Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Verwijderd
Volg de thread nu al een tijdje en dacht laat ik eens iets posten. Speel ondertussen sinds augustus, closed beta en heb het nog steeds naar m'n zin. Speel hoofdzakelijk solo, maar mis de guildchat uit WoW toch wel erg ;-)
Geen idee of er nog plek is in de tweakers guild, altijd handig wat hollanders te kunnen spreken :-)
Ik speel bijna iedere dag wel, in closed beta speelde ik marauder, witch en ranger, na de launch een scion geleveled tot 67 en was die even beu na al m'n currency gebruikt te hebben om een 6-link te maken…blut haha.
Ben nu even terug gegaan naar m'n marauder, die nu in standard league zit. Daar had ik nog een berg goede gear en kon mooi een nieuwe build beginnen na de launch. Nu level 75 en gaat wel lekker. Denk dat ik daar maar gewoon mee door blijf gaan :-)
Mocht er nog plek zijn in de guild, hoor ik dat graag :-)
Verwijderd
Iemand die kan bevestigen dat ze wel gewoon in standard te vinden zijn? Ben benieuwd waar het verkeerd gaat...
Een korte google opdracht levert op: The Sanctified Flasks are only available in the new 4-month leagues. Dus een RIP op nemesis en ze komen op standard.Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:19:
En dan meteen even een vraagje. Toen ik met m'n scion aan het spelen was in Domination League was ik erg blij met m'n nieuwe Sanctified Flasks…nu speel ik al een paar dagen in Standard League, heb Dominus afgemept in merciless, minstens 20 level 66-69 maps gedaan en catacombs aardig gefarmd…en in al die tijd ben ik nog niet één sanctified flask tegengekomen. Dacht eerst, zal wel iets voor Domination League zijn, tot ik ze ineens in Standard shops tegen kwam…huh?
Iemand die kan bevestigen dat ze wel gewoon in standard te vinden zijn? Ben benieuwd waar het verkeerd gaat...
Iemand hier interesse in een Hearthstone beta key? ik heb de mijne gisteravond gekregen, maar ik denk niet dat ik tijd heb om daar in te duiken.
Jammer man, en je was gister nog wel zo blij toen je de map in guild chat liet zien..Rob_Dielemans schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:31:
Gisteren de vault of atziri gedaan, resultaat wat jewelers, een fusing en 1 chaos. Ik denk dat als je 20 Catacomb runs doet je hetzelfde resultaat hebt. Het enige waar dit handig voor kan zijn is voor de achievement om een unique map in een unique map te vinden.
Iemand hier interesse in een Hearthstone beta key? ik heb de mijne gisteravond gekregen, maar ik denk niet dat ik tijd heb om daar in te duiken.
Inderdaad! Tot ik er over na ging denken, het zijn gewoon een stuk of 10 large chests en verder veel normale kistjes in een 68 area.Occy74 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:19:
[...]
Jammer man, en je was gister nog wel zo blij toen je de map in guild chat liet zien..
De theorie dat dat er een exile in kan rondhuppelen lijkt me dan wel zeer interessant
Catacombs is 67, heeft naar mijn ervaring iets minder dan 20% kans op een large chest alleen hier zijn ook magic en rares, dus max vind je hier ilevel 69 maar je kunt dit beinvloedden door gear.
Ik denk serieus als je 20 catacomb runs doet dat je dan meer gear hebt dan 1 vault.
Wat ik wel ontzettend leuk vind is dat ik nu in erg korte tijd de 66 unique, 67 en gister de 68 gevonden heb, die mountain ledge doe ik vanavond wel dan nodig ik een paar mensen uit.
Die theorie kan ik bevestigen. Samen met Marc zo'n vault mapje gedaan 2 weekjes terug, en dat moest natuurlijk met de MF van Marc, loopt daar opeens een exile!Rob_Dielemans schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:31:
[...]
Inderdaad! Tot ik er over na ging denken, het zijn gewoon een stuk of 10 large chests en verder veel normale kistjes in een 68 area.
De theorie dat dat er een exile in kan rondhuppelen lijkt me dan wel zeer interessant
Hij terug naar town om gear te halen om dat ding vervolgens te killen, en weer verder gegaan.
Drops waren toen wel matig, niet eens een unique zover we ons konden herinneren, denk dat ik er max 5 chaosjes aan over heb gehouden.
Zelf gister ook geripped in een map samen met Marc. Waarschijnlijk door een corrupting blood, maar zeker weten doe ik het niet. Mn hp bleef maar droppen, niks leek het te stoppen terwijl ik wel degelijk een remove bleeding flesje had gebruikt. Gepoogd om te alt f4'en, maar voordat ik drukte zag ik nog net een 'ressurect' schermpje. Mja -> dood.
Beginnen we vrolijk opnieuw! M'n groundslammer beviel opzich wel, al zit ik te denken aan een summoner. Keuzes..
[ Voor 4% gewijzigd door enira op 11-12-2013 11:47 ]
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Zuur man, rip maar weer. Jij gaat nog vaker dood dan ik..JohnnyV76 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:18:
Ik gister ook alweer geripped op 69nu in een map met Shodan samen... Hadden eerst een tropical island gedaan en daarna een orchard. Ging eigenlijk allemaal fluitend en we kwamen in de boss room aan.... hier stonden echt bizar veel mobs op ons te wachten maar ik plantte mn totems en Shodan begon met traps te gooien en de aantallen werden snel minder terwijl ik tussen de mobs door om mn totems heen aan t kiten was. Niks aan de hand tot.... BAM... resurrect...huh?!? Er waren zoveel mobs dat ik niet heb kunnen kijken wat voor t waren maar ik vermoed een volatile of toch weer zo'n soul eater die enorm gebuffed is door de vele adds die dood waren. Vind de onslaught mod toch wat makkelijker (lees: voorspelbaarder) dan nemesis. Denk maar even een dagje niet spelen en dan begint t toch wel weer te kriebelen. Twijfel nog of ik een andere build als ST moet proberen maar ben nu eenmaal fan van incinerate totems omdat het ook veel risico's (reflect bijv.) wegneemt. Misschien eens een ingrijpende wijziging in mn build door ipv een HP/ES char een HP/Armour char te bouwen en dan bijv. de ES nodes in block nodes te veranderen en met wand en shield te gaan spelen. Hoe grappig moet dat eruit zien... een marauder met wand, shield en totems
. Tot nu toe had ik toch altijd meer strength dan intelligence in mn builds vanwege de totem nodes dus hoef me niet druk te maken om de str. requirement van armour items.

Het ziet erna uit dat wij in deze league niet mogen samen spelen...
Nemesis league geschiedenis:
Johnny loopt uit en bereikt snel 50+, ik probeer bij te benen maar voordat bij ben, Johnny RIP.
Ik level laaaangzaam verder en Johnny maakt nieuwe en komt dichterbij, ik RIP (weet niet eens meer waardoor).
Johnny maakt meer levels en ik maak nieuwe en gaat lekker. Maar snel daarna Johnny RIP.
Ik ga lang(een)zaaaaam verder en Johnny maakt nieuwe. Ik ben gierig en probeer Vaal Merc met MF gear.. RIP.
Johnny gaat verder en ik maakt nieuwe... Johnny RIP
Ik wacht op lvl 50 in Merc en Johnny komt bij. Samen a1 merc en niks aan het handje. Fellshrine gaat soepel maar Dani had hulp nodig. Ik open portal maar vergat erin te gaan... RIP
Johnny gaat snel verder en ik maak nieuwe. Johnny RIP Orchard en ik zit op lvl 43 Cruel.
Deze league staat in de ban van item opnieuw vergaren en elkaar rushen...
Eens kijken wat ik er van ga maken.... league duurt nog te lang om nu al de handdoek in de ring te gooien he... al had ik me gisteravond na de RIP voorgenomen minder te gaan spelen....
RIP :-/JohnnyV76 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:18:
Ik gister ook alweer geripped op 69nu in een map met Shodan samen... Hadden eerst een tropical island gedaan en daarna een orchard. Ging eigenlijk allemaal fluitend en we kwamen in de boss room aan.... hier stonden echt bizar veel mobs op ons te wachten maar ik plantte mn totems en Shodan begon met traps te gooien en de aantallen werden snel minder terwijl ik tussen de mobs door om mn totems heen aan t kiten was. Niks aan de hand tot.... BAM... resurrect...huh?!? Er waren zoveel mobs dat ik niet heb kunnen kijken wat voor t waren maar ik vermoed een volatile of toch weer zo'n soul eater die enorm gebuffed is door de vele adds die dood waren.
Ik denk dat je door de devourer zelf te grazen bent genomen, want de paar keer dat het mij raakte was ik ook meteen 2.5k life kwijt. En misschien was je ES al down.
Ik heb dat ding uiteindelijk wel stuk gekregen door er rondjes omheen te lopen zodat ie me nooit raakte, maar het is wel de laatste keer dat ik deze map doe. Wat een onding.
Ik hoop dat je snel weer meedoet, waar je inderdaad naar kan kijken is mind over matter in samenwerking met dikke mana regen, ES en elrich battery. Dat is wat ik nu gebruik en je vangt er dus 30% meer klappen mee op wat binnen een seconde of 2 weer vol is.
Ben zelf ook RIP. Genaaid door de blacksmith in dunes. Wist niet van die chaos damage af en dacht dat ik bleeding had toen ik de volle laag krijg. alle potten opengetrokken maar life was binnen 2 seconden op. Maar verder op default hobbyen, en als ik het zat ben verder met de ranger.
Heb nu wel een 5L carcass jack gemaakt en divinarius gepakt, de trapper komt nu eigenlijk pas echt uit de verf. Maar mijn facebreaker infernal blow marauder is nog steeds vele malen sterker.
22 alterations
1 gcp
1 shitty unique (karui ward)
2 regrets
1 alch
3 orbs of chance
4 jewelers, 1 fusing
1 regal orb
en 6 chisels
Kortom veeel beter dan 1 atziri map, ik heb er minder dan 1,5 uur over gedaan (werd een paar keer getrolled ) en ik ben 5 large chests tegen gekomen. 120 IQ en 130 IR
Maakt die eternal --> Regal --> 2 - 5 Fire Damage van gisteren op m'n Axe weer een heel klein beetje goed
spijtig om al die rips te lezen zeg... morgen ook eens even bij nieuwe blacksmid kijken..
Ik zag iemand in de guild chat l77 items aanbieden volgens mij. Misschien zijn er nog andere die ook hoge maps doen om aan dit soort items te komen. Vraagje, als mijn main goal currency verzamelen is, heeft t dan nut om hogere maps te doen ipv <70 en piety runs?
[ Voor 58% gewijzigd door Marcvz op 12-12-2013 04:19 ]
D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming
Denk dat ik toch maar weer ongeveer t zelfde ga doen dus incinerate totems met een scion maar dan ga ik wel voor Mind over Matter voor wat extra survivability. Positieve is dat daar ook leuke totem nodes in de buurt zitten. Mocht iemand nog een quality incinerate hebben liggen... ik koop hem graag over.
Mss dat ik je over een paar dagen toch weer vraag om even te helpen Marc bij Dominus cruel
15% XP kwijt
Dit keer een block build (75% block - 48% spellblock) Met Tempest shield / Molten shell / Discharge
Op single target werkt het voor geen meter, doe mij maar groepen. Hoe meer mobs hoe beter
Level 62 nu. Gisteren even een videotje geschoten om wat guildy's te laten zien hoe deze build speelt
YouTube: Path of Exile - Tempest shield - Molten shell - Discharge
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Was gister echt een goddelijke RNG dag!
Ik wou de nieuwe support gem voor range attack hebben. Las dat merveil in cruel die als reward had dus char gezocht die in de buurt was van die quest en op weg. 1ste drop een 5link staff. 2de drop een exalt. en uiteindelijk toen dus de gem. Enorme boost op mijn ranger van net aan 10k naar bijna 13k dmg. Ben dus met mijn ranger gaan mappen stuk of 5 6socket items. Mijn Lioneye's "even" ge6linked 211 fusings nodig voor gehad. Een nieuwe quiver gecraft waarvan het resultaat er mag zijn:

Al met al dus een enorm goededag voor mij
[ Voor 77% gewijzigd door SMD007 op 12-12-2013 09:34 ]
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Edit: en wat doet ie?
Edit2: gevonden. Geeft 30-49%(lvl20) more psychical projectile damage ten koste van 10% minder attackspeed.
[ Voor 50% gewijzigd door Kaw op 12-12-2013 13:37 ]
En het is een reward voor het moment je de grot betreed.Kaw schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:40:
Het is dus niet een questreward van Merveil maar hij/zij dropt die gem?
Edit: en wat doet ie?
Edit2: gevonden. Geeft 30-49%(lvl20) more psychical projectile damage ten koste van 10% minder attackspeed.
Wat voor gems heb je in je 6L staan dan?SMD007 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:20:
. Enorme boost op mijn ranger van net aan 10k naar bijna 13k dmg. Ben dus met mijn ranger gaan mappen stuk of 5 6socket items. Mijn Lioneye's "even" ge6linked 211 fusings nodig voor gehad.
Gister was ook de 1e verjaardag van mijn enhance gem. Ik dacht dat het +quality was op alle gems, maar dit is dus alleen +quality op skill gems.
Best een briljante zet van GGG.
Vlgs mij is dit redelijk goed voor Explosive arrow, elke quality is 1% chance to ignite, dus van 20 naar 28 is 40 procent. nog niet beter dan een l20 chance to ignite gem, maar het volgende level wel weer.
En door Resolute Technique moet ik het van deze gem hebben en flammability.
Eens kijken wat de beste manier is om hier gebruik van te maken. Ik heb nog niet gespeeld met cast on hit, denk dat die daar wel een toegevoegde waarde heeft.
een 20% additional accuracy is ook super voor crit builds
[ Voor 18% gewijzigd door Rob_Dielemans op 12-12-2013 16:22 ]
en ik heb een lioneye's bow ik heb geen accuracy nodig ik mis nooit.
[ Voor 22% gewijzigd door SMD007 op 12-12-2013 16:39 ]
Weer matige lightning res...
Dus, nou, ik denk, lekker, kan ik eerdaags weer eens wat gaan sparen.. Misschien aan mn zwaard beginnen. Weet je wat, ik gooi er nog eens wat alterations op.... Gevolg, nu moet ik gaan eternal-augmenten

Is het voor t zwaard niet goedkoper om te scouren en weer opnieuw te rollen dan te eternallen?
Tyrannical is de hoogste roll, zou zonde zijn..JohnnyV76 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 07:55:
Maareh... je kunt op die astral toch nog een exalted gooien of is 5 rolls de max?
Is het voor t zwaard niet goedkoper om te scouren en weer opnieuw te rollen dan te eternallen?
Reaver: 291 dps (zoals deze hier)
Ezomyte: 294 dps
Vaal: 301 (maar 1.1aps)
Lion: 289 dps (1.3 maar altijd inferieur aan Reaver)
Infernal: 296 dps (1.2 attacks - dit zou ik denk ik de mooiste optie vinden? Hangt van de build af maar dit is 30% inc acc)
Trouwens, de dmg gezien de base dmg is niet 153% maar eigenlijk 173%, hoe zit dat nou eigenlijk?
Een 2e affix als Emperors zou trouwens wel geweldig zijn voor deze (nog eens 75-80%).
Divinen doen we natuurlijk later pas, hoge of lage rolls maakt niet uit als je de juiste brackets maar hebt.
De opmerking over de astral snap ik niet helemaal... tuurlijk kan ik er een exalt op gooien, maar als ik dan voor de 5e keer thorns pak is mn chest naar de knoppen... dus altijd eerst eternallen is hier the way to go..
tyranical rollen kaal, of met goede suffix kost naar schattin gemiddeld meer dan 2000 alterations, dus om dat dan te augmenten met t risico dat je 2-5 fire dmg pakt lijkt me niet zo handig..
reaver was een bewuste keus. Attack speed is een defensieve keuze.. ik sta minder lang stil icm multistrike, kiten is makkelijker, etc.
de 2e affix die genoemd wordt kan ik nu nog niet pakken. Krijg nu altijd een suffix. Dus we gaan voor de attack speed roll.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Daaruit leidde ik af dat je nu een imprint hebt zonder de lightning res. Dus ik dacht dat deze mods prima zijn zo en je de lightning res gewoon kan laten staan en exalten voor de armour roll.en als ik dan wat rijker ben, kan ik altijd nog de imprint terug gooien en voor strength gaat ipv lightning res.
@kevin.... ik heb de movement key op W staan dus zo loop ik en anders met de muis.
Die heb ik ook. En daar heb ik inderdaad over gedacht, om nu te exalten zonder eternal. Want op de lange termijn wil ik die lightning res toch vervangen door strength.JohnnyV76 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:07:
@marc...
[...]
Daaruit leidde ik af dat je nu een imprint hebt zonder de lightning res. Dus ik dacht dat deze mods prima zijn zo en je de lightning res gewoon kan laten staan en exalten voor de armour roll.
Maar als ik nu thorns roll zit ik met een onbruikbare chest. Dus nu eternal-exalten tot ik 2000+ armour op de chest heb leek me de beste optie.
gelukkig kan ik altijd verder op mijn lvl 77, maar het is wel jammer deze build die gebouwd was om alles te stunnen werkte tot dan aan toe super.
Battletag Vakasha#2284
jammer dembar, ik ken het gevoel :-) leven gaat op, geen idee waarom. meestal is dat chaos cloud of viper strikes. kun je niks tegen doen behalve hard uitloggen of portallen.
Ik ben zelf een keer bijna dood gegaan aan die viper strike exile. Zag net op tijd wat er aan de hand was.
Sindsdien heb ik een Sapping flask bij.
En zoal ik al zei ik heb een lvl 77 die erg leuk is alleen was de dat char met zijn build erg leuk om te spelen met bijna contineu imortal call op
Battletag Vakasha#2284
Ik ben hier nog eens naar gaan zoeken. Maar Reaver is qua dps toch uiteindelijk de hoogste.djunicron schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:06:
Mwah, ik weet niet of het met de Reaver zou doen alleen. Ja, het is het snelste zwaardje in deze classe, dps is niet heel anders, maar hogere hits/attack hebben toch mijn voorkeur.
Reaver: 291 dps (zoals deze hier)
Ezomyte: 294 dps
Vaal: 301 (maar 1.1aps)
Lion: 289 dps (1.3 maar altijd inferieur aan Reaver)
Infernal: 296 dps (1.2 attacks - dit zou ik denk ik de mooiste optie vinden? Hangt van de build af maar dit is 30% inc acc)
Trouwens, de dmg gezien de base dmg is niet 153% maar eigenlijk 173%, hoe zit dat nou eigenlijk?
Een 2e affix als Emperors zou trouwens wel geweldig zijn voor deze (nog eens 75-80%).
Dit omdat je increased attack speed van gems etc scaled vanaf de base attack speed van het wapen.
Er is een spreadsheet gemaakt door iemand die dit ook aantoont.
https://docs.google.com/s...WUM4TUE&usp=sharing#gid=0
Ik ben wel een keer doodgegaan op level 3, omdat ik niet voorzichtig genoeg was.
Ik dacht eerst dat mijn life wel automatisch aangevuld zou raken als ik even niks deed.
Na RIP ging ik een nieuwe witch aanmaken. En nu let ik beter op mijn health. Maar toch wel 1 x meegemaakt dat ik als witch ging tanken bij een boss. Ik had nog maar 10 life over. lol... echt nooit meer doen. Want dit is een gelukje.
Alle damage wat je doet op een boss. Blijft dat staan of wordt na een tijdje gereset.
De damage op een boss blijft meestal staan, maar als een boss energy shield heeft wordt dat wel gerefilled. En mocht het gewoon een rare boss zijn met bijvoorbeeld een Hp regen mod, healed ie natuurlijk wel.kevinl schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:13:
Wat een leuk spel. Dit weekend geinstalleerd. En de eerste bevindingen zijn. Dat het lekker wegspeelt. Geen zorgen om gold of potions en zo. Maar ja ik ben ook maar level 11 witch.
Ik ben wel een keer doodgegaan op level 3, omdat ik niet voorzichtig genoeg was.
Ik dacht eerst dat mijn life wel automatisch aangevuld zou raken als ik even niks deed.
Na RIP ging ik een nieuwe witch aanmaken. En nu let ik beter op mijn health. Maar toch wel 1 x meegemaakt dat ik als witch ging tanken bij een boss. Ik had nog maar 10 life over. lol... echt nooit meer doen. Want dit is een gelukje.
Alle damage wat je doet op een boss. Blijft dat staan of wordt na een tijdje gereset.
Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele
Speel je trouwens op Nemesis? Da's wel dapper als je net begint en alles nog even door moet krijgen.
Erg dapper inderdaad, of je moet gewoon graag het beginnetje overnieuw willen doen.JohnnyV76 schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:43:
Het wordt heus wel wat lastiger... wees niet bang
Speel je trouwens op Nemesis? Da's wel dapper als je net begint en alles nog even door moet krijgen.
Ik speel nu 2 jaar (niet continue, maar toch) en ik was zaterdag toch helaas geript op lvl 36. Nu was dat niet op een HC league, maar toch. Mijn record met 0 deaths is dus dat, wel 100% solo en als rush, dus niet farmen.
Dominus 1e stadium met z'n stunbump-teleport had me gelockt in z'n lightning totem netwerkje, dat doet veel meer schade dan je denkt, als je daar een hele seconde in blijft staan.
Ik snap nog niet veel van allerlei steentjes en moet nog ondervinden wat nou de echte currency is.
Maar ik doe probeer voorzichtig te werken. Ik speel redelijk voorzichtig waardoor ik veel velden opnieuw moet grinden. Hierdoor als ik een nieuwe veld speel. Dan liggen de monsters twee levels lager dan mijn level.
Als ik in een nieuwe level een boss tegenkom dan ren ik weg. Dan loop ik de andere kant op. Om eerst alle mobs te doden.
Ik heb nu de lightning path redelijk ver uitgewerkt. Nu nog wat aan mijn mana regeneration doen.
[ Voor 6% gewijzigd door kevinl op 16-12-2013 12:57 ]
De keuze die je maakt om in HC zeer voorzichtig te spelen is waarschijnlijk de traagste manier om snel vertrouwd te raken met PoE. Een "cheap - Nemesis safe" build van de forums hanteren en de uitleg erbij goed doornemen zou b.v. een stuk sneller zijn. Neem een kijkje op poeex.info op jouw league wat de uitwisselingswaarden zijn van de currency die je vind. Niet alles staat erin, omdat sommige dingen niet zo erg gewenst zijn, maar over het algemeen is de "economisch juiste keuze" om te wachten met het gebruik van de currency voorbij de Chance orb in waarde tot je tenminste level 60 bent. En ook dan is het vaak beter om ze pas te gebruiken in maps, oftewel tot je een eindje voorbij de normale lvl 67 content bent gekomen.
Zorg dat je redelijke (rare) gear in je stash stopt voor als je dood gaat... scheelt je enorm bij een nieuw char. Ga er vanuit dat je nog wel een paar keer dood gaat. Als nieuweling in nemesis is daar geen twijfel over
En of iets rare is dan zou ik het nog niet eens herkennen. Of toch wel een beetje. Items die wit zijn laat ik liggen als mijn inventory vol is. Dan gaat blauw en geel voor. Ik heb vermoeden dat geel wel iets waard is.
http://www.poepro.net/path-of-exile-loot-guide/
check mn sig
See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Verwijderd
Een van de officers kan je inviten... Riune is de guild leader zelfs en die kan het ook...SMD007 schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:56:
[...]
check mn sigStuur maar berichtje ingame naar mij.
Ik heb tweakers maar weer eens getipt. Wellicht lukt het nu om wat aandacht te krijgen voor Path of Exile.Cthulhu schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:09:
PC Game of the Year 2013
http://www.gamespot.com/a...2013-winner/1100-6416467/
Ik verdenk ze er toch van dat het inkopen van wat banners bij Tweakers ook helpt om wat frontpage-aandacht te krijgen voor een game.
Edit: helaas
Dus...Ha Kaw,
Dat een willekeurige game bij een andere website game van het jaar geworden, is voor ons geen reden om er aandacht aan te besteden. Dan kiezen we liever onze eigen game van het jaar...
Vriendelijke groeten,
Paul Hulsebosch - Tweakers
[ Voor 24% gewijzigd door Kaw op 17-12-2013 15:43 ]
- We mochten toen der tijd geen eigen trade topic. (terwijl D3 dit wel mag)Kaw schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:33:
[...]
Ik heb tweakers maar weer eens getipt. Wellicht lukt het nu om wat aandacht te krijgen voor Path of Exile.
Ik verdenk ze er toch van dat het inkopen van wat banners bij Tweakers ook helpt om wat frontpage-aandacht te krijgen voor een game.
Edit: helaas
[...]
Dus...
- De game mag niet in het nieuws als hij wordt gereleased.
- De game mag niet in het nieuws wanneer een "random" site de game bekroond tot game of the year. (dat het zon beetje de grootste game site op het www is maakt even niet uit

Beetje jammer van Tweakers imo

Dan MOETEN ze inderdaad wel aandacht er aan schenken.JohnnyV76 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:49:
Zit er maar 1 ding op.... zorgen dat iedereen hier op Tweakers voor PoE kiest als game van t jaar
Meh... Als ik de reacties zo lees dan wordt het GTA5.SMD007 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:06:
[...]
Dan MOETEN ze inderdaad wel aandacht er aan schenken.
Hoe geloofwaardig is tweakers.net nog als ze nog nooit iets hebben gepubliceerd over een game die volgens andere veel grotere sites het spel van het jaar 2013 is?
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Die geloofwaardigheid waren ze bij mij al kwijt sinds elke race game minimaal een 8 scoorde in de reviews hierKaw schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:12:
[...]
Meh... Als ik de reacties zo lees dan wordt het GTA5.
Hoe geloofwaardig is tweakers.net nog als ze nog nooit iets hebben gepubliceerd over een game die volgens andere veel grotere sites het spel van het jaar 2013 is?

Heb jij wel eens een <6 gezien van een game waar reclame voor gemaakt wordt op tweakers.net?SMD007 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:21:
[...]
Die geloofwaardigheid waren ze bij mij al kwijt sinds elke race game minimaal een 8 scoorde in de reviews hierIk houd af en toe best van een leuke race game maar hier op tweakers is elke race game gezonden door God. Zijn eigenlijk ook de enige reviews die ik nog voorbij zie komen.... racegames. Misschien eens vertellen dat je ook kan racen in PoE?
Sowieso krijgen de games van grote uitgevers veel meer aandacht bij tweakers.net, ongeacht de populariteit bij de community.

Eindelijk strength op mijn chest. een-na-hoogste bracket. Maar die 10 strength is de moeite niet waard om te rerollen.
Heb nog een poging tot flat-armour gedaan daarna.. dat lukte ook, maar iets minder succesvol ^^
En die moet gewoon top bracket zijn, want dat scheelt zoveel.. Maar we zijn in ieder geval in de laatste fase aanbeland.
Advies voor een ieder die denkt, ik ga ook zo'n chest craften.. bezint voor ge begint..
Ik zal er niet zo snel aan beginnen omdat ik er simpelweg de currency niet voor heb.
Enneh laatste fase = divinen of niet?
Zieke chest hoor! hopelijk lukt de armor roll ook flotMarcvz schreef op woensdag 18 december 2013 @ 03:40:
Eindelijk!!!
[afbeelding]
Eindelijk strength op mijn chest. een-na-hoogste bracket. Maar die 10 strength is de moeite niet waard om te rerollen.
Heb nog een poging tot flat-armour gedaan daarna.. dat lukte ook, maar iets minder succesvol ^^
En die moet gewoon top bracket zijn, want dat scheelt zoveel.. Maar we zijn in ieder geval in de laatste fase aanbeland.
Advies voor een ieder die denkt, ik ga ook zo'n chest craften.. bezint voor ge begint..
- create a top-tier item
Gefeli GGG
Gecondoleerd Tweakers
Ligt het aan mij of klinkt Paul een beetje chagrijnig ? Jammer hoor.
Nou, ik denk dat dat wel mee valt. Ik vind het ook super dat hij altijd snel en inhoudelijk reageert. Dat zijn reactie niet degene is waar ik het mee eens ben staat er eigenlijk los van.mercapto schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:52:
Ligt het aan mij of klinkt Paul een beetje chagrijnig ? Jammer hoor.
Mja, ik kan er ook niet echt over klagen. Niet iedereen vind hetzelfde leuk. Sommige mensen vonden de verhalende manier van spelen in D3 b.v. erg leuk. Ik verkies niet de hele tijd hetzelfde te horen en diepe gameplay.Kaw schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:43:
[...]
Nou, ik denk dat dat wel mee valt. Ik vind het ook super dat hij altijd snel en inhoudelijk reageert. Dat zijn reactie niet degene is waar ik het mee eens ben staat er eigenlijk los van.
T.net heeft een behoorlijk bias in de game-afdeling, zoals hierboven al opgemerkt. Wellicht dat hier iemand zich de E3 video nog herinnerd? (beetje dieptepunt journalistiek gezien)
Maar goed, vergeet niet dat ze veel meer inzicht hebben in de werkelijke aantallen bezoekers hier op GoT spielerij. GTA V, D3, etc etc hebben / hadden gewoon meer bezoekers.
F&V heeft relatief veel vliegtuig en landschap fanatiekelingen. Ik snap het als ze daarom meer inzetten op tele-foto nieuws of juist UWA nieuws.
PoE is ook echt een niche product, ik vind het héél wat dat Gamespot het als GoTY kiest en eigenlijk ook al dat het een nominatie verdient op T.net!
Beetje kip/ei verhaal. Ik denk dat als meer mensen bekend zijn met dit spel, dat de bezoekersaantallen ook op het forum zullen verbeteren.djunicron schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:08:
[...]
Maar goed, vergeet niet dat ze veel meer inzicht hebben in de werkelijke aantallen bezoekers hier op GoT spielerij. GTA V, D3, etc etc hebben / hadden gewoon meer bezoekers.
Het heeft een nominatie op tweakers.net! http://awards.tweakers.net/categorie/8/169/beste-game.htmdjunicron schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:08:
[...]
PoE is ook echt een niche product, ik vind het héél wat dat Gamespot het als GoTY kiest en eigenlijk ook al dat het een nominatie verdient op T.net!
Dat moet toch de eerste keer in de geschiedenis van gaming zijn dat dit is voorgekomen? Of is er een andere die eerder was?
Hangt van de armour roll af. Maar met de huidige rolls denk ik dat divinen niet nodig is.JohnnyV76 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 07:34:
Nice gratz!
Ik zal er niet zo snel aan beginnen omdat ik er simpelweg de currency niet voor heb.
Enneh laatste fase = divinen of niet?
Ik kan voornamelijk inleveren kijkend naar mijn %armour en life rolls. (120% en 109 life is top)
Dat is ook wel echt het doel wat ik had met deze chest inderdaad. Als ik de currency uit had gegeven aan het kopen van items of desnoods een mirror had ik overall betere gear gehad. Maar what's the fun of that?Neles7 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:08:
Goed bezig marc! Een mooie om van je lijstje te halen.
- create a top-tier item
Ik heb dit bewust niet bijgehouden, maar kan me elke stap nog vrij goed herinneren.Kaw schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:26:
Marc, kun je opsommen hoeveel currency je uiteindelijk tot nu toe hebt gebruikt voor de chest om hem zover te krijgen?
Als je de currency die in voorgaande chest is gaan zitten niet meetelt (die 5linked werden en die ik toen gehouden heb) kom ik op ongeveer t volgende uit.
200 fusings, 800 scraps, 50 chaos (t doel was eerst gewoon een ok chest te maken, maar ik kreeg zulke slechte rolls dat ik ben gaan alten)
200 alts, 6 regals, 5 scourings, 14 exalts, 11 eternals.
Verwijderd
Tweakers is een commerciele site, geworden, als er een spel dit jaar een typisch tweakers spel is dan is dit het wel. Dat zelfs het grote en commerciele gamespot door de knieën gaat voor een game waar ze gewoonlijk zo min mogelijk aandacht aan zouden besteden zegt genoeg over de populariteit van POE. Maarja, populariteit en hardcore gamebase daar verdient tweakers natuurlijk weinig op, liever verkoop je Simcity en Battlefield4 banners aan EA want dat is waar echte tweakers op zitten te wachtenSMD007 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:21:
- We mochten toen der tijd geen eigen trade topic. (terwijl D3 dit wel mag)
- De game mag niet in het nieuws als hij wordt gereleased.
- De game mag niet in het nieuws wanneer een "random" site de game bekroond tot game of the year. (dat het zon beetje de grootste game site op het www is maakt even niet uit![]()
Beetje jammer van Tweakers imo

Dit terzijde, POE rules, mijn eerste ranger build nu tot lv63 merciless act3 geleveld, lightning-arrow/lesser multiple projectiles/chain, 16.000 max DPs and counting, als ik klaar ben verwacht ik maximaal 20.000DPS te kunnen doen met iron grip, menigords girdle en wat andere strength mods. Ben alleen erg low life dus reflect mobs zijn zeer gevaarlijk, verder lekker clearen zo
Gisteren een sporkertje gestart, na 30 minuten Lv7, paar leuke uniques meteen kunnen equippen. Gaat hard, kan me goed voorstellen waarom die build generft is.
Zijn niet veel spellen tegenworodig met zoveel diepgang, laat staan gratis, GGG heeft dan ook met liefde wat centjes gekregen voor wat stash en optische upgrades. Kunnen veel developers een voorbeeld aan nemen, zeg maar rustig alle andere developers.
Verwijderd
Stemmen dusKaw schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:34:
Het heeft een nominatie op tweakers.net! http://awards.tweakers.net/categorie/8/169/beste-game.htm
http://www.youtube.com/watch?v=JjrnVdLMF8w
Flame blast ziet er wel interessant uit
En duels
[ Voor 18% gewijzigd door Cestoda op 21-12-2013 09:44 ]
Ik las deze build. http://pathofpoe.com/builds/view/crit-discharger-ci-conduit/
Hoe kan je op zon hoge level nog steeds met een ice spear level 1 hebben. De persoon op de site zegt dat je het op level 1 moet houden. Meer is toch beter?
Dus ik ben aan de gang gegaan als een shield-hp-es defence build templar met ele AoE spells en ik moet zeggen dat Flameblast wat tegenvalt.Cestoda schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:43:
1.0.4 update:
http://www.youtube.com/watch?v=JjrnVdLMF8w
Flame blast ziet er wel interessant uit
En duels
De dmg is er op lagere levels nog niet echt, maar het verloop lijkt vrij sterk te zijn. Met een hoop extra fire / ele dmg boosts zal het waarschijnlijk nog best hard aankomen, zeker in stage 4 of hoger. Alleen twee problemen:
1. Mana gebruik bij meerdere taps is nogal extreem. Hier extra support gems aanhangen zal betekenen dat je héél snel door je mana heen zal gaan, dat je éne flameblast raak moet zijn, want daarna heb je simpelweg geen mana meer... Zelfs stormcall is een heel stuk zuiniger.
2. Het stilstaan tijdens het casten... In lijn met het vorige; de mana drain is behoorlijk, en als je aanval mislukt omdat je interrupted bent, dan heb je best kans dat je niets raakt of in ieder geval in een te vroege stage je explosie laat gebeuren. Daarnaast moet je dus wel tanken, dit is niet echt een handige kite aanval. Het gebruik is dan ook nog eens micro-intensief, omdat je je cast animatie moet afwachten voordat je moet gaan beginnen te lopen. Beetje als een stun, niet heel handig dus.
Totdat je een goede decoy totem gebruikt...djunicron schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:35:
[...]
Dus ik ben aan de gang gegaan als een shield-hp-es defence build templar met ele AoE spells en ik moet zeggen dat Flameblast wat tegenvalt.
De dmg is er op lagere levels nog niet echt, maar het verloop lijkt vrij sterk te zijn. Met een hoop extra fire / ele dmg boosts zal het waarschijnlijk nog best hard aankomen, zeker in stage 4 of hoger. Alleen twee problemen:
1. Mana gebruik bij meerdere taps is nogal extreem. Hier extra support gems aanhangen zal betekenen dat je héél snel door je mana heen zal gaan, dat je éne flameblast raak moet zijn, want daarna heb je simpelweg geen mana meer... Zelfs stormcall is een heel stuk zuiniger.
2. Het stilstaan tijdens het casten... In lijn met het vorige; de mana drain is behoorlijk, en als je aanval mislukt omdat je interrupted bent, dan heb je best kans dat je niets raakt of in ieder geval in een te vroege stage je explosie laat gebeuren. Daarnaast moet je dus wel tanken, dit is niet echt een handige kite aanval. Het gebruik is dan ook nog eens micro-intensief, omdat je je cast animatie moet afwachten voordat je moet gaan beginnen te lopen. Beetje als een stun, niet heel handig dus.
Fireball heeft nu een iets grotere aoe en wat meer damage, erg fijn in de eerste paar levels. Firestorm heeft ook een groter bereik gekregen, alsmede meer damage, en de delay tussen strikes is van 15ms naar 10ms gegaan, waardoor je groepen mobs een stuk sneller neermaait. Door de grotere aoe zit er echter wel meer ruimte tussen de strikes, waardoor je mobs soms wel eens wilt missen.
Na een ~20 minuten Brutus kill (vergelijkbaar met normaal) was het eindelijk tijd voor Flameblast. De skill geeft even te wennen (rmb voor Flameblast, lmb move only), maar voelt erg sterk aan. Het manaverbruik is aardig hoog, maar tijdens het channelen kun je een manapot drinken, dus ik heb nooit echt zonder mana gezeten. Met een +1 fire wand heb je voor de meeste mobs maar 2 stacks nodig, 4-5 is voor champions meestal voldoende en volledig gecharged 1-shot je zelfs de meeste rares. Voorbij monsters rennen, dan op jezelf channelen terwijl de monsters op je af komen geeft voldoende tijd om een flinke aoe op te bouwen, maar ook hit & run (1-2 stacks max) is te doen. Ook Merveil was goed te doen, maar plaatsing is erg belangrijk, aangezien ze nog wel eens wil bewegen. Als phase 2 begint heb je altijd even wat tijd, dus 10 stacks - phase 2 gaat nu een stuk sneller dan voorheen
Met alle fire spell buffs is er zeker in de eerste levels nu iig een goed alternatief voor ice nova. Voor de later levels zal vooral reflect een issue zijn. Ik denk dat er nog wel een video zal komen van iemand die zijn flameblast zal blijven channelen om zo zichzelf niet te doden met reflect.
<edit>
De nieuwe vendor recipes zijn ook bekend:
Weapon + Rustic sash + Blacksmith's Whetstone = magic weapon of the same type with a damage modifier.
De sash bepaalt welke damage modifier:
white rustic sash = "Heavy" (20-49% phys dmg)
magic rustic sash = "Serrated" (50-69%)
rare rustic sash = "wicked" (70-89%)
[ Voor 7% gewijzigd door Cestoda op 23-12-2013 23:57 ]
Is dat doe snel je ze in een race neer hebt?
Yup, gemeten vanaf de start van de race.JohnnyV76 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:14:
Wat bedoel je precies met 20 minuten Brutus kill en 38 minuten Merveil kill?
Is dat doe snel je ze in een race neer hebt?

Als t mag zou ik trouwens graag die eternal willen gebruiken voor je voor de "use currency" deed.
En daarnaast heb ik er persoonlijk ook wel beetje moeite mee om 30ex+ items af te staan aan iemand die ik niet persoonlijk ken.
Stel je hebt een prachtig item met 4 mods die helemaal top zijn, waar je later nog exalts in kunt steken, 6S maar slechts 5L (en in gebruik). Kan je dan met je imprint ook de 5L "opslaan"? Dat je dus daarna nog je 500 fusings kunt spenderen en omdat het natuurlijk niet gelukt is te 6L-en, je met de ook de +3 thorns van je Exalt kunt verwijderen en je 5L weer terug krijgt?
Of slaat een Ehternal geen links op maar enkel de affixes / suffixes? Nou zou het zonder te Exalten natuurlijk wat "zonde" zijn om een Ethernal te gebruiken om enkel 5L te behouden, ook alleen al omdat je toch wel >100 fusing ervoor had kunnen krijgen.
Dit topic is gesloten.
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.
<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]