Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Cestoda schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:06:
Zelf ook even een filmpje geschoten van mn Flameblast Scion in Lunaris 3:

[video]

Build (lvl76). Karakter combineert flameblast met arctic armour, twee skills die goed in synergie werken. Verder gebruik ik elemental equilibrium en ice nova trap / lightning warp om te triggeren. De damage van flameblast is zo hoog dat je nauwelijks in damagenodes hoeft te speccen, bijna alles kan naar survivability. Ze heeft in totaal 4.7% life regen, iets wat vertaalt in ongeveer 200 life/sec op het moment. Verder heeft ze ongeveer 220 mana regen / sec, mogelijk door mana regen nodes, eldritch battery en clarity. Op het moment runt ze level 17 arctic armour, en dat samen met iron reflexes + grace zorgt ervoor dat ze erg tanky is :)
Je vind je karakter erg tanky? Erg positief ingesteld al zeg ik het zelf! In een halve seconde droppen van full naar ~40% hp @ piety noem ik nu niet bepaald tanky. :p Tis maar goed dat je daar die paal optijd vond..
Dat het veel damage doet heb je wel gelijk in, je blaast mobs snel genoeg weg op sommige stukken. Maar het idee al dat je geen life regenned (niet van regen, maar echte hits) bevalt me toch een stuk minder.

Mijn character (nu lvl 84) is dan ook nog verre van optimaal, maar ik hoop vandaag een Bringer of Rain te kunnen kopen. Dan schiet mn DPS van 8.8k naar 11-12k met Ground Slam schat ik. Met nog 1 leveltje erbij kan ik ook de 15% berserking node pakken, waar 3% me gisteren al 170 dps meer gaf.
Ik run nu met 5.7k life, ~280hp/sec regen, en voldoende LOH om tijdens het hitten van mobs niet onder de 80% te droppen, en spiken gebeurt alleen op initiele hits van 8+ poisonspitters tegelijk. Icespears van Piety zijn ook goed tankable.

Zal eens kijken of ik iets kan recorden vanavond, piety of een 68/69/70 mapje. :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 17:08
Piety's ice form doet idd aardig wat damage, en normaal zou ik ook wel een granite flask poppen ;). Het niet ontbreken van regen on hit zou je makkelijk kunnen opvangen in mn build door de fire penetration gem te vervangen door life leech, maar zelf vind ik tot nu toe nog niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:14
Granite (armour) helpt natuurlijk niet tegen de cold damage van haar ice spears... maar wellicht had ze een grote crit op je? Ik doe ook wel eens een piety runnetje en wordt dan ook wel eens door een ice spear geraakt en dan gaat er net 1/3 van mn ES shield af. Ik heb wel de 2 reduced crit nodes bij de marauder voor -30% crit mp van hits op me maar denk dat bijna iedereen in nemesis/HC die wel heeft toch?
Ik heb ook niet echt heel bijzondere stats... resists maxxed en ruim 2,4 life en ong. 2,2k ES. Doe nu vooral 68 maps en heb weinig problemen. Alleen als er mobs zijn die mn totems snel kapot kunnen maken (van die firebomb smijters met LMP bijv.) dan moet ik goed oppassen maar totems zijn ook goed in attacks blocken als ik ze voor een mob's neus plant en ze branden over t algemeen alles wel snel plat.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46

Gundogan

Rip and tear, until it is done

SMD007 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:15:
Ze gaan sowieso de summoner buffen/aanpassen dus wie weet wat er straks wel en niet op een totem werkt.

Nog wat meer toelichting op de nieuwe skill:

-----------
dzjaulah wrote:
IDK how it would work. But Faster projectiles + GMP + spell totem + this skill (maybe longer duration) = ANTOLFT (Awesome Nightmare Totem Of Fire Things)

Even if it's the worst skill, it looks so freakishly cute... Gotta make a build for this :D

Daniel_GGG
These are minions, not projectiles. GMP and Faster Projectiles won't do anything.
-----------
en
-----------
thinkingofaname wrote:
Hate to play the devil's advocate here but how is this a summoner skill? It is really different (functionality wise) than say a fireball with fork?

Mark_GGG
Yes, it's substantially different. This is much more similar to Summon Skeletons or Animate Weapon than to Fireball, other than the art being small and on fire. It's an individual minion that has it's own AI and movement, and hits things with melee attacks multiple times.
-----------
Als die dingen pure fire damage doen, zijn ze een goede aanvulling voor een minion instabillity/elemental equilibrium summoner. Wat meer constante damage erbij. :)

En beter voor een spell totem dan summon skeletons in die build.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
JohnnyV76 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:55:
Granite (armour) helpt natuurlijk niet tegen de cold damage van haar ice spears... maar wellicht had ze een grote crit op je? Ik doe ook wel eens een piety runnetje en wordt dan ook wel eens door een ice spear geraakt en dan gaat er net 1/3 van mn ES shield af. Ik heb wel de 2 reduced crit nodes bij de marauder voor -30% crit mp van hits op me maar denk dat bijna iedereen in nemesis/HC die wel heeft toch?
Ik heb ook niet echt heel bijzondere stats... resists maxxed en ruim 2,4 life en ong. 2,2k ES. Doe nu vooral 68 maps en heb weinig problemen. Alleen als er mobs zijn die mn totems snel kapot kunnen maken (van die firebomb smijters met LMP bijv.) dan moet ik goed oppassen maar totems zijn ook goed in attacks blocken als ik ze voor een mob's neus plant en ze branden over t algemeen alles wel snel plat.
Nee, niet tegen de cold damage, maar wel tegen de phys damage. Piety gebruikt Ice Shot , dat 40% phys naar cold converteert.
Ben je trouwens niet bang voor chaos damage met maar 2.4k life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 20:37
Ik speel sinds kort ook wat Path of Exile, een ik dacht eens hier voorbij te droppen. Na een aantal guides gevolgd te hebben, wil ik een beetje aan mijn eigen build werken.

Hier is mijn voorgstelde passive tree.

Ik begin dus als scion, en ik ga double strike gebruiken, samen met MS - Multistrike - LL - BM, samen met Clarity, Grace, Hatred, Tempest Shield en Determination als auras. Zodra ik BM op mijn double strike heb ga ik clarity droppen samen met wat mana nodes en dan later ook Inner Force oppakken.

Wat denken jullie ervan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:39
g0ulash schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:56:
Ik speel sinds kort ook wat Path of Exile, een ik dacht eens hier voorbij te droppen. Na een aantal guides gevolgd te hebben, wil ik een beetje aan mijn eigen build werken.

Hier is mijn voorgstelde passive tree.

Ik begin dus als scion, en ik ga double strike gebruiken, samen met MS - Multistrike - LL - BM, samen met Clarity, Grace, Hatred, Tempest Shield en Determination als auras. Zodra ik BM op mijn double strike heb ga ik clarity droppen samen met wat mana nodes en dan later ook Inner Force oppakken.

Wat denken jullie ervan? :)
Mijn suggestie voor je. 2 dingen je bent gaan speccen tot lvl 98 dat is imo iets TE. Met mijn linkje ben je op lvl 82 klaar en is de rest extra.

http://tinyurl.com/puou5bn

geen mana pakken. Op lvl 31 heb je blood magic gem. al die mana reserve nodes zijn leuk, maar ik zou tempest shield gewoon niet als aura nog runnen en het bij grace en hatred houden tot je hoger dan lvl 82 (zoals in mijn voorgestelde link) Als je dan uiteindelijk lvl 82 voorbij bent kan je gaan speccen in meer aura's en kom je ongeveer uit op deze build:

http://tinyurl.com/oxkpcpa

Ook denk dat je met iets minder reservation al wel de 3 aura's kan runnen en zou je dit kunnen speccen:

http://tinyurl.com/o6zv9n5

Houd je iets meer life en dmg over :)

[ Voor 11% gewijzigd door SMD007 op 14-01-2014 14:28 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 20:37
SMD007 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:26:
[...]

Mijn suggestie voor je. 2 dingen je bent gaan speccen tot lvl 98 dat is imo iets TE. Met mijn linkje ben je op lvl 82 klaar en is de rest extra.

http://tinyurl.com/puou5bn

geen mana pakken. Op lvl 31 heb je blood magic gem. al die mana reserve nodes zijn leuk, maar ik zou tempest shield gewoon niet als aura nog runnen en het bij grace en hatred houden tot je hoger dan lvl 82 (zoals in mijn voorgestelde link) Als je dan uiteindelijk lvl 82 voorbij bent kan je gaan speccen in meer aura's en kom je ongeveer uit op deze build:

http://tinyurl.com/oxkpcpa

Ook denk dat je met iets minder reservation al wel de 3 aura's kan runnen en zou je dit kunnen speccen:

http://tinyurl.com/o6zv9n5

Houd je iets meer life en dmg over :)
Goede tip, ik denk dat ik inderdaad misschien wat minder mana nodes vanaf het begin moet pakken. Wat betreft die auras wilde ik inderdaad beginnen met Grace en Hatred zodra ik BM heb. Ik kijk vervolgens of Determination en Tempest Shield viable zijn of niet. Thanks voor de input :)

EDIT: Ik zit te denken om de ES/AR nodes te droppen bij de Templar en dan voor pure armour/evasion gaan (lijkt me namelijk een beetje inefficient). Ook wil ik mijn gear dan meer op AR/EV gaan afstemmen.

[ Voor 4% gewijzigd door g0ulash op 15-01-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Cestoda schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:07:
[...]

Nee, niet tegen de cold damage, maar wel tegen de phys damage. Piety gebruikt Ice Shot , dat 40% phys naar cold converteert.
Ben je trouwens niet bang voor chaos damage met maar 2.4k life?
Hmm, dacht altijd dat ze gewoon ice spear gebruikte maar als ik t google lijkt t inderdaad op ice shot.

2,4k is misschien wat laag maar draag ook wat items met IIR (Aurseize bijv.) waardoor mn life en ES ook niet maximaal zijn. Op zich red ik me er prima mee. Ben nu lvl83 op Nemesis dus t moet wel enigzins werken wat ik doe :) Mijn build en vooral ook speelstijl is er op gericht zelf nauwelijks hits te krijgen. Met 2 totems en wat minions heb ik voldoende afleiding en in maps met onbekende packs ben ik veel aan t "proben" met de totems. Zet ze voor me uit en kijk of er mobs op af komen. Als de totems snel neer gaan moet ik oppassen en strategisch totems, traps en minions gebruiken. Instant life pots met bleed removal hebben wel al een paar keer mn leven gered.... 1e keer nieuwe Dunes boss met die poison cloud minions was close maar die damage is ook erg hoog moet ik zeggen. Verder gebruik ik ook een CwDT met enfeeble wat fijn werkt op ranged mob packs die op me staan te schieten. Heb er ook immortal call aan gelinked met t idee dat als ik zo'n enorme hit zou krijgen deze me in leven houdt. Zou ook nog een frost wall er aan willen hangen maar lukte me nog niet om RRBB op mn aurseize te krijgen :)

Zit nu op -23% chaos resist en mik wel op 0% maar lastig om een upgrade te vinden. So far so good... gems staan op t punt lvl19 te worden en met de extra DPS wat dit me geeft zullen de 69 en 70 maps ook wel lukken hoop ik.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah heerlijk! Gisteren eindelijk mijn derde Alpha's Howl verkocht waardoor ik genoeg currency had om een mooie Aegis Aurora te kopen. Wat een verschil is dat zeg :-) De health op m'n soultaker-spellblock-marauder blijft mooi vol en alleen de ES gaat nog op en neer. Kan nu eindelijk mijn stapel 18% physical reflect maps wegwerken.

Vraagje over de tweakers guild, speelt het gros in domination/nemesis of zijn er ook een boel standard spelers? Wil eigenlijk wat vaker een fatsoenlijke groep hebben voor maps, liefst met een MF in de groep. Krijg dat nu zelden voor elkaar met random spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:00:
Ah heerlijk! Gisteren eindelijk mijn derde Alpha's Howl verkocht waardoor ik genoeg currency had om een mooie Aegis Aurora te kopen. Wat een verschil is dat zeg :-) De health op m'n soultaker-spellblock-marauder blijft mooi vol en alleen de ES gaat nog op en neer. Kan nu eindelijk mijn stapel 18% physical reflect maps wegwerken.

Vraagje over de tweakers guild, speelt het gros in domination/nemesis of zijn er ook een boel standard spelers? Wil eigenlijk wat vaker een fatsoenlijke groep hebben voor maps, liefst met een MF in de groep. Krijg dat nu zelden voor elkaar met random spelers.
Default zitten ook heel veel spelers. Ik zelf inbegrepen. We runnen end game maps tot en met 78.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Grappig ik had nog een alphas howl nodig op standard league.
Als je op S klikt en dan op de guild tab dan zie je hoeveel spelers waar spelen. Er zitten aardig wat level 80+ op standard, mijzelf inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Hmm dilemma... heb een ilvl78 Vaal Regalia gekocht voor 2 chaos en na ongeveer 130 jewellers was ie 6S. Nu na ongeveer 3,5 stack fusings heb ik m 5 linked. Heb nog maar 32 fusings over in mn vault dus denk dat ik t maar bij 5L laat en kijken of ik goede rolls kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Rob_Dielemans schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:59:
Grappig ik had nog een alphas howl nodig op standard league.
Als je op S klikt en dan op de guild tab dan zie je hoeveel spelers waar spelen. Er zitten aardig wat level 80+ op standard, mijzelf inbegrepen.
Volgens mij is meneer denniss78 nog geen guild member heb ik zo het idee :9
JohnnyV76 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:54:
Hmm dilemma... heb een ilvl78 Vaal Regalia gekocht voor 2 chaos en na ongeveer 130 jewellers was ie 6S. Nu na ongeveer 3,5 stack fusings heb ik m 5 linked. Heb nog maar 32 fusings over in mn vault dus denk dat ik t maar bij 5L laat en kijken of ik goede rolls kan krijgen...
Ik heb zelf ook vaak op zon moment getwijfeld, maar als je em echt 6link nodig hebt zou ik er gewoon voor gaan ;)

ik heb makkelijk praten met mn 6link succes :P

[ Voor 42% gewijzigd door SMD007 op 16-01-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Oh ja... ik geef ze natuurlijk gewoon ff aan jou... :P

Heb niet per se 5L nodig hoor... zal me alleen een DPS boost geven of een item rarity gem er aan hangen.
Wat ik ook kan doen is een eternal kopen zodra ik een beetje lekkere rolls erop heb en dan na de imprint al mn currency erop verknoeien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
Het kost gemiddeld 1000+ fusings om een 6L te krijgen, dus weet waar je aan begint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
Cestoda schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:01:
Het kost gemiddeld 1000+ fusings om een 6L te krijgen, dus weet waar je aan begint ;)
Hoe zat het dan met de 20% quality regel? Dan ging het toch sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
Kaw schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:24:
[...]

Hoe zat het dan met de 20% quality regel? Dan ging het toch sneller?
Quality helpt wel, maar de kans blijft ontzettend klein. Hoe groot de kans precies is zonder dan wel met quality geeft GGG nog steeds niet prijs })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Cestoda schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:01:
nah joh! tussen de 2 tot 287 is mijn ervaring :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMD007 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:54:
[...]

Volgens mij is meneer denniss78 nog geen guild member heb ik zo het idee :9
Precies :) Veel ge-soloed, maar in een groep is het toch leuker. Maps met random spelers heeft vaak dezelfde uitkomst…beginnen met een volle groep en bij de baas ben je nog met z'n tweeën :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Mwja... wat moet ik nu... bovenste armour is wat ik nu draag 5L en hiermee zit mn fire en cold resist op 75+
Dit was overigens de 5L die ik voor wat fusings van microo heb overgenomen en dit was na 1 alchemy erop.

Onderste is de vaal regalia die ik gister 5L gemaakt heb. Omdat mn cold res nu op 99% zit kan ik deze ook gebruiken en blijven mn cold en fire resist op 75+. De 145 extra ES geeft na buffs geloof ik ongeveer 300 extra ES als ik me niet vergis dus de armours nu switchen betekent al een verbetering. Maja... ES op die vaal kan nog een stuk hoger natuurlijk dus wellicht een gokje wagen met een divine? Heb 3 divines in mn vault. Ook 3 exalts trouwens. Met mijn geluk zal er wel een crappy roll bij komen :( divines zijn ook een stuk goedkoper dus makkelijker een gokje te wagen en als die 2 ES rolls hoog zouden zijn heb je wel een mooi armour. Of kan ik beter scouren en weer alts er tegenaan gooien tot ik 2 hoge ES rolls heb? Vaal regalia is ilvl78 dus kan de hoogste rolls krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/efjt3b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

JohnnyV76 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:23:
Mwja... wat moet ik nu... bovenste armour is wat ik nu draag 5L en hiermee zit mn fire en cold resist op 75+
Dit was overigens de 5L die ik voor wat fusings van microo heb overgenomen en dit was na 1 alchemy erop.

Onderste is de vaal regalia die ik gister 5L gemaakt heb. Omdat mn cold res nu op 99% zit kan ik deze ook gebruiken en blijven mn cold en fire resist op 75+. De 145 extra ES geeft na buffs geloof ik ongeveer 300 extra ES als ik me niet vergis dus de armours nu switchen betekent al een verbetering. Maja... ES op die vaal kan nog een stuk hoger natuurlijk dus wellicht een gokje wagen met een divine? Heb 3 divines in mn vault. Ook 3 exalts trouwens. Met mijn geluk zal er wel een crappy roll bij komen :( divines zijn ook een stuk goedkoper dus makkelijker een gokje te wagen en als die 2 ES rolls hoog zouden zijn heb je wel een mooi armour. Of kan ik beter scouren en weer alts er tegenaan gooien tot ik 2 hoge ES rolls heb? Vaal regalia is ilvl78 dus kan de hoogste rolls krijgen.

[afbeelding]
Met divines kan je niet in een hogere affix categorie komen toch? Dan kan je beter rerollen totdat je in de hoogste categorieën zit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
Je Vaal regalia heeft nu:
Pulsing (+20-22) max energy shield
Fearless(+65-82%) increased ES.

Divinen gaat altijd binnen de brackets, je rollt dus geen hogere (of lagere) mods. Het maximale wat je kan halen is dus +22 flat +82% increased. Zie ook de lijst met mods.

Met een exalt zou je eventueel nog wel een Energy shield and stun recovery mod kunnen rollen voor meer ES, maar dat is ie waarschijnlijk niet waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:19

Draven

It wasn't me

Gisteren opnieuw een char moeten maken, zat even niet op te letten, had net Vaal gekilled en ren naar buiten om vervolgens daar ingesloten te worden door een elite en wat mobs; Rip. (en totaal onnodig)
Build beviel me tot nog toe wel, geen idee of hij op hoger level ook nog meekomt maar dat zien we wel als we het eenmaal halen. (2h groundslam Templar)
Nieuwe char in een paar uurtjes tijd tot bijna 30 gekregen, en ook nog eens m'n eerste 6link gevonden. Een Tabula Rasa, nu nog iets vinden waarbij deze nuttig kan zijn.
Ook maar twee races meegepakt gisteren voor een whopping 6 punten. :D Dat racen moet ik me echt nog even in verdiepen.

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
ah dan heb ik het divinen altijd verkeerd begrepen.... heeft geen zin op deze dan ja aangezien de rolls niet echt veel hoger kunnen. Nu even bedenken of ik deze ga gebruiken en met een andere hoog ilvl ga craften of toch maar verder rollen. Scouren en alts erop lijkt me toch t beste.

RIP draven :S
Tabula's gaan op dit moment voor tussen de 1 exalt en 1,5 exalt ongeveer op nemesis dus je zou m ook kunnen verkopen en andere upgrades kopen voor de currency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Nou ik ben wel klaar met nemesis... gister geripped op lvl83. Boosdoeners waren devourers... was een pack met nog andere mobs eromheen en ook een rare devourer. Zodra ze oppoppen gebruik ik altijd mn granite en ren dan weg terwijl mn totems de devourers killen en dat was ook hier het geval. Nu ben ik een beetje bang dat de rare de soul conduit mod had want toen ik weer verder liep was ik plots omsingeld door een enorme groep devourers en insta-killed. Denk dat ik tot t eind nog wel een beetje ga craften of mss nog even een andere build uittesten en verder mss wat races doen maar opnieuw beginnen terwijl we nog 1 maand te gaan hebben trek ik niet. Hoop stiekum dat de nemesis mods niet in de volgende league komen maar zullen wel standaard mods worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 20:56
Ik hoop juist voor alle default spelers dat de Nemesis mods wel die kant op komen. Voegt veel situaties toe waar je toch rekening mee moet houden en je aanpak op af moet stemmen.
Zomaar als een malle doorrennen en alles slopen zonder eerst naar de mods te kijken is geen goed idee.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
RIP Johnny :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Marcvz schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:21:
Ik hoop juist voor alle default spelers dat de Nemesis mods wel die kant op komen. Voegt veel situaties toe waar je toch rekening mee moet houden en je aanpak op af moet stemmen.
Zomaar als een malle doorrennen en alles slopen zonder eerst naar de mods te kijken is geen goed idee.
Sommige Nemesis mods voegen niet heel veel toe en kunnen zo naar Default, maar andere zijn wel enorme "NOPE!!" combinaties.

Teleport units met Volatile bijvoorbeeld, zijn als ik nog niet zwaar over level zit gewoon "nevermind this instance". En dat is dan nog niet eens het ergste zeg maar.

Het zal nog lang duren voordat ik echt aan maps ga beginnen op Nemesis, gezien het tempo dat ik nu aanhoud, denk ik niet eens dat ik lvl 80 ga halen voor het einde van Nemesis. Maar goed, het is ook maar even een nieuwe build proberen en voorzichtiger leren spelen voor mij.

Een aantal mobs mogen ze van mij nog wel aanpassen. Devourers zijn gewoon té gevaarlijk en onshot aanvallen zitten helaas nog steeds in de game, die mogen er wel uit van mij. Ja, ook die Map-Vaal versie met z'n smash bijvoorbeeld, 25K fire dmg en 25K physical dmg is gewoon teveel voor één hit. Zelfs de Alira Maps (lvl68 springs) als mirror boss is gewoon te gevaarlijk tenzij je 8K hp hebt (kan dat eigenlijk wel?), de ene baas die corpse explosion op de 84K HP baas gebruikt is ook voor vrijwel iedere melee char een one-shot. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Wel nee, bijna alle punten die je noemt zijn dingen die ik juist makkelijk te overkomen vind.
Je wilt juist mods naar default die niets toevoegen? Dan voegt t toch ook niets toe?
't Is juist de combinatie van mods die een situatie gevaarlijk en dus leuk kunnen maken.
En de Nemesis mods zijn altijd met een gepaste aanpak te benaderen. Je moet alleen wel de situatie bekijken. Dat maakt t spelletje juist leuker.

Alira doe ik zo vaak double boss. Is easy mode. Gewoon niet bij lijken gaan staan en één voor één doodmaken. Ik zie t probleem niet.
Snap echt niet hoe je dit 'te gevaarlijk' kunt noemen terwijl je hier gewoon 100% niet op dood hoeft te gaan door simpelweg rekening te houden met de mogelijkheid dat de ene alira de andere kan laten exploden..

Devourers vond ik verschrikkelijk. Maar eigenlijk vallen ze nu wel mee. Alleen icm fracture lijkt t soms bugged.
Maar de dmg die ze doen als ze uit de grond komen is wel te overzien sinds dat generft is en de attack die ze daarna doen kun je makkelijk ontwijken.
Alleen met fractured kunnen ze soms direct aanvallen, dat is wel een beetje gaar..

Vaal smash is gewoon iets waar je niet door geraakt moet worden. Maar sommige map bosses zijn gewoon niet te doen met bepaalde builds. En veel zijn het gevaar niet waard. Dat is zeker waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Natuurlijk is het leuke van de Nemesis mods dat ze het spel net even wat interessanter maken, maar er zijn wel erg nare combo's bij. Zo'n discharger met Voltale kan zich gemakkelijk dood laten gaan boven op je, zonder dat je er iets aan kunt doen. Je minions, je molten shell, je totems, splash / aoe attacks, burning dmg, maar dan staat ie wel direct naast je met een bak un-dodgable en un-blockable dmg.

Hetzelfde geld voor een Alira Dual boss, inderdaad voor ranged geen issue, maar voor melee ondoenlijk; je hoeft er normaal niet aan dood, ware het niet dat de castspeed op de map versie gewoon té hoog ligt en 25% van die 84K hp gewoon zo veel is dat je het hoe dan ook niet kan overleven. Wederom niet te blocken, weinig eva opties buiten passives rechts onderin. Een Melee build gaat hier gewoon aan dood zonder kans iets terug te doen.

De map Vaal kan daarnaast direct na z'n "teleport" smashen, het is lang niet altijd zo gemakkelijk te ontwijken als de "normale" versie. Hij is zo'n 15-20% sneller lijkt het wel. Hoe dan ook, ik had geen schijn van kans om we te lopen, ik ben op Domi denk ik wel 4 maal achter elkaar gesmashed. (zonder de animatie van de smash te zien, was ook niet de enige die hier neer ging) Ok, prima, bij 1.0 was "Shadow of the Vaal" gewoon te face tanken met >70% armor dmg reduction, 77% fire en enfeeble lvl 20. Maar nu zijn ze weer een beetje te ver doorgeschoten.

Ja, ik zie graag dat ze het spel leuk / interessant houden, lvl 76-78 maps mogen best bizar moeilijke bazen hebben, maar de "one-shot" rares / bosses op zo goed als maximaal defensieve spelers zijn wel iets wat ik liever niet / minder zie.
Ze hoeven heus niet alles voor alle builds even toegankelijk te maken, maar builds die lvl 68 maps halen (alle die niet mislukt zijn), zouden niet opeens compleet kansloos moeten uitpakken tegen low-map-bazen. (B.v. zoals de blacksmith voorheen met z'n multistrike of nu met z'n 240 chaos dps zombies - voorheen gingen ranged chars daar zo'n beetje instant dood, nu heeft melee met >50% chaos resist nog geen kans tussen die zombies te blijven lopen)

Maar het quicksilver flasks poppen en met >120% movement speed gewoon overal langsrennen is helaas nog steeds wel een optie. Misschien zouden ze de buffs ook eens moeten cappen? Nou vind ik het wel fijn hoor maps, cleanen met zulke flesjes, maar content zo hard skippen is toch ook niet echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
ik blijf achter mijn vorige reactie staan.
Om terug te komen op Alira, ook dit is als melee een eitje.
Sorry hoor, maar als je hier op dood gaat, wetende dat er 2 bosses zijn en ze corpse explode hebben, verdien je t ook wel om te rippen...
zo moeilijk is het niet om ze uit elkaar te trekken. In party is dat helemaal easy, maar ik doe dat solo ook altijd met een decoy totem..

dunes boss, zelfde verhaal. Toen hij gepatcht was en mensen dat niet wisten snapte ik de rips. als je nieuw bent en t niet weet ook. Maar als je weet wat er komen gaat en je hierop dood gaat, dan is t terecht ook.
Ook voor melee, sterker nog, ik melee dat ding altijd zodat ie geen zombies maakt en die chaos troep niet eens van toepassing is...

Er zijn bosses die met sommige builds veel te gevaarlijk zijn, maar bovenstaande 2 zijn echt prima te doen voor elke class, er vanuit gaande dat de speler weet wat er komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Van mij mogen de nemesis mods wel naar default.. als de volgende HC league ze maar niet meer heeft :)

Ben t op zich wel met Marc eens... ik weet nog dat ik eerst dacht dat storm heralds niet te doen waren en ben daar ook 2 chars op verloren maar toen ik eenmaal doorhad hoe ik ze aan moest pakken was het wel te doen... vind ze nog steeds irritant maar ik weet gewoon dat ik moet blijven bewegen en dan krijg je gewoon niet veel hits. Fractured is als totemer eigenlijk wel makkelijk dus daar heb ik geen moeite mee.
Soul eater is oppassen maar is makkelijk te spotten. Dan kom ik bij Soul conduit... dit heeft me een paar chars gekost waaronder dus ook mn laatste. In principe is hier ook prima op te anticiperen door te zorgen dat je de boss niet killed in de buurt van lijken of wat ik ook vaak deed was zoveel mogelijk zombies van die corpses summonen zodat er minder apparitions kwamen maar in t geval van deze devourers ging t toch mis. Devourers zijn gewoon super irritant omdat je ze niet ziet voor je ze op je ass hebt en volgens mij worden ze ook niet getriggered door minions of totems dus op t moment dat ik ze zie sta ik er midden in. Dit ging ook vaak goed en met een granite kon ik altijd wel weg komen terwijl de totems de devourers om zeep hielpen. Ik heb nu eerlijk gezegd niet naar de mod van de devourer rare gekeken simpelweg omdat ik zo ver mogelijk van hem vandaan was (ik ben als de dood voor devourers). Ik wist dus ook niet of de totems de rare al dood hadden of dat ie nog onder de grond zat en toen op een andere plek als dat de pack in eerste instantie omhoog kwam werd ik verrast. Ik weet zeker dat als ik dubbele HP en/of ES had gehad t niks uitgemaakt had. Misschien moet ik mn mening bij stellen... nemesis mods prima maar doe iets met devourers. Al zouden ze alleen al triggeren op totems en minions dan zou t al enorm schelen... of doe een cap op t aantal apparitions dat door soul conduit gesummoned kan worden. Het zorgt ook altijd dat mn screen even freezed doordat er een flink aantal mobs gesummoned worden.... en dat ligt niet aan mn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend toegetreden tot het tweeakters guild, toch wel fijn om ineens een chat te zien waar lekker Nederlands geluld wordt :-)

Aangezien er maar een paar items van mijn gear verbeterd kunnen worden (4 noodzakelijke uniques in mijn build, dus die zijn fixed) ben ik eens begonnen met craften van een chest :-) Had iets meer dan 50 jewelers nodig voor 6S, nu nog 6L…dat gaat wat meer kosten ;-) Heb een mooie ilvl80 Saintly Chainmail die ik daarvoor gebruik.

Nu vroeg ik me wel iets af…ik heb m'n chest magic gemaakt met een transmute en ben aan de slag gegaan met alterations…nu kreeg ik een roll van 144 energy shield, wat bijna max is (145). Maar dat is maar 1 mod. Wat is nu normaal gezien de beste weg dan? Balen omdat het maar 1 mod is en door blijven alten tot je 2 mods hebt die heel goed zijn, of een regal gebruiken en de extra mods erbij halen als de chest rare is?

Of nog gekker misschien, met die ene goede mod al een eternal gebruiken voor een imprint en er een orb of augmentation tegenaan gooien voor een extra mod?

In de meeste guides lees ik standaard 'use alts until you get the two mods you want'….maarja…hoe snel zul je bijvoorbeeld een max roll ES en Armor + ES% hebben?

Uiteindelijk hoop ik een chest over te houden met life, es, armor+es% en fire, cold, lightning resist.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik ben van plan een nieuwe gaming rig aan te schaffen, en het belangrijkst is dat PoE goed draait. Het liefst zou ik het ook kunnen streamen via twitch.

Ik heb de best buy guide van januari doorgespit, en de "basis game systeem" met de amd 270x draait veel games op high/ultra op 1080 nog met ~30 FPS.

Maar uit ervaring weet ik dat PoE vrij zwaar is in CPU, RAM en voor je GPU. Nvidia kaarten hadden ook minder problemen dan AMD kaarten (volgens mij wel opgelost).

Conclusie: Ik wil een PC bouwen om PoE te spelen op high resolutie/settings en stabiele FPS. Is een nvidia 770 en i7 4770 overkill uit het "mainstream gamesysteem"? Of is dat een juiste investering in ~2-3 jaar? Ik speel alleen PoE en LoL, en geef liever me geld uit aan een leuk 60 hz scherm, dan aan CPU/GPU power die ik nooit zou gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Baristo op 20-01-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Laatst online: 04-10 21:10
Baristo schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:01:
Ik ben van plan een nieuwe gaming rig aan te schaffen, en het belangrijkst is dat PoE goed draait. Het liefst zou ik het ook kunnen streamen via twitch.

Ik heb de best buy guide van januari doorgespit, en de "basis game systeem" met de amd 270x draait veel games op high/ultra op 1080 nog met ~30 FPS.

Maar uit ervaring weet ik dat PoE vrij zwaar is in CPU, RAM en voor je GPU. Nvidia kaarten hadden ook minder problemen dan AMD kaarten (volgens mij wel opgelost).

Conclusie: Ik wil een PC bouwen om PoE te spelen op high resolutie/settings en stabiele FPS. Is een nvidia 770 en i7 4770 overkill uit het "mainstream gamesysteem"? Of is dat een juiste investering in ~2-3 jaar? Ik speel alleen PoE en LoL, en geef liever me geld uit aan een leuk 60 hz scherm, dan aan CPU/GPU power die ik nooit zou gebruiken.
Zowieso is mijn mening dat een i7 overkill is. PoE hecht geen meerwaarde aan HT. Ik speelde voorheen PoE prima op GTX760 op 1080p. Maar als je wilt streamen is een GTX770 denk ik wel een goede keuze om je frames goed draaiende te houden tijdens de drukke momenten.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Inmiddels ook toegetreden tot de ToW guild. 8)
Gisteren weer een heerlijke luie zondag besteedt aan het levelen van een Ranger (de Templar had een rustdag), en tussendoor een beetje de races meepakken..Toch weer 10 puntjes weten te verdienen met de races.. Merk wel dat het levelen met de Ranger een stuk sneller ging dan met m'n Templar... komt ook een beetje omdat de Templar wel wat upgrades mag qua gear... binnenkort maar even kijken of we ergens wat vandaan kunnen trekken of wat moois kunnen craften. De Tabula Rasa die gedropped was heb ik maar verkocht, denk niet dat ik hem zou gebruiken dus de eerste exalt staat inmiddels ook in m'n stash..

[ Voor 3% gewijzigd door Draven op 20-01-2014 12:26 ]

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
Marcvz schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:21:
als je veel hoge level maps speelt en een map poel wil onderhouden dan wordt het met nemi mods lastig in default hoor.

het spel heeft het probleem dat het veelal mindless grasmaaien is totdat die boss of een rare mod combination

dat is slecht imho, de difficulty zou veel minder moeten pieken en verdeeld over de tijd meer constant moeten zijn.

normale mobs meer een uitdaging, en sommige bosses niet zo ontzettend moeilijk

unique maps dan voor de echte uitdaging met insane mods en bosses ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Baristo schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:01:

een goeie tip: de 7790, niet duur, net zo sterk als een 7850 maar verbruikt maar de helft van de stroom (veel minder heet wordt ie dus en gaat dus ook langer mee)
ik heb m en speel eigenlijk alle spellen er moeiteloos op

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 155,34€ 155,34
1Asus H87I-PLUS€ 95,-€ 95,-
1Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC€ 123,95€ 123,95
1Western Digital Green WD10EARS, 1TB€ 51,80€ 51,80
1BitFenix Prodigy Wit€ 64,10€ 64,10
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 105,55€ 105,55
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 67,03€ 67,03
1Samsung 840 series 120GB€ 90,07€ 90,07

dit setje is 699 maar hier valt flink op te bezuinigen, bv door een minder qualiteit voeding 8gb geheugen ipv 16 of een wat mindere processor.

al kan ik de haswell wel aanraden en dan met name die 4430 i5, die kan je niet overclocken maar dit is ook zeker niet nodig.

ik heb alles als mITX (heel klein formaat dus) als je normaal formaat neemt valt er ook weer een paar tientjes te besparen.

de ssd heb je wel echt nodig, dat scheelt enorm in de loading times

verder kan ik deze monitor aanraden als je budget het toelaat:

1LG 27EA73LM-P Zwart€ 255,-€ 255,-

lekker groot, dunne rand om het scherm heen en prachtige kleuren

wat is je budget ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine patch, 1.0.5b, Cast on Death fixes en zo te zien is het afgelopen met de 10-aura builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Artimunor schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:28:
[...]

als je veel hoge level maps speelt en een map poel wil onderhouden dan wordt het met nemi mods lastig in default hoor.

het spel heeft het probleem dat het veelal mindless grasmaaien is totdat die boss of een rare mod combination

dat is slecht imho, de difficulty zou veel minder moeten pieken en verdeeld over de tijd meer constant moeten zijn.

normale mobs meer een uitdaging, en sommige bosses niet zo ontzettend moeilijk

unique maps dan voor de echte uitdaging met insane mods en bosses ofzo.
Onzin. Er is geen enkel verband tussen nemi mods en map drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Marcvz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:54:
[...]

Onzin. Er is geen enkel verband tussen nemi mods en map drops.
Hij bedoelt denk ik vaak doodgaan (portals op) en of skippen van maps/bosses/rares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Dan zie ik nog steeds het verband met nemi mods niet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Artimunor schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:54:
[...]

een goeie tip: de 7790, niet duur, net zo sterk als een 7850 maar verbruikt maar de helft van de stroom (veel minder heet wordt ie dus en gaat dus ook langer mee)
ik heb m en speel eigenlijk alle spellen er moeiteloos op
offtopic:
Een 7790 (of 260X) is niet zo snel als een 7850 (zie bijvoorbeeld computerbase review). De 1GB versies zijn wel een stuk goedkoper, maar voor een 2GB versie van een 7790 betaal je niet eens zo veel minder dan voor een 7850 en dan kan je naar mijn mening net zo goed voor een 7850 gaan. Een 260X (1GB versie) zou wel al voldoende moeten zijn voor PoE ja.

Over Nemesis mods. Het is eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met Diablo 3 pre-Inferno nerf: sommige combinaties van mobs en mods zijn veel sterker dan anderen en maken sommige rares inderdaad te sterk ten opzichte van normale/magic mobs. Voornamelijk Volatile en Corrupted Blood, welke versterkt kunnen worden door extra (elemental) damage mods, en Fractured/Soul Conduit in combinatie met bepaalde mobs. Waarom ze zowel bij Diablo 3 als bij PoE bepaalde combinaties niet toestaan of licht aanpassen qua damage output blijf ik een beetje vreemd vinden. Nu heb je soms inderdaad dat het je een beetje verrast wordt omdat je niet ALLE mods hebt gelezen en je bijna ripped door versterkte mod effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 16:56

KneoK

Not in a million lightyears

Artimunor schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:28:
[...]

In tegenstelling tot op Nemesis zelf? :P

Ik vind het spiken van de difficulty juist erg meevallen als je weet waar je voor moet uitkijken en vooral als je weet waar je build knelt. Ben nu een week of twee geleden geript en zit alweer bijna een week te mappen met Marc en Shodan, vaak genoeg level 72+ maps. Aangezien Marc af en toe nogal suïcidale mapjes wil rollen (en Shodan die gewoonte een beetje aan het overnemen is :P ) is het gewoon erg oppassen, zodra je één lompe "ah, dat moet wel kunnen" actie doet dan kan het gewoon over zijn.

Op vrijwel elke situatie is te reageren. Rippen op een berg devourers is echt zuur maar als er ergens een rare devourer uit de grond schiet dan zorg ik zeker dat ik weet welke mods dat ding heeft. Niet alleen een fractured of soul conduit is gevaarlijk maar ook een volatile kan one-shotted betekenen. Die mods voegen echt een extra dimensie toe aan het spel. Als je die niet op default zou kunnen overkomen dan is er iets mis met je gear, je build of je speelstijl.

Wat een dubbele Alira betreft, tsja. Je weet dat ze detonate dead gebruikt en je zou de mechanics van die skill moeten weten. Ranged is ze een eitje, als melee zul je ze even uit elkaar moeten pullen want als je ongeduldig gaat staan facetanken dan weet je dat de één de ander laat ontploffen. Totempje mee, even ietsjes meer de tijd nemen, desnoods je eigen det dead meenemen om risico uit te sluiten en met een heel kleine verandering van tactiek is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
Ik ben ook van mening dat het wel snor zit met de moeilijkheid van PoE.
Hiermee bedoel ik dat ik het fantastisch vind dat je gewoon dood kan gaan bij simpele maps als je niet oplet en er een combinatie tussen zit waar je iets meer over moet nadenken voor je het gaat tackelen.

Het mooiste is ook dat de keren dat je dood gaat en je gaat er over nadenken waar de fout nu zit, je in de meeste gevallen bij jezelf uitkomt. Je blijft ook leren in dit spel. Verder als je bijvoorbeeld op de forums leest over specifieke builds dan wordt ook regelmatig vermeldt welke mapsuffixen je moet mijden en in sommige gevallen, welke bazen je gewoonweg niet kan doen in je eentje met deze specifieke build.

Of wat eigenlijk vaker voorkomt, welke kleine aanpassingen moet je doen om de gevaren te mitigeren, ik neem altijd een devouring totem mee op zero life regain maps\.
En in ele reflect maps, switch ik concentrated effect en fire penetration met een increased rarity en increased item quantity gem om minder dmg te doen.
En zo zijn er per build wel meer kleine aanpassingen te vinden om het risico dat je dood gaat te verminderen, je moet ook weten dat het risico dat je dood gaat altijd aanwezig is, dit is nooit 0% bij PoE en zo hoort dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wat de PoE hardware disscussie betreft:

PoE is pas sinds heel kort multithreaded. Het was inderdaad 2 jaar lang in Beta "path-of-singlecore". Alszijnde, draait het spel nog steeds heel hard op één core, waarbij wat taken worden afgedaan aan extra cores. HT werkt totaal niet. Een 4Ghz Ivy / Sandy bride wordt nog steeds wel eens 100% gebruikt (op 1 core). Ik zou uit dit oogpunt voor PoE altijd voor een Intel i5 gaan als je wilt streamen. Welke i5 maakt niet heel gek veel uit. AMD sluit ik niet uit, maar bedenk wel dat je dan de modellen wilt hebben die redelijk ver overclocken.

PoE is zeer 32bit, als in, het spel kan niet meer dan 2.4Gb aanspreken geloof ik. En daarbij dus gewoon je Vram gebruiken, maar 2GB ga je niet nodig hebben. Met alles op z'n hoogste op 1920x1xx0 tikt het net 1GB aan. Ik dacht dat de Devs ook schreven dat ze het spel speelbaar wilde maken voor 128mb tot 1GB en daar de engine ook op opgezet hebben. Wat niet wegneemt dat sommige dingen nog steeds een GTX Titan / 7990 kunnen laten laggen. Multidisplay werkt helaas niet zo goed, PoE raakt dan Vsync focus kwijt, wat vaak je fps zinkt. Er zijn diepgaande fixes voor, maar de bottom line is, koop geen extra dikke videokaart voor PoE, het spel is niet gemaakt om er gebruik van te maken. 1GB is genoeg, maar ach, gezien hoeveel 2GB kaartjes kosten, zou je die toch liever kunnen pakken. Nooit op besparen voor een game rig, de HD7850 is erg kosten-effectief, net als de 270 begreep ik. Teveel "RIPs" IRL met AMD, dus ik zou je uit het groene kamp de 760 of 660Ti van harte aanraden, hoewel een 560 Ti ook niets tekort komt voor PoE.

Meer Ram dan 4Gb heb je echt niet nodig voor PoE, maar met 12 of 16GB kan PoE op een ramdisk laden. Een heel groot deel van de stutters komen door dingen die niet ingeladen zijn, iets waar je goed dood aan kan gaan. Een SSD lijkt dit bij mij niet weg te nemen.

==

Ik ben weer klaar met Nemesis; tijdens Ledge farmen (lvl 41) een desync / stutter en het volgende wat ik te zien krijg is "resurrect". 1500hp (vol) voor dat moment, volgens de medespelers een Volatile mob die naast me was komen staan. Hoogst waarschijnlijk een cold-versie, want ik had 61/24/75. Geen stuff uit de guild stash meegenomen in m'n dood geloof ik. (iig geen uitzonderlijke dingen)
Zal de rest van m'n curr wel bij een van de wel actieve spelers afgeven eerdaags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Mocht iemand interesse hebben in een EVGA GTX670.... ik ga binnenkort over naar een R9 290 omdat ik nu ook wat vaker BF4 speel en deze maand financieel gezien wel prettig is (13e maand e.d.). Kaart draait PoE eigenlijk makkelijk met alle settings op max. Met wat lagere settings draait het ook wel goed op mn laptop eigenlijk dus PoE heeft niet heel veel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
djunicron schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:13:

==

Ik ben weer klaar met Nemesis; tijdens Ledge farmen (lvl 41) een desync / stutter en het volgende wat ik te zien krijg is "resurrect". 1500hp (vol) voor dat moment, volgens de medespelers een Volatile mob die naast me was komen staan. Hoogst waarschijnlijk een cold-versie, want ik had 61/24/75. Geen stuff uit de guild stash meegenomen in m'n dood geloof ik. (iig geen uitzonderlijke dingen)
Zal de rest van m'n curr wel bij een van de wel actieve spelers afgeven eerdaags.
Wat jammer van je rip. Gelukkig was je maar lvl 41 dat kan je met 2 dagen spelen (1 dag als je erg veel tijd hebt) ook wel weer worden. De vraag is of je voor 1 maand dat nog de moeite waard vind. Of dat je liever in de nieuwe league's weer start. Mocht je nog goede stuff bij je hebben gehad tijdens je rip kan je dit natuurlijk ook op default in de stash stoppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

SMD007 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:22:
[...]
Wat jammer van je rip. Gelukkig was je maar lvl 41 dat kan je met 2 dagen spelen (1 dag als je erg veel tijd hebt) ook wel weer worden. De vraag is of je voor 1 maand dat nog de moeite waard vind. Of dat je liever in de nieuwe league's weer start. Mocht je nog goede stuff bij je hebben gehad tijdens je rip kan je dit natuurlijk ook op default in de stash stoppen. ;)
Tja, ik wilde vooral de Nemesis mods challenge halen, maar "Inner treasure" zou net zo zeldzaam zijn als "Wealth" mods, ik geloof dat sommige lvl 85 spelers die nog steeds niet gezien hadden. Ik wilde vooral een nieuwe build even proberen maar gezien die pas op lvl 69 ofzo echt ging werken, had ik alles naar Defence gespect. Ik had er nog best lang over gedaan 41 te worden, op even farmen na alles solo gedaan, omdat ik dan eigenlijk geen desyncs krijg. Maar 4 levels hoger dan de Ledge mobs dus toch op een domme manier dood gegaan.

Maar goed, ik ga denk ik ook geen Default spelen dus daar kan ik ook m'n items wel weggeven ja.
Want damn, ik heb toch een hoop rotzooi bewaard op default. Misschien dat ik m'n facebreaker daar nog door ga spelen na de volgende maand, maar dan mag ik eerst wel eens al die middelmatige lvl 20-50 rares de deur uit doen. :F

[ Voor 9% gewijzigd door djunicron op 20-01-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Inner Treasure zeldzaam?
Ik heb dagen gehad dat er om die 3 maps wel een inner treasure was hoor.
Heb ze nu al een dag of 2 niet gezien. Maar ik denk dat ik deze league ~30 inner treasures gehad heb en 2 wealth mods.

Als t halen van die challenge nog een doel voor je is zou ik daar gewoon voor gaan. Dat red je makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Zo, m'n Wander vanavond flink gepimpt. Nieuwe ring, nieuw amulet en een Alpha's Howl gekocht. Met de Maligaro's Virtuiosity die ik van de week van Marc heb gekregen ben ik er asociaal veel dps op vooruit gegaan.

Crit chance unbuffed is 46,1% en crit multiplier 630% en unbuffed zit ik nu op 3604 tooltip. Met Anger en Wrath in de Alpha's Howl komt dat neer 12.418. Buffed met 7 charges zit ik dan op 23.122 dps met een crit chance van 82,8% :*)

Heb weer even een filmpje geschoten, ditmaal in een lvl 69 Promenade mapje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Meer info over de nieuwe skills:

As you may know, next week's 1.0.6 content update is summoner-themed and includes four new active skill gems. While we'll be showing them in the patch video next Monday, they're ready enough for us to announce what they specifically do. Today's news post consists of the current skill descriptions as seen on the gems themselves.

Summon Raging Spirit: Summons a short-lived flaming skull that rushes at nearby enemies and attacks them rapidly. Enemies cannot directly engage these spirits and can pass through them.

Desecrate: Desecrates the ground, summoning corpses and dealing chaos damage to all enemies in the area.

Flesh Offering: Consumes a corpse, temporarily empowering your minions with swiftness (attack, cast and movement speed). The skill consumes other nearby corpses, increasing the duration for each corpse consumed.

Bone Offering: Consumes a corpse, temporarily granting all of your minions the power to block both attacks and spells. The skill consumes other nearby corpses, increasing the duration for each corpse consumed.

Summon Raging Spirit
- Will this skill have the melee tag or not? Kinda hoping it does as it seems it can be a great source of damage. Also, is there a limit to how many u can summon?

The current version is supportable by almost all melee supports, including Multistrike and Melee Splash, similar to Raised Zombies. There is no limit on the number of Raging Spirits that can be active at once.

Desecrate:
- Is it stackable, that's all the information we need.

It currently is not stackable, as on other ground effects.

Flesh Offering
- Judging by the description, it's a continuous effect. Is it like an active buff, similar to how Blood Rage works, activate it once, and it continues until no corpses are left? And I know it says all minions, but it feels like it's only going to be minions around the corpse or yourself. Confirm please?

The current version instantly consumes corpses near the targeted corpse, and the number of corpses consumed increases the duration of the effect. The effect applies to all of your minions, even those created after the skill was used, and regardless of how far they or you are from where the Offering was cast. The effect has a relatively short duration, but is very powerful.

This is just the current state of these skills; It is entirely possible that some of these factors will change before you see them next!

Will the corpses summoned by Desecrate interact with Detonate Dead? If so how is the max life of the summoned corpses determined?

The corpses are based on the level of your Desecrate skill, though can't go too far above the area level. It'd be roughly equivalent to the life of non-magic monsters of that level.

On another note, Will there now be a Desecrate spell and a Desecrated Ground effect from items in the game? Or will desecrated ground be changed?

Desecrate ground has a new effect, and has been changed in how it does damage to a flat value. We'll have more information on this available soon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
KneoK schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 01:54:
Zo, m'n Wander vanavond flink gepimpt. Nieuwe ring, nieuw amulet en een Alpha's Howl gekocht. Met de Maligaro's Virtuiosity die ik van de week van Marc heb gekregen ben ik er asociaal veel dps op vooruit gegaan.

Crit chance unbuffed is 46,1% en crit multiplier 630% en unbuffed zit ik nu op 3604 tooltip. Met Anger en Wrath in de Alpha's Howl komt dat neer 12.418. Buffed met 7 charges zit ik dan op 23.122 dps met een crit chance van 82,8% :*)

Heb weer even een filmpje geschoten, ditmaal in een lvl 69 Promenade mapje:

[video]
Mooie build! Concrats!
Zelf bedacht?

Ik zat vorige week wat rond te klikken met zo'n offline skill calculator en kreeg 650% increased weapon damage voor de dual handed, one handed, sword combo met 100% meer speed.
Heb inmiddels een lvl 40 duelist waarin ik de build uitprobeer. Tot nu toe bevalt het goed. Ik ben wel erg afhankelijk van gear en voornamelijk twee goede one handed zwaarden, maar ben er nooit eerder in geslaagd om Piety op normal te solo'en en niet dood te gaan. Vaak kreeg ik er niet eens een deuk in.

Heb inmiddels 1300 dps unbuffed met een 3-link (dual strike, added fire, melee splash). Dat is met gear wat ik zelf gevonden heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Kaw op 21-01-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Gundogan schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:43:

offtopic:
Een 7790 (of 260X) is niet zo snel als een 7850 (zie bijvoorbeeld computerbase review). De 1GB versies zijn wel een stuk goedkoper, maar voor een 2GB versie van een 7790 betaal je niet eens zo veel minder dan voor een 7850 en dan kan je naar mijn mening net zo goed voor een 7850 gaan. Een 260X (1GB versie) zou wel al voldoende moeten zijn voor PoE ja.
7850 vreet bijna 2x zoveel stroom dan de 7790 OC, dat artikel van jou is een stock 7790, op tomshardware kan je juist een artikel vinden dat aantoond dat de 7790OC juist wel net zo goed is als een 7850 (framerates in games) met de helft power consumptie.
Over Nemesis mods. Het is eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met Diablo 3 pre-Inferno nerf: sommige combinaties van mobs en mods zijn veel sterker dan anderen en maken sommige rares inderdaad te sterk ten opzichte van normale/magic mobs. Voornamelijk Volatile en Corrupted Blood, welke versterkt kunnen worden door extra (elemental) damage mods, en Fractured/Soul Conduit in combinatie met bepaalde mobs. Waarom ze zowel bij Diablo 3 als bij PoE bepaalde combinaties niet toestaan of licht aanpassen qua damage output blijf ik een beetje vreemd vinden. Nu heb je soms inderdaad dat het je een beetje verrast wordt omdat je niet ALLE mods hebt gelezen en je bijna ripped door versterkte mod effecten.
Het af en toe verrast worden mag best, en dat oplettendheid benodigd is vind ik ook niet erg.
Wat ik jammer vind is dat het gewoon continue super makkelijk is en dan ineens even heel moeilijk.
Geen uitdaging totdat het op sommige momenten te moeilijk wordt (zo dat veel mensen de end-bosses gewoon skippen)
Teveel fluctuatie dus, in plaats van overall spannend.

Dat gezegd hebbende vind ik dit spel nog steeds leuk hoor, vooral hoge level mapjes doen met guildies (ook al is het soms grasmaaien met af en toe een surprise- of lag-death ertussendoor)
Ik moet binnenkort even tijd gaan maken om dat 1uur interview is te gaan beluisteren om er achter te komen wat Chris met het spel van plan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Artimunor schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:33:
Het af en toe verrast worden mag best, en dat oplettendheid benodigd is vind ik ook niet erg.
Wat ik jammer vind is dat het gewoon continue super makkelijk is en dan ineens even heel moeilijk.
Geen uitdaging totdat het op sommige momenten te moeilijk wordt (zo dat veel mensen de end-bosses gewoon skippen)
Dat ben ik met je eens, maar het kan ook komen omdat Poe extreem veel verschillende builds toestaat, waardoor een bepaalde boss haast onmogelijk is voor de één en simpel voor de andere. Zo heb ik een witch met 2-3 icespear totems die het erg goed doen tegen 90% van de bosses, maar die Dunes-boss is door leapslam onverslaanbaar voor mijn witch.
En ik ben ergens blij dat het niet overal spannend is. Soms 30 minuten lang een beetje gedachtenloos farmen is ook heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
Buildkeuze met bijhorende speelstijl zal voor een groot gedeelte debet zijn aan de ervaring dat het ineens heel moeilijk is.Met af ent toe verrassingen als gevolg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Artimunor schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:33:
[...]

7850 vreet bijna 2x zoveel stroom dan de 7790 OC, dat artikel van jou is een stock 7790, op tomshardware kan je juist een artikel vinden dat aantoond dat de 7790OC juist wel net zo goed is als een 7850 (framerates in games) met de helft power consumptie.

[...]

Dat gezegd hebbende vind ik dit spel nog steeds leuk hoor, vooral hoge level mapjes doen met guildies (ook al is het soms grasmaaien met af en toe een surprise- of lag-death ertussendoor)
Ik moet binnenkort even tijd gaan maken om dat 1uur interview is te gaan beluisteren om er achter te komen wat Chris met het spel van plan is.
Dat bedoel ik ook ja. Zelfs met dezelfde mod kan het soms verschillen tussen heel makkelijk en bijna ge-oneshot worden, afhankelijk van de andere affix. Dat mogen ze van mij wel wat aanpassen. Bosses mogen gewoon lekker moeilijk en afwijkend blijven. Blijven wel bosses. :)

En power consumptie valt nog wel mee bij 7790 vs 7850. 7850 is altijd nog wel sneller met een performance per watt die redelijk vergelijkbaar is lijkt me (zelfs in vergelijking met 7790 OC modellen), maar uiteraard tegen een hogere prijs. De 2GB modellen van de 7790OC komen meer in de buurt qua snelheid in sommige gevallen, maar ook qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Descerate met een crit aanval spam build word volgens mij heel leuk!!

Een bow / wand barrage of ST dagger build met chain en vervolgens arc / spark en dan passive buffed descecrate (stacked!!) zou nog wel eens de nieuwe "burn wander" kunnen worden. Meteen mee knoeien zodra de patch dropt, dat zou nog wel eens kunnen worden wat ik wil gaan spelen de volgende leagues.

Maar goed, dan even over wat ik nu speel:
M'n relatief goedkope facebreaker build; hier op een lvl 70 map. Beetje wennen aan het opnemen alleen, ik speelde dit door teamviewer heen met fraps...

Omschrijving in de omschrijving, items in de video.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=S8m4d2ry50I]
YouTube: Facebreakers Duelist with Infernal 10.8K dps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Kaw schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:58:
[...]

Mooie build! Concrats!
Zelf bedacht?
Niet helemaal. Ik zat na m'n laatste rip een beetje te klooien met wat voor build ik zou gaan maken. Critten en burnen vond ik sowieso wel tof dus samen met Marc hebben we deze build in elkaar gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
Desecrate gaat interessante buillds opleveren, omdat de DOT en chaos dmg rechts beneden is in de passive skill tree/web

Full summoner builds zitten daar meestal niet, er ligt wel een 30% increased speed of summoning totem passive.
We zullen zien.

Heb eindelijk mijn righteous fire alt werkend, het werkt best goed, Dominus ging best snel neer, nu kijken welke maps ik er het snelst mee kan doen, dit is mn build
http://www.pathofexile.co...u7w7vfPAf8932SPno-tL8xf4K

Ik ga nu eerst wat meer life halen, en dan kijk ik of ik meer endurance charges wil, eventueel met die +.2% life regen passive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ua8NT25.jpg

Net geripped op wat multiproj shitbirds in een Bog map. Dat was denk ik ook mijn Nemesis avontuur. Iig is de guildstash op standard weer wat voller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
JohnnyV76 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:13:
Nou ik ben wel klaar met nemesis... gister geripped op lvl83. Boosdoeners waren devourers... was een pack met nog andere mobs eromheen en ook een rare devourer. Zodra ze oppoppen gebruik ik altijd mn granite en ren dan weg terwijl mn totems de devourers killen en dat was ook hier het geval. Nu ben ik een beetje bang dat de rare de soul conduit mod had want toen ik weer verder liep was ik plots omsingeld door een enorme groep devourers en insta-killed. Denk dat ik tot t eind nog wel een beetje ga craften of mss nog even een andere build uittesten en verder mss wat races doen maar opnieuw beginnen terwijl we nog 1 maand te gaan hebben trek ik niet. Hoop stiekum dat de nemesis mods niet in de volgende league komen maar zullen wel standaard mods worden ben ik bang.
Gecondoleerd eerst. Heel zuur om op zon hoog level te rippen. Ik ben maar 25 met me ranger op Nemesis. Maar wat bedoel je met nog 1 maand te gaan? Gaan dan alle Nemesis spelers naar standard?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
kevinl schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:50:
[...]

Gecondoleerd eerst. Heel zuur om op zon hoog level te rippen. Ik ben maar 25 met me ranger op Nemesis. Maar wat bedoel je met nog 1 maand te gaan? Gaan dan alle Nemesis spelers naar standard?
Over 1 maandje is het eind van de 4 month leagues. Alle nog levende Nemesis chars worden dan overgezet naar de normale Hardcore, en alle Domination chars naar Standard. De speciale modifiers (Nemesis mods / Domination shrines) zullen al dan niet (evt na rebalancing) als standaard in alle leagues terechtkomen, zoals met Rogue Exiles die eerst alleen in Anarchy (vorige 4 month league softcore) voorkwamen, maar nu overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebuzola
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 09:22
Ben benieuwd naar de volgende 4 month league :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Cestoda schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:32:
[...]

Over 1 maandje is het eind van de 4 month leagues. Alle nog levende Nemesis chars worden dan overgezet naar de normale Hardcore, en alle Domination chars naar Standard. De speciale modifiers (Nemesis mods / Domination shrines) zullen al dan niet (evt na rebalancing) als standaard in alle leagues terechtkomen, zoals met Rogue Exiles die eerst alleen in Anarchy (vorige 4 month league softcore) voorkwamen, maar nu overal.
En wat is het nut hier van? Dus spelen in Nemesis heeft nu geen zin? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebuzola
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 09:22
kevinl schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:57:
[...]

En wat is het nut hier van? Dus spelen in Nemesis heeft nu geen zin? :|
Deze leagues hebben wel zin, omdat de economy niet verzadigd is en alles begint vanaf nul. 4 maand is ideal om dan eens opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Dus eigenlijk over een maand weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Je kan nog prima in nemesis spelen. Je kan ook prima op default spelen. Je kan ook ook wachten tot de volgende 4 month race. Gewoon doen wat jou leuk lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Ik zou nog lekker een maand spelen, je kunt nog een hoop lol beleven, verschillende builds proberen en gewoon je skills/kennis verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Ben zelf laatst ook gewoon op Nemesis begonnen ondanks dat het met een maandje weer over is. Omdat ik POE sinds closed beta eigenlijk niet meer aangeraakt heb is het wel lekker om weer een beetje gewend te raken met het spelletje. Heb nu twee chars lvl 30 op Nemesis, en verwacht met geen van beide aan het einde van de league al 60+ te zijn. Oftewel, nu lekker een beetje warm lopen, kijken welke builds me liggen en welke niet, en bij de start nieuwe league gewoon weer van voor af aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Alle gear die je nu in Nemesis verzameld hebt. Kan je die in nieuwe league gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Nee, je character+gear wordt (mits je char nog leeft) naar Hardcore verplaatst. Wel zou je als je gear rewards uit races hebt ontvangen deze in je Remove-Only stash kunnen laten staan. Deze zou je dan met de start van de nieuwe league gewoon kunnen gebruiken omdat deze niet verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Heb ik een remove only stash? of moet je die gekocht hebben of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Nee die onstaan wanneer je meedoet aan een race.Klik hier voor races.
De items van het character waarmee je raced worden na de race in een aparte stashtab gezet waar je alleen spul uit kan halen; een remove only tab in je stash. Tevens kan je met deze races punten verdienen waarmee je bepaalde uniques krijgt. Ook deze worden in een aparte remove-only stashtab gezet. Als je deze dus niet uit je stash haalt blijven ze staan, dus met de start van een nieuwe league kan je deze items eruit halen en heb je dus alvast wat extra items bij de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Aaah.. daarom is het interessant om aan een race mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
kevinl schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:05:
Aaah.. daarom is het interessant om aan een race mee te doen.
Dat is 1 van de redenen

Nog andere redenen zijn:

- Echte unique art krijgen elke unique die je in de race kan winnen ziet er (2d art) anders uit.
- Gewoon voor normaal gebruik en niet alleen voor die maandelijke league's zijn de unqiues ook leuk en handig.
- Sommigen vinden het gewoon leuk om zo hoog mogelijk te eindigen en dus zoveel mogelijk punten verzamelen.
- De races zijn soms compleet verschillend van normal gameplay en dus daarom ook leuk om te doen. In sommige vind je soms zelfs heel makkelijk een mirror en wie wil die nou niet eens een keer gebruiken? :p

en er zijn vast nog een aantal redenen, maar racen is voor iedereen weer leuk om een andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
Draven schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:03:
Nee die onstaan wanneer je meedoet aan een race.Klik hier voor races.
De items van het character waarmee je racet worden na de race in een aparte stashtab gezet waar je alleen spul uit kan halen; een remove only tab in je stash. Tevens kan je met deze races punten verdienen waarmee je bepaalde uniques krijgt. Ook deze worden in een aparte remove-only stashtab gezet. Als je deze dus niet uit je stash haalt blijven ze staan, dus met de start van een nieuwe league kan je deze items eruit halen en heb je dus alvast wat extra items bij de start.
Let wel dat items die je tijdens een race in de stash doet alleen uit de remove only tabs kunnen worden gehaald in de parent league van de race en dat is meestal gewoon Hardcore. (De 1 week Nemesis race is bijv hier een uitzondering op, deze race heeft de Nemesis league als parent).
Race rewards zijn toegankelijk als remove only tab in elke league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Dat is beter. Een extra stash hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Het is wel read-only he dus je kunt er niks in stoppen, alleen uit halen. Het grote voordeel is dat je nu al kunt racen en items in read-only stash kunt krijgen die je straks bij het begin van een nieuwe league al een duwtje in de rug kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
JohnnyV76 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:21:
Het is wel read-only he dus je kunt er niks in stoppen, alleen uit halen. Het grote voordeel is dat je nu al kunt racen en items in read-only stash kunt krijgen die je straks bij het begin van een nieuwe league al een duwtje in de rug kunnen geven.
Je kan ze wel pas na 2 weken eruit halen. In een nieuwe league zijn remove only stashes 2 weken gesloten. Volgens mij zijn de meeste rewards low lvl dus na 2 weken heb je daar niet heel veel meer aan. (tenzij je doodgaat in de HC league natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
ahh dat stukje heb ik dan weer gemist. Dat is wel erg jammer maar mss ook wel een beetje te OP als je al met een halve set uniques rond loopt in t begin van een nieuwe league. Die Andvarius is toch wel fijn om later in een league te kunnen oppikken maar weet niet of ik tijd heb om 135 punten te scoren. Op een of andere manier komen de tijden van de leagues mij heel vaak slecht uit ivm familiaire verplichtingen thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Voor de duidelijkheid. Een race is gewoon van nul beginnen en proberen zo hoog mogelijk te eindigen? Of gedumpt worden in een andere omgeving en daar zo hoog mogelijk komen met een nieuwe karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cestoda
kevinl schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:02:
Voor de duidelijkheid. Een race is gewoon van nul beginnen en proberen zo hoog mogelijk te eindigen? Of gedumpt worden in een andere omgeving en daar zo hoog mogelijk komen met een nieuwe karakter.
Daar komt het wel op neer. Als beginnende racer kan je hest beste voor de punten gaan die je op specifieke levels krijgt, bijv:
Prizes for reaching specific levels and staying alive:

Level 23: 10 Reward Points
Level 20-22: 7 Reward Points
Level 16-19: 6 Reward Points
Level 13-15: 5 Reward Points
Level 10-12: 4 Reward Points
Level 7-9: 3 Reward Points
Level 5-6: 1 Reward Point
uit een bepaalde 1 uur race. Belangrijk is wel dat je nog moet leven aan het eind van de race, anders krijg je geen punten (behalve bij Endless Ledge, en Descent races, daar mag je dood gaan). Als je wat langer racet kan je ook gaan voor positie punten:
The top 20 alive players of each class by experience will receive:

#1 player of each class:10 Reward Points
#2 player of each class: 6 Reward Points
#3 player of each class: 5 Reward Points
#4 player of each class: 4 Reward Points
#5 player of each class: 3 Reward Points
#6-10 player of each class: 2 Reward Points
#11-20 player of each class: 1 Reward Point
.
Kijk ook eens naar de streams van top racers, daar kan je een hoop van leren. Sommigen hebben Brutus al binnen 12 minuten verslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Top bedankt voor de info.

Trouwens kan ik hier van iemand de gem lesser multiple projectiles kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
kevinl schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:01:
Top bedankt voor de info.

Trouwens kan ik hier van iemand de gem lesser multiple projectiles kopen?
welke leaguge? Dat is wel makkelijk om te vermelden :)

Mochten er nog mensen spullen op domination nodig hebben stuur me even een DM. Gezien me break wil ik best wat van me gear/gems/etc doneren aan tweakers. Heb zo geen idee wat ik heb dat zal ik moeten zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
oh ja vergeten. ik speel op Nemesis. Maar dat is voor een maandje heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Volgens mij heb ik er nog wel eentje over die je mag hebben. Zal vanmiddag even inloggen en kijken of je online bent. Wat is je ingame name ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
haha ik ben op me werk. nu maar de laatste tijd ben ik nogal bezeten van poe wetenswaardigheden.
Ik ben vanavond om 19.30 uur online op de guild chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
hmm dan tennis ik :)
Weet niet of ik vanavond nog online ben... anders stop ik er wel eentje in de guild vault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Dan wordt die door iemand meegenomen haha.
anders shout ik wel in guildchat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Main goal bereikt deze league. Vannacht level 90 geworden.

Nu eens zien of er vandaag wel eternals te koop zijn. Heb mn oog laten vallen op een zwaardje maar er moet nog een 6e mod op. Accuracy zou fantastisch zijn, maar any resist is ook prima.
Heb de eigenaar aangeboden om er ook wat in te investeren.

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/740831

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Marcvz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:05:
Main goal bereikt deze league. Vannacht level 90 geworden.

Nu eens zien of er vandaag wel eternals te koop zijn. Heb mn oog laten vallen op een zwaardje maar er moet nog een 6e mod op. Accuracy zou fantastisch zijn, maar any resist is ook prima.
Heb de eigenaar aangeboden om er ook wat in te investeren.

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/740831
Mirror gevonden of bij elkaar gespaard?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Gespaard.

Als ik hem had gevonden had je daar wel een post met screenie van gezien :P

[ Voor 83% gewijzigd door Marcvz op 23-01-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Zo, heb mn zwaard.
Ik zal proberen morgen ook even een filmje van mijn build te maken.

Net even snel een 70 mapje met shodan gedaan. Gaat echt nergens over. Sowieso is spectral insane in een party met een shocker.

't Is nog wel een beetje zoeken naar de juiste gems. Aanpassen per map is een must ivm reflect.
Ik kan added fire vervangen met LoH (life leech heeft niet veel nut ivm cap).
Grace en hatred heb ik beide op 20 en die kan ik swappen. (grace permanent en determination swappen zou beter zijn, maar ik ga niet elke keer mn head opnieuw kleuren :P )

Anyway, ik moet nu de deur uit. Maar zal morgen wat screenies met stats en filmpje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Helaas, ben geripped vandaag. Werd geoneshot door een stormblood explosie van een black soldier de op me af kwam chargen en door mijn traps rende. Zat minmax res op de map dus kwam veel te hard aan. Had gehoopt level 90 te halen maar dat wordt het niet meer.

Geen idee wat nu verder te doen. Default trekt me niet zo meer, misschien nog wat bosses proberen die ik niet aandurfde in nemesis.

Edit:
Nou, the jungle valley boss was super easy achteraf. Permafreeze zo ongeveer en 2shot boss. De villa trapper en torture chamber bosses daarentegen zou ik niet aanraden op nemesis. Beide onder de 5% life gekomen voordat ze neer gingen.

[ Voor 30% gewijzigd door Shodan_xl op 26-01-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Damn! Balen man. En ook balen voor mij.. Was leuk mappen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Ach je bent iig niet alleen, Akira is ook geripped op lvl99.. :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ugh, dat is echt een nachtmerrie rip, zo tegen lvl 90 aan.

Die Villa Trapper kan inderdaad super hard aankomen, je hebt daar echt veel armor én spell defences nodig. gewoon 75% resists en 4K hp zijn NIET genoeg.
Maar in de trand van "eigen schuld als je daar ript, je kan toch ontwijken" - je kan er ook zonder enige schade doorheen komen als je simpel weg NIET in de traps stapt en blijft bewegen. Een lading minions spammen (totem?) en dan ranged een beetje meedoen en blijven dodgen brengt je een heel eind.

Die lvl 72 Weaver heeft inderdaad machtige EK dmg, maar als je daar weet te komen dan heb je waarschijnlijk al een aardige physical / chaos dmg oplossing of een goede life leech oplossing. Wist eigenlijk niet dat het als een "beter vermijden" baas gezien werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Ik kreeg shadowplay niet lekker aan de gang dus heb maar met OBS even een runnnetje gestreamd.
Kan niet uploaden naar youtube op t moment omdat ze overblast zijn of whatever. Maar bij deze een twitch link.

http://www.twitch.tv/marcvz1/c/3614194

Op 1 minuut laat ik wat stats zien. Map run begint daarna.

Pagina: 1 ... 52 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]