Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Het is overduidelijk een elemental boog. Dus die phys dmg boeit niet. 1 - 283 Lightning dmg is best wel wat, zeker als je dit combineert met een LA build heb dus massive chaos dmg op mobs. Ik denk dat hier leuke builds uit voor kunnen komen ^^JohnnyV76 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:39:
Is die nu echt zo goed dan? min damage is wel erg aan de lage kant vind ik. Net thuis en zit nu op 50% van de download.
PS
Still here reading just not playing atm ^^
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Was me al opgevallen heb je een poos niet online gezien. Waarom speel je niet? je hebt nog wel zon mooie chestNeles7 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:45:
[...]
Het is overduidelijk een elemental boog. Dus die phys dmg boeit niet. 1 - 283 Lightning dmg is best wel wat, zeker als je dit combineert met een LA build heb dus massive chaos dmg op mobs. Ik denk dat hier leuke builds uit voor kunnen komen ^^
PS
Still here reading just not playing atm ^^
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Laat het downloaden beginnen! Ik zou hem in 5 minuten binnen moeten hebben met 60mbit, maar ik betwijfel of de servers al die downloadende mensen aankan
edit: die helm zal dan ook wel vaak unidentified verkocht worden als het een unique drop is, om er meer (of minder) uit te krijgen.
edit2: 12 minuutjes, niet slecht
[ Voor 21% gewijzigd door Duckhamster op 21-08-2013 19:05 ]
Verwijderd
je kan aan de art al zien welke unique het is. Helaas zo al 2 keer een teleurstelling moeten verwerken bij unique drop van occultists vestment. Was beide keren een infernal mantle ipv die andere hele dure unique......Duckhamster schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:50:
edit: die helm zal dan ook wel vaak unidentified verkocht worden als het een unique drop is, om er meer (of minder) uit te krijgen.
Net nu ik de build bedacht had en t lekker ging... liep rond in act 2 cruel om alira te zoeken voor de reward (4% cast speed) en negeerde de mobs eigenlijk om t kamp te zoeken... toen had ik een horde suicide mannetjes achter me aan en geen zombies in de buurt om de klap te vangen dus BAM BAM BAM BAM en was dood voor ik een potje oid kon nemen. Goede les weer maar wordt wel even motivatie zoeken om weer opnieuw die templar te beginnen.
Ik zit zelf nu vast in Merciless.
M'n gear is 15-20 levels over de datum en m'n currency niet voldoende voor iets nieuws.
Net dood gegaan voordat ik een waypoint had gevonden, moet ik weer 2 zones door vechten om hem te vinden. En dan ga je je haasten en dus weer dood, oeps! lol.
Op de site is al het leuks veels te duur, misschien toch maar geduldig blijven.
ign is AdaeophonTH
[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 21-08-2013 22:31 ]
Ga nu naar bed maar zal je binnenkort even toevoegen.
Bedankt voor het aanbod
Ik ben niet heel arm, maar de laatste keer dat ik een exalted zag was als reward voor een race in closed beta
Ben met een lege stash begonnen op lvl57, dus nog niet veel kunnen sparen.
Afijn, binnenkort even kijken, dank je
Gear is prima dat is het probleem nietSMD007 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:16:
[...]
Was me al opgevallen heb je een poos niet online gezien. Waarom speel je niet? je hebt nog wel zon mooie chest![]()
Gewoon ff druk met andere zaken en ff geen zin in PoE. Speel nu zo af en toe wat TL2 (Synergies MOD Elite Diff) en dan hebben we het over zo'n 2 uur per dag dus niet veel progress
Op softcore speel ik alleen maar voor de lol met m'n sporker, ik zal daar nooit een nieuw karakter maken dus het is allemaal gear wat ik over heb, als ik er dan iemand blij mee kan maken voor een kleinigheidje dan is dat prima. Voeg me inderdaad maar een keer toe, dan kijken we wel even of er wat tussen zit. Heb sowieso nog een 5 link chest, wat leuke wapens, uniques en andere aardige items.mercapto schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:51:
Softcore momenteel.
Ga nu naar bed maar zal je binnenkort even toevoegen.
Bedankt voor het aanbod
Ik ben niet heel arm, maar de laatste keer dat ik een exalted zag was als reward voor een race in closed beta
Ben met een lege stash begonnen op lvl57, dus nog niet veel kunnen sparen.
Afijn, binnenkort even kijken, dank je

Best bizar ding, gaan voor ~40 Exalted in de trade op het moment.
Volgens de gebruiker (ik niet helaas) erg OP icm LA+ ICS + de gebruikelijke LA build-combos. Het scheelt daarmee vooral dat je niet helemaal static blows hoeft te gaan halen ofzo. En lightning dmg passives en nu dus ook wpn lightning buffs op gear schalen dit ding nogal.
Ik heb hem voorbij zien komen voor 25 ex. Hij schijnt inderdaad heel OP te zijn. De top LA spelers schakelen allemaal over omdat ze geen probleem met elemental reflect meer hebben met dit ding. En dat is nogal een issue op de vaak op crits gebaseerde builds.djunicron schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 04:56:
Oh toch nog een 6e, of is het 7e? Rare in de laatste update:
[afbeelding]
Best bizar ding, gaan voor ~40 Exalted in de trade op het moment.
Volgens de gebruiker (ik niet helaas) erg OP icm LA+ ICS + de gebruikelijke LA build-combos. Het scheelt daarmee vooral dat je niet helemaal static blows hoeft te gaan halen ofzo. En lightning dmg passives en nu dus ook wpn lightning buffs op gear schalen dit ding nogal.
Maar zulke builds kosten je 50+ ex. Ga ik niet meer voor sparen, te veel werk :-)
Ohja, ook dat nog natuurlijk. Dat maakt het alleen nog maar erger inderdaad. Daarnaast is Chaos resist ook iets heeeel anders dan Elemental / Lightning resists.Shodan_xl schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:53:
[...]
Ik heb hem voorbij zien komen voor 25 ex. Hij schijnt inderdaad heel OP te zijn. De top LA spelers schakelen allemaal over omdat ze geen probleem met elemental reflect meer hebben met dit ding. En dat is nogal een issue op de vaak op crits gebaseerde builds.
Maar zulke builds kosten je 50+ ex. Ga ik niet meer voor sparen, te veel werk :-)
Tja, het zal nieuwigheid geweest zijn dat mensen em voor zulke hoge kosten gingen oppikken. Erg veel Lioneyes te koop opeens, ook sinds tijden dat ze daarom voor 20 Ex of zelfs daaronder(?) verhandeld werden.
==
Voor mij ook verder totaal niet relevant. Ik heb 2 items die één Exalted waard zijn, maar dat was het dan wel weer. En dat is na 4 chars over de lvl 60 brengen. Een echte Exalted heb ik maar één keer zien droppen, Divines heb ik ook nog steeds niet weten te bemachtigen.
Oh, en net het Laboratory vrijgespeeld, yay
[ Voor 18% gewijzigd door mercapto op 24-08-2013 16:21 ]
Cold to fire gem erin?mercapto schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:14:
Dropt net een rare wand. +44% spell damage, +21% cold damage, +28-51 cold damage.....+2...fire gems! lol, argh!
Oh, en net het Laboratory vrijgespeeld, yay
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
Hmm. Ben ik nou gek of zit er een gat van 15 levels tussen de Labrys en Vaal Axe (zelfde base type) ?
Mijn lvl49 Labrys is even goed als een lvl64 Vaal Axe met dezelfde mods...dus ga ik er niks op vooruit qua DPS met een 15 levels hogere axe....raar...
Levels maken niet veel uit in Path of Exile. Een hogere item level kan betere mods krijgen. Dus met wat currency kun je er wellicht iets beters van makenmercapto schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:12:
Ah ja, natuurlijk
Hmm. Ben ik nou gek of zit er een gat van 15 levels tussen de Labrys en Vaal Axe (zelfde base type) ?
Mijn lvl49 Labrys is even goed als een lvl64 Vaal Axe met dezelfde mods...dus ga ik er niks op vooruit qua DPS met een 15 levels hogere axe....raar...
Ik ga denk ik maar een ander melee karakter ombouwen tot iets ranged en sparen, want met deze marauder zit ik vast. Ik heb nog een full respec op een lvl50+ marauder
Verwijderd
- Gratis; transacties uitsluitend voor estetische zaken.
- Hele gave gedeelde skill tree. Veel skills!
- Slechts 3 primary stats die erg logisch worden gebruikt voor de classes en items.
- Active skills via gems, originele aanpak.
Heb veel plezier gehad aan Diablo 3, maar helaas heb ik daar iets teveel het gevoel dat ze beslist niet luisteren naar de community.
Als Blizzard de goede punten van PoE in D3 had gestopt was het briljant geweest.
Gister nog even aan herinnerd waarom ik eigenlijk geen HC league zou moeten spelen
Lekker bezig met mn lvl27 templar... begon er net weer lekker in te komen en ineens waren de kids aan t klieren en moest er even tussen springen. Kom terug achter de laptop.... RESURRECT.... aargh stom! Daarna had ik even geen motivatie om weer opnieuw te beginnen maar niet lang daarna toch maar weer een opgestart. Heb nu wel een goed idee qua build dus ik hou vol!
Ik ben van plan om een hybrid summoner/totemer te maken. De totems zullen Ice Nova casten icm met de Asenath's Gentle Touch (geven Temporal Chains on hit) en de summon damage zal voornamelijk van de spectres komen (flame sentinels).
Ik heb de gloves getest op mijn laatste witch build en werkte perfect. Jammer dat Piety besloot mij 2 keer te raken met haar Ice Spear en ik maar 30% cold resist had (had toch moeten gaan slapen ipv nog eentje dan
IGN: FaxieWitchOSLLS / FaxieTemplarSummoner
Main league: Onslaught
Ik heb op het forum het eea over de technische achtergrond van desyncs gelezen, en ik weet zelf ook wel het eea van software engineering en networking af, dus ik snap wel ongeveer wat het euvel is. PoE claimt dat het inherent is aan de implementatie en dat er weinig aan gedaan kan worden, maar ik ben toch geneigd te denken dat het ook bijeffect is van hun designkeuzes die misschien iets anders gekund hadden.
Binnenkort krijg ik glasvezel, hopelijk scheelt dat iets, maar waarschijnlijk kan ik het beste gewoon /oos aan mijn favo skills blijven koppelen en af en toe op ALT-F4 rammen als ik merk dat mijn hits niet meer aankomen..
[ Voor 5% gewijzigd door TRG op 26-08-2013 09:56 ]
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
Hah dat ken ik....vrijdag avond even wat progress maken op mn lvl52 LA marauder ook op onslaught.... halverwege act 3... binnen 10m spelen een unique (windscream boots). Moest snel daarna weer offline maar later op de avond (vrijdag) weer even verder om nog even wat verder te komen want het doel was in merciless te komen. Weer binnen korte tijd een unique (Lightbane Raiment) en ineens.... hee wat ligt daar nou?!?! jaaa een exalted orb. Mijn eerste... bij goede orbs ga ik meestel direct naar mn stash om t veilig te stellen. Achteraf niet een slecht idee want toen ik weer verder ging spelen kwam ik een groepje van die mannetjes tegen die op handen en voeten lopen en whirling blades gebruiken als skill... was eigenlijk niet bang om snel dood te gaan met bijna 1500 HP en maxxed resists (mn armour was wel te laag) en kwam eigenlijk nooit onder 40/50% van mn HP tijdens gevechten. Het ging zo snel.... kreeg een hit... popte HP pot en granite maar wat er nou precies gebeurde weet ik niet...RESURRECT.Flushing schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:22:
Jammer dat Piety besloot mij 2 keer te raken met haar Ice Spear en ik maar 30% cold resist had (had toch moeten gaan slapen ipv nog eentje dan, die mentaliteit is vrij killing op OS en HC)
Grote nadeel van een ranged class is dat je alleen speelt (als je niet met iemand samen speelt) en dus mobs altijd op jou af komen. Mss toch wel handig om wat zombies oid te gebruiken als cannonfodder... denk dat ik het dan nog wel overleefd zou hebben.
Die monsters kunnen je bleeding geven als je dan gaat lopen ben je in no time leeg. Denk dat je dat dus overkomen is.JohnnyV76 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:29:
[...]
Hah dat ken ik....vrijdag avond even wat progress maken op mn lvl52 LA marauder ook op onslaught.... halverwege act 3... binnen 10m spelen een unique (windscream boots). Moest snel daarna weer offline maar later op de avond (vrijdag) weer even verder om nog even wat verder te komen want het doel was in merciless te komen. Weer binnen korte tijd een unique (Lightbane Raiment) en ineens.... hee wat ligt daar nou?!?! jaaa een exalted orb. Mijn eerste... bij goede orbs ga ik meestel direct naar mn stash om t veilig te stellen. Achteraf niet een slecht idee want toen ik weer verder ging spelen kwam ik een groepje van die mannetjes tegen die op handen en voeten lopen en whirling blades gebruiken als skill... was eigenlijk niet bang om snel dood te gaan met bijna 1500 HP en maxxed resists (mn armour was wel te laag) en kwam eigenlijk nooit onder 40/50% van mn HP tijdens gevechten. Het ging zo snel.... kreeg een hit... popte HP pot en granite maar wat er nou precies gebeurde weet ik niet...RESURRECT.
Grote nadeel van een ranged class is dat je alleen speelt (als je niet met iemand samen speelt) en dus mobs altijd op jou af komen. Mss toch wel handig om wat zombies oid te gebruiken als cannonfodder... denk dat ik het dan nog wel overleefd zou hebben.
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Ik voel me erg zwak, maar ik schijn redelijke stats te hebben :
LVL 70 Melee Marauder
2269 Life
355 Mana
2655 Armour
77/77/77/-29 Resists
1272/3627/860 Normale/Heavy Strike/Sweep Damage
1.92 Attack Speed
Toch meer life nodig ?
Met de 4 passive points die ik nog over heb kan ik 5 kanten op :
* 10STR/48% phys damage/2% attack speed
* 20 life per kill/ 2 life per hit/1% life leech
* 20STR/40% Armour
* Richting de templar Life nodes via wat "waardeloze" nodes
* 20 DEX/12% max Life
Zelf dacht ik aan optie 1 om m'n damage output flink te vergroten.
- Te weinig life voor high end maps (71+) en kijk extra uit voor spike dmg mobs of bleeders, shockers.
Je kunt ver komen met 2200hp, maar probeer dit over de 2500 te krijgen, zo mogelijk naar de 3000.
- Te weinig armor. Je hebt een duizend extra nodig als melee voor hogere maps. Dit is voldoende voor lvl 66-68, maar dit is toch een behoorlijk deel van je zwakte.
- Te weinig attack speed & Dmg. Je leecht hiermee ook je leven, plus zo dood je alles redelijk langzaam. Ik heb ook echt te kort aan m'n gelijke 3.6K heavy strike, maar 1600 leapslam is ook eigenlijk te kort op lvl 70 maps voor de rare & magic mobs. Meer Attacks speed = meer dmg en een stabielere stroom HP leech. Cleavers zitten toch meestal op 3+ en dan dus 6 AS met frenzy en Multistrike?
Ik zou ook vooral eens naar je skills kijken. Zo ver ik het mee heb gekregen:
Cleave + Multi + LLeech + Melee DMG + Faster (+ Reduced of Ele dmg of Bloodmagic)
Heavy + LLeech + ManaLeech + (Spash, ele dmg, Faster, etc etc.)
De 2% attack speed nodes zijn het vaak niet waard, extra strenght + armor is niet verkeerd, 12% life ook niet. Hangt puur af van de rest van je stats wat beter gaat werken.
Ik heb hele hoge armor op m'n gear, en weinig +life.
Dus pak ik +life op gear, dan lever ik in op armor, en vice versa, tenzij ik ineens epic loot ga vinden
Ik denk dat ik met meer damage (+ life leech, + life on hit) tijdelijk de klappen op vang tot ik gear kan upgraden...
Respect voor al die lvl 84 of hoger spelers hoor, maar mits ze het gewoon heel erg goed voor elkaar hebben gehad met drops denk ik dat ze een beetje teveel plezier aan grinden moeten hebben. Of wat hebben lopen botten...
Nu heb ik wel zo nu en dan upgrades voor andere chars gevonden met nieuwe lvl 70 chars... Dat helpt dan wel weer.
Maar inderdaad, wat ik zeg is zoek meer armor uit met super boosts.
Lvl 70 gear = +75 HP of meer, met 100% of meer armor. En dan nog wat resists misschien. Het zou b.v. fijn zijn als je purity kunt droppen voor een andere aura om maar wat te noemen.
Handjes met increased attack zijn een must. En HP dus ook weer.
Amulet en ringen zonder attack speed = ook vrij onacceptabel als Melee begreep ik.
Zoals ik aangaf zat m'n leapslammer ook ergens daar in de buurt kwa stats. Behalve dat die wat meer mobiliteit heeft en meer DPS. (dus leech)
Levellen voorbij 71? Leuk plan, maar met puncture ga ik vaak tijdens één sprong al neer. Shock stacks of crits = ook de pijp uit. Dat is nou eenmaal realiteit voor melee op het moment.
Ik heb een level 88 character en daar zit honderden uren een speeltijd in. Maar tijdens het 'levelen' ben ik meerdere malen van gems en build gewisseld. Met regrets kom je vaak een heel eind. Ik heb niet bijzonder veel geluk gehad qua drops en heb eigenlijk maar 1 item verkocht van 1 ex. De rest heb ik allemaal bewaard.djunicron schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 03:40:
Respect voor al die lvl 84 of hoger spelers hoor, maar mits ze het gewoon heel erg goed voor elkaar hebben gehad met drops denk ik dat ze een beetje teveel plezier aan grinden moeten hebben. Of wat hebben lopen botten...
Wat wel helpt is om increased quantity en rarity te stacken op je items en misschien wat makkelijker content spelen. Ook zijn er mensen die een alt maken die alleen focussed op vinden van items. Hiermee kun je dan toch vrij snel upgrades vinden voor je main.
Ook zijn er tegenwoordig altijd wel public parties die maps spelen op alle niveaus. Daar kun je dan gratis meespelen en ze zijn vaak erg veilig. Als je gelukt hebt zit er een speler tussen met magic find en krijg je ook nog stapels drops. Of je gaat met medetweakers een keertje meelopen (hint hint
En als je character je echt verveeld, dan kun je altijd weer een nieuwe char beginnen. Misschien onslaught proberen, of races doen. die endless ledge lijkt me ook weer leuk.
Op level 51 ben ik als het goed is de lastige fase voorbij in de Tree en kan dus meteen aan de definitieve build beginnen
Eens even wat gear uit stash vissen waar ik nooit echt naar omkeek
Ledge was toch altijd al endless ? Heb daar uuuuren doorgebracht
(onduidelijkheid devs doet vermoeden dat het nog een meerjarenplan is voor voordat versie 1.0 bereikt wordt)
Zit nu nog 'maar' op 480 dps ofzo met 2,53 cast/second en 17% crit chance maar mijn echte damage output door crits, lightning penetration en shock stacks is echt belachelijk.
Pak eerst wel even wat levels voor ik verder ga. Level 58 nu en moet Brutus nog omleggen. Zit nu op ong 1550 HP en 300 ES met fire resist op 77 en cold en lightning op ong 50/60% dus die moeten nog wat omhoog. Armour is weer aan de lage kant met maar 12% physical mitigation dus ben nu naarstig op zoek naar een chest met een bups armour erop. Op zich als ik voorzichtig speel pakken mn zombies en de incinerate totem de hits maar wil eigk wel een stuk meer armour hebben voor ik naar brutus ga. Dat of ik zet mn totem neer en ga hollen
Dat is trouwens best wel weinig hp / es voor zo'n hoog level? Ik zou alt-f4 paraat houden voor als je wel gegrepen wordt, want met die chain-pull-groundslam combo ben je mooi wel dood!
Armor gaat je niet veel helpen bij Brutus. De beste defense (naast totems en zombies het werk laten doen en zelf kiten) is daar HP/ES. Armor werkt eigenlijk alleen op de lagere monsters en veel minder op de hard hitters zoals Brutus/Vaal en Kole.
Zelf heb ik net act 3 uitgespeeld op Merciless met mijn Ice Nova Totem Summoner en ben nu op zoek naar wat betere gear om maps te gaan doen (en de cash die daarbij hoort). Ik zal van de week dan ook voornamelijk op mijn sporker spelen om wat currency te verdienen.
Mijn huidige build is dit:
http://www.pathofexile.co...a3d3z42rsOO988B_31_qA-tI=
Ik moet nog de transitie maken naar CI, de witch start summon nodes nemen en dan ga ik eens kijken: of mijn totem uitbouwen en dual totem gaan, of eerst summons meer damage geven (heb q20 zombie en minion life, dus ik kan wat life nodes overslaan). Adviezen worden gewaardeerd
[ Voor 1% gewijzigd door Faxie op 02-09-2013 15:07 . Reden: spelfout ]
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Eénmaal online kun je samen in een private party spelen.
Alleen de eerste zone even solo door om in het eerste kamp samen verder te gaan
Vanavond maar even downloaden :-)
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Ik heb mn gear ook al wel een tijdje dus het is ook wel tijd om te upgraden maar heb toch best wat life nodes gepakt vond ik zelf en let bij gear ook altijd wel op dat er life op zit. Heb de laatste 5 levels zo'n beetje ledge gefarmed en daar vind je niet echt hele goede gear improvements. Als totemer pak je ook veel nodes die je totems buffen en die heb ik nu bijna allemaal wel dus dan kan ik weer verder op DPS / Life. M'n zombies hebben nu 2,7k HP dus die kunnen wel een klapje of 2 hebben. Als mn totem snel dood gaat loop ik snel achteruit en cast m opnieuw. De lightning thorns in act 3 cruel waren erg dodelijk voor mn totemsdjunicron schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:39:
Dat is trouwens best wel weinig hp / es voor zo'n hoog level? Ik zou alt-f4 paraat houden voor als je wel gegrepen wordt, want met die chain-pull-groundslam combo ben je mooi wel dood!
@Faxie.... hmm maar armour werkt alleen op physical en t lijkt me toch dat Brutus' aanvallen physical zijn toch? Zal erg voorzichtig moeten zijn. Heb al gemerkt dat bij Brutus en Kole erg vaak desyncs komen (wss door de pulls). Ging op cruel bijna dood bij Kole... zag hem niet eens en was op die summoners die in dezelfde kamer zitten aan t knallen. Niks aan de hand en ineens stond ik midden in de kamer met nog maar 20% HP. Heb al vaker daar meegemaakt dat je denkt aan t kiten te zijn en toch ineens ergens heen warped.... scary shit.
Ter vergelijking, mijn onslaught witch summoner heeft na auras 527 armour, 1141 evasion, 1096 es en 2597 life. Alle res op 78%, chaos res op 6%. Ook 24% chance to block attacks. Hiermee kun je enigzins maps mee doen.
Brutus was lol-easy. Maar act 3 is nog zeer dodelijk. Iets van 500 armor, 400 eva. Moet vooral niet geraakt worden, melee mobs zijn geen probleem, maar b.v. Arc begin ik werkelijk niets tegen.
Probleem met Ledge / Fellshrine, etc is dat je in een verkeerde modus blijft hangen, je kunt daar gewoon heel relaxed spelen, maar het gevaar zit em erin als je daarna weer normale content gaat spelen. Ook al ben je overleveld, het blijft risico vol vanwege de totaal andere skills die opeens tegen je gebruikt worden.
Dit is wat ik heb en waar ik het mee moet doen en ik probeer zo voorzichtig mogelijk te spelen tot ik wat beters vind.
Armor werkt inderdaad alleen op physical, maar is veel minder effectief tegen veel damage in 1 klap. Precies klopt mijn rekenvoorbeeld zo niet, maar het laat wel het concept erachter zien:JohnnyV76 schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:50:
[...]
@Faxie.... hmm maar armour werkt alleen op physical en t lijkt me toch dat Brutus' aanvallen physical zijn toch?
Monster slaat 100 richting een speler met 50 armor. Dit betekent dat je ongeveer 50 damage van je HP afgaat. Dus percentueel 50% reductie (fictief)
Als een monster met 1000 slaat, is je reductie van armor ook maar 50, dus reductie is maar 5% (en niet de 50% die in je stats staat).
In het kort: armor geeft een vaste waarde als reductie. Het percentage komt van gemiddelde monsters van jouw level.
Net Brutus gedaan trouwens
Ik stond achter een muurtje en met 2x een nieuwe totem neerzetten was ie al neer... so far so good
Het wordt pas echt gevaarlijk in act.2, want dan komen er zware chaos damage mobs. Je kan wel nog veilig fellshrine farmen, wat je waarschijnlijk ook moet gaan doen om betere gear te vinden.
Gelukkig heb ik Flammability (curse) meegelevelled en denk dat deze skill mij meer DPS oplevert dan ik aanvankelijk had gedacht.
Merveil was ook een makkie met de totem dus act 1 merciless nu done. Denk dat jullie wel gelijk hebben en chaos gevaarlijk gaat worden nu met -60% resistance dus ga eerst nog wat HP nodes pakken en kijken of ik ergens wat chaos resist kan scoren. Lvl 60 bereikt iig nu kijken of er wat betere gear dropt. Wat voor items gebruiken jullie op je totemer/caster? Puur ES of die met armour en ES?
Ik heb met mijn summoner (1300 hp/1600 ES toen) geen probleem gehad met chaos damage in act 2 merciless (-60% protection). Ik heb chaos protectie alleen aangetrokken bij de Weaver icm met een amethyst en een granite flask.JohnnyV76 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:13:
. Wat voor items gebruiken jullie op je totemer/caster? Puur ES of die met armour en ES?
De truc: 1. rejuvenation totem bij mezelf en/of vingers op de HP pots
Als je het alleen wil doen, is temporal chain een fijne curse. Zorg voor zoveel mogelijk afleiding voor hem (max zombies, skeletons en evt spectres). Meestal raakt hij mij een keer, regent mijn ES en dan komt pas hij weer. In geval van nood, gebruik een granite of iron skin. Persoonlijk vind ik hem de makkelijkste van de 3 en de meest gehoorde uitspraak voor mijn omgeving is dan ook: "Blijf nu eens *beep* stil staan!"
[ Voor 70% gewijzigd door Faxie op 04-09-2013 14:01 . Reden: te vroeg op Verstuur gedrukt ]
http://www.pathofexile.co...S52rsOOxV7SDvDvAf8WzyL_Pd
Eerstvolgende node wordt toch maar Ancestral Bond maar tot nu toe vond ik het toch wel handig om nog wat fireballs en firestorm te gooien op mobs die langs mn totem kwamen. Met dual totem wordt het denk ik een kwestie van slim neerzetten. Dat zal ook enorm veel mana schelen dus kan ik naast discipline nog wel een aura runnen. Kan hier en daar mss nog een int of dex node inwisselen later maar voor nu heb ik het nodig om mn gems te runnen en wand te gebruiken. Gister een hele fijne upgrade gevonden qua wand.
Ging van +12% spell damage / +23% spell damage naar een met +19% spell damage en +65% spell damage EN.... +14% cast speed. Vooral die cast speed zag ik meteen terug op mn totem die merkbaar sneller in de volgende stage kwam.
Denk dat ik na ancestral bond nog even de 3 life nodes pak (6%/6%/10%) en dan weer meer op DPS focus in de buurt van de witch nodes waar ik al ben ivm fire damage.
Heb nu nog een 4L voor mn totem: Spell Totem - Incinerate - LMP - Faster casting
Verder nog niet veel bijzonders... raise zombie gelinked aan minion life en item quantity maar die quantity is puur voor later evt een farm build te maken. Als ik een 5L zou hebben dan zou ik er wss een projectile speed gem aan hangen voor de extra projectile speed en damage waardoor de incinerate een groter bereik krijgt.
Ik heb zelf geen ervaring met incinerate, maar zouden de AOE nodes bij de templar start geen invloed hebben op je bereik, bij mijn ice nova totem maakt dat iig wel uit (meer frozen/chilled kansen
Heerlijke wand die je gevonden hebt, ik ben jaloers
Raise zombie heb ik gelinkt aan minion life - melee splash - multistrike, maar mijn zombies hebben ook een DPS rol, waar ze bij jou meer een meatshield rol hebben.
Ik neem voorlopig nog geen ancestral bond op mijn summoner. Eerst moet ik genoeg vertrouwen hebben in mijn zombies/skeletons om flame sentinels te killen. Ik kan daar immers mijn totem niet echt gebruiken (shattered sentinel = geen spectre), dus ik hou voorlopig vast aan mijn EK spell.
Huidige builds:
Summoner: http://www.pathofexile.co...d3fPjauw47IrvfPAf99f60g==
Sporker: http://www.pathofexile.co...j6-TsGOw48uHz6vVL98H60g==
Ik heb gister meteen even amplify (12% radius en 8% AoE damage) genomen om te testen maar zo te zien heeft dat geen effect op incinerate. Ik denk omdat het een projectile is en geen AoE skill. Vanavond maar even refunden danFlushing schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:15:
Ik heb zelf geen ervaring met incinerate, maar zouden de AOE nodes bij de templar start geen invloed hebben op je bereik, bij mijn ice nova totem maakt dat iig wel uit (meer frozen/chilled kansen)
Had gister redelijk geluk met drops... 5m nadat ik begon een 5L chest gevonden en later een regal en chaos en nog een 6S armour. Betekent wss dat ik de rest van de week weer shit drops heb
Nu eindelijk de transistie gemaakt naar dual totem en oei dat is even wennen zeg. lvl15 fireball en firestorm weg en zat nog vaak voor niks op knoppen te rammen en mobs aan te vallen. Maar oh wat is dat OP zeg dual totems
Zit nu bijna op 2k HP en precies 500 ES dus langzaamaan wordt het wat
Mijn huidige activiteit is op mijn Sporker spelen (hoge IIR/IIQ) om wat currency te verdienen voor een lekkere Vaal Regalia voor mijn summoner. Als ik die heb, respec ik al mijn leven en ga ik CI (tot die tijd is mijn summoner veroordeeld tot dock runs). Ik neem wel mijn gems van de summoner mee om ze mee te levellen op mijn sporker
Ik ben er ook uit wat ik ga doen met de volgende 3 passives op de summoner. Ik ga voor de crits (mean Streak) links van Minion Instable. Ik hoop dat ik dan meer frozen monsters zie
Op mn 75 bowrauder op anarchy heb ik ook wel veel docks gefarmed tot ik erachter kwam dat lunaris level 2 ook best goed te farmen is als je Kole een beetje omzeilt. Is een hoger level dan docks en de mobs zijn goed te doen en ik merkte dat de drops daar beter waren. Lvl 66 maps kun je toch ook wel doen als je geschikte mods rolled?
Denk dat ik ook Vaal maar zelf ga proberen met die 2 totems. Moet haast wel te doen zijn denk ik. Alira heb ik gister ook al gedaan trouwens... enige vervelende is dat ze rond blijf lopen en ik dus telkens een totem achter d'r kont moest zetten
Had op t forum gelezen dat incinerate niet kan critten dus ik denk dat ik crit kans wel kan ignoren.. RT eigk ook niet nodig als ik zie hoe snel de mobs neergaan als incinerate in zn laatste stage zit.
Kijk bij Vaal uit voor de 'aardbeving' waar stenen uit het dak komen. Beste is dat op te lossen met een granite. En vergeet geen remove shocked mee te nemen
Ik zal voor je duimen
Ging iets minder makkelijk dan ik dacht (lees: duurde langer dan gehoopt) maar ben eigenlijk niet in gevaar gekomen. Zoveel mogelijk zorgen dat aan beide kanten van hem een totem staat en goed refreshen. Waar ik eigenlijk meer moeite mee had was piety crematorium. Dacht dat mn totems gehakt van dr zouden maken maar ze werden ge-3-shot door haar lightning plus het feit dat ze blijft lopen maakte het een beetje irritant. Met 77% lightning resist dacht ik dat ik geen risico liep maar moest toch even rennen toen mn hp heel hard omlaag ging. Ondertussen zelfs al in docks aangekomen dus ga nu solaris in en dan richting general gravicius waar ik geen problemen verwacht. Piety laat ik denk ik maar even zitten of zoek naar een groep of hoog level iemand die voor 1 chaos de kill verkoopt. Daarna gaan farmen voor maps en dan lekker mappen
Weet iemand wat dit betekent? Ik snap er niets van...
Volgens mij dat als je het ene wapen 0.5 range heeft en de ander 0.4 dat je de vijanden wanneer je ze dus aanklikt altijd op 0.4 zal benaderen zodat je altijd raakt met beide wapens.Duckhamster schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 18:53:
"Dual wielding action distances have been changed. You now close to the shortest range of both weapons, so you can be guaranteed to hit with both weapons."
Weet iemand wat dit betekent? Ik snap er niets van...
edit: gelijk even mn shop aanprijzen die ik nu gelinkt heb staan in mn sig
[ Voor 23% gewijzigd door SMD007 op 06-09-2013 19:38 ]
Dus in principe is dit een fix voor als je dualwielding doet met een 2-hander + dagger in beide handen.SMD007 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:36:
Ja een dagger heeft minder range dan bijvoorbeeld een 2H mace.
Denk aan een mes en een sabel, de ene is 30cm de ander 90cm
Dacht dat er inderdaad 2 verschillende lengtes waren ingame, net als voor de 2h wapens.Duckhamster schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 00:06:
Echter hebben alle 1-handers dezelfde range voor zover ik weet; dagger of wat dan ook. Ik vind het allemaal maar vreemd
Met m'n Searing Touch (slechts 4L) en +25 runspeed schoeisel gaat alles redelijk soepel. Ik ben wel wat squishy maar dat ligt aan m'n oude gear.
Vooral het zien branden van vijanden is leuk
Nu proberen metzelf niet dood te bloodmagicken
Met dank aan SMD007 voor de gems die ik van hem kon overkopen
Baalde er wel erg van want speelde lekker weg. Misschien was het geen goed idee om snotverkouden met een vol en wazig hoofd achter de laptop te farmen in catacombs. Wilde een totem voor de neus van zo'n tovenaar / summoner neerzetten die ergens verder in een kamer stond en lette niet op de frost wizards (die skeletten die 3 van die ijsballen schieten) in de deur openening en zag veel te laat dat mn health hard omlaag ging (2200 HP / 600 ES). Ramde nog op alt F4 maar zag op de website dat mn char in standard league zat. BAF laptop dicht
Gelukkig had ik nog een templar achter de hand waarmee ik alleen maar samen met een collega speel. Lvl46 nu en we gaan door de mobs als een warm mes door de boter
Ik mezelf naar Piety Cruel gevochten, ging makkelijk dus ik dacht doe ik effe...
Piety en 30 extra vijanden...lol, ze laten me alle hoeken van de...cirkel zien...
edit : het duurde even, maar ze is neer
[ Voor 25% gewijzigd door mercapto op 12-09-2013 00:24 ]
Piety is de enige die ik zelf niet zo snel solo zou aandurven. Als totemer/summoner zijn gevechten als Vaal best makkelijk als je maar totems blijft planten en zelf gaat kiten lukt het wel.
Begin van de week een witch summoner/totemer aangemaakt en die heb ik gister van lvl39 naar lvl50 gehaald. Heb veel geluk gehad met drops in Act 2 cruel... Met een eternal, 2 blessed en 4 chaos mag ik niet klagen... zeker niet omdat ik 0% IIR en 11% IIQ had
Eigenlijk is witch beter dan templar. Op mn templar pak ik nodes uit de marauder tree en ga dan op weg naar de witch tree maar als je als witch begint kom je en beter uit omdat je begint met meer DPS als je HP nog niet zo nodig hebt en later in bij de HP nodes komt wanneer je het meer nodig hebt. Bovendien zijn de quest rewards veel beter qua gems. Faster casting en LMP krijg je als templar niet en zijn onmisbaar met deze build. Scheelt weer als je ze niet hoeft te kopen. Dual incinerate totems zijn nog steeds erg leuk.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik speel een totem/summoner maar gebaseerd op een Templar. Veel van de start nodes van de templar helpen mij ook met mijn totem (aoe/elemental). Wel heb ik wat gerespecced toen ik de switch maakte van lightning strike templar naar de totem/summoner (rond level 50). Ik had wel OP wapens voor de level die ik had.JohnnyV76 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:18:
Eigenlijk is witch beter dan templar. Op mn templar pak ik nodes uit de marauder tree en ga dan op weg naar de witch tree maar als je als witch begint kom je en beter uit omdat je begint met meer DPS als je HP nog niet zo nodig hebt en later in bij de HP nodes komt wanneer je het meer nodig hebt. Bovendien zijn de quest rewards veel beter qua gems. Faster casting en LMP krijg je als templar niet en zijn onmisbaar met deze build. Scheelt weer als je ze niet hoeft te kopen. Dual incinerate totems zijn nog steeds erg leuk.
Ben nu inmiddels in de 70 en ben maps aan het doen. Ik heb absoluut 0 problemen om de level 66 maps te spelen. Ik verlies af en toe een zombie en vrij zelden een spectre, maar kom zelf nooit in de problemen. Ik focus voor de volgende passives op crits, zit nu op 14,4% en wil dit toch wel richting de 20 krijgen. Hoe meer crits, hoe meer frozen (zeker in combinatie met elemental proliferation).
Ik kan je Asenath's Gentle Touch aanbevelen. Deze zorgen ervoor dat de monsters langer burning damage krijgen zonder dat je zelf hoeft de cursen. Ik wil iig niet meer zonder. Alles is frozen of chilled en wacht tot mijn spectres ze dood maken
Ik kan je nu helpen tot en met Merciless Vaal btw. Wel even een truc toepassen (ik begin gevecht, dan enter je pas de area). Dit zorgt ervoor dat hij zwakker is dan als je direct met z'n tweeën komt aanzetten. Dan kan je natuurlijk helpen met je totems
[ Voor 14% gewijzigd door Faxie op 12-09-2013 10:58 . Reden: Was nog niet klaar ;) ]
Voor mijn build (Incinerate) is het iig beter om met een witch te beginnen maar dan puur om de gem rewards. Ik zou deze build zelfs met een marauder kunnen beginnen want pak altijd de templar en witch nodes die ik nodig heb voor deze build.
Het verschil met jouw build is dat: 1.) AoE nodes niet werken op incinerate en 2.) Incinerate uit zichzelf niet kan critten dus crit nodes ook niet helpen. Wat ik begrepen heb is dat ik wel evt. een crit gem aan incinerate kan linken maar ik heb het absoluut niet nodig. Als mobs lang genoeg leven tot mn incinerate in stage 4 is (+300% damage) dan zullen ze in stage 4 al helemaal niet lang overleven. Mooiste is als mobs blijven komen en incinerate in stage 4 blijft blazen.... elke mob die dan in de beam stapt is echt in een halve seconde neer tenzij ze fire resist hebben en/of niet gedebuffed zijn. Mijn tooltip DPS op incinerate is best laag (net geen 200DPS) maar dat zegt weinig over de daadwerkelijke DPS op 1 mob als ie dichtbij genoeg staat en 3/4 van de 5 beams pakt.
Eigenlijk heb ik alleen hulp nodig bij piety. Met 2 totems en wat fire traps is Vaal echt een eitje. Voor Piety Cruel zou ik je hulp wel graag gebruiken!
HC begin ik niet aan behalve bij races en morgen toch even mee doen wie weet win ik zon mooi toetsenbordjeJohnnyV76 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:34:
Vrijdag de 13e.... wie durft vandaag op onslaught te spelen?
Gisteren een nieuwe opgestart en ben nu met een templar begonnen en nu bij de butcher aanbeland. De 1e posing mislukte net. Ik heb gewoon nog niets gevonden dat echt relax is voor een templar. Gebruik nu een bow met een multishot gem. Dit is het sterkste dat ik heb maarja ben een templar. heb wel een wand maar die doet 5-8 dmg. Daarnaast wordt ik continue naar binnen getrokken door zijn haak en qua armor heb ik natuurlijk ook nog vrij weinig. Een andere gem die ik heb is raise zombies. Die is wel heel handig maarja bij de butcher heb je niets om te raisen dus die valt af. Dan heb ik nog een taunt totem maar die is in 1 hit ook kapot + de tijd die het kost om te casten pulled hij me vaak naar binnen.
Ben nu maar wat levels aan het grinden om mijn items een beetje aan het upgraden met die verschillende orbs. Maar omdat mijn items nu niet heel bijzonder zijn over het algemeen vind ik het ook weer zonde om die dingen nu te gebruiken.
Doe ik iets verkeerd? Is er wellicht ergens een beginnersguide voor templars die goed om te lezen is?
En hoe doen jullie het qua items oprapen. Is het nodig om alle grijze items op te rapen en te verkopen zodat je genoeg scrolls krijgt of niet?
Is het beter om items te identifien (die je waarschijnlijk toch gaat verkopen zoals een schild) of levert het meer op als het unidentified is.
Levert een item meer op als hij meer sockets heeft of is het gewoon random?
En ben nu anarchy gestart maar geen idee wat nu het verschil is tov normal
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik ben zelf ook pas een paar maanden begonnen en in het begin ook even overwhelmed door de skill tree en de mogelijkheiden maar alles is inmiddels veel duidelijker geworden. Wat je in het begin nog niet weet maar wat eigenlijk wel heel belangrijk is is dat je al in t begin een build kiest. Er zijn talloze valide builds voor elke class en eigenlijk ben je niet eens gebonden aan je class omdat je in de skilltree ook naar andere class begin trees kunt komen.thewizard2006 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:09:
Doe ik iets verkeerd? Is er wellicht ergens een beginnersguide voor templars die goed om te lezen is?
Beste is denk ik bepalen wat je wilt doen... melee vechten of spells gebruiken of juist ranged. Als je een beetje van alles doet zul je nooit echt een optimale build hebben. Op het forum(http://www.pathofexile.com/forum) kun je onderaan per class allerlei builds bekijken en dan weet je welke nodes je in de skill tree moet gaan pakken.
Als je net begint is dat wel handig maar later vind je zat scrolls. Ik kan je wel een stack wisdom en portal scrolls geven op anarchy. Ik pak nu zelfs blauwe items amper op.En hoe doen jullie het qua items oprapen. Is het nodig om alle grijze items op te rapen en te verkopen zodat je genoeg scrolls krijgt of niet?
Als je googled op "path of exile vendor recipes" dan kom je op een site waar allerlei "recipes" staan voor items die je kunt vendoren. Een voorbeeldje is bijvoorbeeld als je later een item vind met 6 sockets. Ook al is dat een wit item als je die vendored krijg je 7 jeweller orbs. Unidentified items leveren over het algemeen altijd iets minder op. Gele items identify je altijd.Is het beter om items te identifien (die je waarschijnlijk toch gaat verkopen zoals een schild) of levert het meer op als het unidentified is.Levert een item meer op als hij meer sockets heeft of is het gewoon random?
Anarchy is een speciale league die loopt tot 8 october. Daarna wordt je char automatisch naar standard gezet. Verschil is dat er iets andere drops kunnen zijn en je speciale rogue exiles kunt tegenkomen die best pittig zijn maar wel veel loot kunnen droppen.En ben nu anarchy gestart maar geen idee wat nu het verschil is tov normal
Doe ik iets verkeerd?thewizard2006 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:09:
Een paar maanden geleden al eens een poging gedaan met een warrior/barbarian of hoe het ook heet. Ergens tot in de 20 gekomen qua level geloof ik.
Gisteren een nieuwe opgestart en ben nu met een templar begonnen en nu bij de butcher aanbeland. De 1e posing mislukte net. Ik heb gewoon nog niets gevonden dat echt relax is voor een templar. Gebruik nu een bow met een multishot gem. Dit is het sterkste dat ik heb maarja ben een templar. heb wel een wand maar die doet 5-8 dmg. Daarnaast wordt ik continue naar binnen getrokken door zijn haak en qua armor heb ik natuurlijk ook nog vrij weinig. Een andere gem die ik heb is raise zombies. Die is wel heel handig maarja bij de butcher heb je niets om te raisen dus die valt af. Dan heb ik nog een taunt totem maar die is in 1 hit ook kapot + de tijd die het kost om te casten pulled hij me vaak naar binnen.
Ben nu maar wat levels aan het grinden om mijn items een beetje aan het upgraden met die verschillende orbs. Maar omdat mijn items nu niet heel bijzonder zijn over het algemeen vind ik het ook weer zonde om die dingen nu te gebruiken.
En hoe doen jullie het qua items oprapen. Is het nodig om alle grijze items op te rapen en te verkopen zodat je genoeg scrolls krijgt of niet?
Is het beter om items te identifien (die je waarschijnlijk toch gaat verkopen zoals een schild) of levert het meer op als het unidentified is.
Levert een item meer op als hij meer sockets heeft of is het gewoon random?
En ben nu anarchy gestart maar geen idee wat nu het verschil is tov normal
vast niet, maar een paar tips.
blijf rond rennen bij de boss verstop je eventueel achter een muurtje en als je potions leeg zijn vrees niet om even terug te portelen naar town.
anarchy en normal verschil zijn rogue exiles die kunnen spawnen na de boss waar jij nu moeite mee hebt.
- raap items op die rood(r)-groen(g)-blauw(b) linked zijn kleur volgorde maakt niet uit. Verkoop deze aan de vendor. Probeer er maar eens 1 dan zie je wel wat ik bedoel
- er is geen verplicht wapen voor welke class ook als templar zit je dicht bij paar melee phys dmg maar ook elemental dmg dus is het miss verstandig om daar in het begin al een keuze in te maken kies niet van beide wat maar focus op 1 ding of phys dmg of elemental dmg. indentify alleen wat je gebruikt. gebruik je geen schild verkoop em dan undentified.
en als beste tip. doe wat je leuk vind je leert het best deze game door gewoon te doen (volledig mijn mening en zal vast verschillen met anderen)
Dus als ik met een boss bezig ben en portal ff heen en weer heeft hij nog steeds lage health? Dat maakt het al wel eens tuk makkelijker
Met rgb linked bedoel je gewoon de sockets die gelinked zijn neem ik aan. Gelinkte sockets brengen betere loot op dan niet gelinkt etc
Ik heb nu voornamelijk intellect en elemental dmg in mijn tree. Ben pas level 8 ofzo dus nog niet heel erg bijzonder. Heb echter nog niet echt iets spectaculairs gezien dat ik wil. Kon kiezen tussen meer AOE dmg (maar dat heb ik dus niet) en elementaldmg/resistance. Die laatste lijkt me dan het meeste nuttig maar heb nog niet echt elemental dmg.
En boven alles heb je hulp nodig voeg ons tweakers gewoon toe mijn ingame name is: Riune.thewizard2006 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:47:
bedankt voor de tips.
Dus als ik met een boss bezig ben en portal ff heen en weer heeft hij nog steeds lage health? Dat maakt het al wel eens tuk makkelijker
Met rgb linked bedoel je gewoon de sockets die gelinked zijn neem ik aan. Gelinkte sockets brengen betere loot op dan niet gelinkt etc
Ik heb nu voornamelijk intellect en elemental dmg in mijn tree. Ben pas level 8 ofzo dus nog niet heel erg bijzonder. Heb echter nog niet echt iets spectaculairs gezien dat ik wil. Kon kiezen tussen meer AOE dmg (maar dat heb ik dus niet) en elementaldmg/resistance. Die laatste lijkt me dan het meeste nuttig maar heb nog niet echt elemental dmg.
Een paar dagen terug een map gedaan, toch wel lastig als melee, vooral de baas (Blacksmith) duurde een tijdje.
Nog steeds op zoek naar betere gear, ik moet me toch minder blindstaren op armour en meer focussen op life. Heb vooral wat upgrades voor m'n Fireballer gevonden, ook leuk
Tips voor beginners ? Je 10e karakter is vaak pas levensvatbaar (vooral op Hardcore)
Gear vinden is lastig, de juiste beslissingen maken ook. Gaandeweg bouw je een leuke verzameling gear op, maar die gear loopt vaak een paar levels achter. Geduld en geluk, das mijn motto
Nu ook een schield gem en mana regen gem te pakken dus dat gaat wel vlot zo. Ben nu richting de talents dat ik 1 zombie meer kan summonen en dat ze meer dmg doen.
Ik merkte wel dat ik niet 2x een zombie gem kan gebruiken. Kan ik wel 1 zombie en 1 skeleton gem gebruiken zodat ik 6 minions kan summonen. Die zijn wel handig als afleiding/meatschield.
The butcher? Veel diablo gespeeld of wat?thewizard2006 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:29:
en de butcher ging redelijk easy neer. Heb ook mijn wand maar gelijk vervangen voor een uh mace denk ik. Kan er iig niet meer mee schieten maar daarvoor gebruik ik nu toch fireball en freezing pulse. Mijn mana gaat vrijwel niet op daardoor.
Nu ook een schield gem en mana regen gem te pakken dus dat gaat wel vlot zo. Ben nu richting de talents dat ik 1 zombie meer kan summonen en dat ze meer dmg doen.
In PoE heet ie Brutus
Als je fireball wilt gaan gebruiken zou ik uit gaan kijken naar een groene support gem genaamd "Lesser Multiple Projectiles". De damage per fireball gaat wel omlaag maar je schiet er dan 3 en als een mob dichtbij staat raken alle 3 de fireballs hem en doe je veel meer damage. Ook voor mob packs is dat heerlijk omdat fireball ook een AoE splash heeft.
Unieke Gems als deze kun je maar 1x gebruiken ja. Tuurlijk kun je ook skeletons gebruiken naast zombies. Wat later kun je ook nog een ander soort minion summonen... de Spectre. Het leuke daarvan is dat je een spirit versie van een mob die je gekilled hebt kunt summonen die ook dezelfde skills gebruikt als de mob zelf deed. Er zitten hele sterke tussenIk merkte wel dat ik niet 2x een zombie gem kan gebruiken. Kan ik wel 1 zombie en 1 skeleton gem gebruiken zodat ik 6 minions kan summonen. Die zijn wel handig als afleiding/meatschield.
Ben met mn onslaught templar nu in act 2 merc aanbeland samen met de collega waar ik mee samen speel
Ik had al zo'n idee dat het ergens niet klopteJohnnyV76 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:34:
The butcher? Veel diablo gespeeld of wat?
In PoE heet ie Brutus
Of dit firebal gaat worden weet ik nog niet (geen idee wat er allemaal in het spel zit) maar meerdere projectiles moet idd wel gebeuren anders gaat het te langzaam. Heb al best veel gems gevonden maar de meeste zijn niet echt nuttig (multishot bow, glacial hammer en nog wat). Kan ik deze het beste gewoon verkopen of kan je hier (later) nog iets nuttigs mee.Als je fireball wilt gaan gebruiken zou ik uit gaan kijken naar een groene support gem genaamd "Lesser Multiple Projectiles". De damage per fireball gaat wel omlaag maar je schiet er dan 3 en als een mob dichtbij staat raken alle 3 de fireballs hem en doe je veel meer damage. Ook voor mob packs is dat heerlijk omdat fireball ook een AoE splash heeft.
Ik zit er over te denken om me te richten op een hele horde aan minions en dan zelf lekker op een afstandje knallen. Heb me er nog niet in verdiept en geen idee of het viable is maar het concept staat me wel aan.Unieke Gems als deze kun je maar 1x gebruiken ja. Tuurlijk kun je ook skeletons gebruiken naast zombies. Wat later kun je ook nog een ander soort minion summonen... de Spectre. Het leuke daarvan is dat je een spirit versie van een mob die je gekilled hebt kunt summonen die ook dezelfde skills gebruikt als de mob zelf deed. Er zitten hele sterke tussen
Ik heb nog geen maps gevonden (ook niet met mijn l32 van een tijdje terug) maar hiermee kan je dan een soort speciale levels starten voor veel loot ofzo?Ben met mn onslaught templar nu in act 2 merc aanbeland samen met de collega waar ik mee samen speelToen we richting mervail gingen in act dus dropte er gewoon al een grotto map. Da's voor t eerst dat ik een map in act 1 heb zien droppen. Was nog even bijna t haasje door een bleed. ES weg en mn HP ging omlaag dus dacht eigenlijk dat ik door een ranged geraakt werd dus ging lopen om te kijken waar.... FOUT!
Gelukkig heb ik op 2 van de 5 pots een "removes bleeding" zitten dus ging net goed. Nu kijken hoe we de chaos damage gaan omzeilen in act 2.
Een map kan white, magic, rare of unique (en dan nog quality %) zijn, hoe specialer hoe moeilijker, maar ook hoe beter de loot. Je kunt de maps aanpassen met orbs om er extra properties aan te geven.
Een voorbeeldje : Je hebt een witte map zonder properties, deze maak je magic door er een orb op te gebruiken, nu heeft hij 30% meer monsters en staan sommige stukken grond in brand. Deze properties kn je met een andere orb veranderen tot iets waar jij wat mee kan. Een map met extra Quantity geeft meer loot
edit : Ook wel handig om je vraag daadwerkelijk te beantwoorden
Een map is een gebied, binnen of buiten, dat lijkt op één van de levels in het spel, maar met meer variatie in vijanden. Aan het eind wacht een boss, of soms 2 bosses. Ook krijg je allerlei extra hindernissen voor je kiezen, zoals curses, extra snelle monsters of gevaarlijke omgevingen.
[ Voor 27% gewijzigd door mercapto op 19-09-2013 11:44 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.
<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]