Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Ik heb nu ook echt even een PoE break tot de nieuwe league. Denk dat ik even een low lvl poppetje laat rippen met de 69 en 70 maps die ik nog heb op nemesis en die dan op standard ga doen om erachter te komen of mijn build t aankan voor de volgende league.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
http://pathofexile.gamepedia.com/The_Blood_Dance en http://pathofexile.gamepedia.com/Blood_Rage
Geeft dat een hele mooie combo. Ik gebruik een 6link flicker strike met dus flicker strike - blood magic - life on hit - splash - multistrike en fire penetration. Ik geef zon beetje elke mob wel burning dmg en door dat zwaard leverd dat dus weer een frenzy charge op. Mijn damge is nu prima in orde mn survivability is nog wat laag maar wordt nu hard aan gebouwd. Ik gebruik verder nog Frenzy als attack en arctic armour om de inkomende dmg te minimaliseren.
Dit is mijn build nu:
https://www.pathofexile.c...g7g7vDvAf8i_z3flj-ej8xf4K
en ik hoop dit nog te bereiken:
https://www.pathofexile.c...vdO2tSgxfzSZSr_rSNunjag==
ik zal vanavond eens uitzoeken hoe ik een filmpje van de build kan maken en deze dan hier ook bij plaatsen
[ Voor 3% gewijzigd door SMD007 op 27-01-2014 12:33 ]
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
47K doublestrike...Marcvz schreef op zondag 26 januari 2014 @ 18:56:
Ik kreeg shadowplay niet lekker aan de gang dus heb maar met OBS even een runnnetje gestreamd.
Kan niet uploaden naar youtube op t moment omdat ze overblast zijn of whatever. Maar bij deze een twitch link.
http://www.twitch.tv/marcvz1/c/3614194
Op 1 minuut laat ik wat stats zien. Map run begint daarna.
Vraag me af waarom je geen faster projectiles gebruikt op je spectral throw....
Dus ik zie graag waar ik mn spectrals inschiet.
Daarnaast is de dmg hoger nu. Spectral heeft een sweet spot op t punt dat ie terug komt.
En die range is nu prima aan te houden, dat zou niet gaan met faster projectiles.
Ik heb wel een faster projectiles bij voor sommige bosses tho.
De projectile speed node bij de ranger zou wel een mooie zijn. Maar die kost 4 punten. En omdat dit zwaard pakken minder accuracy heeft dan mijn vorige, wil ik niet uit legendary swordsman speccen.
D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming
http://www.twitch.tv/paladin_smd/b/498661018
Hopelijk is zo een beetje te zien wat mn build dus kan. Ik farm in het filmpje een klein stukje docks. Laat me maar weten wat er nog te verbeteren valt (aan mn filmkwaliteit) mn build is nog niet volledig af en gear laat nog wat de wensen over.
Verwijderd
Als iemand op standard nog een berg chromatics over heeft en ze wil verkopen, hoor ik het graag :-) Poexchange geeft een ratio van 1:14 chaos:chromatic aan, geen idee of dat een beetje ok is. Wil er voorlopig nog 10 chaos in steken. Ingame naam is ShoBohz.
heb nog 56 chroms over. Mag je voor 3 chaos wel overnemen. Laat maar weten dan log ik vanavond wel ff in ^^Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:44:
Pfff…gisteren met mijn nieuwe shadow char level 35 aangetikt en dacht 'kan ik mooi die 5L6S Voll's Protector nog ergens voor gebruiken…maarja, heb een GGGBBx combinatie nodig… Dus meteen er een stel chromatics tegenaan gegooid…100 verder en alles is op…en het beste wat ik gezien heb is GGRRBx…gaat nog lastig worden met een Str/Int chest.
Als iemand op standard nog een berg chromatics over heeft en ze wil verkopen, hoor ik het graag :-) Poexchange geeft een ratio van 1:14 chaos:chromatic aan, geen idee of dat een beetje ok is. Wil er voorlopig nog 10 chaos in steken. Ingame naam is ShoBohz.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 10:47 ]
Verwijderd
edit:Volgens mij zitten er ook nog wel een paar chests in de guild stash.
edit2: Op standard league is er een Ashrend 4L te koop voor 1 chaos (makkelijk te checken op poe.xyz.is)
Hangt ook sterk van je build af…ik heb toevallig gewoon een Voll's Protector nodig :-)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 11:14 ]
Trouwens we zijn bijna bij einde van de league. Iedereen die nu dure dingen koopt is gek?
Ik bedoel blijft de stash in de nemesis zitten? Of gaat alles naar standard?
Lijkt me wel raar als je stash in standard al vol zit. Dan kan toch niet de spullen van nemesis erbij? Ik heb maar 10 tabjes bij elke league.
Verwijderd
edit: zou alleen dure dingen kopen op nemesis als je van plan bent ze te gebruiken op hardcore. Sommige items zijn duurder op hardcore nu dan op nemesis. (even gecorrigeerd, nemesis wordt natuurlijk hardcore, niet standard).
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 11:22 ]
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:18:
Alles van Nemesis gaat naar standard, je stash tabs komen er dan bij als 'remove only'. Vanuit die tabs kun je dan je spullen verplaatsen naar je standard tabs. Geen idee hoe lang dat blijft staan.
Kleine correctie: Nemsis wordt Hardcore. Domination wordt standard.kevinl schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:16:
Ja maar die droppen niet
Trouwens we zijn bijna bij einde van de league. Iedereen die nu dure dingen koopt is gek?
Ik bedoel blijft de stash in de nemesis zitten? Of gaat alles naar standard?
Lijkt me wel raar als je stash in standard al vol zit. Dan kan toch niet de spullen van nemesis erbij? Ik heb maar 10 tabjes bij elke league.
Ik zal ergens tussen 19 en 20 online zijn. Ben niet zo snel thuis en zal nog wel wat moeten patchen
Death's Harp is goed (veel physical damage, extra arrow) en niet duur. Hij dropte voor mij en een vriend heeft er pas 1 gekocht voor 2 alch geloof ik. (Domination)kevinl schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:50:
ok, maar mij nader inzien is die niet zo goed voor een rangerWat is een goede uniek voor een ranger op 30? Of in die buurt? Ik heb 4 chaos liggen.
Trouwens weet iemand hoeveel stash tabs je kan aanschaffen?
[ Voor 34% gewijzigd door kevinl op 29-01-2014 12:18 ]
Sommige vinden dat fijn. Als het je niets lijkt blijf je lekker op default of op HC spelen. Al is het wel zo dat op default items duurder zijn dan op HC of andere 4 maand league's omdat op default de meeste spelers ook wat rijker zijn.kevinl schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:22:
Oh, jee.. dus iedereen begint echt helemaal opnieuw. Is wel goed voor de economie. Dan is een unique echt duur in het begin.
Uiteindelijk komt alles terecht op standard leagueSMD007 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:02:
[...]
Al is het wel zo dat op default items duurder zijn dan op HC of andere 4 maand league's omdat op default de meeste spelers ook wat rijker zijn.
Na 30 dagen af en toe spelen snap ik nu wat je bedoelt.Marcvz schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 20:37:
Is niet zo moeilijk hoor.
Ik ben ooit na een RIP in 8 uurtjes naar level 5x geleveld.
Maar je moet weten waar je moet farmen. Weten welke punten je uit wilt delen etc.
Als je een beetje gear hebt om mee van start te gaan, zoals Koen in dit geval. Loop je zo naar act 2 zonder ook maar een puntje uit te delen als je wilt..
Act 1 Ledge
Act 2 Fellshrine ruins
Act 3 Docks
Ongeacht welke league, voor 4 Chaos koop je niet heel erg veel, maar veel voorkomende uniques zoals dus de harp zijn vaak na een maandje wel goedkoop te krijgen. Kijk even een lijst met alle uniques door en gooi de items die je graag wilt hebben in poe.xyz.is indexer -> buyout only aanvinken en je krijg snel een idee wat de prijs range is. Dat werkt beter dan dat wij je dingen blind gaan aanraden zonder je char / build verder te kennen.
IIR is iets wat je eigenlijk pas echt vanaf lvl 60 hoeft te gaan gebruiken. Meer is beter, zo simpel is het. Op maps kan het het verschil maken tussen 1 inventory vol aan loot of 2 a 3. Maar lang niet alle builds "laten ruimte" op je gear om werkelijk veel IIR mee te pakken.
IIQ is alleen op standaard / hardcore nog te vinden. Het is niet voor niets "geschrapt", het levert je extreem veel op, vanaf 50% merk je behoorlijke verschillen als je een beetje gaat farmen op lvl65+ content.
De ideale mix zou 150% IIQ / 200% IIR zijn. Wilde claims als iedere Piety run wel een unique enzo. Persoonlijk geloof ik dat niet, maar het helpt wel enorm. In Domination / Nemesis zou je momenteel 450% IIR / 110% IIQ kunnen halen, maar dan heb je wel behooorlijk moeten investeren in je gear. Als je dan met 2-6 man Piety runs doet op Merciless, zou je al per 2 kills behoorlijk kans hebben om 2 Chaos te verdienen aan het "full-set unidentified" recept bij vendors. (Heb dit zelf een keer of 10 gedaan met succes - niet mijn IIR gear alleen)
Act 1 Ledge werkt prima inderdaad, A2 kan je als je erg laag level bent maar wel AoE dmg doet, ook de riverways kunnen farmen. Fellshrine werkt goed, en voor Chaos receptjes werkt de church zelf ook niet verkeerd, de mobs zijn daar ook niet erg gevaarlijk maar alles is lvl 60-61.
City of Sarn is best een goede stop voordat je naar Docks gaat en ook de Library is een goede plek om te farmen, even als Catacombs, te bereiken vanaf marketplace WP.
Mocht je bang zijn voor Vaal, kan je ook altijd Deathly Thicket induiken vanaf Wetlands, dat valt ook nog wel mee.
Ik heb Vaal gedood op level 28 volgens mij. Ik niet echt bang omdat ik rondren en er van de week een portal gem is gedropped. Kan ik snel een portal aanmaken. Maar ik ben behoorlijk squishy bij Vaal. Een klap kan me gauw 1/3 van me life kosten. Ik ga voorlopig nog niet naar the Palace en naar Piety. Eerst ff grinden.
Je komt net act 3 binnen. Er is genoeg content om te lvlen voor je naar piety gaat dus ik zou me niet al te druk makenkevinl schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:45:
Sorry voor al die losse vragen. Maar af en toe schieten er dingen in me hoofd die ik dan moet stellen.
Ik heb Vaal gedood op level 28 volgens mij. Ik niet echt bang omdat ik rondren en er van de week een portal gem is gedropped. Kan ik snel een portal aanmaken. Maar ik ben behoorlijk squishy bij Vaal. Een klap kan me gauw 1/3 van me life kosten. Ik ga voorlopig nog niet naar the Palace en naar Piety. Eerst ff grinden.
Ik heb nog wat punten over dus kan ook nog wel wat doneren indien nodig.\
c64flash
c64flashy
Stuur mij een PMc64flash schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:17:
Is er nog plaats in de Guild ? Na maanden solo lijkt het me leuk om eens wat meer samen te spelen en wat dingen te leren over trading, en dan met name welke items (stats) waarde hebben.
Ik heb nog wat punten over dus kan ook nog wel wat doneren indien nodig.\
c64flash
c64flashy
M'n Alch gaf me een bizar slechte roll voor deze map. Zo slecht dat het eigenlijk gewoon grappig was. Dus ging ik het maar gewoon doen, toch geen permadeath!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WzVDlXv6m4U]
Ook op deze map, maar niet op video gezet: een blackguard elite met map-speed, quick rare mod en frenzy charges van een totem -> shieldcharge combo de halve map over. Wheeeeeh!

Weet nog even niet wat ik nu ga doen. Sowieso geen Nemesis karakter meer beginnen denk ik. Ik zit te twijfelen tussen de level 90 default achievement of Domination all totem dinges dinges challenge.
Ik weet ook nog niet of ik op default met m'n burner of spectral thrower verder ga levellen. Ik denk toch de burner omdat die meer damage doet en makkelijker door de mapjes rent. Wellicht verkoop ik al m'n ST gear voor een ex of 10 en pimp ik m'n burner nog met een 6L lightning coil zodat ik Fire Penetration kan gebruiken en nog veel meer damage kan doen.
Tijd voor de volgende league
enneh...
helemaal mee eenschTijd voor de volgende league
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
volgens mij is nu binnen twee weken bijna de hele TOW Nemesis populatie geripped, muv Marc.
Ik leef ook nog, hoi!Cestoda schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:02:
RIP.
volgens mij is nu binnen twee weken bijna de hele TOW Nemesis populatie geripped, muv Marc.

RIP KneoK!

Al is de zin om veel te spelen wel aardig verdwenen deze league.
Vandeweek bezig geweest om m'n marauder om te bouwen naar een spectral thrower, maar merk dat het niet de ideaalste uitgangspositie is.
Zit op 3.3k dps met ST. Voor mijn gevoel speelt het nog een pak langzamer t.o.v. m'n slammer waar ik op ~11.5k zat. Helaas kan ik met 2 aura's mn mana niet managen, of ik moet bloodmagic gebruiken op ST, maar dan zak ik terug naar 2.7k dps.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Wat mij hielp was een beetje van 'alles'. Dat was projectile damage, 2handed damage, sword (in mijn geval) damage, elemental damage, attack speed.enira schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:24:
[...]
Ik leef ook nog, hoi!Weliswaar 'maar' level 86 en eerder een char verloren op 74 in deze league.
RIP KneoK!, dan blijft er helemaal niemand meer over om mee te mappen..!
Al is de zin om veel te spelen wel aardig verdwenen deze league.
Vandeweek bezig geweest om m'n marauder om te bouwen naar een spectral thrower, maar merk dat het niet de ideaalste uitgangspositie is.
Zit op 3.3k dps met ST. Voor mijn gevoel speelt het nog een pak langzamer t.o.v. m'n slammer waar ik op ~11.5k zat. Helaas kan ik met 2 aura's mn mana niet managen, of ik moet bloodmagic gebruiken op ST, maar dan zak ik terug naar 2.7k dps.
Attackspeed en projectile damage zijn multipliers op de voorgaande damage. Door redelijk wat attackspeed vermeed ik multiple projectiles wat een domper is voor de dps. Hierdoor had ik met een lvl50 sword al ~4k dps. Dat was single target en single hit. In de praktijk was de dps een stuk hoger, vanwege de mechanics van ST.
[ Voor 4% gewijzigd door Kaw op 30-01-2014 12:51 ]
Maar ik lees hier iets over spectral throw setups. Check even mijn filpje op de vorige pagina. Echt bizar hoeveel dps spectral doet.
Zit op mn tel, dus beetje onhandig. Zie nu dat Koen gesneuveld is!
RiP man! Voordeel is wel dat je mn afwezigheid nu minder pijnlijk ervaart natuurlijk
[ Voor 27% gewijzigd door Marcvz op 30-01-2014 13:04 ]
D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Deze gaat mijn Flicker strike templar erg leuk vinden. Hopelijk droppen ze vrij common.
Neemt niet weg dat het verder een aantal leuke dingen meebrengt.
Ook de Solaris Lorica is niet verkeerd, met de lvl 17 req en "chaos dmg does not bypass ES". Een cheapo Shavronne of een low level Shav, het is maar hoe je het wilt zien. Natuurlijk lang niet zo goed als het origineel, maar wel een mooie toevoeging vind ik persoonlijk.
Alberons warpath met 1-80 chaos dmg, chaos resists en +2 skellys is ook leuk eigenlijk en ook niet verkeerd voor melee / wand chars met skelly totems als afleiding. (voor melee: 16% increased strength?! Dat kan zomaar 60-90 strenght bonus zijn!!)
Vraag me alleen af, hadden Summonners wel zoveel buffs nodig?
Oh en RIP inderdaad, ik was die map in het filmpje hierboven aan het doen toen het gebeurde. Echt zuur. Ben het ermee eens trouwens, kom maar op met die nieuwe leagues.
[ Voor 10% gewijzigd door djunicron op 30-01-2014 15:16 ]
Ja dat is GGG manier van werken dat maken ze niet bekend (direct)djunicron schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:15:
Dat is inderdaad een leuk ding, maar "attacks poison enemies"?? Hoeveel?
Vraag me alleen af, hadden Summonners wel zoveel buffs nodig?
Endgame werken summoners prima imo alleen de weg ernaar toe ja daar hadden ze een buff voor nodig. Heb alleen het idee dat het nog steeds een endgame buff is en niet zozeer voor lvlen.
Tja, dat is met wel meer builds het geval helaas. Ook Burn-Wanders, Crit wanters / daggers, LA rangers, etc etc hebben vaak tot level 45 ofzo er baat bij om iets anders generieks te gebruiken.SMD007 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:25:
[...]
Ja dat is GGG manier van werken dat maken ze niet bekend (direct)
Endgame werken summoners prima imo alleen de weg ernaar toe ja daar hadden ze een buff voor nodig. Heb alleen het idee dat het nog steeds een endgame buff is en niet zozeer voor lvlen.
Ze hebben nu trappers en summonners dus een handje geholpen, whirlwind en EK werkte al, Flicker strike is een beetje een randgevalletje, maar er zijn nog wel meer creatieve builds die ze wel een handje mogen helpen met wat uniques. Terwijl ze aan de andere kant ook builds als de sporker willen verminderen kwa potentie, en ook leapslam is niet meer wat het was tot beta 0.11.
GGG zal denk ik altijd iets te ver achter de feiten aan blijven lopen wat betreft wat voor builds mensen mee op de proppen komen. Ik verwacht eigenlijk dat ze CoCrit nog verder gaan aanpakken. Ook Romira's Banquet diamond rings gaven wat té extreme dps builds, die ze zeer waarschijnlijk niet voorzien hadden.
(Even op youtube gaan kijken maar ik vind die video niet meer - link in m'n history is dood)
Ik dacht dat ze dat hadden gefixed.. remote mine+trap+minions werkt dus nog steeds..

near perfect roll 180 ER is max ik heb 176
70 life is max roll
Rest staat vast
6 exalt voor neer getikt. Geen idee of het te veel is maar mn char is er super blij mee! Tooltip dps ging iets down (50) maar heb het idee dat ik veel meer dmg doe en die poison is leuke extra gimmick.
Wel grappig trouwens ik bood eerst op gloves met mindere stats. Toen vond ik deze ik gelijk 6 exalt geboden de seller had namelijk al gezien dat het bod bij de andere op 5 ex stond. Hij vond het erg tempting die 6 en verkoopt ze mij. Flak daarna schiet het bod van de mindere naar 7 ex. Ik denk dat die nog wel verkopen voor 8 of 9 straks
Verwijderd
Loop wel meteen tegen een manaprobleem op, maar dat lost zich de komende levels wel op. In totaal ongeveer 120 chroms nodig gehad, een STUK minder dan wat ik van andere mensen gelezen heb. 400-500 was niet ongebruikelijk, RNG weer eens aan mijn kant :-)
Spectral Throw, Lesser Multiple Projectiles, Cast on Critical Strike, Icespear, Coldsnap/Fireball…
Nu heeeeeeel veel fusings gaan sparen voor een 6-link, maar dat kan wel even duren
edit: @SMD007, grats met de Snakebite…zat net op poe.xyz.is te kijken…op alle leagues bij elkaar staat er slechts EEN te koop, op standard
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 11:18 ]
Mooi dat het gelukt isVerwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:17:
Zo! Helemaal happy :-) Gisteren een kleine 60 chromatics van Neles gekocht voor mijn 6S5L Voll's Protector en na 20 stuks…GGGBB B…precies wat ik nodig had. Mijn level 37 Shadow wist niet wat hem overkwam ;-)
Loop wel meteen tegen een manaprobleem op, maar dat lost zich de komende levels wel op. In totaal ongeveer 120 chroms nodig gehad, een STUK minder dan wat ik van andere mensen gelezen heb. 400-500 was niet ongebruikelijk, RNG weer eens aan mijn kant :-)
De volgorde maakt niets uit in een link. Je gaat net zolang door tot je de gewenste kleuren hebtkevinl schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:19:
Raar vraagje, maar maakt de volgorde van de kleuren nog uit voor een 5L of 6L?
Verwijderd
Ik zal het in m'n achterhoofd houden… Het is geen noodzaak, zo is het ook wel goed…maar om in die 6e socket dan fireball te stoppen klinkt wel stoerNeles7 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:27:
[...]
Mooi dat het gelukt isFusings tja wellicht kan SMD je daarbij helpen, hij heeft genoeg 6L's geproduceerd
Verwijderd
ze worden dan alle 6 aangepast, maar wel binnen de fixed range.Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:13:
Vraagje…hoe werken die Divine Orbs eigenlijk? In de beschrijving staat dat het de random properties wijzigt…betekent dit dat als ik op m'n rare chest 3 prefixes en 3 suffixes heb, met 1 divine orb alle 6 de waardes gerandomized worden of is het aantal waardes wat aangepast wordt ook random (1-6)?
Stel je hebt een armor met 35 strenght en je gooit er een divine op. dan rerrolled die stat random op nieuw en komt er iets uit van tussen de 33 - 37 str. je zal dus niet plotseling 50 str kunnen rollen. Uitzonderingen zijn unique items die kunnen alles rollen. Daarom is een divine op een unique gebruiken imo nooit een verkeerde keuze als je en goede unqiue hebt maar slechte rolls gebruik een divine
voor meer info over wat je rolls kunnen worden kan je hier vinden:
http://poemods.com/index.php
[ Voor 14% gewijzigd door SMD007 op 31-01-2014 14:26 ]
Al een uur of 8 zit ik een beetje vast kwa gear op m'n infernal blow facebreaker build. (zie video eerder)
Met de meeste content heb ik niet echt moeite, op de lvl 74+ bazen van maps na en goed er zijn natuurlijk altijd de redelijk taaien map mod combo's die voor "zo'n soort build" lastig zijn.
Ik heb momenteel aan currency liggen: 4 Exalts, 15 Chaos, 45 Fusing oid, 190 jewellers. Daar zit met "makkelijk verkoopbare items" nog misschien 1Ex 10 Chaos extra bij zodra dat verkocht is.
Nou zit je dan aan de ongeveer 6Ex waarmee je op Domination nu iedereen uitverkoopt houd ook al redelijk in de richting van een Bringer of Rain. Dat zal voor m'n DPS niet heel erg veel doen, maar het zou zo'n 200 hp (op 4.7K) extra zijn, m'n Evasion rate met 10% ophogen maar tegelijk ook 3,5K armor kosten (op 13K, dus ach, kan erger) Maar het zou vooral helpen omdat ik m'n Abyssus dan af kan doen, wat die geeft me 141% van alle dmg die ik ontvang (maar block build met veel armor en 75/75/75 dus klinkt het erger dan het is).
Of ik kan m'n huidige 5L body armor verder bewerken. Dat is namelijk een ilvl78 6S5L met momenteel:
-60 armor flat (laag, maar goed)
- +116% armor (wow, 4% van max) -> 1680 armor totaal
- 40% lightning resist (hiermee zit ik op 106% totaal op merci)
- 27% cold resist (hiermee zit ik op 140% totaal op merci)
Nou zouden hier dus nog 2 mooie mods bij kunnen, waarbij voor life natuurlijk erg welkom zou zijn. Fire resist heb ik niet echt nodig (80% totaal - wel laag dus voor curses) extra strength zou mooi zijn, extra dps en life. Chaos resist zit op -23%, dus ook daar zou ik graag een suffix van zien verschijnen.
Op den duur zou ik het geheel natuurlijk kunnen proberen te 6-linken, dat zou m'n DPS van 11.6K (zonder aura) naar 18K kunnen duwen, maarja, wel duur natuurlijk.
Een item zoals ik em precies wil hebben gaat al snel voor 12-20 Ex, daar zit ik dus nog verder vanaf dan een BoR.
Dan nu de vraag, wat zou jij doen in deze situatie? Zomaar Exalten? Een hoop Chaos erop loslaten? Body en Abyssus verkopen en BoR proberen te kopen? Ethernal - Exalten? Gewoon 66-70 maps hersenloos blijven alchen en runnen? (met een Piety run setje tussendoor voor wat extra chaosjes?)
Ik hoor het graag.
Als je een exalt hebt liggen kan je die nog op je armor gooien en hopen op het beste.
Ik heb zelf ook een blockbuild bringer of rain met infernal blow ik kan BoR zeker aanraden, maar als je op een andere manier max block kan krijgen (ik heb daar echt die bringer voor nodig) zou ik dat zeker doen. Wel moet je dan ook een 6link armor hebben liggen. In mijn testen doe ik met een 6link armor veel meer dmg dan met een BoR. Ik heb alleen het probleem dat mijn block dan niet meer max is.
Ik geloof dat ik block op 68% heb gelaten momenteel. (of was het 69?) Ik heb nog 6% aangeboord om in te speccen, maar dan moet ik wel minimaal lvl 87 worden. En zo heb ik ook nog 9 maal 8% hp te pakken, beetje lastig inschatten welke meer gaat doen voor me. Beetje balen ergens dat ik m'n 12-21 dmg Onyx amu niet af kan doen voor een Stone of Lazhwar, want nu heb ik maar 8% spellblock. Als dat meer was zou extra block chance een no-brainer zijn. Ele dmg skills / ranged aanvallen zijn namelijk hét ding dat nog gevaarlijk is.SMD007 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:23:
1 ding is zeker. Ga NOOIT klooien met fusings op gear die je nog echt wilt dragen.
Als je een exalt hebt liggen kan je die nog op je armor gooien en hopen op het beste.
Ik heb zelf ook een blockbuild bringer of rain met infernal blow ik kan BoR zeker aanraden, maar als je op een andere manier max block kan krijgen (ik heb daar echt die bringer voor nodig) zou ik dat zeker doen. Wel moet je dan ook een 6link armor hebben liggen. In mijn testen doe ik met een 6link armor veel meer dmg dan met een BoR. Ik heb alleen het probleem dat mijn block dan niet meer max is.
Ik ben inderdaad ook erg huiverig om m'n gear te gaan linken, dat ga ik niet doen voorlopig nee. Aan de andere kant, kwa resists / armour kan ik best af met minder, maarja, liever meer dus.
Dit weekend is er een guild stash tab (vandaag) / member slot (zondag) sale. Misschien interessant?
Heb zelf iig al wat puntjes ervoor gedoneerd.
Alles beter dan niks toch?
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Verwijderd
Kreeg wel een leuk bod op mijn 5-link Voll's Protector…door de 3 groene sockets is hij ineens interessant voor sommige builds. Iemand wilde er toch 15 ex voor neertellen
Met speelmaat tot de conclusie gekomen dat we een tank moeten hebben.
Het idee is ontsproten om een nieuwe account aan te maken, waar we beide in terecht kunnen komen. We maken een tank aan die we door de lage levels op sleeptouw laten nemen. Toch een hoge level 40 char. Voor de tank zal puur life, regen, ele resist, armour, block gekozen worden tijdens zijn path.
Als we ieder een tank nodig hebben in onze quest kunnen we die tank dan aanspreken.
Is het een naieve gedachte en is het niet zo simpel als het lijkt?
Ik zou niet met een hoog lvl char een laag lvl char boosten de xp penalty is dan zo enorm. Dat je rond lvl 35 - 40 in merciless aankomt en dan moet je dus alsnog weer farmen. Terwijl als je alleen speelt ben je zo rond lvl 50 op merciless.kevinl schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:09:
Dit weekend niet kunnen spelen. Maar vanavond ga ik weer los![]()
Met speelmaat tot de conclusie gekomen dat we een tank moeten hebben.
Het idee is ontsproten om een nieuwe account aan te maken, waar we beide in terecht kunnen komen. We maken een tank aan die we door de lage levels op sleeptouw laten nemen. Toch een hoge level 40 char. Voor de tank zal puur life, regen, ele resist, armour, block gekozen worden tijdens zijn path.
Als we ieder een tank nodig hebben in onze quest kunnen we die tank dan aanspreken.
Is het een naieve gedachte en is het niet zo simpel als het lijkt?
Ik heb het een beetje nagelezen op http://pathofexile.gamepedia.com/Experience. Dus als ik op een laag gebied speel krijg ik geen xp meer. Derhalve krijgt de tweede party member ook geen xp meer? Maar dat klopt niet, want hij levelde wel mee bij elke killing van een mob die ik deed.
[ Voor 45% gewijzigd door kevinl op 03-02-2014 10:46 ]
Verwijderd
The multiplier for experience while in a party is players share (Level+10)^2.71 divided by the total of all players shares.
For example, if a level 10 player was partied with a level 30 player:
Level 10 player's share: (10+10)^2.71 = 3355
Level 30 player's share: (30+10)^2.71 = 21957
Total Shares: 3356 + 21957 = 25313
Percentual Share of experience:
Level 10 player would receive: 3355/25313 = 0.132 = 13.2% of the XP
Level 30 player would receive: 21957/25313 = 0.867 = 86.7% of the XP
Being in an area with a party member grants you no experience bonus. Monsters experience is awarded to nearby (roughly two screens) party members equally[1]. Monsters are still made harder by players elsewhere on the level.
Want ok hij mag dan wel minder xp krijgen. Maar als hij xp krijgt is het goed. Duurt levelen wel wat langer. Dan maar wat langer farmen. Punt is dat we dit doen met het oog op ontbreken van dps bij de tank.
Trouwens voor onze tankbuild gaan we voor een marauder ipv templar. Ik neem aan dat dat de juiste is gezien de health nodes bij marauder.
Verwijderd
Mijn nieuwe build vlot wel vrij goed. Op het moment level 41 op standard (geen hc meer voor mij...
*edit* kan het trouwens dat een donation van mij van november vorig jaar nog open staat?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 11:39 ]
Kom net dit filmpje tegen:
YouTube: Path of Exile - Chanced two top uniques in a row;
Dat is nog eens mazzel hebben!
[ Voor 42% gewijzigd door SMD007 op 03-02-2014 12:00 ]
Gisteren op advies van Shodan mn Ground Slam een schop richting stash gegeven, en Dominating/Infernal Blow eruit gevist en mee gespeeld.
Infernal Blow spiked teveel, en vind ik een stuk minder fijn dan Dominating Blow. Die skeletjes zijn awesome als je er > 30 hebt! Zeker als je van die flickerstrike spinnen of iets dergelijks hebt. Daar gaan we vanavond nog wat mee expirimenteren. Geeft toch weer wat afwisseling, dat groundslammen ben ik wel aardig beu na 86 levels.
Huidige build: Klik. Met Dominating Blow zit ik nu op 12.9k DPS. Moet hiervoor helaas wel Bloodmagic gebruiken. Kreeg m'n manaregen al niet op met GroundSlam toen het nog 70 kostte, dus zonder Bloodmagic gaat echt niet lukken (270 mana per hit nu, met Dominating Blow)
Heb nog altijd de ijdele hoop dat de nieuwe league vrij snel na de huidige begint, en dat er niet 2-4 maanden tussenzit. Misschien dat ik spectralthrow dan maar weer meteen oversla en hier voor ga vanuit een andere class.
[ Voor 9% gewijzigd door enira op 03-02-2014 12:35 ]
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
De nieuwe leagues beginnen 5 maart, tegelijk met content patch 1.1.0. Meer informatie zal binnendruppelen vanaf het einde van deze weekenira schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:29:
Heb nog altijd de ijdele hoop dat de nieuwe league vrij snel na de huidige begint, en dat er niet 2-4 maanden tussenzit. Misschien dat ik spectralthrow dan maar weer meteen oversla en hier voor ga vanuit een andere class.
Gooi nu meestal gewoon een chance op items die ik toevallig mee kan pakken vanuit maps / runs. Inmiddels zit ik op 342 Chance orbs verbruikt, wat 51 rares en nog 0 uniques heeft opgeleverd. Dat is dus ~42 Chaos weggegooid, maar ondanks dat is het het toch nog wel waard denk ik. Zolang je dus gaat voor de echte zeldzame stuff.
Leuke lading custom 3D models voor uniques, geeft daarnaast toch wel aan welke items ze bij GGG nog "tevreden" over zijn en willen blijven ondersteunen als core items voor builds.
Maar ik denk toch dat de spelers het meest zitten te wachten op de nieuwe league omschrijvingen en de nieuwe uniques / items / vendor currency progressie die ze willen invoeren.
Over vendor recepten gesproken, de 2 nieuwe uit 1.0.6 zijn nog niet gevonden, of wel?
Ondertussen op weg naar m'n 8e Exalt, misschien dus toch maar voor de league afgelopen is een Bringer of Rain kopen. Beetje balen dat de prijs weer zo omhoog is gegaan door summonners die em nu ook willen hebben voor hun snapshot-set.
Dat is klote. Kan je niet je router uitschakelen? Zodat de verbinding gelijk verbroken wordt en je uit de instance gegooid wordt?g0ulash schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:55:
Vandaag de meest vervelende RIP gehad. Eerste character die tot Merciless gekomen is, lvl 62 en zat in een party voor Vaal. Die Vaal deed een smash terwijl hij bezig was met zijn minion ballen. Ziekste de-sync ever, meh. Nu verder op Standard en dan wachten tot de nieuwe league, want deze build die ik heb gemaakt is wel echt bruut (Double strike Scion).
Ik heb gister voor het eerst Dominus verslagen op standard act 1. Tijdens insect transformatie echt 1 sec schieten met me ranger en vol op de pots en dan hup portal in. Was een epic battle. Weet niet of het heel slecht is. Me ranger was 40 met 1200 hp.
[ Voor 52% gewijzigd door kevinl op 04-02-2014 15:01 ]
psst in de bubbel gaan staan levert je geen bleeding dmg opkevinl schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:09:
Dat is klote.
Ik heb gister voor het eerst Dominus verslagen op standard act 1. Tijdens insect transformatie echt 1 sec schieten met me ranger en vol op de pots en dan hup portal in. Was een epic battle. Weet niet of het heel slecht is. Me ranger was 40 met 1200 hp.
Nee, daar moet je heel snel voor zijn. Je kunt "/oos" als macro instellen, maar dat heb ik nog niet gedaan. Je kunt ook ALT+F4 doen of wat dan ook, maar daar ging dit veel te snel voor. Zeker als je in een desync zit heb je echt niet door en kun je nooit zo snel reageren. Vandaag maar eens een oos macro maken.kevinl schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:09:
[...]
Dat is klote. Kan je niet je router uitschakelen? Zodat de verbinding gelijk verbroken wordt en je uit de instance gegooid wordt?
SMD007, ik heb je vandaag toegevoegd op PoE, zou graag een invite willen in de guild als dat mogelijk is.
oos staat voor out of sync en /oos is een command dat je verstuurt zodat jij weer gesynct wordt met de positie waar je staat op de server. Het voorkomt dus eigenlijk dat je door dysinc het loodje legt. Dit command kun je max elke 10 sec doen.
Hiermee kan je een script draaien op bepaalde toetsen. Bijvoorbeeld:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| F2::Oos() ; Oos(){ IfWinActive, Path of Exile { WinActivate BlockInput On SendInput, {Enter} Sleep, 20 SendInput, {/}oos SendInput, {Enter} BlockInput Off } return } |
Dit zorgt voor een /oos command als je op F2 drukt en je Path of Exile open hebt. Zelfde kun je doen bv voor itemlevel, monsters remaining en logout (al is die laatste een beetje meh).
En nee, je kan hier niet voor geband worden maar let wel op;
Even vertaald, macro voor /OOS is prima, maar er mag geen timer op zitten; als in bijvoorbeeld een herhaalde /oos om de 30 seconden.Chris wrote: <- Toelichting: Chris Wilson, CEO
Any macro that performs more than one action is bannable, as is anything that sends it based on a timer.
It's fine to have a button that causes /oos, or /remaining or casts an aura, but having a timer to repeat actions or a macro to cast all your auras is not allowed. This is because these are things that normal players cannot do, so they give advantages in terms of playing speed.
I haven't edited any posts in this thread but if you could please do so that'd be appreciated. Thanks, guys!
[ Voor 4% gewijzigd door Draven op 04-02-2014 22:09 ]
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Vooral dat je in chat itemlevel met Alt kunt zien en er geen mouseover is in je eigen inventory vind ik werkelijk belachelijk...
Nu nog even Wrath en Anger op level 20 (+2 van Alpha's Howl) krijgen voor het laatste beetje damage. Dan nog een paar leveltjes wat Increased Fire Damage pakken en dan zit ik wel een heel eind op z'n max. Ik hoop de 30k nog aan te tikken maar dat gaat denk ik lastig worden. Nu is het nog zaak om een 6L Lightning Coil te scoren maar die zijn op default gewoon 3 keer zo duur als op Nemesis. 40 Ex is nog even een eindje weg zeg maar
Of je nou Default of Domination speelt, maakt natuurlijk niet zoveel uit, je char blijft natuurlijk gewoon bestaan. Wellicht dat zelfs de shrines naar default komen...buzz schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:28:
humz, merk dat ik het moeilijk vind om nu nog tijd in m'n domination char te gaan steken, kan beter rustig aan doen en wachten tot 5 maart... Misschien nog wat challenges completen.
Het enige grote voordeel: op Domination is nog altijd minder currency, dus je kunt voor minder de hoge items scoren. Enneh, die zeldzame items kan je vervolgens voor méér Exalts daarna doorverkopen op Default. Dus het loont momenteel nog wel om wél gewoon door te spelen op Dom.
Tenzij je natuurlijk helemaal geen interesse hebt in de doorlopende leagues, want dan maakt het allemaal geen donder uit.
Ben ondertussen al een tijdje m'n hoofd aan het breken over wat m'n volgende char zal worden voor de volgende leagues. Aan de ene kant wil je iets dat specifieke uniques gebruikt zodat je geen 300 Exalt 6L body en wapens nodig hebt, aan de andere kant kom je dan bij veelvoorkomende cookiecutter builds uit.
CoCrit & burning crit wands zijn ook leuk als je toch ranged wilt gaan, maar toch bevalt een melee build me toch beter voor het hersenloos farmen. Moeilijk moeilijk.
Wie is er al wél uit wat z'n volgende build wordt? Ben je al gaan testen in de huidige leagues?
Gewoon maar weer summoner. Lekker makkelijk met gear en met de veranderingen van de laatste patch is een niet-Minion Instability summoner nog interessanter. En kijken wat je kan met Animated Guardian en Enraging Spirits.djunicron schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:42:
Wie is er al wél uit wat z'n volgende build wordt? Ben je al gaan testen in de huidige leagues?
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Doen er mensen mee met de party race zometeen ?
[ Voor 6% gewijzigd door Occy74 op 08-02-2014 22:46 ]
Zullen we een nieuw stukje act 3 krijgen bij de 1.1 versie? Of denk je dat we al iets van act 4 mogen zien?
Grafisch ziet het er beter uit dan ik mij kan herinneren. Kwa gameplay had ik alles na piety nog niet gezien, mooie uitbreiding! Her en der kom je ook bosses tegen die nu aanzienlijk lastiger zijn dan voorheen (hillock/weaver). En dan natuurlijk de random rogue exiles die auw doen maar wel lekker veel loot droppen.
Paar avonden besteed aan mijn summoner op hardcore, om er achter te komen dat nog maar ~2.5% van de playerbase hierop te vinden is...meh dat gaat hem niet worden. Dus, maar een char aangemaakt op standaard.
Ondertussen alweer op lvl 64 met mijn nieuwe scion (incinerate build). Ben bij Vaal merciless aanbeland, eerste poging halverwege een oneshot met beam. Kom er vast wel langs, maar het is ondertussen wel eens tijd dat ik m`n gear upgrade en mijn links op orde krijg, loop nog rond met gloves/helm/shield van mid lvl 20
Heb het soloen wel weer een beetje gehad nu, zal zo eens een poging doen om me aan te melden bij de guild.
D3 armory: DeGrand-2382
Ik wist niet eens dat dit mogelijk was! Ben zelf van plan om mn lvl 83 te deleten na deze league om vervolgens de zelfde naam te kunnen gebruiken in de nieuwe league....SMD007 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:14:
Zo snel als net ben ik nog nooit geholpen! Ik had een char name met discharge erin, maar gezien ik er geen discharger meer van ging maaken. Had ik mailtje gedaan naar GGG of ze de naam aan willen passen. Ik druk op verzend en serieus nog geen 3 tellen later een ingame wisper of ik even wil uitloggen zodat ze de naam kunnen aanpassen.
Ze moeten eigenlijk een cash item maken die dit mogelijk maakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Draven op 11-02-2014 16:35 ]
Top 50 speler gaat em toch niet worden, dan moet je dit allemaal veelste intens spelen...
lvl 80 in een week - geen idee eigenlijk of ik dat zou halen. Dat is zo onwijs afhankelijk van je build en gear...
Op zich kan je best wel lekker puntjes halen in deze race als je wel lekker doorstoomt. Als er veel ToW-ers gaan meedoen zou het misschien nog wel leuk zijn.
Ik merk de laatste avonden dat het levelen niet meer zo hard gaat met me Ranger Standard. Per level worden de XP requirement verhoogd. Ik ben nu level 52. Ben nu op 80% van Act 3 op Cruel. Dus ik zit qua level goed op de juiste mappen. Niet te hoog en niet te laag. Het is wel zo dat het echt harder zwoegen is om de mappen te clearen. Ik gebruik in elk gebied standaard de rejuvenation totem samen met drie zombie minions. Ik heb 1800 hp en mijn main attack ice shot heeft een dps van 800 dps en res van 75\75\75. Ik weet niet of het hoog is. Maar in mijn ogen niet veel. Vraag is of dps op deze level normaal is.
Met deze char ben ik tot nu toe twee keer geripped. Speel redelijk voorzichtig.
Voor Melee chars houd ik altijd aan dat je aan het einde van Normal (lvl 30-32?) zo'n 800hp wilt hebben en 350dps plus op je main skill.
Einde Cruel wil je minimaal 2400 hp hebben en over de 1200 dps. En minimaal alle resists capped op Cruel.
Voor ranged chars neem ik meestal op einde normal de helft aan hp voor lief, einde Cruel zou je toch wel 2000 life willen hebben.
Maar goed, er zijn zoveel soorten defence om dingen op te vangen... Naast resists heb je er veelal 2 nodig. Block + Armour. Evasion + veel life, zeer hoge evasion en items / passives die het buffen. Aura's, ES + super regen, etc etc.
Zodra je level 70-75 bent, is het toch wel de bedoeling dat je zonder zorgen Piety Merciless kunt farmen.
Hoe je het doet doe je het. Met 800 dps en 1800 hp zit je naar mijn idee een beetje achterop de curve. Bekijk je skill chain eens goed, grote kans dat je nog wat kunt winnen. Wat betreft je life, dat is wat laag, mits je een goede andere dosis defence ergens hebt (daar vertel je nu niets over), buiten je totem en zombies.
Heb je al gekeken of er Uniques zijn die skills ondersteunen? Vaak als je even de totale lijst doorneemt, kom je wel op ideeën en veelal hoeft het niet eens duur uit te pakken.
Verwijderd
Vanavond weer verder, als er nog mensen zijn die ook net begonnen zijn en willen groepen, m'n poppeke heet RoarRoarMinisaur. Ben online na 5 uur.
Zat even te kijken naar de stream van de #1…gast is gewoon al level 70
Gisteravond tot lvl 27 gekomen in twee uurtjes oid.. Vanavond maar weer verder, iig die vijf puntjes halen ;-).
Dit topic is gesloten.
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.
<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]