• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12 21:43
Pimml schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:28:
Beste Tweakers,

is er een GoT guild op default en is daar nog een plaatsje vrij? Na een gigantisch lange tijd self-found en solo te spelen heb ik nou wel eens zin om in een groepje te gamen! Ik speel momenteel een lvl 77 physical ST scion, heb een 78 shadow en 76 templar staan die nog een volle reset hebben en overal naartoe gespecced kunnen worden.

ign: bruee
steam: your.misery
neem contact op met 1 van onderstaande:

PaladinSMD Leader
Shodan_xl Officer
JohnnyV76 Officer
marcvz Officer

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• nogarduv
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-03-2016
REEEP Johnny.. :(

POE shop HC Tweakers of Wraeclast lid

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-12 15:09
wtf ben voor het eerst bij Vaal merciless ga ik opeens dood doet hij daarna pas zijn overhead smash aanval

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-12 09:47
Aw! :/ Al offline ingame :/ Kan helaas niks achterlaten aan offline spelers ingame :(
Dus bij deze :

Gerwingood, bedankt voor alle hulp! Vooral het doodkietelen van Dominus is top :)
Net Brutus omgelegd, gaat allemaal weer een stuk vlotter :)
Dankjeweeeeeel! :)

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-12 20:49
Iemand vroeg mij om een guild invite, maar ik kreeg de melding dat de guild vol is.
Kunnen we daar iets aan doen?

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:22
Marcvz schreef op maandag 02 december 2013 @ 02:40:
Iemand vroeg mij om een guild invite, maar ik kreeg de melding dat de guild vol is.
Kunnen we daar iets aan doen?
Ja was ik! Lijkt me leuk om mee te kletsen ingame!

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Lol, de guild is vol? Wat is dat voor een faalfunctie.... als het daadwerkelijk zo is :o

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-12 16:59
Yep zie dat we alweer op 60 zitten. We hebben dus weer punten nodig om te upgraden naar max 70. Kost 100 punten. We begonnen op max 30 dus er is al geinvesteerd. Guild balance is nu 25 dus nog 75 nodig om weer 10 plekken erbij te halen. Alternatief is dat er mensen die nooit spelen en ook niet meer de intentie hebben te gaan spelen, gekicked moeten worden. Denk dat SMD de meeste punten geinvesteerd hebt. Ikzelf 72 op dit moment. Van de 60 mensen zou de helft toch ongeveer wel wat punten gekocht moeten hebben dus als iedereen 10 puntjes zou doneren zouden we al 300 punten hebben en naar max 90 kunnen gaan. Hint: er zijn nieuwe supporter packs uit! :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• SMD007
Inderdaad wat Johnny zegt. Tijd om te investeren in de Guild! Wel mooi om te zien dat de guild zo mooi doorgroeit toen de guild net begon dacht ik nou dat worden 30 misschien 40 tweakers. Nu is zelfs 60 plekken al niet genoeg. :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-12 15:20

Luukwa

o/

Merk trouwens ook dat de stash van de guild klein begint te worden, had nog wat items over die ik wel wou doneren, maar er was geen ruimte meer..

Soundcloud!

• SMD007
LuukwaHD schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:51:
Merk trouwens ook dat de stash van de guild klein begint te worden, had nog wat items over die ik wel wou doneren, maar er was geen ruimte meer..
Wederom zelfde verhaal we hebben punten nodig om te groeien. Bij deze dus nogmaals de oproep aan alle leden. Doneer je overige punten ;) De guild needs you O+

• Neles7
  • Laatst online: 11:15
SMD007 schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:22:
[...]

Wederom zelfde verhaal we hebben punten nodig om te groeien. Bij deze dus nogmaals de oproep aan alle leden. Doneer je overige punten ;) De guild needs you O+
Ik doneer mijn hulp/items wel heb geen punten helaas :P
Vanavond maar weer eens inloggen, afgelopen dagen geen tijd gehad en dat beetje tijd gebruikt om wat te kloten op NFS Rivals.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• GrrGrr
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-04-2022
Ik zit nu met mijn account in de tweakers guild, maar nu heb ik dus per ongeluk extra stash gekocht op mijn alt…. :O
Ik heb nu besloten om van deze alt mijn main te maken aangezien ik op allebei de accounts een toon van rond level 45 heb maakt dit niet echt iets uit. Hoewel ik in de Nemesis league speel ben ik een redelijke casual speler, dus die level 45 is mijn hoogste level toon.

Ik denk dat het handig is als ik dan mijn oude main kick en mijn nieuwe main om een guild invite vraag. Zeker gezien het feit dat er maar een beperkt aantal mensen in de guild kunnen.

• Neles7
GrrGrr schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:16:
Ik zit nu met mijn account in de tweakers guild, maar nu heb ik dus per ongeluk extra stash gekocht op mijn alt…. :O
Ik heb nu besloten om van deze alt mijn main te maken aangezien ik op allebei de accounts een toon van rond level 45 heb maakt dit niet echt iets uit. Hoewel ik in de Nemesis league speel ben ik een redelijke casual speler, dus die level 45 is mijn hoogste level toon.

Ik denk dat het handig is als ik dan mijn oude main kick en mijn nieuwe main om een guild invite vraag. Zeker gezien het feit dat er maar een beperkt aantal mensen in de guild kunnen.
Guild plekken zijn per account niet per character ;)

• SMD007
Neles7 schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:43:
[...]

Guild plekken zijn per account niet per character ;)
Ik denk dat hij daadwerkelijk 2 PoE accounts heeft ;)

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

Zit de guild alleen op normal of kan je als je in de domination league zit ook joinen?

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

Mystic_X schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:34:
Zit de guild alleen op normal of kan je als je in de domination league zit ook joinen?
De guild zit op alle leagues...

Inmiddels heeft de guild 10 slots erbij voor nieuwe leden, en een nieuwe stash tab dankzij een donatie van mij en GerwinGood_NL...

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:53:
[...]
De guild zit op alle leagues...

Inmiddels heeft de guild 10 slots erbij voor nieuwe leden, en een nieuwe stash tab dankzij een donatie van mij en GerwinGood_NL...
Thnx guys!! :D

Jammer dat ik voorlopig even niet kan bijdragen, ik zit momenteel redelijk slecht (*flatline) wat betreft inkomen betreft... ;(

Fijn dat we toch weer wat zijn gegroeid. Trouwens best duur voor de memberspots eigenlijk?

• Marcvz
Voor degene die niet online waren toen het gebeurde, ik heb vanavond eindelijk mijn astral plate ge6linkt.
Op deze chest zelf viel het wel mee qua fusings (150 ofzo) maar heb daarvoor meerdere chest ge5linkt terwijl het doel een 6link was.

Nu kon het craften echt beginnen.
Ik had een best aardige rol toen sommige in de guild chat me aanraadde te eternal-exalten.
(top life, 2x 3- res)
Het was voor mij niet helemaal wat ik zocht, dus heb yolo exalt gedaan en kreeg thorns :P

Scour erop en opnieuw. Na een tijdje had ik top life + top armor en regalde top fire res.
Toen een eternal gekocht en eternal-exalt gebruikt en top cold gepakt.

Nu op naar de volgende exalt en dat moet flat armour worden. En vervolgens is top strength, lightning of chaos res allemaal prima om de beste Astral in Nemesis te hebben...

Het resultaat zover:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/73j8dd.jpg

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 14:26

KneoK

Not in a million lightyears

Ik vind dat ik wel even een eervolle vermelding moet krijgen. Voor de achievement vroeg ik Marc om de volgende Eternal en Exalt op zijn chest te gebruiken en zo gezegd, zo gedaan. Ik gebruik zijn Eternal, daarna zijn Exalt, ik zie de achievement poppen en voila, flat armour roll. Ik heb me nog nooit zo diep geschaamd. Ik rollde 6!!, ja ja, zes extra armour.

Ach, het is mij ook al gelukt om tot tweemaal toe een 6 socket item te 0-linken dus het lag wel een beetje in de lijn der verwachting :D

• Marcvz
Haha, ja inderdaad.. Koen had t weer eens voor elkaar.. :D
Man man, maar, liever 6 armour dan 150... Dan ga je twijfelen, nu was t een duidelijke rollback.

Momenteel moet ik weer even stevig farmen, maar zijn er hier nog mensen op Nemesis die Exalteds/Eternals te koop hebben?

[ Voor 28% gewijzigd door Marcvz op 03-12-2013 03:54 ]

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12 10:35
Misschien moet ik ook maar eens tot een Guild toetreden.
Hoe gaat dit in zn werk dan? moet iemand mij een invite sturen of moet ik er een sturen?
Ik ben silver supporter en ik heb na de laatste stashupgrade nog maar een paar punten over, een stuk of 20 kan ik wel missen.

Doordat mn pc crap is, solo ik vrijwel alles en ben op dit moment vooral bezig om mijn maps een beetje uit te breiden (gisteren mijn eerst 72 gevonden) en mijn enhance gem te levelen (zit al bijna op de helft en ik kwam er te laat achter dat 20gcp erin investeren niet eens zon gek idee is, anders zat ik misschien al op driekwart voor level 2)
Ik speel op de races na, vooral mijn l84 explosive arrow Marauder

Zo'n guild zou ik dan niet gebruiken om te multiplayen (tot ik een betere pc heb) maar voornamelijk om mijn dubbele uniques weg te geven, gems uit te wisselen en goede items te verkopen en te kopen(trade chat is niet te doen en ik heb niet het geduld om een shop te openen op de forums).

PoE is echt een fantastisch spel speel het bijna een jaar al wekelijks en het wordt steeds beter en beter.

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08 11:48
Marcvz schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 02:19:
Voor degene die niet online waren toen het gebeurde, ik heb vanavond eindelijk mijn astral plate ge6linkt.
Op deze chest zelf viel het wel mee qua fusings (150 ofzo) maar heb daarvoor meerdere chest ge5linkt terwijl het doel een 6link was.

Ik had een best aardige rol toen sommige in de guild chat me aanraadde te eternal-exalten.
(top life, 2x 3- res)
Het was voor mij niet helemaal wat ik zocht, dus heb yolo exalt gedaan en kreeg thorns :P

Scour erop en opnieuw. Na een tijdje had ik top life + top armor en regalde top fire res.

Nu op naar de volgende exalt en dat moet flat armour worden. En vervolgens is top strength, lightning of chaos res allemaal prima om de beste Astral in Nemesis te hebben...

Het resultaat zover:
[afbeelding]
Damn mooie chest :)
Gratz met de 6-link!

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

• SMD007
Rob_Dielemans schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:58:
Misschien moet ik ook maar eens tot een Guild toetreden.
Hoe gaat dit in zn werk dan? moet iemand mij een invite sturen of moet ik er een sturen?
Ik ben silver supporter en ik heb na de laatste stashupgrade nog maar een paar punten over, een stuk of 20 kan ik wel missen.

Doordat mn pc crap is, solo ik vrijwel alles en ben op dit moment vooral bezig om mijn maps een beetje uit te breiden (gisteren mijn eerst 72 gevonden) en mijn enhance gem te levelen (zit al bijna op de helft en ik kwam er te laat achter dat 20gcp erin investeren niet eens zon gek idee is, anders zat ik misschien al op driekwart voor level 2)
Ik speel op de races na, vooral mijn l84 explosive arrow Marauder

Zo'n guild zou ik dan niet gebruiken om te multiplayen (tot ik een betere pc heb) maar voornamelijk om mijn dubbele uniques weg te geven, gems uit te wisselen en goede items te verkopen en te kopen(trade chat is niet te doen en ik heb niet het geduld om een shop te openen op de forums).

PoE is echt een fantastisch spel speel het bijna een jaar al wekelijks en het wordt steeds beter en beter.

PaladinSMD Leader
Shodan_xl Officer
JohnnyV76 Officer
marcvz Officer

• Rob_Dielemans
SMD007 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:36:
[...]

PaladinSMD Leader
Shodan_xl Officer
JohnnyV76 Officer
marcvz Officer
Dankjewel!
Ik zal vanavond of morgenavond even een paar whispers uitsturen dan

• Marcvz
Man man, wat een gedoe.. Weer 2 eternals en exatls verder..
Throns en hybrid Arnour.. Maar mn rolls zijn te goed om niet voor flat armour + goede suffix te gaan.
Ik hoop dat ik komende tijd genoeg currency kan vergaren om de chest af te maken...
Een poging is al snel 70 chaos.. En op een karakter in Nemesis is dat best pittig om op te hoesten..

Als jullie exalts/eternals over hebben. 24/45 is de rate waar ik ze afgelopen dagen voor kocht in de trade chat..

Wat is volgens jullie sneller? Merveil met 200 rarity + 27 quantity. Of piety rond rarity, of met heel weinig (20-40)?

Merveil is gewoon verstand op 0 en farmen.. 99% is vendor maar goed, 3 a 4 alts per rondje red je wel.
Piety geeft natuurlijk chaos recipe.. Maar als ik map krijg ik dat ook en t zijn toch meestal ringen/amu's die je te kort komt.. Of piety daar nu zo enorm bij helpt...?

• Rob_Dielemans
Marcvz schreef op woensdag 04 december 2013 @ 03:42:

Wat is volgens jullie sneller? Merveil met 200 rarity + 27 quantity. Of piety rond rarity, of met heel weinig (20-40)?
Ik zou in dat geval een excel lijstje of op google docs bij houden hoe lang je doet over een run en wat de yield was. Wat beter is is natuurlijk heel persoonlijk, ben je meer aoe of meer single target en welke risicos mitigeer je.

Ikzelf farm meestal in catacombs, gewoon rennen naar de grote chest als die er is en dan tp out, ik heb geen idee wat sneller voor jou is.

Verder is Promenade ook redelijk snel te doen als explosive arrow marauder, deze is nu 5linked met Increased Quantity en die switch ik met fire penetration voor lastige eindbazen, eigenlijk moet ik mijn split arrow, chain, loh, culling strike, quantity en rarity hebben voor de beste combi om te farmen. nu is deze loh, chain, chance to flee.

• nogarduv
Marcvz schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 02:19:

(top life, 2x 3- res)

Het resultaat zover:
[afbeelding]
Moooooie armor Marc! Congratz!

Hopelijk krijg je snel je flat armor op deze masterpiece. En dan snel mirror service openen en dan krijg je snel weer je currency terug hopelijk...

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Vraagje over waarde van items.

Ik snap nog steeds niet hoeveel iets waard is. Maak nog altijd gebruik van PC in de general chat (ook niet altijd antwoord). En word werkelijk gek van het gespam in de trade chat en kan meestal niet veel wijs uit komen.
Maar is er ergens een soort handvat, zodat ik er een beetje beeld bij kan krijgen? Of is het meer natte vinger werk?

(Ik snap bij de gelinkte chest wel dat een 6L + resistance wel nice is maar bij de overige stats heb ik zoiets van meh)

[ Voor 14% gewijzigd door Oxidda op 04-12-2013 13:02 ]

• nogarduv
Oxidda schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:01:

Ik snap nog steeds niet hoeveel iets waard is. Maak nog altijd gebruik van PC in de general chat (ook niet altijd antwoord). En word werkelijk gek van het gespam in de trade chat en kan meestal niet veel wijs uit komen.
Maar is er ergens een soort handvat, zodat ik er een beetje beeld bij kan krijgen? Of is het meer natte vinger werk?

(Ik snap bij de gelinkte chest wel dat een 6L + resistance wel nice is maar bij de overige stats heb ik zoiets van meh)
POEXYZ is your friend: http://poe.xyz.is/

Algemene rule bij stats op items, zo hoog mogelijk:

HP/ES
DUO/TRI RES

En dan is het de vraag wat je dan extra nodig hebt:

IIR / IIQ
INCR CRIT CHANCE / CRIT STRIKE
INCR ATT SPD / INCR CAST SPD
MOVE SPD

MAAR wapens is dan weer ietsje anders.

En zelf ff zoeken op google naar handige vids/guides zoals deze: YouTube: Path of Exile: What Items Are Worth Picking Up? (Farming Guides)

Suc6!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sneller dan price check (- je weet dan tenminste zeker wat mensen écht vragen): Gooi het item door poe.xyz.is - zoek het item met de specifieke mods dat je hebt (dus b.v. +90% armor, + X % Y Dmg, + 90 max HP, etc etc)

Algemeen: hogere base level item = meer waard. Kijk even hier voor wat de hoogste basis items zijn:
http://pathofexile.gamepedia.com/Equipment#Armour
Dan ook niet onbelangrijk, bekijk het item level: type in global (/) dus /itemlevel, je ziet deze dan voor het item dat je met de cursor hebt opgepakt.

itemlevel >50 = niet mee craften, er kunnen amper goede mods op komen. - weinig waarde.
itemlevel 60-69 = early-end-game spul, voor jezelf wellicht waardevol, zeker als het hoge basis items zijn, kunnen best heel aardige mods op komen, meestal een aardige waarde.
itemlevel >70 = hier komen de beste mods op voor, geen garantie, maar dit is de categorie "end game". De waarde neemt net als met alles exponentieel toe! witte hoogste basis item ilvl 74~75 kunnen al rustig 3 Chaos waard zijn, 6 Linked met een max HP rol is al snel een aantal Exalt waard. Maar je zult ook merken dat het erg lastig is om dit soort gear kosten-effectief op te halen. (investering van Chaos orbs aan waarde voordat je een map krijgt waar je dit in redelijke aantallen kan halen.)

Zie hier wat de Affixes zijn voor je items, en welke ilvls je nodig hebt:

http://pathofexile.gamepedia.com/Item_Affix

• Rob_Dielemans

Ik hanteer zelf alles is vendor behalve high life rolls (>80)+ high double resist (>30%)+ iets extras voor armour
triple elemental op 1-handers
120+% increased phys dmg + extras voor 2-handers
En ik bewaar alle +1 all skils +2 specific skill items (heb er nu 2)

en van de rest heb ik geen kaas van gegeten, ik weet zeker dat ik zeer goede CI (Chaos Inoculation) items heb gevendord, maar omdat ik dat nooit speel weet ik niet waar ik op moet letten.

Vwb skill gems, alles onder de 10% quality is voor de GCP vendor recipe, behalve drop only gems (zie de wiki voor meer info) plus een paar selectieve gems die je vaak in de chat voorbij ziet komen en alleen als quest reward zijn in Merciless, zoals multistrike.

Dit is wat ik hanteer op dit moment

• SMD007
Rob_Dielemans schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:18:
[...]

en van de rest heb ik geen kaas van gegeten, ik weet zeker dat ik zeer goede CI (Chaos Inoculation) items heb gevendord, maar omdat ik dat nooit speel weet ik niet waar ik op moet letten.

Dit is wat ik hanteer op dit moment
CI is eigenlijk het zelfde als elk ander armor alleen ipv life let je op energy shield. Op een helm is 200 en hoger erg leuk Chest vanaf 350. (kan meer minder zijn voor een ander, maar deze waardes zijn mijn ondergrens) Boots en gloves gaat het toch voornamelijk om de stats (bij mij dan) dus wel energy shield erop, maar met name resist die daarom zitten zijn van belang.

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Die video was wel handig om wat wel en niet op te rapen. En zo te zien is die website een doorlink naar player shops? En zo kan je soort-van waarde bepalen van items?

Iig bedankt voor al het advies. Heb nog een hoop te leren zo te zien. Zat gister op me 1e lvl50 , slowly getting there :)

Voor de rest maar gister eens wat geld "gegeven" aan de GGG . Na meer dan 45u spelen werd dat wel eens tijd imho.

[ Voor 18% gewijzigd door Oxidda op 05-12-2013 11:43 ]

• JohnnyV76
Da's toch wel cool... je hoeft eigenlijk echt niet te betalen voor PoE om alles te kunnen doen (dus geen P2W) maar toch hebben heel veel mensen er geld voor over om ze te steunen (en natuurlijk wat leuks met de punten te doen). Heb eergister mn grootste investering ooit gedaan :) 20 chaos en 45 jewellers (zeg maar 24,5 chaos ong) voor een unidentified ilvl55 searing touch. Met dat itemlevel is 6s en 6l mogelijk en met mn incinerate build is +2 level fire gems echt heeel fijn. Daar kan echt geen +spell damage tegenop. heeft ook wel wat nadelen maar hopelijk lost de extra damage van de incinerate totems dat wel op. Nu weer wachten tot die infernal weapon effect weer in de aanbieding komt want searing touch met dat effect ziet er wel heel vet uit.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• SMD007
JohnnyV76 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:45:
Da's toch wel cool... je hoeft eigenlijk echt niet te betalen voor PoE om alles te kunnen doen (dus geen P2W) maar toch hebben heel veel mensen er geld voor over om ze te steunen (en natuurlijk wat leuks met de punten te doen). Heb eergister mn grootste investering ooit gedaan :) 20 chaos en 45 jewellers (zeg maar 24,5 chaos ong) voor een unidentified ilvl55 searing touch. Met dat itemlevel is 6s en 6l mogelijk en met mn incinerate build is +2 level fire gems echt heeel fijn. Daar kan echt geen +spell damage tegenop. heeft ook wel wat nadelen maar hopelijk lost de extra damage van de incinerate totems dat wel op. Nu weer wachten tot die infernal weapon effect weer in de aanbieding komt want searing touch met dat effect ziet er wel heel vet uit.
Dat effect is inderdaad een must die heb ik ook op mijn searing touch. en vergeet je fire footprints niet.

• Rob_Dielemans
JohnnyV76 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:45:
Heb eergister mn grootste investering ooit gedaan :) 20 chaos en 45 jewellers (zeg maar 24,5 chaos ong) voor een unidentified ilvl55 searing touch. Met dat itemlevel is 6s en 6l mogelijk en met mn incinerate build is +2 level fire gems echt heeel fijn.
Vlgs mij heb ik nog 2 Searing Touches op Standard League, had anders een lijntje uitgeworpen op de guild chat. Ik weet alleen niet welk ilevel.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12 21:48
Het is jammer ik vind PoE echt geweldig, maar items traden... is echt een bitch... Echt uren lang in een trade channel kijken voor wat nuttigs, nee bedankt. En items proberen te verkopen is helemaal verschikkelijk, de hele tijd channels volspammen met je items. Diablo 3's auctionhouse is zeker niet het antwoord, maar hoe het nu is in PoE is gewoon niet leuk.. Zorgt er iig voor dat ik weinig zin heb om met mijn endgame char te spelen. Ben ik de enige met dat gevoel?

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:20
sbmuc schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:20:
Het is jammer ik vind PoE echt geweldig, maar items traden... is echt een bitch... Echt uren lang in een trade channel kijken voor wat nuttigs, nee bedankt. En items proberen te verkopen is helemaal verschikkelijk, de hele tijd channels volspammen met je items. Diablo 3's auctionhouse is zeker niet het antwoord, maar hoe het nu is in PoE is gewoon niet leuk.. Zorgt er iig voor dat ik weinig zin heb om met mijn endgame char te spelen. Ben ik de enige met dat gevoel?
Ja ik ben het met je eens hoor ik heb ook een hekel aan traden in dit spel. Totdat ik externe itemindexers ontdekte als poe.xyz.is en poexplorer.com. Daar kan je heel gemakkelijk op items zoeken die mensen in shops op het forum van PoE zelf hebben staan. Daarnaast kan je met de tool Procurement jouw eigen stash laten scannen en dan aangeven wat je wilt ruilen. Dit copypaste in je eigen shopthread op het forum. Op die manier als mensen dan wat vinden via de indexer, pmen ze jou gewoon ingame/ op het forum en gaat het traden dus eigenlijk allemaal vanzelf.
Ik geef je inderdaad gelijk met die channels, die zijn om te janken en gebruik ik alleen als ik wat stacks van chromatics of alterations wil verkopen oid.

• Robbie.b
Ik vond de gem tab van de guild stash nogal leeg op nemesis.. Dus heb hem redelijk wat aangevuld. ;)

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

• JohnnyV76
Rob_Dielemans schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:16:
[...]
Vlgs mij heb ik nog 2 Searing Touches op Standard League, had anders een lijntje uitgeworpen op de guild chat. Ik weet alleen niet welk ilevel.
Dank voor t aanbod maar ik speel eigenlijk niet in Standard. :)
Was wel even een (dure) gok maar had best een goede rol met +49% spell damge (50% max rol) en +33% fire damage (40% max rol) en met in totaal ongeveer 2 stacks jewellers heb ik er 6 sockets op gekregen. 1 stack fusings verder nog geen 6L en twijfel of ik nu door moet gaan tot ik of 5/6 L heb of mn fusings op zijn :) Heb het nu eigenlijk nog niet echt nodig op lvl40 dus kan ook nog even doorsparen.

Aangezien mn gem tabs ook vol raken op nemesis zal ik dit weekend ook wel aan de bak moeten om op te schonen. Wat er ontbreekt in de guild chest zal ik er wel in gooien.

• Rob_Dielemans
[b][message=41361622,noline]twijfel of ik nu door moet gaan tot ik of 5/6 L heb of mn fusings op zijn :) Heb het nu eigenlijk nog niet echt nodig op lvl40 dus kan ook nog even doorsparen.
In dat geval zou ik juist proberen te 5/6 L
Als je nu niet meer dan 3/4L nodig hebt dan is dit het moment om te gaan gokken, als je het later nodig hebt en je hebt een bad run dan duurt t even voor je het weer gefixt heb.
Ik kan er over meepraten ik probeerde mijn boog te 6L van 5L, toen al mijn fusings er doorheen en ik kreeg niet eens een 5L. Toen heb ik een tijdje lang low level maps moeten doen tot ik weer een 5L heb.

• Marcvz
Ik zou 6linken alleen op een end-game item proberen.. Dus itemlevel 77+ of op een unique.

• JohnnyV76
Maja een 6L searing touch zou wel heul fijn zijn :)

• Marcvz
Mjah, ik zou dan een tweede kopen om te 6linken. Zodat je niet je eigen wapen verknalt omdat t linken even niet mee zit..
Ik craft zelf nooit op items die ik gebruik. Maar goed, 'even' een tweede searing touch aanschaffen is voor sommige misschien geen optie..

Verwijderd

Mensen hadden interesse in mijn AutoHotKey script die ik gebruik voor /oos, /logout, /remaining en /itemlevel.

AutoHotKey kan je downloaden op http://www.autohotkey.com/
Het script staat hier http://pastebin.com/dMGbJLgN

Het script doet de volgende dingen:
  • F2 synct je als je denkt oos te zijn
  • F3 logt je uit naar char selection
  • F4 laat de remaining mobs in een gebied / map zien
  • F5 laat het itemlevel van het item die onder je cursor zit zien
Als je wilt kan je de toeten F2-F5 bovenin het script aanpassen...
Veel plezier, en misbruik de loguit functie niet op nemesis...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 01:50 ]

• Cestoda
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11 15:10
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 01:43:
Mensen hadden interesse in mijn AutoHotKey script die ik gebruik voor /oos, /logout, /remaining en /itemlevel.

AutoHotKey kan je downloaden op http://www.autohotkey.com/
Het script staat hier http://pastebin.com/dMGbJLgN

Het script doet de volgende dingen:
  • F2 synct je als je denkt oos te zijn
  • F3 logt je uit naar char selection
  • F4 laat de remaining mobs in een gebied / map zien
  • F5 laat het itemlevel van het item die onder je cursor zit zien
Als je wilt kan je de toeten F2-F5 bovenin het script aanpassen...
Veel plezier, en misbruik de loguit functie niet op nemesis...
Macros zijn ideaal, en de oos macro is bijna onmisbaar, zeker in Nemesis en races. TI: een panic logout op Nemesis werkt 0.3-0.5 sec sneller als je gebruikt maakt van Exit to login screen ipv Exit to character selection. Chris Wilson (lead developer) zei ook dat dit de reden is dat ze exit to login screen erin gelaten hebben. Misschien kun je je script daar op aanpassen?

• nogarduv
Die-Hard HC rammen op de keyboard voordat ze doodgaan en met een beetje geluk zaten de toetsen ALT en F4 erbij. Anders, RIP...

;)
Marcvz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:55:
Mjah, ik zou dan een tweede kopen om te 6linken. Zodat je niet je eigen wapen verknalt omdat t linken even niet mee zit..
Ik craft zelf nooit op items die ik gebruik. Maar goed, 'even' een tweede searing touch aanschaffen is voor sommige misschien geen optie..
Je heb gelijk en dat is wat ik en Johnny ook deden toen op Onslaught. Toen was de Searing Touch nog goedkoop omdat iedereen voor spork build ging. Nou kan je al een beetje raden, we hadden samen een paar exalt in totaal gewaste op de 2de Searing en niet eens 5Link gekregen.

[ Voor 71% gewijzigd door nogarduv op 06-12-2013 10:34 ]

• Rob_Dielemans
Ik ga binnenkort maar eens een nieuw peeceetje aanschaffen, ben nu te vaak doodgegaan doordat mijn systeempje enorm desynched, sommige eindbazen kan ik niet eens doen en het is weer jaren geleden dat ik een upgrade heb doorgevoerd.

Welk specificatie is het meest stabiel voor PoE, dus Graka, processor en OS ben ik het meest in geinteresseerd, of anders gevraagd wat zijn de nogo's vwb specs.
ik wil niet teveel uitgeven 350 euro ongeveer

Verwijderd

Rob_Dielemans schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:03:
Ik ga binnenkort maar eens een nieuw peeceetje aanschaffen, ben nu te vaak doodgegaan doordat mijn systeempje enorm desynched, sommige eindbazen kan ik niet eens doen en het is weer jaren geleden dat ik een upgrade heb doorgevoerd.

Welk specificatie is het meest stabiel voor PoE, dus Graka, processor en OS ben ik het meest in geinteresseerd, of anders gevraagd wat zijn de nogo's vwb specs.
ik wil niet teveel uitgeven 350 euro ongeveer
Voor 350 euro heb je volgens mij niet echt een computer voor PoE, veelal moet je krijgen naar de 500 euro computers in de winkels (i5 toch wel) en dan zelf een videokaart erbij kopen. en dan kom je rond de 600 a 650 euro uit.

alleen als je zelf goed kan bouwen weet wat je wil kan je nog wel wat lager uitkomen maar misschien is een upgrade wel 350 euro, dat is afhankelijk wat je heb, maar als je al 4-5 jaren achter loop zit je nog op de 500 gig schijven??

• Rob_Dielemans
Anders kijk ik wat voor moederbord, processor en geheugen ik in mijn Antec Sonata 2 kastje kan proppen en dan een leuke grafische kaart, waren er geen problemen met nvidia bij poe? of was dat allemaal XP gerelateerd?

Ik zoek ook meer naar de no-go's mbt een nieuw systeempje, zijn er specifieke dingen waar GGG door de tijd meer fixes voor heeft uitgebracht dan voor anderen bijvoorbeeld.

[ Voor 28% gewijzigd door Rob_Dielemans op 06-12-2013 12:43 ]

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Rob_Dielemans schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:34:
Anders kijk ik wat voor moederbord, processor en geheugen ik in mijn Antec Sonata 2 kastje kan proppen en dan een leuke grafische kaart, waren er geen problemen met nvidia bij poe? of was dat allemaal XP gerelateerd?

Ik zoek ook meer naar de no-go's mbt een nieuw systeempje, zijn er specifieke dingen waar GGG door de tijd meer fixes voor heeft uitgebracht dan voor anderen bijvoorbeeld.
Zoals ik het zie: PoE gebruikt voornamelijk 2 threads op je CPU. Het heeft wél baat bij HT (sinds 1.0.0), voorheen was het zelfs maar eigenlijk op 1 thread, nu hebben ze de drops / RNG en de "game mechs" op een eigen thread staan, en worden je drivers etc ook op een eigen draadje gedaan indien nodig.

Er stond geloof ik een "60 fps requirements" draadje op het PoE forum, daarin werd aangegeven dat een ivy of nieuwere i3 van 2.7Ghz genoeg was voor 1080p 60fps play met een party.
Een i3 3240 of i3 4130 zouden dus al voldoen (maar dit zijn wel €95 CPU's al, een 3350P zou een leuke stap hoger zijn.)

2GB ram is zat voor PoE zelf, 4GB werkgeheugen is dus afdoende.
Over grafische kaarten is zat geschreven voor PoE, maar ook vooral 2e hands kan je een hoop leuks krijgen voor deze titel. (een GTX660, 7850, etc etc) Nieuw is de R9 270 toch ook zeker niet verkeerd.

Performance problemen bij nvidia heb ik nooit gemerkt bij PoE. En dat meenemend; het spel loopt eigenlijk nog wel goed op m'n werklaptop ook: i3 2120, 4GB 1333, 520MX (optimus setup) 1GB.
Nou heb je het dan natuurlijk over (de verschrikkelijke) 1336x768 resolutie en "low / medium", maar het speelt prima op 45-60 fps op een 2.1Ghz dualcore en een zwakke videokaart dus.

• Rob_Dielemans
Ah dankjewel, hier kan ik wat mee, ik wil er wel aan toevoegen dat werkgeheugen alleen echt interessant wordt als je >10GB hebt omdat je dan perfect het hele spel vanuit t geheugen kan spelen, dit is heel handig voor races en snel farmen.
Op het PoE forum staat er een post over hoe je dit moet doen.

en dan win7 of win8? of maakt dit niet zoveel uit

• Cestoda
Als je computer het echt niet goed trekt, kun je ook handmatig de settings nog lager zetten dan ingame mogelijk is:
Open "production_Config.ini",(op win7 kan je deze vinden in C:\Users\jouw_account\Documents\my games\Path of Exile).
Zoek naar de line "texture_quality=" en zet de waarde hoger.
Bijv als je de quality op 6 zet ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HuqM6sz.jpg

• Rob_Dielemans
Dat is het probleem eigenlijk niet, hij trekt het prima, alleen soms krijg ik van die enorme lag spikes als er iets "interessants" gebeurd, Dominus bijvoorbeeld kan ik niet doen, en ook die dischargers, dan is mijn beeld 0,5 fps voor een seconde of 4 en dan ben je meestal Kaputt

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Rob_Dielemans schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:07:
Ah dankjewel, hier kan ik wat mee, ik wil er wel aan toevoegen dat werkgeheugen alleen echt interessant wordt als je >10GB hebt omdat je dan perfect het hele spel vanuit t geheugen kan spelen, dit is heel handig voor races en snel farmen.
Op het PoE forum staat er een post over hoe je dit moet doen.

en dan win7 of win8? of maakt dit niet zoveel uit
Waar staat die post? Ik kan het niet vinden, denk dat ik er gigantisch overheen kijk.

• Rob_Dielemans
Maar als je een ssd hebt dan zal het verschil niet zo groot zijn

Verwijderd

Cestoda schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 08:39:
[...]

Macros zijn ideaal, en de oos macro is bijna onmisbaar, zeker in Nemesis en races. TI: een panic logout op Nemesis werkt 0.3-0.5 sec sneller als je gebruikt maakt van Exit to login screen ipv Exit to character selection. Chris Wilson (lead developer) zei ook dat dit de reden is dat ze exit to login screen erin gelaten hebben. Misschien kun je je script daar op aanpassen?
Bij mij is exit to character selection ook instant maar anders is het voor de die-hard alt-F4'ers een kleine aanpassing:
Y := Height * .45 In Logout() word Y := Height * .42

Ik gebruik die functie vaker voor het switchen van chars dan voor als ik denk dood te gaan op hc...

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

• Marcvz
Hmm, na mn 4e thorns roll eindelijk iets nuttigs.. 26% lightning res.
Maar zoals volgens mij shodan al zei in de guild chat, als ik nu yolo exalt en top armor roll, blijf ik balen van die lage lightning res rol..
top strength is t beste, maar top lightning of top chaos zou ik houden denk.... (die twee roepen wel twijfels of...)
Dus, imprint terug en opnieuw een eternal kopen...
Maar, ik denk dat ik zondag of maandag pas weer een poging waag.. 70-140 chaos per dag uitgeven hakt erin... Dus even wat verstandiger met mijn currency omgaan (bv 500 alts op een zwaard gooien om tyranical te rollen ^^) zou niet verkeerd zijn.

Ik zie trouwens dat de #1 astral op nemesis te koop staat voor 75ex (dat is wat hij gekost zou hebben om te craften)
Mijn chest is beter, zelfs als ik door craft met 26% lightning res... Maar belangrijker, waarom staat ie te koop?
Omdat er geen mensen zijn die mirror service gebruiken is mijn verklaring... Dus dat zou t gewoon gebruiken van de chest wel rechtvaardigen... Als je ook nagaat wat dat ding al gekost heeft had ik mn char onwijs kunnen upgraden... (20-25 ex so far..)

Maar goed, ik vind t niet erg low level maps te doen.. Sterker nog, ik vind t wel prettig dat ik bij 95% gewoon achterover in mn stoel kan hangen. En ik vind t craften zo tof, dat is motiverend genoeg.

Toch.. Ergens twijfel ik over de chest.. Nemesis is bijna op de helft.. Weinig mirrors.. Als ik over 6 weken een top chest maak heeft t ook geen nut meer..

We'll see.. Gewoon even een voltaxic chancen van t weekend en dan kunnen we weer even vooruit :D

• bronce
Preview van de nieuwe skill barrage staat op de site. Lijkt me wel vet om te combineren met ranged attack totem. Ook die nieuwe unique is mooi voor een dodge build. Endurance charge on kill maar je verliest ze als je geraakt wordt. Hij heeft ook extra dodge chance 8% op degene die gepreviewed werdt.

• microoo
bronce schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:45:
Preview van de nieuwe skill barrage staat op de site. Lijkt me wel vet om te combineren met ranged attack totem. Ook die nieuwe unique is mooi voor een dodge build. Endurance charge on kill maar je verliest ze als je geraakt wordt. Hij heeft ook extra dodge chance 8% op degene die gepreviewed werdt.
Let wel dat je 1 seconde onslaught krijgt voor iedere endurance charge die je hebt op het moment dat je ze verliest, wat je dus 1-x aantal seconde onsterfelijk maakt. Dus hij is nog wat beter zelfs voor een dodge build ;)

• SMD007
Alleen denk ik wel dat het een melee chest is en niet zo zeer iets voor mijn doge/evasion ranger.

• Rob_Dielemans
bronce schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:45:
Wat doet barrage?
Ik ben nog aan t zoeken voor of een support ranged attack,of single target ranged attack, ik doe fantastische AOE, maar boss kills kan sneller

• Gundogan
  • Laatst online: 08:55

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Rob_Dielemans schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:41:
[...]

Wat doet barrage?
Ik ben nog aan t zoeken voor of een support ranged attack,of single target ranged attack, ik doe fantastische AOE, maar boss kills kan sneller

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-11 16:21
Doet me toch sterk denken aan Runescape.

• Cestoda
Rob_Dielemans schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:41:
[...]

Wat doet barrage?
Barrage schiet een aantal projectielen na elkaar, met een bepaalde spreiding: van een grote afstand heb je dus meer kans om je target te missen dan van dichtbij. LMP en GMP zorgen voor meer projectielen, maar dan sequentieel en dus niet tegelijkertijd zoals bij andere projectile skills. Voor de mensen die diablo 2 gespeeld hebben: het lijkt erg of de Strafe skill van de Amazon..

• Rob_Dielemans
Ranged attack + Barrage + GMP + Knockback
voor crowd control (heb al een split arrow, chain, loh, chance to flee)

En voor single attack ga ik proberen, ranged attack + barrage + chain + added chaos

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-12 15:20

Luukwa

o/

Cestoda schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:55:
Als je computer het echt niet goed trekt, kun je ook handmatig de settings nog lager zetten dan ingame mogelijk is:
Open "production_Config.ini",(op win7 kan je deze vinden in C:\Users\jouw_account\Documents\my games\Path of Exile).
Zoek naar de line "texture_quality=" en zet de waarde hoger.
Bijv als je de quality op 6 zet ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Dat lijkt verdomde veel op Runescape low detail.. lol.

Soundcloud!

• Cestoda
Kaw schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:48:
[...]

Doet me toch sterk denken aan Runescape.
LuukwaHD schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:52:
[...]

Dat lijkt verdomde veel op Runescape low detail.. lol.
En dat is dan pas met waarde 6 :P Waarschijnlijk kun je de settings nog lager zetten, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Rob_Dielemans schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:32:
Ranged attack + Barrage + GMP + Knockback
voor crowd control (heb al een split arrow, chain, loh, chance to flee)

En voor single attack ga ik proberen, ranged attack + barrage + chain + added chaos
Barrage is de ranged attack ;), het is een active skill en geen support. LMP/GMP zullen waarschijnlijk niet heel goed ermee samenwerken: Stel: je schiet met een normale barrage 4 shots (hoeveel het er echt zijn is nog onbekend). Met GMP schiet je er 4 extra, maar alle 8 shots doen maar 50% damage, oftewel je doet net zoveel schade met als zonder GMP.

• Rob_Dielemans
Cestoda schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:16:

Barrage is de ranged attack ;), het is een active skill en geen support. LMP/GMP zullen waarschijnlijk niet heel goed ermee samenwerken: Stel: je schiet met een normale barrage 4 shots (hoeveel het er echt zijn is nog onbekend). Met GMP schiet je er 4 extra, maar alle 8 shots doen maar 50% damage, oftewel je doet net zoveel schade met als zonder GMP.
Snap ik, ik bedoel ranged attack totem + barrage + etc.
En als ik iedere monster constant een knockback kan geven dan is deze misschien wel beter dan een decoy totem.

kun je die pauze tussen barrages door dan beinvloeden met een reduced duration gem?

• Neles7
Ineens valt mijn oog hierop: http://awards.tweakers.net/categorie/8/169/beste-game.html
we zijn genomineerd!

Denk dat ik vanavond ook maar de update van 1.03 ga kijken, afgelopen dagen amper thuis geweest dus wederom niet kunnen spelen :@

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-12 09:47
Even doorgeven aan GGG ? :)

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
Neles7 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:29:
Ineens valt mijn oog hierop: http://awards.tweakers.net/categorie/8/169/beste-game.html
we zijn genomineerd!

Denk dat ik vanavond ook maar de update van 1.03 ga kijken, afgelopen dagen amper thuis geweest dus wederom niet kunnen spelen :@
ja ik zag het ook en heb er net op gestemd, er zijn nog wel andere leuke games maar die staan niet in het rijtje

• Cestoda
Rob_Dielemans schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:25:
[...]

Snap ik, ik bedoel ranged attack totem + barrage + etc.
En als ik iedere monster constant een knockback kan geven dan is deze misschien wel beter dan een decoy totem.

kun je die pauze tussen barrages door dan beinvloeden met een reduced duration gem?
ah :). Als je iets beters zoekt dan decoy totem, denk dan aan een skelly brotem (summon skeletons + spell totem, uit te breiden met faster casting). Zeker voor solo play erg effectief om aandacht af te leiden.
Of de pauzes tussen de barrage shots te beinvloeden zijn weet ik niet eerlijk gezegd, de enige officiele bron met informatie over barrage is het 1.03 filmpje dat eerder vandaag gepost is op de website.

PS ook meteen gestemd voor in de Tweakers poll :)

• bronce
Barrage lijkt me ook sterk met blind en of pierce. Hij is ook bruikbaar met wands. Mischien met die unique wand die 10% chance to blind with attacks heeft. Ben ook erg benieuwd naar de DoT passives mischien dat daar nog wat leuks mee valt te doen. Weet nog wel van lang geleden dat poison arrow + GMP voor veel lag zorgt :p

Edit heb ook op PoE gestemd voor beste game (verreweg het meest gespeeld dit jaar :p)

[ Voor 12% gewijzigd door bronce op 09-12-2013 16:57 ]

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wat betreft deze vraag:

Assassins Creed 4 - bleh, console game, boeit me absoluut niet.
Starcraft Heart of Swarm - leuk hoor, nog steeds een aardige e-sport, maar voor de meeste spelers niet heel lang spannend.
GTA V - Zeer vermakelijk, maar ook vooral gehyped.
Bioshock Infinite - Leuk, maar niet voor vaker dan 2 keer uit spelen.
DOTA 2 - Leuke e-sport waardeloze community (IMO)
Last of Us - Zie Bioshock.
Metro Last Light - Meh, niet zo goed inelkaar gezet eigenlijk.
Battlefield 4 - Leuk allemaal bugs. Geldklopperij, Origin, dan heb je "beste" al niet meer verdiend.
Path of Exile - Diepgang, replay waarde, races, Erg leuke community, mooie T.net clan, houd al 2 jaar lang mensen vast. Uit deze lijst eigenlijk voor de langdurige vermaakt factor de winnaar!

==

Barrage met Boog lijkt me niet zo heel goede oplossing, LA is daar al, Frenzy werkt ook al prima. Maar voor "wander" builds vooral in het geval van Crits builds, lijkt me dit een erg, erg sterke aanvulling.

Typische Power Syphon builds op crits, en dan twee linkjes: on Hit en on Crit casts... Dat zal alles heel snel slopen.

• Marcvz
microoo schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:56:
[...]

Let wel dat je 1 seconde onslaught krijgt voor iedere endurance charge die je hebt op het moment dat je ze verliest, wat je dus 1-x aantal seconde onsterfelijk maakt. Dus hij is nog wat beter zelfs voor een dodge build ;)
Hoe maakt onslaught je 1-x aantal seconde onsterfelijk?
Dat zou wel heel OP zijn.. Onslaught is bij mijn weten gewoon haste aura effect.
Maar, correct me if I'm wrong.

• microoo
Marcvz schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:30:
[...]

Hoe maakt onslaught je 1-x aantal seconde onsterfelijk?
Dat zou wel heel OP zijn.. Onslaught is bij mijn weten gewoon haste aura effect.
Maar, correct me if I'm wrong.
Je hebt gelijk, was misschien wel een beetje sterk geweest ja, haha.

• Rob_Dielemans
Ik wil weten hoe barrage uitziet met slower projectiles, zou je dan een muur van pijlen/wands kunnen afvuren.

Dat maak PoE zo mooi, er komt 1 dingetje bij en meteen ga je nadenken over wat de mogelijkheden zijn omdat ene dingetje te gebruiken, overmorgen is de patch? eens kijken hoe moeilijk zon barrage is om aan te komen.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Pro-tip: Ga vast een zooi hoog lvl Full Wyrmscale whites inslaan om the chancen, als je wel op 1/500 geluk hebt, heb je opeens als een van de eerste die nieuwe unique, wat betekend dat je em voor VEEL meer dan normaal van de hand kunt doen.

Ben ook eigenlijk gek om dit hier te delen, maar goed, er zijn toch al honderden spelers die dit ook verzinnen.

• microoo
djunicron schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:01:
Pro-tip: Ga vast een zooi hoog lvl Full Wyrmscale whites inslaan om the chancen, als je wel op 1/500 geluk hebt, heb je opeens als een van de eerste die nieuwe unique, wat betekend dat je em voor VEEL meer dan normaal van de hand kunt doen.

Ben ook eigenlijk gek om dit hier te delen, maar goed, er zijn toch al honderden spelers die dit ook verzinnen.
Maar ja, dan kan je beter spine bows/ glorious plates/ occultist vestments of siege axes blijven chancen, de uniques uit die items zijn allemaal veel meer waard dan de vorige unique (die sundering axe) bij release kostte.

• Cestoda
Voor de mensen die een passives reset willen/nodig hebben: In 1.03 die morgen/woensdag uit komt zijn er een paar veranderingen in de passive tree. In het verleden heeft een verandering in de passive tree er altijd toe geleid dat als bepaalde passives die je had niet meer mogelijk waren je een full reset kreeg, dus waarschijnlijk gaat dit weer gebeuren.
Het gaat om de volgende verandering:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xpsr2IW.jpg
Rechts van het scion beginpunt zitten nu nog 2 clusters, 1 van 6x movement speed nodes en 1 van 3x attack speed. Dit verandert nu in een cluster van 3x movement speed en 3x attack speed. Dit alles om ruimte te maken voor een DOT cluster. Wil je hier handig gebruik van maken doe dan het volgende:

* Zorg dat je meer dan 3 van de movement speed nodes hebt daar, of
* Zorg dat je vanaf de rechterkant komt en een attack speed node hebt. Kom je van links dan werkt dit niet.

Bij het andere DOT cluster werkt dit niet, de mana on kill nodes daar worden simpelweg geflipt naar de andere kant om ruimte te maken.

Het is dus niet helemaal zeker dat je een reset krijgt, maar wel waarschijnlijk :)

• SMD007
Mede exiles stem eens even op onze favoriete game! :p

http://awards.tweakers.net/categorie/8/169/beste-game.html

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 14:26

KneoK

Not in a million lightyears

Ooooh yeah, na zo'n 1300 alts is het dan eindelijk gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SEAfGNX39goe1Oo6XHvfDXsA/full.png

Eerste eternal > regal poging: 2 - 147 lightning damage, dat was dus jammer. Imprint terug, nieuwe eternal erop en wederom regallen, 4 life gained for each monster hit :D Imprint dus weer terug en sparen voor de nieuwe eternal.

• Marcvz
blijf er wel bij dat je eerst had moeten 5-6linken.. Dat gaat je nu een pak meer kosten.. Ongeduldige man..

Heb zelf weer een poging op de chest gedaan.. Had de 3e (vanaf top rol geteld) armour roll.
Dus de juiste roll, alleen verkeerde bracket.. Heb nu 1600 armour total, maar wil eigenlijk gewoon 2k +.. Dus maar weet opnieuw proberen denk..
Stiekem was t denk niet eens zo slecht idee geweest om de 29% lightning te houden en dan door te craften voor armour.. Bedoel, kan wel als doelstelling hebben de #1 chest te maken, maar wie gebruikt er nu een mirror op een chest? Denk dat dit zeer zelden gedaan wordt en mirrors voornamelijk aan wapens uitgegeven worden..

Maar goed, ik geef het tot de 23ste. Dan zijn we op de helft vd league.

Nadeel is wel dat Koen nu de eternals ook koopt.. Wordt lastiger voor mij om er aan te komen zo.. ^^

Heb vandaag 5 (vrij crappy uniques) in de guild stash gedaan. 5 van dezelfde uniques bewaren schiet ook niet op.
Dus vanaf nu mik ik t gewoon in de guild stash.

• Neles7
quote: Path of Exile
Hi Niek,
Thank you so much for sharing this with us. That's really great. I will be passing this onto the rest of the team as well.
Kind regards,
Bex
kreeg een reactie via FB :)
Gisteren eens begonnen met afstoffen van me ps2, kwam FF12 tegen en was meteen heel de avond weer daaraan hooked :O PoE komt wel weer een keer als ik me pc aanzet en tijd heb :P

• JohnnyV76
Marc, denk dat 99% van de mensen op nemesis jaloers is op je chest zoals ie nu is hoor :)
Ach t is iig goed om iets te hebben waar je alles voor doet, dat is ook deel van de fun.

Ik moet maar eens proberen niet suf te rippen voor t echt interessant wordt (lees: hogere lvl maps kan doen). 1e doel is mn searing touch te 5 of 6 linken maar na een eerste batch van ongeveer 70 fusings niet verder dan 4L gekomen dus nu weer sparen voor nieuwe pogingen. Hou altijd een stack achter de hand om weer te kunnen 4 linken. Kan op zich prima een 2e searing betalen maar heb ik er niet voor over en 4 linken lukt altijd wel met 1 stack (vaak al minder). Heb iig alle quests behalve dominus merc gedaan dus kan me volledig richting op het levellen en mappen.

• SMD007
JohnnyV76 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:53:
Marc, denk dat 99% van de mensen op nemesis jaloers is op je chest zoals ie nu is hoor :)
Ach t is iig goed om iets te hebben waar je alles voor doet, dat is ook deel van de fun.

Ik moet maar eens proberen niet suf te rippen voor t echt interessant wordt (lees: hogere lvl maps kan doen). 1e doel is mn searing touch te 5 of 6 linken maar na een eerste batch van ongeveer 70 fusings niet verder dan 4L gekomen dus nu weer sparen voor nieuwe pogingen. Hou altijd een stack achter de hand om weer te kunnen 4 linken. Kan op zich prima een 2e searing betalen maar heb ik er niet voor over en 4 linken lukt altijd wel met 1 stack (vaak al minder). Heb iig alle quests behalve dominus merc gedaan dus kan me volledig richting op het levellen en mappen.
Ik wil wel voor je linken :P Laatst ook met SoundBlind die klaagde dat ie ook al xx fusing er aan gespendeerd had. Hij gaf mij de chest en 10 fusing. Eind resultaat een 5link en 9 fusing over :+

• JohnnyV76
hmmm mss mr. lucky t maar laten doen ja... goed idee :)
mss vraag ik je wel een dezer dagen!!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04
Gister met mazzel m'n Kaom's Primacy ge5linked in 17 fuses, mag niet klagen denk ik :)

Systeem Specs

• Rob_Dielemans
Let op dat je niet overmoedig wordt, ik had een tijdje geleden in erg korte tijd voor een ander karakter wat leveling up gear 6 socket en 5 linked.
Toen probeerde ik met goede moed mijn main zn 5L boog 6L te maken omdat het toch wel makkelijk leek. En toen was ik vrijwel al mijn jewelers en fusings kwijt en had ik een 4L boog :(
Heeft een paar dagen geduurd voordat ik weer een 5L had. Nu ben ik weer aan t sparen.

En mensen snappen kansen verkeerd.
Stel je hebt 1:100 kans om iets te 5 linken. Betekend dit dan dat je na 100 fusings vrijwel 100 procent kans hebt?
Nee, zo werkt dit niet. Als je 1:100 kans hebt op iets, betekend dit eerder dat je 99% kans hebt op niets.
Dus na 100 keer heb je .99^100 * 100% = 36.6% kans op niets, na 200 keer is dit 13.3%
En na 1000 keer heb je nog steeds een hele kleine kans van 0.004% dat je niks hebt.

Even in perspectief plaatsen, stel van de playerbase van PoE probeert een miljoen mensen ooit iets te vijflinken, dan zullen er ongeveer 4.317 mensen zijn die na 1000 keer proberen nog steeds niks hebben.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04
Rob_Dielemans schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:34:
Let op dat je niet overmoedig wordt, ik had een tijdje geleden in erg korte tijd voor een ander karakter wat leveling up gear 6 socket en 5 linked.
Toen probeerde ik met goede moed mijn main zn 5L boog 6L te maken omdat het toch wel makkelijk leek. En toen was ik vrijwel al mijn jewelers en fusings kwijt en had ik een 4L boog :(
Heeft een paar dagen geduurd voordat ik weer een 5L had. Nu ben ik weer aan t sparen.

En mensen snappen kansen verkeerd.
Stel je hebt 1:100 kans om iets te 5 linken. Betekend dit dan dat je na 100 fusings vrijwel 100 procent kans hebt?
Nee, zo werkt dit niet. Als je 1:100 kans hebt op iets, betekend dit eerder dat je 99% kans hebt op niets.
Dus na 100 keer heb je .99^100 * 100% = 36.6% kans op niets, na 200 keer is dit 13.3%
En na 1000 keer heb je nog steeds een hele kleine kans van 0.004% dat je niks hebt.

Even in perspectief plaatsen, stel van de playerbase van PoE probeert een miljoen mensen ooit iets te vijflinken, dan zullen er ongeveer 4.317 mensen zijn die na 1000 keer proberen nog steeds niks hebben.
Klopt helemaal, heb al genoeg lotterys gezien op twitch waar de gebruikte fusings boven de 3000-4000 uitkwamen voor het item ge6linked was.

De reden dat ik het probeerde was dat het me niet uitmaakte of het wel/niet zou lukken omdat mijn attack al in mijn 5L chest zit, en ik er nu alleen een 2e 5L bij heb gekregen.
het was dus voor mij geen ramp geweest als het niet was gelukt.

Systeem Specs

• Rob_Dielemans
Als het niet uitmaakt is het beste moment om dit soort dingen voor elkaar te krijgen.
In mijn geval deed het wel een paar dagen pijn en ik heb ik me zoet moeten houden met low level maps

• Marcvz
Mwa, 5 linken op een 6 socket item is wel een pak makkelijker geworden dan het vroeger was hoor.
Ik heb nu 6 items ge5linkt en dat koste gemiddeld zo'n 80 fusings per item.

6Linken is een heel ander verhaal.. Die kans is dusdanig klein dat het inderdaad zomaar kan dat je na 3000 fusings nog niets hebt. Maar ik kan met niet voorstellen dat je binnen die 3000 pogingen niet minstens 15 5links voorbij hebt zien komen.

• Rob_Dielemans
Marcvz schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:48:
Maar ik kan met niet voorstellen dat je binnen die 3000 pogingen niet minstens 15 5links voorbij hebt zien komen.
Dat je het niet kan voorstellen is juist het verneukeratieve van kansen.
even jouw voorbeeldje gebruiken met jouw data.
Dus kans van 1:80 op iets is dus 1-1:80 *100% = 98 driekwart procent dat je de eerste keer niks hebt.
na 3000 pogingen is die kans gedaald tot 0.000000000000004 %
Inderdaad zeer onwaarschijnlijk
En op een miljoen gebruikers nog steeds zeer onwaarschijnlijk.

Conclusie: je hebt gelijk het is moelijk voor te stellen dat je na 3000 pogingen niet een keertje een 5 link voorbij ziet komen,

• Robbie.b
Zojuist geripped op level 65, Eigen domme fout. Was maps aan het doen in mijn eentje, killde een hele rits mobs, maar had dus de rare mob met Soul eater over het hoofd gezien met powerfull crits en chaos damage, die ik dus even lekker heb lopen voeren met tientallen mobs die eromheen stonden.
1 hit K.O. met 3.9k hp haha.

[ Voor 14% gewijzigd door Robbie.b op 10-12-2013 16:48 ]

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
Hallo guildies, ik ben op zoek naar een 6L carcass jack, weet iemand wat de verwachte kosten hiervoor ongeveer zijn?

in global zie iemand 25 ex, iemand anders niet meer dan 15 ex, en iemand in trade probeerde er eentje te verkopen voor 100 ex, dus ik snap er niks meer van zoals je misschien wel zult snappen.

een goede rol carcass jack valt voor 1,5 a 2 ex te krijgen trouwens

[ Voor 10% gewijzigd door Artimunor op 10-12-2013 18:01 ]

• Marcvz
Ik zou rond de 20ex geroepen hebben zonder je verhaal te lezen..

Pagina: 1 ... 49 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]