• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-12 20:49
Occy74 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:45:
[...]

Heb wel 2H dmg nodes gepakt maar nog geen specifiek wapen type dmg nodes omdat ik nog niet weet wat mijn endgame wapen wordt, 2h sword, axe, mace etc.
Mjah, snap ik. Ik heb dat ook zo lang mogelijk gedaan.
Maar op den duur heb je alleen nog ondergemiddelde 2-handed nodes over ten opzichte van wapen specifieke nodes.. Maar eerlijk gezegd weet ik niet meer vanaf welk level ik in specifieke weapon nodes ging speccen.. Kan misschien wel 70+ geweest zijn :)

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Wat is een goed lvl om naar Cruel te gaan? Ben nu lvl36 en heb de eindboss van Act 3 gedood, maar volgens mij kan ik nog beter wat farmen in act 3 tot lvl40 ongeveer?
Hij dropte trouwens niet eens een rare voor mij, voor de andere partyleden wel :')

[ Voor 20% gewijzigd door Cthulhu op 17-11-2013 10:43 ]

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-12 16:59
Als je Dominus verslagen hebt gewoon meteen naar cruel. Act 1 cruel is makkelijker dan Dominus normal zou ik haast zeggen. Lvl 36 is ook prima voor cruel. Wel even kijk of je resists nog op orde zijn.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Resists zijn 62/71/76, alleen chaos is -4 :')

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

M'n spectral thrower is ook aan de laatste helft A3Merci (domi) begonnen, dat is ook een lange reis nog eigenlijk nu met de A3 update zeg.
Nu al gelukkig alle resists over de 60 heen, alleen ik heb helemaal nog geen chaos resists mee kunnen pikken (dus -60). Vraag me af hoe ik dat ooit nog goed ga maken, met passives kom ik er niet meer en natuurlijk zal nog zo'n beetje alle gear vervangen worden voordat het tijd is voor maps, maar ik denk dat ik nog heel lang flasks hiervoor zal moeten gebruiken. Heb ondertussen iets van +110% hp, maar dat valt me eigenlijk ook nog wel tegen, dat hangt rond de 2300hp nu met op bijna al m'n gear +50 tot + 89hp.

Allemaal wat lastiger dan toen het nog open beta was. Hebben ze echt zoveel aan de endgame gesleuteld of doe ik het gewoon weer eens fout? Kwa gameplay overigens niets te klagen ze hebben veel weer net wat interessanter gemaakt dan voorheen. En er komt dus alweer een nieuwe contentpatch aan met een nieuwe "primary".

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:33
Cthulhu schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:05:
Resists zijn 62/71/76, alleen chaos is -4 :')
Dat is prima op orde. Je kunt er gaande weg in cruel nog wel wat aan sleutelen ^^
djunicron schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:41:
M'n spectral thrower is ook aan de laatste helft A3Merci (domi) begonnen, dat is ook een lange reis nog eigenlijk nu met de A3 update zeg.
Nu al gelukkig alle resists over de 60 heen, alleen ik heb helemaal nog geen chaos resists mee kunnen pikken (dus -60). Vraag me af hoe ik dat ooit nog goed ga maken, met passives kom ik er niet meer en natuurlijk zal nog zo'n beetje alle gear vervangen worden voordat het tijd is voor maps, maar ik denk dat ik nog heel lang flasks hiervoor zal moeten gebruiken. Heb ondertussen iets van +110% hp, maar dat valt me eigenlijk ook nog wel tegen, dat hangt rond de 2300hp nu met op bijna al m'n gear +50 tot + 89hp.

Allemaal wat lastiger dan toen het nog open beta was. Hebben ze echt zoveel aan de endgame gesleuteld of doe ik het gewoon weer eens fout? Kwa gameplay overigens niets te klagen ze hebben veel weer net wat interessanter gemaakt dan voorheen. En er komt dus alweer een nieuwe contentpatch aan met een nieuwe "primary".
Chaos res kun je prima zonder voor best lang. Het is alleen wat meer oppassen dan. De nieuwe dingen zijn wel pittiger als de open beta, maar ik vind het meeste goed te doen (slechte gear). Het is gewoon wat meer opletten soms.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• JohnnyV76
Als totemer is het nog wat makkelijker zonder chaos resistance. Attacks zijn meestal te ontwijken als je een beetje mobiel blijft, de totems, traps en minions doen de rest. Die poison bomb mobs in sewers zijn nog t gevaarlijkst. Geraakt worden betekent 1/3 HP weg dus dat kun je niet te vaak doen :) Instant potjes zijn haast wel een must. Beste HP pots zijn denk ik de Seething Hallowed Life Flask of Staunching, die rolde ik gelukkig dit keer met een halve stack alts dus meteen bijna al mn glassblowers erop. 392 instant HP lijkt weinig maar per pot kun je dat 3x op rij doen, wat genoeg zou moeten zijn om veilig weg te komen. De nieuwe Sanctified pots vind ik eigenlijk niet zo goed omdat ze minder HP healen maar wel sneller. Als je deze instant rolled healen ze minder dan Hallowed dus...mwja.

edit: Oh mocht iemand trouwens nog een 5L ES chest op Nemesis hebben dan houd ik me aanbevolen... roep maar wat je ervoor wilt hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door JohnnyV76 op 18-11-2013 08:30 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• SMD007
  • Laatst online: 24-12 21:43
JohnnyV76 schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:20:
Als totemer is het nog wat makkelijker zonder chaos resistance. Attacks zijn meestal te ontwijken als je een beetje mobiel blijft, de totems, traps en minions doen de rest. Die poison bomb mobs in sewers zijn nog t gevaarlijkst. Geraakt worden betekent 1/3 HP weg dus dat kun je niet te vaak doen :) Instant potjes zijn haast wel een must. Beste HP pots zijn denk ik de Seething Hallowed Life Flask of Staunching, die rolde ik gelukkig dit keer met een halve stack alts dus meteen bijna al mn glassblowers erop. 392 instant HP lijkt weinig maar per pot kun je dat 3x op rij doen, wat genoeg zou moeten zijn om veilig weg te komen. De nieuwe Sanctified pots vind ik eigenlijk niet zo goed omdat ze minder HP healen maar wel sneller. Als je deze instant rolled healen ze minder dan Hallowed dus...mwja.

edit: Oh mocht iemand trouwens nog een 5L ES chest op Nemesis hebben dan houd ik me aanbevolen... roep maar wat je ervoor wilt hebben.
Johnny, volgende keer eerst je glassblower bubbles erop dan pot rollen dan heb je maar 4 van die bubbles nodig ;)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• JohnnyV76
Hmm... lol daar heb ik voor potjes nog nooit over nagedacht :)
Ik had al wat potjes met rond de +12% quality en daar heb ik mee gecraft maar idd kan ik dan veel beter een wit potje eerst 20% maken. Gelukkig heb ik mn 2 life pots al op 20% en nog baubles over dus er is weinig verloren :P Op mana pots boeit het niet zo... ik draai discipline aura dus mn mana pool is toch maar iets van 300 oid en dat is met reduced mana gem.

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Ben weer begonnen op Nem., lvl15 shadow
De vorige sneuvelde op lvl23 toen ik in een groepje mobs stond te hakken die exploderen bij hun dood, had ik niet gezien :P
Soort Fallen Maniacs effect :P

[ Voor 8% gewijzigd door Cthulhu op 18-11-2013 10:52 ]

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:59
BodyHammeR schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:41:
Hoe ren jij in een paar uur naar lvl 40+? Met mijn eerste char op lvl 40 HC moeten zien sneuvelen, auw. Maar ach was toch redelijke crappy char, vanavond maar rerollen voor nemesis.
Nog tips om snel te levellen?
[...]
Pak life-nodes op de passive tree, hoe verleidelijk het ook is om voor DPS te gaan. Life is nodig. Gebruik een AOE skill. ga niet mob voor mob slayen maar pull groepen en kite waar nodig. Bewaar zogenoemde twink gear. Laag level gear met aardige stats. Dit geeft een nieuw character een flinke boost in het begin.

Je hoeft niet te stressen, blijf rustig lopen en slopen. Ga niet na elke quest terug maar loop door tot je de volgende waypoint hebt, dan ga je pas terug. Ga niet bij elke drop evalueren of het een upgrade is, de eerste 25 levels maakt het echt allemaal niet zoveel uit. Het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van welke skills je gebruikt, maar op deze manier kan je echt in een paar uur naar lvl40 komen.

Ik ben gisteren met m'n Dual flametotem templar van lvl 60 naar 66 gegaan in zo'n 5 uur. Het enige dat ik heb gedaan is in een pug de Fellshrine Ruins clearen, over and over. Deze levels (60+) schieten echt niet meer op, maar dan nog pak je 6 leveltjes op een avond. De Fellshire Ruins in Merciless is lvl59. Dus liep ik hier continu overleveled rond. Je krijgt geen dikke XP-penalty hiervoor gelukkig. Op een gegeven moment wil je in een relatief makkelijk gebied wat leveltjes farmen om weer 'veilig" door te kunnen. Heb ook nog mogen genieten van 2 gasten die dood gingen. Toch zuur op dit level :P

[ Voor 27% gewijzigd door Gelukszoekr op 18-11-2013 12:02 ]

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Stravincy
  • Niet online
Zit te denken om weer wat te spelen. Laatste keer dat ik speelde is alweer een jaar geleden ofzo.

Lightning trap lijkt me wel een aardige skill om iets mee te doen.
Wat raden jullie aan voor welke class? Shadow denk?

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-12 19:58
Stravincy schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:26:
Zit te denken om weer wat te spelen. Laatste keer dat ik speelde is alweer een jaar geleden ofzo.

Ik heb totaal geen ervaring met trappers, maar het loont vaak om even de fora van PoE te bezoeken. Onderaan staan de class-specific subfora waar vaak erg veel informatie en builds te vinden zijn. Met name de topics met veel replies en die in de titel [1.0.0] oid hebben zodat je weet dat het een geupdate build is van na de release.
Ik heb de guide zelf niet gelezen maar vond in het Shadow-subforum de volgende guide die er wel degelijk uit ziet:
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/588949

Ik weet niet of je van plan bent om op HC of SC te gaan spelen? Maar als je HC gaat spelen, kan ik je aanraden om op Nemesis te spelen, hier zit bijna de hele HC community atm. Daarnaast moet je dan ook even kijken of een guide aangeeft of de build viable kan zijn op HC want dan heb je vaak veel meer life nodes etc nodig ipv dmg nodes.

• Stravincy
  • Niet online
Thanks! Daar heb ik wel wat aan zo te zien.
Geen HC trouwens voor mij. Is totaal niet mijn ding.

Maar eens even kijken of ik er weer een beetje in kan komen. :)

• Cestoda
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11 15:10
Hoi allemaal,

ik wil mezelf even voorstellen: nieuw op Tweakers, PoE speel ik al ergens sinds het begin van de open Beta. Op het moment speel ik vooral op m'n lvl66 Crit trapper shadow in Nemesis (ign Bakadesuka), maar probeer ook aardig wat races mee te pikken :)
Stravincy schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:26:

Lightning trap is een aardige skill, maar alleen in grote groepen mobs, anders raken misschien maar 2-3 projectielen hun doel en gaat een groot deel van het dps potentieel verloren. De beste classes om een trapper mee te maken zijn shadow / witch, maar ranger zou er ook aardig mee uit de voeten moeten kunnen. Traps kunnen behoorlijk mana instensief worden, dus hou daar rekening mee met het plannen van je build :)

• JohnnyV76
Ugg... weer een RIP op level 66 en weer op maandagavond net als vorige week :P
Deze zag ik niet echt aankomen. Was Catacombs aan t farmen voor xp en currency zoals ik al vanaf lvl63 deed en totems fikte lekker de mobs af en er dropte een gele chaos ring terwijl alleen nog de rare boss over was. Ik liep vast naar de ring toe maar niet echt opgelet wat voor mod de rare had... bleek een soul conduit te zijn die van die apparitions spawned. Normaal gesproken maken de totems gehakt van de spawns maar omdat ik zo dichtbij stond hitten ze me allemaal en had niet eens tijd om te reageren voor een potje oid.

Note to self: beter kijken naar de nemesis mods. Vandaag even geen zin om opnieuw te beginnen dus maar even BF4 gespeeld... morgen maar weer opnieuw dan.

• Neles7
RIP.

Voor de mede-tweakers in de discussie over regen in map mods vond ik dit op forum:
It's not 50% Regen rate, but 50% Replenish rate.

No Regen does not affect your Mana Leech; you still Leech 12.5% Max Mana per second.
Half Replenish does reduce your Mana Leech.

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-12 09:47
RIP :/

Ik moet ook maar weer eens op Nemesis gaan kijken, moet nog wat nemesis only challenge dingen :P

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

JohnnyV76 schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:08:
Ugg... weer een RIP op level 66 en weer op maandagavond net als vorige week :P
Deze zag ik niet echt aankomen. Was Catacombs aan t farmen voor xp en currency zoals ik al vanaf lvl63 deed en totems fikte lekker de mobs af en er dropte een gele chaos ring terwijl alleen nog de rare boss over was. Ik liep vast naar de ring toe maar niet echt opgelet wat voor mod de rare had... bleek een soul conduit te zijn die van die apparitions spawned. Normaal gesproken maken de totems gehakt van de spawns maar omdat ik zo dichtbij stond hitten ze me allemaal en had niet eens tijd om te reageren voor een potje oid.

Note to self: beter kijken naar de nemesis mods. Vandaag even geen zin om opnieuw te beginnen dus maar even BF4 gespeeld... morgen maar weer opnieuw dan.
Nummer 13 van de Nemesis Ladder is geripped, kreeg gister een melding in de chat, lvl90, dat doet pijn :P

• JohnnyV76
Persoonlijk... vind ik dat minder erg :P
Maja dan baal je nog wel iets steviger ja. Vandaag maar weer opnieuw.... dit char heb ik in ongeveer 6 dagen naar lvl66 gehaald dus het moet snel gaan als ik er voor ga zitten :)

• nogarduv
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-03-2016
Ikke ook REEEP gisteren middag op lvl 63 als dual totem sporker.
Probeerde Merc Vaal te doen met IIR gear en weinig ES. Nou dan zijn die regen van rotsen best wel lelijk als je er een stuk of 2 a 3 achter elkaar gaat koppen.

Lessons Learned: Betaal lekker een chaos voor Vaal Merc kill!

Nu maar weer gear kopen voor een nieuw avontuur!

---edit---
Oh ja, ik kon het deze keer binnen no-time verwerken want m'n zoontje van 3 zat naast me toen het gebeurde en die ging me gewoon troosten: "Huil maar papa, knuffel papa.." Wat een kerel!

Echt...! Je smelt dan hoor!

[ Voor 25% gewijzigd door nogarduv op 19-11-2013 14:38 ]

POE shop HC Tweakers of Wraeclast lid

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:51

Gundogan

Rip and tear, until it is done

nogarduv schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:33:
---edit---
Oh ja, ik kon het deze keer binnen no-time verwerken want m'n zoontje van 3 zat naast me toen het gebeurde en die ging me gewoon troosten: "Huil maar papa, knuffel papa.." Wat een kerel!

Haha, wat een baas. _/-\o_

Maar voor Vaal merciless is wat armour of in ieder geval een granite flask (met iron skin affix) wel aan te raden + lightning resist als je ongelukkig bent met z'n stroom straaltjes.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Neles7
nogarduv schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:33:
Ikke ook REEEP gisteren middag op lvl 63 als dual totem sporker.
Probeerde Merc Vaal te doen met IIR gear en weinig ES. Nou dan zijn die regen van rotsen best wel lelijk als je er een stuk of 2 a 3 achter elkaar gaat koppen.

Lessons Learned: Betaal lekker een chaos voor Vaal Merc kill!

Nu maar weer gear kopen voor een nieuw avontuur!

---edit---

RIP. Maar wat een geniaal ventje heb je, beetje papa troosten, held! _/-\o_

• JohnnyV76
Geniaal die kleine man. Nog een paar jaartjes en dan speelt ie lekker mee ;)

• SMD007
Net in mijn middag pauze op deze 5link chest http://pathofexile.gamepedia.com/Carcass_Jack 3x een rode socket gerold. Nu heb ik dus Cyclone (20%q) + LoH + Phys dmg + Crit Chance + BM. Mn range van Cyclone is nu echt enorm!(40% increase) Zelfs met dysinc raak ik nog de mobs. En ook mn dmg is flink geboost van 1500 naar 1700 bijna 1800 dmg.

[ Voor 3% gewijzigd door SMD007 op 20-11-2013 13:50 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• mercapto
Netjes! De aanhouder heeft gewonnen, "dat lukt nooit, 3 rode sockets" las ik gister nog op de chat :P

• SMD007
Ja inderdaad moet zeggen valt me mee hoeveel ik er nodig had. Heb er uiteindelijk denk ik iets van rond de 50 chrome voor nodig gehad.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Bleh, ik wil nu eigenlijk al vanaf het weekend mee doen aan de races, maar ligt het aan mij of zijn die kwa tijd op vervelende tijdstippen voor ons in Europa?

Gewoon op de avond, of dat nou om 19:00 of 23:00 is, is er eigenlijk niet zo heel erg veel.

• Marcvz
SMD007 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:25:
Ja inderdaad moet zeggen valt me mee hoeveel ik er nodig had. Heb er uiteindelijk denk ik iets van rond de 50 chrome voor nodig gehad.
Dat valt niet tegen.. Ik herinner me mijn wander nog wel van de open bèta..
b-g-g-r-r op een 6 Socket 5-linked astral plate...
100e chromatic's....

• Neles7
djunicron schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:10:
Bleh, ik wil nu eigenlijk al vanaf het weekend mee doen aan de races, maar ligt het aan mij of zijn die kwa tijd op vervelende tijdstippen voor ons in Europa?

Gewoon op de avond, of dat nou om 19:00 of 23:00 is, is er eigenlijk niet zo heel erg veel.
er is al vaker geklaagd dat races voor Europa bijna niet te doen zijn. Dus je zult er aan moeten wennen.

Vandaag weer n goede avond, wat exp, leuke drops, upgrades ^^ gaat de goede kant uit.

• Cestoda
djunicron schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:10:

Er is wel door een hoop mensen over geklaagd, maar het heeft wel geholpen: GGG heeft 13 extra races toegevoegd die voor ons in de avond vallen :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 14:26

KneoK

Not in a million lightyears

Zo, na m'n laatste death van een paar dagen geleden weer lekker wat progress geboekt. Vanavond Act 2 en 3 t/m Piety op Merciless afgerond en inmiddels weer level 65.

Eergisteren weer een Kaom's Primacy gekocht voor 30 chaos. Was een kutroll maar wel een goeie prijs. 177% Physical en 181 accuracy dus ik heb een goeie 20 minuten in de trade gespammed dat ik een Divine wilde kopen maar niemand reageerde of er werden exorbitante bedragen gevraagd (8,5 chaos vind ik vrij veel). Uiteindelijk maar opgegeven en verdergegaan met progressen. Nog geen twee minuten later dropt er in de Wetlands op Cruel een Divine en die maakt 201 physical en 218 accuracy op m'n Kaom's.

Net dropt er op weg naar de zoveelste Merveil run weer een Divine, dat zet de high currency score op Nemesis nu op 1 Exalt en 3 Divines.

Met capped resists, 61% physical resist en heel veel damage (1800 dps op Spectral Throw, 8200 op Double Strike) gaat het tot nu toe erg lekker. Morgen lekker verder levellen en dan weer lekker gaan mappen.

Eergisteren ook weer begonnen met streamen. Veel slap geouwehoer en gedoe tussen Marc en ik, vaak Microo en wat andere mensen op Mumble, discussie over builds, hulp aan iedereen die het nodig heeft. Toen Marc en ik nog Diablo 3 speelden deden we ook veel give aways, korting voor stream kijkers op gear, farm runs etc.
Ik heb nog een Kaom's Primacy, veel goeie gear en 6 exalteds op Default die ik binnenkort wil gaan verloten in welke vorm ook, dus op zich is dat al de moeite waard om eens te komen kijken. Vaak online zo rond half 8.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

WTF, ik doe iets verkeerd als ik dit hierboven zo lees...

Ik heb echt een stuk langer over lvl 65 scion gedaan (op Domination nog wel) en ik doe de helft aan dmg en ja, ik heb ook al wat tijd op Fellshrine besteed en Merveil ~ 60 omgelegd. (0 divine, 0 exalt (ever), 1 regal en 10 chaos is wat ik rijk ben)

• nogarduv
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-03-2016
It's all about RNG.

Gisteren avond kreeg ik ineens een msg ingame van een maat dat ie met 1 FUSING Orbs z'n 6s (edit:) Carcass Jack 5 linked kreeg. Wat een mazzelaar. Een andere voorbeeld: toen ik mn sporker nog had en net in Merc aan kwam vroeg ie of ik al bij Vaal was en hem kon helpen want hij was under leveled om het solo op te nemen tegen Vaal. Ik antwoordde nee dus hij zou legde moeten grinden. Een paar minuten later kreeg ik een msg van hem dat ie een exalt plus een rigvald (niet echt interessant vergeleken met de exalt) kreeg van Hillock.

Dus tja, it is all about RNG!

POE shop HC Tweakers of Wraeclast lid

• SMD007
Ik had gisteravond ook een jackpot avond. Eerst dropt er op cruel in the ship graveyard cave een GCP. dan paar minuten later in the coves een exalt en daarna in Cavern of Wrath nog een een Blessed Orb.

Dit terwijl ik het char gewoon aan het lvlen was dus weinig tot geen MF. Op mijn sporker met 70/300 MF vind ik dan in geen tijden ook maar 1 GCP dus echt behoorlijk RNG.

• JohnnyV76
Wat een geluk hier.... gelukkig ben ik er om de RNG in evenwicht te houden door bijna niks te vinden :P

Heb ook wel een flinke klap gemaakt... dinsdag middag/avond na mn werk begonnen en gister een dagje vrij en gisteravond geeindigd op lvl48. Het kan snel gaan als je er voor gaat :)

• SMD007
Die nieuwe Decent champions race lijkt me ook wel leuk. Komende vrijdag avond om 9 uur prima tijd! Ga ook zeker mee doen.

Edit: ik zie net dat er weer een vendor recipe gevonden is: http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/627406

[ Voor 32% gewijzigd door SMD007 op 21-11-2013 10:59 ]

• SMD007
Ik zoek trouwens nog mensen die met deze race mee willen doen:

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/633180

Nog nooit een Cutthroat race gedaan ben er wel benieuwd naar.

• Marcvz
Nah, dat t allemaal RNG is ben ik t toch niet helemaal mee eens.
Tuurlijk, iemand die een item vind wat exalteds waard is heeft geluk en kan makkelijker zijn weg naar boven werken op de currency ladder.
Maar er zijn echt genoeg manieren om zonder geluk aan currency te komen.

Als ik mijn lucky-shots weg denk (5linked chest met een paar fusings die leuk wat opbracht en astramentis van merveil) dan heb ik toch al snel 300 chaos verdiend met t verkopen van chomatics, alterations en 1-2 chaos uniques.

Craften van ringen werkt trouwens ook prima voor mij.
Alle 15%+ two-stone ringen (l67, gewoon uit catacombs) bewaar ik. Daar gaan alchemy's op.
Ik sorteer ze op verkoopbaar en gewoon slecht, de slechte breng ik dan zo nu en dan naar de vendor voor rare prismatics. Die sorteer ik ook weer. En als ik 5 slechte prismatics heb breng ik die ook weer bij de vendor voor een nieuwe.

Zelfde met coral rings. Alchje erop. Is ie slecht gooi ik hem in mn chaos recipe tab (kom altijd ringen te kort)
En als ik een keer amuletjes te kort kom, breng ik een slechte coral met wat iron rings bij de vendor voor een rare coral amu. En natuurlijk heb je dan ook weer de kans om iets verkoopbaars te rollen.

[ Voor 8% gewijzigd door Marcvz op 21-11-2013 18:15 ]

Verwijderd

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/559781

Gisternacht mn lvl 87 nemesis char geript. Had net een 506 dps 2H axe gekocht voor 8,5 exalteds. Had nog een open suffix voor attackspeed, en ik moest toch wat eternal exalten voor de challenge.

Na 9 fusings 5Link ik het ding, en begint het te kriebelen om hem gewoon lekker voor 15 exalts weer te verkopen (die 8,5 was echt een bargain).

Nah eerst ff uitproberen, daarna eternal exalt erop. Lekker een makkelijk mapje runnen, oh kijk, heb nog een unidentified lvl 70 graveyard map in mn stash, perfect.

Even een nieuwe setup voor mn cast when dmg taken proberen. Immortal call tijdelijk eruit en ele prolif + cold snap testen.

Eerste pack in de map, bam. Instakill mezelf op mn multistrike attack. Net buiten beeld stond een phys reflect rare. Map had ook een hidden phys reflect mod. hoera.

Op softcore uit frustratie nog 2 eternals gekocht om te kijken hoe hard ik mezelf zojuist genaaid had. 2e eternal exalt hit ik de 23% ias roll. 623 dps 2H. Zou op nemesis verreweg het beste wapen in de league op dit moment zijn, en waarschijnlijk een waarde van meer dan 50 exalteds hebben.

Tijd voor een poe break

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 18:35 ]

• JohnnyV76
Ik kan maar 1 ding zeggen.... AUW
:S

• SMD007
RIP erg pijnlijk man

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12 23:17

Infinchible

Woef!

Ik vind het ook echt een heel erg leuk spel. Alleen ik moet me wel nog heel erg inlezen. Snap nog niet helemaal alles van de currency en wat je allemaal zou moeten kiezen. Heb nu vooral intelligence en veel fire-damage gekozen. Daarnaast heb ik het idee dat de wands die ik zie allemaal een beetje minder goed zijn, vandaar draag ik nu een sword en mijn armour vond ik wel leuk, met veel energy shield.

Maar ik heb dus geen idee of ik een beetje op de goede weg ben. Zit trouwens allang weer op Standard league, aangezien ik toch nog wel redelijk vaak doodga, vooral bij bosses. Maar de laatste paar levels heb ik wel bijna alles overleefd, waaronder Merveill ofzo? Laatste boss voor Act 1.

Wat van mijn stats:
Weapon en Damage stats
Armour en Defence stats

• Neles7
Infinchible schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:13:
Ik vind het ook echt een heel erg leuk spel. Alleen ik moet me wel nog heel erg inlezen. Snap nog niet helemaal alles van de currency en wat je allemaal zou moeten kiezen. Heb nu vooral intelligence en veel fire-damage gekozen. Daarnaast heb ik het idee dat de wands die ik zie allemaal een beetje minder goed zijn, vandaar draag ik nu een sword en mijn armour vond ik wel leuk, met veel energy shield.

Maar ik heb dus geen idee of ik een beetje op de goede weg ben. Zit trouwens allang weer op Standard league, aangezien ik toch nog wel redelijk vaak doodga, vooral bij bosses. Maar de laatste paar levels heb ik wel bijna alles overleefd, waaronder Merveill ofzo? Laatste boss voor Act 1.

Wat van mijn stats:
Weapon en Damage stats
Armour en Defence stats
Je moet je op jouw level nog niet druk maken. Gewoon lekker het spel leren kennen ^^. Mocht je advies nodig hebben kun je altijd beter even de guild vragen (invite pm PaladinSMD,Marcvz, Shodan_XL)

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Neles7 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:43:
[...]

Je moet je op jouw level nog niet druk maken. Gewoon lekker het spel leren kennen ^^. Mocht je advies nodig hebben kun je altijd beter even de guild vragen (invite pm PaladinSMD,Marcvz, Shodan_XL)
Ok thanks, ga ik doen! ;)

• JohnnyV76
Je hoeft je nog niet zo druk te maken nee omdat je eerste char toch meestal een ontdekkingsreis is :)
Toch, denk wel een beetje na wat voor build je wil gaan spelen een beetje van alles en nog wat is wat je in het begin doet maar dat betekent vaak wel dat je build later niet optimaal is. Oh en ik kan je ook inviten hoor ;) (speel nu alleen op mn nemesis char: Sereni_T)

• Infinchible

Infinchible

Woef!

JohnnyV76 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 07:44:
Je hoeft je nog niet zo druk te maken nee omdat je eerste char toch meestal een ontdekkingsreis is :)
Toch, denk wel een beetje na wat voor build je wil gaan spelen een beetje van alles en nog wat is wat je in het begin doet maar dat betekent vaak wel dat je build later niet optimaal is. Oh en ik kan je ook inviten hoor ;) (speel nu alleen op mn nemesis char: Sereni_T)
Is goed hoor! :)

Ik kom trouwens met geen mogelijkheid de Chamber of Sins meer in, loopt steeds vast met errors dat hij bepaalde dingen niet kan laden enzo. 1 keer ben ik erin gekomen, maar toen ging ik geloof ik dood in de 2e verdieping. Ik las op internet dat nogal veel mensen daar last van hebben, deze maar gewoon overslaan?

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-12 19:58
Infinchible schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:08:
[...]

Ik kom trouwens met geen mogelijkheid de Chamber of Sins meer in, loopt steeds vast met errors dat hij bepaalde dingen niet kan laden enzo. 1 keer ben ik erin gekomen, maar toen ging ik geloof ik dood in de 2e verdieping. Ik las op internet dat nogal veel mensen daar last van hebben, deze maar gewoon overslaan?
Helaas kan dat niet, aan het einde van de chamber of sins level 3 krijg je een quest item wat je nodig hebt om een doorgang in een later punt in act 2 te openen. Maar weird, maak even een post op het forum van PoE, vaak zijn ze wel snel met hulp.

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Mijn Nem. character is ook geripped(lvl34), speel nu op Dom, een Shadow Trapper
edit linken werkt niet, deze build gebruik ik de shadow variant
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/588901

[ Voor 128% gewijzigd door Cthulhu op 22-11-2013 11:26 ]

• SMD007
Infinchible schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:08:
[...]

Probeer anders de game eens opnieuw te installeren.

• Infinchible

Infinchible

Woef!

SMD007 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:37:
[...]

Probeer anders de game eens opnieuw te installeren.
Had al geprobeerd om via steam de gamefiles te verifiëren, maar dat hielp ook niet.
Gelukkig kwam ik op het PoE-forum nog een andere tip tegen, als je een SB X-Fi geluidskaart hebt moet je even -swa toevoegen aan de snelkoppeling of de startopties bij steam. Dan gebruikt PoE de software audio, maar dit maakt niet heel veel verschil.
Nu doet hij het gelukkig wel weer, zit nu in de Chambers! d:)b

Voordat jullie spullen verkopen, identifyen jullie altijd alles of niet? Het kost nogal veel scrolls ;).

• JohnnyV76
Ik had ook regelmatig crashes bij het binnengaan van gebieden. Bleek ook aan mijn audio te liggen en sinds ik dat heb toegevoegd eigenlijk niet meer gecrashed.

De meeste mensen identifyen alleen gele items maar soms kunnen blauwe items ook potentie hebben. Zou het in het begin niet doen en rustig aan doen met je scrolls.

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08 11:48
Heeft iemand in de guild deze boots op nemesis die hij wilt verkopen aan mij?
http://pathofexile.gamepedia.com/Deerstalker

Edit: nvm heb ze al!

[ Voor 8% gewijzigd door Robbie.b op 22-11-2013 13:45 ]

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

• c64flash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 10:26
Na een aantal maanden nagenoeg single player te hebben gespeeld, zou ik graag deel uit maken van een guild. Ik zal de mensen genoemd in deze thread whisperen. Dus beschouw dit als vooraankondiging :-)

Accounts:
c64flash
c64flashy

[ Voor 8% gewijzigd door c64flash op 22-11-2013 19:28 ]

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Robbie.b schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:21:
Heeft iemand in de guild deze boots op nemesis die hij wilt verkopen aan mij?
http://pathofexile.gamepedia.com/Deerstalker

Edit: nvm heb ze al!
Die boots zoek ik ook voor mijn Trapper

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12 13:47
Misschien handig om erbij te zetten in welke league je de items nodig hebt..

Systeem Specs

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Ik speel atm Domination :)
Kan ze evt ruilen voor deze boots, 27%manareg., 19ES met groene en blauwe gemslots
http://pathofexile.gamepedia.com/Wanderlust

[ Voor 75% gewijzigd door Cthulhu op 24-11-2013 15:51 ]

Verwijderd

Zou ik een uitnodiging kunnen krijgen voor de guild? :)

• Gundogan

Gundogan

Stormcall. Lightning Meteor. :o

• SMD007
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:27:
Zou ik een uitnodiging kunnen krijgen voor de guild? :)
wisper mij even ingame ;)

Verwijderd

Ik wil al een tijdje een support char maken die alleen met party's mee loopt, en niet alleen voor IIQ/IIR culling, nu met de komst van stormcall is die tijd gekomen.

Mijn idee is een Scion die:
  • Met Stormcall crits, static blow en elemental proliferation snel shock's stacked
  • Stormcall aanvullen met een rarity gem en culling strike voor de leuke extra loot in de party's
  • Conduit, alle 3 de charges sharen
    • Power krijg ik door power on crit op stormcall
    • Frenzy door bloodrage (genoeg chaos en hp regen stacken zodat dit niks kost als dit mogelijk is)
    • Endurance door enduring cry
  • Hex Master + Whispers of Doom, 2 curses die ik op de enemies kan gooien
  • Zoveel mogelijk aura's zien te stacken, HP op 35% voor Pain Attunement, rest over mana
  • Chaos damage weer ik af met chaos resistance en hp regen en mijn energy shield regen ik met life leech + Ghost Reaver
Ik heb weinig hp, en ook mijn energy shield zal niet heel hoog zijn denk ik, maar ik bevind mij op een veilige plek, zelfs achter de ranged characters als dat nodig is, waardoor ik dus bijna nooit damage krijg.

Ook zal mijn damage dus niet heel hoog zijn in vergelijking met een char gebouwd op dps, maar dit is dus ook een support char bedoeld voor party play, hopelijk met guildies wanneer ik eenmaal maps enzo kan gaan doen (char komt op domination, nemesis is te gevaarlijk met zo'n squishy char). Ik doe curses, heb de aura's en shockstack iedereen (evt blind gem erbij, ook leuk :P), zo kan de rest zich focusen op zoveel mogelijk damage doen...

Mijn build (link) zoals ik hem nu op PoEbuilder heb is een beetje mijn idee. Maar ik wou graag wat feedback, want deze build is nog lang niet af, en end-game ready als dat al mogelijk is (hoop het wel). Dus wat zijn jullie ideeën voor deze build, waar moet ik aan denken, zit ik een beetje in de goede richting of totaal niet? Of moet ik dit idee uit mijn hoofd zetten, omdat het gewoon niet mogelijk is...

• SMD007
Wow die stormcall skill is vet. Ik zie mogelijkheden om deze als vervanger te gebruiken voor mn duel totem spark.

• Gundogan

Gundogan

Ik wilde eerst gewoon saai fireball met cast on crit doen op mijn wander, maar stormcall + static blows en elemental proliferation is misschien wel beter dan. :)

• SMD007
Voor mensen die net als ik een shitload aan orb of chance hebben liggen en wel eens een gok willen wagen hier de armor en weapons die het IMO waard zijn te chancen

Armor

Armor:
Glorious Plate = http://pathofexile.gamepedia.com/Kaom%27s_Heart
Occultist's Vestments = http://pathofexile.gamepedia.com/Shavronne%27s_Wrappings
Head:
Nightmare Bascinet = http://pathofexile.gamepedia.com/The_Bringer_of_Rain of http://pathofexile.gamepedia.com/Devoto%27s_Devotion (ilvl 74 nodig)
Boots:
Conujurer Boots = http://pathofexile.gamepedia.com/Rainbowstride
Mesh = http://pathofexile.gamepedia.com/Wake_of_Destruction
Gloves:
Conjurer Gloves = http://pathofexile.gamepedia.com/Voidbringer
Murder Mitts = http://pathofexile.gamepedia.com/Thunderfist (ilvl 76 nodig)
Shields:
Champion Kite Shield = http://pathofexile.gamepedia.com/Aegis_Aurora
Archon Kite Shield = http://pathofexile.gamepedia.com/Prism_Guardian

Weapons

Axe:
Siege Axe = http://pathofexile.gamepedia.com/Soul_Taker
Infernal Axe = http://pathofexile.gamepedia.com/Dyadus
Karui Chopper = http://pathofexile.gamepedia.com/Kaom%27s_Primacy
Bow:
Imperial Bow = http://pathofexile.gamepedia.com/Lioneye%27s_Glare (ilvl 71 nodig)
Spine Bow = http://pathofexile.gamepedia.com/Voltaxic_Rift (ilvl 78 nodig)
Maces:
Terror Maul = http://pathofexile.gamepedia.com/Kongor%27s_Undying_Rage
Karui Maul = http://pathofexile.gamepedia.com/Marohi_Erqi
Void Sceptre = http://pathofexile.gamepedia.com/Mon%27tregul%27s_Grasp (ilvl 75 nodig)
Staves:
Maelström Staff = http://pathofexile.gamepedia.com/Taryn%27s_Shiver
Wands:
Engraved Wand = http://pathofexile.gamepedia.com/Midnight_Bargain
Prophecy Wand = http://pathofexile.gamepedia.com/Void_Battery (ilvl 77 nodig)

Amulets/rings

Amber Amulet = http://pathofexile.gamepedia.com/The_Anvil (ilvl 45 nodig)
Onyx Amulet = http://pathofexile.gamepedia.com/Astramentis
Gold Ring = http://pathofexile.gamepedia.com/Andvarius (ilvl 71 nodig)

Belts

Leather Belt = http://pathofexile.gamepedia.com/Headhunter (Nemesis only en vermoedelijk ilvl 40 nodig?)

Edit: nu met ilvl erbij :)

[ Voor 12% gewijzigd door SMD007 op 26-11-2013 19:23 ]

• JohnnyV76
Nice... zoiets zocht ik pas... dus als t goed is heeft elke occultists kans om een shavronnes te worden toch? ilvl maakt daar niet voor uit.

• SMD007
Ja als ilvl er niet bij staat geld het voor alle white items.

• Marcvz
Bij mijn weten is dit pas veranderd.. Voor chancen maakt t iLeven niets meer uit.
Dus ook niet als je een bringer of rain of iets dergelijks wilt chancen.

• SMD007
Op dit moment staat er nog op wiki bij dat ilvl van belang is bij sommige unqiues. Ik weet dat wiki niet altijd true en uptodate is maar toch geloof ik dit voorlopig wel. Als het veranderd op wiki verander ik mijn lijst wel mee

• Cestoda
SMD007 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:13:
Op dit moment staat er nog op wiki bij dat ilvl van belang is bij sommige unqiues. Ik weet dat wiki niet altijd true en uptodate is maar toch geloof ik dit voorlopig wel. Als het veranderd op wiki verander ik mijn lijst wel mee
Patch 1.0.0g: The Orb of Chance can now generate Uniques that are higher than the itemlevel of the base type you're trying to roll.
Maar wat nog steeds wel geldt: Hoe zeldzamer de unique, hoe kleiner de kans om hem te rollen met een chance orb. Je hebt dus bijv veel meer kans om een Facebreakers te rollen op strapped mitts dan een kaom's op een Glorious. De beste kans om een unique te chancen is op maps (bijv Vaal Pyramid - Vaults of Atziri)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 14:26

KneoK

Not in a million lightyears

Kijk nou wat mij is gelukt tijdens deze discussie over chancen :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0BmqyZCjR6ZpgM8DuT6Qe1AH/full.png

Een Meginord's Girdle van een Heavy Belt gemaakt zojuist.

• JohnnyV76
Ah nice gratz :)
Gister nog even met de 1hr endless ledge race meegedaan maar was een beetje overhaast vertrokken. De vorige (en eerste) keer dat ik meedeed ging het eigenlijk heel soepel door gewoon met Ice Nova te spelen dus nu had ik ook snel die gem gepakt en een wand en ben gaan rennen. Maja iets te enthousiast denk ik want het grootste probleem waar ik tegenaan liep was dat ik geen mana had. met 1 small mana flask kom je gewoon in de problemen en vond ook geen enkele small of medium dus dit vertraagde echt gigantisch.... 0 mana en dan een pack neerhalen terwijl je moet kiten gaat niet... toen op lvl8 een paar blue flicker strike/discharge mobs en POEF - BAM dood. Naja toch 1 puntje voor de moeite.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ook niet verkeerd, maar misschien wel minder currency waard:
Carcass Jack (area dmg spelers)

Simple robes (droppen bijna niet, of misschien wel helemaal niet meer?) - Tabula Rasa / Thousand Ribbons.

Abbyssus Ezomyte Burgonet (Duur, zeer zeldzaam, uber dmg boost voor Facebreakers / crit ranged chars)

En natuurlijk altijd Vaal Pyramid maps chancen voor de Vault map, net als Temple Maps als je lekker wilt XPen, of Mountain Ledge (minst winstgevend als het lukt, ookal is 200-400% items niet verkeerd natuurlijk).

Onyx amulets, hebben daarnaast 3 rares die je kunt krijgen, dat lijkt ook nooit een verkeerde gok te zijn. (zeker omdat je niet hoeft te scouren, je vind deze regelmatig)

Mooie lijst overigens SMD, thnx, dat helpt wel. Alles wat erop staat zou zo'n beetje winst kunnen opleveren als je voor de 50% van de waarschijnlijke hoeveelheid de unique maakt. Houd er rekening mee dat sinds 0.9.3 en later 0.10.7 de kansen om werkelijk een unique te droppen redelijk ver omlaag zijn gegaan. Sinds 0.9.3 was de kans opeens afhankelijk van het itemlevel, maar deze verandering is deels ongedaan gemaakt, wat nog wel telt: de Uniques zonder ilvl requirement hebben een (sterk?) verlaagde kans gemaakt te worden van ilvls onder de uiteindelijke gebruikslevels. Dit is niet heel belangrijk, want het gros van de items dropt toch niet in zo'n laag itemlevel gebied dat dit werkelijk uitmaakt. Unique mod rolls zijn helemaal nooit afhankelijk van ilvl geweest.

Belangrijker om wél mee te nemen: De Chance orbs kans is ongeveer gelijk aan de "natuurlijke" dropkans. Dit maakt als snel dat je dus kansen als 1 op de 350 tot 500 hebt. Om een Bringer of Rain te krijgen met een ilvl 68 (dus de normale kans, niet b.v. met ilvl 64 met verlaagde kans) zou op die manier uit 500 chance orbs op ~41% uitkomen. Kaoms zou voor release op 1/1200 zitten, ga hier dus uit van ~7% bij 500 orbs, hoewel de nieuwe waarden (met 500hp) niet duidelijk zijn. Wat ook niet duidelijk is, is of het nut heeft eerst het item 20% quality te maken. Aan de andere kant, scouring / chance maken het niet "op", dus het kost je maar 4 quality items (scraps / whetstones)

Uitgaande van 200 Chance orbs vs 1 Exalt, en de waarde van deze items in Exalts, zou je met gemiddeld geluk "winst" kunnen maken.

Soultakers gaan voor bizarre hoeveelheden, Shavronnes b.v. ook. In het geval van die laatste: 25 Exalt als het geen 6L is (dan wel 50 Ex) (Soultaker ook?) beide zouden rond de 1:1000 / 1:1200 kans op drop hebben. 5000 chance orbs in waarde dus. Dit komt overeen met een 91.998 kans op deze items als je alle 5000 orbs erin zou gieten. Bij 2100 Chance orbs zit je over de 50% kans, zou je bij de "gelukkige" 50% onder de 2100 orbs zitten, heb je dus dubbel zoveel currency als dat je erin gestoken hebt opeens.
De caveat? Je zult ook evenveel van de items moeten verzamelen, anders zal je het item herhaaldelijk moeten Scouren. Scouring Orbs zitten op 1:56 met Exalts, dit verknoeit dus je ratio behoorlijk. (dus eigenlijk kost het je 5 Chance orbs per poging)

Niet zo gek dus dat veel mensen AL hun currency in Chance orbs willen omwisselen om zo rijker te proberen te worden. Wat ik mij dus afvroeg is waarom er ook niet een enorme vraag is in de dagelijkse trade naar Scouring... De prijzen van dit soort drops is trouwens vrijwel 1:1 gelinkt aan de kans richting de 95% om de items te chancen, zoals in iedere gezonde markt.

[ Voor 10% gewijzigd door djunicron op 27-11-2013 11:37 ]

• JohnnyV76
denk dat de meesten gewoon een beetje gokken met de chance orbs die ze hebben. Heb de afgelopen dagen denk ik iets van 4 chances op een occultist vestement gegooid en is 2x een rare geworden. Geen goede rolls maar potentieel kan het een super goede rare worden die ook nog een flinke waarde kan hebben. Wellicht dat dit het een stuk winstgevender maakt?

Heb de afgelopen dagen wat lvl66 maps gedaan maar krijg erg weinig maps terug... terwijl ik sommige maps met +50% quantity gedaan heb. Wel een keer de unique mountain ledge gevonden en een lvl68 spider lair die ik nog moet doen dus hoop dat ik daar wat meer maps uit terug krijg. Ik las hier eerder dat de map drops juist increased waren.... hebben jullie nog tips om er meer uit te krijgen? Gemiddeld doe ik een map pas als ie ong 25% of hoger quantity heeft maar wellicht dat bepaalde affixes beter zijn om maps te kunnen krijgen. Dacht iets van "area is x% larger" en "contains x% more rare monsters" toch?

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

JohnnyV76 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:48:
Heb de afgelopen dagen wat lvl66 maps gedaan maar krijg erg weinig maps terug... terwijl ik sommige maps met +50% quantity gedaan heb. Wel een keer de unique mountain ledge gevonden en een lvl68 spider lair die ik nog moet doen dus hoop dat ik daar wat meer maps uit terug krijg. Ik las hier eerder dat de map drops juist increased waren.... hebben jullie nog tips om er meer uit te krijgen? Gemiddeld doe ik een map pas als ie ong 25% of hoger quantity heeft maar wellicht dat bepaalde affixes beter zijn om maps te kunnen krijgen. Dacht iets van "area is x% larger" en "contains x% more rare monsters" toch?
Ik heb uit een stuk of 10 solo lvl66 maps tot nu toe 9 maps terug geloof ik, dat gaat dus netjes naar mijn mening, ik heb ze eigenlijk niet heel hoog gekregen, 21-30% geloof ik maar. Nog helemaal geen hogere lvl maps gedropt alleen, dat is dan wel weer wat zuur.

Maar de map drop increase zit er nog niet in!!! Dit wordt met 1.0.2 pas opgekrikt. Meer monsters (hoeft niet rare) helpt inderdaad, dat kan je bijna zien als een 2e quantity bonus natuurlijk.

• Neles7
Interessante vergelijking. Ik heb er zo nog nooit bij stil gestaan, wellicht toch eens doen :P

@Johnny; ik heb nog niet veel maps gedaan, maar heb gemerkt dat er meestal toch wel 1 a 2 droppen en je zo je map pool gelijk houd/opbouwt.

Hoop vanavond weer eens te spelen, afgelopen dagen heel druk gehad en geen tijd gehad om te spelen. :(

• SMD007
djunicron schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:55:

Maar de map drop increase zit er nog niet in!!! Dit wordt met 1.0.2 pas opgekrikt.
Patch notes 1.0.1
End-game Map Balance:

The item drop quantity and rarity for Map bosses has been increased.
While playing End-game Maps, you are now more likely to find higher level Maps.
The signature monsters for Courtyard and Palace Maps have been swapped.
Reduced the range at which monsters use Delayed Blast. This mostly affects Maps.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hey misschien een gek idee hoor, maar zouden mensen het hier een idee vinden om mijn verkoopbare items in hun shop op te nemen en de opbrengst voor 75% (oid) weer terug te geven?

Iets van wekelijkse overdracht, max 1 tabblaadje aan items?

Het ding is namelijk, je vind na een tijdje best wel items, maar het verkopen ervan hakt toch best in de tijd die je hebt op wél gewoon te spelen / farmen / mappen. Meestal verkoop je door trade channels te spammen ook maar 1 a 2 items in een hele avond, en natuurlijk kan je een forum draadje openen, maar dat betekend ook continue onderbrekingen in je speeltijd (zeker bij maps onhandig).

Comments? Misshien zelfs een Guild-shop?

• SMD007
djunicron schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:28:
Hey misschien een gek idee hoor, maar zouden mensen het hier een idee vinden om mijn verkoopbare items in hun shop op te nemen en de opbrengst voor 75% (oid) weer terug te geven?

Iets van wekelijkse overdracht, max 1 tabblaadje aan items?

Het ding is namelijk, je vind na een tijdje best wel items, maar het verkopen ervan hakt toch best in de tijd die je hebt op wél gewoon te spelen / farmen / mappen. Meestal verkoop je door trade channels te spammen ook maar 1 a 2 items in een hele avond, en natuurlijk kan je een forum draadje openen, maar dat betekend ook continue onderbrekingen in je speeltijd (zeker bij maps onhandig).

Comments? Misshien zelfs een Guild-shop?
Misschien is procurement iets voor jou? https://code.google.com/p/procurement/

Anders wil ik best je items in mn shop opnemen. Zelf update ik em meestal 1x per week en bump ik zo af en toe de shop.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Procurement is inderdaad misschien wel een goede tool, jammer alleen dat het niet zo heel erg customizable is. Maar goed, beter wat ik met andere sniplets in elkaar kan gooien denk ik. Maar eens kijken of zelf een shop runnen een beetje wat oplevert. Heb em voor poe.xyz.is opgezet, tot nu toe de handigste tool vind ik zelf...

Shop staat als het goed is nu in m'n sig. :-D

• SMD007
Geen idee of je nog meer rare items gaat toevoegen, maar mocht je lijst groter worden zou ik ze niet zo allemaal onder elkaar zetten. Dat is behoorlijk irritant browsen. Misschien onderverdeling maken zoals bij procurement armor: chest - head - etc

check mijn shop voor voorbeeld (staan niet heel veel items meer in moet hem nog updaten)

[ Voor 15% gewijzigd door SMD007 op 27-11-2013 16:47 ]

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

SMD007 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:46:
Geen idee of je nog meer rare items gaat toevoegen, maar mocht je lijst groter worden zou ik ze niet zo allemaal onder elkaar zetten. Dat is behoorlijk irritant browsen. Misschien onderverdeling maken zoals bij procurement armor: chest - head - etc

check mijn shop voor voorbeeld (staan niet heel veel items meer in moet hem nog updaten)
Inderdaad, maar ik hoop er op dat mensen em vinden door indexers. Heel erg veel meer dan dit wil ik eigenlijk niet online gaan houden, ik denk dat ik ook gewoon dingen ga dumpen (goedkoopste eerst) door ze in de gedeelde stash te gooien of ze te vendorren. Naast elkaar kan ook, maar dan gaan mensen denk ik missen waar welke prijs bij hoort.

WiP dus voorlopig, het is alleen zo druk dat ik momenteel nog helemaal niets van deze zooi kan vinden in de indexers. Bleh.
edit: Epic fail, de indexer pakt de prijzen helaas niet op. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door djunicron op 27-11-2013 17:08 ]

• Cestoda
JohnnyV76 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:48:
De beste kansen om mapdrops te krijgen heb je met de mods "area is a maze" of voor een outdoor map "area is x% larger" simpelweg omdat er meer mobs te killen zijn die een map kunnen droppen. Daarnaast wil je ook de mods die voor extra champions of rares zorgen, want die mobs hebben een verhoogde droprate (niet alleen voor maps). Wil je bovendien maps hoger dan lvl66 hebben dan ben je sowieso afhankelijk van champs/rares/bosses :P
djunicron schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:03:
edit: Epic fail, de indexer pakt de prijzen helaas niet op. |:(
Geef het even de tijd, als je nog geen shop hebt kan het even duren voordat de indexers je oppikken.

[ Voor 10% gewijzigd door Cestoda op 27-11-2013 19:26 ]

• Neles7
Voor wie een shop wil opzetten maar lui is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
[b]Shop[/b]
[spoiler=5-Link][/spoiler]

[spoiler=4-Links][/spoiler]

[spoiler=Gems]
[spoiler="Non Quality"]
[spoiler="Strength Gems"][/spoiler]
[spoiler="Dexterity Gems"][/spoiler]
[spoiler="Intelligence Gems"][/spoiler][/spoiler]
[spoiler="Quality Gems"]
[spoiler="Q20 Gems"][/spoiler]
[spoiler="Q15 - Q19 Gems"][/spoiler]
[spoiler="Q10 - Q14 Gems"][/spoiler]
[spoiler="Q05 - Q09 Gems"][/spoiler]
[spoiler="Q01 - Q04 Gems"][/spoiler]
[/spoiler]
[/spoiler]

[spoiler=Jewelry]
[spoiler=Rings][/spoiler]
[spoiler=Necklaces][/spoiler]
[/spoiler]

[spoiler=Weapons]
[spoiler="2H Weapons"]
[spoiler=Swords][/spoiler]
[spoiler=Axes][/spoiler]
[spoiler=Maces][/spoiler]
[spoiler=Staves][/spoiler]
[/spoiler]
[spoiler="1H Weapons"]
[spoiler=Swords][/spoiler]
[spoiler=Axes][/spoiler]
[spoiler=Maces][/spoiler]
[spoiler=Wands][/spoiler]
[spoiler=Claws][/spoiler]
[/spoiler]
[spoiler="Bows and Quivers"] 
[spoiler=Bows][/spoiler]
[spoiler=Quivers][/spoiler]
[/spoiler]
[/spoiler]

[spoiler=Armour]
[spoiler=Chest][/spoiler]
[spoiler=Head][/spoiler]
[spoiler=Gloves][/spoiler]
[spoiler=Boots][/spoiler]
[spoiler=belts][/spoiler]
[spoiler=Shields][/spoiler]
[/spoiler]

Je kunt je shop ook gewoon updaten aan het einde van de avond, ben je toch altijd up to date en kost het je amper speeltijd.

• JohnnyV76
Ah da's nice thx.... mss ook maar eens een shop beginnen want mn vault begint een beetje vol te raken.

Gisteravond mn 2e exalt gevonden in Nemesis... was in catacombs aan t farmen en ondertussen aan het chatten en ik open een klein kistje. Hoor wel plooing!! en zie als eerste een armour scrap die ik rustig opraap... oh ligt nog iets naast...exalted orb... oh ex... waat? Dat maakt de slechte drops van de afgelopen dagen weer een beetje goed :)

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Leuk om te zien die shops, toch maar eens een van die tools gebruiken als ik een shop op ga zetten.
Ook al ben ik pas eind act 2 in Normal (domination), ik heb geen gevoel van waarde bij het spel.
De drops (currency) kan je wel onderling vergelijken, maar als je een bepaald item zou willen kopen, wat moet je betalen zonder direct veelste veel of veelste weinig te bieden?
Zijn er bepaalde richtlijnen of iets dergelijks?

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Andiaen schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:20:
Leuk om te zien die shops, toch maar eens een van die tools gebruiken als ik een shop op ga zetten.
Ook al ben ik pas eind act 2 in Normal (domination), ik heb geen gevoel van waarde bij het spel.
De drops (currency) kan je wel onderling vergelijken, maar als je een bepaald item zou willen kopen, wat moet je betalen zonder direct veelste veel of veelste weinig te bieden?
Zijn er bepaalde richtlijnen of iets dergelijks?
Hogere level mods en deze in de juiste combo voor specifieke builds = meer waard.

Sommigen denken bij weinig waar aan 5 Chaos en bij veel aan 7 Exalted, terwijl ik bij goedkoop aan 2 Alchemy denk en bij duur aan 15 Chaos.

Nogal wisselend dus, er zijn volgens mij geen harde richtlijnen, dus iedereen bepaald zelf maar wat. Ik wil graag snel dingen verkopen, dus zoek altijd even wat items kosten bij anderen in shops / trade en gooi het dan voor de laagst gevonden prijs neer. In het begin ben je toch niet heel rijk kwa currency, iedere paar Chaos is winst, aan de andere kant moet je jezelf behoeden dat je wél duren items (1 a 2 Exalt) die je zo nu en dan wel bij toeval vind, niet te goedkoop weggeeft.

Over het algemeen ga je pas items vinden die echt wat waard zijn richting de lvl 85 met je Char, het moment dat je "gemakkelijk" lvl 72+ maps kan doen zeg maar. Daar is een wit item van het juiste basistype voor crafters al 1 Chaos waard.

• Marcvz
Voor een grote klapper moet je een beetje mazzel hebben.
Maar als je een paar uurtjes Merveil gaat farmen met wat mf gear (en daar hoef je echt geen 85+ voor te zijn) kan het ook lekker oplopen.
Ik pak tussen de 7 en 12 rares per merveil kill. Als ik alle currency en verkoopbare/legendary drops weg laat geeft dat toch al snel ~3 alterations per keer. (en dan nemen we de chromatics, augments en alchemy shards niet mee)
Een rondje Merveil duurt ~2 minuten. Dat zijn 90 alterations per uur. Oftewel, 9 chaos.

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12 23:11
Marcvz schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:32:
Voor een grote klapper moet je een beetje mazzel hebben.
Maar als je een paar uurtjes Merveil gaat farmen met wat mf gear (en daar hoef je echt geen 85+ voor te zijn) kan het ook lekker oplopen.
Ik pak tussen de 7 en 12 rares per merveil kill. Als ik alle currency en verkoopbare/legendary drops weg laat geeft dat toch al snel ~3 alterations per keer. (en dan nemen we de chromatics, augments en alchemy shards niet mee)
Een rondje Merveil duurt ~2 minuten. Dat zijn 90 alterations per uur. Oftewel, 9 chaos.
wat voor een iiq/iir heb je dan aan?

• JohnnyV76
Ik ben de laatste dagen wat Vaal aan het farmen om het met mijn build eigenlijk heel makkelijk te doen is en ik heb t idee dat hier potentieel toch wat betere loot dropt dan bij Merveil. Is voor beiden het ilvl niet gewoon te laag om ECHT goede drops te krijgen? Als ik t goed heb kan elke unique daar droppen maar de rares zijn meestal bagger dus idd vaak niet meer dan een paar alts.

90 alts is toch maar 4,5 chaos trouwens? Nog steeds niet slecht per uur en als er hier een daar een goede rare of unique dropt loopt dat nog op ook.

Mocht iemand op Nemesis een Aurseize te koop hebben dan heb ik wss wel interesse.... moet ook wat aan mn MF werken.

• JohnnyV76
Your Path of Exile account has been locked because someone attempted to log in from a location that you don't typically play from - "Dronten, Flevoland, Netherlands".

To play again, you'll need to type or paste the following access code into the game client after logging in:
----

Hmm tijd om mn wachtwoord te veranderen?

• mercapto
Dronten...is de Guild stash Unique dief nu uit op je personal stash ? :/

• SMD007
Kwam de dief uit Dronten dan? volgens mij is er nooit achterhaalt wie de spullen gejat heeft.

• mercapto
Haha, nee, maar beide zijn dan nederlanders, gewoon toevallig (hoop ik) :)

• Marcvz
Ach ja, je hebt gelijk, 20 alts verkopen voor een chaos.. Rekenfoutje..
Maar desalniettemin farmt het lekker weg. En itemlevel is in alle <70 maps te laag voor rare crafting gear.
Maar legendary's kunnen er bij Merveil ook al wel leuke droppen hoor. Astramentis, Kaom's axe.
En heb er ook best veel gloves gekregen die voor 3-6 chaos verkochten..

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Zo en door de patch zijn 2 van mijn builds 1 op normal en 1 op nemesiss totaal waardeloos geworden.
De veranderingen van poison arrow zijn zo dat ik totaal geen damage meer doet met mijn poison cloud op mijn dual ranged totem chars.

Battletag Vakasha#2284

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-12 15:20

Luukwa

o/

Gisteren weer eens gespeeld, level 34 aangetikt.
Wat mij opvalt is dat crafting stuff veel vaker dropt, meer orbs etc.

Soundcloud!

• JohnnyV76
Ben nu regelmatig Vaal aan t farmen maar verder dan een kaltenhalt of perandus shield kom ik nog niet. Wel bakken met rares... zelfs zo veel dat ik nu regelmatig mijn wisdom scrolls in mn bag moet aanvullen vanuit mn stash. Luxe probleem zal ik maar zeggen want zoals je al zegt marc.. ik hou er per run meestal een stuk of 3 alts aan over plus hier een daar een andere orb. Bovendien is't allemaal ilvl spul >60 dus met een beetje geluk (lees: als er ringen droppen) kun je per avond 2x een chaos recipe inwisselen.

Heb wss wat te lage MF om goede drops te krijgen of moet de stap maken naar lunaris 3 + piety farming maar dat is leuker en veiliger met een (klein) groepje.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

End-game Maps have been increased in size. Map mods that affect size have been removed. More details are provided in the balance section below.
Ahh, dat is wel zo prettig, zo gingen ze dus de map drops op maps aanpakken, je krijgt nu "altijd increased map size" dus.

Geen maze en dat soort dingen meer, maar wel wat andere nieuwe mods. Oude maps met de vorige mods doen niets meer maar geven nog wel de 20% IIQ.

• JohnnyV76
Bleeeh... lvl74 RIP :(
Ik hou het er maar op dat ik slachtoffer geworden ben van de nieuwe map mods. Eigen schuld natuurlijk.
De maps die ik al gedaan heb waren over t algemeen echt een makkie en een lvl67 cemetery map is een van de makkelijkere. Had hem rare gerolled met -20 all resist, monsters are immune to curses en map contains animals. Curse immune leek me wel wat lastiger maar met voorzichtig spelen ging het eigenlijk wel prima... had 3/4 van de map clear toen er ineens een hele berg blauwe devourers tevoorschijn kwamen dus ik liep weg terwijl ik totems bleef plaatsen. Ze bleven maar op-poppen dus moest echt rennen... meestal werkt temporal chains dan als defensive curse maar dat kon dus niet. Pop pots terwijl ik denk dat ik naar een veilig stuk ren. Blijkt dus nog net een stukje met een Rhoa pack te zijn en ik voel al dat t misgaat. Terwijl ik ren probeer ik alt -F4 maar werkt weer niet dus pots en weg rennen maar wordt dan even gestunned en gesandwiched. Animals zijn best wel lastig eigenlijk en zonder curses was een goed idee. Nu even geen motivatie om weer opnieuw te beginnen als ik bedenk hoeveel uur ik al in al mn chars gestoken heb... mss dat het vandaag of morgen wel weer komt...ook een beetje zonde van de 59 chaos en 2 exalts die in mn vault zitten maar nu ff niet :)

• Pimml
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-12 21:00
Beste Tweakers,

is er een GoT guild op default en is daar nog een plaatsje vrij? Na een gigantisch lange tijd self-found en solo te spelen heb ik nou wel eens zin om in een groepje te gamen! Ik speel momenteel een lvl 77 physical ST scion, heb een 78 shadow en 76 templar staan die nog een volle reset hebben en overal naartoe gespecced kunnen worden.

ign: bruee
steam: your.misery
Pagina: 1 ... 48 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]