beginnen in de nieuwe softcore leauge. Welke char kan ik daarvoor het beste gebruiken mbt de skill tree ?

• SMD007
Welk wapen ga je gebruiken? IMHO 2H Sword = duellist, scion of ranger 2h Axe/Mace is marauder / templar

• nogarduv
Man man man, kan niet wachten op de expansion!
Maare, D3 2.0.1 patch is net uit en die ga ik vanavond proberen. Als deze me bevalt dan wordt het straks lastig kiezen....

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

nogarduv schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:45:
Man man man, kan niet wachten op de expansion!
Maare, D3 2.0.1 patch is net uit en die ga ik vanavond proberen. Als deze me bevalt dan wordt het straks lastig kiezen....
Kan liggen aan mijn "I forgot how to D3", maar na PoE en diens race-gameplay, vond ik D3 nu al helemaal "Vlak" kwa gameplay en daarnaast traag aanvoelen. Ze hebben best wat veranderd, maar als ik dan zie dat ik voor een gem-upgrade 24 miljoen nodig heb (of iets in die trand) en ik heb in totaal niet meer dan 5.6 Milj na voorheen 4 maanden spelen, dan ben ik al weer zo'n beetje klaar.

Dan spaar ik liever Chaosjes, alts en jewellers zeg maar.

Als ze PoE op dit tempo blijven uitbreiden, kan het snel best epische proporties gaan aannemen, maar ik denk ook dat het na een tijdje zoveel diepgang gaat krijgen aan speciale features, dat je er helemaal in verdrinkt als beginneling.

• nogarduv
Ik was een diehard Diablo fan (komt voornamelijk door D2) softcore maar sinds D3 een enorme teleurstelling is geworden t.o.v. POE is dat nu 180 graden verandert. Ik heb al sinds Onslaught league geen D3 meer aangeraakt maar nu ik alle dingen lees over nieuwe patch en ROS begint het toch een beetje te borrelen. POE helemaal uitsluiten zal zeker niet gebeuren maar ik ga D3 wel weer een kansje geven en zeer waarschijnlijk op HC. Die adrenaline van HC gameplay is te verslavend geworden na POE.

• kevinl
Waar is de bron dat we een skilltree reset gaan krijgen? Dan ga ik op standard ff snel racen :)

• SMD007
geen zin in bron zoeken, maar GGG heeft het ergens op het forum bevestigd in 1 van de laatste nieuws berichten.

• c64flash
SMD007 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:38:
Welk wapen ga je gebruiken? IMHO 2H Sword = duellist, scion of ranger 2h Axe/Mace is marauder / templar
Ik wou zeggen de beste tweehander die ik tegenkom? Heeft het te maken met de weapon nodes die je tegenkomt in de skill tree ?

• kevinl
Iemand nog een goede 4L 2H Axe in zijn inventory vanaf level 30. Ik geef er een chaosje voor.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Vast wel, ik geloof dat ik een 4L 5S mega-dps versie heb liggen, 280-433 1.15 aps volgens mij. Maar eerder in lvl 50 range dan 30, maar ook daar heb ik vast wel wat over.

Misschien vanavond wel even uitwisselen indien je nog nodig hebt.

Een keer of 10 Piety Normal rofl-stompen helpt ook wel, grote kans dat je er dan zelf één vind :-)

• kevinl
Die rofl stompen doe ik wel als ik een mega dps versie heb :)
Ik ben vanavond online. Doen we wel zaken. Ff flink racen met me marauder voor de skillreset. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door kevinl op 27-02-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
djunicron schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:28:
Vast wel, ik geloof dat ik een 4L 5S mega-dps versie heb liggen, 280-433 1.15 aps volgens mij. Maar eerder in lvl 50 range dan 30, maar ook daar heb ik vast wel wat over.

Misschien vanavond wel even uitwisselen indien je nog nodig hebt.

Een keer of 10 Piety Normal rofl-stompen helpt ook wel, grote kans dat je er dan zelf één vind :-)
Ik houd me aanbevolen voor die mega-dps geval. Ik zal wel richting de 50 gaan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Mensen:

Er is info gelekt over de komende uitbreiding en nieuwe leagues:

kijken op eigen verantwoording may contain spoilers

http://webcache.googleuse...1&espv=2&es_sm=93&strip=0

zal er daarom hier ook niets verder over zeggen. Al kan ik me niet voorstellen dat mensen deze info nu nog niet willen lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Inmiddels staat de volledige info al een halve dag op hun eigen website.
Veel spelers zijn positief over de major patch, maar ik vind dat hele corrupted gedoe geen goed idee. De superrijken kunnen nu absurde items gaan kopen, nu elke? property op een item kan voorkomen. Bovendien zijn de limieten wat opgerekt, waardoor OP-builds waarschijnlijker worden.
Daarnaast is veel content lastiger gemaakt volgens GGG. Vanaf lvl 50 vind ik het spel in zijn huidige staat al wel moeilijk genoeg, al ligt dat misschien aan mij. Dus de superrijken gaan makkelijker levelen en hebben toegang tot absurd goede end-game builds, terwijl het gewone real-life volk uitgelokt worden om no-life te worden of met veel gekrummel de content door te komen om bij de end-game er achter te komen dat er vanaf dat moment nog 6 maanden gegrind moet worden voordat ze mee kunnen komen met de no-lifers op lvl 78 maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Dat zal wel meevallen. Weet niet of je het gelezen hebt maar als je een vaal orb gebruikt op een item dan kun je er daarna geen currency meer op gebruiken. Als je pech hebt en je krijgt er niks leuks op dan zal je item ook niet beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan_xl
Kaw heeft wel gelijk dat er een laag op de end-game is gekomen, met nog moeilijkere gebieden, en bijbehorende betere items, maar in mijn optiek was dat ook wel nodig. Het zal wel niet voor iedereen weggelegd zijn, maar als je zonder enige uitdaging door 70+ mapjes rent dan is het een zeer welkome uitbreiding.

Dat er superrijken nog rijker worden zal me niet boeien, dat hou je altijd in zo'n spel. Je hebt wel legio aan mogelijkheden om je eigen items nog beter te maken. Ik zie daar alleen voordelen van. Je gems op level 21 krijgen bijvoorbeeld, of moeilijkere maps, of uberskills voor de lastige momenten.

Enige wat ik wel vind tegenvallen is de invasion league. Het trekt me eigenlijk niet dat er nu random mobs rondlopen. Maar ik ga het wel een stukje proberen, misschien is het wel leuk. Ambush lijkt me wel leuk, kistjes rollen met currency, hoe bedenken ze het :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Een sneak peak @ nieuwe skill tree

https://fbcdn-sphotos-c-a...25554889_1490475168_o.jpg

Vind hem er vet uit zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
JohnnyV76 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:43:
Dat zal wel meevallen. Weet niet of je het gelezen hebt maar als je een vaal orb gebruikt op een item dan kun je er daarna geen currency meer op gebruiken. Als je pech hebt en je krijgt er niks leuks op dan zal je item ook niet beter worden.
Dus als er wat leuks gebeurd, dan is zo'n item > 10 exalts waard?
Dus wie is alleen in staat om de goede corrupte items te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ugh, gaan ze nou alweer de structuur van de tree aanpassen?

Opzich prima dat ze uitbreiden, ik snap dat ze de balance goed moeten houden, maar als ze tekens de skilltree over hoop blijven halen, wordt het steeds moeilijker om te analyseren of je builds nog wel mogelijk zijn.

Begrijp me niet verkeerd, de complexe van je passive setup maken het spel wel degelijk beter, maar het zorgt er ook voor dat je iedere keer weer opnieuw de nodige tijd in het uitplannen moet stoppen, buiten de game. Ik vind het nog steeds jammer dat ze geen "skill planner" in de game hebben gestopt. Zodat je bijvoorbeeld tijdens een race je nieuwe puntjes automatisch in een bepaalde richting zou kunnen laten invullen.

@Kaw, of anders, als je nog niet zo rijk bent, kan je met de uitgave van één Vaal Orb opeens een 10 Ex waard zijnde gear craften... Maar ik denk dat het nog wel zal meevallen. Het is vooral verstandig om NIET op Vaal-mods te gaan rekeken voor je build. Als je nog niet de nodige uren hebt gespeeld, is het gewoon niet handig om een ele-leech build te gaan doen waarbij je kosten wat kost een 5% lightning damage leeched as life node moet hebben voor je build.

Nou ben ik het wel met je eens dat de verhoudingen tussen rijk en arm in PoE wel vrij extreem (kunnen) zijn. Maar vergeet niet dat veel van de rijkere spelers gewoon heel veel tijd in trade hebben rondgehangen.

Er zijn ergere problemen, zoals bijvoorbeeld de RNG op maps en mapdrops die je level voortgang limiteren, het feit dat je currency zal moeten betalen als je mappool te klein raakt, omdat je anders niet in de hogere maps terecht komt en zo efficient naar lvl 90 kan levellen. Of het feit dat je je hele fortuin binnen enkele minuten kan vernietigen als je wel een 6L wilt gaan maken.

Craften is inderdaad voor het overgrote deel van de spelers een overwegend pijnlijke methode om betere gear te verkrijgen. En zo nu en dan heb je geluk. Craften = altijd een gok.

Ik had hier eens een draadje over geopend op de PoE forums en binnen no time was het 10+ pagina's lang, de CMs van GGG gaven al aan dat ze het door zouden geven aan de Devs en dat er op den duur wel wat aan gedaan zou kunnen worden.

PoE is gewoon super-RNG-heavy. Vooral endgame. En ja, dat schrikt spelers met "pech" vaak af. Maar: uiteindelijk kan je een keer zelf het geluk hebben dat je wel die killer drop / craft te pakken hebt. En anders is het de uitdaging zonder die super-loot alsnog een goede char te bouwen. En dat kan uiteindelijk best hoor. Maar echt leuk is anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow….de volledige patchnotes staan online. Interessante wijzigingen. Zag dat de Aegis en Rainbowstrides qua stats veranderen…vooral de rainbowstrides zorgen voor een dilemma…daar had je al een legacy versie met 20% all res, die werd aangepast naar 8%, nu gaat ie weer terug naar 20%, maar andere stats worden verlaagd :-/

Gelukkig heb ik m'n Aegis en Rainbowstrides al, die dingen zullen wel nog duurder gaan worden nu.

Iemand vond gisteren laat nog een Maligaro's…zou die nog even niet verkopen "Maligaro's Virtuosity: Critical Multiplier has been reduced from 40-50 to 28-36."

Unique Item Balance:
Deshret's Vise has been renamed Meginord's Vise and the Attack Speed penalty has been removed from it. Old versions will not change.
The following Unique items have been changed (using a Divine Orb on an existing version will roll new mods in the new ranges):
Aegis Aurora: the Replenishes Energy Shield based on your Armour when you Block mod has been reduced from 4% to 2%.
Rainbowstride: Elemental Resist has been increased from 8% to 20%. Maximum Mana has been reduced from 80-100 to 40-60. Increased Energy Shield has been reduced from 150-200 to 140 to 180.
Saffell's Frame: Block Chance Applied to Spells has been reduced from 100-120 to 70-80. All Maximum Resistance has been reduced from 5% to 4%.
Bringer of Rain: Maximum Life has been reduced from 200-220 to 120-160. The supporting Blind is now level 6 and the supporting Faster Attacks is now level 12. On a legacy Bringer of Rain item, a Divine will reroll the Maximum Life, but not the level of the supports.
Maligaro's Virtuosity: Critical Multiplier has been reduced from 40-50 to 28-36.
Romira's Banquet: Critical Multiplier has been reduced from 10-20 to 10-15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wow, zoveel nerfs.

Aegis wordt behoorlijk slechter zo, BoR wordt ook echt hard generfed, Saffell's flame raakt véél defence kwijt zo, en de twee super crit uniques zijn samen zodadelijk nog maar net wat je uit enkel Maligaro's kon halen.

Ik snap best dat ze geen extreme OP builds meer willen zien op den duur, maar om er nou voor te zorgen dat je uniques niet meer duidelijk beter uitkomen dan rares en ze niet één of twee downsides te geven maar nog net wat meer vind ik wel erg jammer eigenlijk.

Zo gaf BoR je gewoon top life rolls van een armour die je niet meer aan mocht, maar nu zijn dat dus 2 "normale" rolls geworden (en 40 life puntjes tikken best hard aan voor melee builds) en daarnaast ben je dus nu de nodige attackspeed kwijt, waardoor je wellicht dus toch weer gewoon een 6L wilt met lvl20q20 faster attacks erin. Lvl18q0 was al enigsinds een "opoffering" en ja, je krijgt een "7L" skill setup, maar lvl 18 blind is nou ook weer niet iets dat je zelf echt heel graag aan je skill zou hangen (hoewel het beter is dan veel mensen denken). Maar nu is het nog maar lvl 6 en zal je dus veel minder blinden.

Nou is dit één voorbeeldje, maar zo'n beetje al die nerfs hier maken de unique best wel kapot in hoe bruikbaar ze zijn en hoe ver ze je kunnen brengen in de endgame.

Jammer, want juist al de Uniques die hier staan waren de items waar iedereen wel naar verlangde.

Edit:

Added a new currency item: Vaal Orb. It corrupts a target item, modifying it unpredictably. Once an item is corrupted, further currency cannot be applied to it. This includes restoring imprints. There are many possible outcomes of corruption, some of which may be undesirable. Consider its use carefully!

==
Geen Ethernal - Corrupt sessies dus. En als je een vervelende corruptie mod rolt op je item, wordt dat dus behoorlijk balen. Ergens wel een mooi systeem, maar ik denk dat als de rewards er niet naar zijn, veel mensen die Vaal orbs maar links gaan laten liggen. De kans op één witte socket of een aardige maar kleine bonus op je verder goed gelukte 6L rare weegt natuurlijk niet op tegen de kans dat je item opeens slechter kan worden. (je zou maar -% speed rollen of negatieve resists ofzo - maar goed speculatie nu nog)

[ Voor 23% gewijzigd door djunicron op 04-03-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
* Spell Totem and Ranged Attack totem now have multiplicative cast and attack speed penalties

Da's niet goed ben ik bang. Weet niet precies wat het effect zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, de veranderingen onder de skill gems naast een aantal andere "algemene" veranderingen lijken ook bijna allemaal vooral nadelig uit te pakken.

Ik dacht een totem-build te gaan doen (raging spirits / summoner -> searing summoner -> MF totems) als eerste char, maar als ik dit zo weer lees zou dat dus nog wel eens wat slechter kunnen gaan uitpakken dan onder de huidige leagues mogelijk is?

Ook best jammer dat de nieuwe skilltree nog niet online staat, het had toch wel leuk geweest als je al kon gaan puzzlen daarmee. Maar goed, waarschijnlijk heb ik door werk toch pas vrijdag tijd om PoE te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
JohnnyV76 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:32:
* Spell Totem and Ranged Attack totem now have multiplicative cast and attack speed penalties

Da's niet goed ben ik bang. Weet niet precies wat het effect zal zijn.
30% reduced cast speed penalty wordt 30% less cast speed penalty. In de praktijk komt het hier op neer. Stel je hebt 50% increased cast speed van passives/items. Op het moment heeft je totem dan 50-30 = 20% increased cast speed. Het wordt 50 * (100-30) = 35% increased cast speed. Zonder even rekening te houden met de cast speed van de skills zelf: Tot 100% increased cast speed ga je er op vooruit in de nieuwe situatie, daarna erop achteruit.

herberekeningen, rekening houdend met spell cast time. Is dus over de hele linie een (kleine) nerf...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ClV1SYD.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Cestoda op 04-03-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:17:
Iemand vond gisteren laat nog een Maligaro's…zou die nog even niet verkopen "Maligaro's Virtuosity: Critical Multiplier has been reduced from 40-50 to 28-36."
Dat was ik en ik las het net ook ja, die drop komt mooi op tijd :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c64flash
Welke char is beste om mee te starten in de nieuwe softcore league om items te grinden van Merciless Piety en lage maps ?

Dus een chars die in het begin niet al te dure gear nodig heeft en het liefst geen summoner is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
c64flash schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:25:
Welke char is beste om mee te starten in de nieuwe softcore league om items te grinden van Merciless Piety en lage maps ?

Dus een chars die in het begin niet al te dure gear nodig heeft en het liefst geen summoner is ?
Searing Bond :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

c64flash schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:25:

Je kunt goedkoop spelen als:

- Templar (semi summoner - later trapper (vanaf Merciless)) met als main Searing Bond. (endgame andere opties mogelijk)
- Scion Spectral Throw - Kan daarna worden wat je maar wilt met de "natuurlijke" 20 respec points.
- Duelist dual striker (cleave / dual strike met 2h's) - kan je respeccen als Facebreaker / 1h axe domination blow of infernal blow met schilden.
- 1h mace + shield stun-ground slammer. (Marauder, Scion, Duelist)

Waarom specifiek deze builds? Ze hebben allemaal niet de doorsnee heel dure gear nodig. Ze zijn niet erg socket intensief. Ze hebben allemaal geen heel specifieke items nodig om toch wat te kunnen incasseren.

Ik vrees alleen dat de Searing Bond build na de Domination race door de TankyTotems build iets té populair gaat worden. Grote kans dat dit dus door de hogere vraag naar items toch lastig te bouwen gaat worden early-end-game. En je zult met een beetje gesummon moeten spelen in het begin. En daarna wat traps oppakken met Ele Equilibrium om zo ele resists te breken. Lategame heb je wél tweemaal of driemaal 4L én een 5L (bij voorkeur) nodig. Super tanky (zoals een melee shield build) wordt het echter nooit. Zoveel dmg als een Infernal blow ga je ook niet doen.

Scion spectral throw: Dodgen, makkelijk bosses shotgunnen, en net als Poison arrow: al rennend XP farmen. Ranged en buiten movement speed heb je alleen vooral een goede hoge DPS 2H nodig en je zit zo op Merciless. Ook met enkel een 3L kom je wel in A2 Merciless. Scion is en blijft flexibel endgame met zo'n build. Je zal alleen een keer een super 2H moeten vinden / kopen.

Dual strikers met cleave is makkelijk farmen, deze build bestaat als sinds 0.9 en is niet meer echt generfed. Veel attackspeed, wat leech, dual wield block en buiten een defensive 4L (CoDT) en twee kleine links voor je AoE en Single attack en je bent een heel eind. Er zijn daarnaast veel leuke goedkope uniques die je best goed supporten. Wings of Entrophy zijn leuk, Brightbreak (1.95 aps) is al zo'n beetje genoeg om Merciless mee te bereiken. Endgame een BoR vinden / kopen is alleen voor sommige een probleem. Met Facebreakers en Meginords belt en + phys dmg ringen / amu's kan je ook naar Infernal of Dominating overschakelen.

Stun builds gebruiken mods die anderen als "rommel" afdoen. Super goedkoop items scoren dus via de trade. Enige limiet is de 1H mace voor de build omdat Groundslam anders niet gaat. Permastunnen bij hoge dmg. Glasscanonnen is daarom opeens niet eens meer zo'n slecht idee, je kunt dus gerust vroeg DPS speccen. Met wat shieldblock nodes en redelijke life / resist gear zit je dus tot de endgame al goed. De Mace nodes zijn daarnaast altijd al erg goed. Endgame kan je hier heel duur mee gaan, maar dan krijg je er ook gewoon 25k dps AoE voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Mijn eerste build wordt een 2H Spectral Throw Scion. Zoals djunicron al zei, gear requirements zijn zeer laag. Check deze build eens: http://pathofpoe.com/buil...-spectral-throw-2h-sword/

Ik heb deze build gevolgd en was erg leuk en succesvol op Default. Lastigste items om aan te komen zijn 2 (of 3) Blood Magic gems; waarvan 1 te krijgen is met Cruel Mercy Mission quest. Bovenstaande build is gebaseerd op swords, maar je kunt ook een 2H axe pakken en dan Cleaving en Slice & Dice clusters speccen i.p.v. sword clusters Blade Master & Brutal Blade.
Met een goed (d.w.z. high physical damage) 2H Sword doe je heel veel schade, zelfs met een 4L. Ter illustratie, mijn zwaard heeft 151% increased physical dmg, 11-20 added physical dmg en 12% attack speed:
4L Dual Strike - 12K DPS (DS, Multistrike, Melee Physical, Blood Magic)
4L Spectral Trow - 2,4K DPS (ST, LMP, Added Fire, Blood Magic)

Je kunt zo'n 2H weapon redelijk makkelijk zelf craften met alleen maar alteration orbs.

Support skills:
Auras: Hatred & Grace
Eventueel nog een Leap Slam + Culling + IIR voor een beetje MF.
CWDT + Enfeeble + Molten Shell + Enduring Cry

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c64flash
Bedankt voor de tips. Ik heb op Domination ook een ST Scion gespeeld (zonder Blood Magic). En ik moet zeggen dat ik Spectral Throw, Double Strike en met name Leap Slam leuke skills vind. En omdat ik er al ervaring mee heb, moet ik daar misschien wel mee beginnen.
Aan de andere kant heb ik gisteren m'n lvl 67 witch summoner voor de eerste keer na de summon buffs uit de kast gehaald en afgestoft en wat Library en Piety runs gedaan. En ik moet zeggen dat dat héél goed ging, zeker vergeleken met vóór de buffs. En dan zijn er ook nog de nieuwe summon, bodies geralateerde skills die erbij passen. Aaaahhhh, keuzes, twijfels, nog 14 uur te gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
RobbieTheHut schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:59:
Mijn eerste build wordt een 2H Spectral Throw Scion. Zoals djunicron al zei, gear requirements zijn zeer laag. Check deze build eens: http://pathofpoe.com/buil...-spectral-throw-2h-sword/

Ik heb deze build gevolgd en was erg leuk en succesvol op Default. Lastigste items om aan te komen zijn 2 (of 3) Blood Magic gems; waarvan 1 te krijgen is met Cruel Mercy Mission quest. Bovenstaande build is gebaseerd op swords, maar je kunt ook een 2H axe pakken en dan Cleaving en Slice & Dice clusters speccen i.p.v. sword clusters Blade Master & Brutal Blade.
Met een goed (d.w.z. high physical damage) 2H Sword doe je heel veel schade, zelfs met een 4L. Ter illustratie, mijn zwaard heeft 151% increased physical dmg, 11-20 added physical dmg en 12% attack speed:
4L Dual Strike - 12K DPS (DS, Multistrike, Melee Physical, Blood Magic)
4L Spectral Trow - 2,4K DPS (ST, LMP, Added Fire, Blood Magic)

Je kunt zo'n 2H weapon redelijk makkelijk zelf craften met alleen maar alteration orbs.

Support skills:
Auras: Hatred & Grace
Eventueel nog een Leap Slam + Culling + IIR voor een beetje MF.
CWDT + Enfeeble + Molten Shell + Enduring Cry
Als je spectral throw wilt blijven en het niet gebruikt om te levellen en later te respeccen. En je ook nog een swords gaat gebruiken. Zou ik Ranger nemen.

Bij deze mijn skilltree van mn Nemesis Ranger.

http://www.pathofexile.co...O73rv8PJF9778ifzF_gr-jw==

Die nodes van de Scion zijn wat mij betreft echt de moeite niet waard. Projectile dmg werkt niet voor je double strike. En je attack speed is toch al enorm hoor.
Zie filmpje van een runnetje met mijn ranger.

http://www.twitch.tv/marcvz1/c/3614194
YouTube: Quick 69 map run to show character in action.

[ Voor 3% gewijzigd door Marcvz op 05-03-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

RobbieTheHut schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:59:
Of craften met een wapen + rustic stash + whetstone voor een wapen met increased physical damage. Ook wands/sceptres met +1 to Cold/Fire/Lightning gems is erg handig in een nieuwe league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
daniëlpunt schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:25:
[...]

Of craften met een wapen + rustic stash + whetstone voor een wapen met increased physical damage. Ook wands/sceptres met +1 to Cold/Fire/Lightning gems is erg handig in een nieuwe league.
In races zijn dat prima recipes. Als je snel wilt levellen ook nog wel.
Maar voor een end-game wapen niet. Je kunt niet de hoogste mods rollen op die manier.

2hander craften is lastiger dan je denkt. Ik heb een kleine poging gedaan, maar 2000 alterations voor je tyrannical hebt is geen uitzondering.
Dan moet er nog hoge flat dmg (bij voorkeur flaring op) en die is net zo zeldzaam als tyrannical.
En dan wil je nog attack speed en increased phys+acc hybrid.

Beste wat je dus voor elkaar kunt krijgen is 'tyranical of celebration'. En daarna moet je met eternals+exalts aan de gang. En er is zelfs wat voor te zeggen om te eternal-augementen als je tyrannical kaal rolt.

Denk dat ik 50ex heb gestoken in de poging een zwaard te maken. Daarna maar gewoon een mirror gekocht en t zwaard van iemand anders met meer geluk gekopieerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Marcvz op 05-03-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Marcvz schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:32:
[...]
Daarna maar gewoon een mirror gekocht
*kuch kuch* :D

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:02
Marcvz schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:32:
[...]

In races zijn dat prima recipes. Als je snel wilt levellen ook nog wel.
Maar voor een end-game wapen niet. Je kunt niet de hoogste mods rollen op die manier.

2hander craften is lastiger dan je denkt. Ik heb een kleine poging gedaan, maar 2000 alterations voor je tyrannical hebt is geen uitzondering.
Dan moet er nog hoge flat dmg (bij voorkeur flaring op) en die is net zo zeldzaam als tyrannical.
En dan wil je nog attack speed en increased phys+acc hybrid.

Beste wat je dus voor elkaar kunt krijgen is 'tyranical of celebration'. En daarna moet je met eternals+exalts aan de gang. En er is zelfs wat voor te zeggen om te eternal-augementen als je tyrannical kaal rolt.

Denk dat ik 50ex heb gestoken in de poging een zwaard te maken. Daarna maar gewoon een mirror gekocht en t zwaard van iemand anders met meer geluk gekopieerd.
Je build link werkt niet meer, anyway ik heb ook een sword ranger (geen mirrored, wel 6l 470dps) op sc, heeft 4k hp en 26k double strike met hatred en ff heb op 5L spectral throw rarity+quantity zitten (kan 77 shipyard clearen zonder te rippen)

Me MF stats zijn daarop 80iiq/410iir op cull en als ik dus met spectral throw door een blauwe pack ga waar ik rarity+quantity aan hebt gelinkt zie je zo 5/7 rares uit een pack komen.

Beetje build genept van manocean, maar dan met resolute techniques. Denk trouwens niet dat hij HC viable is MF gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Link gefixed.

Rond de 1 minuut van t filmpje laat ik stats van double strike en ST zien. 47k en 9100 dps.
Piety kon ik al vrij snel met mn ogen dicht met MF gear doen. En uiteindelijk deed ik <70 mapjes vaak ook wel met MF gear.
Maar op HC blijf je toch beetje voorzichtig hè.

Ik gebruikte dan 2 ringen die in t totaal 55% rarity geven.
The Peregrine, aurseize, Goldwyrm en een amu met rarity.
In mn wapen swap gebruikt ik Reapers Pursuit.

Dan kom je lang niet zo hoog als de waardes die jij noemt. Maar voor een niet MF gerichte HC build is t best ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Precies mijn punt, met Marcs verhaal in m'n achterhoofd, je kunt heel diep gaan als je de currency hebt met ieder van de builds die "goedkoop" beginnen.

Maar een top roll van de juiste mods is gewoon erg lastig. Nou is het verschil dat het zwaard waar Marc over spreekt 50 Ex + kost, omdat het perfect is.
Maar met een 150% dmg, +beetje attack speed + 1% leech kan je heus wel ver komen. En het moment dat je die 80 Exalts hebt gespaard, kan je altijd nog zelf gaan gokken of een Mirror opsnorren en deze op andermans perfecte item gebruiken.

Of je geeft er 5 aan iemand die een imperfecte versie heeft, maar je wel 700 extra dmg per hit van je ST chain geeft, versus het 5 Chaos variantje die je zelf hebt gevonden of gekocht op lvl 65. Maar net hoeveel tijd je erin hebt gestoken enzo.

Maar die Ranger build is inderdaad ook een een logischere build dan van Scion. Maar let ook op, dat de Tree die over een paar uur life gaat weer nét even anders is dan wat we nu hebben gebruikt.

Succes. Ik ben er waarschijnlijk niet bij bij de opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Een Ranger start is inderdaad veel beter dan Scion voor een ST. Hele goede tip, bedankt.

Ik heb skill tree van Marcvz door PoeBuilder gehaald, en dan kom ik op dit uit:
http://poebuilder.com/#ch...O707veu_w9033vvyJ_MX-jw==

Tree rond Marauder is behoorlijk veranderd, waardoor o.a. Blood Drinker notable iets verder weg zit.
Ook de Wheel of Life bij Scion is behoordlijk generfd, maar daartegenover is er een sword cluster dichtbij Marauder bijgekomen zodat je snel naar Mara life nodes kunt. Dus is afwegen waard om Wheel of Life en life nodes bij Bloodless te laten vallen voor Marauder life nodes Warriors Blood en Heart of the Warrior

EDIT:
Dit is de tree met de Mara life nodes http://poebuilder.com/#ch...O707veu_w9kj3Tfe-_In8xQ==

Verschillen, tweede skill tree heeft (note: absolute verschillen):
+ 20 Strength
+ 12 Armour
+ 36 base maximum life
- 36% Max life % (!!)
+ 150 life regenerate % per minute
+ 4% Sword attack speed
- Cannot have Life Leeched

De -36% Max life % is natuurlijk een flinke hap: 252 om 216.. Dus denk niet dat tweede tree beter is.

Is het al 21h? :+

[ Voor 28% gewijzigd door FiraNove op 05-03-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Connect have life leech is beetje nutteloos. Voegt echt niets toe.
(edit: zie nu dat deze node life heeft gekregen.)
Maar ik zie dat er wel wat veranderingen aangebracht zijn in de tree. Ik zou geen 2 str nodes pakken om bij Blood Drinker te komen. Dan zou ik eerder een Carnage Heart gebruiken. De 3 punten die je dan overhoudt gebruik je om de life ring bij scion af te maken (misschien dat er betere life nodes zijn in de nieuwe tree, zover heb ik nog niet gekeken)
Maar dan compenseer je de -reduced life van carnage heart en je kunt waarschijnlijk een int node laten vallen.

Edit:
Moet beter kunnen dan mijn oude ranger spec nu er sommige lifenodes verlaagd zijn en andere nodes er life bij hebben gekregen.
Denk dat t eigenlijk niet eens een slecht idee is om naar Marauder te gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Marcvz op 05-03-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Zonder Blood Drinker en met een Carnage Heart zou je 6 van de 8 life nodes van de WoL kunnen pakken, inclusief Path of the Warrior.
Op Default is de goedkoopste 8 Chaos, volgens poe.xyz.. En dat is zeker haalbaar..

Naast de WoL pak je dan ook nog eens 8 life nodes uit de Mara tree.. Interesting :)

EDIT:
Heb de nwe tree nog niet helemaal uitgeplozen maar er zijn geen nieuwe / betere life nodes of clusters bijgekomen. Er zijn er een aantal generfd, zoals WoL en er zijn wat life + armour nodes bijgekomen.
Deze build profiteert daar natuurlijk ook van

EDIT 2:
Tree ziet er dan zo uit http://poebuilder.com/#ch...O707veu_w9kj3TfyJ_MX-jw==

[ Voor 55% gewijzigd door FiraNove op 05-03-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09
En nu is het patch time :p
Ik speel het spel weer sinds 3 weken en het bevalt zeer goed.
Flink wat leuke uniques gevonden. Nu kan ik ook weer wat leuke builds verzinnen.
Na uitgekeken te zijn op diablo 3 en zwaar teleur gesteld in ROS heb ik hier mijn "ding" wel in gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Patchen gaat niet snel... dat wordt niet spelen vanavond ben ik bang :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
JohnnyV76 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:49:
Patchen gaat niet snel... dat wordt niet spelen vanavond ben ik bang :S
Niet? dat ding was hier in no time klaar en ik sta nu in de queue met 102 wachtenden voor me..

Ik gebruik btw niet de steam versie, misschien dat het daar aan ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Occy74 op 05-03-2014 21:51 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Patch was hier ook in no-time binnen, nu nog 5959 wachtenden voor mij :)

EDIT: gebruik ook geen Steam

[ Voor 18% gewijzigd door FiraNove op 05-03-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Als eerste maar die Seraph skinpack aangeschaft :D

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Oh t viel mee... is nu binnen maar hing op 100%. Na opnieuw starten van de launcher nog 9MB binnen halen.
Snelheid is wel brak hoor 25 kb/s nu .... meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Toch weer langer gespeeld dan de bedoeling was.
Wat een heerlijke game is het toch.
Ging vrij snel dood ergens in act 1 bij mn eerste poging, maar we zijn nu weer lekker onderweg.
Even t/m de act 3 sewers gedaan, level 28 nu.

Moet wel zeggen dat ik de toegevoegde waarde van Vaal orbs en gems nog niet echt zie..
Die Orbs ga je sowieso niet op goede items gebruiken ivm t risico. En op nog te craften item gebruiken gaat ook niet, want daarna kun je er geen currency meer opgooien.
De gems zijn door de souls die je nodig hebt volgens mij niet echt viable als main. Misschien dat er een paar nuttig zijn in een 4 link setup als oh-shit optie.. Maar verder...?

[ Voor 49% gewijzigd door Marcvz op 06-03-2014 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Hah mooie tijd... jij hoeft vast niet om 07:30 op je werk te zijn? :)

Had wel weer een lekkere suffe actie... toch nog even spelen om 22:30. Create char... selecteer Invasion.... voer char naam in.... log in.... poef wordt eruit gegooid.... nou opnieuw char selecteren, naam invoeren en spelen maar... hey een strongbox in mudflats... hmm zaten die niet alleen in Ambush? Gewoon rustig doorspelen tot ik toch begon te twijfelen... check... oh wth... Ambush!!? Nadat ik terug naar loginscreen gegooid werd is de league ook gereset. Naja ben pas level 6 dus niks verloren... vanmiddag vol goede moed op Invasion beginnen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
Invasion is leuker dan ik van te voren had verwacht. Je moet altijd goed op letten en soms zelfs rennen voor je leven, zeker in de begin levels. Sommige uniques zijn echt nasty. Op een gegeven moment moest ik ook even hard lachen toen ik een unique voidbearer tegen kwam. Hij begon met de normale flame attack, niets aan de hand zou je denken. Begint ie daarna ineens te cyclonen :D
Pagina: 1 ... 54 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]